Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Hei hei alle sammen!

 

Jeg er helt ny her inne på vektklubben, og skal ned 13 kg. Hadde vært koselig med litt følge og oppbacking, så hvis du også er ny her inne, eller har lyst på en ny tråd, så hadde det vært hyggelig om du slang deg med!

 

Har også tidligere slanket meg - fikk da stor hjelp og støtte gjennom slankenett.no, har prøvd å opprette ny profil der, men ble bare demotivert av å ha min gamle profil liggende som viste hvor flink jeg en gang hadde vært, og alt jeg hadde ødelagt... Sikkert flere som skjønner hva jeg mener! Nå er det i hvertfall på tide å komme seg nedover igjen, ikke artig når man bare slutter å tenke på hva man skal ha på seg om morgenen fordi man føler at resultatet blir helt ille uansett... Vil være fin igjen!

 

Når det gjelder målsetning så har jeg lyst til å si at jeg vil ned alle 13 kg før sommeren, men innser at det ikke lar seg gjennomføre. Så la oss heller si at jeg ønsker meg å se 6-tallet først i løpet av sommeren, og helt ned til 65 innen neste jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest camillok

Kan jo si litt om meg selv også, jeg er 26 år gammel, studerer (fortsatt!), har ingen barn. Studentlivet er ikke spesielt godt forenelig med en sunn livsstil, det blir alt for mye stillesitting og for lite penger til god og sunn mat. Men det nytter ikke å vente til jeg er ferdig med å studere, det er fortsatt over 2 år igjen.

 

Vekt:

23.02: 78,0 kg

01.03: 77,4 kg

10.03: 78,8 kg

 

Som dere kan se så har jeg gått opp siden siste veiing, har vært på hyttetur i helga og latt meg overtale til at litt fråtsing der ikke gjorde noe siden vi gikk 4,5 timer på skitur på lørdagen.

 

Har tenkt til å ha veiedag på fredager!

 

Kroppsmål 23.02:

Bryst: 96

Liv: 81

Tykkmage: 99

Hofte: 103

Stuss: 107

Arm: 32

Lår: 63

Legg: 40

 

Yes, da står det der til spott og spe for alle og enhver - nå må det skje noe! Disse målene SKAL bli mindre!!! Vel - helst ikke bryst da, men de må vel med de også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Vi skal omtrent ned til det samme; jeg har mål om 66 kg. Men starter på 1 kg mer enn deg. Kanskje vi kan få til en konkurranse? Selv om jeg er en sakte-ned-i-vekt-person. Skal du trene/gå tur/spise sunt? Hva er din plan? Jeg har som mål å gå 30 min hver dag, trene styrketrening 2x uke samt spise mer grønnsaker. For meg er det sjokoladeorigier som ødelegger alt når det egentlig ser bra ut... De skal jeg jo helst unngå. Det er lettere å gjennomføre en plan når man har "forpliktet seg", selv om det bare er til en ukjent på internett. Jeg blir med, hvis du blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heisann!

 

Så topp at du vil slenge deg med! Er liksom så ufattelig mye mer motiverende med noen man rapporterer til og jobber sammen med!

 

Har igrunn egentlig et ganske sundt kosthold, men spiser rett og slett for mye. Og så er det enormt masse kaketilstelninger på studiet mitt - hjelpes! Skal komme i gang med treninga igjen også - kommer sterkere i løpet av uka! Liker spinn og styrketrening. Håper på å komme i såpass god form at jeg kan nyte en joggetur utendørs igjen, men akkurat nå må jeg innrømme at formen er for dårlig til å legge i vei på en 30 minutters joggetur :-(

 

Skal selvfølgelig ha middagsgjester i kveld, så må hoppe i dusjen nå - og kommer til å drikke et par glass med vin, ikke akkurat pangstarten, men lover å være flinkere utover i uka!

 

Og - en liten innrømmelse - veldig glad i en kopp varm sjokolade...

 

Dette skal vi klare! Gleder meg til å jobbe sammen deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Slenger meg ned her jeg også.

Jeg har laget en egen tråd under "ny i vektklubben" og tråden heter "Ny her og vil ned 10kg til sommeren".

Men kort fortalt så er jeg 24 år, har det samme problemet som deg, nemlig at jeg er student. Jeg vet MEGET godt hvor lett det er å velge de fristende lunsjene/kakene som er i studentkantinen, desuten føler jeg at lange forelesningene "krever" sukkerkick for at man skal holde seg våken igjennom alle timene:/

 

Jeg veide 73 kg sist jeg veide meg(forgje søndag), så vekta er nok den samme. Jeg håper og ønsker at jeg kan gå ned til 60kg iløpet av sommeren, men om dette lar seg gjøre er uvist. Men min idealvekt er nok 58 eller noe:) (er 1.69cm høy).

