Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrus

Ble 3,5 trimpoeng på meg i dag. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle GÅ på trening. Som regel kjører jeg, for det tar så lang tid å gå frem og tilbake. Du tenker sikkert; "Herregud, er a såååå lat?!" - men det er jeg ikke. Jada, det går greit å gå NED til trening. 20 minutter med ganske bratte nedoverbakker. Men hjem igjen - etter 1 1/2 time med trening, så er det HARDT å gå alle de bakkene opp igjen!! Men jeg endret litt på programmet mitt, og tok ikke spinningen min i dag. Gikk ned og opp igjen, og svømte 1000 meter. Investerte i svømmebriller i dag, så nå er motivasjonen desto høyere!! :)

 

Middagen i dag ble pitabrød med masse godsaker i. Svinekjøttdeig (jadajada, karbonadedeig er bedre, men faen så dyrt!!) med fajitakrydder, salat, minimais, løk, ost og litt rømme og tacosaus. Rett og slett taco i pita! Godt som bare rakkern :) Skikkelig fredagskost.

 

Er litt bekymret over alkoholinntaket som vil finne sted de neste ukene. Skal være med ei venninde i morgen. Vors hos henne og ut med båt på fest etterpå. Blir ALLTID for mye å drikke. Neste fredag er det middag, revy og drikking med jobben, og en uke etter det er det avsluttning med korpset. Hva er deres erfaringer med alkohol og slanking? Lest at mange får ødelagt hele forbrenningen sin av alkohol. Blir mest sprit her i huset da, så vet ikke om det har noe å si. Men blander alltid i juice og sprite zero, så det blir jo ikke det værste som finnes - kalorimessig i hvertfall! :)

 

Har ikke lyst til å ikke drikke heller, bare fordi jeg går på "s" ordet. Det er bare teit. Får håpe det ikke har all verden å si! Så får jeg bare ha med meg små mengder alkohol og holde meg langt unna potetgull - og alt annet som setter seg rett på lårene - og satse på det beste. Blir spennende å se om det slår ut på veiinga! Vekta sto på 88,2 i dag.

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Hehe, så morsomt at vi har klart å skrive 100 ganger her inne allerede:p !

 

Hørtest ut som en good middag Sitrus, og skjønner jo at du tenker på lommeboken fremfor noen kallorier. Det er jo bare å ta litt mer grønt og litt mindre kjøtt:)

 

Blir jo gjerne sånn når sommern sniker seg rundt hjørnet, med både alkohol og avslutninger og hele suppa. Det er jo bare å danse litt ekstra, så merker du ikke noe forskjell

 

Mitt største dilemma fremover er at vi skal rive kjøkkenet, så mulighetene for å lage mat er ganske små, pluss at vi bor 3 min. unna sentrum, så det kommer til å bli ferdigmat i hele juli, så det kan bli interessant. Skal få kjøpt meg grill (har bare lånt foreldrene mine sin frem til nå) så skal prøve å grille alt mulig.

 

Idag grillet jeg kylling i sølvfolie med ananas og urter med diverse grønnsaker og soyasaus til lunsj. Var faktisk godt med ananas på kyllingen.

 

Sov godt og ha en kjeempeflott langhelg jenter! Skal bli godt med litt ekstra fri på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å gå inn og sjekke denne tråden, for det har omtrent alltid skjedd noe.. Det er gøy :) Da klarer jeg ikke å la være å skrive litt selv heller.. hehe..

 

Må si det hørtes ut som en utfordring å lage mat siden kjøkkenet ditt skulle rives, loone! Nesten litt komisk, når vi snakker så mye om matlaging og sånn. Det hørtes i og for seg litt vanskelig ut! Vet du hvor lenge det kommer til å vare?

Grilling hørtes ut som en bra plan, da! :)

 

Sitrus: bra med 3,5 trimpoeng! Det er mye synes jeg! Svømme 1000 meter er kjempebra, da. Er det et sånn kombinert treningssenter og svømmehall du pleier å dra på? Det hørtes kjekt ut å ha det i ett!

Ellers har jeg ganske lite gode råd når det kommer til alkohol og slanking.. pleier vel å være en av de større utfordringene.. en vil liksom ikke bli a-sosial heller. jeg droppa faktisk å dra et sted og ta noen øl i går, egentlig litt pga. at jeg visste at jeg ikke burde. Fordi jeg vet at det kommer til å bli mer enn nok mat og drikke denne helga. Det er nemlig DEN besøkshelga på gang. Hadde fire venner på besøk i dag, som jeg ikke hadde sett på kjempelenge.

Da ble det både hjemmelagd pizza, og en jumbo-dessert etterpå.. noe av det beste jeg vet, nemlig vanlijeis med sjokoladesaus, peanøtter, non-stop og banan.... og da kan jeg ikke sitte og late som at banan er sunt og at alt er helt greit.....hehehe.. Men jeg nøt hver eneste bit, det var kjempegodt!

