Gå til innhold

Nerder på vektklubben:p


Katza

Anbefalte innlegg

forstår godt problemet ditt i helgen ja!

 

det der er jammen ikke lett! men du sparer mange kcal feks ved å holde deg unna brus i bursdagsfeiringene osv.

 

festen er det litt verre med... jeg har blitt flink til å invitere venner til meg, har filmkvelder og middager osv :) da motstår jeg fristelsen av å gå ut på byn (bor i byn jo!!) og kan lettere "styre" hva jeg putter i meg :)

 

men...! det er jo selvsagt begrenset hvor lenge jeg kan holde på slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Oj! Ja, da har du litt å stri med til helgen ja. hihi.. Men du fikser dette! Jeg trodde du hadde veiedag på mandager?

 

Du kan jo heller sette deg noen kjempe-sunne mål til påske da, siden du skeier ut den uken her? Bare er forslag. Og treningsplan for så lang tid burde gå greit ja! Kjempegøy å ha noe som motiverer sånn da. Jeg skal heie på deg jeg! :)

 

Jeg har ofte blitt med folk på fest og byen og alt uten å drikke i det hele tatt jeg. Går greit, og ofte merker de andre det ikke. Hehe.. Jeg er slu, kommer til å være EKSPERT når jeg en gang skal ha barn (om 10 år eller noe altså, men allikevel, har fått trent litt nå). Må bare være nøye på at INGEN får smake på "vinen" min. Noen ganger har jeg med litt vin da, så jeg starter med 1 eller 2 glass vin, og når de andre da begynner å bli fine i farta så går jeg over på vann. Tralalala.. Jeg kan nemlig gire meg opp hvis det trengs, må ikke ha alkohol for å "leke" litt brisen. Alkohol er nemlig en av de tingene som virkelig får kroppen min til å ta stille-stand. Veldig dårlig gjort av kroppen min.

 

Chenok - 0,7 ned pr. uke er KJEMPEBRA! Ikke la deg bli skuffet av et par uker uten så godt resultat. Jeg pleier stort sett å ende på en nedgang på 0,2 - 0,3 ned pr. uke i snitt, fordi jeg har flere perioder med stillestand og små oppganger underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG, et forslag til et løpeprogram (som du gå videre på ved link nederst når du har gjennomført) for å bli god til å løpe. Kopiert fra en annen tråd her inne (fra forumet "Kun for menn", veldig bra av han som skrev innlegget, han skrev at han startet med så såvidt takle 1 km, men nå kunne han løpe 1 mil og "avslutte med et smil"). http://www.loplabbet.no/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=132

 

Kanskje et forslag? Eller så kan det jo hende du allerede har et program. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der, 2010. Takk=)

Jeg tror egentlig ikke alkohol er så ille for meg egentlig.. Jeg har gått ned normalt de gangene jeg har drukket, jeg blir aldri fyllesjuk heller fordi jeg får får alkohol veldig fort ut av kroppen, så det er sikkert derfor. Nei, jeg får passe på hva jeg spiser og trene ekstra ekstra mye nå, heller ha det som mål og ikke gå opp i påsken istedet for å gå ned:P

Jeg har veiedag på mandager?

 

Jeg vil aldri dra på byen jeg, men om jeg nekter å bli med så blir jeg for opkker bært ned i taxien, jeg får ikke noe valg:p Jeg har slemme, slemme venner.

Idag har jeg syklet igjen, det var smertefullt fordi jeg var støl og hadde vondt i rompa etter det forbanna sykkelsetet:P Det ble bare en halvtime da, kjedet hoppet av også ble alt krøll og da var jeg rett ved hjemme så jeg bare stilla sykkeln hjem og fikset den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med sykkelen.

 

HAHA.. jeg misforstod bare da du sa opp 100 g denne uken, trodde du også hadde veid i dag. Litt sløv blir man jo når man skal henge med i en så hurtig tråd som vår. :)

 

Jaja, da får vi vel ha bedre lykke neste uke på vekta ALLE TRE da! :) Jeg krysser fingrene for det. Men ingen av oss har jo hatt noen ekstremt dårlig veie-uke, dette løsner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APPLAUS!!! smiley-sport017.gif

 

:) Bra jobba! Pass på å spise nok når du plutselig trener mer, jeg vipper ned en meny under 10 trimpoeng, og opp en over 20 tror jeg, husker ikke helt (må kontrollsjekke til påsken). https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi - kontrollsjekket nå, det stemte det - jippi, da kan jeg forsyne meg litt ekstra i påsken på hyttetur. Nammenam.

 

smiley-sport016.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok en gang har jeg opplevd å ikke kunne logge inn på vektklubben en HEL dag (nesten). jeg blir rimelig oppgitt!

