Gå til innhold

vil ned i vekt nååååå


Gjest merete12

Anbefalte innlegg

Gjest merete12

Jeg er en jente på 42. Slutta å røyke for 3 år siden og siden har jeg gått jevnt oppover ca 30 kilo mer enn da!!!!

Er av den utålmodige typen og ønsker jo at alt er unnagjort på en uke. Det er der jeg feiler, og gir opp hver fredag.He he

Gikk på to kurs i fjor og tok av 11 kilo, men da påskemarsipanen kom var det gjort.

Denne gangen føler jeg kiloene har lagt seg rundt magen og det viser mye bedre på klær osv. Kan så vidt ta sokken på:D

Så nå SKAL JEG KLARE DET. men det hadde vært fint om vi hadde vært flere sammen da, er det noen som vil bli med.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Hei

Det du skrev kunne like gjerne handlet om meg - nesten da. Jeg er 44 år, sluttet å røyke for 6,5 år siden (da jeg ble gravid med attpåklatten vår) og har siden gått opp 30 kg. Jeg er også av den typen som vil se resultatene med en gang. Begynte på mitt første kurs torsdag 26/2, og gikk ned 3 kg den første uka, JIIIIPPPPPI. Jeg slår gjerne følge med deg på veien ned. Dette tror jeg vi kan klare sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg i alt sammen.

Sjokolade og marsipan,og potetgull osv osv,ja alt det som legger seg rundt midjen liker jeg veldig godt.

Jeg liker også veldig godt å få på meg fine klær som henger i skapet og bare venter på å komme ut i lyset på tur.

Så jenter,da er vi i gang.

Jeg er blitt 56 år,men det er ingen alder,føler meg som 30 i hodet,men ikke i kroppen,men det gjør ikke så masse.

Om jeg tar av en 10 til 13 kilo,så ville jeg nok blitt veldig glad og letter til beins,hihi.

Er 171 høy og veier i dag 89,3 kilo, tror jeg,hihi.Var det på fredag,og vil gjerne ned en del kilo til sommeren.

Røyker ikke og har aldri gjort det,så det er ikke derfor jeg har lagt på meg,at jeg slutta mener jeg og derfor la på meg.Nei jeg har bare spist for mye og trimma for lite,så greit er det.3 barn har jeg,men de er voksne og bor ikke hjemme.

Ja,da er jeg i gang,og jeg vil ned nååååååå.

Er treningssky,men det er fordi jeg har en kronisk muskelsykdom,men jeg burde i alefall trena litt mer enn det jeg gjør,altså ingen ting.

Tenk å være så slem med seg sjøl,så når slapset blir borte,er jo dødsredd for å ramle å slå flesket,da skal jeg og mannen min ut å gå.LOVER!!!!

Får vel få med at jeg veide 93 kilo for en stund siden,så litt har jeg klart å ta av,må jo skryte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei!

Jeg vil også gjerne være med ned i vekt nåååå!

 

Jeg er 44år, 164cm og 65,2kg

 

Jeg har ikke røykt så jeg kan ikke skylde kiloene på røykeslutt. Jeg elsker chips, coca cola, feite sauser, spiser for mye.

 

I mai 2008 veide jeg 77kg og la om kostholdet p.g.a. helseproblemer. Jeg har et kosthold med mininalt med salt, sukker og fett (bortsett fra små doser nøtter, frø og fetfisk). Helsen er bedre og jeg har begynt å trene. Jeg håper å komme i bunaden og tror jeg må ned på 58kg for å klare det, men nå sliter jeg i motbakke. Et kilo ned ene uken og et kilo opp neste. Jeg har brukt lang tid på de kiloene jeg har tatt av til nå så det behøver ikke gå så fort, men DE SISTE KILOENE SKAL AV!.

 

Nå har jeg trent siden september og bare må ha mine ukentlige doser med fitvibe, gi gong og turgåing. Jeg har alltid vært glad i hagearbeid og gleder meg til våren og fysisk aktivitet i hagen.

