Gå til innhold

Nerder på vektklubben:p


Katza

Anbefalte innlegg

lukusproblem ;o) hehhe!! jeg fikk ikke påskeegg i år...

 

dvs jeg fikk et av mormor men kjæresten min spiste opp en dag før påske fordi han var sulten!! jeg kjøpte egg til kjæresten men fikk ikke av han... han lovet å dele det som han fikk av sin mor, men hun hadde droppet å kjøpe til han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Oj. Jeg hadde ikke turt å ha et sånt egg liggende. Du kan vel finne på noen å gi det til? Eller ta det med på skolen og så kan andre kose seg med det? Jeg har faktisk begynt å kaste usunne ting jeg. Heller søppelbøtta enn kroppen min for å si det sånn. :)

 

Og den med rengjøring av huset var bra. Har lest en annen sammenligning av overspising her inne for en god stund siden. Det var noe sånn som at hvis du punkterer et hjul på bilen, så istedet for å bare begynne arbeidet med å skifte dekket så drar du ut en kniv og stikker hull på de tre andre dekkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var en bra sammenlikning, 2010:p Jeg får meg liksom ikke helt til å kaste noe kjæresten min har kjøpt til meg, og jeg har ingen å dele det med heller, er bare jeg som spiser det som er oppi der og jeg går ikke på skole heller så..

 

Æsj og fy.. Jeg er så lei av at jeg aldri kommer noen vei, jeg vet at det er min skyld og min skyld alene, men det hjelper ikke! Jeg "gir opp" hele tiden og begynner igjen, slutter aldri fullstendig i lange perioder, men tenker ofte at "åh.. orker ikke trene i dag, tar det i morgen.." også spiser jeg ofte det jeg har lyst på selvom jeg ikke bør.. Så ejg er flink de fleste dagene, men ikke flink NOK..

Eneste jeg oppnår er en stabil vekt, jeg går ikke opp, men jeg går på ingen måte ned heller. Slitsomt!

Også går det egentlig helt greit til det plutselig er en fest jeg har ventet lenge på og jeg ser dvask og jævelig ut i kostymet, eller så er det sommer og jeg sitter med håndkle rundt meg på stranda og jeg har dobbelt-hake på alle bildene som blir tatt av meg og da blir jeg bare skikkelig furt!

=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Katza. Hørtes ikke helt ut som du hadde dagen i går. Sant det at du ikke går på skole, det har du jo sagt før. Hihi.. Blir litt sløv etter påske. Du får ta det med deg en gang du skal drikke øl! :) Så kan du drikke øl, og på mystisk vis vil sikkert innholde i egget forsvinne også.

 

Hmm.. Kanskje du burde melde deg på et kurs en liten stund? Hvis du trenger et spark i baken? Jeg har bestemt meg for at hvis vekta står stille i 4 uker eller deromkring så blir det kurs på meg. Orker ikke slanke meg for alltid, må bli ferdig en gang og. Dessuten har jo ikke kroppen det så bra på lav-kalori veldig lenge, blir jo ikke nok næringsstoffer av det.

 

Men uansett så fikser du dette her da!! Vi heier jo på deg vi. :) Håper du har en bedre dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, kurs kan bli litt vanskelig.. Jeg tjener 80 kr minus om dagen fordi det fordømte spilelt jeg jobber med ikke er åpnet enda.. I have no money!

 

Nei, det blir jo ikke lavkalori over lenger dit fordi det blir masse kalorier innimellom:p Hvilket er grunnen til at det ikke funker, arg. Er egentlig ikke noe bedre i dag, har lyst til å bare bli liggende under dyna og ikke gjøre noe. Ender vel opp med det og tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Hmm.. Men det gjør ikke noe om du ligger under dyna en dag! Du får bare stå opp og begynne med friskt mot i morgen istedet. Og hvis du faktisk er dritt lei kan det jo kanskje være lurt med en stille-periode, altså vekta står stille en stund. Ikke fokusere på nedgang, men å spise sunt og trene å holde vekten en stund. Også når du har samlet deg opp motivasjon så kan du starte igjen? Krysser fingrene for at du får litt mer motivasjon og at ting går litt bedre for deg igjen snart! :)

 