Jeg har begynt på treningstudio og skal trene styrke/kondisjon 3 ganger i uken, jeg har også lagt om kostholdet helt. Nå går det i yougurt, frukt, frokostblandinger, wok med kylling og svin, ikke pasta, ikke ris, ikke poteter, vann vann og atter vann^^

 

Kan jo være gøy å ha noen man kan slå følge med underveis, så kan man pushe hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studentmamma26

Hei hei, ser det er flere studenter her... så da slenger jeg også meg med :)

 

Litt om meg... Jeg er godt inn i mitt 26 år, har 2 barn og er gift, studerer 2. året på førskolelærerutd. Spennende og utfordrende med 2 barn. Gikk på GR-kurs for 4 år siden også, men kiloene har sneket seg på igjen... kan ikke skjønne det... hehe :) Men nå skal det gjøres en stor innsats og håper å gå ned 12 kg til sommeren, blir det mer er jeg veldig glad for det (trivselsvekt 80 kg). Begynte på GR-kurs i går kveld. Jeg er 182 cm høy og veier 98,3 kg!!!

 

Jeg også faller lett for sjokolade, og er litt for glad i mat generelt!! Selv om jeg stort sett bare spiser sjokolade på fredag og lørdagskveldene, blir det vel totalt 1 sjokoladeplate til sammen!! + potetgull :/ De siste årene har jeg ikke trent noen ting, prøvd å gjøre noen forsøk med å begynne å trimme, men detter fort av gitt!

 

Ser frem til å være med på å motivere og pushe andre og få push selv, trenger det så absolutt skal det gå!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Skikkelig studentgjeng, dette... Det er visst over 10 år siden jeg var student, men husker tilbake på den tida med stor glede! Så utrolig mye morsom vi fant på! Mimre mimre...

 

OK, til dagens prosjekt. Slenger ut et forslag: hva om alle skriver ned sine treningsmål for uka f.eks. hver mandag? Så kan vi berømme hverandre når vi har klart det! (Eller trøste litt, backe opp hvis ting skjærer seg). Da blir det - i hvert fall for meg - mer forpliktende. Positiv tilbakemelding på det man klarer, lot være å spise kake/sjokolade, det fortjener jo en skikkelig applaus! (Ikke bare at vekta går ned, for det kan ha mange årsaker). Eller har noen et annet forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Velvel, middagsgjester i går - gikk som planlagt helt til det andre glasset var tomt, kartongen (!) med vin så så utrolig fristende ut, ei venninne kom over og hadde litt guttetrøbbel - og vips så var 2 glass vin blitt til 6 eller noe. Har ikke engang oversikten, fordi jeg fylte opp veldig lite hver gang - sikkert i et fåfengt håp om at det skulle bli med det.

 

Jepp, der har vi studentlivet - sjansen for å ramle ut på fylla i ukedagene er litt større en for resten av befolkningen. Og har jo egentlig avtalt med ei venninne at jeg skal være med ut på lørdag. To dager med drikking i uka = går ikke! Må vel bli en tur ut uten drikke da tenker jeg!

 

Ble jo så vanvittig sulten utover natta også - endte opp med ei skål kyllingsuppe midt på natta, rester fra mandagen. Men det teller vel nesten på dagens matrasjon???

 

Så hyggelig at flere har slengt seg med! Synes treningsmål for uka høres veldig bra ut - bare det at jeg kvier meg for det sier vel sitt om at det er en god ide.

 

Jeg har vært på utveksling i utlandet forrige semester, og har ikke trent siden et par måneder før eksamen i fjor - altså 10 mnd eller noe. Må innrømme at jeg er litt "redd" for å starte igjen :-( Var i god form da, kunne godt jogge meg en times tur... Vet at det kommer til å bli veldig hardt å starte på igjen. Kanskje en ide å starte litt mykt?

 

Treningsmål denne uka: 2 økter på treningsstudio + en gåtur.

 

Så får det bli mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hei igjen!

 

Jeg bare lurte litt, siden vi skal ta fatt på denne lange veien sammen, så kanskje vi burde fortelle litt mer om hvordan vi går frem! Jaja, alle skal spise sunnere og trene mer, men hva innebærer det???

