Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Tror gjerne at kg ligger mellom ørene også, trist men sant:) Hadde en usunn kveld i går så i dag har jeg vært på sykkeltur, den første etter svangerskapet så jeg kommer nok til og bli støl, for det var ingen søndagstur kan man si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Ja det ble en deilig sykkeltur:) Vi sykklet i 1 time og 15 min, og det var ikke en latmanstur. Men det var deilig og det blir ikke siste turen i sommer! Har en vennine som også liker og sykle, så nå håper vi og få en tur til helgen! Beina og sete trenger noen dager på å få ut melkesyren:) Så i dag skal jeg ut og trille min lille snuppe, hun er foresten ikke så liten lengre 8mnd!! utrolig hvor fort det går!!! må ærlig innrømme at denne uken ikke har vært så sunn, må bare skjerpe meg:) var på vekten i dag og en kan si at det ikke var noe oppgang, men heller laber nedgang også:P Men sier de ikke at gangsperre bitter vann??? nei no må jeg slutte og skrive ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Sykkel er bra trening!

Eg er heilt sikker på at du ser resultat av sykkelturane dine tyr :P

 

Ang kilo mellom øyra, så er eg heilt overbevist om at sjølvbilete spelar mykje inn for prosessen. Eg kjenner at det er utfordrande å vende seg om. Det er slitsamt å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Dere har jo holdt på leeenge - ikke rart det kan butte litt imot. Hva sier GR om pauser? Er det lov/lurt å ta seg en liten pause innimellom?

 

Jeg hadde tenkt til å ha registreringsfri denne uka siden vi ikke har nett, men siden været ikke er helt på topp ble ferien hjemme hos foreldrene mine i steden. Ikke like mange TP, men har spist fornuftig. Mamma er på lavkarbokur, så jeg prøver meg på ei uke med mindre karbohydrater. Greit med litt variasjon og få litt input på hva man kan spise utenom brød som jeg kanskje GR belager seg litt vel mye på. Får se hva vekta sier på mandag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo holdt på leeenge - ikke rart det kan butte litt imot. Hva sier GR om pauser? Er det lov/lurt å ta seg en liten pause innimellom?

 

Jeg hadde tenkt til å ha registreringsfri denne uka siden vi ikke har nett' date=' men siden været ikke er helt på topp ble ferien hjemme hos foreldrene mine i steden. Ikke like mange TP, men har spist fornuftig. Mamma er på lavkarbokur, så jeg prøver meg på ei uke med mindre karbohydrater. Greit med litt variasjon og få litt input på hva man kan spise utenom brød som jeg kanskje GR belager seg litt vel mye på. Får se hva vekta sier på mandag. :P[/quote']

 

Spennende, og se hva uken har gjordt for deg, lykke til:)

 

Har vært på fjellet en tur i dag, tok en time og 20 min, men gikk ikke så fort siden jeg hadde med meg en jente på 4,5 år, gjett om jeg var imponert av hennne, kun litt bæring på vei hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Eg trur det er veldig sunt med litt pausar i slankinga, for å stabilisere vekta, og late kroppen verte vant med den nye vekta. Det er jo ikkje det å slanke seg som er det vanskelegaste, men det å halde den lave vekta.

 

Når du slankar deg så forsvinn ikkje antall feittceller, det vert berre mindre feitt i kvar celle. Slik at når du når måla dine, vil feittcellene dine motarbeide deg, fordi dei ønsker å bli fylt opp att. Feittcellene utskiljer hormonar som påverkar svoltfølelsen, slik at kroppen fysisk vil ønske så mykje mat som det den trengte for å oppretthalde den tyngste vekta du har hatt.

 

Ein feittcelle har ein "hukommelse" på omlag to år. dvs at kroppen din vil bruke omlag to år før du har ein stabil vekt.

 

Litt deprimerande å tenke på, eigentleg. Men dermed vil det og vere fint å ha fleire stabiliseringsperiodar på veg ned.

 

Det kjipaste er at du kan stadig få fleire feittceller, men aldri mindre. Det er og derfor dei som er overvektige som barn/tenåringar er mest utsatt for fedme i vaksen alder, fordi dei legger på seg når celleveksten er størst, så dei har så mange feittceller som ønskar å bli fylt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Eg trur det er veldig sunt med litt pausar i slankinga' date=' for å stabilisere vekta, og late kroppen verte vant med den nye vekta. Det er jo ikkje det å slanke seg som er det vanskelegaste, men det å halde den lave vekta.

