Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Herlighet, Loone! Det hørtes skummelt ut! Det er jammen bra at det gikk så bra med deg. Det hørtes utrolig merkelig ut... huff. Går det bra med deg nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Det går faktisk veldig bra, alt tatt i betraktning. Får ikke helt sove om natten, og er mer eller mindre krøpling:p Men legene sa at det værste er over etter noen dager, så jeg får bare stole på det!

Har mistet apetitten totalt, så sliter veeeldig med å få i meg nok kallorier. Spiser omtrent bare vannmelon og jordbær. Men da får jeg hvertfall i meg litt fiber og godt med vann:D

 

Håper alt står bra til med dere jenter!

 

(TIPS: ikke sitt med pcen på fanget når det lyner og tordner ute:p haha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alleihopan!

 

Og - herregud Loone?!?!?!? Det må da være sinnsykt ubehagelig!!!! Jammen er det bra du slapp unna såppas lett da!

 

Nå er jeg endelig tilbake på dataen etter alt, alt, alt, ALT for mye jobbing. Kroppen verker, jeg er sliten hele tiden og lei alt. Skikkelig kjedelig. Og det er igjen enda en sinnsyk uke med jobbing, med blant annet en 09-22 vakt og litt slikt. Det er ikke bra hverken fysisk eller psykisk!!! Masse kunder og mas og tråkking på hardt gulv. Det ble bare 4 trimpoeng denne uka - og det var bare av vasking på jobben. Har gått en del ellers også, men har ikke orket å ta tider og notere. Har blitt så masse godt i form av kioskmat og utgått sjokolade (gratis = FARLIG) og øl på spillejob, så jeg GRUER meg til å gå på vekten i morgen. Synes heller ikke at jeg har fortjent trimpoeng for å gå til jobb å sånt, så aner ikke åssendet her har blitt.

 

Herregud, negativheten sjøl :P Godt det bare er EN sinnsyk uke til med utmattelser!

 

Gleder meg til å lese om dere i morgen!

 

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitrus, så flink du er! Du har lov å klage når du jobber så mye synes jeg...

Jeg har akkurat begynt med sommerjobb, faktisk er jeg nettopp ferdig med dag én, men jeg gleder meg allikevel litt til å bli ferdig, hehe. Jeg grua meg så fælt i går før første jobbdag! Håper at jeg klarer å gjøre en god jobb. også er det SYKT dritt å ikke bo sammen med kjæresten min i sommer :P megatabbe å bo hos hver våre foreldre for å jobbe.. det blir aller siste sommer i år i allefall, greit å finne ut av det iallefall! bare at det er 6 uker til vi virkelig kan være sammen igjen. GØRR.

Sånn. Ferdig.

 

Hehe.

 

Så nå består hverdagen av følgende aktiviteter:

1. Jobb (tjene PENGER! det er det jeg må fokusere på, også virka det ganske koselig da, det gjorde det absolutt!!!!!!!!)

2. Slanking. Hehe. Jeg er litt i siget om dagen. Vekta var på 87 komma noe igjen i dag, så den vil nok dit ja. Får tro det. Prøver å gå tur omtrent hver dag, det er så deilig vær. Vil trene 3 ganger i uka så langt det lar seg gjøre, og gå turer ellers. Jeg er litt på skjerpefronten om dagen. Lagd meg salat med kylling til jobben i morra. Følte meg litt flink da. Men ja.

3. Sole meg.

4. Møte venninner når det klaffer for begge parter! Alle jobber jo hele tida.

 

Æsj jeg savner kjæresten min jeg. Hehe. Men det var kanskje ikke deeeet vi skulle prate om på denne tråden her! :)

Håper dere har det bra!

