Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest mattroll

da var jeg hjemme fra bursdagen. spiste mine tre kaker.... ikke noe brus.. men to boller og en del potetgull og sjokolade! var STAPPMETT etter kakene, men jeg bare fortsatte og fortsatte som om jeg ALDRI MER I LIVET MITT skulle få lov til å spise godteri igjen. jeg syns ikke det var godt engang til slutt, men gud som jeg spiste og hivet i meg sjokoladen. jeg skjemmes. skal legge meg ned å syns synd på meg selv nå. jeg er offisielt det svakeste leddet i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest perle20

mattroll!! :) cheer up!!!! det kan skje ALLE. jeg vet veldig godt med meg selv ihvertfall at hvis det er godiser på bordet så spiser jeg uansett om jeg er mett eller ikke; er redd for å gå glipp av noe + tenker at jeg skal jo ikke spise snop på en stund etc...

 

vet du hvorfor du fortsatte å spise? du hadde jo et klart mål på forhånd om kun 3 kakestykker og brus? vet at det er kjempelett å bli revet med da..og bursdager og lignende er de verste stedene å være for oss som ikke egentlig har så veldig lyst å stappe i seg alt mulig. hva tenkte du egentlig; tenkte du at du egentlig ikke måtte ta noe eller tenkte du ikke i det heletatt, bare koste deg med de du var med? er det sistnevnte er det bare å nyte livet, det har alle både lov og rett til.

 

snu den dårlige følelsen du har nå til noe positivt istedenfor. ettersom du skeiet litt ut i dag er ikke slaget tapt! tren ordentlig hardt i morgen og bli kvitt skyldfølelsen. og neste gang du er i en bursdag eller noe så prøv å tenke tilbake på den følelsen du har akkurat nå, tenk tilbake på dette innlegget du skrev "jeg skjemmes" etc, du har ikke så veldig lyst å ha dårlig samvittighet igjen sant? :) og hvis treningsøkten i morgen svir ekstra hardt vil du kanskje ikke gjennomgå den "straffen" igjen? :)

 

håper du har det bra! ikke vær lei deg, skjer alle før eller siden. bare prøv å gjøre opp igjen for det, bli kvitt den dårlige følelsen. tren! bruk episoden til noe positivt og ta lærdom av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

god kveld!! koselig å komme hjem og lese over hva dere flinkinger har skrevet i løpet av dagen! idag fikk jeg faktisk et påskeegg på jobb, stappfullt av godterier. sjefen ga et sånt til alle som jobbet der.. jeg takket og smilte, og var fylt av glede og fortvilelse og redsel.. skal jeg ta med meg en kilo godteri hjem liksom? skal jeg kaste det? det kan man jo ikke.. det endte med at jeg tok det med meg på jentekveld idag og satte det på bordet, så fikk flere kose seg med det :) men det er en utfordring altså, sitte ved et bord med 5-6 skåler med godteri, chips og nøtter? ganske hardt :)

 

bra tips, augusta, det med å forestille seg at det er mark i godteriet :) haha! når vi står og ser på bakverk i butikken, kan vi tenke oss en baker som tørker seg i nesa og baker i vei med digre smørklumper.. :) da er det kanskje ikke så fristende likevel, gitt!

 

en kopp te med et par suketter er perfekt når man har lyst på noe godt! genialt at det faktisk finnes noe å putte i munnen som er søtt og har 0 kcal :)

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

mattroll, det er så utrolig lett å bli revet med. tar man første biten, første kakestykket osv.. da er man igang, og det er så lett å tenke at jaja, nå har man jo spist ivei uansett, så da er det jo bare å fortsette.. så føler man seg ekstra ille til slutt. jeg også har spist for mye godteri idag. men som perle sier, en god og lang treningsøkt i helga, så har vi veid opp for det :)

 

med på en liten intern konkurranse mat-troll, for å sikre oss at vi veier opp for morsomme fredager? om å gjøre å få flest trimpoeng i løpet av lørdag og søndag! heia heia! jeg er et konkurransemenneske, så nå blir det litt morgentrim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jepp, da er lørdagen i gang! Starter dagen med ukens siste treningsstudiotur, og kommer i mål med ukens treningsmål!! Skulle egentlig på spinn halv ti, men spurte pent min treningspartner om vi ikke kunne ta ti på elleve i stedet... Å sove er virkelig bare såååå deilig.

