Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest Augusta07

Og mitt store problem i påsken er uregelmessige måltider... Ingen ting er fast, alt flyter og til sammen blir det for mye mat. Ikke spesielt godteri, men rett og slett mat. Når resten av familien jobber på båten og jeg er sulten i 12-tida, spiser jeg. Så kommer de hjem kl ett og vil ha rask middag - så går vi ut og kjøper middag kl. halv 2... Var flink og bestilte mye salat istedenfor pommes frites til hamburgeren, så det ble ikke så ille, men var jo ikke blitt skikkelig sulten enda... Sukk. Neppe nedgang.

 

Trimmer det jeg kan - 90 min tur m/ vogna i dag! Samt styrketrening i kveld. Fornøyd med det!

 

Ikke så fornøyd med 2 muffins da svigers kom... hadde holdt med hekletøy, jeg var jo fremdeles mett etter middag... hvor var de gode rådene min da, mon tro? Jeg skal skrive meg en lapp å ha i lomma, så SKAL jeg gå ut og lese den! Mine selv-suggesjoner (eller hva det nå heter...).

 

Uansett herlig vårvær i dag! Deilig deilig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest camillok

Skikkelig ubehagelig start på dagen i dag, våknet av at de ringte fra jobben - 5 min etter at vi hadde startet. Det er så sykt ubehagelig å forsove seg, skjønner ingenting jeg. Vet at jeg er håpløs på det der, så legger alltid mobilen såpass langt unna at jeg må opp av senga for å skru av alarm. Men det hjelper visst ikke alltid... Kan overhodet ikke huske at jeg har vært oppe av senga før det ringte rett inn i øret mitt (hadde viss mobilen rett ved siden av hodet). Velvel, kom meg på jobb en halvtime for sent, så det var ikke krise, men uff så ekkelt!!!

 

Da jeg kom hjem fra jobb var det klarnet opp og jeg hadde kjempelyst til å gå en tur med et par av hundene, men jeg var rett og slett for trøtt. Ikke sånn trøtt at det hadde hjulpet med en tur, men sånn at jeg var kvalm og hadde hodepine. Tror nok rett og slett at jeg har sovet dårlig i natt! Etter en liten lur var formen på topp igjen, og jeg hadde middagsavtale med ei venninne. Lagde chili con carne med karbonadedeig, sunt og godt!

 

Matmessig har det gått topp i dag, har fortsatt en del å gå på så regner med at det blir litt oppskjærte grønnsaker og kesamdipp! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hmmm... Lite liv her inne ja! Velvel, i dag skal jeg koooose meg med påskegodt - mine nøye tilmålte påskeegg! Gleder meg! Skal ha litt portvin også. Men lander på 1430 Kcal uansett, så det er jo bra!

 

Veide meg i dag på vekta til ei venninne av mamma som vi var på besøk hos, og vekta der viste 73 kg med klær. Men 74 uten klær i dag morges... Og mamma sin viser jo litt lite i utgangspunktet. Blir spennende å veie seg hjemme i Trondheim, håper at jeg har gått ned bitte litt da! Blir veiedag på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

Først vil jeg si at du er kjempeflink som står imot så mange fristelser, camilla! Og håper dere andre også er flinke og ikke har glemt av oss :)

 

jeg for min del er drittlei av godteri, og gleder meg til mandag når påska er over og alt er som før. har ikke turt å veie meg enda, men har garantert gått opp ihvertfall 2 kilo. men som dem sier; easy come, easy go. fra og med neste uke skal jeg trene en gang hver dag, om det så er 20 min powerwalk, spiller ingen rolle. skal ihvertfall få til å bevege meg hver eneste dag frem til 1.mai.

 

ukens treningsmål ble nådd! ble en tur hver dag i ca 50 min + styrketrening.

 

gleder meg til mandag! har merket at det dårlige kostholdet i påska har påvirket både humøret og magen..