Det blir godt for deg å bli ferdig med å jobbe, Sitrus! Synes ikke du trenger å fokusere så mye på hvordan det går med vekta denne gangen her. Du har jo gjort veldig mye anna. Fokuser heller på hvor flink du har vært til å jobbe :)

Det går nok BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

 

Hehe, takk Sitrus, jeg er utrooolig lykkelig over at jeg faktisk overlevde (drastisk tanke, men bare flaks at jeg ikke strøyk med:p)! Har vært på sykehuset idag og tatt nye prøver, og fått den værste kommentaren "Dette kan ta lang tid å komme seg over. Vi får bare håpe at plagene blir borte til slutt"... Så der satt jeg, med klump i halsen og kjempet mot å ikke begynne å gråte. Men får bare være positiv. Jeg humper rundt på krykker. NEKTER å gi opp! Så skal prøve meg på litt vanngymnastikk i badebassenget til mamma og pappa:) Satser på at det går!

 

Veiedag for meg ble egentlig bare droppet. For har mildt sagt endeeeel vann i kroppen etter all strømmen (ringer passer ikke, velkommen til tre dobbelthaker, valker PÅ RYGGEN, ingen sko passer.. osv). Men har vært flink hele uken, så regner med at det går rette veien, inn under alt vannet. Hehe

 

Skjønner at det er vanskelig med motivasjon når man ikke gjør annet enn å jobbe Sitrus! Men du får tenke positivt. Det blir i alle fall penger ut av det!! Også får du lage deg en liten "bonusbelønning" i slutten av uka (ny sommertopp, sko, veske.. osv). Som du KUN kan unne deg, om du klarer å holde deg borte fra gratissjokoladen. Det motiverer meg når jeg vet at jeg havner i situasjoner med mye godsaker. Hvordan går det med sykkelen din foresten? Så utrolig teit at det var noe galt med den når du kjøpte den!=

 

Uff, kjempetrist å være borte fra kjæresten så lenge Ingsi! Har bodd med min litt under et år. Og klarer ikke forestille meg 6 uker uten han i nærheten. Det er nok tungt. MEN tenk dere får tilbake "gnisten" for fult når dere er tilbake sammen! Da blir det vel fort litt gratis trimpoeng. Haha! Litt på kanten, men det er da bare positivt i så fall.

 

Hørtest ut som noen gode punkter du hadde satt deg opp i alle fall!:P De der stoffene som blir produsert i kroppen under bruningsprosessen skal visst gjøre så en går ned i vekt fortere, pluss at den værste søthungeren visstnok blir borte!

 

Idag kjøpte jeg foresten frossenfisk. Laks naturell eller noe sånt het det, kostet en 20-30 kroner. Lagde meg en "sølvpapireske" krydret de (fremdeles frosne) og slang de på grillen. Det var så UTROLIG godt! Med bakt potet og grillede grønnsaker til. Det er noe å ambefale. Ble god og sunn middag til langt under hundrelappen for oss begge. Har prøvd å grille de når de har vært tint opp, og da har de vært tørre. Men idag var jeg sååå sulten at jeg ikke gadd å tine de, og da smakte det hundre ganger bedre. Hehe!

 

Håper dere koser dere i godværet jenter! Nå skal jeg hompe meg en liten tur rundt på terrasen, kjennes ut som et maraton for min del:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, vekta sto på 88 i dag - IGJEN. Uff, kan ikke skjønne at jeg har fått på 500 gram på EN uke, når jeg har bevege meg så mye på jobb. Men det gjør vel noe med at jeg ikke har trent hardt som jeg har gjort til nå. Må nok være flinkere i matveien og drikke mye mer! Skal ta en ekstr veiing i morgen for å se om det virkelig er så ille.

 

Men nå som det er sommer så har det jo kommet Ice Tea fra Fun igjen i hyllene. DEN ER SÅ GOOOD! Har bare drukket to kartonger i dag.. :P Ikke bra. Tennene råtner, men kroppen skriker av glede! Forrige sommer var jeg oppe i 3 kartonger om dagen i en periode! Uff, ikke bra, ikke bra. Godt det er sukkerfritt i hvertfall! ...ikke at det egentlig hjelper så mye, men.