Selv om jeg sikkert utløste kalori-alarmen... jaja.

Må nok skjerpe meg litt siden det jo nå blir veiedag på tirsdag :)

 

Bestevenninna mi kommer på besøk til meg i helga, utroooolig koselig, gleder meg så mye. Hun og hennes sønn på to år. Har ikke sett dem på flere måneder! Vi bor dessverre langt unna hverandre. Så jeg regner med at det blir litt rødvinskos i løpet av helga.. Det vil si, jeg VET at det blir det, ettersom jeg og kjæresten har kjøpt en kartong med kjempegod vin! Hehehe.. Men skal prøve å passe på så det ikke overstiger kalori-inntaket.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Vet ikke hvor mye jeg skal danse på junibordet med jobben, Loone :) Men jeg skal prøve å holde meg i skinnet både i dag og neste uke med drikkinga. Vet det blir en skikkelig fyllefest når korpset har avsluttning, så jeg får spare kroppen til da. Blir nok mest soling og båtkjøring i dag =)

 

Ingsi; Jeg har gratis tilgang til både treningsrom og svømmehall på jobben, så det er veldig kjekt :) Det eneste som er litt dumt er at jeg kjenner jo ALLE kundene som bruker svømmehallen, så jeg får alltid så mange rare blikk når jeg går for å svømme. Alle kjenner meg igjen, og må sikkert tenke vel og lenge når jeg kaster meg uti i adidasbadedrakta, uten sminke og med oppsatt, vått hår. Men det er litt moro også da. Det virker spesielt som om de gamle aldri kommer på hvem jeg er, og glor på meg fra jeg hopper uti til jeg går igjen. Huff.. Heheh.

 

1000 meter er passe trening. Tenkte jeg skulle begynne å prøve meg på litt mer enn bare brystsvømming. Nå som jeg har briller er det jo lettere å gjøre riktig brystsvømming også, men må nok lære meg litt andre ting også. Blir litt kjedelig etter hvert!

 

Lykke til med kjøkkenriving og grilling Loone! :) Ha en kjempefin langhelg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det blir en utfordring å ikke ty til fastfood når vi ikke har kjøkken. Det kommer til å ta hvertfall en måned, for vi har veldig dårlig råd. Så vi har avtalt med de som skal pusse opp at de tar oss i mellom andre kunder, sånn at vi kommer "lengst bak" i rekken. Men vi tjener nesten 20.000 på det, så det er verdt det! Heldigvis elsker jeg grillmat, så kommer til å stå ute i all slags vær, og om sommeren er det jo godt med kalde middager. Hadde vært værre om vinteren:p

 

Sitrus: på kurset sa de at hvis du skal på "sammenkomster" så er det lurt å bytte ut middagen med et mellommåltid (kallorimessig) og heller "bruke opp" de ekstra kalloriene på diverse godsaker. Det er sånn nødløsning som fungerer i korte perioder, men ikke i lengden. Så det er jo greit hvis det er snakk om kanskje tre-fire ganger. Men ikke hver helg. Hehe

 

Så utrolig koselig med vennebesøk da ingsi! Hvis hun har med seg sønnen sin så kan dere jo finne på litt diverse aktiviteter med han, så får du litt gratisforbrenning av kalloriene der også:)

 

Nå er det flaskepantetid. Kanskje det blir litt ekstra grønnsaker på oss idag! Har spart opp i en måned snart, så må da bli et par hundre kroner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Den banan-woken hørtes god ut, ingsi! Den skal jeg uten tvil prøve.

 

For en herlig helg det har vært. Fantastisk vær og god stemning. Fått litt farge på skrotten, og da føler man seg med en gang mye freshere. Men kommer til å bli vanskelig å holde forbrenningen oppe hvis varmen skal fortsette sånn i sommer, jeg mister all matlyst jeg når det er så varmt. Men jeg har spist en del suppe, det er godt med noe lett og salt i varmen. Ellers blir det nok mange gode salater i sommer tror jeg, og selvsagt en gooood del grilling.

 

Skjønner utfordringen med å rive kjøkkenet, loone. Man blir en del hemmet i matlagingen da. Men har du tilgang på micro? For da er jo Fjorland-middager en god løsning også:) Men grilling er jo supert det også, er jo så utrolig mye man kan legge på grillen! Er ikke bare pølser og biff liksom:)

 

Har dere hatt en fin helg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hei og ho!