 

idag har jeg spist på escalon med svigers:

2,5 SMÅ poteter med hvitløk

3 kjøttboller med salsa

2,5 poppers (USUNT!)

litt brød med sånn hvitløks-greie

litt svinekjøtt med hvitløk og chili

 

 

jeg lurer litt på hvor usunt dette egentlig var?? bør jeg ha dårlig samvittighet nå tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. hva er escalon og poppers? =p Ellers så spørs det jo hvordan kjøttbollene var tilberedt og hva slags brød det var og kanskje viktigst; hvor mye du spiste av det!

Men det hørtest jo ikke dødsens ut da!

 

Jeg spiste to grove boller i går, fordi det var bursdagen til mamma... Også var det pølser til middag, spiste kyllingwiener med sånn skoga fiberpølsebrød. Endte på 1900 ca..

I kveld skal jeg spise lasagne med to veninner også skal vi på fest.. Imorgen er det bursdagsfeiring for mamma og på søndag for min nevø.. Også er det påske! Suuuukk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm?? er ikke escalon noe som finnes over alt i norge altså?!

 

her i bergen er det 3 escalon resturanter tror jeg. de selger tapas (= spanske småretter). man bestiller ca 5 retter til 2 personer.

 

feks en potetrett, en kjøttrett, en fiskerett/sjømat, osv. man får mange små skåler og fat på bordet også deler man maten :)

 

med andre ord - jeg spiste ikke så mye av hver ting :)

 

http://www.escalon.no/

 

men irriterende å ikke kunne registere det!! :)

 

hvordan har deres dag vært? idag skal jeg ri to hester så da blir det nok litt trimpoeng for min del!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lasagne trenger forresten ikke å bli så ille. spis feks rikelig med salat til så blir det bra :)

 

"svigers" hadde vært i syden og der hadde de handlet ETT KILO med karameller til oss :) hvordan skal dette gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men hun lager aldri salat til da, hun steker loff, det er det:P Meenmen.

Æsj, nå har det snødd bøttevis igjen så nå kan jeg ikke sykle mer=( Snufs!

 

Du får gjemme karamellene bakerst i skapet! Eller gi dem bort.. Heldigvis så vet alle jeg kjenner at jeg ikke spiser godteri så jeg slipper det problmet=p

 

Har ikke gjrot så mye i dag.. tentke å sykle, men det går jo åpenbart ikke. Yoga skal jeg ikke gjøre før i morgen, så dagens trimpoeng bli vel bare høstet fra gåturen til veninna mi (10 min) Menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla! Jeg visste heller ikke hva escalon er, men så spiser jeg ute kanskje 4 ganger i året da. Så.. Ikke så hyppig på det derre der. :)

 

Du kan jo spise salat før du drar da Katza - så trenger du bare forsyne deg en runde av lasagnen. Burde gå greit dette! Du fikser det her, utfordringer kommer det jo til å være resten av livet nå. Hvis du har litt ekstra mye en periode så kanskje du skal satse på stillestand en liten stund da, men uansett så går det nok greit!

 

Skal på fest i kveld selv og, men planlegger å ikke ta med så veldig mye å drikke på. Da går det greit. Jeg pleier aldri å kjøpe noe på byen uansett, altfor glad i å danse, så det glemmer jeg (sånn har jeg alltid vært). Blir mye billigere også sånn, greit for en student.

 

Kos dere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er ikke student, men lever jo fortsatt etter student-regele. "Drikk deg dritings på vors så slipper du å kjøpe dyr øl åå by'n:P"

Nei, det høres kanskje pubertalt og teit ut, men jeg synes det er så meningsløst å ta med to-tre øl når man skal på fest, dakan jeg like så godt drikke vann liksom. Festene jeg går på er snublefyll lang vei, så å være edru er liksom ikke et altarnativ=p

Jeg drikker i det minste ikke fredag og lørdag hver helg som de aller felste andre faktisk gjør..

 

Nja.. hun lager vel neppe så mye uansett, hun gjør aldri det. Fattigfolk vi, så.. blir bare akkuratt det vi trenger tenker jeg=p

Jeg tror jeg skal holde meg unna dansegulvet i kveld. Prøve i alle fall, det gikk litt hardt for seg forrige gang.. x) Er en fyr som alltid spanderer så veldig mye på meg og som god normann sier jeg da ikke nei til gratis alkohol=P

Dårlig slanker, det er det jeg er..=p Menmen, så lenge jeg kan gå ned en kg i måneden og leve normalt så er det vel egentlig det jeg foretrekker. Jeg blir bare brått så utolmodig=p Jeg får se hva jeg gjør, tar det litt som det kommer, for mye faste regler og rutiner så bare gir jeg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode råd der innen2010!! de skal jeg forsøke å bruke hvis jeg blir bedt i selskap! lettere å spise mindre om man ikke er skrubbsulten :)

