Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Våknet av at ei av jentene i kollektivet banket på døra i dag morges, i heller laber form etter gårsdagen. Greide å holde meg sånn nogenlunde i skinnet når det gjelder kalorier, hadde bestemt meg for hvor mye jeg kunne drikke og holdt meg stort sett til det. Men merket at kroppen har fått mindre kalorier enn vanlig - ble litt raskere bedugget i går ja! Vel, konserten var topp, og alt i alt var det en vellykket kveld!

 

I skrivende stund ligger det ei sjokoladeplate ved siden av meg, ei venninne hadde den med hit på vors i går, og nå skal den tilbake dit den kom fra! Tok ikke en eneste liten bit hverken i går eller i dag. Motivasjonen er på topp betyr vel det :-)

 

Skal på middag til ei venninne i kveld (hun med sjokoladen), skal få meksikansk fiskegryte! Mmmmm. Ikke smakt det før, men det høres jo helt fantastisk ut! Var forresten på tur med henne før i dag - gikk 1,5 time i det fantastiske vårværet vi plutselig har fått i Trondheim! Så jeg holder ord når det gjelder treningsmålene mine. En tur på 3T før jobb i morgen tidlig så er jeg i boks!

 

Studerer medisin ved NTNU - altså i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest Saphire

Uff, i dag har vi vært ute og spist+ feiret en vennine sin bursdag. Det betyr kake og middag+ drikke. Så i dag ble det litt drøyt, 2gullerotkakestykker tidlig på dagen(men drakk bare vann:P). Også var det kyllingspyd til forrett, innbakt scampi til hovedrett(spiste ikke ris) , en cola og til dessert spiste jeg en mango iskake...Deretter dro vi ut på byen og jeg drakk en frosen daquiri. Alt i alt så kunne det ha bitt værre..i og med at det værste jeg har skeiet ut på en uke er et glass med saft så føler jeg at i dag hadde jeg litt lov;)

 

Men dårlig samvittighet da...selv om jeg egentlig ikke burde ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Tror det er veldig viktig at vi prøver å holde denne samvittigheten i sjakk. Dette slankeprosjektet er for de fleste av oss ikke noe vi skal drive med i noen få uker, og vi må faktisk leve også!

 

For min egen del er det med dårlig samvittighet virkelig en felle, typisk er at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg har sprukket, og derfor kjøper jeg sjokolade eller noe for å virkelig gjøre det ille for meg selv - jeg er jo håpløs likevel... Eller helga kommer og jeg har ikke trent i det hele tatt hele uken - da kan jeg liksom bare la vær å dra i helga også fordi jeg allerede har gått på en smell.

 

Det er viktig å tenke at noen mer eller mindre planlagte, samt en del ikke planlagte sprekker kommer vi til å støte på, og da er det desto viktigere å være flink utenom! Vi greier dette, sammen er vi sterke!

 

PS: meksikansk fiskegryte var knallgodt, og veldig sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Hei alle! Mange innlegg som er kommet siden jeg var her sist! Syns dere alle er kjempeflinke og motiverte og er sykt imponert over at dere blant annet klarer å motstå brownies (2 ganger!) og holde seg noenlunde med beina på bakken selv om man er sosial på vanlig måte!

 

Jeg gikk i den fellen som du, camillok, beskriver, igår! Jeg har egentlig ikke veid meg på en ganske lang stund, og kom da med utgangspunktet som jeg trodde jeg lå på, et par kilo mer enn det jeg veide sist. It turns out da at jeg veier betraktlig mer enn hva jeg opprinnelig trodde!!! Og jeg har vært helt sjokkert siden jeg stod på den vekten (kjøpte en helt ny en), ble faktisk ganske kvalm og fikk ikke lyst på noe spiselig i ettertid, men det som hendte var da at da jeg skulle til en venninne om kvelden var at hun hadde bestemt seg for å lage brownies og jeg forsynte meg 3 ganger. uæ! Tenkte at løpet var kjørt uansett..MEN: nå har jeg fått tilbake litt av motivasjonen, at det kanskje går greit likevel! Jeg må bare være litt mer disiplinert.

....såååå; i dag har jeg trent intervaller og litt styrke, laget grønnsakssuppe med kjøtt som jeg skal fryse ned i porsjonsstr. og ha til middag i ukene fremover, laget mørkt rugbrød og laget en detaljert matplan for kommende uke.