 

Mattroll: uff da, jeg føler virkelig med deg, ikke noe godt å stappe i seg ting når man egentlig ikke vil ha. Kanskje det litt nedstemte humøret tidligere på dagen kan ta litt av skylda? I hverfall er jeg litt sånn, hvis jeg har en dårlig dag er sannsynligheten for å straffe meg selv MYE høyere. Uansett, det er en ny dag i dag! Glem dette :-)

 

Ny dag med psykiatrikollokvie, blir bra det! Må komme meg i siget her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Ok, da er jeg ferdig spunnet, og lykkelig! Fått unna 3,8 trimpoeng i dag!

 

Slagplan for kvelden: jeg skal søren meg drikke en hel flaske vin - eller i hvertfall ha muligheten til det!!! Kompenserer med mager middag, meksikansk fiskegryte - namnamnam og grønnsaker med kesamdipp til kos ved siden av!!! Det er så deilig å dra til noen som også er opptatt av sunt kosthold! Tror ikke hun prøver å gå ned i vekt, men er veldig opptatt av å spise riktig. Kanskje litt vel opptatt av å hode seg unna karbohydrater for min smak, men man er jo forskjellig! Dette skal bli en herlig aften dere! Og "bare" 1850 Kcal, må ha en dag i uka hvor kroppen får litt mer å jobbe med - ellers blir det dårlig med nedgang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

jeg er virkelig glad jeg snublet innom denne tråden. makan til forståelsesfulle og oppmuntrende jenter skal man lete lenge etter!

 

perle: det er vanskleig å beskrive hva jeg tenkte mens jeg stappet i meg. jeg husker etter at jeg spiste den første kaken ble jeg skikkelig oppblåst (stykket var ikke stort i det hele tatt!) og jeg tenkte 'hærlighet, tenk at jeg tåler så lite søtt nå! tenk at jeg har vært så flink at jeg faktisk kan nøye meg med litt kake'. etter det andre stykket ble jeg kjempekvalm, men jeg gikk løs på det tredje og (hadde tatt alle tre samtidig på fatet, synsjeg leste en plass at det var viktig å kun fosyne seg en gang ellerno.) Så egentlig var jeg helt stappmett allerede etter det andre stykket.. men det var som om en demon tok over, og jeg klarte ikke la være å spise alt annet. jeg koste meg ikke mens jeg gjorde det, tvert imot, jeg skreiv mld til bestevennen min og klaget over hvor svak jeg var, samtidig som jeg avtalte joggetur med ho som satt ved siden av meg å gomla i seg. rart det der, jeg visste at jeg kom til å angre men jeg bare fortsatte. tror kanskje det har noe å gjøre med at det var så lenge siden sist, og jeg visste det kom til å bli lenge til neste gang. også tenker jeg og litt den dere 'gratis god mat! slå deg løs, dette skjer ikke ofte!'

 

jeg gikk en laaang tur idag for å prøve å kvitte meg med skyldfølelsen. er faktisk invitert i bursdag på søndag og, så nå får vi se om denne opplevelsen har gjort meg klokere. ho som skal ha bursdag inviterte meg med til 'godte-shopping', slik at jeg fikk velge alt jeg hadde lyst på og hadde savna den siste månen. snakk om søt vennine! men jeg sa bare kanelboller da, hehe. denne gangen skal jeg ikke ha noen plan, bare slutte nå jeg føler jeg burde.

 

gulrot: det med te er et veldig bra tips, bruker å drikke te til paradise hotel mens andre spiser kaker. funker bra det :) og er HELT med på den helg-greia! så absolutt. skal trene styrke ikveld + prøve å rekke joggetur før bursdagen imorgen.

 

camillok: du har kanskje rett i det, at det dårlige humøret påvirket meg. og for å svare deg på det du sa om silikon; jeg har ingenting imot å fikse på puppene for å føle meg bedre. mangler bare tyve tusen... :) kos deg med vinen! det har du fortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

grattis camillok, alltid gøy med nytt tall FØR desimalen :)

 

idag fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg skulle legge inn sushimiddagen i tabellen! hoho! det var jo litt mer enn jeg hadde regnet med! men fikk et koselig hjerte da, i det minste.