Jeg har tatt fram et par sommer/vår-klesplagg som burde passe om ikke så altfor mange kilo, og de prøver jeg av og til på. Det er veldig gøy å se at jeg nærmer meg mer og mer at de sitter pent! Hehe.. Veldig motiverende. De klesplaggene som passer rundt målvekten må nok vente enda et halvt år med å bli tatt fram som motivasjon, men noe må jeg da ha til å pushe meg. Søtsuget har jeg ikke hatt noe problemer med etter at jeg startet godteristoppen. Jeg vet ikke om det er pga. kromtablettene eller godteristoppen da, men uansett så har jeg null behov for søtt. Veldig deilig. Jeg er helt avvent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke noe behov for godteri, men jeg merker det er vanskelig hvis andre sitter og spiser noe som jeg ikke "får" spise. men det tror jeg er mest psykisk :)

 

nå har jeg vært på jobb, i stallen og spinning. har handlet mat for noen dager, ryddet litt hist og her og nå skal jeg vaske trappen før jeg siger ned i en stol foran tven :) ha en fin kveld folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske misfornøyd om dagen, klarer ikke helt å komme over at jeg gikk opp i påsken! men jeg er i hvertfall tilbake til sunne vaner så da håper jeg det ordner seg snart... :)

 

ikveld blir det taco med karbonadedeig og kesam, og imorgen har vi snakket om å dra på hytten for å grille dersom været holder seg. lurte på å lage potetsalat med kesam til grillmaten :)

 

hvordan går det med dere? er det noe liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Du må ikke være misfornøyd med påsken! Du hadde det jo bra, det er vel det viktigste? En fin påske var det.

 

Så ser vi fremover igjen. Det er 10 uker til juli, mye kan ryddes opp og strammes opp godt innen den tid.

 

Og dessuten, se litt lenger; hvis du driter i alt nå hvordan vil du se ut i desember? Hvis du tar tak og sier gjort er gjort, spist er spist, nå er det full skjerpings, hvordan vil du se ut i desember da? :) For min del er det viktig å huske på av og til hvor viktig det vil være å ha en vår uten angst for sommeren. Den våren skal komme, men da må jeg ha tålmodighet. Og da må jeg takle at denne våren og sommeren blir litt ekstra hard.

 

Hørtes veldig koselig ut både med taco og hytte-grilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, du har helt rett. det er viktig å tenke langsiktig, men jeg hadde håpet å kunne handle meg noen klær etter bursdagen min (midten av mai) og faktisk være litt fornøyd med meg selv... nå ser jeg at det målet blekner mer og mer og det er ikke så kjekt :)

 

men jeg gir ikke opp :) satser på at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! :)

 

Nå er våren her endelig hvert fall. Lysere ute og lysere i sinn. Det blir deilig med helg nå, får vi har hatt en helvettes uke på studiene mine etter ferien allerede, og jeg har MASSE jeg egentlig MÅ gjøre i helgen. Blablabla.. Må ta meg noen minutter og puste ut først hvert fall. Tenkte å koke meg en stor kopp te og kose meg en liten stund. Hihi..

 

God helg! Stikker sikkert masse innom, for jeg må jobbe myyyye på denne hersens pcen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHH.. I dag skulle jeg ønske jeg ikke hadde NOE lekser eller oppgaver eller noe som helst som trengte mitt fokus. Har så lyst å sykle en tur ute i sola eller bare gå og kjenne på sola. Jeg er en VELDIG solperson. Så glad i sommeren at det nesten er litt skremmende. Hihi.. Neida, men det er så godt når vinteren er ferdig. Men jeg sitter nå og nyter det gjennom vinduet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Er jeg den eneste nerden her for tiden? Føles litt ensomt.

 

Hvordan går det med dere? :D Håper alt går bare bra, jeg er i siget, veldig fint dette her altså. Jeg må bare holde på alt det positive og håpe det varer og varer og varer. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke den eneste, jeg har bare ingenting å skrive om.. Jeg prøver å spise normalt, men jeg orker ikke trene, orker ikke holde styr på kalorier..Så det blir liksom bare klaging fra min side og det er jo bare plagsomt for andre i lengden. Jeg er bare så møkk lei >< Alle som går ned i vekt bare at å slutte å drikke burs f.eks.. Urettferdig, jeg føler jeg må kutte ut og ned på alt og trene som en gal for å i det hele tatt gå ned litt! Og det er ikke snakk om de aller siste seige kiloene en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare komme og klage! Kanskje du trenger å klage en liten periode før du får lysten over deg? Mye bedre at du er her og minner deg selv litt på disse greiene, så du ikke plutselig veier 5 kg mer! :)

 