 

Er kjempeskuffet og flau over meg selv nå, men her er de harde (myke!!) faktaene om meg i skrivende stund:

vekt: 80,8

midje:81

bryst:94

mage:100 (tror alt over 80cm er helsefarlig for kvinner, og over 90 helsefarlig for menn!!:S:S)

rumpe 111

lår 65

legg 40

overarm 33

 

Skal veie meg som dere alle på mandager, men kommer også til å ha en uoffisiell veiing på fredager! Prøve å få litt motivasjon for å ikke å sprekke i helgen, er det nedgang vil jeg prøve å holde det, er det oppgang vil jeg skjerpe meg i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

skal vi veie oss imorgen eller? jeg veier meg kun en gang i månen, men kan vel veie meg imorgen. selv om vekta mi koster 40 kr og ikke er særlig bra, hehe.

 

jeg må si det er imponerende og litt snodig at folk i vektklubben raser ned ivekt fra uke til uke... det tok meg en hel måned å gå ned 1,5 kilo. jeg 'snikveide' meg på fredag (riktignok på kvelden, men uansett) og jeg veider nøyaktig like mye som jeg gjorde for 2 uker siden.. Litt plagsomt at det går så langsomt med meg, men jeg gir ikke opp av den grunn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

gått ned 200 gram på en uke gitt!

det er vel så lite at det like godt kan skyldes feil på vekten... neida, slik kan man ikke tenke:) all nedgang er god nedgang, det viktigste er at det er mindre enn sist!! er det ikke så? :P

jeg er så glad for at det er 0 kalorier i kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

jeg er helt enig i at det er slik at hvis man først har spist feks et kakestykke, så blir man lei seg og kjøper mer godteri fordi det føles som at man har jo allerede ødelagt alt. kjenner meg veldig igjen i akkurat den beskrivelsen din camillok, og det er jo egentlig helt paradoksalt! sammenlignbart med at om man først søler et glass melk på teppet, så blir man så sur at da kan man like gjerne tømme et glass melk til på teppet... :)

 

er litt lei av å skulle gjette vekta på alt jeg legger inn i spiselista her! noen som vet om en oversikt over hva vanlige ting veier? synes det blir litt voldsomt å kjøpe en matvekt..:P

vanskelig for eksempel å vite hvor mange gram ris man har spist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Ja vet, jeg gjetter veldig ang vekten på det jeg spiser! Men hvis jeg feks. spiser litt av en stor yougurt, så vet jeg jo hvor mye gram totalt det er i den, så ser jeg bare sånn ca. hvor mye jeg har spist, evt. at jeg tar det oppi et lite glass som rommer 1,5dl eller noe slikt!

 

Jeg spiser egentlig veldig lite variert fordi jeg er sykt kresen, så jeg har mange varer bare inne på favorittlisten, lett å finne!

 

Men syns forresten det er vanskelig å legge inn feks om man har spist taco; da må man jo enten bare finne en oppskrift som ligner, eller så er jo det et h..strev med å finne den lefsen man hadde, så og så mye mais og agurk, karbonadedeig, tacokrydderet etc....!!!

 

Det viktigste er vel egentlig bare det at vi tenker over hva vi spiser (iogmed at det skal inn på listen) og at vi blir bevisste på å spise sunt og i moderate mengder. Jeg kan sitte i flere timer og bare sjekke ut hva diverse matvarer inneholder av kalorier og slikt! Overraskende mange kalorier i mange av favorittkosematen min altså!

 

Ønsker alle en SUPER start på uken i morgen, håper alle får tid til en treningsøkt og veiing. Men spørsmål ---> Når på dagen er det man får det mest reelle vekttallet? (dvs når på dagen skal vi veies?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Angående vektnedgang på 1.8kg på en uke så er det nok mest overflødig væske som jeg har gått ned, sikkert ikke fett;)

 

Da var helgen over, MØKKAhelg:P Først bursdagsfeiring på lørdag, og på jobben i dag så var den enda en som hadde bursdag. Og hu hadde jo laget en kake som sto på vaktrommet. Ok, jeg tok et lite stykke for å være høfflig, men den var jo bare såååååå god:/

jeg klarte å holde meg unna kaka resten av vakta, men den skreik etter meg det er jeg sikker på. jeg slet skikkelig med å holde meg unna, og når vakta var over så kom jeg meg langt unna kaka som overhode mulig:P Føler meg helt "syk" her, men sulten/ etter kaka var virkelig såpass ille:P

Jaggu bra det er mandag igjenn i morgen og tur på treningstudio:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heisann alle sammen!