 

For min egen del har jeg tenkt til å legge meg på et slags GR opplegg, med meny 2 altså 1600 Kcal. Har ikke fulgt GR før, men tenkte å gi det en slags sjans nå. Må bare innrømme at å regne f.eks brunost som kosemerke ikke går for min del - er jo tross alt fattig student og kan ikke kaste fløtemysosten i søpla! Gikk ned 16-17 kg på et halvår en gang (2003 tror jeg), lå da på ca 1200-1300 Kcal. Da hadde jeg virkelig ikke et liv, satt bare hjemme alle disse 6 mnd og tenkte på maten hele tiden. En finfin måte for å dra på seg en spiseforstyrrelse... Det gikk nå bra, og holdt vekta i et par år før jeg flyttet opp til Trondheim.

 

Nå er jeg 78 kg og 166 cm høy. Idealvekta er nok ca 60 - har en ekstremt tung beinbygning (ikke mye beinskjørhet i min familie!), men setter 65 som mål i første omgang - akkurat nå er det helt utopisk å tro at jeg kan komme ned dit igjen. Første steg er ned til 6-tallet og nærmere en normalvektig BMI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

Får jeg lov å bli med? Jeg håper dere vil ha meg med, selv om jeg har et bedre utgangspunkt enn de fleste

 

vekt: 57

høyde: 168

 

probleme mitt er at jeg gikk opp første hallår som student med hele 5 kilo!! og selv om vekta mi egentlig høres grei ut, så er den ikke det fordi jeg nemlig ikke har pupper og hofter; alt samler seg på lårene og rundt magen. jeg er ganske svak for fristelser, men har et mål jeg skal gjennomføre:

null godteri hele mars måned. men siden jeg ikke er noe romvesen, får jeg lov å skeie litt ut når det gjelder middager. hamburger og pomfri er feks lov i helgene. jeg trener minst fire ganger i uken og har gått ned 2 kg på en måned på grunn av treninga. største utfordringa mi er ikke å motivere meg å trene, men det at jeg har lite penger til å kjøpe sunn mat og at jeg i tillegg spiser alt for mye på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Mitt mål denne uken: 3 trengsøkter. Mandagen og i dag(onsdag) har jeg trent styrketrening etter et program en treningsveileder har satt opp for meg. Og på fredag blir det saltime med step-stramm opp:) Må innrømme at jeg er stolt av meg selv, både forgje fredag og i dag kunne jeg ha sovet lenge for jeg hadde ingen forelesing. Men jeg drop meg opp og pendlet inn til byen for å trene;) Nå føler jeg meg bare MØRBANKET og alt av muskler verker. Så neste uke holder det med 2 styrketreningsøkter og en svømmeøkt+badstu for å roe ned litt!

 

Mitt mål er iallefall ned til 62 innen sommeren er ferdig, så iløpet av høsten ned til 55/58:) Håper vi kan backe hverandre opp når vi sliter, og det er jo mye mer gøy når man er flere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra32

Slenger meg med her jeg og! Jeg tok nettopp denne fæle bmi kalkulatoren. Jeg vet jo hvor mange kilo jeg vil ned, men ekkelt å se denne kalkulatoren slenge et dumt nummer i fleisen!!!!!!!

 

Uansett, jeg er 32 år har et barn på 11. Jeg la på meg ufattelige mengder med kilo i graviditeten men fikk tatt disse av etter at jeg separerte meg i 2001, da fikk jeg tatt av 56 kilo tilsammen og har holdt meg under 70 etter det, men så fikk jeg p-piller for to år siden og raste opp 15 kilo da, så jeg stagnerte på 80 og har vært der siden, nå får det være nok. Ellers er jeg 160cm

 

Jeg vet jeg ser radmager ut hvis jeg går under 60, så derfor er 62 en grense for meg. Første målet mitt er 70 til 17 mai, er ikke sikker på om jeg klarer det, jeg er student og tar bachloren min i mai og er ellers sykemeldt med en hofte som ikke funker, så trening skal jeg være litt forsiktig med. Men skal prøve å legge inn noen rutiner på gåturer hver dag.