 

hehe, da er vi litt motsatt katza!:) jeg trenger faste "regler" og å se fremgang for at jeg skal gidde å gjøre noe. så får det heller bli noen unntak fra reglene. jeg gidder ikke å ha det kjedelig selvom om jeg forsøker å gå ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nok som Chenok - jeg må ha faste regler! Jeg er drittlei av å være en jojo-slanker, og da må jeg bare bli ferdig en gang for alle. Blir nok faste regler i en eller annen form i mange år framover, siden det tar laaaang tid å få en stabil vekt. :)

 

I går brukte jeg kosemerkene mine på NEI-mat for første gang på MANGE uker. Hihi.. Det var ikke så godt at jeg synes det er noe jeg trenger å savne, men det var veldig hyggelig å være på fest. Og som dere ser; lite alkoholinntak gjør at man våkner på morran dagen der på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt at du koste deg i går :)) kjæresten min hadde guttevors her da jeg kom hjem igår.

 

jeg skulle tidlig opp idag så jeg spiste deilig wok (som kjæresten min hadde laget), dillet litt med pcen, ryddet da de var gått på byn, vasket klær og la meg. egentlig var det deilig å være alene hjemme noen timer :))

 

nå venter jeg på å få servert hjemmelaget smoothie - så skal vi se film!

 

ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjæsjæsj, denne uka kommer til å synes på vekta.. I går spiste jeg kake, det var jo bursdagsfeiringen til mamma og vi fikk alle servert et stooort kakestykke.. I helgen ble det jo øl og vin og tequila og attpåtil en hamburger på veien hjem (Selvom jeg ikke tok med meg penger for å unngå akkuratt det:p)

Også var det masse drittmat på onsdag og i dag har jeg lovet å spise en gele.. Jeg har i det minste holdt meg til dette da og ikke knasket i vei på alt mulig usunt bare fordi "nå har jeg jo allerede.." liksom. Synes det er et stort skritt i riktig retning, jeg vil jo ha varige endringer her så det er sikekrt like greit at de kommer inn litt og litt så sitter de bedre..

Men det er fortsatt kjipt å aldri gå ned:P Jeg bare.. jeg er alltid så sulten! Arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jei (tror jeg) vekta viste 69,9=) Men gulvet mitt er skjeivt så først viste den 73!! Men så snudde jeg den så den stod skjevivt nedover på en måte, ikke sidlengs..

Den må være feil, håper det er feil, satser på at 69 er riktig..:) Kan jo ikek ha gått opp 3 kg på ei uke.

 

Isåfall har det vært en vektnedgang på 300 granm. Fettprosent og vann vet jeg ikke for batteriene på vekta røk.. Må kjøpe nye etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingre og tær og håper at 69 er riktig ja :)

 

jeg har ligget med migrene hele helgen. det endte med at jeg syndet igår og spiste både litt smågodt og 2 påskeegg (slike i lilla eggekartong).

 

uff og huff!! jeg syntes bare så veldig synd på meg selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velvel, så lenge du holdt deg til litt smågodt og to påskeegg så er det jo ikke verdens undergang! =) Kunne jo vært værre!

 

Blir vekta ustabil om den har dårlige batterier btw? Det hadde jo vært litt kjipt..:)

Synd at gulvet mitt er så skjeivt da, badet er jo like skakt og kan liksom ikke plassere vekta på kjøkkenet=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekta kan bli rotete med dårlig batterier. Gjelder forresten kjøkkenvekt også. Men de må ikke altså, men kan bli det. :) Satser på at 69 er riktig. Og ned er ned! Hurra!

 

Ikke ha dårlig samvittighet Chenok, gjort er gjort og spist er spist - se fremover! Bedre å ta tak i det du kan gjøre noe med, dagen i dag.

 

Ha en fin fin dag! Jeg fikk 17,2 trimpoeng totalt forrige uke, og er godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, du har helt rett! både angående batterier i vekten og "gjort er gjort, spist er spist" :)

 

idag var jeg 62,0 kg. kanskje det har løsnet litt igjen nå? jeg går ikke på kurs nå, men fortsetter med offisiell veiedag på torsdager og har avtalt med en venninne at vi skal rapportere til hver andre i noen uker framover.

 

idag er det jobb og spinning som står på programmet for min del. har dere planer for dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å avslutte en oppgave i dag. Har mye undervisning de siste dagene frem mot påske, og det er DRITKJIPT om ikke jeg har levert oppgaven til påske. Blææ. Men det ordner seg nok. Hihi.. Også skal jeg ut og jogge en tur, og trene styrke. Fin dag dette her!

 

Og gratulerer med nedgang da Chenok! Det løsner plutselig vet du. Merkelig med kroppen og kalorier, det er nok ikke bare ett enkelt mattestykke, såååå mange prossesser involvert i fettmetabolisme i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...