 

Har dere forresten smakt Tørst drikkene fra Tine (?)? De er kjempe gode, og virkelig noe å anbefale å ha i baggen på stranda :)

 

I dag har jeg beveget meg masse i hvertfall. Var i byen og hentet sykkelen min, og gikk masse på senteret og i gågata. Så gikk jeg og kjæresten ned til stranda og spiste sunn lunsj og sola oss, OG jeg sykla til og fra jobb! :) Eller, mest fra, siden det bare er nedoverbakker til, og BARE oppoverbakker hjem. Slitsoooomt! Men jammen er det god trim - og moro!!! Nå er det bare å kaste seg på sykkelen hver dag :)

 

Skjønner godt at du savner kjæresten din Ingsi. Jeg gruer meg så JÆVLI til å flytte fra kjæresten min til høsten. Blir 5 timer mellom oss, og vi får ikke sett hverandre mer enn kanskje 2 helger i måneden. Det blir så trist =( Vet jo at det skal gå bra, men jammen gruer jeg meg...

 

Men jeg gleder meg til å bruke all tiden min fremmover sammen med ham og få hvert minutt til å telle. Kose oss masse og reise litt sammen. Er så gla i kjæresten min <3 ^^

 

Hvordan har det gått med dere andre i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så morsomt! Sjekke inleggene våres Sitrus, bare et minutt som skiller:p

Underholdning i min hverdag. Sier sitt om hvor mye som skjer når man er stillesittende..

 

Ja, de tørst drikkene er utrolig gode! Spesielt den oransje, som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter. Hehe!

 

Det er ikke sikkert at du har gått opp noe i det heletatt Sitrus:D For det er vel sikkert sommervær hos deg også, med mye høyere temparaturer enn du er vandt med? I så fall er det nesten garantert væske som har samlet seg:) Det er jo på en måte litt deilig, for da trenger man bare en tur i badstua etterfulgt av en kald dusj også er de vops og vekk. Hehe. Pluss at du øker forbrenninga resten av dagen om du gjør det om morningen!:P

Tenk å hatt egen badstue. Kunne hele slankekuren gått ut på 10 min badstue - kald dusj - 10 min - kald dusj.

 

Syns dere er tøffe som velger å være litt borte fra kjærestene deres! Skjønner at det blir helt utrolig tøft. Spesielt for deg Sitrus som skal bort for å studere. Men, da åpner du jo horisonten for at dere får et bedre økonomisk liv videre, så du må jo bare tenke positivt<3

Selv skal jeg til London halve neste semester, så blir sårt å være borte for min del også. Men jeg tenker "den tid den sorg" så foreløpig vil jeg ikke tenke på det! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, nå begynte jeg å virkelig å lure når jeg så inlegget ditt over mitt! :) Hihi! Men det er ikke 1 minutt - Du har på 22 og jeg på 32! Hihi ^^

 

Ja, får håpe det er mye vann altså. Er så innari surt! Men nå er sykkelen i gang igjen i hvertfall, og det blir sykling på jobb hver dag :) (Unntatt i morgen, for da jobber jeg 09-22... Er nok ikke gira på å sykle hjem da!) Herlig å endelig ha den! Jeg er jo livredd når jeg kjører, men det er jo litt morsomt også da :P Balanseevnen er visst ikke heeeelt på topp enda. Hjelm er tingen!

 

Uff, ja, skulle virkelig ønske jeg ikke skulle være borte fra ham men. Bodd sammen i 2 år og vært sammen i 6 år nå i juli, så det blir ikke spesielt lett å plutselig ikke se hverandre så ofte! Og trimpoengene da er bare bonus :) Bare hååååper vi klarer å holde det oppe og reise til hverandre to ganger i måneden og i ferier. Må bare passe på at jeg ikke får meg noen fast helgejobb!

 

Nå skal jeg snøre på meg bikinien og dra med kjæresten ned for soling, lunsj og avislesing! Jobb i kveld, og sykkelen er klar! Ha en super dag dere! Håper for deres skyld at dere har fri!

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg så det nå Sitrus:p! Hodet og øynene er ikke helt samarbeidsvillige for tiden, så blir fort kluss med både tall og ord. Men det kommer seg etterhvert håper jeg!

