Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest mattroll

men hvordan kan du spise deg passe mett? hvis jeg ikke er mett så blir jeg bare grinete. og står fortsatt mat på bordet så må jeg spise det! får sånn tvangstanker

 

men hva tror dere er det viktigste når det gjelder vektnedgang;

å trene/bevege seg

å spise riktig

å ikke spise seg mett/spise i rimelige porsjoner til riktig tid

 

er selvsagt en kombinasjon av alle, men sålangt er det kun den siste jeg ikke får til, og det virker som det er den eneste som funker for deg augusta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Gjest Augusta07

Jeg instruerer meg selv, at jeg skal spise meg passe mett. Da er jeg mett, men ikke stappmett. Jeg må spise sakte, ca 20 min, for å sikre at jeg ikke spiser meg for mett. Det gjelder å bli bevisst de ubevisste tankene (tvangstanker?), avbryte tanker om sjokolade, motgå tanker om at bare litt til osv. Kjenner man de ubevisste tankene kan man imøtegå dem. Det er en treningssak! Når jeg gjør øvelsene i boka kjenner jeg at jeg etter hvert vil gjøre DETTE automatisk, dette blir de ubevisste tankene mine (spise sunt, spise sakte, passe mett). Dermed er jeg sikret en normal vekt for resten av livet. Men først må normalvekta innstille seg... Hvis dette er vanskelig å forstå, foreslår jeg at du kikker i boka "tenk deg slank" av Sigurd Stubsjøen. Ligger omtale på nett, kanskje på biblioteket? For meg er boka gull verdt! (Bokkilden.no er billigere enn deres eget nettsted).

 

Å tenkte at det er godt å være litt sulter er nyttig når jeg kjenner sult 30 min før lunsj. Da er det lett å glemme ved litt distraksjon. Er man VELDIG sulten går forbrenninga ned, og det ønsker jeg ikke.

 

Jeg leter etter det kostholdet og det aktivitetsnivået jeg skal ha resten av livet. For meg er dette ingen kur, jeg søker varig endring. Og dette kan jeg godt leve med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hmm... Mange tanker rundt det her med slanking her inne nå. Jeg vet godt hvorfor jeg har fått et vektproblem, og det er ikke fordi jeg ikke vet hva sunn mat er! Problemet her har heller vært gutta og magemålet - forklaring: når jeg spiser sammen med gutter (les: exen) så mister jeg helt følelsen av hva som er en passe stor porsjon til meg. Tenker at så lenge jeg spiser mindre så er det vel greit... Og TV kveld med kjæresten er særdeles ødeleggende, han ville alltid ha noe godt. Greit nok det, om det hadde vært begrenset til en dag i uka, men når det blir mer 5 dager i uka så funker det ikke.

 

Godteriet er kuttet ut for lenge siden (før jeg dro på utveksling), har egentlig bare spist "normale" mengder av dette det siste året. Har derimot blitt mye festing ute på tur :-) og det er ikke alltid like lett å lage sunn mat på hostels... Ikke var det så lett å trene heller.

 

Så for meg er det nå bare til å telle kalorier for å få et helt klart begrep over mengden igjen. Samt takke nei til alle disse kakene - fordrer at jeg er flinkere til å ha med litt frukt etc i veska, sånn at man ikke bare forsyner seg fordi man er sulten! Dette er den måten som fungerer for at jeg skal greie å gå ned i vekt, og da må det bare gjøres :-) Gruer meg mer til stabiliseringsperioden jeg - men det er jo et år til, så kanskje litt tidlig å grue seg til det :-)

 

Sånn tanketrening som Augusta driver meg fungerer ikke for meg, gjør det vel kanskje automatisk???

 

Går forresten en del jeg og, enn så lenge - får meg et par ekstra trimpoeng ved å gå til treningssenteret pr gang. Men etter påske blir det sykling, blir godt selv om de ekstra trimpoengene var kjekke å få. Får starte opp med styrke igjen da!

 

Har forresten snikveid meg igjen, og lå høyere i vekt i dag enn mandag. Får håpe disse 300 g er borte til veiedag i morgen. Er ganske spent jeg!

