Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest perle20

Camillok; Ja du har virkelig vært flink å sette deg langsiktige, utfordrende og motiverende mål!!!

 

Har veldig lyst til det jeg også, men syns det er vanskelig å beregne ca. vekttap i uken/mnd ettersom jeg aldri har slanket meg før, i tillegg til at man vanligvis sikkert går mer ned i begynnelsen, så kan ikke ta utgangspunkt i hva jeg har gått ned til nå.

 

Uæ; utskeielse i kveld!!! Jeg har tatt meg selv i å titte på flerfoldige oppskrifter både her og på andre nettsider i det siste!! Sikkert fordi jeg er så sykt sulten på noe og har lyst til å bake. Så i dag bakte jeg grove muffins med bringebær i! De ble så gode at jeg spiste 6 stk...:S Sånn går det når man er alene!!!

Har funnet ut at grunnen til at jeg spiste så mye var at jeg ikke hadde et ordentlig måltid etter intervalltreningen i dag, kun smoothies og så muffinsene...noe som er veldig lite smart..!

 

I morgen og onsdag blir det jobb fra 1530-21, så skal prøve å få tid til å lage en god salat eller noe som jeg kan ha med istedenfor å kjøpe 2 ostehorn og en pakke kjeks:) Blir lesesal og trening før jobb forhåpentligvis:)

 

Augusta07: liker disse listene! Og særlig når de viser nedgang på all mann!!

Jeg har klart alle treningsmål. Vekten min startet på 80,8 (14.03) og ned til 78,6 (23.03). Har ikke et konkret mål for hvor mye jeg skal gå ned til neste uke, må nesten bare se hvordan det utvikler seg de neste ukene før jeg kan få en noenlunde peiling på jevn nedgang i forhold til meg/behov/trening/etc!!

 

God natt alle!! Søvn er viktig for oss som ønsker å gå ned i vekt!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07
idag spiste de andre i klassen sjokoladeboller til lunsj' date=' selv spiste jeg eple og gulrot og var sååå misunnelig. men etter at bollene var slukt unna i en fei, tror jeg det var jeg som følte meg best! :)[/quote']

 

Veldig veldig bra! DETTE er veien til et sunnere og lettere liv! En viktig seier til deg selv! KLAPP KLAPP KLAPP!!!

 

Hvis du føler det er vanskelig, bruk tankene aktivt:

* det ser godt ut, MEN jeg vil heller leve sunt. /vil heller være slank e.l.

* kaloribombe med masse sukker? Nei takk.

* deilig, sprøtt eple med masse sunn energi gir meg overskudd og energi!

 

... eller noe tilsvarende.

 

Tankens kraft er sterkere enn vi tror! Vi lærer av erfaring, også når erfaringing kun foregår i vårt eget hode. Jo flere ganger du gjør en ting, jo lettere går det. Gå derfor gjennom en vellykket situasjon ihodet mange ganger, evt rett det du skulle ønske du hadde gjort annerledes, så går det lettere i neste reelle situasjon. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Nå går jeg litt ned fra dag til dag, og det er en deilig følelse! Selv gjennom helga har jeg gått ned. Det går så lett at jeg nesten er litt redd: slik har det aldri vært før! Men jeg er nok en restespiser/mauler, så nå som det er vekk kommer restultatene. Lunsjen min består nå nesten bare av rester! (Å kaste mat føles unødvendig). Myyye bedre enn brødskiver! Hønene som tusler rundt huset får rester etter ungene.

 

Foreldrekaffe i barnehagen i dag. Jeg må nok forberede meg mentalt på at kjeksskålene ikke er for meg. Usunt fett, masse sukker. Nei takk. Sterk te? Ja takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hei hei, for en morgen! Her i Trondheim er det knallblå himmel og humøret stiger kjenner jeg! Godt at alle virker fortsatt skikkelig motiverte til det her! Men vi må huske på at det er lettest i starten, det er nå vi faktisk går ned en del hver uke. Etterhvert kommer det til å gå mye tregere, det gjelder forsåvidt mattroll nå, og vi må huske på at vi ikke må bli skuffet og demotivert når resultatene begynner å bli mindre... Så all nedgang er god nedgang!