 

Jeg har i hvertfall hatt en veldig fin helg! Ble masse kos på lørdag. Strålende vær og ypperlig båtføre. Ble litt grillmat, og nok alkohol utover kvelden. Tror egentlig ikke at det værste var alkoholen, men dagen derpå. Jeg var så sulten i hele går at jeg trodde jeg skulle dø. Så fort jeg fikk spist, romlet magen etter 20 minutter. Holdt meg ganske i skinnet, og selv om jeg ikke hadde noe frukt her, så gikk det da ned masse moreller, mais og minimais. Vet mange sier mais er så fetende - men det driter jeg virkelig i, for jeg ELSKER mais!!!! :)

 

Veide meg i hvertfall i dag, og da sto vekta på 89,1 faktisk. Skikkelig surt når jeg vet den sto på 87,9 på lørdag. Får bare spise riktig og drikke masse i dag, så er det kanskje ikke riktig så ille i morgen! Det kan jo umulig være over 1 kilo fett som har sniki seg på i hvertfall!

 

Nå må jeg komme meg ned på jobben og kopiere litt noter til i efta. Skal ha øvelse med et nytt storband, og er i besittelse av en hel del noter som skal deles ut. Blir jo kjempe moro! Vi begynner klokka 15, og skal spille gjennom ikke mindre enn 52 låter for å finne ut hvilke vi skal bruke. Vi får nok se om det blir noen trimpoeng i dag ja.

 

Ble forresten 15 trimpoeng forrige uke! :) Innen skjema!

 

Ha en fin mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med litt farge ungogtung! :) Da får du jo mer energi også, så kanskje det blir overskudd til mer sunnheter i uken som kommer! :)

 

Sitter fremdeles med nesen ned i boken jeg da, så har ikke blitt noe farge her i gården. Kjedelig å sitte inne å titte ut på sola, men er ferdig om litt under to uker så! :)

 

Uff, så kjedelig Sitrus. Prøv å drikk masse vann og "damp" deg selv, i badstu eller noe liknende. Man blir jo dehydrert av å drikke, pluss at man mangler masse vitaminer, så det kan jo hende det er smart å ta de c-vitaminene du tok når du var dårlig? Jeg tar foresten de samme som deg, og er kjempefornøyd med de!

 

Har mikro, heldigvis! Men syns de måltidene blir for tunge nå som det er så varmt ute. Men, tenkte jeg skulle lage litt skinkesnurrer og grove vafler å fryse ned, også ta det som noen måltider hvertfall. Syns det er så godt med varm kveldsmat, så blir alltid enten grove vafler eller havregrøt.

 

Ha en fin mandag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Ble 88,5 på meg i dag da. Er jo ikke såååå ille! Satser på mer ned til neste uke ;)

 

Må løpe, skal vaske sånn 1000 vinduer på jobb i dag. GLEDER MEG... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min første tirsdags-veiedag, og det må jeg si var ganske så overraskende effektivt ;)

Pila landa på 86,5, (sånn ca!), det vil si omtrent en halv kilo ned fra forrige torsdag. Nå håper jeg den kan stabilisere seg, så jeg kan komme meg ned til 86 etterhvert.

Som jeg (tror jeg) har nevnt tidligere, er mitt største delmål nå 85 kilo. Da har jeg gått ned omtrent 6 tilsammen, og det synes jeg er bra :) Så tar vi det litt derfra.

Skal ikke stresse meg ned til de 85, men kanskje jeg er der innen ca. tre uker, da? Det hadde vært flott!

Var meget forberedt på å ha gått opp i dag. Var såvidt jeg ikke gadd å gå på vekta. Drøyde det kanskje litt komisk lenge, men så bestemte jeg meg for å bare hoppe i det. Har nemlig blitt rødvin de tre siste kveldene (siden bestevenninna mi har vært på besøk).. men kanskje jeg har klart å holde meg innenfor kalori-inntaket, da.. vi gikk en tur på søndag, i 1,5 time, så det var sikkert ikke negativt det heller. men det har blitt både stratos, potetgull, pizza, fine rundstykker og sånn i det siste, så det kan nok hende jeg bare hadde litt flaks i dag:P

 

Time will show.. gleder meg sykt til å bli ferdig med siste eksamen i morra:(

Gruer meg litt.. tenkte kanskje å trene i kveld, men tror kanskje jeg drøyer det til i morra, så får jeg prøve å øve litt på eksamen i kveld.

Skal ha eksamen i direksjon.. jeg studerer musikk. Du er også ganske så aktiv på musikkfronten, sitrus? :) Det er gøy!

Det er bare at jeg er utrolig dårlig til å dirigere... hehhe.selvtillitten er veldig liten.. tror jeg må gå inn i en rolle eller noe sånn for å klare å fake at jeg liksom er en dirigent i morgen.......søren altså..

 

men hallo, 86, 5. jeg får fokusere litt på det positive der. og jeg har hatt større ting å være sur for tidligere, så får vel overleve denne eksamenen her! hehe.. jeg suger virkelig i direksjon.