 

Mattroll: du som er nærmere idealvekt enn oss andre vil ha vanskeligere for å gå ned i vekt enn oss som er litt større! Hvis du titter litt rundt her så har enkelte av de virkelig store damene (og mennene) imponerende vekttap, spesielt i starten. Det er nå en slags rettferdighet i det også ;-) Det bare gjelder å holde motet oppe selv om det ikke går så raskt nedover - og all nedgang er bra nedgang!

 

Perle20: Kjipt med høyere vekt enn du trodde, men hey, godt du har startet med å gjøre noe med det allerede! Vi har forresten veldig like mål vi også - og Saphire. Blir litt gøy å følge med på det da! Og forresten er det LIVvidden som teller i forhold til fedme, ikke tykkmagen - hvilket betyr at du bare har 1 cm igjen :-) (nådde selv 80 nå på fredag).

 

Fantastisk med alle disse målene på hvor feite vi er, BMI, Liv-Hofte-ratio, Livvidde, Fettprosent. Når det gjelder meg selv så er jeg BMI: overvektig, Liv-Hofte-ratio: normalvektig, Livvidde: er 80 akkurat innenfor??? Fettprosent: overvektig. Konklusjon: jeg vil ned i vekt, derfor gjør jeg noe med saken!

 

Fikk meg en slags sjokk-opplevelse her for noen uker siden, vet jo liksom at det hadde sett bra ut hvis jeg gikk ned 13-15 kg, men har vel ikke betraktet meg som overvektig. Men da det ble forelest om graviditet og jeg forstod at dersom jeg hadde blitt gravid nå måtte jeg til ekstra oppfølging fordi jeg var så tjukk at jeg utgjorde en risiko for både meg selv og ungen, ja da ble jeg litt tankefull.

 

Fantastisk den der med å helle melk på gulvet btw, skal tenke på det neste gang jeg får lyst til å gjøre noe sånt! Måtte flire for meg selv her da jeg leste det :-)

 

Ellers har helga gått bra, fyllskap på fredag men 1850 Kcal på en dag med fyll må vel rangeres som bra det. Lørdag ble det lang tur som sagt, og jeg kom meg på treningssenteret tidligere i dag - alle mål i boks!!! Motivasjonen er topp for en ny uke og ytterligere vektnedgang (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Så fantasktisk mye glad, god energi det er her inne! Flott, folkens!

 

Jeg har full jobb og familie, og tidsklemma er en større utfordring enn ølfester. Jeg har ikke tid til å skrive her hver dag,men et er veldig artig og inspirerende å lese det dere har skrevet! Vi er alle godt på veg mot en ny, sunnere livsstil!

 

Jeg har begynt på en bok som heter "Tenk deg slank", som tar for seg det mellom øra. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen, og delvis dere også ;-)

 

Et par tips allerede: tenk, jeg er passe mett. Det er godt å kjenne seg passe mett. (Skap gode følelser rundt det å være passe mett). Når kake frister, tenk, Kaloribombe med masse sukker? Nei takk.

 

Flere tips når jeg har lest mer. Men generelt viktig å skape gode føleser rundt de handlingene vi ønsker. Tenk, det er deilig og forfriskende å trene!(Selv om du ikke mener det enda..) Så skal (ifølge boka) de sunn alternativene etter hvert bli det vi ønsker oss mest! Det skal bli deilig!(...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Det er herlig å kjenne at jeg har oppfyllt de målene jeg har satt meg!

 

Jeg har gått i snitt 30 min pr dag (selv om det ble lang søndagstur)

Jeg har trent styrke 2 ganger.

 

Samme mål for neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Supert at du har klart ukesmålene dine, Augusta07! Og kjempegøy med tips fra boken du leser. Vi andre studenter har vel strengt tatt nok med å lese diverse pensum, så flott at du vil dele litt med oss! Tror det er fornuftig det å tenke at man er passe mett og lignende! Og for å oppnå maksimal effekt av livsstilsendringen (kaller det det istedenfor slanking, ettersom jeg syns det høres så klisje ut, samt at jeg har et oppriktig ønske om å faktisk omvende meg selv fra det meget usunne livet jeg har levd det siste året..), så er det sykt viktig at man har det mentale på plass! Hvis jeg plutselig får en liten tanke om at jeg kan jo kanskje få lov til å kjøpe en sjokolade i dag, så blusser jeg den skikkelig opp og kommer med mange argumenter for hvorfor, og glemmer helt hva som fikk meg til å tenke på det in the first place..