Jeg er IKKE en av de som kan kutte bort bare brus, og jeg synes at her på forumet er det veldig tydelig at de fleste ikke går ned i vekt av sånne småting. Så det ser ut til at studier på slanking stemmer - man må være flink. Jeg har vel egentlig ikke spist godteri, potetgull, kaker, kjeks eller noe annet med mye fett eller sukker (typisk Grete Roede Nei mat) siden januar. Jeg har drukket alkohol 1 gang siden februar. Jeg trener minst 15 trimpoeng pr. uke (bortsett fra forrige uke! UÆÆÆ! Gruer meg bittelitt til veiedag, men har spist litt mindre siden jeg trente mindre.) :) Så hvis det gir deg bittelitt bedre følelse med tanke på at du ikke er den eneste så er det bra! Jeg har slitt med disse kiloene i MANGE år nå, og nå er det NOK! Derfor har jeg bare satt beinharde regler, og kiloene de forsvinner jo faktisk, sakte men sikkert. De andre slankeforsøkene mine har stort sett endt opp med nedgang på 200 g i snitt pr. uke og maaaange uker stillestand, og at jeg blir dritt lei og slutter helt, og VIPS veier jeg 5 kg mer. :D

 

Lykke til med å fortsette å spise normalt hvert fall! Og bare å klage her! Jeg tåler det hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får også helt fnatt av å være innendørs når solen skinner. det passer litt dårlig siden jeg bor i byn nå og bare har en altan å oppholde meg på når jeg er hjemme og vil være i solen!!

 

enig med deg innen 2010. det er ikke mange som tar av ved å bare kutte ut brusen nei!

 

selv har jeg også kuttet ut alt søtt og salt og har ikke drukket alkohol siden januar... trener hver dag, teller kalorier (kommer inn i det litt etter litt og slipper å veie alt nå) og spiser jevnt og sunt. likevel gikk jeg opp litt her for noen uker siden og har stått stille siden da. nå har jeg tatt en veiepause, men har planer om ny veiing på torsdag og håper at det begynner å løsne litt igjen :)

 

i helgen var jeg på stevne. det gikk fint og det ble en andreplass på meg. det var egentlig bare en ekstra "bonus" for jeg deltok først og fremst for å oppdra en ponni som noen andre eier :)

 

til helgen er det stevne med egen hest igjen. gleder meg og håper han er frisk som en fisk nå! hvis han er allright drar jeg til kristiansand helgen etter. *krysser både fingre og tær*

 

idag er det tid for spinning for min del. det er litt rart å være INNE på sats nå som det er så fint vær ute, men godværet varer nok ikke lenge... jeg bor jo tross alt i bergen :D

 

ha en god dag folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Så tøft, gratulerer med 2. plass, og lykke til framover! Skal krysse fingrene for at alt går bra med hesten din så du får gjort alt det du vil. :D

 

I dag har jeg fått gått en deilig lang tur ute i finværet! ÅHHH.. Det gjorde nok nesten mer godt for sinnet enn for kroppen denne gangen. Hehe.. Trengte litt god tid for meg.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 1,3 kg denne uken jeg, veier nå 61,8 kg. Er litt sjokkert. Og litt redd for at jeg har begynt å miste muskler siden jeg ikke har trent styrke siden før påske. Jeg er i gang igjen denne uken, så nå skal ikke noe mer muskelmasse forsvinne. Synes ikke det er ideelt å gå ned mer enn 1 kg pr. uke, siden man da mest sannsynlig har mistet mer enn bare fettvev. :D MEN nå er det kun 9,3 kg igjen til mål, så plutselig er jeg UNDER 10 KILO IGJEN! Hihi.. Det er veldig gøy. Og jeg har gjort unna over 1/3 av slankinga, og det er kun 1,8 kg igjen til jeg er normalvektig. I dag er det akkurat 3 måneder siden jeg startet, og jeg har gått ned 6,3 kg totalt, 485 g i gjennomsnitt pr. uke (6,3 kg delt på 13 uker), og hvis jeg fortsetter slik er jeg altså da ferdig om 4,5 måneder (midten av september)! HURRA! Det blir altså i god tid før 2010! Men ikke 100 % sikkert at jeg klarer å opprettholde en strålende nedgang heeele sommeren, selv om jeg har det som planen i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært innen2010 :) kjempebra altså!!

 

jeg gikk jo opp litt i påsken da jeg var hos svigers et par dager. det merkes fortsatt, men idag var jeg 62,5 kg.