 

Idag klarte jeg å gå 2 minutter uten krykker! (Dagens lille treningsøkt, haha!) Også har jeg vært hos tannlegen, null hull:D Jeg fikk tilogmed et lite klistremerke fordi hun syntes så synn på meg. Hehe

 

Det er så DEILIG at det er sol og varmt vær! Har grillet hele uken, og kommer til å fortsette med det de neste ukene mens det blir ordnings på kjøkkenet. Grillet paprika med salt, pepper og litt soyaolje er kjempegodt som tilbehør! Istedenfor de vanlige salatene. Et kjempefint alternativ når man blir litt lei.

 

Igår gjorde jeg noe, som jeg selv føler er kjempesmart! Kjøpte meg den tøffeste skinnjakken! Det var sånn supertilbud. 399 istedenfor 1499. Alle var helt gale og skulle ha de når butikken åpnet, og jeg fikk den siste brune, de var finest i brun! Den var en størrelse for liten, MEN planen er jo at jeg skal needover, så det er kjempemotivasjon for min del. Den er skikkelig, skikkelig kul! Gleder meg til jeg kan bruke den uten at den sitter så tett:D

 

Så deilig å sykle Sitrus! Tenk den gratis "solingstiden" du får til og fra jobb, i tillegg til trimmen! Skjønner at du ikke orket det på senvakten, men er uansett kjempebra da!

 

Det er bra dere har planlagt og møte hverandre fast, sånn at dere ikke blir helt gale av savn. Kanskje han savner deg så mye til slutt at han flytter etter<3

 

Håper alt står bra til med dere alle sammen!<3

nå skal jeg prøve meg på en liten gåtur til! Regner med at jeg kanskje får et halvt trimpoeng i løped av uken, hvis jeg er heldig. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!!! Åååå jeg synes så synd på deg Loone!!! Herregud. Får håpe kroppen din kommer seg igjen fort! Spesielt nå som du har motivasjon og alt på plass, så mangler det jo bare at kroppen kommer etter! Stakkars deg.. *trøst*

 

Ja, det ble ikke sykkel i dag. Spesielt fordi jeg hadde tenkt til å kjøpe med meg noe sunt og godt å spise og drikke på butikken så jeg skulle slippe alle de grusome tingene her. Men det rakk jeg jo selvføøølgelig ikke, så i dag har det blitt en pizzabit som vi lager selv, en sjokolade og en vaffel. LITE men i kcal så er det nok egentlig snart nok :) Må vel ha noe mer i løpet av kvelden, så jeg får se om jeg får meg litt gratis overtidsmat. En grov, varm baguette er ikke så gæærnt!

Blir visst så vi skal stenge rundt 22.15, som betyr at jeg ikke er hjemme før 23. Så da blir det antagelig 14 timer på timelista mi. Alt som står i tankene; OVERTIDSBETALING

 

Går og håper på at han skal flytte etter meg ja! :P Men det tviler jeg på, med mindre han ikke kommer inn på hverken 1 eller 2 valget sitt. Han vil nemlig gå noen spesielle IT greier som de bare har her, og ikke i Trondheim dit jeg helst vil. Er en mulighet for at det blir Oslo, så da er det bare 2 timer i mellom, men jeg liker ikke Oslo, sååå... :) Bare håper jeg ikke må til Tromsø, for da er det plutselig snakk om å måtte fly for å komme hjem.

 

Håper du blir bra igjen fort Loone!

 

Og ha en fantastisk sommerkveld alle dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt kveldsunderholdning for meg og, så bra at dere skriver masse!

Jeg liker heller ikke Oslo, Sitrus! så der er vi to.. har prøvd å bo der to ganger, med omtrent like lite hell begge gangene...hehe.. men det er sikkert fint å bo der hvis man driver med noe man DIGGER og bor kjempebra med noen man virkelig er glad i. (men ikke hvis man går på et halvkjipt studie og bor i et enda kjipere kollektiv:P)

Du er så flink til å jobbe, Sitrus! Huffameg.. jeg skjønner ikke åssen folk klarer det jeg. Selv har jeg bare jobbet to dager og er kjempestolt. Skjønner liksom ikke hvordan jeg skal klare å jobbe alle de vaktene jeg skal ha. Jammen er studenttilværelsen SLÆKK i forhold til det å jobbe. Da går det jo plutselig utover andre også, ikke bare deg selv.. Derfor skal jeg nok bli evig student.. fant jeg plutselig ut. Nei, vi får se. Må bare finne drømmejobben!