 

Jeg har lagt meg på mellom 1300 - 1600 kcal pr dag. Siden jeg slanka meg såpass mye sist, har jeg ikke vanskelig for å legge om vanene igjen der. Den siste tiden (flere måneder) har jeg nok ligget på omtrent 700 kcal og har vært en frostpinne hele vinteren og godterier og kaker spiser jeg ikke. Jeg har fått dilla på smoothies den siste tida, men det er jo lovlig :)

 

Jeg kasta meg på det her, for jeg fant ut pålørdag at jeg hadde gått ned 5 kilo siden etter jul og veide meg hos svigermor, så nå har jeg 7 kilo igjen til 17 mai, men bare jeg går jevnt nedover så er jeg egentlig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studentmamma26
Mitt mål denne uken: 3 trengsøkter. Mandagen og i dag(onsdag) har jeg trent styrketrening etter et program en treningsveileder har satt opp for meg. Og på fredag blir det saltime med step-stramm opp:) Må innrømme at jeg er stolt av meg selv' date=' både forgje fredag og i dag kunne jeg ha sovet lenge for jeg hadde ingen forelesing. Men jeg drop meg opp og pendlet inn til byen for å trene;) Nå føler jeg meg bare MØRBANKET og alt av muskler verker. Så neste uke holder det med 2 styrketreningsøkter og en svømmeøkt+badstu for å roe ned litt!

 

Mitt mål er iallefall ned til 62 innen sommeren er ferdig, så iløpet av høsten ned til 55/58:) Håper vi kan backe hverandre opp når vi sliter, og det er jo mye mer gøy når man er flere!![/quote']

 

 

Ser du er godt i gang med trening, så flott da!! Fortsett med det! :) Sikkert bra å ikke ta i for voldsomt å trene mere enn 3 ganger i uka. Om man trener 4-5 x i uka kan det fort bli for mye (for noen) og etter hvert finne på unnskyldninger og til slutt ikke trene i det hele tatt. Den fella har jeg falt i tidligere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studentmamma26

Jeg har også satt meg som mål å trene 3 ganger denne uken. Satte meg på treningssykkelen hjemme i dag, veldig stolt at jeg klarte det.. har jo tenkt på det såååå lenge! I tillegg gikk jeg en tur og hentet barna i skole og barnehage :)

Onsdag og søndag trene også. Jeg følger foreløpig meny 2, og regner med at jeg fortsatt skal bruke den. Har gått fint i dag, ikke vært sulten, men vært plaget av skikkelig hodepine :) Kanskje noe med at det er første dag??!

 

 

Huldra: Så flott at du har klart å gå ned 5 kg etter jul, da skal du klare de 7 kg også vettu! Go go!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

det var hyggelig å finne en ny tråd her! er så mange lange og veletablerte som det kan være vanskelig å slenge seg med på.. :)

jeg slenger meg på denne lille gjengen.

jeg er 23, og veier et sted mellom 67 og 70. (har ikke veid meg på en stund, og har ikke turt å gjøre det ennå i denne omgang, tenkte å gå ned litt først for å bli positivt overraska:)

har vært på en ferietur med MYE god mat og drikke, og ble forferdet da jeg kom hjem og så meg i speilet, så det er motivasjonen for denne "slankeperioden"-forskjellen er at denne gangen skal det gjøres skikkelig! :) mulig jeg sa det sist også. men tidligere har jeg ikke hatt en sånn fin internettside!

 

tenk at det faktisk er motivasjon til ikke å spise en sjokolade, bare fordi det betyr at man ikke trenger å legge inn det på matloggen her:D

lettlurt? javisst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra32

tenk at det faktisk er motivasjon til ikke å spise en sjokolade' date=' bare fordi det betyr at man ikke trenger å legge inn det på matloggen her:D

lettlurt? javisst![/quote']

 

hehe ja den der har jeg og merket, men jeg kjenner godt at jeg slanker meg, har prøvd å unngå det. Denne følelsen av "jeg kan ikke spise det", og så står jeg å lager ostesmørbrød til jentungen til kvelds og jeg merker såååååå godt at jeg slanker meg og har sååååå lyst på, noe jeg normalt ikke føler for når jeg ikke slanker meg.

 

Ser og at det er flere som har vondt i hodet, jeg har spist 1373kcal i dag og har veldig vondt i hodet, tror jeg skal ta meg litt mellommåltid og få i meg flere kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire
Ser og at det er flere som har vondt i hodet' date=' jeg har spist 1373kcal i dag og har veldig vondt i hodet, tror jeg skal ta meg litt mellommåltid og få i meg flere kcal.[/quote']

 

Litt motsatt her..Før drakk jeg lite, jeg hadde mye vondt i hode og var slapp og trøtt. Etter en uke med trening og bedre kosthold har jeg ennå ikke hatt hodepine, eller hat noe behov for en liten "powernap":D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jepp, da var denne dagen nesten over og det har faktisk gått helt greit! La inn nattmaten som frokost (!), og siden jeg stod opp klokka 12 så ble på en måte frokosten lunsj... Vel, første ting på skolen klokka fire så da går det jo ann. Men trent fikk jeg ikke.