 

Så flinke vi er i forhold til kampen mot kakene/alt som blir satt frem i sosiale lag! Jeg er helt imponert over oss jeg :-) Jeg har imidlertid lurt på en ting: i forhold til andre tråder jeg har lest på her inne virker det som om vi alle har et relativt fornuftig forhold til sukker. Ingen av oss som så langt har klagd over snoking og gedigne sprekker på snop og sjokolade! Jeg er nå i hvertfall lykkelig over å kunne kutte ut godterier helt (blitt over 2 uker nå) uten å tenke over det engang!

 

Det skal nå bli spennende med påsken uansett da. Tror faktisk at jeg skal greie meg finfint! Skal jo ned til 72 kg 1 mai, hvis jeg greier det blir det litt shopping i Paris!!!

 

Ha en topp dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Haha, når jeg leser hvor flinke dere er så får jeg dårlig samvittighet over at jeg har tatt 3 twist biter på skolen i dag. Men men...nå skal jeg ut til treningsenteret, så da trimmer jeg meg av de kaolriene;)

Får helt hakeslep over venninene mine, bare fra 09-12.00 har hu nene hivd i seg sjokolademelk til frokost+ muffins, og til lunsj ble det jaggu enda mer sjokolademelk..uff og uff!! Jeg tenkte at til påsken skal jeg kjøpe litt "sunnere" godt i form av yougurtnøtter og sånn krydrete chips/bøtter fra sånne utenlandske shapper rundt omkring, det er nok sunnere enn all sjokoladen man har tendenser til å hive i seg om påsken. Nå skal vi på fjellet fra torsdag-søndag, men jeg skal jaggu ta med meg havregrynen min og frokostblandingen min, også kjøpe meg noe godt jeg kan ha på lørdag i form av sånne chips jeg snakket om.

 

Syns vi er flinke alle sammen jeg:) men det er viktig at man kan få lov til å kose seg. Og i påsken kan man kanskje ha som mål at man kun skal få lov til å kose seg freadag og lørdag istedenfor HELE påsken liksom. Også kanskje ha som mål at man skal holde vekta og ikke gå opp....

 

Slik som når jeg skal til Ibiza i sommer så skal jeg ikke ha mål at jeg skal gå ned, det blir nok bare urealistisk, men at jeg skal holde vekta og kose meg med omhu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

jeg syns og det er flinke folk her inne! er liksom aldri folk som sprekker. og når di gjør det, så er det overhodet ikke ille slik som man kan lese i andre tråder. idag har jeg vært på step/pump og imorgen skal jeg på morgenspinn. gikk til og med til og fra skolen, selv om det var kjempeglatt og vennina tilbydde meg skyss. føler egentlig jeg har lite motivasjon for tiden... jeg skal ikke gi opp, men jeg syns de er så utroli tungt av og til å få tid til alt og si nei takk til godteri når jeg verken føler meg bedre eller ser bedre ut av den grunn. det går så syykt langsomt å se resultat! jeg er faktisk litt heldige som kan spise HVA jeg vil i ett år uten å trene I DET HELE TATT, og jeg hadde bare lagt på meg 5 kilo liksom. men det å ta noen kilo av... uff. på fredag skal jeg i bursdag og tillate meg selv godteri første gang denne månen. gleder meg!

 

håper dere får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

var forresten ikke meningen å skryte der oppe, når jeg leser det nå ser det nesten ut som jeg gjør det. skulle frem til at på en måte er jeg heldig, men samtidig er jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heisann!