Håper du også er på vei til å finne den, til høsten :(

 

Loone: synes jammen du er positiv! Fyttikatta så bra egenskap! Hadde jeg blitt slått ned av lynet så hadde jeg vel klaga litt mer enn det du gjør, hehe! Bra du klarer å ha litt humor på situasjonen.. f.eks at du skal prøve å samle deg et halvt trimpoeng.. hvordan slanke en kropp som nettopp har blitt slått ned av lynet..tror ikke Grete Roede engang har noen spesialtips der. Du er tapper! :)

 

Nei, det er ikke gøy å være borte fra kjæresten altså.. satser på å få inn noen trimpoeng når vi sees ja, haha.. huff.. det har liksom gått EN uke, og jeg føler det har gått en måned. Det er det som er verst, at jeg blir så obs på hvor lenge det er siden sist, akkurat hvor mange dager det er til vi sees, osv. Da blir de dagene liksom så lange. Må kanskje slutte å telle dem og heller klare å se lengre fram i tid. Vet jo at den tida kommer da vi ligger på sofaen sammen hver kveld, men akkurat nå virker det så langt unna. Heldigvis får vi sett hverandre to ganger i løpet av disse seks ukene. Tre bittesmå dager hver gang. Det kommer sikkert til å hjelpe utrolig mye på, selv om det sikkert kommer til å bli litt grining når vi må dra igjen. Egentlig er jeg jo veldig heldig som har dette som et stort problem, det er ikke barebare å finne kjærligheten! Er i allefall helt sikker på å ha funnet den! Følelsene blir sterkere av å være fra hverandre litt, tror jeg, så slik sett er det kanskje sunt. Men det er jo ikke alt som er sunt som er like morsomt, alltid! Hehe!

 

I morgen skal jeg sole meg, gå tur med hunden og spise kyllingsalat før jeg skal på jobb. Det skal være kake-fest på jobben, så det kan jo bli litt av en utfordring. Jeg tror jeg skal unne meg et lite stykke, men det bør egentlig være veldig lite. Har veldig lyst til å se litt resultater på mandag, og jeg skal på fest nå på lørdagskvelden! Så da blir det jo litt alkohol der. Men må si jeg gleder meg til fest :)

 

Nå er jeg kjempetrøtt! God natt, jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld/natt i stugo jenter! MICHAEL JACKSON ER DØD! kom min kjære samboer inn å sa kjeeempehøyt mens jeg lå og halvsov. Så da tenkte jeg at jeg skulle skrive et nattinnlegg her. For når min kjære søtnos først begynner, da må han fortelle meg aaaalt som skjer, selvom jeg kan lese om det når jeg står opp imorgen. Haha

 

Jeg er heller ikke noe fan av Oslo! Bor bare 30 min unna og har vel ikke vært der på et år eller noe slikt:p Er så premieeksempel på "bønder i by'n" gikk meg bort på Oslo City! *flaut*

 

Man må jo bare holde seg positiv:D Jeg har mistet alt som heter godtesug, så holder meg til det jeg skal spise. Spiser kanskje litt lavt med kallorier, men det går bra en kort periode til jeg kommer meg på beina. Et halvt trimpoeng er da bedre enn ingen:D Det er en stor utfordring for min del, for hadde vært veldig enkelt å ligge på sofaen mens alle rundt meg duller og daller med dakars meg som har blitt truffet av strøm fra lynet og buhu. Men da hadde jeg vel endt opp som en tjukkas uten like når jeg endelig blir bra igjen.. Så neitakk!

