Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest gulrot2

klar for ny uke:)

hvordan fungerer egentlig vekt-og-mål-siden? har man kun mulighet til å legge inn vekt en gang i uka der?

det føles som at hver gang jeg skriver inn dagens vekt der, slettes alle gamle tall.. :P

 

høres jo smart ut å måle cm fremfor kun å basere seg på vekt! det er jo et veldig konkret mål:) men hvor i all verden kjøper man målebånd?!:D

 

idag skal jeg spise spaghetti. følte meg flink og kjøpte fullkorn, men fant ut at det er visst like mye kcal der.. 340 per 100g. det er mye, så håper fullkornsspaghettien metter mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest gulrot2

selv om det er vanskelig å tro, er det faktisk 0 kalorier i pepsimax:) det er en fin erstatter for annen søt drikke, men selv synes jeg at magen skriker etter mat etter at jeg har lurt i den noe så næringsfattig, får en slags skjærende sult av det, så jeg prøver å vende meg til stort sett å drikke vann. det er faktisk bare en vanesak, vann er egentlig utrolig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Da var helgen over for denne gang. Lørdagen hadde vi taco, og da spiste jeg to lefser, men drakk vann til istedenfor brus. Spiste en halv statsosjokolade, men ble skuffet over at det faktisk ikke smakte så godt som jeg skulle trudd:P (har ikke spist sjokolade på 2uker).

I dag så endte det opp med 2 vaffelplater og resten av sjokoladen. Dette er alt av "nei mat" jeg har spist.

Syns ikke det er så ille med tanke på at jeg har vært på utstilling i 2 dager og gått/stått i iallefall 9timer hver dag...

Ny uke, nye muligheter. Denne uken har jeg kun som mål og kanskje trene 2 dager. I morgen rekker jeg ikke å trene pga skolearbeid, så da blir det tirsdag, evt torsdag eller onsdag. Men så drar vi på hyttetur på torsdag og skal ha 2 dager i skibakken:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Virker som om dere har hatt en like fin helg som meg! Klarte å holde meg overraskende bra i tøylene på hytten! Selv om jeg alltid føler at alt er lov der;) Spiste likevel 3 hjemmelagde skillingsboller etter middag nå isted da, føler det var 2 for mye ihvertfall! Men men, med hele 32,9 trimpoeng denne uken tror jeg det går opp i spinningen, forhåpentligvis!!!!

 

Gleder meg KJEMPEmye til i morgen tidlig; da skal jeg veie meg på ordentlig for første gang siden sist lørdag da jeg fikk sjokktallet 80,8. Kommer nok til å stå opp grytidlig, for føler jeg har vært flink denne uken...

 

Jeg er også av oppfatning av at vekten tross alt kun er et tall, det er de reelle endringene som teller!!! Jeg målte målene på fredag og de viser innskrumpning om jeg ikke husker heeelt feil fra sist uke;)

Mage; 98,5

Midje 72

Lår 63

Legg 41

Arm 34

 

Tror man kan få kjøpt målebånd på sybutikker eller hobbybutikker. Kanskje de tilogmed har det på rema 1000 eller noe, har sett at de ofte har masse typiske husholdningsartikler. Kanskje nille også?

 

Pepsi Max: det drikker jeg med GOD samvittighet! Ingen kalorier, men det sies ja, at det trigger søtsuget...Jeg føler jeg blir mett av det jeg, men det er vel smak og behag. Er enkelte matretter jeg bare MÅ ha pepsi max til, hehe..

 

For neste uke har jeg plan om trening hver dag. For at noe skal kvalifiseres som trening i mitt syn må det være over 30 min! Jeg satser på 4 kondisjonsøkter, 2 styrkeøkter og 1 mage/rygg økt. (Dette i tillegg til min daglige 5-10min pilates morgenrituale:p)

Syns det virker mye med 7 treninger, men hvis feks. en løpetur er på kun 30 min, så er jo det veeeldig lite i forhold til at et døgn er på 24 timer. Det er jo bare en amerikansk komedie lisom! Forholdsvis morsom og over på et blunk;)

 

Håper på fint vær der hvor dere befinner dere og at sol kan hjelpe på motivasjonen! (sol = snart sommer, ergo bikini!!!) Selv har jeg begynt å ta litt solarium som premie hvis jeg har vært flink!

