Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en nydelig datter den 7. januar, men selv om jenta er nydelig så er ikke mor like nydelig lengre...

veide 60 før svangerskapet, gikk opp til 83kg. har kjempet meg ned på 65kg helt på egenhånd, men nå begynner motivasjonen å avta.. meldte meg inn her på vektklubben for å finne litt støtte og motivasjon for å ta av meg de siste 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Gjest propelle

Så flink du er som har gått ned så masse på eigahand. Korleis har du gått fram? Eg er heilt sikker på at du klarer å ta av dei siste fem også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nesten to uker på hytte uten internett. (En litt ufrivillig hyttetur - det var ifm reprasjoner på huset). Det er kjempefint å gå tur der' date=' så det fikk jeg gjort en del. Og jeg kan lykkelig formidle at jeg gikk ned...

 

1,4kg !!

 

..siste to uker. Så dette begynner å ligne på noe!! Når det gjelder mat så har jeg ikke holdt meg helt unna søtsaker - ha bla. vært i konfirmasjon sist helg.. Men det er nok en kombinasjon av turgåing og amming som har gjort at jeg har gått ned.

 

Men jeg ser nå at 10kg innen sommmeren pluttselig er veldig innen rekkevidde. :)

 

Total nedgang: 6,9kg

For å nå 10kg gjenstår altså: 3,1 kg

Dato for dette målet er 1.juli.

 

God 17.mai til alle sammen! :D[/quote']

 

GRATULERE MED SUPER NEDGANG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en nydelig datter den 7. januar' date=' men selv om jenta er nydelig så er ikke mor like nydelig lengre...

veide 60 før svangerskapet, gikk opp til 83kg. har kjempet meg ned på 65kg helt på egenhånd, men nå begynner motivasjonen å avta.. meldte meg inn her på vektklubben for å finne litt støtte og motivasjon for å ta av meg de siste 5.[/quote']

 

Velkommen; synest du har vært kjempeflink! De siste kg er alltid værst, men dette klarer du, slå følge med oss. Det er lettere når en kan få litt motivasjon med hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag skal jeg på vekten igjenn, skrekk og gru hvor fort det går... tror ikke dette er noen super uke litt for mange kosedager, og i morgen skal vi feire bestemor som fyller rundt med storselskap:) Men føler at motivasjonen er på plass:) Stå på damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk i dag og kan ikke klage ned til 91,1..... jippi, mål for neste uke 1000 situps og vekten fortsetter nedover, føler jeg har litt motivasjon det er deilig, må bare bli frisk slik jeg får trene skikkelig:) god helg til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Jeg fødte en nydelig datter den 7. januar' date=' men selv om jenta er nydelig så er ikke mor like nydelig lengre...

veide 60 før svangerskapet, gikk opp til 83kg. har kjempet meg ned på 65kg helt på egenhånd, men nå begynner motivasjonen å avta.. meldte meg inn her på vektklubben for å finne litt støtte og motivasjon for å ta av meg de siste 5.[/quote']

 

Oj - du fødte en dag før meg og har gått ned så mye??? Er veldig imponert! Skriv litt om hva du har gjort til nå. Kanksje vi andre får noen tips.. :) Lykke til med de siste 5! Dette går jo kjempefint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle
gikk i dag og kan ikke klage ned til 91' date='1..... jippi, mål for neste uke 1000 situps og vekten fortsetter nedover, føler jeg har litt motivasjon det er deilig, må bare bli frisk slik jeg får trene skikkelig:) god helg til dere alle:)[/quote']

 

Gratulerar, det er kjempebra jobba! :)

Så flink du er! Korleis går det med formen, er du frisk så du kan ta masse situps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar' date=' det er kjempebra jobba! :)

Så flink du er! Korleis går det med formen, er du frisk så du kan ta masse situps?[/quote']

 

tusen takk:) Formen fortsatt ikke bra, har ikke pust igjenn, hoster og harker enda, så har ikke klart og ta noen situps... så det blir ikke 1000 denne uken, men neste uke... nå hoster jeg bare jeg roper etter jentene..... ha en god og sunn helg damer.... men jeg kommer vel tilbake med resultat i løpe av helgen, denne uken har ikke vært så bra...... vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang denne uka - men er ikke lei meg for det. Er i grunnen ved godt motHar nettopp spist wok - nam nam!!