 

Åååå<3 kjenner den følelsen Ingsi, av å vite at man har funnet "den rette" vi har begynt å snakke litt om å kjøpe hus/får barn osv. Men jeg har bestemt at det skal drøyes hvertfall til jeg får gått ferdig bachelourgraden min først!:( Men det er kjempesøtt, det er han som tar det litt opp iblandt, og da blir jeg egentlig litt glad. Er jo så utroooolig mange som har forpliktelsesproblemer. Men ikke min kar nei<3

 

Så deilig at dere får vært litt sammen innimellom, det er litt sånn "godbiten" men skjønner at det blir tøft å dra igjen. Jeg er helt tullette sånn. Når samboern min skal være ute hele natten, så blir jeg helt lei meg, fordi da må jeg kaaanskje muligens legge meg alene, og det er niitrist for min del.

 

Det hørtest deilig ut å sole seg og gå tur! <3 For ikke å snakke om salaten!

Vi hadde også kakedag på jobben på fredag som var, og da turte jeg ikke si nei, fordi det var sjefen som kom rundt med den. Baah. men god var den altså!! Det er som en artikkel på Grete Roede sier "høffelighet ødelegger vektnedgangen" eller noe liknende.

 

Skal bli godt med helg kan jeg tenke meg jenter! Håper du får litt fri fra jobben Sitrus, det tror jeg du trenger! Pass på å ta en dag som du bare ikke trener eller jobber eller gjør noenting. Slapp ordentlig av, fordi da forbrenner du mer når du begynner å trene igjen dagen etter<3

 

kos dere jenter<3 nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hunden og jeg vært på en aldri så liten tur (ca. 40 min tilsammen). Endte opp med at vi badet begge to, så det var veldig forfriskende :) Deilig temperatur, faktisk!

Sitter og lader opp til at jeg skal dra på jobb. Hehe nå synes dere sikkert jeg whiner litt om jobb :( Haha. Er bare ikke helt vant med det. Regner med at ting går greiere når jeg er ferdig med den første uka, iallefall! Må liksom passe på tida hele tida, ordne niste kjempelenge i forveien, og legge fram alt jeg skal ha med. Hehehe. Har tenkt å sykle til jobben, det tar ca. en halvtime. Men kan ikke bli svett, så jeg beregner en time! Så rekker jeg å skifte osv uten å stresse :)

 

Jeg er glad kjæresten min heller ikke er redd for å forplikte seg. Vi også snakker om å få barn ("en gang") osv, det er ganske så koselig! Men regner med at det blir en stund til :) (Må innrømme at jeg har tenkt tanken på at da må jeg vel på en ny slankekur igjen, hehehhe.. huff.. har faktisk bestemt meg for å gå på kurs etter at jeg har fått barn). Kanskje litt tidlig å tenke på dette allerede!

Loone, jeg liker heller ikke å sove alene! Haha. En blir jo vant med det, men det er spesielt kjipt de første nettene. Det er ganske kjedelig.

 

Ha en flott helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sånn jeg tenker også Ingsi, med unger. Da blir det ny jojo slanking og alt for ingenting. Så har bestemt meg for å få kontroll på vekten og ha kontroll en stund før det blir noe barn i huset. Det er planen i alle fall. Har endel venninder med småtroll, og de fleste av de er ganske tynne. Men de som ikke er det de "var som oss" slet med vekten før svangerskapet. Så skal hvertfall ikke være noe sofagris de 9 måneden nei! Da er det trening, trening, trening. Men det er langt inn i fremtiden! :(

 

Nå er det bare en måned ca til bursdagen min, og når vi ble sammen for 4 år siden.

Da var hans plan: Forlovet 19-20, barn 20-21, hus/lån/bil/båt osv. rett etterpå. Og han ble akkurat 21 nå:) så vi ligger leeeenge etter den planen gitt:p så er redd han skal få noen fiffige ideer. Men jeg har sagt ganske klart i fra om mine meninger om å gå for fort frem. Det er IKKE snakk om jeg skal ha meg brudekjole i str. 40-42 altså!