 

Haha, over 80 kilo og man er overvektig!? Morsomt. Jeg er egentlig av den oppfatningen at vekten kun er et tall, ettersom feks ofte BMI kan si at du er overvektig, men så er du egentlig bare en bodybuilder hvor muskler veier dobbelt så mye som fett! Det går mer på hvordan man føler seg og slikt. Men hvis man merker at det å knyte skoene er vanskelig fordi magen er i veien - ja, da bør man kanskje ta en tur på vekten. Så er det jo også veldig gøy å holde øye med vekttallet når man endrer livsstilen i håp om at den skal vise et lavere tall en sist gang!

 

I dag tidlig veide jeg 79,5, men i ettermiddag veide jeg 80,8. Ingen endring siden lørdag, men det hadde vel vært litt for optimistisk å forvente!!

 

Nå skal jeg trene ute for første gang i år, har tenkt å ta for meg de 120 trappetrinnene jeg har utenfor leiligheten, 6 ganger opp (men løper en liten runde imellom slik at belastningen på beina ikke blir for stor).... Forbereder meg til å være støl i beina i morgen med andre ord..Men det er jo bare deilig, bevis på at man har trent! Og jeg har allerede laget en smoothie bestående av en halv ananas, 1 kiwi og bringebær som står i kjøleskapet og venter på meg ved endt treningsøkt:)

 

Et tips for unødvendig spising ved tvtitting/film etc..De fleste er vant til å spise eller sitte å knaske på noe godt når man ser på tv eller film eller whatever. Det er ofte helt "ubevisst", og man legger nesten ikke merke til at man stapper i seg kjempemye unødvendig mat. Selv føler jeg at jeg ikke klarer å bare sitte rett opp og ned å se på tv. Da er tipset å gjøre noe håndarbeid, lese et blad eller et eller annet. Bruk hendene dine til noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

I dag er motivasjoen litt på bånn!! Jeg er bare meget sliten og trøtt i dag så treningen var utrolig seig å få i gang i dag. Så jeg gjorde en liten vri på treningen i dag. 20min rask gange 7km/t på tredemølle, deretter trente jeg styrke på 5 forskjellige apparter. Også dro vi i svømmehallen og svømte litt og gjorde noe som faktisk var utrolig morsomt(men sikkert så teot ut). Det var kun en annen i bassenget, så vi dro ut sånne liggematter...På den gjorde vi diverse styrkeøvelser, noe som var utrolig tungt men moro:)

 

Personlig trener er booket til Onsdag, så da skal jeg nok få kjørt meg skikkelig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

jeg bet i den sure avocadoen og kjøpte meg halvårstreningskort! 1700kr! nå er jeg rett og slett tvunget til å trene, for å tjene inn pengene:) 2,7 trimpoeng idag! har ikke fått noe spesielt forhold til disse poengene ennå, men føler på meg at jeg er fornøyd med 2,7:P hvor mange trimpoeng er det vi helst skal ha i uken, vi som er på 1600 kcal/dag?

 

saphire, imponerende at du kom deg på trening selvom det var en dårlig dag:)

 

nå skal jeg drikke smoothie med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

hey shapire, kjempebra!! tror det er dødsviktig med litt variert trening da, så man ikke blir helt lei. jeg syns det var kjempegøy å løpe i trappene i dag, har bare gjort det en gang siden jeg flyttet hit (august!) skal prøve å gjøre det en gang i uken, merket pulsen min fikk kjørt seg skikkelig, og etter et par ganger merket jeg det ikke i beina heller:p

 

gulerot2: iiik, 1700kr for halvtårsmedlemsskap?! hvor er det? ja, du må nesten bo der du;) og tror 2,7 i trimpoeng er ganske bra. har du tatt med kun selve treningsøkten da, eller tar du med alt du gjør iløpet av dagen? feks. gå til/fra skolen?

hvordan smoothie har du laget? jeg puttet litt musli i min så det ble litt mer mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Våknet tidlig i dag morges, og tenkte jeg skulle snik-veie meg. 77,4 kg, samme som på fredag. Og jeg som har vært såååå flink. Velvel, tenker nok det blir litt resultater til fredagen jeg! Skulket egentlig skolen en god del forrige uke, så det ble første dagen hvor jeg skulle ta med mat for en hel skoledag fra morgenen av. 3 skiver - frokost, lunsj, mellommåltid - med lett jarlsberg m/pepper, agurk, paprika. Gulrot og blomkål, eple og banan. Syntes jeg spiste hele tiden jeg, men alt dette var bare ca 850 Kcal. Sliter litt med å få fylt opp, havner på 1450 i dag, og har ligget mye på rundt 1400. Skal regne litt på det, kanskje det ikke er så galt.