 

men har et spørsmål til dere; syns dere det er urealistisk av meg å håpe på å nå målet mitt, som er 54 kilo til 1. juni? Dvs ca 3, maks 4 kilo mindre enn jeg veier nå (alt avhengig av hvor mye jeg har gått opp i påska). Høres det ut som noe jeg kan få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Gikk på vekta i dag morges og veide litt i overkant av 73 kg på mammas vekt. Veide jo mellom 74 og 75 da jeg kom hit - som skulle tilsvare 76 på vekta hjemme. Håper på at jeg ser 74 tallet på vekta hjemme på onsdags morgen!!! *håpe*

 

Takk for at du synes jeg har vært flink mattroll, det varmer! Spiste min tilmålte påskegodtrasjon i går kveld, det var godt det, men det var igrunn akkurat nok med 2 stk. Har ikke lyst på godteri i dag allikevel. Var vel litt redd for at det liksom skulle sprekke hvis jeg tok litt godt, det var jo over en mnd siden sist - men har vel igrunn gått litt i meg selv i den mnd vi har holdt på og funnet ut at jeg egentlig ikke er så vanvittig glad i godterier! Heldige meg!!!

 

Over til ditt spørsmål mattroll; hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg du kommer til å få problemer med å nå ditt mål til 1. juni. Joda, du har en og en halv mnd og det er jo masse folk som går ned 3-4 kg i mnd, men jeg tror det er urealistisk for deg siden du er så nær din idealvekt allerede. Fra sist gang jeg gikk ned i vekt gikk det veldig tregt den siste tiden når jeg nærmet meg BMI på 21. Kanskje i snitt 100 g pr uke... Men det var veldig "hoppete", kunne holde meg stabil på samme vekt i et par uker, og så gjorde det et hopp ned - og desverre, selv om jeg var flink, noen hopp opp. Det kan forresten være en ide på slutten å ha en dag i uka hvor man spiser litt mer - en slags forbrenningsboost eller noe! Det kan virke som om dersom man holder seg på en fast kalorimengde hver dag over lengre tid at kroppen liksom venner seg til det eller noe, og at en dag med f.eks 2000 Kcal kan sørge for at kroppen skjønner: Obs, jeg har faktisk mat tilgjengelig, men jeg må nok ned en kilo eller to først! Gir dette mening? Kanskje ikke det svaret du ville ha det her, men når det gjelder påskekg så tror jeg du har rett i easy comes, easy goes, så du skal nok se at du blir kvitt de i en fei! Det er nok de andre kg du må kjempe litt ekstra med!!! Driver du med styrketrening forresten? Jeg har i hvertfall en ide om at når jeg nærmer meg normalvekt - altså om veeeldig lenge, så skal jeg begynne å "bygge" kroppen min, ikke for å blir stor altså, men for å får den ultimate kroppen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra påskefjellet. Kan ikke si jeg klarte å holde meg unna all godisen som lå fremme gitt. Så det ble nok altfor mye god mat og godterier, men jeg har i det minste holdt meg unna brus. Smaket litt cola den ene dagen, men jeg syns brus rett og slett smaker pyton om dagen...da er bris MYE bedre:D

Treningsmål kan jeg med håbden på hjerte si ikke ble nådd. Vi hadde skikkelig møkkavær med regn og sur vind nesten hver dag. Onsdag og Torsdag ble innedager, fredag sto vi 4 timer i slapseføre i skibakken og Lørdag parkerte jeg meg selv i sola(som endelig dukket opp) og satt der i 5 timer og ble solbrent:P

Jaja...GLEDER meg til ny og fresh uke, dritt lei godteri og gleder meg til trening på tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens! jaja, påske mot slutten, og ikke noen unnskyldninger lenger. :( jeg må si at for tiden synes jeg dette går heidundranes bra, ikke bare med tanke på vekta men på trivsel ellers! føler at jeg begynner å få dreisen på kostholdet nå, og med så mye frukt og grønnsaker sammen med trening merker jeg at humøret går opp, mindre hodepine og lettere å stå opp om morgenen! det er altså ingen myte!