 

Det er bra at du er ved godt mot, en får håpe på bedre resultat neste uke:) Jeg gikk ned 0,2 forge uke og det er ikke mye og skryte av, men var en liten tur på vekten i dag og en kan si at det var mer nedgang så nå blir det full skjerping til fredag og veiedag, vil så gjerne under 90:=) vi får bare stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tyr - gratulerar med nedgong. Eg er einig, det gjev fin motivasjon til å fprtsette!

 

Angel - du har jo gått ned masse no i nokon veker, så det er bra at kroppen får tid til å stabilisere seg.

 

Eg har gått ned 0,4 kilo, og då er eg på totalt minus ti kilo sidan start 2. februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyr - gratulerar med nedgong. Eg er einig' date=' det gjev fin motivasjon til å fprtsette!

 

Angel - du har jo gått ned masse no i nokon veker, så det er bra at kroppen får tid til å stabilisere seg.

 

Eg har gått ned 0,4 kilo, og då er eg på totalt minus ti kilo sidan start 2. februar :)[/quote']

 

 

Så flott 10 kg siden februar:) Det er kjempebra!! Har du mye igjenn før målet er nådd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten i dag skal egentlig ikke før i morgen, men siden jeg skal på klubb så tenkte jeg og veie meg i dag.... litt ned denne uken også men ikke noe og skryte av........... 90,4 så nå må jeg finne tilbake litt motivasjon har blitt litt usunt noen dager, blir litt slik at har han spist litt usunt så er det jo ikke farlig og spise litt til..... og det jo helt feil, men en dårlig unskyldning for seg selv... Stå på damer:) Neste uke skal jeg omsidere være under 90!!!! skal skal skal klare det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle
Så flott 10 kg siden februar:) Det er kjempebra!! Har du mye igjenn før målet er nådd?

Ja, eg har att 12,6 kilo til målet om førgravid vekt. Så eg er snart halvveges ;)

 

Stå på Tyr, eg er sikker på at du er under 90 neste veke. Kanskje du skal sette deg ein ekstra gulrot, som gjer at du finn litt motivasjon? Eg har bestemt meg for at når eg er under 90, så skal eg unne meg ein ansiktsbehandling, det fortjener eg då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' eg har att 12,6 kilo til målet om førgravid vekt. Så eg er snart halvveges

 

Stå på Tyr, eg er sikker på at du er under 90 neste veke. Kanskje du skal sette deg ein ekstra gulrot, som gjer at du finn litt motivasjon? Eg har bestemt meg for at når eg er under 90, så skal eg unne meg ein ansiktsbehandling, det fortjener eg då![/quote']

 

Så deilig at du er snart halvegs! Ja tror at det er lurt og gi seg noe ekstra når en har klar et mål!! Tror jeg setter målet mitt som 85kg(var 90 på vekten i dag:)), jeg vil jo gjerne ned til 75 kg kanskje 70 også men tror ikke jeg klarer det, har ikke vært så lavt på 15 år, så jeg tror jeg skal være fornøyd om jeg klarer 75kg, jeg er 175 cm høy:) Men nå er målet 82 kg til slutten av august:) Skal da i fint selskap og må ha meg ny kjole og det hadde vært deilig og ikke ha problem med og finne en;) ha en sunn uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Ei riktig sunn veke til deg også Tyr.

 

Eg har eit skjema på gjennomsnittleg 0,6 ned i veka, då når eg 82 kilo i slutten av september, og 80 kilo i slutten av oktober. No ligg eg på 0,56 i veka ned, og kiloane sitt hardare på slutten, så det er mogeleg det tek litt lengre tid. Men eg trur eg og du ligg omlag likt an? Eg var 92 blank i går, gjekk ned 0,6 forrige veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 er jo bra nedgang det i uken, klarer jeg det skal jeg være kjempefornøyd,:o Men vekten min går litt i rykk og napp! Så vi får se, men håper og klare 82 til slutten av august:) og så tenkte jeg kanskje jeg kunne klare 3 i sep og da er jeg under 80:) Men det er lenge frem til det, nå er det 82 som står for dør!!!! Tvi tvi til oss begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - du fødte en dag før meg og har gått ned så mye??? Er veldig imponert! Skriv litt om hva du har gjort til nå. Kanksje vi andre får noen tips.. :o Lykke til med de siste 5! Dette går jo kjempefint!!