 

Var til laserhårfjerning av bikinilinjen i dag morges før skolen, det var dritvondt, men forhåpentligvis er det verdt det! Tar sikte på å få til 2 behandlinger til før sommeren. Og de siste gangen utpå høsten - tenk det: til jul er jeg slank og fin, og har til og med mindre hår i bikinilinja!!! Egentlig veldig merkelig det her med motivasjon, merker at jeg gleder meg til jeg blir tynn igjen, og at det ikke er et hvis, men et når. Denne gangen så bare VET jeg at det kommer til å gå! Det var egentlig sånn sist gang jeg greide å gå ned masse i vekt også - men denne gangen skal jeg ta til etterretning at jeg ikke er flink med mat og regner med å bruke 5 år etter at overflødige kilo er vekk for å lære meg til å leve med optimal vekt. Vi lærer i hvertfall at kroppen "lagrer" minne om hvor tjukk den har vært i opptil 5 år, og vil hele tiden streve etter å komme tilbake dit. Sist holdt jeg meg tynn 2 år etter vektnedgang, denne gangen så skal jeg klare det! Så dette er første ukene i et 6 års prosjekt. Hjelp, det høres jammen meg skummelt ut!

 

Ellers fikk jeg meg 2 trimpoeng ved å gå til denne laserplassen, greit det! I skrivende stund har jeg brød i ovnen, mmmm det skal bli godt med ei skive hjemmebakt brød med brunost til kvelds! Jammen tror jeg at jeg skal ha meg et glass med skummet melk til - da kommer jeg jo opp i litt over 1500 Kcal også!!!

 

Har forresten bestilt meg billetter til Paris i Mai, 15 til 20, det blir sykt godt å komme seg litt vekk fra galskapen i bartebyen :-) Skal også til England, og det blir snart - reiser den 31 mars! Bør være en del slankere i mai, så i Paris skal jeg jammen meg på litt shopping tror jeg! Innser at jeg må begynne eksamenslesinga i morgen den dag. 60 studiepoengs eksamen, uff uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Tar sikte på 3 turer på 3T til uka, må ikke starte opp altfor hardt. Har jo tross alt ikke trent på nesten et år! Tror det blir 3 spinntimer, men jeg går og tenker litt på å bli med på en pilatestime også. Vi får se. I hverfall: 3 x helsestudio + 3 x gåturer inn til byen (til treningssenteret, tar ca 40 min rask gange frem og tilbake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Hørtes ut som om du hadde en fin og aktiv dag i dag, Camillok! Som jeg skrev tidligere så må vi fokusere på at dette skal bli noe varig, (dvs. ihvertfall for de neste 5 årene! Hehe..), for da blir det jo vanskeligere å gå opp i vekt igjen..

 

Jeg lagde rugbrød i går som jeg hadde til lunsj i dag, to skiver med brunost! Men på forelesning etter lunsj var jeg syyyykt sulten, og det hørte venninnene mine veldig godt ja!! Hehe..

 

Paris!!! Jeg elsker paris! Du er heldig som skal dit! Og da syns jeg absolutt at du skal spandere på deg litt shopping;) Men når du nevnte det nå, så kom jeg til å tenke at jeg faktisk har et stort dilemma nå!!!! Jeg skal til London 29.mars (skal du også dit, eller et annet sted, camillok?), og jeg hadde planlagt å shoppe mye! Men jeg vil jo selvfølgelig ikke kjøpe klær som passer til meg slik jeg er nå, men jeg vet ikke om jeg "tør" å kjøpe i den størrelsen jeg hadde før? Eller skal jeg gjøre det som motivasjon? Ææ, vil jo ikke bruke masse penger på noe som ikke passer med en gang. Og enda et problem er jo egentlig så enkelt at jeg ikke orker å prøve feks jeans fordi de ALLTID er for stramme og jeg ikke føler meg fin i noen klær, spesielt ikke i et lite prøverom!

Litt verre blir det egentlig med mat/alkohol, men det får jeg ta når den tid kommer, har sagt til meg selv at jeg må få kose meg når jeg er der borte, skal jo uansett rett hjem til påskeferie med lange skiturer på fjellet. (og forhåpentligvis lite marsipan!)

