Gå til innhold

vil ned i vekt nååååå


Gjest merete12

Anbefalte innlegg

Ja ja... blir alltid i så sinnsykt kosemodus når helgen kommer...

Noen andre som sliter med det???

 

Syntes det er mange flinke damer her inne... STÅ PÅ MED JERNVILJE!!

 

God helg til dere alle sammen c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
Gjest pelargonia

Koseklubben er nok stedet for meg også, men i helgen har jeg tre knep som hjelper meg.:)

 

1. God middag om kvelden

Jeg er mest snopesyk om kvelden. Det er blitt litt lettere å motstå godteri etter at vi begynte å spise god sunn middag på kveldstid, da er jeg mett når godtene kommer på bordet.

 

2. Frukt og reker

Mens de andre spiser snop sitter jeg med noen fruktbiter og min skål med reker som jeg piller og spiser som de er. Det tar tid og virker mettende så jeg kan ikke spise så mye (Har jo spist middag også). For å sammenligne er 100g reker = 100kcal, 120g chip = 630kcal

 

3. Mørk sjokolade med 70% kakao (Bocca)

Et par ruter med slik sjokolade nytes sakte og søtsuget forsvinner. Andre jeg kjenner sier det har samme virkning på dem. Spiser jeg annen sjokolade må jeg bare ha mer.

 

Som du ser er ikke løsningen perfekt (det blir i overkant kcal) men det hindrer meg fra å gå bananas i godteskålen og det ville vært enda verre.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Da var det mandag igjen. Hadde store forventninger i dag,

og all treningen har gjort susen... og jerndisiplin da selvfølgelig.

Nok en uke uten å ha spist noe som ikke er sunt. Sprekken kommer

nok snart føler jeg.

 

Mine mål denne uken.

 

Vekt 88 kg og 89,5 cm i midjemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble desverre oppgang her ja!! Ny vekt 89,og da er det bare å slanke de samme grammene en gang til.Det er ganske nøyaktig1,1 kilo.Men denne uka er jeg hjemme og kan ordne meg bedre,Skriver opp alt igjen,og det viser seg at det er noe jeg må holde på med en god stund.

Men neste uke skal jeg ned alt,pluss litt til sier vi.

 

Pelargonia

du har noen fine knep,og de skal brukes.Reker spiser vi mye,så der er jeg mega flink,hihi.Men Boca er liksom ikke min greie,men jeg skal ta meg sammen å prøve.Hater mørk sjokolade,men kanskje jeg kan omvendes????

Eller så må jeg bare kutte hele sjokoladen,og det er heller ikke så morsomt,hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Pus 52

Godt å se at vekten går rett vei. Nå er du igang igjen. Stå på:)

Venter spent på neste vektresultat.:D

 

Carna

Flott jo lenger du klarer det uten sprekk, men ikke mist motet når det skjer. Prøv å begrens sprekken når den kommer og nyt den. Neste dag strammer du inn igjen og fortsetter arbeidet med livsstilsendring og prøver å la det gå lengre tid til neste sprekk. "Bedre og bedre dag for dag":)

 

Jeg er litt mindre streng med meg selv denne gangen enn jeg var sist jeg gikk ned i vekt. Jeg prøver å tenke livsstilsendring i stedet for slankekur. Nå prøver jeg å finne et nivå på mat og trening som ligger tett opptil noe jeg kan leve med også etter at målet er nådd. Håpet er å ikke legge på seg igjen. Sist kom alt på igjen + litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er nok lurt å tenke slik,for en skal leve etterpå også,og klare alle fristelser videre som slank,og for ikke å gå opp igjen er det det som må til.Endring i måten å leve på.Det gjelder ikke bare maten,men bevegelse og det som sitter mellom ørene.Alle tanker om mat og trening,osv.

Så det tar tid,og det er noe en måp forandre på for bestandig,og det er ikke gjort på 1 2 3,så vi tar den tiden det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei, her kommer resultatet etter ukens måling av vekt og midjemål.

Vekt: 63,2 kg (-1kg) jippi jay jay jippi jippi jay :)

Midjemål: 88 cm (-1 cm) Yess!

 

Endelig løsner det etter å ha stått stille 1 mnd. Jeg svever.

 

Venter spent på å se deres resultater. Dere har jo vært så flinke hele veien. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke og ny veiing...

