Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

...jeg synes du er flink jeg, innen!!

Vekta di er ikke akkurat skyhøy, så det kan hende at du må jobbe litt med de siste seige kiloene. Jeg opplever ihvertfall det, har stått på samme tallet i evigheter nå. Men vi bare kverner på vi- så kommer vi dit!! ;)

 

Klem og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar
...jeg synes du er flink jeg' date=' innen!!

Vekta di er ikke akkurat skyhøy, så det kan hende at du må jobbe litt med de siste seige kiloene. Jeg opplever ihvertfall det, har stått på samme tallet i evigheter nå. Men vi bare kverner på vi- så kommer vi dit!! :)

 

Klem og god helg.[/quote']

 

Hehe.. :) Ja, det er kanskje litt seigt når man jobber seg inn mot midten av normalvektsområdet ja. Jeg jobber nå videre uansett. Og du fikk da noen gode resultater på forrige møte?

Uansett, jeg er helt sikker på at vi fikser dette til slutt! Vi bare jobber på videre - men jeg har fortsatt kjempelyst på å klare det innen 2010, og da må jeg egentlig ha litt høyere nedgang enn 300 g pr. uke. ;)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det 16,6 trimpoeng. Dette er bra! :) Nå har jeg funnet halvveis tilbake til gode rytmer på tingene, og det føles godt. Trening er superdeilig, nå må jeg bare rekke å vaske unna treningstøyet mitt. Derfor gleder jeg meg VELDIG til å nå neste delmål vektmessig - for premien er: innkjøp av nytt treningstøy (og det trengs!)

 

Fra før jeg ble syk hadde jeg 14,0 straffetrimpoeng. Det betyr at jeg nå har: 11,1 straffetrimpoeng etter de siste to ukene. ;) Going down. Jeg innhenter sommerens latskap gradvis utover høsten.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen? Hehe.. I dag ble jeg overrasket igjen. Det er vel andre gangen eller noe siden jeg begynte å slanke meg i januar. Jeg går på piller, så får ikke så veldig ofte mensen. ;)

 

Vi får se, jeg håper håper håper IKKE dette gir meg +1 kg på veiedagen min, slik det gjorde sist.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken var det ned 500 g, til 57,1 kg, og NED 1 cm rundt magen (ENDELIG!). ÅÅÅHHH!!! :( Nå har jeg innmari innmari innmari lyst å komme ned på 56 altså! Hihi.. Blir vanskelig med neste delmål også nå, som jeg bruker så lang tid på dette her. Hehe.. Jeg er hvert fall endelig nede igjen forbi mitt laveste punkt i sommer. HURRA! Da er sommerfeiren og sykdomsperioden min historie! Nå skal de siste kiloene elimineres.

 

Oppdatering i forhold til jul og nyttår;

 

13 onsdager igjen før julaften.

14 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

354 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

329 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

:) Jeg fortsetter arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det bare 9,6 trimpoeng. Hmm.. Det er ikke bra. Straffetrimpoeng nå er: 16,5. Her må det skjerpings til.

 

Denne uken har vært utrolig slitsom og jeg er ikke fornøyd med matinntak, trim eller søvn. Det har vært så mye å gjøre med studier at jeg føler ikke jeg har funnet rom til meg selv. Neste uke MÅ jeg sette av tid til både søvn og trim, for jeg trenger det!!

 

Lykke til til meg selv!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Denne uken ble det ned 200 g. Det er ikke mye akkurat, men nok til at jeg nådde mitt 3. delmål!!! ENDELIG!! :) Jeg har brukt 17 uker, og dermed hatt en laber gjennomsnittsnedgang på 165 g pr. uke. ;)

 

Nå er jeg ferdig med verdens vanskeligste delmål?

 

Det er 2,4 kg igjen til neste delmål!

 

Oppdatering i forhold til jul og nyttår;

 

12 onsdager igjen før julaften.

13 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

367 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

338 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF!!! 13,6 trimpoeng. Hmm.. Jeg MÅ MÅ MÅ skjerpe meg nå. Både på trim og mat!!!!! Jeg holder rett og slett på å skli litt ut.

 

Straffetrimpoeng: 17,9.