 

Er det flere som føler en slags "redsel" for å begyne å trene igjen? Eller har følt? Har en følelse av at det er bare til å starte opp, så blir jeg hekta igjen. Men tenk om det ikke er sånn???

 

Når det gjelder hodepine så er min erfaring at sunn mat og trening gjør underverker! Og selvfølgelig at eksamen er langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Hei!

 

Jeg håper det er greit at jeg slenger meg på her også! Som sagt tidligere i denne tråden så er det utrolig mange andre veletablerte tråder her som det er vanskelig å hoppe rett inn i. Er utrooolig viktig med litt motivasjon, pushing og godord fra likesinnede:)

 

Jeg er som dere andre også student og føler med dere!! Heldigvis er treningsmedlemsskap ekstremt billig for oss som som kan gå på studentskipsnaden i oslo, bergen eller trondheim..Og når det gjelder mat er det også vanskelig å være sunn - syns jeg! Har stresset med det siden nyttår - ja, nyttårsforsett og jeg er kjempefornøyd over at jeg fortsatt holder koken selv om jeg ikke føler jeg har gått ned i vekt..

 

Nå veier jeg 78 og er 169 høy. Målet mitt er å komme ned til 62-60 før sommeren! Da skal jeg på herlig ferie med min beste venninne og vil bli kvitt de overflødige kiloene, samt komme inn i en ny livvstil, jeg skal fortsette med å være sunn selv etter målet er klart.

 

Planen min i første omgang har gått på å komme igang med treningen igjen. Jeg føler nå jeg har klart det, jeg trener omtrent 6 ganger i uken, a ca. 1 time. Jeg prøver å trene styrke 2 ganger (på apparatene) og kondisjon i form av intervalltrening på de andre dagene. Går gjerne å trener til de tidene jeg vet det er noe gøy på tv3, da jeg ikke har det i leiligheten;) Super motivasjon for en som liker tvserier!

 

Når det gjelder mat er det verre, særlig for meg som elsker søtsaker! Og i eksamensperiodene......Klarer alltid å komme opp med argumenter som legitimerer spisingen min:p Og det er også om kvelden når jeg er hjemme alene i leiligheten at det er verst. Da håper jeg at jeg kan logge på her og skrive noe (u)fornuftig til dere!! :)

 

Vil avslutte dette innlegget med en liten oppskrift som jeg syns er helt super. Kort sagt er det en kyllingsalat hvor jeg pleier å koke opp litt fullkornspasta og ta pesto på denne før jeg blander med oppskåret kyllingfilet og diverse salatingredienser. Veldig godt etter trening om kvelden og restene kan tas med på lesesalen i en matboks. Hvis man vil holde seg unna pasta kan den droppes, men føler det er litt mer "mat" i det når det er pasta oppi. Målet må jo være å bli litt mett, det verste er å bare spise litt og være kjempesulten og så plutselig gå på en smell..

 

Lykke til med morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Forresten....som studenter, føler ikke dere at det er vanskelig å leve en sunn livsstil med tanke på omgivelsene? Feks. de to vinglassene som ble til x antall? Det er så vanskelig å si nei takk, eller å bare begrense seg når det kommer til sosiale gatherings! Noen som har tips til hvordan man kan la være å stappe innpå med chips på vors og lignende?! Syns det er kjipt å måtte tenke på mat, kropp og kalorier hele tiden, og særlig dumt når man er i godt lag...

 

Har forresten noen tips selv, men de funker vel best i teorien:

- spise et godt måltid på forhånd

- drikke mye vann ved siden av (ps. kjempelurt å drikke et helt glass med vann før hvert måltid, spiser tydeligvis ikke like mye da!)

- ta kun et og et flak, ikke håndfuller. lite flaut å måtte strekke seg etter chipsskålen hvert bidige minutt eller hva?

- når du først spiser, nyt det lenge før du tar nytt flak!

 

Hehe, virker vel litt primitivt, men alt som går inn igjennom munnen har konsekvenser for kroppen har jeg funnet ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Mine tips i studietida:

Drikk vann!

Dans på fest!

Bruk grønnsaker og dip som snacks!

Gå! (Jeg gikk over 4 mil i uka til og fra aktiviteter, i tillegg til å gå tur. Rart kg kom etterpå?)