 

Nå skal jeg dra på jobb noen få timer, og etter det blir det en kjapp økt med pulsspinn! Ha en fortreffelig ettermiddag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

Augusta: fyll meg inn i tabellen, davel, jeg har nådd treningsmål for uke 12 (3 treninger) + 10 min styrke hver dag! :)

og jeg har fått veid meg igjen og det viste seg at de +0,5 må det ha vært noe kluss med. nå er jeg i hvertfall på -0,2 :) det pluss-tallet gjorde seg ikke så bra i den tabellen gitt, bort med det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

jeg er forsåvidt enig i at passe mett og litt sulten kan kjennes godt.. men herlig å trene? den har jeg ikke helt funnet ennå! men det må jo bedre seg når formen blir litt bedre! derimot er det herlig ETTER Å HA TRENT! :)

jeg synes kaloritelling er litt spennende, har lært veldig mye av det. for eksempel at tortillawrapsene er såpass kaloririke i seg selv var ny lærdom, de virker jo liksom så uskyldige der de ligger tynne og fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

perle20: takk for treningstips, gleder meg til dobbelepisode med ungkaren sjøl jeg:) bor du i bergen? skal flytte til bergen neste år, og ser for meg at det der er mange fine fjell å løpe opp på? :D hvorfor skal du ligge på 1900 kcal når du trener? hvilken meny er det? trodde det var 1600 uansett, men har kanskje ikke studert menyene godt nok..:) hvor står det om dem egentlig? ben og jerrys har jeg aldri hørt om, men bare navnet hørtes jo svært godt ut. imponerende at du klarte å stå imot, det er sånne små seiere som føles så bra. det tar 5 minutter å spise det, og 24 timer å angre på det.. da er det som regel ikke verdt det! (selvom man skal kose seg iblant). men som du sier, når man først har gitt seg sjøl lov ender det nok med at man spiser det uansett. morsomt med de små reglene man kan lage for seg sjøl..:) men når du endelig spiser den, så er det bare å kose seg masse! da kan det være verdt det likevel. jeg blir så frustrert når jeg ser folk sitte på lesesalen og spise muffins og sjokolader, og det ser ut som de ikke tenker over det engang! hvis jeg skulle spise sjokoladen deres, skulle jeg jammen ha kost meg ihjel med hver eneste bit.. :D

 

saphire: kos deg med biffen! biff er supert, det er veldig rent kjøtt, masse mettende proteiner og utrolig godt:) jeg har biff til middag så ofte jeg har råd til det! det er bernaisesusen som er negativt med biff, ikke biffen i seg selv:) bare å spise biffen sakte og tygge hver bit godt:) kos deg masse på hyttetur :)

 

ellers må det jo sies at jeg synes dette er en veldig koselig og motiverende tråd å henge med på! mye bra og positiv energi her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

gulerot2: Jeg bor i bergen ja! Er mange fine fjell å gå på fjelltur på:) 7 stk. faktisk! Hehe! Det er en kjempefin tur å gå opp/ned ulriken, som er det høyeste fjellet, det er ganske bratt mot slutten, og pulsen kommer skikkelig opp før man endelig når toppen! og der er det den mest fantastiske utsikten altså. vel verdt et besøk eller to når du flytter hit! skal du studere her eller?

 

jeg regnet ut at jeg skulle ligge på 1900 kcal og meny 3 eller noe. regnestykket var med høyde, vekt, alder, energiforbruk, trimpoeng etc! hvordan man regner ut ligger på en tråd i "ny i vektklubben", husker ikke helt hva den heter, men skal lete den opp etterpå. men det jeg tenker er at det må jo være veiledende, er jo bare basert på tall. jeg baserer heller kostholdet mitt nå på litt mindre og mer sunnere enn hva jeg pleide før. er jo det som må til!

 

ben and jerry's er en type amerikansk is! de har den på deli de luca og på seven eleven;) typisk haagen daaz liksom, veldig ekte og god smak. tror jeg skal ta den til gullrekka på fredag;) hehe..