 

Til pus 52: Håper våren og godværet kommer snart så du kan begynne å trimme litt. Bra jobbet med å ta av uten fysisk aktivitet. Du har vært flink.

 

Til Ingalia og merete12: Husk at det har tatt tid å legge på seg og det tar tid å ta av også. Når kiloene forsvinner litt saktere er det lettere å holde vekten når en har nådd målet. Prøv å tenk livsstils- og kostholdsendring istedet for slanking. STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff.Tror ikke det går bra.Har skrevet opp alt jeg har spist nå i mange dager.

Men i kveld sprakk jeg litt og har spist ca 200 kalorier mer enn jeg skulle ha.

Håper at det går bedre og bedre etterhvert i allefall.

Så på tv i kveld om en som skulle slanke seg.Han var innom masse tester for å se hvor mange år den stakkars kroppen var,selv om han var 25 var kroppen 50,grøss.

fikk en vekker der,så jeg får tenke på slike ting så kanskje jeg skjerper meg.

Ja,da er vi i gang jenter,så hei å hå,her kommer vi inn i nye klær om noen måneder,tror dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Jeg har også spist for mye de to siste dagene og må virkelig gjøre en innsats resten av uken. Maten jeg spiser er sunn, men det blir for mye. Jeg er spent på resultatet på mandag.

 

Jeg så også det programmet. Skrekk og gru. Lyspunktet er jo at han ved hjelp av trening og bedre kosthold, i løpet av en måned, fikk en kroppslig alder som var 2 år yngre . Tenk på hvor mange år yngre vi skal bli. Det ga meg inspirasjon. Nå er vi igang. Dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stått opp,og veid meg.Ikke bra!

masse vann i kroppen i dag,så vekta hadde gått opp.

Min vekt i dag er 90 blank.

Neste uke er det ned altså.

Satser på minst 300 gram,skulle være mulig med mer,men setter det som et mål,så blir jeg ikke så skuffet.

Neste fredag er min veiedag.

Vi må gjøre noe ellers blir vi 1000 år før vi vet ordet av det.

Ha en fin fredag.

Vi skal ha gjester i kveld,med eplekake og hjemmelaget pizza.

Mat skal vi jo ha,men det er mengdene,ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Det var synd men ikke gi deg.

 

Mat skal man ha og man skal kooose seg med maten.

 

På lørdagskvelden har jeg vært vant til mye snop og brus. Nå lager jeg en sunn og god pizza som jeg spiser meg god og mett på i 7-tiden om kvelden, og siden jeg er mett er jeg nesten ikke sugen på noe snop. Det blir litt flere kalorier på lørdag enn det bør men jeg vet at dersom jeg ikke hadde koost meg med den pizzaen ville alternativet vært chips, coca cola og sjokolade og en kjempesmell på antall kalorier.

 

Min lørdagspizza

 

Deig

1 pk gjær, 3 dl vann, 1-2 never havremel, resten hvetemel til deigen slipper bollen etter å ha blitt eltet godt.

 

Fyll

1 boks hakkede tomater som jeg tilsetter hakket hvitløk, løk, paprika og revet gulrot. Av krydder bruker jeg basilikum (gjerne frisk), oregano og paprikapulver, Jeg har også i 1ss tomatpure og litt buljong og pepper. Kokes til det tykner. må eventuelt sile av litt væske.

 

På toppen har jeg kalkunskinke og Synnøves ekstra lette hvitost (10%), kanskje noen biter ananas.

 

Steker først bunnen i 10 min før jeg har fyllet på. Ellers kan bunnen bli litt bløt av fyllet.

 

Jeg har 2 tenåringer i huset. Alle får den samme deigen. 3/4 av pizzaen får fyllet og osten vi brukte før og 1/4 får mor sin nye variant av fyll og ost og alle er vel fornøyd.

 

Restene av fyllet har jeg i kjøleskapet så kan jeg lage meg et godt ostesmørbrød tilsvarende pizzaen til kvelds en dag jeg er ekstra sugen på noe godt. Steker det i mikroen så jeg behøver ikke bruker verken smør eller olje.