 

Skjønner at det er slitsomt med jobb Ingsi! Jeg fikk ny selv for to uker siden. Men jobbet bare 5 dager før jeg havnet på sykehuset. Så nå mister jeg den om jeg ikke blir bra igjen i løped av helgen. Kan fremdeles ikke gå uten krykker, så regner med at det går i dass. Men da blir jeg i alle fall den bruneste av oss her inne! haha:D

 

Ha en kjempeflott helg jenter!

Nå har jeg kjøpt meg nytt batteri til vekten (grugleder meg til veiedag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv og hoi!

 

Endelig litt fri fra folk og jobb. På torsdag ble det faktsik 14,5 timer med jobb. 9-23.30. Det var IKKE godt. Men lillesøster hadde kommet på besøk, så vi tok oss et nattbad klokka 00. Det VAR godt :( Jobbet fra 09 i går også, men bare 5 timer. Resten av dagen var jeg med lillesøster på bading og soling. Fikk gått en del og svømt masse og til og med syklet litt, men spiste usunt som rakkern, så da gikk det opp i opp.

 

Og det var en på jobben som hadde med kake i går til lunsjen siden han hadde bursdag, da var jeg så flink at jeg bare tok jordbær og gikk :) Så selv om det ble pølser på ettermiddagen og pizza på kvelden, så fikk jeg i hvertfall ikke på meg krem og marsipan på samvittigheten!

 

Sånn barnesnakk har vi også drevet litt med, men vi er begge enige i at alt slikt skal vente til vi er ferdig med utdanning og har fått oss jobb og et sted å bo. Litt godt å ha stabil økonomi før det tror jeg! ...men jeg har veldig lyst til å forlove meg om ikke så lenge allikevel da. :) Man trenger jo ikke nødvendigvis gifte seg om 2 år selv om man blir forlovet. Jeg VET at jeg har funnet mannen min, og vi har vært kjærester i 6 år og er fortsatt både bestevenner og kjærester. Og jeg er veldig enig - jeg skal ikke gifte meg i brudekjole i str 42!!!!!!!!!!! Det skal være dagen i mitt liv som jeg skal se bedre ut enn noen gang, og det foreviges i alle fotoalbum. Ingen valker som skal renne utenfor kjolekanten da nei!

 

Kjedelig med jobben din da, Loone. Men siden du ikke kan noe for det så får du ikke ta det ille opp. Så fort du kommer deg på bena så får du nok en ny jobb! :)

 

Skal bli godt å bli ferdig med denne helga, for etter det så blir det mye roligere på jobben, med 3-4 vakter i uka. Litt sommerferie modus =) Skal bli godt! Mangler bare en 18-24 vakt i kveld og en 9-17.30 i morgen, så har jeg fri i to dager. Skal bli så gooooooodt!!!! Så nå får jeg komme meg ut og sole meg og bade litt sammen med kjæresten før jobb igjen.

 

Vi prates jenter! =)

Ha en suuuper sommerlørdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skyskaper

Howhow!

Henger meg på her hvis det går greit :) jeg er en jente på 19 år som har gått opp en god del vekt de siste to åra, har prøvd å slanke meg et par ganger før uten suksess, men nå skal jeg ned hele 13 kilo:) i morgen er start dagen min så jeg gruer meg litt, men gleder meg mest! :( Fram med sunn maten og joggesko ^^

 

Hva spiser dere til middag/lunsj og slikt? Kunne trengt noen gode oppskrifter som er lette å lage uten alt for mange ingredienser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Skyskaper. Så koselig at du vil henge deg på! Jo flere jo bedre!

Deilig å få kommet ordentlig igang imorgen kan jeg tenke meg!!

