Gå til innhold

Nerder på vektklubben:p


Katza

Anbefalte innlegg

Hehe.. Jeg studerer det, så det er ikke så rart ord for meg, men metabolismene er nok ikke så enkelt å få noen oversikt over på google. :) Metabolisme er jo omsetning i kroppen. Så fettmetabolismen betyr hvordan fett omsettes i kroppen. Og det er en lang og komplisert prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

ah!! det forklarer saken. jeg er bare en stakkers økonom :)

 

sjefen maste til meg om at jeg må regne ut om jeg har RÅD til full ferie osv. pøh! jeg har da studert økonomi i såpass mange år at jeg klarer å kontrollere mine egne penger!! ingen fare for at jeg dukker opp i "luksusfellen" nei :)

 

hva han kan om økonomi er det større grunn til å sette spørsmål ved... :)

 

hva studerer du? medisin? trenings-et-eller-annet? kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan verken noe om økonomi eller metabolismer.. Jeg er spill-desginer:p

Har ikke noe lyst til å trene i dag, er bare slapp,slapp,slapp..

 

Kunne tatt meg en sykkeltur, men nå har all snøen begynt å smelte igjen så det er sørpe og klissklass over alt:s Jogging er det som vanlig bare å glemme.. Blir vel neppe noe kondisjonstrening på meg i dag, jeg vil ikke ut ><

 

Også har jeg en deadline i påsken, stresstress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer et underfag under medisin, med medisin som basis, også har jeg i tillegg tatt noen idrettsfag. ;) Økonomi nå ja, hmm.. Dårlige tider? Bra du har bedre ordnings enn sjefen da. Hihi.. Også en spill-designer, ja da er vi i alle fall innen tre rimelig ulike retninger da.

 

Jeg har fått trent masse allerede denne uken, veldig fornøyd, er jo bare tirsdag! Men det er så fint vær til tider, og da blir jeg så frelst og får lyst å bare jogge og gå og nyyyyyte ute.

 

MEN i går ble nytingen avbrutt av et lite sjokk; bikini og badedrakt utstilling i vinduet på en undertøysbutikk for damer. Huff og huff. Jeg hadde liksom håpet at det i alle fall var etter påske at bikinitankene skulle begynne å svirre igjen. ÆSJ. Men men.. Jeg skal være ganske ok i bikini denne sommeren, og neste sommer - da er jeg fin i bikini da! Hehe.. (Kanskje jeg blir nødt å ta med kjæresten på en sydentur i vinter for å få vist fram min ferdig-slankete kropp i bikini). DRØMME om syden! Ok.. Nok nå.. Ha en fin tirsdags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har vi ulike utdannelser/ jobber!! :)

 

hmm, jeg tror jeg kunne likt å studere idrettsfag...! og noe helse greier! men det stod mellom arkitekt og økonomi da jeg skulle velge - så falt valget på økonomi da!

 

spilldesigner? kjæresten min og lillebroren min elsker spill, men jeg er sinnsykt dårlig. så dårlig at jeg faktisk ikke får være med å spille ;) hehe! men nå er jeg jo tydeligvis utpekt som datageniet på jobben, så det kan bli interessant!

 

btw så er kjæresten min dataingeniør så han har data både som jobb og hobby :) hvordan blir man spilldesigner??

 

jeg har planer om å se bra ut i bikini allerede på sydentur i august... helst før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel neppe bikiniklar i år:p Med mindre jeg skjerper meg skikkelig og kjenner jeg meg selv godt nok så kommer ikke det til å skje x)

Trente 50 minutter med pilates nå da, selvom jeg absolutt ikke ville, så jeg er stolt av det=P Æsj, så tungt det er å trene umotivert..

 

Og det er vel forkjellige måter man kan bli det på, det enkleste er vel å begynne med en utdannelse innen grafisk design. Jeg for min del hoppet over den biten og startet et firma med boren min og en kamerat av oss=p Han han selv ingen utdannelse, så vi er selvopplærte begge to, han har sittet forran pc'n hele livet og drevet med koding og programering og jeg har tegnet og malt på både ark, vegger og pc hele livet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Da var det min veiedag igjen, og jeg har gått ned 600 g (veier nå 63,9), og mistet 1 cm rundt magen. Det betyr, og hold på hatten;

 

Jeg har nådd mitt første delmål! HURRA! ;) Da skal jeg ut og handle meg nye joggesko - det var premien på første delmål. Påsken skal brukes til å pønske ut hva som skal være premie på neste delmål (60,0 kg). Jeg har totalt 4 delmål og 1 hovedmål. Så det er en nedgang delt i fem. Ingen premier skal være mat eller matrelatert. Premien på 52,5 kg (målet) må jeg nok spare opp litt penger til for det blir jo "Hold vekten kurs", ny hårfrisyre og selvfølgelig nye klær.