 

Kos deg i kveld og ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Det spørs hvordan det går med vekten denne helgen. Ungene har i lengre tid vært en smule frustrert over all den sunne maten i huset. I dag ble det peppes pizza til middag og nå har vi blitt invitert til en venninne på restekaker etter en bursdag. Ja ja må slakke litt på tøylene av og til. Vi koste oss med pizzaen og nå skal vi ha en hyggelig kveld med gode venner. I morgen får jeg heller stramme inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,sånn kan det gå selv den beste,hihi.Ja Pelargonia,ikke lett dette her!

Spiste hjemmelaga pizza her med hjemmelaget hvitløksdressing og salat.Eplekake til kaffen med litt krem.Det blir bestandig ekstra når en har gjester.

Å du fikk peppes i steden for selvlaget,hihi.Ja,en må bøye seg for overmakta noen ganger,ikke sant.

Masse vann i dag også,gikk opp enda ett kilo,så nå sprekker jeg snart,så håper jeg vannet går til uka og det blir en velskapt kilo ut av det,hahaha.

Ha en fin lørdag.Får se hva vi finner på å spise i kveld,vanskelig til tider.Særlig når en er så kosesyk som vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Nei det er ikke lett men vi skal klare det. Vi starter stadig på ny frisk med ny giv.

Stå på!

 

På fredag var jeg så heldig at min venninne hadde laget til et stort fat med oppkuttet frukt og grønnsaker så dermed var det lettere å begrense kakespisingen. Tror jeg prøver det neste gang jeg har besøk.

 

Lørdag ble det lasagne, sjokolade, nøtter og coca cola. Huff og huff.

 

I dag har jeg bært og stablet ved i 2 timer og jeg har beskjært et par trær. Noen kalorier må jeg da ha forbrent, jeg var ihvertfall sliten etterpå.

 

I helgen har jeg ikke ført oversikt over kaloriinntaket så jeg er veldig spent på om vekten er gått opp eller ned når jeg veier meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete12

Hei igjen

Så flott at det er flere som ville være med.

Har ikke fått svart før, er nettopp kommet hjem fra fjellet, og der har jeg gått på ski til den store gullmedalje. Herlig, er helt støl i bena:) Har heller ikke skeiet ut denne helgen da min svigerrinne var på nabohytta og hun er nettopp begynt på grete roedhe kurs her hjemme. Fin oppmuntring å ha tilstede:)

Må si at jeg er i gang!!!!!

Men hvordan skal vi gjøre det, skal vi si vekt og midje en gang i uka, ser noen gjør det slik eller? noen som har forslag?

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

merete12- Bra jobbet. Det høres ut som du har hatt en herlig uke. Stå på videre.

Rapportering av vekt og mål en gang i uken høres bra ut. Jeg prøver litt hardere å gå ned i vekt når andre skal vite resultatet.

 

Veiing i dag viste 600g opp siste uken. Det var vel omtrent som forventet med tanke på hva jeg har spist i helgen, men midjemålet var som sist, det er jeg fornøyd med.

 

Vekt: 65,8

Midjemål: 91

 

Det er bare å sette alle kluter til. Denne uken blir det nøye kaloritelling. Nå skal jeg på trening å gi jernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete12

Hei på dere

Dere er jo bare så flinke, og ja når vi må vise fram tallene er det jo litt flaut hvis en ikke klarer det????? men det er jo spesielle situasjoner da hvor en bare må slå ut håret av og til:)

Ja da må jeg bare ta mål, og det er det verste, jeg er blind for tall det viser jo bare hvor langt jeg har latt det gå:)

Men jeg hopper i det. Vekt: 90 midje:100!!!!! lår: 69 overarm: 36 legg: 42

 

Jeg blir matt når jeg ser det slik men det gjør meg bare enda mer bestemt at til sommeren kommer bikinien fra 2006 fram igjen he he

Klem fra Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tøffe og modige jenter,ikke sant.

Vekt og mål,ja,det er vel ikke så dumt.Da ser vi jo om vi går ned i mål om vi ikke går ned i vekt,det kan skje.