 

Mattroll: synes ikke det var skryting jeg, bra at et helt år på "den gale siden" ikke førte til større problemer enn 5 kg! Og de siste kg ned er skikkelig harde, kjenner meg igjen i det - selv om det begynner å bli lenge siden :-) Men du greier det, tenk bare på det positive du får igjen for å spise sunt!!! Det er jo en belønning i seg selv. Tenk så mye bedre det smaker med ei god grov brødskive med deilig pålegg!

 

Skjønt - har av en eller annen merkelig grunn fått lyst på heksehyl i går/dag. Hva i all verden??? Har alltid likt det, men har aldri tenkt over at jeg har en greie for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

I dag har jeg bare vært sååå flink, og må få skryte litt av meg selv. Foruten de tre twistbitene i "morges" da:P

Jeg har mensen i dag og ganske mye smerter i magen, men jeg SKAL nå det lille målet mitt med en treningsøkt denne uken(+ alpin da)..så trene skulle jeg nå uansett;)

Endte opp med 20min rask gange på tredemølle(7km/t), 15min rask spinning og 45min med styrketrening. Deilig å bli ferdig og jeg følte meg godt med meg selv når jeg var ferdig da lysten var såååå liten før jeg begynte! I morgen er jeg nok en "gammel dame" og kommer til å være stiv og støl mesteparten av kroppen. I morgen blir det også en studiedag hjemme, skal rettskrive en oppgave jeg har og starte på en ny oppgave som skal ha 2500ord:S Men om det blir fint vær skal jeg ta meg en 3kvarter gåtur i vårsola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

heksehyl? hva i alle dager er det.. :)

 

jeg har et tips til dere! sikkert ikke noe dere ikke har hørt før da. men jeg har nå i to måneder skrevet ned alt jeg har spist.. og bare på gøy begynte jeg å skrive en dag i forveien, slik at jeg planlegger dagen før når og hva jeg skal spise. viser seg at det er veldig lurt! veldig mye lettere å ha kontroll da, ikke minst lettere å ikke overspise, noe jeg som kjent er flink til. er selvsagt ikke lett å gjennomføre hvis man er husmor, men null problem for en student! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

jeg droppa spinninga til fordel for en tur i sola. etter 10 min ble nesehåran mine stiv og jeg angra, men fikk ihvertfall en bra økt ut av det :) jeg bestemte meg for å ikke spise frokost idag, mener å ha lest noe om at man ikke bør gjøre det for å forbrenne mest mulig før en treningsøkt om morgenen?nå tester jeg ut 'spis som en konge til frokost' greia.

 

håper dere får en bra dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra32

Glemte å legge inn vekta for uke 13

 

77,7 kg, gikk opp 300g

87,5 midje, gikk inn 1,5cm

 

treningspoengene havna på 8,9, så jeg får beveget meg noe. Har funnet ut at dansing får meg varm og svett uten å belaste hofta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heihei alle sammen!

 

Mattroll; skjønner godt du droppa spinninga - flott vær i Trondheim i dag! Skal ut å gå tur med ei venninne nå før sola går ned! Ang. frokost eller ikke før trening om morgenen: I kroppen fins forskjellige energileverandører; ATP - brukes først, Kreatinfosfat, Glykogen og fett. Fett brukes altså sist, når den ikke har mulighet for å hente engergi annet steds fra. Prinsippet blir da at etter en natt har kroppen brukt opp alle energilagre, og om man trener på man jo ta energi fra et eller annet sted - altså fett. På den annen side kan man si at frokosten får igang forbrenninga om morgenen. Uansett: det fungerer å trene før frokost, men det er jo fryktelig ubehagelig :S Er alltid litt uggen og småkvalm om morgenen før jeg har fått i meg frokost. Så jeg har stort sett spist en gulrot eller lignende for å fylle opp litt i magen, men som ikke inneholder nok Kcal til å miste effekten av tomme energilagre!