 

Jeg er glad og fornøyd. 600 g ned er ikke noe ekstremt, men for min kropp er det helt perfekt. Det er i dag 10 uker igjen til 10. juni (og den første uken er jo påske). Så hvis jeg hadde gått ned 600 g hver uke så hadde jeg veid 6 kg mindre til 10. juni, men det går nok ikke. Jeg har hatt en gjennomsnitlig vektnedgang til nå på 420 g pr. uke. Så kanskje jeg har gått ned 4,2 kg - da betyr det hvert fall at jeg blir "normalvektig" og når 2. delmål før sommeren da. ÅH - det hadde vært kult. (Jeg blir nemlig normalvektig på 60,0 kg i følge BMI, da kommer jeg endelig under 25,0).

 

- innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!! så gøy å nå et mål!! :)

 

jeg gleder meg skikkelig til mitt delmål som er på 60 kilo. kanskje litt drøyt å ha første delmål etter 9 kilo, men jeg må være litt streng med meg selv rett og slett!

2 kilo igjen til genser... ;)

 

høres ut som en kjekk jobb det der katza! jeg liker godt å tegne, men den interessen har jeg lagt litt på hyllen de siste 10 årene. nå i det siste har jeg begynt å dille litt med paint - det er utolig vanskelig å tegne på pc!!

 

igår tok jeg meg skikkelig ut på spinningen.deilig å merke at kondisen er blitt bedre etter at jeg begynte på sats i høst :) kunne ønske man stilte spinningsykkelen digitalt, da hadde det vært enklere å sammenligne øktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg vet med meg selv at jeg trenger å feire mål underveis, hvis ikke kjeder jeg meg, siden det tar så LAAANG tid med min kropp. Har du funnet en genser du vet du skal ha, eller er det bare at DA skal du få gå og finne en ny fin genser? 2 kg er jo ikke så lenge igjen det!

 

Siden det går best i starten uansett (både nedgang og motivasjon) så har jeg de to første delmålene etter 4 kg hver, mens deretter er det 3 kg, 2,5 kg og 2 kg. Og så er jeg i mål. Så da feires jo "all nedgang" etter hvert - men jeg tror det er akkurat det jeg trenger.

 

Og her kan dere få se min flotte "2 skritt frem og ett tilbake" vektkurve:

weight.png

 

 

wHJkjbs.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Innen2010=) Jeg vet ikke helt om jeg nådde mini-målet mitt på mandag eller ikke, pga batteriene..;) Men jeg er i alle fall under overvektig da, bmien min er på 24, var rett over 25 før, det likte jeg dårlig..

 

Nå er sola tilbake så jeg skal ta med sykkelen på tur og bli veldig møkkete.. Masse sørpe ute, men det får bare være=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Den sykkelen høres ufin ut for tiden ja. Min sykkel har ikke fått noe vårstell enda, så jeg må vel snart få ordnet litt med den (litt olje, vaske den litt, pumpe opp dekkene osv.) Har ikke noe lyst å sykle på den før det er gjort, er så kjedelig å sette seg på en vinter-sliten sykkel. Hihi.. Men jeg går overalt jeg nå, ska ikke kjøpe flere månedskort fram mot sommeren nå. Det er digg! Men du får ha lykke til med den sykkelen Katza. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det høres ikke ut som sykkelen din spiller på lag med meg ;)

 

deilig å være kvitt "overvektig-stempelet"- det syntes ihvertfall jeg! det ble så mye verre da jeg fikk OVERVEKTIG lysende mot meg på BMI-testen...! :)

 

har du fått deg nye batterier nå?

 

jeg hadde veiedag idag: 62,0 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Da tror jeg at jeg skal si god påske! :) Drar snart jeg nå. Og må pakke og rydde så ikke så god tid nå.

 

Veide du ikke det 31.03 og? Nå ble jeg bittelitt forvirra. Hihi.. Eller var det bare snikveiing? ;)

 

Uansett bra å ikke være overvektig, dere ligger foran meg der. Neste delmål så er jeg der og. Hurra! Forhåpentligvis før sommeren. Jippi..

 

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg nye batterier ja, men venter med å sette dem inn til neste veiedag..

 

Tror jeg får si god påske jeg og, jeg drar vel ingen steder, men det er mye å gjøre som ikke inkluderer laptop i påsken, så jeg kommer vel ikke til å være her like mye=)

 

Kos deg i ferien da, hvor du nå enn skal..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært 62,0 på snikveiingen i ca en uke ja ;)

 

og var ennå 62,0 på ukens veiedag (Torsdag, altså igår). idag var jeg 61,5 - hvorfor går jeg alltid ned dagen ETTER veiedagen??? jaja, skal vel være glad så lenge jeg går ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett det innlegget om genseren før nå! og den graf-dingsen var skikkelig fjong!! :)

 

tja, jeg trenger en genser... og har bestemt meg for at jeg skal kjøpe en peak genser når jeg er 60 kilo. har ikke bestemt farge og slik da, men det tar jeg når den tid kommer! burde sikkert hatt et delmål før jeg hadde tatt av så mye som 9 kilo, men men... :)

 

god ferie til dere folkens! selv skal jeg jobbe fram til og med onsdag... *sukk* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, jeg får skrive litt her så leser dere det kanskje når dere er tilbake fra påskeferie!!