 

skål i te og vin, og ha en fortreffelig lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Da var hytteturen over..og jeg må innrømme det..jeg ga blanke F** i alt av "diett" og "slanking". Jeg har rett og slett kost meg, med kvikk lunsj, kake og vaffel, taco på lørdagen. Men jeg har brukt litt fornuft, og i tilegg har jeg jo fått en god del trim. Fredagen kjørte vi slalom i møkkavær, snøen sto sidelengs og vinden rusket tak i oss, så vi sto kun 3 timer. Lørdag ble det 3timer alpin og en time aking+ en time gåtur på kvelden. Og i dag har vi sittet utenfor hytteveggen og kost oss med det fine været også har vi boltret oss i snøen med svigerinna mi sin 6 årig guttunge:)

Ok så klarte jeg ikke å dy meg med litt sjokolade og slikt, men jeg har kost meg og jeg har brult fornuft. Det som er gøy er at jeg drakk litt brus på en kafe da de ikke hadde så mye å velge mellom, men brus er rett og slett ikke godt lengre:O Det smaker rett og slett for mye sukker og kulsyre, og det er jo bare såå herlig å bli kvitt "brus" suget:D

 

Nå er det ny uke og jeg ser virkelig frem til morgendagens trening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

vi må jo være realistiske også. vi skal jo ha det trivelig her i livet også, og å aldri skulle kose seg er jo både trist og urealistisk. det er ikke turer med god mat som gjør at vi trenger å slanke oss, det er hverdagsgodteriet :) du skal bare ha god samvittighet saphire! jeg skal også på en hyttetur snart, og akter å gjøre det samme, men med fornuft som du sier :)

 

nå har jeg nettopp vært på den tøffeste spinningtimen noensinne! det var jaggu ingen nybegynnertime jeg spaserte inn i der gitt. 4*10 minutter tung bakke med 2 minutter rask slette mellom hver.. hoi, måtte ta noen snikpauser, men prøvde å henge med, vurderte halvveis å bare gå min vei, men så kom jeg på at jeg kan jo ikke tusle hjem og innrømme at jeg avbrøt treningen her i tråden vår? så da hang jeg med til slutt, og er stolt og håper på litt skryt!! :)

 

søndagskvelden er her, har dere greid treningsmålene da? jeg greide det, 3 stk trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleier86

Jeg er sykepleier og født i -86, såpass røpet vel nicket mitt? ;-) Jeg jobber på psykiatrisk sykehus og trives godt med det.. Jeg er 168 cm høy og veier i dag 77,4 kg, men på tirsdag veide jeg 87,4. Så en relativt bra start. Jeg er særdeles ikke glad i å trene, men biter i det sure eplet og har trent tre ganger denne uken og holdt meg unna alt som inneholder sukker (tror jeg hvertfall). Jeg bor utenfor Bergen, har samboer og tre fuglehunder som drar meg med på tur støtt og stadig.. Ingen barn, men det kommer vel om noen år.. Grunnen til at jeg meldte meg på vektklubben var at min søster skal gifte seg i mai og jeg hadde lyst å kvitte meg med noen kg før jeg skulle kjøpe ny kjole. Men kom fram til at hvis jeg først begynte kunne jeg vel fortsette og komme ned i trivslesvekten min på ca. 60 kg. Så det var litt om meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire
Jeg er sykepleier og født i -86' date=' såpass røpet vel nicket mitt? ;-) Jeg jobber på psykiatrisk sykehus og trives godt med det.. Jeg er 168 cm høy og veier i dag 77,4 kg, men på tirsdag veide jeg 87,4. Så en relativt bra start. Jeg er særdeles ikke glad i å trene, men biter i det sure eplet og har trent tre ganger denne uken og holdt meg unna alt som inneholder sukker (tror jeg hvertfall). Jeg bor utenfor Bergen, har samboer og tre fuglehunder som drar meg med på tur støtt og stadig.. Ingen barn, men det kommer vel om noen år.. Grunnen til at jeg meldte meg på vektklubben var at min søster skal gifte seg i mai og jeg hadde lyst å kvitte meg med noen kg før jeg skulle kjøpe ny kjole. Men kom fram til at hvis jeg først begynte kunne jeg vel fortsette og komme ned i trivslesvekten min på ca. 60 kg. Så det var litt om meg...[/quote']

 

Håper du skriver feil her "veier i dag 77,4 kg, men på tirsdag veide jeg 87,4." Ellers vil jeg ha vindunderkuren din som gjør at mna går ned 10kg på 6dager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Yes, nå er det sen søndags kveld og helga er igrunn over. Koste meg masse med vin i går, og holdt meg innenfor den tilmålte rasjonen - som for en gangs skyld var passelig estimert! Var supergodt med grønnsaker og kesamdipp som snacks og den meksikanske fiskegryta ble helt sykt god!