 

 

Men folkens, ny dag i morgen!! Skal trene styrke og spise jevnt og sunt, og skal behave når det kommer til pizza'en på møte med de andre som skal til London:)

 

God natt alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jess, Perle20, der sa du det! Har ikke lyst til å kjøpe klær nå i det hele tatt, føler meg ikke fin. Liker egentlig en litt feminin/romantisk stil, men føler at det ikke tar seg bra ut på meg nå, så det har helt mer over mot sporty eller noe sånt de siste årene. Men føler liksom ikke at jeg kan kjøpe klær som ikke passer meg nå, blir liksom litt for rart det. Og man får jo ikke prøvd heller! Men det er klart; enkelte ting er jo lettere å kjøpe enn jeans da :-)

 

Var litt bekymret ovenfor økonomien, har ca 3000 som skal holde frem til neste stipend (har ikke greid å få somla meg på jobben hittil i mars...) og da skal jeg jo som sagt til London - kommer ikke til å bli i London tror jeg, skal besøke ei venninne i Leicter eller hvordan det nå skrives. Men nå som jeg har bestemt meg for at det ikke blir shopping så går det vel greit :-) Får ta en weekendtur til neste år også!!!

 

Blir bra med Paris, godt med et avbrekk rett før eksamen tipper jeg! Og håper så inderlig på en litt lettere kropp - hadde vært digg å kunne kjøpt noen få plagg som jeg kunne ha brukt frem til sommeren. Uff, ikke lage for store forventninger nå! Tenke - 8 uker til Paris: 0,6 kg pr uke = 4,8 kg, dvs 72,6 kg.

 

Merker dere også at denne slankingen tar utrolig mye tid og krefter? Greier liksom ikke å konsentrere meg på noe annet for tiden. Men kommer vel inn i en rutine snart - håper på det, må jo ha litt hjerne igjen til å tilegne meg kunnskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

skjønner absolutt hva du mener. det er som om denne prossesen tapper meg for krefter, er ikke noe igjen for lesing :) idag planla jeg å ikke trene, og skal heller ikke gjøre det imorgen. vekt er viktig, men akkurat nå henger jeg så mye etter på skola at 3 treningsøkter får duge for uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Enig med at treningen tar foku fra ganske mye studie. Jeg selv henger etter med masse, har en haug med oppgaver som skal ferdigstilles. Men jeg må nok planlegge bedre. Bor langt unna treningstudioet, så jeg bør nok planlegge å dra dit NÅR jeg er på skolen. Men så var det det å orke det da, etter 5 intensive timer i forelesningssalen:S Her gjelder det å ta i et tak begge veier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

De som er veldige aktive utenom studiene, gjør det (statistisk sett) bedre til eksamen! Er ikke det flott? Grunnen er sikkert at man er mer konsentrert om å lese når man har mindre tid til å lese. Dermed sitter stoffet bedre. Mitt personlige tips er å følge veldig godt med på forelesningene og notere. Deretter å renskrive notatene om kvelden. Bruk alle sanser! Øyne, øre, følelse. Og faktisk lukt også! Jeg hadde en artig opplevelse, siste studieåret hadde jeg fått en spesiell te jeg likte å drikke. I pakking og flytting forsvant de to siste posene blant andre ting, og jeg fant dem igjen et år senere. Da jeg tok en tekopp da, dukket det plutselig masse latinske navn opp i hodet mitt! Spesiell opplevelse.

 

Det er kjekt å se så mange med fokus på trening. Andre som har klart ukesmålet sitt? Jeg kan godt "henge ut" de som ikke klarer ;-) En kjekk liste med grønn farge for oppfyllt og rød farge for ikke oppfyllt... Men da må jeg finne klar beskjed om hva målet er og om det er oppfyllt eller ikke.

 

Sunn mat og aktivitet/trening gir masse overskudd! Det er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Håper jeg når målene mine...men vi er jo bare på Tirsdag, så ikke være så ivrig nå:) hehe....

Målet mitt er iallefall at jeg skal trene 3 ganger i uken, har trent en gang allerede og skal trene igjenn i morgen+ søndag. Også er jo målet å gå ned noe, jeg regner ikke med å gå ned 1.8kg igjenn, men iallefalkl noen gram. Uff, jeg får nesten litt angst av å gå på vekta igjenn til fredag, tenk om man har gått opp liksom:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...