 

av en eller annen grunn er det rett etter måltider at jeg føler meg mest sulten. det er jo litt paradoksalt. noen andre som opplever det? etter å ha fått mat, som feks nå når jeg akkurat har spist middag, piper magen etter mer, gjerne en brødskive eller noe søtt. mens hvis det er 3-4 timer siden jeg har spist, har jeg ikke noe spesielt matsug. likevel merker jeg at magen begynner å vende seg til mindre porsjoner og blir mett tidligere enn før! det er lettere enn før å holde seg innenfor 1600! :)

 

koselig at dere har vært på påskefjellet, jeg har vært mest til bys og jobbet, og sånn sett har det sikkert vært enklere for meg å følge programmet. på tirsdag åpner treningssenteret igjen, og det skal bli bra med litt spinning!

 

enig i at bris er mye bedre enn brus! :(

 

mattroll: jeg tror helt sikkert du kan nå det målet, men det krever nok ganske mye innsats. 1. juni høres lenge til ut, synes jeg, men det er faktisk kun 6 uker! med 0,5 kg i uken skal det nok være mulig, hvis man kutter helgekakene og får noen løpeturer ute i det nydelige været vi har fått!

 

hvor lenge er det siden vi startet denne tråden nå? ca 4 uker? jeg har gått ned 1,2 kg mens vi har skrevet her, altså 0,3 kg i uka. det er nok det maksimale jeg kan se på som realistisk i uka, viser det seg. men all nedgang er jo god nedgang. siden du nevnte 1. juni setter jeg meg et delmål der jeg også - fortsetter med 0,3 i uka og satser på å kvitte meg med 1,8 kg til den datoen.

 

jaja, flinke jenter, vi kan ikke gi oss nå, sommeren er like rundt hjørnet, og da skal vi føle oss flotte i (hjemmelagede) kjoler!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Snart ferdig med påskejobbing nå, lyst til å si at det skal bli godt å ikke jobbe hver dag, men jeg tror nok at intensiteten i skolearbeidet nå som eksamensperioden starter (offisiell start er tirsdag) kommer til å bli MYE høyere enn påskejobbingen! Men det blir 10 000 i lommen til paristur og litt til nedbetaling på mastercardet - har litt gjeld etter mitt Fiji-opphold rett før jul!

 

Hvis mistanken er rett ang vekta her hjemme har jeg gått ned 4 kg den siste mnd!!! Det er helt vanvittig, men som kjent er vekttapet mitt størst i starten...

 

Er enig med dere andre, skal bli godt å komme seg på treningssenteret igjen! Bare spørs hvor mye tid jeg har... Vurder å vente med oppstart av styrketrening til etter eksamen, tar så mye mindre tid med bare kondis :-( Er litt stressa for denne eksamenen, har jo vært utenlands forrige semester og det er veldig mye jeg ikke har fått med meg som jeg må ta igjen. Og tiden er knapp. Uff uff, skal det bli mitt første stryk etter nesten 7 års studier??? Bare denne eksamenen nå, så er det eksamensfri i ett og et halvt år... Men jeg skal IKKE slenge meg på sukkerbølgen. Så mye verdt er ikke den eksamenen at jeg er villig til å gi opp vektprosjektet. Helsa først, deretter studiene. Kan alltids ta opp eksamen etter sommeren om det går dårlig. Så det blir ikke noe sjokolade bare for å holde ut en ekstra time med lesing!

 

Ang sultfølelse etter måltid - her finnes en fysiologisk forklaring: når vi begynner å spise blir det sendt ut signaler om insulinutslipp fra bukspyttkjertelen. Insulinet sørger for at alt sukkeret vi har i blodet blir tatt opp av div celler i kroppen. Resultatet blir at før maten har rukket å bli tatt opp i tarmene så har vi et veldig lavt blodsukker, og vi føler behov for noe søtt rett etter maten! Men dette er på sett og vis en "falsk" sultfølelse! Ganske fancy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en eksamensperiode nå. Det vil si at jeg skal opp i "prosedyre" eksamen, en praktisk muntlig prøve innen sykepleieferdigheter. Eksamensperioden er i hele 4 uker i mai, så vi blir vel trekt opp hvem dag vi skal ha snart....