 

HA EN SUPER UKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Må si jeg er meget imponert over målene og viljen din Perle20:)

Jeg har rett og slett ikke tid eller mulighet til å trene så ofte, men kanskje til sommeren. da kan man iallefall ta gåturer i skogen, men slik som det er nå så er det så glatt og lite koselig ute at en gåtur er bare pes:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

synes du skriver så oppmuntrende og trivelig, perle, blir i godt humør av innleggene dine:) med 32 trimpoeng var skillingsbolle vel fortjent! lykke til med trening hver dag, for meg tror jeg et realistisk mål må være 2 spinning, en steptime, pluss litt styrke foran tven hver dag:) nå har jeg lyst på en søt dessert, men tror en kopp te med suketter kan dempe behovet!

i morgen skal jeg ut og kjøpe målebånd, mihi!

ønsker alle lykke til med målene for neste uke og med veiing for dem som skal det imorgen! (meg inkludert :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire
hvor bor du da' date=' saphire, hvis ikke sola har fjernet isen på gatene ennå?! :D[/quote']

 

jeg bor faktisk like ved Oslo/lillestrøm, men høyt oppi en ås i et blokk felt!

Her har det snød utrolig mye og når snøen smelter så renner det nedover gatene og dette fryser på igjenn om natten, altså skikkelig glattholka:(

Men det skal sies at jeg har vært "borteist" i helgen, mulig det er bedre nå. Men da jeg gikk på fredag sleit jeg skikkelig med å komme meg opp bakken liksom, bare is og sørpe over alt, og da er det lite koselig!

 

20 trimpoeng denne uken. Men da har jeg tatt 4timer lørdag og 4 timer søndag med rolig gange...antageligvis så er det nok mer, da man går og vandrer fra 08-19.00;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Arh, er kjipt med SNØ fortsatt i gatene nå! Syns det kun er akseptabelt på fjellet, vil ha bare vårlig vær fremover nå, så håper for deg Saphire at det smelter fort!!! Heldigvis er det ikke så mye snø å se i Bergen, kun litt på diverse fjelltopper, men dit skal jeg ikke før den er helt borte:)

 

gulerot2: takk! ja er vel forskjellig hva man kan ta seg tid til og slikt ang trening! Jeg trener vel aldri mer enn 1 time og føler jeg kan ta meg tid til det når livet mitt i store deler består av sitting på lesesalen, og en sjelden gang jobb på en smykkebutikk..Kanskje i snitt en gang i måneden eller noe slikt..Mye fritid med andre ord!! Så hvorfor ikke bruke den på noe fornuftig?:P

 

Saphire; 20 trimpoeng er bra! Og du forbrant sikkert mer kalorier enn det du har registrert da! Når jeg ikke er sikker på akkurat hvor lenge jeg har gått, eller om jeg har gått i 4 km eller 6 km etc, litt vanskelig å måle det ved en tur, så tar jeg alltid det laveste, for da har jeg litt å strekke meg mot + vet innerst inne at jeg sikkert har forbrent litt mer!

Hvordan gikk det forresten? Er det konkurranse om å ha de søteste kattene? Gjør de triks og diverse? Koselig hobby virker det som!

 

Jeg har forresten holdt på med et lite prosjekt, holder på å sy en kjempekul kjole!! Men jeg har lagt det litt på is, for jeg vil ikke tilpasse den til meg slik hvor jeg er nå, jeg skal jo vitterlig bli litt mer slank før den kan sys ferdig slik at jeg kan gå med den og se fantastisk ut!!:)

 