 

i kveld er det dobbel episode med ungkaren ja! venninnen min kommer snart og jeg har laget klart grove vafler som står til svelling nå, tror det kun er 140 kcal pr plate, fant oppskriften her på gr! til "pålegg" har jeg ordentlige bringebær, vanlig jordbærsyltetøy og blåbærsyltetøy. og selvfølgelig sukker, det må til det altså! I tillegg har jeg tre forskjellige oppkuttede meloner å by på, så blir litt sunt også!

 

vet!!! de bare stapper innpå. men jeg føler at mange av de på min skole er veldig sunne, egentlig.. eller!! bortsett fra en jente på gruppen min som i dag kom for sent og hadde en saltstengerpose i hånden da hun kom inn. det var frokosten, sammen med en cola!!!! og hun er en av dem som må tenke på kostholdet tror jeg. vanligvis har hun knekkebrød og slikt, men men..så veldig kvalmende ut, er lisom ikke noe man har til FROKOST kl. 0830 lisom! så mer ut som fredagskveldssnacks:p

 

gud er tortillalefsene masse kalorier i? hørte at en sånn sofies sjokoladeterapikjeks er like masse kalorier som en lefse..det som er lurt om det serveres taco er å bare ta alt annet bortsett fra lefsene!! hvis man må ha noe "fast" også går det kanskje an å bruke nachochips eller sånne tacoskjell? vet ikke om det er noe forskjell på kaloriene der?

 

 

ågud i dag så så jeg en tom smågodtpose liggende på fortauet litt våt og skitten men klarte faktisk å få vann i munnen....HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Greide å komme meg på jobben, fikk unnagjort 2 timer og tre kvarter. Hadde virkelig ikke lyst til å dra på trening, har hatt litt små-vondt i hodet i dag (fordi jeg ikke fikk i meg morgenkaffen??) og var lite motivert når jeg måtte dra alene. Vanligvis har jeg alltids en eller to venninner å dra med... Så nå føler jeg meg ekstra stolt over å ha greid å komme meg på treningssenteret :-)

 

Hos oss føler jeg at det er litt annerledes når det gjelder usunn mat enn det flere av dere sier. De fleste medisinstudenter er ekkelt sunne og veltrent... Ikke lett å leve opp til. Men det hender nå en gang i blant at man kan se en sjokolademelk og noe sjokolade. Brus er sjelden.

 

Gulrot; bare til å trene det, så skal du se at den herlige følelsen kommer også under trening - om enn bare innimellom! Enkelte ganger når jeg har veldig høy puls så får jeg et slags kick - det liksom skyller gjennom hele kroppen, jeg får gåsehud over hele kroppen, føler meg superfokusert og jeg kan greie ALT. Virkelig sprøtt, har en følelse av at jeg er helt sykt sterk akkurat da... Varer omtrent 30 sek. Opplever det kanskje hver tredje gang jeg spinner. Deilig! Flere som pleier å ha det sånn?

 

Jeg er også kjempeglad for at dere slang dere med på tråden jeg postet, masse liv og motiverte jenter her!!! Håper vi greier å bevare det leeeenge, vil gjerne bli bedre kjent med dere!

 

Perle: de vafflene høres kjempegode ut! Kanskje jeg skal lage i påska og??? Vi får se. Kanskje du trenger litt smågodt? Veit ikke jeg, men hvis du planlegger det og veier opp så kan man jo gjerne ta seg litt godt en dag i uka! Eller er du sånn at det er best å ikke ta noe, for da kan du sprekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Vaflene ble kjempegode!! Orket bare 1 plate + 2 hjerter!!! Men spiste i tillegg en del melon (praktisk talt bare vann) og litt chips og litt sjokolade. Har faktisk ikke så veeeeldig dårlig samvittighet ettersom det var utrolig koselig å se hun venninnen igjen, er så lenge siden sist og vi hadde masse å prate om. Ungkaren stod bare på i bakgrunnen:P

 

Vaflene var veldig enkle å lage, husker oppskriften i hodet tilogmed; ca. 8 plater:

2 egg

1 ss sukker

260g hvetemel

70 sammalt hvete

6 dl melk

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

 

- eggedosis av egg og sukker

- melk

- resten av det tørre

- la røren svelle i ca. 1 time før du begynner stekingen!