 

denne helgen har jeg ridd stevne. magemusklene mine er helt ødelagt idag og jeg kan verken le eller hoste!

 

pga stevnet har det blitt masse trimpoeng denne helgen, men kostholdet har det vært verre med:

 

hjemmelaget pizza og lit smågodt på kino på lørdag,

hamburger til middag igår og kake da jeg var i en venninnes bursdagsselskap på kvelden...

 

MEN idag er det mandag og FULL SKJERPINGS! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er helt utslitt etter en lang påskeferie - hahahaha.. Morsomt, men nå skal jeg bare slappe av på sofaen. Melder likevel fra at jeg er tilbake, og at fra og med i morgen er jeg ekte vektklubb-nerd igjen! Fikk 20,3 trimpoeng i uke 15 (påskeuken), veldig fornøyd med det! :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var påsken over.. blir spennende å se hva det gjorde med vekta, har ikke hatt noe kontroll, spist for mye, for sjeldent, for usunt og ikke trent noe særlig.. Hadde vel egentlig bestemt meg for å skjerpe meg litt denne påsken, men det funka visst dårlig. Men jeg angrer egentlig ikke, kjæresten hadde permisjon heeele uka og jeg har hatt det kjempefint så.. ja, jeg driter i at jeg mistet litt kontroll, det får bare være!

Så lenge jeg hopper tilbake til gode vaner etter påsken så er det vel overlevelig tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

I dag hadde jeg veiedag, som vanlig på onsdager, men litt uvanlig siden det er to uker siden sist OG det er en liten påskeferie midt oppi det hele.

 

Vekten viste ned 800 g, stanset på 63,1 kg. I tillegg mistet jeg 1 cm rundt magen.

 

Dette er jeg knallfornøyd med, jeg kunne godt veid 2,5 kg mer i dag, det er mer normalt for meg etter en påskeferie. :) Jeg håper jeg aldri gjør det mer, det pleier for min del ikke være verdt det. Det er kun 10 uker igjen før juli-måned. Jeg fortsetter å ønske meg at jeg er normalvektig til sommeren. Denne sommeren blir første sommeren i mitt liv at jeg planlegger å fortsette å slanke meg. Det var så deilig å spise sunt og trene i påskeferien, at det skal bli standarden heller enn unntaket i feriene. :) Bortsett fra at når jeg er ferdig med ned-i-vekt fasen skal jeg ikke spise kaloriunderskudd, bare sunn mat.

 

Og hvordan går det med magemusklene dine Chenok? Hihi.. Flirte litt av det.

Og Katza- hørtes veldig kos ut med kjæresten! Bra du har hatt en fin påske!

 

-innen2010

 

Hmm- nå er det noe feil med klokkeinnstillingene mine på vektklubben eller noe, fordi klokken er 0718 ikke 0618, ser ut som jeg er her drit tidlig. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

nå er jeg tilbake i gamle vaner her på vektklubben!

 

hadde noen dagers påskeferie hos svigers med "ete-gilde" og nærmest 0 fysisk aktivitet... det har desverre satt sine spor: idag var jeg 63,0 kg - opp 1,5 siden før påske :)

 

men etter en deilig ferie fra både det ene og det andre er jeg nå klar til å brenne bort både nye og gamle kilo :)

 

håper dere har hatt det fint i ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lett å falle i den tankegangen, Chenok. "Når jeg alikevel allerede har..."

Det ver en dame som en artig sammenlikning i en artikkel jeg leste.

 

Når vi skal spise sunt, er det alt eller ingenting. Enten så er det et lass med grønnsaker, beinhard trening og null sukker eller så er det bare å gi opp og dytte på med hva man vil. MEn hva hvis du tenker på huset ditt? Svært få har rengjøring etter sykehusets standarer, men hvor mange tenker at "kan jeg ikke gjøre det helt sterilt kan jeg likeså godt la det være grisete og heseskadelig?"

En burger om dagen er bedre en to:p

 

Jeg har forresten et problem.. Påskeegg! Jeg fikk et monsterstort et og det blir ikke tomt!! Jeg har tre asppelsinsjokolader, masse nøtter, mandelegg og mini-oreo's.. Kan ikke bare kaste det heller, men hvis jeg skal spare på det til helgene vil det vel ta en måned før det er borte, jeg vil gjerne bruke kose-kvota mi på øl:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...