Husker jeg leste et spørsmål om hva vi her anser som slank og sunn, om det var en kjendis eller noe vi ville se ut som, kind of..! Hehe, det første jeg tenkte på da var at jeg absolutt IKKE vil bli som Madonna. Ikke at jeg tror at jeg klarer det, men slik trening som hun holder på med syns jeg bare virker veldig selvsentrert. Kommer ikke på noen spesielle kjendiser, men syns at Cameron Diaz har fine armer, hvis jeg ikke husker helt feil! Syns det er vanskelig å sammenligne en selv med en kjendis da, for beinbygningene våre er jo helt unike. Jeg kan feks. ikke få kroppen til Kate Moss uansett hvor mye jeg trener / sulter meg selv! :D

 

Snakkes i morgen folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Perle20= Ja, det er vanskelig å registrere hvor fort/lenge man går. Men slik som i helgen så har jeg virkelig stått og gått i minst 7timer hver dag, da jeg ikke klarer å slappe av å sette meg ned;)

Koselig hobby ja, er vel mer en livsstil når man har 4 katter! Ikke noe triks og søthet det går på i forhold til utstilling. Det er et meget vanskelig program å sette seg inn i, men kort forklart:

Det er 4 ulike kategorier innenfor rasekatter...man stiller innenfor en kategori avhengie hvem rase man stiller med.

Vi stiller i kategori 2 og innenfor våres egne raser.

Deretter skal man samle sammen noe som heter sertfikat, eks vi har nå samlet opp 3 sertfikat kalles CAP(en på hver utstilling) for at vi på lørdagen skulle ta en tittel som heter premier;) Deretter stiller vi i en høyere klasse for å oppnå en tittel som er høyere(Internasjonal premier).

Klarer man dette så kan vi også gå videre til the grand finale;) Nemlig panelet hvor vi kan ta best in show titler og her er det kun de beste kattene som kommer.

 

Man dømmer etter rasestandarer som er for hver og en katt, og standaren er STRENG! Alt som katten ikke har etter standaren trekkes ned på i poeng og muligheten til å oppnå serfikat og titler minker...

Som du skjønner så er dette "grove" alvor, og ikke bare en hobby for alle;)

 

Phuuuu.....mye skriving, men håper du forsto noe??

Vi klarte det meget bra, 2 av kattene våres opparbeidet seg en tittek som heter Premier. Og i dag samlet vi et sertfikat som heter CAPIB og disse må vi ha 3 av for at de skal bli internasjonal premier. Desutten kom de til finallen og fikk dommerens beste for det, men vi vant ingen best in show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Nå har jeg endelig fått roet ned litt etter dagens spinn. Helt sprøtt, men etter at jeg begynte å trene igjen så greier jeg liksom ikke å holde meg i skinnet, det tar helt av hver gang. På treningen fredag gikk jeg så i kjelleren at jeg seriøst holdt på å kaste opp etterpå. Ble helt utafor, begynte å grine på veien hjem og bare skalv i lengre tid etterpå. Tenkte at i dag skulle jeg ta det litt pent - men greide ikke det i dag heller, skjønt jeg tok meg ikke LIKE mye ut som på fredag!

 

Vel, kom meg ikke helt i mål angående ukens treningsmål - skulle på treningsstudioet 3 ganger men på grunn av sykdom første del av uka ble det bare to :-( Men jeg har nå fått skrapa inn 12,7 trimpoeng da, så er alt i alt fornøyd jeg!

 

Til uka vil jeg nok en gang prøve meg på 3 ganger helsestudio!

 

Perle20: artig du skulle nevne det, jeg også driver å fabler med ide om å sy kjole - hadde faktisk begynt å konstruere mønster, men nå har jeg lagt prosjektet på is, den blir jo MYE kulere med en 10 kg lettere meg inni :-) Så det blir nok til høsten tenker jeg... Da har jeg jo kanskje tid til å sy også???!

 

I Trondheim har det begynt å snø igjen i dag... Og her som det har vært så fint og vårlig i det siste :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

80,8 --> 78,6 !!!

 

(MEN: første veiing ble tatt forrige lørdag ettermiddag, så har nok reelt sett ikke gått ned så mye som det ser ut til, i tillegg til at det er over 8 dager, og ikke 7!)