 

Når du slankar deg så forsvinn ikkje antall feittceller, det vert berre mindre feitt i kvar celle. Slik at når du når måla dine, vil feittcellene dine motarbeide deg, fordi dei ønsker å bli fylt opp att. Feittcellene utskiljer hormonar som påverkar svoltfølelsen, slik at kroppen fysisk vil ønske så mykje mat som det den trengte for å oppretthalde den tyngste vekta du har hatt.

 

Ein feittcelle har ein "hukommelse" på omlag to år. dvs at kroppen din vil bruke omlag to år før du har ein stabil vekt.

 

Litt deprimerande å tenke på, eigentleg. Men dermed vil det og vere fint å ha fleire stabiliseringsperiodar på veg ned.

 

Det kjipaste er at du kan stadig få fleire feittceller, men aldri mindre. Det er og derfor dei som er overvektige som barn/tenåringar er mest utsatt for fedme i vaksen alder, fordi dei legger på seg når celleveksten er størst, så dei har så mange feittceller som ønskar å bli fylt opp.[/quote']

 

 

Takk for flott info! Det med to år kroppen bruker på å stabilisere seg er interessant! Veldig greitt å vite om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Beklager fraværet! Tror ikke jeg har vært innom her siden 31.mai... Som tiden flyr! Har hatt besøk av svigermor siden mai, så ble litt distrahert fra å ha fokus på slanking. Har gått opp igjen 1 kg siden sist - men det er helt greitt i grunnen! Nå reiser hun snart (om 1 uke) så da kan jeg konsentrere meg om meg selv igjen.. hehe.

 

Når ikke målet mitt innen 1.juli (på 10kg nedgang) men skitt au! :P

 

Målet framover er å gå ned ca 500g hver uke (som jeg har gjort de ukene jeg har hatt god fokus..). Det er sakte nok nedgang til at jeg vil kunne holde på vektnedgangen vil jeg tro. (Men jeg vurderer et hold vekten kurs når målet er nådd - noen som har erfaring med det..??)

 

Ellers flott å se at det er så mye aktivitet her inne. Stå på jenter! Dette skal vi klare! :)

 

Mitt flotteste mål er kanskje at når all vekta fra graviditeten er borte skal vi prøve å bli gravide igjen... :) :) Syns det er greitt å komme ned i trivselsvekt før jeg blir gravid igjen.. Graviditen var veldig tung sist gang med 15 ekstra "unødvendige" kilo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gluggen

Melder meg også inn her :) Klarer ikke ti kilo til sommeren, men jeg skal nå iallefall komme i gang med vektnedgang!

 

Jeg har en liten tass på snart 5 mnd som fullammes enda. Så jeg tar det rolig enda. Skal nå i første omgang registrere hva jeg spiser og følge med på antall kcal. (HVor mange skal man ha når man ammer???) Og så prøver jeg å gå trilleturer og rocke med rockering. Har også en ellipsemaskin og gymball som skal brukes.

 

Jeg skal ned mange kilo, men første mål er 10 kilo. Så tar jeg de neste 10 osv etterhver!!

 

Nå skal jeg lese litt i tråden her.. Den var lang så jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Bra vi blir litt flere. :P Snart 5 mnd er omtrent jevngammelt med dukka mi som er født 3.februar. Propelle har også en gutt som er noen dager eldre.

 

Jeg vil anbefale deg å lese tråden til Propelle - den fikk meg i gang. I tillegg ville jeg finlest denne tråden: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

 

Masse tips. Tror de fleste ammende her ligger på ca 1900 kcal pr dag. Hvis man ikke spiser sjokolade er ikke det så veldig vanskelig. De første par ukene brukte jeg bare til bevisstgjøring, men så ble jeg litt bitt og da begynte kiloene å ramle av. Har gått ned 4kg på 6 uker og skal ned 9 til. Notere forbruk og trim er supermotiverende! :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Mitt flotteste mål er kanskje at når all vekta fra graviditeten er borte skal vi prøve å bli gravide igjen... :P:) Syns det er greitt å komme ned i trivselsvekt før jeg blir gravid igjen.. Graviditen var veldig tung sist gang med 15 ekstra "unødvendige" kilo..