 

Jeg har SULTET!!!! hehe, neida, har ikke akkuratt det, men har ikke blitt mye sjokolade på meg for å si det sånn. har ikke permisjon og har heller ikke hatt noen, studerer, driver gård, har 2 bikkjer og en mann som ikke hjelper til noe særlig. Da raser kiloene av seg selv (nesten) et supertips for å få magen flat igjen er rokkering! Gøy og effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SULTET!!!! hehe' date=' neida, har ikke akkuratt det, men har ikke blitt mye sjokolade på meg for å si det sånn. har ikke permisjon og har heller ikke hatt noen, studerer, driver gård, har 2 bikkjer og en mann som ikke hjelper til noe særlig. Da raser kiloene av seg selv (nesten) et supertips for å få magen flat igjen er rokkering! Gøy og effektivt.[/quote']

 

oj det høres ut som en hektisk hverdag!!! tror jeg skal prøve rokkeringen til storejenten, vil no så gjerne ha en flatere mage til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig var vekten på min side!!! 89,2 og endelig under 90!!! Så utrolig deilig! Hvor lenge kommer denne tråden til og vare? Må si at jeg ikke har klart mine 10 kg til sommeren, men er jo endelig på vei nedover:) Ha en god helg alle sammn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

10 kg før sommeren var liksom ikke helt målet mitt, så jeg har ikke tenkt på at jeg kanskje kan slenge meg på her? Når jeg har lest en del i tråden nå, så ser jeg jo at det er noen som er i mål og noen som har kommet til etterhvert, så kanskje det er plass til meg også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Klart du er velkommen, Koko. Eg har gått ned 10 kilo, men er langt frå mål allikevel, eg blir med på dei neste 10 ;)

 

Tyr - gratulerar med under 90, dette er ein merkedag! Så flott at vekta endeleg var på di side, og no skal den fortsette å vere det :D

 

Monica - det høyrest ut som eit hektisk liv. Ikkje rart du går ned i vekt, men eg vonar du passar på så du ikkje sliter deg heilt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på 63,9 nå så det går fremover. skulle ønske det gikk fortere, men er vel ikke bra det heller med tanke på at jeg fullammer. skal jo ha litt fettreserver for å produsere melk.

kampen mot kiloene er jammen hard noen ganger, enkelte ganger er det deprimerende å tenke på at en har latt seg komme dit hvor en er nødt å gjøre noe med det. Jeg lovte meg selv en gang for lenge siden at jeg alldri skulle slippe vekta mi såp mye oppover at jeg måtte ty til selvpiningen: slanking. Men under svangerskapet var det søren ikke lett å kontrolere vekten, var så vanskelig å vite hvor mye jeg skulle spise og all aktivitet gikk saktere enn vanlig.

men, men, det viktigste er vel at jeg gjør noe med det med en gang slik at ikke kiloene "fester seg" både mentalt og fysisk. Jeg skal aldri godta at jeg er overvektig, det er et løfte jeg gir meg selv her og nå slik at alle kan se (da er det ikke så lett å bryte). Den dagen jeg sier til meg selv at det er ok å ha noen kilo for mye da har jeg tapt....det skal ikke skje.

 

sånn.. det var dagens peptalk til meg selv etter å ha trykt i meg 2 båtis i går kveld..(det var ikke godt en gang..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg har alltid akseptert meg selv som jeg har vært, og kunne sikkert klart det nå også, men vil ikke!! Latt kiloene feste seg fysisk og mentalt var veldig godt sagt! Det er nemlig det jeg ikke skal heller. ;)

 

Nå er jeg sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...