 

I dag har det vært enda mer kollokvie etterfulgt av 5 timers arbeid på skrivestua! For min del er riktignok ikke dagen over enda, jeg er nødt til å pakke (drar i morgen ettermiddag) og har lyst til å ordne det litt fint på hybelen. Blir liksom litt mer ok å komme hjem etter ferie hvis man vet at alt er rent og pent til man kommer hjem :-) Har hatt et klesvaskeprosjekt de siste dagene, så nå blir det bretting av klær for alle penga! Blir nok en veldig sen kveld ja...

 

Ferietid nærmer seg med stormskritt, og jeg er helt enig med dere andre om at man må kunne kose seg litt ekstra i ny og ne. Jeg kjenner bare at jeg ikke er helt klar for den slags ennå - vil så gjerne nå målet om 72 kg til 14 mai, og da er det bare til å holde koken. Pluss at motivasjonen fortsatt er så god at jeg føler at jeg bare må utnytte det! 3 av 48 uker unnagjort i morgen!!!

 

Jeg synes at vi alle har kommet godt i gang nå, og alle har fått seg pene kurver med negativt stigningstall på førstesiden :-) Vi er flinke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Treningsmål for uke 13 nådd - 3 økter på helsestudio, pluss at jeg har fått til to turer i durabelig tempo på en time hver. I overkant av 15 trimpoeng denne uka!

 

Neste uke er jeg i england og jeg er veldig usikker på hvor mye jeg får trent når jeg er der. Har jo avtalt trening med venninna mi, men tror kanskje at det bare blir tid til en tur på treningsstudio... Blir vel en del trasking da, sightseeing er jo hardt arbeid også!!!

 

Mål uke 14: en tur på treningssenter, men totalt 10 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Nådd egne mål

Trening

Saphire-----uke 11 ---- uke 12 --

Mattroll---- uke 11----------------- uke 13

Camillok----uke 11 ---------------- uke 13

Perle20-----uke 11 ---- uke 12 --

Augusta----uke 11 ---- uke 12 -- uke 13

Huldra32

gulrot2------------------- uke 12 -- uke 13

Sykepleier86 -----------------------

 

 

Utfordring: klare egne treningsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Augusta: når det gjelder det mentale så tror jeg at jeg har et slags bilde av meg selv inni hodet mitt - slank og fin' date=' med nysydd kjole på. Og da blir det lett å si nei takk! Har nemlig liggende masse silke fra Thailand, samt mønstre. Skal sy meg ballkjole til det årlige ballet som holdes i januar neste år, pluss at ei venninne skal gifte seg neste sommer, og jeg har allerede planlagt hvilken kjole jeg skal sy! Jeg ble så glad da det gikk opp for meg at jeg kommer til å være såååå slank og fin når jeg skal sy kjoler!!!

 

[/quote']

 

Aha, jeg må kjøpe stoff og mønster til kjole! Lurt tips. Stoff og stil, her I come! (Kina-silken fra før ungenes tid brukte jeg til meitai...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

VEKT UKE 13

----------------Uke11----- Uke 13 -- Uke 14 --- Totalt ned

---Saphire *** 71,2*** -------------------------- 0,7 kg

---Mattroll *** 57,0 ** 56,5 -------------------- 0,5 kg

-Camillok *** 78,8 ***--------------------------- 1,9 kg

---Perle20 ** 80,8 *** 78,6 -------------------- 2,2 kg

--Augusta *** 79,5*** 77,4--------------------- 2,1 kg

-Huldra32 *** 79,0*** 77,7 -------------------- 1,3 kg

---Gulrot2 *********- 0,2 kg ------------------ 0,2 kg

Sykepleier 86 ************* ------------------ 0,0 kg

 

 

Da er alt klart for en ny uke!

gulrot og sykepleier 86, jeg vet ikke utgangsvekta deres. Setter det slik foreløpig.

 

Lykke til, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Mattroll, spiseraid er nok dessverre et kjent fenomen.. Når man spiser etter at man er mett, er det gjerne ubevisste tanker som styrer en. Minnet om hvor godt det var. Kjente triks er

1 - forberede seg før "risikosituasjoner". Bestem deg for hva du skal spise, kjør filmen av deg selv gjøre riktige valg i hodet mange ganger på forhånd.

2 - når ett stykke (det du har bestemt) er fortært, tenk at det var godt, men nå er det nok. Jeg er flink som gjør som jeg har planlagt. Tenk på tyggegummi, tannpuss e.l. (I begnnelsen, ta med tyggsi og tannbørste..). Bare tanken kan gi annen smak i munnen, med trening. Tenk ekle ting om maten (mark) eller kall maten andre ting. (ordet kake gir gode assosiasjoner, kaloribombe eller masse klor-sukker mer negative).