Også har vi en haug med tunge og litt "unintresange" forelesninger nå 4uker før eksamen. Så jeg skal komme meg på de viktigste forelesningene også skal jeg ta treningsdager KUN når jeg skal inn til Oslo trur jeg. Nå må jeg virkelig LESE en masse+ å øve meg på ferdighetene hjemme med kjærsten og på skolen!

Veide meg i dag og ble bare deprimert, kan ikke helt skjønne at vekten var 69.2 før jeg dro og 71 nå..men som jeg sa var at jeg har hatt dårlig matlyst en uke og det er sikkert derfor vekten raste ned på den måten. Nei nå er det jaggu bra at det er vanlige ukedager igjenn...men det ser dårlig ut med å oppnå en vekt på 65kg før jeg skal til ibiza:(

Nå skal jeg på jobb, så snakkes man seinere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hmm... Merkelig, men i dag er jeg skikkelig sulten! Har fått i meg 1500 Kcal så det får være bra. Har jo ikke trent de siste to ukene, så jeg velger å ligge litt under mine 1600. Får ta meg en kopp te, og pakke kofferten - skal opp fryktelig tidlig i morgen for avreise til Trondheim!

 

Mormor var på besøk i dag og hun hadde med seg brownies til middagen. Jeg greide å avstå, men merket at det var nesten litt hardt i dag! Tok meg en cappucino med suketter som substitutt. Funket vel på et vis! Serverte Baileys til mor og mormor, men greide å avstå fra det også. Så alt i alt er det vel en vinnvinn dag! Tror det er første dagen at jeg fylt opp med sunn mat men likevel har lyst på mer... Godt at jeg vant over dagen, det kommer vel flere slike utover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Mange gode seiere på deg i dag, Camillok! Tenk gjennom situasjonene en gang til, legg til litt mer stolthet og glede! (Selv om det ikke var sant der og da). Da vil det lagres som en god følelse inni deg, og du vil letter kunne gjenta uten å føle deg nedfor. Fokus på det positive, du var jo kjempeflink og kan med rette være stolt!

 

Herlig vær i Trøndelag, velkommen tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blueeyez

Heisann!

 

Jeg er ei jente på snart 25 år, som SKAL ned i vekt... :)

 

Kommer fra østlandet, men bosatt i Sola, Rogaland siden nov 2005.

Jeg har tidligere gått ned 11 kg, men disse kom rask på igjen + noen til etter spaniatur sommeren 2007.

 

Idag veier jeg: 88 kg

Har vært oppe i 93, men flyttet i desember, så da forsvant 5 kg helt av seg selv :(

I 2003 veide jeg 48 kg, men regner med at ei jente på 1,69 skal ligge på rundt 65 kg?

 

Håper det er greit at jeg hopper inn i denne gruppa, bare si ifra hvis jeg er uønsket.

Men det hadde vært fint å ha flere til å pushe på meg, hvis ikke blir jeg fort " tar det imorra" mht trening. hehe

 

Sliter litt med å finne riktig balanse når det gjelder mat: hva, hvor ofte, hvor mye. Har slitt endel med svingende blodsukker, der jeg er helt tappet for energi på jobb, for så å ty til sjokolade eller brus for å klare å fungere igjen. Må vel finnes andre måter å holde blodsukkeret stabilt på? hehe

 

Har endelig begynt aktivt hos elixia, etter 2 år som støttemedlem. haha, fungerer dårlig.. Så nå har jeg planer om 2-3 ganger i uka, med diverse gruppetimer og egentrening etter plan fra PT (personlig trener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Skal huske på det Augusta, er jo veldig fornøyd med meg selv nå i etterkant, skal prøve å lagre det!