 

Det var forresten et veldig godt tips det der med å planlegge neste dags mat. Har slitt litt med å fylle opp til 1600 Kcal, og har stort sett endt på rundt 1400. Har tenkt som så at det er helt idiotisk å spise mer på kvelden rett før leggetid bare fordi jeg ikke har "greid" å få i meg nok! Men om man gjør sånn som du sier, så får man en bedre oversikt over hvor mye man skal spise og når! Takk for tipset :-) Har gått til innkjøp av nøtter også.

 

Det som er litt rart nå er at jeg liksom har blitt vant til å ligge på 1400, og er litt "redd" for å gå opp til 1600. Føler at jeg ikke har gått ned SÅ mye, og at det på et vis virker som om jeg i hverfall ikke kommer til å gå mer ned hvis jeg spiser mer... Helt sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

hei alle! imponerende om du får til å trene uten å ha spist, mattroll, det har jeg ikke sjans til:) må alltid ha min vakre nydelige easy havregrøt med eple før jeg klarer å gjøre noe som helst! verdens beste frokost synes jeg :)

 

hvis du har stabilisert deg på 1400 og synes at det går helt fint, er det vel ingenting i veien for det? eller blir det ikke optimalt for mest mulig stabil nedgang? jeg holder meg til 1600, men har knapt gått ned noe som helst.. prøver meg litt på 14-1500 de dagene jeg klarer det!

 

i morgen blir det tidlig opp og få unna ukas andre trening av tre, en times spinning. synes det er så digg resten av dagen når treninga er unnagjort, + blir mer konsentrert på skolen:) men akkurat det å stå opp fra varm seng og vite at man skal på trening.. det er en en grusom følelse som jeg ikke unner noen :)

 

åssen går det med ukas treningsmål for dere andre? jeg satser på i morgen og søndag, så er jeg i mål :) driver med litt styrke foran tven hver dag, noen som har noen tips til noen gode øvelser for mage eller bakenden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Mage;

Ligg på ryggen og sett deg i "situp"-stilling. Strekk beina rett ut, mens du tar armene bak som et svømmetak samtidig. Ganske tungt!

 

Den berømte planken er også veldig effektiv! Begynn med 30 sek, og avanser til 45, og deretter 60 etterhvert som du blir sterkere!!

 

Bakdel:

Stå på alle fire, løft vekselvis beina opp i luften fortsatt bøyd.

 

De øvelsene jeg kommer på i farten!!

 

 

 

Syns det er ganske vanskelig med dette kalorinntaket. Hvis jeg er veldig aktiv med trening og slikt skal jeg ligge på hele 1900 kcal, det er kjempemye syns jeg, har klart å ligge på 1400/1500, men da har jeg spist veldig bra, ikke noe snop el annet usunt. Meningen er vel i første omgang at vi må redusere kal.inntaket for å gå ned, og deretter holde det på et visst nivå? Ikke at man skal sulte seg selv da, men men..Har vært på jobb i dag og i går, føler det har ødelagt spisingen min! Er så kjedelig at jeg får lyst på noe å spise hele tiden, samt at jeg alltid er redd for å bli sulten at jeg kjøper med meg masse mat (er alene på jobb). Ble dog småspising på knaskegulrøtter, druer og eple..Men likevel!

 

Treningen for min del går bra! Kommer nok i mål om jeg ikke blir syk eller lignende, har endelig blitt vant til at treningen er en naturlig del av dagen, syns ikke det er så veeeeldig ork fordi jeg klarer å tenke på den gode følelsen jeg alltid har etter jeg har trent. Merker at jeg blir veldig stolt av meg selv også, tar meg selv i å ville skrive en sms eller noe til feks mamma og bare informere om at nå har jeg trent og skal på skolen eller lignende! Hehe, morsomt!

Håper bare det kommer seg med maten etterhvert..