 

 

Kos dere med sunn mat og trening i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

gratulerer!! dritbra jobba:)

jeg har stått opp tidlig og er på vei til spinning før skolen:)

blir godt å få unnagjort dagens økt allerede på morgenkvisten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra32

Veide meg i går, det var nedtur det!!! gått opp 300g men allikevel gått inn 1,5cm i midjen. Så totalt sett er det nå 3,5 cm inn i midjen. Men vekta mi går opp og jeg trener jo ikke så mye, ligger på 8,9 trimpoeng den siste uka.

 

Jeg håper ikke dette skal være regelen, at jeg går sakte men sikkert opp, for da holder ikke midjemålene heller. uff og uff.

 

Denne uka må bli bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Nådd egne mål

Trening

Saphire-----uke 11 ---- uke 12

Mattroll---- uke 11---------------

Camillok----uke 11

Perle20-----uke 11 ---- uke 12

Augusta----uke 11 ---- uke 12

Huldra32

Stud.mam

Voila

gulrot2

 

 

Utfordring nr 2: klare egne treningsmål. Disse fant jeg i full fart; Oppdater gjerne!

 

Hvis noen er uteglemt og vil være med; gi meg gjerne en påminnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

VEKT

----------------Uke11-----Uke12----Uke 13 -- Totalt ned

---Saphire *** 71,2*** 70,5 *** ------------ 0,7 kg

---Mattroll *** 57,0 ********** 56,5 ----- 0,5 kg

-Camillok *** 78,8 *** 76,9------------------- 1,9 kg

---Perle20 ** 80,8 *********** 78,6 ------2,2 kg

--Augusta *** 79,5***78,2*** ---------------1,3 kg

-Huldra32 *** 79,0*** 77,4*** ---------------1,6 kg

Stud.mam

------Voila

---Gulrot2

 

 

Har skumlest veldig raskt og funnet disse tallene. Er dere med på å sette opp en slik tabell? Så kan vi ha en intern konkurranse! Og være til inspirasjon for hverandre.

 

Niks, tallene flytter seg.... Dette ble IKKE oversiktlig... Derav ***

 

Jeg beggynner uke 11, det føles sikkert urettferdig for de som har hatt god vektnedgang før det... Men det gjelder meg også (- 9 kg)

 

De som ikke har lagt inn vekt tolker jeg dithen at ikke ønsker å være på lista. Sletter dem i slutten av uka. (Dette er frivillig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Det er deilig å være passe mett!

 

Det er herlig og moro å trene!

 

Det er godt å være litt småsulten!

 

 

Blir jeg mer enn småsulten betyr det at forbrenninga går ned. Derfor tar jeg meg et knekkebrød med kaviar og agurk, hvis det er lenge til neste måltid eller det er kveld.

 

Ha en flott uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire
Nådd egne mål

Trening

Saphire-----uke 11

Mattroll

Camillok----uke 11

Perle20-----uke 11

Augusta----uke 11----uke 12

Huldra32

Stud.mam

Voila

gulrot2

 

 

Utfordring nr 2: klare egne treningsmål. Disse fant jeg i full fart; Oppdater gjerne!

 

Hvis noen er uteglemt og vil være med; gi meg gjerne en påminnelse!

 

Jeg har også nådd målet mitt i uke 12;)

 

Denne uken blir det nok kun 1 treningsøkt på meg, for jeg mååååå sitte hjemme å jobbe med studieoppgavene jeg har nå. Men det blir alpinøkter fredag+ lørdag, så da kommer jeg i mål alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07
Jeg har også nådd målet mitt i uke 12;)

 

Denne uken blir det nok kun 1 treningsøkt på meg' date=' for jeg mååååå sitte hjemme å jobbe med studieoppgavene jeg har nå. Men det blir alpinøkter fredag+ lørdag, så da kommer jeg i mål alikevel![/quote']

 

Enkelt: da er ditt mål denne uka 1 treningsøkt. Planlagt. Men husk å ta deg regelmessige lufteturer når du jobber! En rask tur 10 min gjør hjernen klarere. 3 ganger om dagen har du jo 30 min den dagen! (oj, det var vel mitt mål, ikke ditt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire
Enkelt: da er ditt mål denne uka 1 treningsøkt. Planlagt. Men husk å ta deg regelmessige lufteturer når du jobber! En rask tur 10 min gjør hjernen klarere. 3 ganger om dagen har du jo 30 min den dagen! (oj' date=' det var vel mitt mål, ikke ditt..)[/quote']