 

Var veldig godt med friske bringebær på:)

 

Jeg er veldig sånn at det er lov med litt godteri, som i dag. Er selvfølgelig redd for å sprekke helt, men akkurat nå føler jeg at motivasjonen er såpass god at jeg vet at jeg kommer til å få litt dårlig samvittighet i morgen at jeg prøver å trene det av meg (ikke sulte det av meg!!) istedenfor ¨å heller ty til mer fordi jeg mener at løpet er kjørt (evt. helle et til glass med melk på gulvet:p)..

Jeg er jo også virkelig den største kakemonsen i verden, elsker alt som er av kaker, godteri, desserter etc etc etc!! Dessertmenneske delux, så da er det vanskelig å legge det HELT av seg over natten. Cluet er å begrense seg, kun ta i moderate mengder.

 

Kjempebra at du klarte å gå på trening etter jobb og selv med litt vondt i hodet, camillok!!! Selv elsker jeg å trene alene! Da klarer jeg å konsentrere meg best og får gjort mer effektivt enn hvis jeg er med andre. Jeg er ikke så særlig fornøyd med min "treningsøkt" i dag. Hadde ikke bestemt meg for hva jeg skulle gjøre før jeg kom inn i studioet, så det endte med lusne 40 min på ellipse..Ble litt andpusten, men føler det var en dårlig trening og følte det hvert bidige min av de 40 min totalt. Skal ta det igjen i morgen med morgentrening på tredemølle med etterfølgende styrkerunde!!! :)

 

Jeg er helt enig med deg, camillok; håper denne tråden varer leeenge! blir spennende å se hvor langt vi alle er kommet feks. til sommeren og utover høsten, om noen faller av, om noen tar virkelig av med kiloene etc! sikkert mye annet i livene våre som skjer også, og det er alltid gøy å høre om! feks om saphires katter får noen nye gode titler? hvordan det går med syklingen til augusta07, om de langsiktige målene til camillok viser seg å være vellykket, etc etc etc!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Har forresten funnet ut at jeg alltid skriver laaaange innlegg!! Er ikke meningen det, men har ofte mye på hjertet! Både meget relevante, men også meget Urelevante ting å komme med, sorry! Her er ihvertfall linken: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

 

til den tråden som viser regnestykket til hvilket daglig kcalinntak som er det rette for den enkelte og hvordan meny man skal på. disse berømte menyene er egentlig bare et generelt oppsett for hvordan man skal dele opp kaloriene iløpet av en dag. Tråden heter: "så mye skal du spise i løpet av en dag" eller noe slikt.

 

God natt og lykke til med morgendagen. En dag om gangen er mitt nye motto. I dag var ikke så bra, men i morgen blir nok super. Det er jo tross alt FREDAG:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrot2

jeg synes i hvertfall det er flott med lange innlegg, hva hadde vært vitsen med å ha en tråd hvis det var om å gjøre å skrive minst mulig?? :)

men nå rekker ikke jeg skrive mer, skal på jobb!

igår var jeg litt ivrig og kom opp i 1900 kcal pga sykt god middag. så idag må jeg prøve 1300 for å veie opp og få 1600 i gjennomsnitt igjen.. :) greit med lang dag på jobb, da har jeg jo ingen mulighet til å spise uansett :)

ha en fin fredag og helg:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

VEKT UKE 13

----------------Uke11-----Uke12----Uke 13 -- Totalt ned

---Saphire *** 71,2*** 70,5 *** ----------- 0,7 kg

---Mattroll *** 57,0 ********** 56,5 ----- 0,5 kg

-Camillok *** 78,8 *** 76,9----------------- 1,9 kg

---Perle20 ** 80,8 *********** 78,6 ----- 2,2 kg

--Augusta *** 79,5***78,2**** 77,4------ 2,1 kg

-Huldra32 *** 79,0*** 77,4*** * 77,7 ----- 1,3 kg

---Gulrot2 ***************** - 0,2 kg --- 0,2 kg

 

PERLE20, gratulerer!

 

Saphire og Cammilok, har dere et resultat fra uke 13?