 

Uken har gått greit, har vært kjempe fysen nesten vær dag!!

Har trena 5 dager og det har vært deilig.

 

Vekt 86,1kg

Midje 88 cm

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Målet mitt"

 

Skal ned 30 kg

Midjemål på 118 cm

 

Totalt ned fra 16.3 til 27.4: - 12 kg

Igjen: 18 kg

Midjemål ned fra 16.3 til 27.4:-30 cm

Midjemålet er nå 88 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei Carna

Gratulerer! Det går jo i turbofart med deg. Fatter ikke at det er mulig :confused: Jeg har tatt av 14 kg på vel 11 måneder.

 

Håper du ikke kjører så hardt regime at du sprekker totalt når målet er nådd, men at du når målet ditt og klarer og bli der :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som blir utfordringen, å klare å opprettholde vekten!!

Dette er noe jeg må jobbe hardt med.

Vekten forsvinner i rekordfart noe jeg ikke hadde forventet meg.

Det kan ha noe å si at jeg full ammer ei litta ei på snart 7 mnd i tillegg

til at jeg tyner meg skikkelig med kalorier/trening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Ja kansje det har med ammingen og treningen å gjøre, ikke vet jeg. Kos deg med din lille tulle og lykke til videre.

 

Jeg putler videre i sneglefart med fast kurs mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i snilefart,men det går jo ned etterhvert.

Ny vekt var 88,4 i dag.

Var å kjøpte meg bukser i går.Jippi,de satt som støpt str.44.

Måtte ha meg 2 stykker,for jeg skal jo liksom se litt ok ut mens jeg holder på å gå ned.

Ha en fin dag.

Ned fra 93 til 88,4 på 3,5 måneder,men det er ned,så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Flott pus 52. Det går rett vei. Godt å se at du ikke gir deg selv om det går sakte. Vi får snegle oss videre sammen. :)

 

Slitan med nye bukser. :cool: Jeg fant fram sommerklærene i helgen de var alt for store. Nå må jeg ut å handle klær fra innerst til ytterst. Det blir spennende å se hvilken størrelse som passer og om jeg kanskje kan bruke litt andre fasonger. Har ikke likt å handle klær tidligere. Håper mindre størrelse vil gjøre det enklere og at jeg kan synes det er en smule gøy. :)

 

Føler for å spise litt mer enn jeg skal i dag men det er ikke lenge til fredag og veiing. Jeg får holde meg i aktivitet og hendene opptatt med noe annet så går det vel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag atter en gang c",)

 

Nå nærmer sommer'n seg og jeg begynner å merke

at kiloene blir borte. Har holdt meg unna søtt og salt og trimmet

6 dager denne uken. Har begynt å jogge litt også.

 

Håper dere andre har vært flinke og tenker på den "slanke"

sommeren vi går i møte!!! All bevegelse av kroppen kan vi se på

som trim, kan vi ikke det da?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Målet mitt"

 

Skal ned 30 kg

Midjemål på 118 cm

 

Totalt ned fra 16.3 til 04.5: - 14 kg

Igjen: 16 kg

Midjemål ned fra 16.3 til 04.5:-32 cm

Midjemålet er nå 86 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei!

 

Jeg går over til å komme med vektresultatet om mandagen som er min veiedag.

Her kommer ukens rasultatat.!

 

Vekt 63,0kg (-200g)

Midjemål 86cm (-2cm)

 

Er godt fornøyd med det, særlig det at cm er begynt å krympe.:)

 

Flott Carna, du er ustoppelig. Hvor tar du energien fra? Jeg har nå 4 kg igjen å ta av, men jeg tipper du er i mål før meg. Med dette tempoet er jeg i mål i august.

 

Jeg prøver å trene mer i perioder men da sier kroppen stopp, så må jeg ta det med ro igjen. Det går likevel framover med små skritt fra ingen trening i mai i fjor til Ju long og Qi gong (energiflyt, tøying) hjemme 3 ganger i uken, vibrasjonstrening (Fitvibe) 2 ganger i uken (middels hardt) og de to siste ukene har jeg gått på fjellet en dag. Jeg bor slik til at 20m fra døren begynner oppstigningen. 30 min middels til rask gange i bratt terreng så er jeg på toppen og kan nyte utsikten helt ut i havet. Turen opp er tøff, men det å få sitte der å nyte naturen og utsikten når jeg er i mål er en kjempegulrot. Kroppen protesterer heller ikke så jeg satser på å fortsette med det 1 gang i uken.