 

hehe..ja takk for tipset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

hei!

ganske god følelse å ha trent før skolen :D

men veiinga var det verre med. hadde faktisk gått opp 0,5 kg:( skylder på at jeg veide meg først etter trening og 0,7L vann tyngre enn før start.. men kan ikke gi opp av slikt, men blir nødt til å kjøpe meg et målebånd til motivasjon som jeg ser dere andre gjør :) de hadde ikke på rema1000, så da blir det vel en aldri så liten tur på nille, gitt. idag spiste de andre i klassen sjokoladeboller til lunsj, selv spiste jeg eple og gulrot og var sååå misunnelig. men etter at bollene var slukt unna i en fei, tror jeg det var jeg som følte meg best! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

I dag morges oppdaget jeg at pcen min hadde gått til H... Men heldigvis har den kranglet en stund, og mamma hadde sendt min lillesøsters gamle pc i posten. Herregud, tenk dere det da jenter - ikke noe nett - skrekk og gru!!!

 

Men angående dette prosjektet følte jeg meg så "liten" i dag morges så jeg måtte bare veie meg. Og måle meg. Hehe, målet frem til veiedagen denne uka (fredag) må jo bli å holde dagens vekt da :-)

 

09.03 78,8 kg BMI 28,6

23.03 76,1 kg BMI 27,6

 

Djezzz, det er ned 2,7 kg på 2 uker det :-)

 

Kroppsmål:

Bryst: (01.03 - 96 cm) 23.03 - 94 cm -> ned 2 cm

Liv: (01.03 - 81 cm) 23.03 - 78 cm -> ned 3 cm

Tykkmagen: (01.03 - 99 cm) 23.03 - 94 cm -> ned 5 cm

Hofte: (01.03 - 103 cm) 23.03 - 98 cm -> ned 5 cm

Stuss: (01.03 - 107 cm) 23.03 - 106 cm -> ned 1 cm

Arm: 23.03 - 32 cm

Lår: 23.03 - 63 cm

Legg: 23.03 - 40 cm

 

Skal på spinn senere i dag, så da tipper jeg at treningen kommer til å gå i boks denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Har lagd meg en fremdriftsplan med div. delmål:

 

1. Delmål: 72 kg. Håper på å nå dette innen 01.05. Det tilsvarer nedgang på 720 g/uke, så det blir tøft. Men gikk jo ned ca 1 kg i uka de første 6 ukene sist jeg gikk ned i vekt, så det kan kanskje gå???

 

2. Delmål: BMI 24,9 = normalvektig. Vekt: 68,7 kg. Håper på å nå dette innen 15.07. Dette er "bare" 320 g/uke, så jeg satser på at delmål 2 kan nås innen midten av juli selv om jeg kanskje ikke klarer delmål 1 til 01.05.

 

Har planlagt "slankefri" i sommerferien, dvs fra midten av juli til midten av august, men akter ikke å legge på meg!

 

3. Delmål: 65 kg. Bør nå dette innen 01.11. 320 g/uke regnet fra 15.08.

 

4. Delmål: BMI 22,5. Vekt: 62 kg. Håper dette kan nås på julaftens morgen! Nedgang pr uke: 400 g. Planlagt hold vekten i jula:-)

 

Endelig mål: 60 kg! Håper på å nå målet mitt til den 05.02.2010 som er bursdagen min. Nedgang pr uke er 400 g.

Belønning: tur til Thailand i påsken neste år!

 

Blir en hard innspurt ser jeg, men skal på utplassering rundt begynnelsen av februar neste år og bør være klar for Hold-vekten prosjektet innen det! Så jeg får vel håpe på å ligge forran skjema 01.11!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Btw; det blir 18,8 kg på ca 48 uker: -392 g i uka. Høres jo relativt fornuftig ut da! Godt motivasjonen er på topp :-) *håper på å bevare den lenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...