 

dere er kule! ha en flott dag og kveld!

husk stylista halv ni! hehe :) (jeg er litt glad i slike programmer..)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Bra nedgang Ingsi! :) Du har nok vært flinkere enn du tror ;) Tenker -500 g går fort jeg! 3 uker var da lenge! Du klarer det på 2 veit du!!!

 

Ja, jeg er aktiv musiker! =) Gikk ut musikklinja for 2 år siden, og spiller i 2 band og korps på trompeten(e) mine. Har dirigert masse siden jeg var 15 omtrent. Alt fra aspirant- til skolekorps, men trives best med å spille jeg! Elsker det!!!

 

Lykke til med eksamen i morgen :)

 

Nå er jeg akkura hjemme fra trening. Ble 3,9 trimpoeng av spinning, styrke og svømming. Herlig! Nå venter denne tirsdagens fiskemiddag, som er fiskegrateng. Litt skrumpent med penger om dagen, så vi kjøpte en 5 pak med gratenger, så har vi en stund!

 

Hvordan har det gått med dere andre i dag da?! Spent!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Gratulerer med nedgang, jenter!!! :) Herlig!!

 

Det ble en god veiedag på meg også, vekten viser 80,5. Dsv nøyaktig en kilo ned siden sist. Kjempefornøyd:) Men har jo vært der før, var nede på nøyaktig det samme før påske, også gikk jeg opp igjen etter nesten 14 dager med marsipan og festmiddager. Så nå er liksom 80,5 litt "skrekktallet" mitt, føler plutselig at det å nå 79,5 er mye vanskeligere enn kiloene frem til nå har vært. Men jeg skal virkelig stå på kommende uke, jeg merker at jeg får skikkelig kick av å se resultater.

 

Jeg har faktisk spist fisegrateng til middag idag, sitrus. Det er sinnsykt godt synes jeg! Med potet og revet gulrot til...mmm!! ;) Ingen dum middag. Ellers blir det mye suppe på meg i varmen, det er så lett å lage pluss at det bare glir ned.

 

Ønsker deg lykke til med eksamen imorgen, ingsi!! Er sikker på det går flotters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter!

Så braa at ting går fremover for alle sammen. Jeg blir bare lei meg når jeg veier meg, idag viste plutselig vekten 10 kg mer enn den gjorde sist uke. Det er jo ikke fysisk mulig å gå opp 10 kg når man ikke spiser særlig mer enn det vanlige kalloriinntaket! ;) Så jeg gidder ikke føre det opp engang, får heller bare vente til jeg er ferdig med hestekuren min. Haha!

 

Nå er det bare 8 dager igjen, også er det sommerferie for min del! Bare to eksamner igjen!!

Det kommer sikkert til å gå kjempebra imorgen ingsi. Er nok lurt som du sier å gå inn i en rolle på en måte!

 

Har noen av dere spist tofu? Jeg så et program om det før idag, og det er visst kjempesundt. Men visstnok nesten ingen som liker smaken, jeg liker alt ingen andre liker så tenkte jeg skulle prøve! Har dere noe erfaring med det:p?

 

Foresten! Hvis dere sliter med godterisug (noe jeg sliter maaasse med) så burder dere kjøpe dere krom-tabletter! De er ikke noe sånn vidunderpille, og du får fremdeles lyst på søtt iblandt. Men sånn når du sitter der om kvelden, ser på frustrerte fruer osv. så er det litt lettere å ta en skål med havregrøt fremfor annet, uten å få tårer i øya når du går forbi potetgullposen og godteriskåla!

 

Lykke masse til imorgen ingsi!

 

Nå har de foresten 40 % på all juce på meny:D "sjekke tilbudskatalogdag" idag så imorgen er det ut å handle. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger, alle sammen:) Det var koselig!

Endelig ferdig med eksamen! Det gikk greiere enn jeg hadde forventa, så det er et bra tegn. Rota sikkert litt, men men. Tror nok jeg står i allefall, det som er det aller viktigste;)

 

Loone: Skjønner hvis du blir frustert, er ikke noe vits i å registrere det da, nei. De raser vel av deg igjen når du er ferdig med medisinen. Lykke til med dine eksamner du også. Det nærmer seg stadig sommerferie ;) Jeg har smakt tofu ved flere anledninger, var i asia en periode for noen år siden. Der bruker de det i alt mulig rart. Det er litt godt, men jeg er ikke hekta! Men jeg har også hørt at det skal være kjempesunt. Har ei venninne som eeelsker tofu. Verdt å prøve!

Kromtabletter fikk jeg også lyst til å prøve. Kanskje det skal være premien min når jeg kommer ned til 85....hehehehehehe.. men skal iallefall prøve det!