 

Hmm.. Må tenke nøye gjennom dette her nå, finne frem all motivasjon!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...her er det også ei som er i ferd med å skli ut litt...som seg hør og bør- vi er da tvillinger :(

Sliter både med mat og trening om dagen. Hva skjer egentlig???? Har vært så motivert i vår og sommer og kiloene har rast av. Nå er det bom stopp- og hvis jeg ikke skjerper meg NÅ så går vekta oppover igjen :)

Merkelig at ting skal snu sånn....er det fordi vi nærmer oss målet? er det skummelt? er det fordi det er høst? eller....? Jeg skjønner ikke noe, jeg...Føler at det er tøft å skulle holde fokus dag ut og dag inn, alltid være påpasselig og fornuftig og måteholden og aktiv og...ja- you name it.

Det jeg derimot skjønner er at både du og jeg må ta oss kraftig sammen!

I morgen blir det dagbokskriving og afrodance på SATS.

 

Stooor klem til deg- som fortsatt kan klare det innen 2010!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleia. :D

 

Det er dessverre vanligst å klare ca. 6 mnd med god slanking. Etter det vil de fleste flate ut, og enten stå stille eller gå oppover i vekt igjen. Jeg vet dette veldig godt! Har jo lest faglitteraturen bak dette. Jeg bare vil IKKE være en av alle dem! Så da må det absolutt full skjerpings til. Man tror noe av årsaken er at etter 6 mnd med aktivt motarbeid mot kroppens sult-mekanismer (den vil jo helst ha tilbake fettet) så klarer man det ikke så godt lenger. :(

 

Jeg tenker at vi kan komme unna statistikken - men da må vi velge det aktivt. Vi må velge at vi skal klare det! Vi må bestemme oss, og det kan vi få til. Jeg er ikke 100 % sikker på at jeg klarer det innen 2010 lenger, det har gått litt vel trått de siste månedene, MEN; om jeg så er ferdig i januar skal jeg være super happy uansett. Hehe.. For jeg SKAL i mål! Og du og! :cool:

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget skal nå være en slags motivasjonsliste for de siste månedene med slanking. Noen strenge beskjeder til meg selv. Jeg kommer til å slenge inn litt nye ting etter hvert som jeg kommer på det;

 

- Jeg liker mye bedre å ha en markert midje.

- Jeg føler ikke at det er mye som "henger og slenger"

- Jeg kan gå i stramme klær

- Når jeg trener jevnlig får jeg pene armer, mage og rygg - musklene synes litt

- Ved å spise mye sunn mat, og særlig mye grønnsaker holder jeg meg fornøyd og mett

- Jeg slipper å føle meg "kvalm mett" som jeg ofte gjør hvis jeg spiser for mye snop eller usunn, fet mat

- Frukt, grønnsaker, magre produkter, fisk og rene kjøttprodukter er godt for kroppen min og helsa mi

- Jeg ofrer ingenting! Ikke egentlig.

- Jeg vil aldri tilbake dit jeg var!

- Jeg var lat og småtjukk, og var i full fart på vei opp mot FEDME

- Jeg får mange fine komplimenter

- Det er morsomt å prøve klær!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her kommer arbeidsplan fram mot 2010:

 

- 1500 kcal om dagen

- 15 trimpoeng pr. uke

- 2 - 3 økter med styrketrening hver uke

- 2 - 3 økter med kondisjonstrening hver uke

- 500 g grønnsaker hver dag

- 2 frukt hver dag

- 2 - 3 kopper grønn te

- godtenekt frem til jul

 

:(

 

Da var reglene satt! Jeg er klar! Skal finne frem et bilde av meg selv fra i fjor, og legge det i skapet på badet. Hehe.. Jeg SKAL bli helt ferdig denne gangen.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 400 g denne uken. Ikke så veldig overraskende siden jeg ikke føler jeg har hatt kontroll i det siste. MEN nå har jeg skjerpet meg. Planen jeg skrev om rett over skal gjennomføres. Jeg håper det vil gi resultater neste uke. 2,8 kg til neste delmål, og jeg jobber nå igjen konsentrert og aktivt med alle punktene i planen! :D Fornøyd med de siste dagene.

 

Oppdatering i forhold til jul og nyttår;

 

11 onsdager igjen før julaften.

