Gå til innhold

Nerder på vektklubben:p


Katza

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 som nesten lever via datamaskinen. Jeg både jobber og lever forran pc'n min og er nesten konstant pålogget og synes det er trist at det bare er meg:p

 

Jeg sitter her oppgitt over at det ofte tar noen dager før det kommer svar i debattene jeg skriver, mens jeg sjekker ca hver time=p (Joda, jeg har et liv=P Men jeg synes vektklubben er et genialt sted for å holde motivasjonen, møte likesinnede og få tips, råd og støtte, så jeg annser meg selv som litt avhengig av forumet:))

 

Er det noen andre "data-nerder" på forumet som henger her litt mer enn annenhver dag? =D Er jo lov å håpe.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror jeg må melde meg på her! Hehehehe.. Det er vel fordi jeg har mye skolearbeid på pcen, og da automatisk vandrer jeg en tur eller fire innom internettet! Det er ikke alltid jeg er like mye pålogget i helg/ferier da. For da kommer det mer an på om det er en "lesehelg" eller om jeg har helt fri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har mange mål. Rent vektmessig er det å komme ned til 52 kg (BMI 21,6), og nå veier jeg 64,7, så det er et stykke igjen dit. Men samtidig så har jeg som mål å bli mye sterkere, og få til trening mer jevnt og trutt. Jeg har en lei tendens til å ta litt ferie fra trening (og da følger gjerne dårligere matvaner med på slep også.) Altså, da snakker jeg sommerferie, juleferie og påskeferie - men det blir jo 3 måneder i løpet av et år, og mer enn nok til at jeg legger på meg. Så det er litt sånn å få nye gode livsstilsvaner som jeg kan benytte meg av resten av livet. Jeg er en jojo-person, og har vært opp og ned i mange år nå egentlig. Veldig lei av det. Dette er siste gangen, og denne gangen skal jeg avslutte med et hold-vekten kurs - for det er det som virker. Ikke å være "høy på seg selv" fordi man ser flott ut og har oppnådd det man kjempet for. Det holder ikke, da går jeg bare rett opp igjen. :)

 

Også kan jeg kanskje si veldig kort: jeg er 22 år, student, 156 cm høy, veide forrige onsdag 64,7 kg.

 

Konkrete mål:

- Ned totalt 15,6 kg i 2009 (kommer til å melde meg på hold-vekten kurs på 52,5 kg)

- 15 trimpoeng pr. uke

- 1600 kalorier pr. dag

- Minst 0,5 trimpoeng pr. dag (altså, ingen dager helt uten bevegelse)

- Helst 20 trimpoeng pr. uke i ferier

- Aldri ferie fra badevekta (altså, med noen veldig få unntak hvor det blir for dumt å ta med seg badevekta, men det tror jeg blir 3 uker eller noe totalt i 2009)

- Aldri ferie fra sunne matvaner

- Godterinekt/kakenekt frem til sommeren

 

Hehe.. Jeg driver nå på. Vi får se! Har veldig lyst å ende opp på 52 kg, med litt antydning til magemuskler og pene muskler på overarm. Det synes jeg er veldig fint. Antydning altså. Sixpack og muskel-muskel på overarm er ikke min greie, og det hadde jeg nok aldri klart å få til heller. Hihi.. Men jeg synes det er veldig pent med jenter som man ser at trener styrke også.

 

Hva er dine planer og mål da?

 

cool-smiley-8942.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, du har alt klart du:p

 

Jeg ahr vel også tenkt innen 2010, skal ned 11 kg tror jeg at jeg har kommet frem til. Jeg har alltid vært litt smålubben så jeg vet ikke helt, kanskje det er for mye, kanksje det er for lite.. Får sjå.

 

Per dags dato veier jeg 70,2 kg og er 168 cm høy (19 år), jeg tar push-ups og stit-ups hver dag, sykler her og der og gjør mye yoga og pilates. Prøver desperat å komme i gang med litt løpetrening, men klarer ikke mer enn 750 meter pga en gammel skade i beinet..