 

Ungogtung: dødsbra nedgang! Snart er du under 80-tallet...heeeeldiggris!!!!

Schtå på!

 

Sitrus: så kult at du er musiker! Trompet lyder kult. Rytmisk/klassisk eller hva liker du best? Du kunne godt tatt eksamen min i dag! Selv synger jeg. 3,9 trimpoeng var forresten dritbra jobba.

 

 

Nå har jeg ført inn maten min for i dag, og er allerede på over 1850 kalorier! måtte bare kjøpe meg en is-te og en yoghurt i tillegg til lunsjen. Ble så lang dag med å sitte og se på alle sine eksamner (og synge på alle, ikke minst). Så da ble det litt ubalanse. Med pitabrød til middag så fylte kaloriene seg visst fort opp. Vet ikke hel hvordan jeg skal klare å holde meg under 1900 i dag, men får iallefall peise på med grønnsaker. Så får jeg heller gå litt over, med et eller annet. Går vel ikke Såååå mye over hvis jeg holder meg i skinnet. Skal på trening etterpå! Jogge og så en styrketime.

 

Ha en flotters onsdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Ååå så nært 70-tallet ungogtung!!! Gleder meg SÅ til å komme meg dit igjen selv! Dette klarer du =) Bare å stå på som bare det!! Den perioden sist når jeg slanket meg synes jeg at å komme ned under 80 var det værste. Det tok lang tid! Vet ikke om det var psykologisk eller fysisk, men mener det gikk flere evigheter før jeg plutselig raste ned til 75. Desverre gikk det jo bare oppover derifra.. Ikke denne gangen!

 

Ingsi, trompet er dritkult ;) Det er virkelig en ting jeg er god på av natur, og som jeg trives utrolig godt med. Jeg spiller i korps, har spilt i soul/funk band i 2 år, er med i en blåserekke på forskjellige oppdrag (både med kor og på fyllefester) og har akkurat kastet meg med i et storband. Klassisk synes jeg var ålreit på musikklinja, men med band så er jeg mye mer i mitt rette element. Elsker å kunne strekke meg selv litt lenger på alle måter, og kunne være litt mer "fri" enn man er på et noteark. Og det blir jo også en del synging og showing utover kvelden med band :) Masse øl og livlig publikum --> sier seg selv!!! Godt man får danset av seg ølen :) Håper VIRKELIG jeg får fortsette å spille med masse band når jeg flytter for å studere.

 

Ååå så kjedelig med den oppgangen Loone! Ikke la det ta motet fra deg! Du vet i hvertfall hvor det kommer fra. Bit tennene sammen når kuren er over, så skal du se du kommer tilbake til der du var! Har du merket det på kroppen eller? 10 kilo er jo voldsomt mye på en uke!! Sikkert masse vann og rare stoffer som hoper seg opp.

 

Ellers har jeg bare svømt i dag, og lagt opp et godt program for matinnkjøpet den neste uka. Tenkte jeg skulle få tømt alle skap og frysern i den anledning at begge kontoene våre er tomme, og det ikke kommer mer penger før neste onsdag. Kjekt :) Tror faktisk jeg liker å planlegge hva vi skal ha også. Er jo så kjekt å ha en liten handleliste som skal vare ut uka! Jo mindre man er på butikken, jo mindre fristelser har lett for å havne i kurven. Litt kjedelig å være blakk, men... Flaskepant er en fin ting!

 

Vi skribles =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Så søte dere er, jenter. Blir glad av å lese her jeg:)

 

Så kjedelig med medisin-kiloene, loone. Men tror du kan trøste deg med at det er nettopp bare det. Det må jo bare være vann. Så når du kommer deg av medisinene får du nok en meeeget rask nedgang. Vil tro at det å gå ned 10 kilo på en uke veier opp for skuffelsen av å se 10 kg pluss denne uken. Så du får bare smøre deg med tolmodighet og stå på;)

 

Nå sitter jeg og spiser grapefrukt faktisk, synes ikke det er så ille. Litt surt, men for min del er det bare positivt. Elsker sure ting!

 

Er forresten billig kyllingkjøttdeig på coop om dagene. 10 kr for en pakke, de lanserer visst sin "egen" kyllingkjøttdeig. Løp og kjøp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii jenter! :)

 

Det hørtest kjempeflott ut ungogtung! kanskje det blir en tur på coop imorgen, takk for tipset! ;)

 

Så bra dere har så stor lidenskap for musikk! Selv høres jeg ut som en dødende kråke, og musikk-kunnskapene begrenser seg til blokkfløyteopplæringen i grunnskolen. haha

 

Jeg har foresten laget meg min egne lille blogg, hvor jeg har tenkt til å legge ut oppskrifter osv. Er så flink til å surre bort alt på ark, og alt jeg lagrer på pcen sletter jeg med jevne mellomrom uansett. Så tenkte det var en lur ide!