Hvis vekt ligger midt i et langt innlegg, kan jeg gå glipp av det. Men gi meg gjerne et spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Nådd egne mål

Trening

Saphire-----uke 11 ---- uke 12

Mattroll---- uke 11---------------

Camillok----uke 11

Perle20-----uke 11 ---- uke 12

Augusta----uke 11 ---- uke 12

Huldra32

gulrot2------------------- uke 12

 

 

Utfordring: klare egne treningsmål.

 

Camillok og huldra32, jeg har ikke funnet noe for dere. Er dere med? Et resultat midt inni et langt innlegg kan gå meg hus forbi.. men bare si fra igjen så oppdaterer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

ågud i dag så så jeg en tom smågodtpose liggende på fortauet litt våt og skitten men klarte faktisk å få vann i munnen....HJELP!

 

He he, er vi ikke utrolige? Hjernen din så allerede for seg ei deilig godtepose som du har spist før, og ga deg en impuls til å skaffe en sånn. Nam nam! Da må det viljestyrke til!

 

Men hvis du imøtegår de ubevisste tankene, tenk at det kravler larver i mellom godteriet (et bilde som fungerer for meg) trenger du ikke viljestyrke.. du mister totalt lysten på godteri.

 

Ren viljestyrke kan få deg til å gå ned i vekt, men det blir slitsomt å holde vekta. Jeg vil ha enkle løsninger! Det er derfor jeg deles mine "rare" tanker med dere. Og tar gjerne imot "rare" tanker også! Særlig fra dere som behersker tankene allerede. (føles ut som DET nederlaget, at jeg ikke kontrollerer min egne tanker, men det er økonomisk for naturen at mye av vår adferd går på autopilot. Jeg må bare omprogrammere min pilot!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

hehe, jeg går på dragvoll og overalt rundt meg ser jeg både gutter og jenter som stapper i seg både brus, sjokolade, berlinboller, iskaffe you name it! jeg var en av dem før! men merker at nå som jeg aldri vil spise sånt lengre, har faktisk venninene mine skjerpet seg de og.

 

idag har jeg en dårlig dag... jeg traff en gammel venn igår og han sa 'oi, så små pupper du har fått'. jeg hadde ikke merka det engang, men de kiloene jeg har lagt av meg har jo forsvunne fra puppene.. og det er dritkjipt, fordi jeg har små pupper fra før av. kjoler, tettsittende topper osv har aldri sett særlig feminint ut på meg siden jeg er ganske plankete, men nå blir det jo enda verre :)

 

idag skal jeg i bursdag og kose meg. vi får servert tre ulike typer kake. har bestemt meg at jeg skal holde meg unna alt potetgull/salte ting, kun tillate meg 1 glass brus og bare ta tre kakestykker (et av hver). er kanskje littt mye det, men jeg skal ta småe stykker! lover.

 

ha en fin helg, dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Offisiell veiedag her i gården, vekta stod på 76,0 i dag!!! Dvs: ned 0,9 kg!!!!

 

Nådde ikke treningsmål uke 12 (var syk), men fornøyd likevel - men bare stryk meg ut på lista Augusta, jeg sa tre ganger på treningsstudio og det skjedde ikke...

 

Vekt: 76,0 kg (ned 0,9)

Livvidde: 78 cm (ned 1 cm)

Fett %: 37,4

Vann %: 44,6

Viceralt fett: 5

Muskelmasse: 45,2 kg

Bein: 2,4

Basalmetabolisme: 1486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattroll

kjempebra, gratulerer!! :) skjønner ikke at det er mulig.

 

det går fint vet du, han er som en vennine. vi har et slikt forhold der vi kan fortelle hverandre ALT! er ikke pga han jeg er deppa, men kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hmmm... Siden vekta i dag stod på 76 kg så tror jeg at jeg skal revidere datoen for delmål nr 1 - 4 kg på en mnd er vel litt optimistisk. Så jeg endrer den med en gang - 72 kg skal herved nås til den 14.05 (dagen før Paristur)! Belønningen om jeg greier det blir jo shopping i Paris, og jeg vil jo ikke gå glipp av det fordi jeg setter meg uoppnåelige mål :-)

 

Må jobbes iherdig gjennom både englandtur og påske her!