 

Har hatt dårlig med trimpoeng nå i vinter, men merker at det kommer seg med solen! Har over fem trimpoeng fra i dag og i går og det er liksom mer enn det jeg pleier å ha på en uke:p

 

Jeg spiser ikke godteri eller drikker brus, jeg drikker alltid to liter vann og spiser vitaminer og tar tran hver dag, så det er vaner jeg har innarbeidet for lenge siden. Jeg er nesten kommet til det punktet hvor en sunn og god livstil i hverdagen er helt normalt, men ikke helt,. Det største problemet er og blir helgen som har en tendens til å vare myye lenger enn abre lørdag:p Jobber med å kvitte meg med den uvanen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Ja, jeg spiser også egentlig veldig sunt. Alltid 2 frukter og 500 g grønnsaker, lørdag og søndag også, og i ferier. Tar tran og drikker vann, og brus liker jeg ikke så godt, men tar av og til et glass zero når kjæresten drikker. :)

 

Mitt største problem er feriene. Jeg har en tendens til å gå opp i vekt på ferie, også ha stabil vekt i hverdagen, og ikke gå ned igjen det jeg gikk opp på ferie. Og etter noen år blir det mange kilo. Også hvis jeg da har prøvd å slanke meg en stund så får jeg skikkelig problemer hvis jeg "møter veggen" for da raser alt på igjen på veldig kort tid, før jeg igjen "stabiliserer" meg mellom ferier og legger på meg ekstra i feriene. Haha.. Veldig dårlig mønster. Så jeg tror egentlig hovedproblemet mitt kommer av at jeg tar ferie fra trening i feriene, og siden jeg er student har jeg jo forholdsvis mye ferie i løpet av et år. IKKE BRA!! Men det skal aldri skje igjen. Skal ikke noe opp i vekt denne påsken, for å si det sånn.

 

Ja, du har vel rett i at det er sikkert lurt å se an litt om vekten "passer" når man kommer nedover. Har ikke veid under 55 på 3 år, så får se det litt an. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er gald i å kose meg i feriene.. Men jeg skal gjøre alt jeg kan for å kutte ut den tenkegangen om at "alt er lov" når de t er ferie. Fysjom!

Kanskje med unntak av EN uke i året eller noe, f.eks når jeg og kjæresten skal til Roma neste år. Heldigvis har jeg en tendens til å gå massemassemasse når jeg ferierer så det veier jo som regel litt opp.

 

Jeg skal i alle fall PRØVE på dette! Og hvis jeg prøver litt hver dag blir det nok mindre kalorier selvom jeg ikke klarer det helt, enn hvis jeg ikke skulle prøvd i det hele tatt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dere være borte da? Men neste år skal du vel være "ferdig slanket". Holder vel på med hold-vekten, men allikevel - da kan du jo forsåvidt gå ned 1 - 2 kg før du drar, også har du litt ekstra å gå på.

 

Jeg tenker litt sånn at nå mens jeg slanker meg skal jeg IKKE gå opp i vekt i ferier. Men fra 2010 og framover må jeg på en måte kunne gjøre sånn som andre gjør - gå opp 1 - 2 kg på ferie, også ta dem av igjen MED EN GANG jeg kommer hjem. Ikke bare vente og vente, til plutselig neste ferie er der. Hehe.. Men jeg skal jo som sagt ALLTID trene på ferie resten av livet, så forhåpentligvis går jeg ikke så mye opp i vekt. Hehe.. :)

 

Vi får se, lærer kanskje litt om det på hold vekten kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Vi tenker å ta danskebåten til københavn også kjøre igjenom tyskland til vi kommer til roma også være det i en uke. Mulig vi kommer til å bli værende litt i Tyskland og tenker jeg så det blir nok en stund.

Men det du sier hørtest ut som en god ide. Jeg er drittstreng med meg selv i feriene frem til jeg har gått ned også får jeg være kjempeflink FØR feriene når jeg har gått ned og være litt flinkERE i feriene etter jeg har gått ned:p Lurt!

 

Påsken kommer til å bli den utfordringen da.. Kjæresten min har kjøpt et MONSTERstort påskeegg til meg som han skal fylle med nøtter og kjeks og sånn fordi jeg ikke spiser vanlig godteri.. Han er så snill da=) Men huff, kalorier, kalorier! I tillegg så skal han være hjemme på perm heeele påsken og vi skal være hos broren min hvor vi får besøk og det blir alltid mye alkohol.. Jeg får trene sinsykt mye mer, holde meg så hardt jeg kan i nakkeskinnet!