 

Hva tror dere, har vi plass til en til? Hvor ble det av alle sammen? Huldra, Sykepleier86??? Er dere fortsatt med? Vi begynner jo nesten å bli en etablert gjeng nå, men jeg har ikke noe i mot å ha med en til!

 

Hmf. Ikke klart treningsmål for de forrige 2 ukene, og jeg merker eksamensrushet nå. Tror jeg må se sannheten i øynene og si at to turer på treningssenteret på spinn i uken får være nok til eksamen er over (tidlig juni).

 

Snik veide meg da jeg kom hjem i stad, men det var med klær (om enn ikke tunge) og etter frokost - men det var 3 timer siden jeg hadde spist... Vekta viste 75,6. Må si at jeg ble litt skuffa, hadde håpet sånn på at jeg fikk se 74,... i morgen! Velvel, det kan jo fortsatt være, men jeg tviler på at klærne mine veide 7-800 g :-( Jaja, uansett så er det nedgang de siste to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweetPie80

spesielt rundt magen....jeg var veldig aktiv før og har vært syltynn frem til 20 års alderen, men jeg sluttet å trene for noen år siden. Finner liksom ikke motivasjonen igjen....trenger noen som kan støtte meg og som jeg kan støtte tilbake, som har samme problem.Jeg er nå 29 år og 30 tallet står for dør og jeg vil bli i form så jeg holder meg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hå!

 

nye folk gitt, velkommen :)

 

rekkene er litt uttynnet, har dere hoppet av?

 

jaja, etter-påske-veiing idag. opp 0,2 siden sist, men det er jo ikke så aller verst uten trening i påsken :) morgenspinning idag, ganske greit egentlig å få unna treningen helt på starten av dagen, i de timene man likevel hadde sovet :) sånn sett trenger man ikke bruke hele ettermiddagen, som det fort blir til ellers! hadde svært tunge bein, men slet meg gjennom.

 

klarer vi treningsmål denne uka da, selvom mandagen ble litt borte for oss? jeg skal gjøre mitt beste for å få inn 3 stk som er mitt ukesmål!

 

camillok, støtter deg i å være realistisk og trene det du har tid til. hvis man setter for store mål og ikke klarer det, er det fort gjort at man ender opp i 0. da er det bedre å holde det jevnt på 2 i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hmmm... Problemer med å holde meg innenfor Kcal i dag også. Men det er klart at når frokosten er klokka 5 om morgenen (eller heter det natta???) så blir det automatisk behov for mer mat en ellers. Hmf. 1510 Kcal i dag, hvis jeg holder meg til frukt og yoghurt på kveldsmat hos venninna mi.

 

Ny dag i morgen, og jeg hadde håpet at jeg kunne dra på trening, men nei da, jeg har skole HELE dagen i morgen, og natten med og! Hvor er all tiden??? Jeg må få tak i en sånn timeturner, de hadde det i Harry Potter bøkene/filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok lave treningsmål for meg også frem til skoleslutt...men så sant det er fint vær så skal jeg iallefall prøve å få til en 30mins joggetur:) Og er jeg på skolen/i oslo så skla jeg innom treningstudioet. Nå tar jeg ting som det kommer for tiden fremover vil variere mye avhengie av når jeg blir trekt opp til eksamen!

 

Målet å gå ned til 65kg innen 26juni ser jeg at jeg ikke greier, det går jo opp og ned som en jojo nå. Jeg har faktisk vært oppe i maks 71.2kg og minmum 69.2kg på to uker nå...den 70talls grensen virker bare å være håpløs!! Også var det dette suget etter noe hele tiden..men så lenge jeg kjøper sukkererter eller frukt så klarer jeg meg på et merkelig vis! Missuner dere andre, virker som at dere går nedover og har mye mer motivasjon og styrke enn meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