 

Augusta: når det gjelder det mentale så tror jeg at jeg har et slags bilde av meg selv inni hodet mitt - slank og fin, med nysydd kjole på. Og da blir det lett å si nei takk! Har nemlig liggende masse silke fra Thailand, samt mønstre. Skal sy meg ballkjole til det årlige ballet som holdes i januar neste år, pluss at ei venninne skal gifte seg neste sommer, og jeg har allerede planlagt hvilken kjole jeg skal sy! Jeg ble så glad da det gikk opp for meg at jeg kommer til å være såååå slank og fin når jeg skal sy kjoler!!!

 

Skal lese som en helt nå før jeg skal bort på forelesning og kollokvie. Psykiatrihelg står for døren, blir bra tror jeg. Kanskje litt jobbing i kveld? På lørdag kveld tror jeg at det blir en tur bort til ei av jentene på gruppa - et glass vin eller to over psykiatrilesingen. Blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Mattroll: Hmmm... Er dette et virekelig problem så er det jo ting som kan gjøres med det. En enkel ting er jo å prøve å trene en del bryst - for å få litt bedre grunnlag bakenfor liksom :-) Ellers er det jo noe som heter silikonpupper også. Ikke misforstå det her jenter, er ikke for å drive å fikse på kroppen, men jeg mener at i visse situasjoner så kan det faktisk være til det beste. Dersom slike ting går skikkelig inn på psyken så kan det forsvares å lage noen falske... De kan jo lages ganske "små" også, sånn at de passer til personen som skal bære dem....

 

Uff, nesten litt redd for å poste det her, men det er nå min mening. Jeg mener kun at det aktuelt hvis det virkelig øker livskvaliteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleier86

Noen muligheter for at jeg kan slenge meg på her? Trenger litt motivasjon for å komme meg ned i vekt... Allerede klart å gå ned 0,8 kg på tre dager... Men hadde vært kjekt å ha noen å prate med underveis i samme situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Liten pause på jobben, og rett inn på vektklubben! Føler meg utrolig flink - på jobb en sen fredagskveld??? Men jeg har en slik jobb hvor jeg kan komme og gå når jeg vil, og jobbe så lenge jeg vil... Så jeg tror jeg blir sittende her til sulten begynner å gnage (bare litt da!) og jeg må komme meg hjemover.

 

Hva tror dere jenter, har vi plass til en til?

 

Gikk forresten en times tur i stad, og er støl forran på leggene etter all gåinga i det siste :-o Hehe, man venner seg raskt til et leseliv - da jeg var ute på reisefot kunne jeg gå i timesvis uten å bli sliten/støl i beina. Og det er jo ikke så lenge siden jeg kom hjem!

 

Nei, back to work, ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Så heldig du er som har en jobb som du kan bestemme helt selv over, på en måte! Syns du er kjempeflink som sitter å jobber en fredagskveld!

 

Jeg syns også at vi har "plass" til en til! Er ikke så veeeeldig lett å finne seg en tråd å henge seg på, denne utviklet jo seg veldig kjapt, og jeg regner med at du (sykepleier86) har lest så vidt igjennom denne tråden så du vet litt hva det går i med oss? Skal litt guts til for å høre om du kan være med i en tråd som har vært en stund, så jeg syns absolutt du skal få henge deg på her, ihvertfall hvis du føler du er i litt samme situasjon som mange av oss? Fortell litt om deg selv!

 

Jeg har lært VELDIG mye om meg selv disse to ukene vi har holdt på..Blant annet at jeg har en gedigen uvane med å virkelig pine meg selv. Feks jeg skulle på butikken og kjøpe med meg noe jeg kunne ha som mat på jobb, tenkte noe frukt. Det som skjer når jeg går inn i butikken er da at jeg bruker veeeldig lang tid ved bakeridisken og nyter synet av alt jeg ikke bør kjøpe, før jeg går videre til kjekshyllene og tilslutt løper jeg bort til fruktavdelingen og røsker med meg et eple og en pakke druer:p Skjønner ikke hvorfor jeg må stå så lenge å se på de deilige croissantene, skillingsbollene og marsipankakene!! Trolig at jeg har lyst å synes at jeg er flink som klarer å avstå fra det, for da er jeg på en måte legitimert en annen gang jeg virkelig MÅ ha noe bakevarer el. ettersom jeg har tilslutt sagt NEI så mange ganger før...