 

Godt å se at Carna og Pus 52 fortsatt holder koken. Ikke gi dere. Vi skal i mål og bli der.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg har vært litt fraværende i det siste, men har ikke gitt opp. Gikk ned 0.4 kg ved forrige veiing. Skal begynne på kurs nr 2 i morgen og håper å ha gått litt ned fra forrige veiing til nå. Jeg synes selv at det går veldig greit og jeg trener godt, med alt fra styrketrening, ellipsemaskin, tur i skog og mark og sirkeltrening. Greit at det ikke blir ensformig.

Jeg har ikke fått lest alle innleggene siden sist jeg var her, men forstår det slik at dere er veldig flinke, noen går raskt ned og andre litt saktere, men ned er jo ned.

Jeg har da veiedag på torsdag, så jeg melder opp resultater i morgen kveld.

Ønsker dere alle sammen en fortsatt fin uke og en flott slankehelg :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Godt å høre at du ikke har gitt opp Ingalia. Jeg begynte å bli litt bekymret når du ble så lenge vekke. Tvi, tvi med veiing i morgen og nytt kurs.

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda,men har det travelt for tiden.

Tror dette går sakte ja,men skal veie meg i morgen så får vi se.

Har ikke noe overskudd for tiden,men det er slik det pleier å være for meg.Min sykdom gjør at det er litt opp og ned med formen,nå ned,bare vekta også ville det,hihi.

Sees!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er omtrent som meg, bortsett fra at jeg er ett år yngre og la på meg nesten 20 kilo i løpet av 6 mnd. - min motivasjon den gangen jeg sluttet å røyke var at jeg skulle bli sunn og sprek og begynne å trene. Jeg skulle i alle fall ikke legge på meg. Jeg synes selv jeg var super flink, men kilone kom i full fart. meste parten er rundt magen.

Fy og skam. - Jeg har ikke kastet klærne mine enda. Jeg skal inn i dem igjen. - synes jeg har prøvd det meste uten nevneverdig resultat, men denne gangen og nå skal jeg bare klare det.

 

 

 

Jeg er en jente på 42. Slutta å røyke for 3 år siden og siden har jeg gått jevnt oppover ca 30 kilo mer enn da!!!!

Er av den utålmodige typen og ønsker jo at alt er unnagjort på en uke. Det er der jeg feiler' date=' og gir opp hver fredag.He he

Gikk på to kurs i fjor og tok av 11 kilo, men da påskemarsipanen kom var det gjort.

Denne gangen føler jeg kiloene har lagt seg rundt magen og det viser mye bedre på klær osv. Kan så vidt ta sokken på:D

Så nå SKAL JEG KLARE DET. men det hadde vært fint om vi hadde vært flere sammen da, er det noen som vil bli med.......[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Pus 52

Det er jo et flott resultat. Vekten går rett vei. :D

Formen er dårligere hos meg også for tiden. Sliter med å få trent. Det ser ut som en fjelltur i uken også blir i meste laget. Jeg spiser sunt, men det blir for mye mat. Med mindre aktivitet så spiser jeg mer. Er veldig spent på veiing på mandag. Jeg skal prøve å være flink med maten i helgen. Jeg får ta det med ro noen dager og satse på bedre tider i neste uke. Jeg gir meg ikke.

 

138

Flott at du er skikkelig motivert. Klær som du ønsker å komme inn i er en fin gulrot å jobbe mot. Jeg er imponert over at du klarte å slutte å røyke. Klarte du det så klarer du dette også, helt sikkert. :cool:

 

Jeg heier på dere

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Godt det er noen som henger på her inne. Om det går i turbofart eller

i snilefart så er Ned Ned... og det er vel det som er meningen.

 

Stå på jenter!!!

 

Ned denne uken -1,2kg

 

Veier nå 82,9kg og ser sinnsykt frem mot å skrive noe med ett 7 tall først!!

 

 

-----------------------------------------------------------

 

 

"Målet mitt"

 

Skal ned 30 kg

Midjemål på 118 cm

 

Totalt ned fra 16.3 til 11.5: - 15,1 kg

Igjen: 14,1 kg

Midjemål ned fra 16.3 til 11.5:-34,5 cm

Midjemålet er nå 83,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...