 

http://loonesverden.blogspot.com/ er linken, hvis dere vil titte =)

 

Der har jeg foresten litt om grapefruktdietten ungogtung. Hehe

 

NÅ er det foresten bare 6 dager til jeg er ferdig med eksamen, og senebetennelsen er godt på bedringens vei. Imorgen skal jeg prøve min første treningsøkt på over en måned. Så er helt i hundre :)

 

Håper alt står bra til hos dere! Nå er det snart bones, så skal kutte opp litt grønnsaker å hive innpå mens jeg ser. Elsker sånne serier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loone, har vært inne og kikka på bloggen din. Så kult at du skriver der. Skal følge med og lese ;) Driver du med den grapefruktdietten nå? Det hørtes hardt ut! Men du virker bestemt :) Så bra at senebetennelsen er på bedringens vei, forresten.

 

Her går det egentlig ikke sånn superduperbra. Gikk ikke så bra på eksamen :/ Prøver å glemme det, men det er ikke så lett. Ble bare så utrolig skuffa. Følte meg så dårlig. Jaja..Det var forresten klasseavslutning i går, noe som var koselig bortsett fra at alle prata om eksamen og at jeg ble lei meg hvert 5. sekund:P Hehe..huff...jeg griner og ler om hverandre. Er bare så teit når en føler seg dum.

Ikke noe gøy å bli skuffa og lei seg.

Jeg må innrømme at jeg trøstespiste i går.. var rett og slett det jeg gjorde. Tenk på det!

Pleier ikke å gjøre det, men i går ga jeg egentlig litt F. spiste masse pizza (vi var på pizzarestaurant), drakk tre øl, spiste potetgull og en Troika oppå det hele!!!Yndlingssjokoladen min!Grete Roede hadde rista på huet! Men håper jeg er tilgitt i dag, da. Er flink i dag.

Så dere skjønner nok at jeg ikke førte inn kaloriene for i går.. Men har bestemt meg for at dagen i går skulle være denne ukens utskeielse.

 

Selv om jeg vet godt at nå er det virkelig sommerferie! Det er DET jeg må fokusere på!! Kjæresten min og jeg reiser hjem til foreldrene hans i morgen. Skal nok være der i stund, og i neste uke kommer vi til å dra på hytta hans noen dager. Gleder meg kjempemye til det. Skal bli deilig å reise litt vekk. Etterhvert reiser jeg til østlandet (bor på vestlandet), til foreldrene mine, skal være der i seks uker, jobbe og sånn:)

Tror det skal gå greit å kontrollere vektnedgangen når jeg er hjemme hos foreldrene mine, men er litt usikker på hyttetur osv. Men kjæresten min er helt klar over at jeg prøver å gå ned, så vi kommer ikke til å hamstre inn godteri. Men noen glass vin skal jeg spare plass til. Også blir det sikkert mye grilling, som jo kan være ganske så sunn mat :)

 

Skal forresten i bryllup 1. august, så det kan jo være en ekstra motivasjon for denne slankinga. Kanskje når jeg har nådd 85, at jeg skal sette meg et nytt mål innen 1. august. Jaja.. vi får se. Tar en ting av gangen!

 

God helg, jenter! Skal prøve å få vært innom her litt, selv om jeg reiser bort.

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Jeg har også lest bloggen din, loone!!;) artig å følge med, også supert at du kommer med gode tips. Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd den grapefrukt-dietten i 14 dager, kanskje jeg får det til etter siste skoledag. Frem til det er det så mye som skjer, så vanskelig å finne tid til å planlegge og sånn. Men som sagt, jeg synes grapefrukt er kjempegodt! Så gjør meg ingenting å spise det hver dag, hehe.

 

Så dumt at eksamen gikk dårlig, ingsi:( Skjønner godt at du skeiet ut med trøstespising da. Tanten min har gått på grete-kurs. Og hun sier alltid til meg at det gjør ingenting om man skeier ut en gang iblant, så lenge man er "back on track" neste dag. Det synes jeg er fint å tenke på når jeg sitter med en tom chipspose i hånden og humøret er bånn. Er godt å tenke på at dersom man er flink 6 dager iløpet av en uke så er det ikke verdens undergang når den 7'ende dagen går skeis.

 

Grillmat er noe av det beste med sommeren når det kommer til mat. Lettvint er det også. Her om dagen marinerte jeg kyllingfilet i litt kikkoman, hvitløk og salt&pepper, slang det på grillen og spiste med masse god salat til. Sååå enkelt og helt fantastisk godt!!