 

Hehe, og i dag var jeg hjemme hos familien min en liten tur og min yngste søster skulle ha noen venninner hos seg i kveld; skikkelig jentekveld!! Det var selvfølgelig kjøpt inn masse DIGG; ostepop, chips, tacoingr. og en utrolig stor pose med smågodt. (og jeg som hadde så lyst på det i går!) Ettersom det ikke var andre hjemme da så tenkte jeg nam, det så jo kjempegodt ut! Og siden det var så mye så ville de ikke merke om et par godterier var borte. Jeg letet igjennom og tok ut tre sånne jordbær vet dere. Men så tenkte jeg; klokken er bare fire. Jeg kommer garantert ikke til å legge mer før kanskje kl.12 eller noe. Og det er masse timer til og jeg kommer garantert til å spise litt ekstra til tv-kvelden i kveld. Jeg har jo grove vafler hjemme + litt sjokolade fra i går. Alt som går inn i munnen teller. SÅ: jeg la jordbærene tilbake i godteposen...(!!) Herregud så nære!! Hehe! Er glad jeg ikke spiste de tre jordbærene, selv om det ikke hadde vært store "utskeielsen" så er det jo uansett bedre å IKKE spise det enn å spise litt når det egentlig var helt unødvendig, tok meg en kopp te istedenfor + jeg visste jo at det kom til å bli mengder med nachos nå i kveld! Men her igjen, skikkelig selvpining med å praktisk talt nesten spise godteri og så legge det tilbake igjen! Haha!

 

Nå holder jeg på å prøve å finne ut hva jeg skal ha med til London, er så vanskelig! Føler at jeg har få ting som passer/som jeg føler meg komfortabel i + kan ikke ta med meg hva som helst; nesten alt vi skal gjøre krever "pent antrekk", har en "casual" og en "ekstremt pent". Hm...Pappa sa til meg en annen gang jeg drev å pakket til London; "man tar ikke med seg fisk til lofoten"....så kanskje jeg får dra med tom koffert og heller bruke opp alle shoppingpengene dag 1?!:)

 

Ha en fortsatt god kveld og lykke til med helgen. Jeg snikveide meg i dag og er imponert over meg selv + tok mål!! Det mentale har en del å si, ser man reduksjon på papiret føler man seg vel litt slankere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Det å se at vekta går ned - ja det får en til å føle seg lettere og finere, man blir glad og SER bedre ut også!!! Alt ligger i syken dere!

 

Fy fader å flink du har vært Perle!!!! Så de hadde satt frem litt godiser her på jobb, nøtter og nonstop (har hørt rykter om at det er en slager i helsevesenet, men vaniljeisen manglet...). Tenkte på om jeg skulle ta litt, men fant igrunn ut at jeg ikke har lyst på så da er jo ikke det aktuelt :-)

 

Angåede mentaliteten igjen: sist jeg gikk ned i vekt oppdaget jeg en merkelig ting: jeg følte meg mer fornøyd med meg selv når jeg gikk ned i vekt enn da jeg var ferdig slanket! Tror det er den greia med at man ser at man gjør de rette grepene, og man ser resultatet i speilet. Får tenke over en lur ting jeg kan tenke til neste år da!!!

 

Tom koffert til London - pass på å kjøpe ting du kan bruke i en Perle light versjon også da! Sko er supert :-) Men du må vel ha noe mer på deg :-P

 

Jobb når man vil og hvor lenge man vil er topp det, men det er litt vanskelig å dra seg bort hit (selv om det er 4 min hjemmefra...)

 

Velkommen til sykepleier86, siden jeg opprettet tråden en gang i tida, så føler jeg at med et ja fra en av medlemmene kan si at det er det bestemt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...