3 - Gjort er gjort! Hva kunne du gjort annerledes, hva lærte du av dette?

4 - i værste fall kan man gå vekk fra en vanskelig situasjon (gå ut ; reis hjem) ((egentlig et røykeslutt-tips, men virker bra på mat også)).

 

Husk, den som spiser veldig lite må være nøye på at det man spiser er sunt, for at man skal få alle næringsstoffer kroppen trenger! Du er den som veier minst i dag og derfor har spist/spiser minst at oss her, og må være enda mer påpasselig med å spise sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Helga mi var flott m/ famile og aktivitet, men litt rotete matveien. Fredag og lørdag gikk fint, tross besøk. Men jeg spiste for mye pizza til kvelds i går... Rester fra lørdagen (som gikk fint). Ikke så forberedt på søndag kveld.. Skulle ryddet bort boksen med kalde pizzabiter! Men samme vekt mandag som fredag er jo et ok utgangspunkt.

 

Treningsmål i boks: gikk i snitt 32 min hver dag, Trente 3x styrketrening (mål 30 min og 2x).

 

Sykkelen har kommet! Fått såvidt prøvd, men så kom snøen... likevel - herlig å vite at det snart er vår og at daglig trim uten sløsing av tid snart er på plass!!!

 

Og, min "drømmekjole" er buanden som skal passe til 17. mai, konfirmasjon og barnedåp! 74 kg må være nådd innen dess. Det skal gå fint! Deretter skal jeg sy meg kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleier86
Håper du skriver feil her "veier i dag 77' date='4 kg, men på tirsdag veide jeg 87,4." Ellers vil jeg ha vindunderkuren din som gjør at mna går ned 10kg på 6dager;)[/quote']

 

Mente 78,4... Skal vel litt til å gå ned 10 kg på 6 dager, selv om det selvfølgelig er ønskelig :) Skikkelig kjipavær i dag, men skal på langtur med hundene mine.. Det blir deilig å komme inn i varmen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

Tusen takk for flotte tips, augusta :) skal tenke på deg neste gang jeg er i en lignende situasjon. bursdagen igår gikk mye bedre enn den på fredag, men jeg skulle egentlig ønske jeg slapp å dra på bursdager/jentekvelder før sommeren, føler meg alltid forpliktet til å spise. jeg og en vennine har bestemt oss at vi fra nå av kun skal spise usunt i selskap med andre, slik at vi kan nye det med god samvittighet. jeg tror ikke jeg spiser/har spist mindre enn dere.. jeg er bare heldig med forbrenninga. for tro meg, jeg er virkelig et matvrak.

syns forresten 30 min gåtur hver dag pluss styrke er helt imponerende!!

 

jeg nådde treningsmålene mine forrige uka, men har ikke gått noe ned. denne uka skal jeg prøve å trene tre ganger, men da regner jeg lørdag og søndag som en del av uka. har en oppgave jeg må skrive så får sikkert ikke trena noe før fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Straks klar til avgang her! Prøvde å veie meg i dag morges, veide 300 g mer i dag enn i går (men brukte en annen vekt). Vekta stoppet på 76,0 igjen så da går jeg utifra det. Måtte veie i dag sånn at jeg kan bruke mammas vekt i morgen tidlig - for å kunne ha en reell sammenligning i påska! Mamma har en sånn ikke-digital en, som er veeeeldig snill. Tipper nok at det blir -2 kg ved vektbytte :-)

 

Kofferten er pakket, nå venter bare litt oppvask, bretting av det siste lasset med klær, støvsuging - og deretter er det FERIE!!!!

 

Så artig at vi er fler her inne som syr selv! Så langt har jeg telt tre, Perle, Augusta og meg selv. Flere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

I dag måtte jeg bare veie meg, i redsel for å ha gått opp iløpet av langhelgen på hytta. Men null opgang, men ei nedgang heller..men det var jo målet;)

I dag har jeg trent en masse rart, var så lei styrketreningen så i dag varierte jeg mye. Endte opp med å gå/jogge på tredemølle med hills/oppoverbakke, gikk ca 3km, deretter rodde jeg i sånn romaskinn i 10min og endte opp med 2km med den også. Også styrke på slutten! Det var skikkelig pes å trene i dag, lysten var bare sååååå på bånn:( Er det liksom bare meg som motivasjonen er synkene på:s?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...