 

Har dere noen gode grilltips kanskje? Vi satser vel på en sommer med masse grillvær, eller hva??:) Og er det noen av dere som har noen gode tips når det gjelder dressinger, sunne selvfølgelig;)

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Kjempe ålreit med sånn blogg Loone! =) Skal kikke innom titt og ofte!

 

Tror nok ikke det blir noen diett på meg. Det høres rett og slett ikke motiverende ut for min del ;) Men blir spennende å lese om deg/dere som skal :)

 

Blir nok grilling i sommer ja, ungogtung! For vår del blir det mye en-gangs-grilling! Har ingen uteplass og dermed ingen grill :) Men det blir vel noen hytteturer med familien. Og jeg har et SINNSYKT bra tips til en dressing som er ekstremt mager og lett, og som ikke gir deg et gram mer fett:

 

LA VÆRE Å BRUKE DRESSING!!!!

 

:) ...jeg liker ikke dressing! Eneste jeg bruker i krisetilfeller er lettrømme, men bruker helst ingen ting. Tar heller på litt krydder eller noe!

 

Men så dere vet det, så er det veldig lite kalorier i de fleste dressingene! Spesielt de lette da. Så det er ikke noe man skal gråte av å få i seg litt av!

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra middag og revy med jobben. Maten var ikke så veldig god, så det var bra jeg og kjæresten hadde fylt opp med en liten middag tidligere på dagen! Det smakte rett og slett silo (sånn sauer og kuer får) av salaten - og jeg hadde selvfølgelig lasset på med det til den store gullmedalje! Note to self; LEARN!!!!!

 

Hadde heldigvis ikke råd til øl på revyen, så da kom jeg bra ut kalorimessig også! Hihi =) Ble 2 hvitvinsglass til middagen (gratis!!), men det er ikke så ille da. I forhold til hva det kunne blitt!

 

Nå skal jeg ha jobbehelg, så jeg tror jeg må smøre med meg noen matpakker så jeg slipper å fristes til pølser, pizza og godbiter hele dagen. 9-16.30 i en café er liksom ikke bra! =P

 

Skribles i morgen =)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta til svigers, da ble det over 90 kilo. 86,5 på min egen. Hvilken velger jeg å tro på: min egen, selvfølgelig. Det er iallefall der jeg ser min egen nedgang, og den vil uansett være ca. 4 kilo til nå, samme hvordan jeg ser det.

Må jo også legge til at jeg veide meg på kvelden, så da er det naturlig med et par kilo opp (merkelig det der!!), men ikke fire. Så kanskje min viser to for lite. Whatever, egentlig. Skal komme meg ned til 85 på denne vekta og, om det er det som skal til. Da blir det kanskje bare noen bonuskilo?

 

Leste i KK nå, sånn "gå ned fire kilo på fire uker", - forskjellige typer program. Gikk opp for meg at jeg kanskje burde være mer konsekvent i slankinga? Til nå har jeg kunnet hatt "helg" både fredag, lørdag og søndag..Det burde jeg nok slutte med, hvis det skal bli noe ordentlig fremgang. Spesielt bør jeg nok slutte å ta noen sjokoladebiter her og der - når det ikke er lørdag.

Og kanskje jeg burde ha et litt hardere, og mer regelmessig treningsprogram. Det var iallefall inspirerende å lese, fikk lyst til å prøve litt hardere, for å få litt raskere nedgang. Har brukt lang tid på det jeg har gått ned til nå! Har sett at kroppen har blitt litt strammere, men jeg kunne gjerne tenkt meg mer synlige resultater.

Herlig å bli litt inspirert, det er ikke så dumt å lese noen sånne blader iblant, tror jeg!

 

Takk for bra dressingtips, hehehe.. Selv synes jeg det er godt med bare litt balsamico eller olivenolje i salaten. ;)

 

Hilsen 4 kilo opp fra i går-jenta ..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Heheh, uff, det var da ikke mye til motivasjon! Men det er som du sier, man veier mer på kvelden! Jeg har også prøvd meg på både mamma og svigermors badevekter, og det er alltid forskjellig fra den jeg har selv. Både på godt og vondt! Så jeg baserer meg kun på min egen. Våger meg ikke opp på andres lenger, i frykt for å få en fryktelig oppvekking ;) Men hvis du er veldig usikker på vekta di, hvorfor ikke kjøpe en ny? Sa ikke Loone noe om tilbud på vekter? Det koster ikke mye, og kan jo være en liten motivasjon i seg selv å vite at det som står der av tall er riktig også!

 

I dag ble det veldig lite mat på meg føler jeg. Spiste frokost før jeg kjørte kjæresten på toget. Så en grov baguette på jobb, og suppe til middag. Ble veldig lite kalorier, så jeg har spedd på med litt nøtter og LITT is. Det er jo lørdag, og nå har jeg vært så flink til å holde meg unna sjokolade og nammis i det siste, at det var skikkelig digg å kunne gi seg selv!