 

 

 

I morgen skal jeg ha besøk av en god gammel venninne, vi skal se på dobbel episode av ungkaren!!! :) I den forbindelse lurte jeg på om dere har noen gode tips til hva jeg kan servere som ikke vil sprenge kaloriinntaket i morgen (også!)?!?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

I dag hadde jeg forresten helt bestemt meg for å kjøpe Ben and Jerrys is på vei hjem fra jobb, jeg syntes jeg fortjente det og ettersom en av venninnene mine elsker de isene og kjøper nesten 1 per uke, så syntes jeg at jeg også måtte få lov til det....Hadde virkelig bestemt meg, og gledet meg syyykt til å nyte den og spise direkte fra boksen!

 

MEN på bussen på vei hjem så fant jeg ut at; hallo! holder man på å slanke seg skal man ikke sitte å spise is alene hjemme en onsdags kveld!!!! Så ble en smoothie jeg lagde i går + et par håndfuller frokostblanding på meg til kvelds istedenfor..

 

Må ihvertfall vente til fredag med isen;) (for nå får jeg jo ihvertfall lov til å kjøpe meg is fordi jeg egentlig bare har utsatt det ettersom jeg allerede har gitt meg selv lov:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Å, jeg hater planken! Det må være tidenes absolutt værste øvelse i hele verden. Gi meg heller markløft :-)

 

Jeg synes det er vanskelig det her med kaloriinntak. Tenker på en måte at 1400, jo det må jo være topp. Men hvis jeg i utgangspunktet skal ha 2100 så er jo 1400 litt i minste laget. Vil ikke ødelegge forbrenningen min. Og, jeg skal jo holde på med det her leeenge, så det er greit å ikke ødelegge for motivasjonen ved å gå sulten!

 

Gikk en times tur i stad, det var skikkelig deilig! I morgen blir den 60 min spinn tenker jeg, så er ukens 2 økt unnagjort! Har prata med hu venninna mi i england også, og vi skal trene der. Blir bra! Litt spent på påska da, i fjor hadde Elixia i nærheten av mamma gratis trening, men tviler på at de har det i år og... Hmm... Får gjøre litt research!

 

Perle20; synes det hørtes ut som om druer og gulrøtter ikke er det værste du kan små spise på! 1900 Kcal, skulle være plass til noen druer der!

 

Må legge meg nå, god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

syns dere er litt for fanatiske med kaloriinntakregninga.. det sier seg selv at dere ikke kan få i dere like mange kalorier hver eneste dag, fordi noen dager trenger dere og forbuker mer energi enn andre dager..

 

men ikveld skal jeg døgne fordi jeg var uheldig å sovna etter skolen idag! er det et no-no når man skal ned i vekt? jeg sov idag fra sesk til ti, også skal jeg være våken fra ti til tolv - og legge meg igjel fra tolv til fire. så blir alt som normalt. trur dere det skader forbrenninga mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saphire

Veide meg i dag, en dag før tiden pga hytetur. ABSOLUTT ingen nedgang:( Slik går det gitt når man sitter hjemme og jobber med studieoppgaver og kun får hatt en treningsøkt. Jaja, men nå blir det hyttetur på meg, så nå får jeg se om det blir oppgang eller nedgang til søndagen. Men med tanke på at det skal serveres fløtegratinerte poteter og biff så spørs det:P Jeg har tilogmed tatt med meg frokostblandingene min, knekkebrødet+ havregryn, så da kan jeg jo heller prøve å få i meg det istedenfor egg og bacon som jeg vet kommer til å bli servert;)

Kjærsten min er dritt lei av kalori regningen, så nå trur jeg at jeg skal slappe av litt på den fronten, men bare fortsette slik jeg har gjort til nå. Det kan liksom ikke gå ut over alt som er rundt meg, men trening/slanking skal være en del av livet mitt ikke bare ta over hele livet:P

 

Dere får ha en god helg da jenter, og husk å tilat dere selv å unne dere noe godt på lørdag...trur det faktisk er viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

God helg til deg Saphire! Håper det blir en fantastisk hyttetur!! Før middagen kan du jo drikke litt vann, og passe på at du har spist jevnt tidligere på dagen slik at du ikke er stupsulten når dere først setter dere ned ved middagsbordet for å innta biff og fløtepoteter! Spis sakte, drikk jevnlig og NYT maten og det gode selskap. DA går det nok helt fint!!!!