12 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

436 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

400 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

Nå ser jeg jo også at det må absolutt full skjerpings og litt god forbrenning til å klare målet mitt innen 2010. Det kan rett og slett hende det blir januar. :( MEN da jeg jobbet med første og andre delmål hadde jeg henholdsvis en gjennomsnittsnedgang på 420 g og 467 g pr. uke - så jeg har bevist før at jeg kan klare det! (Men det var jo også de første kiloene, de siste er kanskje litt vanskeligere.)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese at du har hanket deg inn igjen etter en slapp uke. Bra! Målene du har satt deg er både fornuftige og gjennomførbare. De 400 grammene forsvinner som dugg for solen, vet du- det viktigste nå er at du er back on track.

 

Om det skulle bli januar er vel ikke det noen krise. Uansett er du fresh, og du er i mål om ikke så lenge! Hva gjør vel 3-4 uker fra eller til i løpet av et liv? Er det ikke herlig å tenke på at du snart er i mål? Gleder meg til å stabilisere sammen med deg. Men først; kampen mot de seige siste kilojævlene!

 

Keep on!

 

 

Stor klem fra Soleia som også har tatt seg kraaaftig sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe.. "De seige siste kilojævlene!" er en såpass treffende beskrivelse at jeg måtte le litt.

 

Ja, de skal vekk, og nei, januar er intet tap! Hvis jeg er i mål før påske er jeg fornøyd! Da blir jo våren og sommeren 2010 flott flott flott! Noen uker fra eller til spiller ingen rolle. Men jeg har ikke gitt opp "innen 2010" enda. Hehe..

 

Det er deilig å ha tatt seg sammen igjen. Planen inneholder nå også hard styrketrening jevnlig igjen, i motsetning til siste måneden hvor det har vært litt tilfeldig. Det merkes, for jeg er støl. Jeg håper ikke jeg er støl helt frem til veiedag, for det pleier å være kjedelig. Hihi..

 

Det blir bra å stabilisere sammen! Føler vi har fortjent det nå snart.

 

Kose deg i helgen, og kose deg med måte! Det skal jeg, jeg føler nå at JEG har kontrollen - fullstendig, ingenting annet enn meg som styrer dette showet!

 

-innen2010 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å slå seg løs på stuegulvet å dase etter techno? elller noe annen rask musikk! det forbrenner skal jeg si :P

 

 

Hehe.. Joda, dans er gøy, men jeg forbrenner fint lite av å danse på stuegulvet mitt. :) Jeg har pulsklokke, så jeg kan følge nøye med på hvor høy puls jeg får. Og det er for lite plass på stuegulvet mitt til å gjøre store nok bevegelser til å holde en høy forbrenning lenge nok hvis jeg skulle danset, da vil man jo gjerne variere bevegelsene litt for å synes at det er moro.

 

Jeg går gjerne på aerobic, step eller spinning timer, da holder instruktøren meg oppe på max hele tiden, og jeg ser på pulsklokka at jeg forbrenner mye hele veien. :(

 

Hvis du driver mye med trening hjemme og ikke har pulsklokke vil jeg anbefale det på det sterkeste! Kalkulatoren på "mat og trim" er ikke spesielt god.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 14,1 trimpoeng. Jeg lagde arbeidsplan tirsdag denne uken. Jeg begynte likevel kanskje ikke hardt nok med trening før på onsdag, og jeg hadde en slapp søndag. Huff og huff. Likevel, arbeidsplanen er nå mer og mer på vei inn igjen som rutine! Snart gått en skikkelig uke, med bare minimale sprekker. Jeg håper å være sprekkfri og finfin i farta snart!

 

Straffetrimpoeng nå: 18,8 trimpoeng. De skal vekk før 2010 de og! :P

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trengt flere dager på å fordøye, og legge ut ukens vekt: 57,7 kg + 0,4 kg siden forrige uke, ingen endring rundt magen.

 

Jeg hadde jo gjort alt riktig, ikke trent fullt så mye som jeg ønsket kanskje, men bortsett fra det var det snakk om et lite kakestykke på lørdag, og det innenfor budsjettet. :) Jeg var rett og slett litt sur på onsdag.