 

Så koselig at det er en aktiv til her! Jeg trodde de fleste var i mål jeg! :)

 

Ellers er det jo en veldig fin gulrot du har! Jeg vil også ned før neste svangerskap, men vet ikke helt når det blir. Etter at jeg er ferdig med fullammingen en gang tenker jeg. :) Begynner å bli såpass gammel at jeg ikke kan vente altfor lenge. Kunne sikkert funnet det tidligere i tråden her, men hvor mye har du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inn til dere damer og få litt inspirasjon:) Har vært litt sløv.... men har fått litt og tenke på etter og lest her .... 2 år en må passe på fettcellene, så lenge!! Skal vi oppsummere litt??? Mål og slikt??

 

Jeg har en tulle på 8 mnd som jeg fortsatt ammer, hun får middag og grøt også:P Har som mål i slutten av august og gå ned til 82 kg, dvs litt mer en 7 kg til:) Har vært litt sløv i perioder, men nå må jeg skjerpe meg om jeg skal klare det! Har nå gått ned de 19 kg jeg la på meg i svangerskapet og 4 kg til, så jeg sliter med kg fra tidligere svangerskap og kg som har kommet med årene:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gluggen

Takk for tips koko1975 :P De skal jeg lese!

 

Ser at jeg har alt for stor frokost... Sikkert ikke det værste måltidet, men da blir det jo mindre utover dagen og bruke. Og lettere for å putte noe usunt i munnen. Så der må jeg skjerpe meg!

 

Veidag får bli mandager offisielt, men jeg er nok litt for opphengt i vekta når jeg slanker meg.. Dumt, så der får jeg også jobbe litt med meg selv.

 

Klarte å holde meg under 2000 kcal i går. Og håper på 1900 i dag. Er støl i magen etter økter med rockeringen. Er ikke så flink enda, men det kommer seg :)

 

Ellers gleder jeg meg til å bli kjent med dere! Hvor mange aktive er det i denne tråden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gluggen

Svett og god etter 20 min med rockering. Hadde på pulsklokka og jeg forbrendte 269 kcal på den tiden :P Så det var motiverende!!

 

Nå skal jeg ha lunsj. Tror jeg må ha masse gulrot for å oppveie for dobbelt så mange frokostkcal en det jeg skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Ble det så mye på rockeringen, gluggen? Synd jeg ikke målte noen gang, nå har jeg lånt bort min over sommeren siden den bare ble stående her.

 

God idè med oppsummering!

Koko1975 er 33 år og ble førstegangsmor i februar.

Jeg er 1,65 høy, veide 86 dag jeg fødte og 65 for et drøyt år siden - og 78 for 6 uker siden. Mitt første slankeprosjekt ever begynte da (altså for 6 uker siden), og nå er jeg nede i 74. Spiser ca 1900 pr dag, går lange trilleturer og har begynt på Løplabbets nybegynnerprogram.

 

Synes det har gått ganske greit så langt, men har jo fortsatt 9kg igjen, så vi får se hvordan det blir etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... da må en jo bare inn og lese lit:) Planlegger fjelltur i ettermiddag sammen med søsteren, skal prøve og huske pulsklokken, har ikke brukt den så mye etter jeg fikk tull( har nesten glemt at jeg har den!!!) men den er jo en kjempe motivasjon!! Stå på damer, jeg må rydde litt hus mens tulla sover, men egentlig skulle jeg tatt meg en tur i sola.... ha en super dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Også blir man ikke lurt. :P Jeg merker det blir færre trimpoeng nå som det er så varmt, men løpeturene mine får jeg tatt på ettermiddagen. Tror samboeren har godt av det også. Han får jo vært litt sammen med dukka alene. Det har han godt av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fjellet brukte en knapp time opp og god halvtime hjem:) Deilig med en fjelltur, men merker at formen ikke helt er der den var før svangerskapet, var da en fjellgjeit:) Nei nå skal jeg se om jeg får lagt min lille tulle som har fått lakenskrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) Bra med 400gr ned koko, her har det stoppet opp igjenn... Må bare skjerpe meg, men sliter med og få det til... glemmer og spise i varmen, og så eter jeg for mye når jeg først setter i gang:( Men var på sykkeltur i går 1,5 timer og brukte nesten 1000kcal i følge pulsklokka, husket den omsider hi hi...ammetåke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gluggen

Litt lite nettid om dagen så jeg får ikke brukt dagboken så mye.. Men, 1,3 kg er borte :jippi:

 

Prøver å bruke Wii Sports Activen min. Men det er v armt om dagen..

 

Og tenker veldig på hva jeg spiser uten og skrive det ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...