 

Jeg tror nok veldig godt at kaloriregningen kan gå til hodet på en, man kan lett bli helt besatt på det! Jeg for min del er fortsatt helt sjokkert over at 1 digestive kjeks er ca. 70 kalorier. Det er SYKT mye, og blir jo enda mer om man tar på brunost, som forøvrig er driiiitgodt! Etter jeg oppdaget det har jeg vært veldig restrektiv med hva jeg putter i meg, det med lavest kaloriinnhold blir prioritet hvis det står mellom to ting - enda jeg liker det andre bedre. Bør ikke være sånn, man skal jo kose seg også! Altså kose seg med vanlig mat!

 

Har fått en ny lunsj-slager nå:

Litago Bringebæryougurt + sånn crusli musli fra first price som jeg blander med. Veldig godt:) Kan ikke leve på knekkebrød hele tiden heller..

 

Ha en fin dag alle! Nå skal jeg skrive oppgave, så på trening! Har ikke helt bestemt meg om det blir løping eller styrke, ser det an på mengden folk på treningssenteret heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Nådd egne mål

Trening

Saphire-----uke 11 ---- uke 12

Mattroll---- uke 11---------------

Camillok----uke 11

Perle20-----uke 11 ---- uke 12

Augusta----uke 11 ---- uke 12

Huldra32

Stud.mam

Voila

gulrot2

 

 

Utfordring nr 2: klare egne treningsmål. Disse fant jeg i full fart; Oppdater gjerne!

 

Hvis noen er uteglemt og vil være med; gi meg gjerne en påminnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

VEKT

----------------Uke11-----Uke12----Uke 13 -- Totalt ned

---Saphire *** 71,2*** 70,5 *** ------------ 0,7 kg

---Mattroll *** 57,0 ********** 56,5 ----- 0,5 kg

-Camillok *** 78,8 *** 76,9------------------- 1,9 kg

---Perle20 ** 80,8 *********** 78,6 ----- 2,2 kg

--Augusta *** 79,5***78,2*** -------------- 1,3 kg

-Huldra32 *** 79,0*** 77,4*** * 77,7 ----- 1,3 kg

---Gulrot2 ***************** - 0,2 kg --- 0,2 kg

 

 

Har skumlest veldig raskt og funnet disse tallene. Er dere med på å sette opp en slik tabell? Så kan vi ha en intern konkurranse! Og være til inspirasjon for hverandre.

 

Niks, tallene flytter seg.... Dette ble IKKE oversiktlig... Derav ***

 

Jeg beggynner uke 11, det føles sikkert urettferdig for de som har hatt god vektnedgang før det... Men det gjelder meg også (- 9 kg)

 

De som ikke har lagt inn vekt tolker jeg dithen at ikke ønsker å være på lista. Sletter dem i slutten av uka. (Dette er frivillig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Hvis man er veldig sulten, går forbrenninga ned. Da er det bedre å spise litt. Om du spiser før eller etter trening har visst ikke så mye å si, men de fleste trenger litt innabords for å klare å ta skikkelig i på trening.

 

Dere er veldig flinke med å trene! Jeg er visst den eneste som har å gå som trening... Med det er det som er overkommelig for meg. Det er ikke treningsstudio her. Med strålende sol, og jeg gleder meg til at nybestilt sykkel kommer i posten!! Da skal jeg sykle til jobb og barnehage 2-3 dager i uka! Avhengig av vær (små barn) og behov for bil i jobb.

 

Jeg teller ikke kalorier lenger. Et par uker var nok for meg. Nå spiser jeg meg passe mett. Hvis jeg spiser meg godt og mett, står vekta stille... som i går. Foreløpig ned 0,8 siden fredag, så godt fornøyd likevel.

 

PASSE METT

 

LITT SULTEN kjennes godt.

 

HERLIG Å TRENE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...