 

Huffameg, det står en stor pizza i kjøleskapet og frister meg=( Folka her bestilte pizza og spsite ikke opp halvparten en gang og der står den.. Med rømemdressing og alt! Men ejg skal ikke spise den! Niksniks. (Huff, er ikke godteri som er problemet mitt det er mat:p Er så altfor glad i pizza, pasta, burger osv) Jeg tenker kanskje at jeg angriper rømemdressingen og bruker den som dip til noen gulerøtter i kveld:p Det er vel kanskje ikke akkuratt sunt, men det blir i det minste ikke så store mengder og det er vel bedre det enn at jeg gir opp og tar meg et pizzastykke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet meg dipp i går til grønnsaker, så vi hadde vel samme kveldsmaten? :) Synes det er ordentlig godt med mager kesam blandet ut med skummet melk (eller soyamelk, for den har litt sånn mild vaniljesmak, hjelper å "drepe" sure smaken i kesam), også holiday dipp-pulver. Nammenamm. Ikke så verst mange kalorier heller.

 

Jeg hadde visst egentlig veiedag i dag, men det glemte jeg helt :). SKAL huske det imorgen tidlig. Hihi.. Første gang i denne nedgangsperioden at jeg har glemt veiedag, så det får være greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Katza, siden vi først er nerder; Når du legger inn nytt innlegg (eller svarer på en tråd) så står det nederst (over der du trykker [send svar])

"Innleggsikoner

Du kan velge et ikon for meldingen din fra følgende liste:"

 

Hvis du trykker på en av dem så får du det med i feltet øverst, sånn som jeg gjorde med tommelen opp nå, eller, når du legger inn en helt ny tråd på et forum, så kommer den til å vises ute på forumet også (hvis du ser på forumene er det en del smilefjes, men aller mest "ark", for det kommer når man velger "ingen ikon" på ny tråd). Det kan hende du visste det fra før, og at du skriver : p (bare inntil hverandre) fordi gjeipen ikke er en av de du kan velge mellom. Men jeg bare så at du har lagt ut flere tråder med : p i navnet. Hihi.. Oki. Da har jeg vært datanerd nok for denne morgenstunden. Lesedag i dag, så nå får jeg begynne å lese.

 

reading.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag på mandager jeg! Og jeg bruker egentlig bare tegn-smilyer fordi jeg synes disse tegnede smilyene er så forbsasket stygge=p Passer liksom ikke inn i tekst synes jeg.. Når jeg først lager "runde" smliyer så er det egentlig bare slurvefeil fra min side fordi jeg ikke tenkte over at de blir omgjort,men når jeg først har gjort det så er det ikke så viktig at jeg gidder å rette det opp!

 

Huff, jeg er så grusomt støl i dag, hadde dobbel runde med yoga på mandag og syklet i over en time i går så beina mine er jo helt pinnete=P Hadde liksom tenkt til å gjøre yoga i dag og, men vet ikke helt om jeg får til.. Men dette er jo lørdagen min da! Får besøk i dag så jeg får heller lager hverdag ut av neste lørdag og trene og spise som normalt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :) Saken smilies er oppklart. Hihi..

 

Du får ha god helg i dag da! Har du et trimpoeng mål? Sånn, hvor mye du skal få pr. dag eller pr. uke eller noe? Eller noe annet du skal greie innen trening (løpe så langt på så kort tid e.l.)?

 

Og vips - tilbake til bøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har rotet meg oppi et vepsebol. :) Det er noen som henger på forumene her som lider av spiseforstyrrelser (gjorde det hvert fall før, men de skriver jo ikke vekt lenger så, umulig å si, og de teller jo kalorier fortsatt?? Ingen av mine normalvektige venninner gjør det, har mine tvil altså), jeg har sett dem her før for lenge siden (da var det fultt rabalder). Jeg hadde et annet nick da, men jeg fulgte liksom med på det som skjedde mest fra sidelinjen. Men jeg tror ikke det er igjen så mange av de vanlige slankerne som var her da, og som skrev til dem da, kun de med spiseforstyrrelser som fortsatt bruker forumet - og det sier jo det meste! Men neida, så jeg tenkte at noen burde jo opplyse nye forumbrukere om at det eksisterer slike personer her inne, og nå tror jeg at jeg har tirret på meg akkurat de jeg tenkte på. Hmm.. Jaja.. Håper det "blåser over". Men bra at folk er litt oppmerksomme på at ikke alle her inne tenker sunn vektnedgang eller sunn stabilisering. Nei nå må jeg logge meg ut altså. tadda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Nei , jeg vet ikke helt jeg.. Har de spiseforstyrrelser er det vel kanskje bare like greit å la dem være i fred? Det er vel neppe noe noen her på forumet kan hjelpe med uansett om de ikke vil ha hjelp! Men de kan ha kommet seg og ha det bedre selvom de teller kalorier da=)