Takk for et meget detaljert svar, camilla! jeg burde eeegntlig finne meg en ny tråd for folk som skal kvitte seg med di siste kiloene. men er blitt too attached til dere! hehe. skjønner det dere sier om at målene mine er litt for optimistiske, men jeg tror ærlig talt jeg blir å klare det :)

 

hmm.. er det bare jeg som trener mer enn noen gang disse dager? jeg har tre eksamena tidlig mai, men det stopper meg ikke! jeg jogger en halltime hver morgen og en halltime etter paradise hotel, hehe. også gjør jeg noen styrkeøvelser når jeg har tid til overs. har litt lyst å si at eksamen egentlig ikke burde være noe 'unnskylding' for å ikke trene, fordi trening krever ikke SÅ mye tid.. men alle må vel gjøre det du føler er best, og selvsagt kommer skolen foran alt. jeg blir sikkert ikke å trene like ofte 2 uker før eksamen, men akkurat nå føler jeg at den tiden jeg trener på hadde jeg uansett brukt på å se på tv/surfe. tror det gjelder å trene tidlig eller sent, når skolearbeidet er unnagjort.

 

ellers vet jeg at jeg skal i bursdag på mandag og ha en jentekveld den 16 mai, men bortsett fra det blir jeg å være sunn sunn sunn.

 

og nei, saphire, motivasjon er noe alle vi sliter med for tiden.. og selv om du ikke raser ned i vekt, så minsker du mest sannsynlig i størrelse. jeg var veldig frustrert forrige måned fordi jeg ikke gikk ned i kilo, men så traff jeg en kompis i påsla jeg ikke hadde sett på en stund, og han syntes jeg så mye mindre ut. så er ikke bare vekta det kommer ann på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Kveldsmaten ble ikke bare frukt som jeg hadde tenkt i dag, tok et rundstykke (grovt) med gulost. Føler liksom ikke at det er helt den store utskeielsen, men nok til at jeg fikk i meg alt for mye... Men det som virkelig gjorde sprekken var min venninnes meget gode varme sjokolade. Men angrer litt på at jeg ikke nøt den skikkelig mens jeg drakk den - men prøvde så godt jeg kunne. Visste jo at jeg kom langt over inntaktet jeg burde ha i dag, men greide ikke å si nei uansett. Den pokkers tidlige frokosten ødela alt! Når man har fått i seg 360 Kcal klokka 5 om morgenen er det jammen ikke lett å fordele utover dagen! Jeg er SULTEN jeg når det har gått 3 timer siden sist (selv om jeg greide å vente en ekstra time). Hva gjør dere andre når dere må opp til ugudelig tid?

 

Æsj. Vi har eksamen i 60 studiepoeng nå den 27 mai i hele 4.klasse pensum. Har i tilegg vært i utlandet og ikke fått med meg alt som har skjedd her, så jeg har mye å "ta igjen". Og vi har fortsatt skole frem til ca halv fem hver dag - en ussel uke får vi i lesetid før eksamen. Hvilket betyr at jeg ikke har sjans i havet til å lese alt jeg burde om jeg brukte hvert ledige minutt i døgnet, så allerede er det kompromisser... Men treningssenteret 2 ganger i uka, det må jeg bare ha. Veldig deilig å trene i eksamensperioden, det er liksom lovlig "fri". Mer en to ganger går ikke:-(

 

Dårlig dag. Meget negativ til veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er det bare jeg som trener mer enn noen gang disse dager? jeg har tre eksamena tidlig mai' date=' men det stopper meg ikke! jeg jogger en halltime hver morgen og en halltime etter paradise hotel, hehe. også gjør jeg noen styrkeøvelser når jeg har tid til overs. har litt lyst å si at eksamen egentlig ikke burde være noe 'unnskylding' for å ikke trene, fordi trening krever ikke SÅ mye tid.. men alle må vel gjøre det du føler er best, og selvsagt kommer skolen foran alt. jeg blir sikkert ikke å trene like ofte 2 uker før eksamen, men akkurat nå føler jeg at den tiden jeg trener på hadde jeg uansett brukt på å se på tv/surfe. tror det gjelder å trene tidlig eller sent, når skolearbeidet er unnagjort.