 

Jeg vet at jeg har en tendens til å bruke litt tid på å gå ned i vekt når jeg begynner med styrketreing for fullt igjen etter lengre perioder med lite styrketrening. Hmm.. Likevel er det grusomt kjedelig dette her nå. Virker jo som jeg har kommet til en terskel (både mentalt og fysisk, kanskje en ond sirkel på gang her nå).

 

Jeg har brukt noen dager på å fordøye at jeg fortsatt ikke ser ut til å være ordentlig på vei nedover igjen, og at jeg nå mest sannsynlig uansett ikke når målet mitt innen 2010.

 

LIKEVEL: Jeg skal i mål! Og i hvert fall i januar! Jeg er ovenpå igjen etter noen kjipe dager. Dette skal gå! (De kjipe dagene har ikke vært noen total sprekk altså, bare likte ikke vekta som ikke går ned).

 

Oppdatering i forhold til jul og nyttår (jeg må ta det med uansett);

 

10 onsdager igjen før julaften.

11 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

520 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

473 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

-innen2010 (eller februar 2010) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken fikk jeg 20,3 trimpoeng!! :) Dette er jeg kjempefornøyd med! JIPPI! Fin uke med mye bra trim, både styrke og kondis. Kroppen er glad og fornøyd, og klar for ny uke. Jeg føler meg ikke så støl lenger heller, så nå er kroppen på vei nok en gang til å bli vant med jevnt kjør. :D

 

Denne uken fikk jeg 5,3 bonuspoeng. Straffetrimpoeng igjen etter dette blir da: 13,5 trimpoeng.

 

sport-smiley-5557.gif

 

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har en Polar pulsklokke. De er nok de beste, men ikke så veldig billige. Du må ut med mellom 1000 - 2000 kr, litt avhengig av hvor mange funksjoner du vil ha. Jeg har aldri prøvd billige pulsklokker, men det er godt mulig de fungerer helt greit de og. :P

 

Kan du ikke ønske deg en til jul da? Eller så er det bare å spare da. Jeg er student, men jeg bruker ganske mye penger på sunn mat, treningsklær, pulsklokke, gode joggesko osv. fordi jeg ser på det som min investering i min helse. Alternativet mitt er at jeg blir stor og rund, og da må jeg bruke masse penger på klær, og kanskje (iiik) medisiner mot høyt blodtrykk eller andre fæle ting man kan få når man har usunn kropp og helse.

 

1000 kr er mye penger på en måte, men på den annen side så er det bare 2-3 turer på byen (taxi, inngangspenger, øl, vin) eller en-to shoppingturer mindre på annet dilldall. Noen ganger må vi slankere velge litt sånn prioriteringer.

 

-innen2010 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!!! Jeg gikk ned 1,0 kg! I dag veier jeg 56,7 kg. Dette er da altså etter to uker med full konsentrasjon, og jeg har holdt meg til planen. Jeg har begynt å veie alle måltider igjen, for å være helt sikker på at jeg spiser riktig, og jeg trener masse - det gir resultater! :P Jeg har vel egentlig alltid visst at det å være nøye gir resultater, men man må grave fram nok motivasjon til å faktisk orke å være nøye. Jeg fortsetter med det videre også! :P Det er 2,2 kg igjen til neste delmål, og 4,2 kg igjen til mål (26,9 % igjen å slanke seg, altså ca. 1/4 igjen).

 

Oppdatering i forhold til jul og nyttår;

 

9 onsdager igjen før julaften.

10 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

467 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

420 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skal oppdatere. Jeg har gått tilbake opp til 57,2 kg .. Hmm.. Dette er UTROLIG EKSTREMT IRRITERENDE!!! Jeg vet ikke hvorfor vektøkningen kom, fulgte opplegget. Æsj æsj æsj. Virker som jeg har en vektterskel på 57, kroppen vil gjerne være her. Henter seg jo hele tiden tilbake til 57. DRITT!!

 

Æsj æsj æsj. Så demotiverende. Jeg vil jeg vil, men det fungerer ikke akkurat nå. Jeg må bare samle litt ny motivasjon. Det er vanskelig altså, de siste 4-5 kiloene ser det ut som for min del, og det er jo faktisk 1/3 av det jeg ønsker å gå ned, så jeg kan liksom ikke skryte av at det er bare bittelitt heller.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...