 

Og til spørsmålet om trinpoeng; Jeg prøver på 7 i uken.. Generelt er det vel bare "flest mulig" egentlig=P Ellers er greia at jeg gjerne vil inn i forsvaret neste år (om jeg kommer inn) og da trenger jeg å kunne ta 26 push-ups, løpe 3000 meter på 10 minutter, ta 70 situps osv.. Også vil jeg kunne gjøre skikkelig pole-dance så jeg trenger å bli mykere. Så.. kort og greit, jeg vil bli mykere, raskere og sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom meg ikke inn på vektklubben.no igår! gjett om jeg var frustert!! fikk bare opp sånn melding om feil på siden osv., men nok om det!

 

jeg har lest igjennom innleggene deres siden sist slik at jeg skal klare å henge med i svingene her :)

 

enig i at det er godt med kesam-dip!! jeg pleier å spise gulerøtter med kesamdip, eplebiter med vaniljekesam, skogsbær med vaniljekesam eller hjemmelaget smoothie dersom jeg blir godtesyk :)

 

jeg har faktisk ikke tenkt på at det kan være folk her med spiseforstyrrelser, men når du sier det så er det vel egentlig ganske innlysende...

 

jeg har faktisk gått OPP denne uken. det irriterer meg sinnsykt og jeg har veiedag idag i tillegg! forrige uke var jeg 62,6, nå er jeg 63,1 - og ikke minst veldig sur!

 

på toppen av det hele kommer "svigers" til byen idag og vi skal bli med dem ut for å spise. akkurat nå er resturant-mat med masse kcal det siste jeg har lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ok, det var jo et godt treningsmål på sikt da! :) Når skal du eventuelt bevise at du kan disse tingene da? Sånn, vet du hvilken dag du trener mot?

 

Neida, tror ikke man kan "omvende" dem, men jeg kan hvert fall prøve å drepe noen av unnskyldningene deres (som at det KAN være helt normalt å ha BMI 16,5, og at det er jo MANGE her inne som lever på 1100 kalorier, så da kan ikke det være noe stress osv.) Jeg skal jo tross alt jobbe innen helsevesenet til slutt, så jeg tror bare jeg ikke kan la være å reagere. De har dessuten fått beskjed av ernæringsfysiologen her inne før, om at de burde skaffe seg hjelp og at det neppe er noe lurt for dem å hente inspirasjon her inne.

 

Også veide jeg meg i dag. Kun ned 200 g, og 1 cm rundt magen. Jeg er veldig skuffet over de to siste ukene, med så dårlig nedgang. Jeg har jo trent masse, spist riktig kalorier, og brukt kosemerkene på hverdagsmat - har jo ikke spist noe NEI-mat. Hmm.. Men jeg tror rett og slett kroppen min reagerer veldig på stress. Det er mye stress på studiet mitt nå før påske. Mye som skal leveres o.l. før vi kan ta litt påskeferie. Hehe..

 

-Innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med svigers Chenok! :) Vi la ut innlegg på likt vi nå - det er datanerdene sine det. Hehe..

 

Jeg gikk opp forrige uke, og har IKKE greid å gå ned igjen det jeg gikk opp enda. Men uansett; husk at vi må bare jobbe videre!!! Det ordner seg til slutt. Derfor langsiktig mål er lurt, for da vil ikke 1 - 2 uker fra eller til ha noe å si.

 

Men allikevel: Æsjæsjæsj, jeg ville ned igjen der jeg var for 3 uker siden. Og hvert fall er det irriterende fordi jeg gjør ting riktig. Hadde jeg liksom vist at "jaja, det var nok vinen eller sjokoladen" eller noe sånn. Blææææ.. Men stress er jo farlig for vekten http://www.side2.no/helse/article2584899.ece (men jeg sprekker ikke selv om jeg er stressa da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi! 16,5 var jo rimelig drøyt ja!! det tilsvarer at jeg skulle veid et sted mellom 46 og 47 kilo.

 

farmor var like høy som meg, på slutten (før hun døde) veide hun 46 kg. da var hun så tynn at man TYDELIG kunne se at det var to bein inne i armene hennes!! kanskje dårlig forklart, men man så skjelettet VELDIG tydelig og jeg turde knapt holde henne i armen når jeg skulle støtte henne opp en trapp feks!