Ha med sunn matpakke / Mellommåltid!

 

Jeg ligger etter min mål og må skjerpe meg! Har gått 15 min om dagen, ikke 30. Har trent 1x styrke.

 

Ad lange lange tråder; er det slik det fungerer her? Man skriver og skriver? Det er jo mulig å avslutte en tråd og begynne en ny f.eks. hver uke, hver måned, med en oppsummering. Men noen må gjøre det... skal se hva jeg får tid til. Så flott vi er så mange nå, som en egen liten gruppe! Kanskje vi må flytte over i en annen diskusjon, ikke ny i klubben...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heisann alle sammen!

 

Tror ikke det egentlig er noe problem å beholde tråden på ny i vektklubben, jeg føler meg nå ganske ny ennå jeg da... Har jo ikke engang hatt veiedag! Ser også ut som om folk bare skriver på trådene til det uendelige, det er vel forsåvidt ikke noe problem siden det går an å trykke på vis siste side. Men alltids åpen for forslag ja!

 

Jeg går på medisin, og hver torsdag har vi PBL - problem basert læring - med KAKE. I dag er det min tur, og det skal jammen ikke bli noen kake nei! Ok ikke så veldig sunt det jeg lager heller - fant en oppskrift på salamisnurrer, en slags pizza "kanelbolle". Så da blir det en litt usunn lunsj, men heller det enn all denne kakespisinga!

 

Har til og med pakket TRENINGSsekken, og avtalt med ei venninne om at jeg skal plukke opp spinningskoene mine (som hun tok med for meg hjem fra Australia). Skolen er ferdig klokka halv seks, men det skal jammen meg bli en time med PulsSpinn ja! Innser at jeg må gå til innkjøp av et ekstra sett med shampoo og balsam, alltids kjekt å ha det liggende i treningssekken!

 

Yes, da er jeg i gang (nesten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Ja, det hadde vært lurt å samle opp hvem som er med nå, og evt tilogmed stoppe antall medlemer slik at det ikke blir for mange..da blir det lett upersonlig. Det kommer alltid flere nye som lager slike tråder som andre kan slenge seg på:)

Samle sammen på en tråd vi stadig oppdaterer, hvem vi er, hva vi veier, ønsket vekt..også har vi alle faste veiedager som vi veier oss på og oppdaterer på den ene tråden?! Jeg ser det er mange som har gjort det slikt!

 

Angående studietid så er det vanskelig å holde seg sunn. Iallefall om venninene kjøper sjokolade i ny og ne, da er det vanskelig å unngå fristelsen for å smake. Men som for eks jeg...fattig som en kirkerotte, så jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe slikt, ikke har jeg råd til å feste så mye heller...da tar jeg heller en real fest en gang annenhver mnd liksom:)

Desuten kan man sette seg mål og "premier" som gjør at motivasjonen holdes oppe. Som sagt før så skal jeg til Ibiza 2 uker i juni/juli..og dette blir på en måte MIN premie til meg selv. Og hver gang jeg tenker på noe søtsaker eller sliter på treningen tenker jeg bare "ibiza ibiza" i hodet mitt og pusher meg selv videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Enig med deg Saphire, det blir lett upersonlig med mange "medlemmer", syns det er viktig at vi blir litt "kjent" eller hva jeg skal si for å best mulig å kunne motivere hverandre. Vi kan gjerne ha en fast dag i uken hvor vi kommer med målene for uken angående spising og trening og div kroppsmål, og så oppdatere jevnlig igjennom hele uken med oppsummering mot slutten.

 

Så du skal til Ibiza!! Skjønner du vil være fit for fight da, selv skal jeg tre uker til USA i sommer, så det er mitt mål! Selv om det overordnede målet er å klare å omstille livsstilen helt slik at jeg faktisk klarer å holde meg slank og komfortabel med min egen kropp!

 

Hadde eksamen i hele 17 studiepoeng i dag, så blir fest i kveld selv om jeg mye heller har lyst å slappe av og sove! Men får se det positive i det; mange kalorier som skal forbrennes på dansegulvet;)

 

 

Dagens tips:

Hvis du er DØDSsulten og holder på å lage mat/venter på at mat skal bli ferdig, så istedenfor å stå å småsspise noe i ventetiden, så ta en tyggis i munnen og tygg på den til maten er ferdig! Har du ikke tyggis kan du pusse tennene. Reduserer sjansen for å spise unødvendig mat før måltiden egentlig starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...