 

[/quote']

 

 

Nei..du har så inderlig rett, eksamen er ikke "gyldig" yndskyldning til å ikke trene. trening gjør man bare så mye mer opplagt og får klarnet hode litt:) Men motivasjonen min gennerelt sett er på bånn, ikke bare ved trening men med skole og alt annet. Har knapt nok rørt en skolebok på 2 uker, jeg gjør kun det jeg må gjøre med tanke på innleveringer og obligatoriske timer. Men jeg mister så sykt motivasjonen om dagen fordi de jeg skal opp i med eksamen(3 stk) er ikke tilstede overhode. De virker totalt uinteresert i faget, de er aldri tilstede, de leverer ikke tidsnok og de jobber mange dager i uka. Da er det liksom lett å falle av når de man er vener med "faller av lasset"..men jeg må se å kare meg opp på egen hånd og heller gå aleine på forelesninger. Vi skal jo som sagt opp i eksamen i forskjellige prosedyrer snart, og da må jeg kunen alt av pensum muntlig og praktisk. Men i morgen SKAL jeg på skolen selv om jeg vet venninene mine ikke skal, jeg må også prøve å få meg en tur i morgen, ta meg en gåtur eller noe:)

 

Nå ble det mye syting her..men godt å få det ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Såååå negativ i går, men våknet i dag uthvilt og i godt mot! Selv vekta var med meg i dag! Så nå er det 74 først per def!!!

 

Vekt: 74,8 kg

Fett %: 36,3

Vann %: 45,3

Viceralt fett: 5

Muskler: 45,2 kg

Bein: 2,4

Basalmetabolisme: 1482

 

Kroppsmål:

Bryst: 92

Liv: 77

Tykk mage: 94

Hofte: 96

Stuss: 104

Lår: 61

Legg: 40

Overarm: 32

 

Yes, det var meg på morgenkvisten! Nå skal jeg manne meg opp til en hel dag på skolen, regner med at jeg kan gå i elleve-tolv tiden i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallohallo folkens!

 

Jeg må beklage mitt fravær den siste tiden! Sannheten er at jeg tapte for påsken, og valgte å ingorere hele opplegget. (Du besøkte oss sist: 07.04.09 kl.10:23 !!!) Skal ikke gå inn på detaljene for hva jeg har bedrevet påsken med men føler jeg har kommet ut av det hele med litt bedret motivasjon da, føler at jeg må begynne på startstreken igjen nå etter london- og påskeuken uten særlig med trening og kontrollert matspising!

 

Veide meg i dag tidlig for første gang på litt over to uker og den viste 78,8. Ikke så mye oppgang som jeg fryktet! Sist var den på 78,1.

 

Treningsmål for denne uken er 6 treninger; 2 av dem styrke, 1 av dem mage/rygg og de resterende 3 kondisjon.

Mat: komme inn i rutine igjen med faste og sunne måltider. MYE vann.

 

Ser dere har vært flinke! Og camillok; kun 2 små påskeegg!!! Applaus! Kom hjem fra london med 4 par sko, 1 kjole, 2 skjørt, 1 topp, 3 neglelakker, hm..tror det var det! Ganske lite egentlig i forhold til hvor mye jeg gikk rundt i butikker, men hadde det vanskelig i prøverommene, følte ingenting så fint ut og klarte aldri å finne de rette størrelsene. Kanskje derfor jeg kom ut av det hele med 4 par sko, 3 av dem høyhelte;) (eller fordi jeg bare elsker sko da!) Et av skjørtene kjøpte jeg faktisk altfor stramt, i håp om at det kan være motivasjonen min. Hvis ikke det går så gjør det ikke så veeeldig mye fordi det var billig, men DRITkult så jeg MÅ klare å få på meg det til sommeren:) Kun 3 måneder til den store usa-turen nå, så jeg må bare komme i gang. Synd dette tar tid og at man ikke kan bare bli kvitt kiloene NÅ.