 

Etter å ha vært ute på grytidlig kjøring til tog, og en innmari lang dag på jobb, så var ikke akkurat motivasjonen oppe for å gå tur når jeg kom hjem. Kjenner jeg sliter litt med det om dagen! Dørstokkmila blir bare lenger og lenger, men det er vel da det er viktig å ta seg selv i nakken og kaste seg ut døra? Liker meg liksom best på treningsrommet og i svømmehallen, for der puster jeg og peser jeg som en ulv og føler meg helt sinnsykt bra etterpå. Jeg får aldri helt den samme følelsen av å gå tur! Men leste en artikkel på en eller annen trimside før i dag, at det er vitenskapelig bevist at man forbrenner mer fett ved å utføre moderate treningsformer over lenger tid, i forhold til intense og kortere. Så jeg tror jeg må komme meg ut på flere turer! Er jo tydeligvis det som skal til for å brenne litt ekstra. Ble 2,4 trimpoeng på 1 time faktisk! Gikk 6,5 kilometer :) Stolt!

 

God natt alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter!

 

Så koselig at dere titta på bloggen min da! Det er egentlig mest tidsfordriv, for jeg elsker å lese om andres trening, kost og slanking. Så prøver alt mulig, og da tenkte jeg at det kunne være morsomt å lage en liten oppsummering av hva jeg prøver. Både for meg og andre.

 

Jeg syns det er kjempegodt med litt soya-saus, salt og pepper på alt av grønnsaker og kjøtt istedenfor dressinger. Det er jo helt sykt hvor mye fett og guff det er i de virkelig gode dressingene!! ;)

 

Uff, så kjedelig med den oppturen ingsi. Men på kveldsvekta så spiller både vann, mat og dagstemperaturen inn. Så de fleste veier jo "heldigvis" mer da.

 

Denne helgen er jeg hus og hundepasser for foreldrene mine. Var DEILIG med stekeovn og plater igjen kan man si! Så nå har det blitt hjemmelaget pizza med karbonadedeig og masse godsaker! *mmm* Imorgen blir det egg og god og mager bacon til frokost og taco til kvelds! Er så deilig å glede seg til maten! :) hehe

 

Nå er det bare 5 dager igjen til jeg er ferdig med eksamen for dette semesteret! Da begynner jeg på både grapefruktdietten, alli og trening igjen! :) GLEDER MEG!

Heldigvis så går hele grapefruktdietten på å bare legge til en halv frukt pr. måltid, så det skal jeg klare. Drysser over litt splenda og blåbær så glir det ned:p

 

Nå er det ut å kjøre familiemedlemmer hjem fra diverse festligheter. Er så utrolig kjedelig at det ikke er stipend i juli, så da må jeg tjene litt penger på andre måter. Hehe

 

Ha en suuper natt jenter! <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Jeg leita gjennom skapene til mamma etter noe godt, også fant jeg noe som heter bygris og hveteris. Det er sånn "boil-in-bag" opplegg, og det er 299 kcal. pr 100 gram. Men det veier nesten ingenting. Så en sånn pose (med plastikk) veier 45 gram. Det vil si at det bare blir 135 kallorier ut av det. Kjempebra til å være ris, syns hvertfall jeg. For må spise flere hundre gram ris for å bli mett av det:p

 

Ville bare si det, for syns det var kjempebra, og smakte godt! :o

 

Ha en super søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Så lurt!! :o Vi bruker egentlig en del ris, for samboern er så gla i det. Skal se etter det i hyllene når jeg handler neste gang :) Håper det ikke er kjempe dyrt!

 

I dag har jeg også vært ganske så flink på jobben. Tok meg en New Energy midt på dagen når jeg holdt på å sovne av dårlig vær og VELDIG lite kunder. Men den var virkelig goood! Synes jeg begynner å få så god kontroll på hva jeg får i meg på jobb. Jeg har med meg eller lager meg et grovt brødmåltid, og det holder meg mett hele dagen. Drikker masse vann, og kaster ikke en gang et ekstra blikk på alle godsakene som frister. New Energy er heller ikke så ille å ta seg heller, om man får lyst på noe. Det er veldig lite fett i den i forhold til vanlige sjokolader, er liten og kjempegod, så jeg har ingen dårlig samvittighet av det :)

 

Ellers er det iskaldt og regn her i dag. Det er ikke en motivasjonsfaktor for å si det sånn! Jeg har ikke regnklær heller, så om jeg hadde kommet meg ut så hadde jeg vel fryst i hjel. Og uten penger og en stengt arbeidsplass, så får jeg heller ikke trent ute. Har ingen treningsDVDer heller, så da blir det ikke noe hjemme. Men men, desto mer i morgen! :D

 

God søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...