 

jeg er ikke hundre prosent sikker på hva som er målet mitt, men hvis jeg kan stabilisere meg et sted mellom 55-58 så skal jeg være fornøyd!!

 

nå skal jeg være home-alone i 1,5 uker mens min kjære er i USA med jobben. håper jeg klarer å finne på sunne retter til meg selv hver dag mens han er borte :)

 

ellers sliter jeg litt med å komme på bursdagsønsker... har snart bursdag og da er det typisk at det er litt ønske-tørke i hodet mitt! lurer på å ønske meg noe treningstøy og sko og slik. vil vente noen kg med å kjøpe meg nye klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Nå var vi logget på samtidig. Du kan ønske deg gavekort på klesbutikker/kjøpesentre! Eller så kan du ønske deg klær, også går du raskt og bytter det til "tilgodelapp"-er, for de varer stort sett i lang tid. Så har du på en måte fått gavene på forhånd klart til stor-shopping når vekta er der du vil ha den! :) Gratulerer med nedgangen. Dette går jo riktige veien når det går nedover. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det hjelper det nå, Chenok, men det er lurt å alltid ha noe å skrive ønskene sine på hele året, jeg begynte med det i fjor en gang, har nå en liste på datamaskinen med nesten 40 forskjellige ønsker:P Jeg skriver ned alt jeg kommer på at jeg trenger/ vil ha også stryker jeg det ut om jeg får det eller ikke vil ha det lenger.

Kommer nemlig aaldri på noe jeg vil ha ett før bursdag eller jul. Så den lista er praktisk=p

 

Jeg har fortsatt ikke hatt noe særlig gode rutiner enda, men nå må jeg skjerpe meg, unsett om jeg orker eller ikke.. 20-års dagen min er i oktober og det blir "omvendt-party" dvs, at alle skal kle seg som det motstte av hvordan de egentlig er så jeg må gå med hoftebukse/skjørt og kort rosa magetopp.. Vil ikke ha bollemage og kalkunhake på bursdagen min altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, ja i det antrekket er det ikke kjekt å ha så mye "til overs" :)

 

en slik liste høres lurt ut ja! jeg får begynne med en slik en så har jeg den til jul :)

 

nå er jeg alene hjemme i 1,5 uke og er spent på om jeg klarer å få laget meg skikkelig (OG SUNN) middag hverdag... igår var jeg veldig sent hjemme så da ble det svinekjøtt, squash, rød og grønnpaprika og noen babymais som jeg kuttet opp og stekte. helt allright, raskt og sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn-middags prosjektet hørtes lurt ut Chenok. :)

 

Og lurt å ha et mål til høsten som pusher deg Katza - kan godt skjønne at du ikke vil se stor ut i det antrekket ja. :)

 

Jeg koste meg nok litt for mye i går, men det var en fest jeg har vist om siden november, og jeg hadde på forhånd bestemt meg for at det var den ene festen den våren her at ingen av reglene mine gjaldt. Likevel var jeg nok flinkere enn jeg ville vært i "gamle dager". Men det var altså ingen sprekk, det var et planlagt unntak. Og om det betyr stillestand på vekten så gjør det jo absolutt ingenting siden jeg gikk ned så innmari mye denne uka.

 

Håper dere har en deilig helg - det har jeg, og det var på tide, har vært så ekstremt stressa de siste ukene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeiokeii, DER fnt jeg et snev av motivsjon i et lite hjørne:p Nå orket jeg endelig å trene litt også..

Men det er noe skikkelig kødd med vekta.. Gulvet mitt er så skjeivt, så hvis jeg flytter vekten fem cm gå jeg brått opp to kg?? Den varierer mellom 70 og 73 og dette er på heelt ferske batterier.. jeg satser på at 70,8 var riktig fordi det viste den når det stod omtrent der hvor veta plaier å stå, dessuten føler jeg meg ikke 73 kg, har veid det en gang og da så jeg ut som en bolle.

 

Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre annet enn å prøøøve å få den til å stå på samme sted hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i gaaaaaaaaaaaammel bygård (=skjeve gulv!) så jeg pleier å plassere vekten ut ifra flisene på gulvet :)

 

nå har jeg spist middag. begynte på en pastarett fra fjordland, men etter å ha spist noen munnfuller av den + ett rundstykke så var jeg faktisk mett. får heller spise mer senere dersom jeg blir sulten igjen før jeg legger meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...