Var hos tannlegen i dag og fikk trukket og opperert ut en tann.Sydd flere sting,og etter 7 timer er bedøvelsen ute.Fikk resept på smertestillende også.

Er ikke i spisehumør,så det ble 1 banan og semuliegrøt nu etter 7 timer uten noe vått eller tørt.

Så det blir vel ikke nok kaloroier i dag,men jeg kan jo suge på en sjokoladebit,hihihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom før jeg skal på jobben. jeg har veiedag på torsdager, da er det kursdag, så jeg rapportere til torsdag.

Føler at jeg nå virkelig er i gang og det er herlig.

Fint at det ble med så mange, det var oppmuntrende :-)

Nå må jeg løpe, ha en fortsatt flott dag.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i farta,det er deilig å føle det.Jeg føler det også sånn nå.

Bedre i nmunnen i dag.Klarte å spise mine brødskiver.

Kan ikke stryke meg på kinnet da,det er altfor vondt,men det går bra.Sol i dag,så godt.Får jo mer lyst å gjøre ting.

Ha en fin dag,jeg har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei!

Deilig vær i dag. Har vært i garasjen og hatt vårpuss på sykkelen. Det er meldt bra vær i morgen oså og jeg prøver å samle mot til å sykle til fitvibetreningen i morgen. Kondistrening er ikke det jeg liker best men det er vel ikke noen vei utenom når jeg ønsker å få bedre kondis.

 

Jeg skriver her at jeg har planer om å sykle i morgen så får jeg et ekstra spark bak med å komme igang. Vanskeligere å trekke seg da.

 

Godt å høre at du er bedre i munnen i dag pus 52. Ønsker deg fortsatt god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete12

Hei alle sammen

Det er nydelig vær i dag og arbeidslysten kribler:) Har syklet på jobb i dag , regna i dag morges og nydelig blå himmel dag jeg skulle hjem. Så ikke gru deg Perlagonia det var deilig:)

 

Vi er nå fire stk og her er de første målene:

 

navn Vekt Midje Lår Arm Legg Hofte +/-

 

Merete: 90 - 100 - 69 - 36 - 42

 

Pus 52: 90,1 - 116 - 64 - 37 - 44 - 122

 

Pelargonia: 65,8 - 91

 

Ingalia :

 

Neste gang blir fredagen og videre fredager, Jeg er sikker på at vi kan klare dette, føler det liksom på meg:)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Jippi!!!!

Syklet til trening i dag. I de tyngste bakkene lurte jeg på hvordan jeg kunne få slike innfall, ellers var det deilig.

 

Takk for støtten merete12. Jeg var i grunnen klar for å trekke meg i dag men siden jeg hadde skrevet at jeg skulle gjøre det og hadde fått så god oppmuntring av deg var jeg jo nøtt å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig i dag også.Var å gikk ved sjøen,og det var så godt å bevege seg ute.Hørte hakkespetten og alle fuglene som var like glad som meg over at det blir varmere i været.Faktisk 12 grader i dag der vi gikk.Fikk med meg mannen min,så det er artig.

Skal spise reker nå,og kose oss litt.

Det går veldig bra med opplegget,pluss at jeg klarte å komme meg ut på tur,hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Flott at du kom deg på tur i går pus 52. Håper på vårvær nå så vi alle blir fristet til å komme oss ut å trimme. Jeg har trent Qi gong i dag og senere skal jeg ut i hagen å jobbe. Jeg må blant annet finne bedre fester til fuglekassen. Jeg har en spettemeis som jobber hele dagen med å hakke av festene til kassen?????. Ikke forstår jeg hva som foregår i den lille knotten.

 

Jeg tror det går bra for meg også denne uken. Har vært mye flinkere med maten. Jeg har veiedag om mandagen og kommer til å fortsette med det. I morgen blir det ekstra veiing så jeg kan komme med på oversikten din merete12.

 

Tvi tvi alle sammen. Med alt det positive dere skriver tipper jeg det blir et bra resultat i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...