 

Ha en fin dag alle, jeg skal love å komme tilbake her. Tror enda jeg venter litt med å registrere mat igjen, føler uansett at det viktigste er at jeg klarer å spise kontrollert, regelmessig, sunt og næringsrikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07
Også var det dette suget etter noe hele tiden..men så lenge jeg kjøper sukkererter eller frukt så klarer jeg meg på et merkelig vis! Missuner dere andre' date=' virker som at dere går nedover og har mye mer motivasjon og styrke enn meg:([/quote']

 

Det er ikke motivasjon og viljestyrke som gjelder når vekta skal varig ned. Da er det teknikker for å finne og trives med en ny livsstil som er viktig. I kapittelet Stop suget, het er det: ... en impuls (bilde, butikk, venninne, lukt, vane etc) setter i gang hukommelsen rundt hvordan dette vil smake.... tankene som utløses av impulsen er automatiske og forsterker impulsen....jo lenger du venter jo vanskeligere blir det å motstå suget.... (står mer innimellom som jeg hopper over).

Stopp impulsen: lær deg et motargument straks impulsen oppstår: eks. "Uff nei, jeg kommer sikkert til å føle meg kvalm etter å ha spist den kaka! Det er så ubehagelig!". Eller "det føles godt å være sulten, det betyr at jeg er et skritt nærmere idealvekten." Finn dine motargumenter og ha dem klare! Lær å stoppe impulsen så tidlig som mulig, og du vil lykkes! Eller tenk tilbake til et punkt før suget oppsto, fyll deg selv med mental styrke og besluttsomhet. Spill så filmen framover og se deg selv gjøre, tenke og føle ting rett! Mange ganger!

 

Bruddstykker fra boka blir kanskje rart, men det er bare så utrolig bra bok som tar for seg praktiske ting du kan gjøre for endre vaner og livsstil. Ingen pekefinger, ingen lovlig og ulovlig mat, intet fokus på vektnedgang, bare nevenyttige ting! (Til bruk i alle situasjoner i livet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Påsken er over og hverdagen er tilbake. Deilig med ferie! Jada, jeg koste meg mer enn jeg egentlig ville, og det syns på vekta. Men innen fredag regner jeg med det er som før påske.

 

Sykkelen er i bruk, og ungene elsker å bli syklet til barnehagen! Måtta ha pause i dag, men ungene tryglet om å bli hentet med sykkel, så jeg skal gjøre det. Finværet lokker også! Trening og turer er ellers i boks, 30 min hver dag og 2 x styrketrening pr uke.

 

Jeg jobber med egne tanker i henhold til boka, og det er både interessant og litt flaut. Har jeg latt meg styre slik, av egen underbevissthet? Men nå er det jeg som har kontroll igjen! Må øve øve øve, men å dagdrømme burde jo gå greit. (Det er jo det det er, bare man styrer innholdet i drømmene sine).

 

Jeg oppsummerer vekt og trening på fredag, hvis ingen andre gjør det. (Jeg siterer bare meg selv og endrer litt).

 

Nyt våren, da dere! Opp og hopp! Korte strekk og bøy-pauser er godt i eksamenslesing, det trenger ikke være 1 time på treningsstudio. Snart er det sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Kroppsmål 23.02: Kroppsmål 15.04: Nedgang:

Bryst: 96 Bryst: 92 4 cm

Liv: 81 Liv: 77 4 cm

Tykkmage: 99 Tykkmage: 94 5 cm

Hofte: 103 Hofte: 96 7 cm

Stuss: 107 Stuss: 104 3 cm

Arm: 32 Arm: 32 0 cm

Lår: 63 Lår: 61 2 cm

Legg: 40 Legg: 40 0 cm

 

Totalt antall cm: 25 cm i minus!!!

 

Sko er topp Perle! Jeg også digger sko!!! Og det beste er at de passer uansett størrelse på resten av kroppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...