 

ang dette med 1100 kcal... jeg har regnet meg fram til at jeg skal ligge på ca 1300 kcal (meny 1), men jeg har ofte lagt litt under. jeg har vært mett, men valgt sunne, varierte og kcal-fattige matvarer så da har det blitt slik.

 

den siste uken (hvor jeg faktisk også har lagt på meg) har jeg ligget på mellom 1200 og 1300 kcal pr dag. bare to dager har jeg hatt noen få kcal ekstra (likevel godt under 1400). er det ikke veldig merkelig at jeg har gått opp??

 

kanskje jeg grubler for mye...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...jeg syntes jeg hadde et langsiktig mål da jeg startet i januar:

 

begynte på 69 kg. målet var opprinnelig 56 kg på bursdagen min i mai, men så leste jeg at man legger på seg et par kilo i "stabiliseringsfasen" så da tenkte jeg at jeg skulle forsøke på 55 og ha noen kilo "å gå på"?

 

grunnen til at jeg valgte bursdagen min som endelig mål er at jeg ønsker å kunne spise kake og kose meg litt på bursdagen uten å ha dårlig samvittighet på noen måte :)

 

men, det kan se ut som at kroppen min ikke syntes midten av mai var langsiktig nok? jeg har veiet like over 60 i ganske mange år... mener å ha lest at man lett kan stoppe litt opp når man kommer til den vekten man har hatt de siste årene? eller er det tøys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vist ganske vanlig med vektterskler på "gammel vekt". :) Bare å jobbe på, og prøve å variere litt i kalorier og trening, så løsner det etterhvert. Variasjonen er fordi kroppen kan ha vendt seg til opplegget hvis du gjør alt veldig likt.

 

Så du skal ned totalt 14 kg da. Etter vanlig sunn vektreduksjonsregelen på 0,5 - 1 kg pr. uke kan jo det ta 14 - 28 uker. Men mange vil jo oppleve at vektterskler osv. klusser med dette.

 

Personlig så gjør kroppen min VELDIG akkurat som den vil. Jeg blir jo like irritert hver gang den gjør det, men jeg vet også veldig godt at kroppen min ikke har forstått at kalorier inn - kalorier forbrukt = underskudd ----> vektreduksjon. Hehe.. Må prøve å få den til å forstå det. :) Men siden jeg vet at det er sånn med min kropp så er målet ned 15,6 kg innen 2010, og jeg har foreløpig gått ned 3,6 kg, så det er 12 kg igjen. Du har jo gått ned 6 kg - det er veldig bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, hittil har det gått rimelig greit og jeg tror at de 6 kiloene som har forsvunnet bare har vært der siden i høst en gang...

 

jeg har hatt en gjennomsnittlig nedgang på ca 0,7 kg pr uke og det var også det jeg håpet på for å kunne nå målet mitt... nå ser det jo litt mørkere ut!!

 

dumme dumme kropp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her var det skrevet mye siden i går! Flinke nerdene=)

Innen2010: Det er ingen fast dato, men jeg regner med at jeg drar inn til sommeren/høsten neste år, så har jeg goood tid på meg. Jeg holder nesten på å spy etter å ha løpt 750 meter så da er det greit å ja litt bedre tid på seg til å trene opp det:p

 

Jeg gikk også opp denne uken, men det var bare 100 gram (håper jeg, den viste nemlig 500 gram opp først helt til jeg flyttet vekta til et punkt der den så ut som den stod mer rett.. Får satse på å ha vekta stående på samme sted hele tiden da:P) Også ble det lørdag i går, med besøk og greier. Spiste litt appelsinsjokolade (den eneste sjokoladen i verden jeg spiser), litt chips, et par øl og pizza. Så.. sikkert gange me over grensa, jeg sjekka det ikke.

Men oppdaget nå at det blir vanskelig å bare doppe helgen, mamma feirer bursdagen sin på lørdag, nevøen min på søndag og jeg er invitert på fest på fredag.. Sigh.:s

 

Jeg lovet å spise en gele på søndag, kan sikkert holde meg unna kaker på lørdag, men jeg vil ikke la vær å dra på en fest å være sosial bare for å slanke meg, da vil jeg heller være lubben.. Det spørs litt hvem som kommer da, vi har invitert en jente vi traff for to helger siden som er dritkul, hvis hun kommer må jeg jo bli med:P Får la vær å spise hamburger og trene mer så får vi satse på at det går fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...