 

Jeg spiser en god del salat til lunsj, da er det viktig å få med noe med proteiner (bønner, fisk, kylling.. osv) Og til middag griller jeg hver eneste dag:p Har ikke kjøkken for tiden. Men det er kjempelettvint med grillspyd. Tar foreksempel agurk, paprika, sopp, løk, squash, avokado osv, og kokte frosne scampi (koster rundt 40 kr på rematusen for en pose). Salter og peprer litt og tar litt soyasaus på, før det slenges på grillen 5-6 min. Ved siden av har jeg bygris. Det blir utrolig godt! :(

Ellers så er det kjempeflotte lunsj og middagstips inne på vektklubben! Jeg har snart prøvd alt de har der vil jeg tro:p Men de skinkesnurrene er min favoritt hvertfall! Kjempegodt å ta med et par stykker som matpakke en dag man kommer for sent hjem til middag. Fjordland er også supert! "Så godt, så enkelt"

 

Idag klarte jeg å svømme meg en liten tur, ble utrolig glad, fikk til og med benene litt i bevegelse, selvom det nok så greit krøkkette ut! Men, da er hvertfall mitt HALVE trimpoeng i boks:D

Håper dere har hatt en bra uker jenter! Og at dere ikke er av typen som klager på varmen! Vi må bare være glad til, sålenge vi har den. For plutselig blir det regn, regn og mer regn. Og DA blir det kjedelig for meg å ikke ha kjøkken. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---Men JAMMEN er det varmt! Haha!

Jeg elsker sol og varme, så jeg synes det er så deilig med skikkelig godvær. Selvom gradestokken viste 35 grader i dag (i sola). Sykt egentlig. Nå er jeg ferdig med første jobbuke, joho! Så nå blir det to deilige fridager. Det blir kjempegodt. Og bare 6 dager til jeg ser kjæresten min.

 

Velkommen på laget, Skyskaper :( Dette skal vi klare! Lykke til med starten! Selv har jeg drevet på (litt opp og ned i hvor konsentrert jeg har vært), siden mars omtrent. Det har variert veldig hvor mye jeg har "gitt" for å klare denne slankeprosessen. Men har fått av litt over fem kilo til nå, det er jeg ganske fornøyd med. Ikke noe 4 kilo ned på 2 uker her i gården, nei!

Jeg synes at Loone hadde gode mattips her, jeg! Hehe.

Selv spiser jeg endel knekkebrød om dagen. Er litt lei brød, kanskje spesielt nå om sommeren. Deilig med f.eks knekkebrød med eple, eller med kylling/kalkun-pålegg og gørnnsaker. Cottage cheese er det også mange som er glad i , og det kan kombineres med alt du liker, skulle man tro! Det skal jeg jammen kjøpe meg i morra.

 

Jeg har også fått smaken på yoghurt naturell, tar ofte det til frokosten med en sunn frokostblanding (passe på å ikke ha for høyt sukkerinnhold i den), og noe frukt. Namminam.

 

Tyr også til litt sånne lavkaloriting som f.eks Pepsi max. Får egentlig stilt en del av "søtbehovet" der.

 

Nå må jeg gå og legge meg, skal jeg få noe ut av solings-dagen i morgen!

Jeg har veiedag i morra, isj, gruer meg litt. Var på fest i går..............................................så det kan jo slå ut alle veier! Er uansett klar for en ny uke med ca. 3 treningsøkter. Fikk det til denne uka, så vil gjerne klare det neste uke og! Alle øktene har jeg jogga/gått fort/sykla (en av delene) som oppvarming, og så trent styrke i 20-30 min. Har brukt en treningsdvd for mage, rumpe, lår, samt brukt vekter for å trene armer.

 

Jabbadabbaduuu! Vi snakkes! GOD NATT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skyskaper

Takk for all den fine velkomsten, veldig kos! (:

ja idag startet jeg, fant fram treningsklærne bakerst i skapet og børsta støv av joggeskoene^^ ble en 40-45mins veksling mellom rolig jogging og gåing, vil jo ikke presse for hardt første dagen, selv om jeg ble en god del andpusten, spesielt nå som sola steiker i varmen :)

Pila på vekta viste 70.5 :/ og selv er jeg ikke så høy så hadde vært flott om jeg gikk ned 10kilo, men skal heller ikke stresse på noen måter, nei her er det riktig kosthold og god trening som gjelder!

 

Det er flott å høre hvor mye du har gått ned ingsi. over 5 kilo på tre måneder er jo fantastisk fort^^ håper jeg er like flink :( hvilken treningsdvd er det du bruker? sånn tv-shop opplegg eller? (:

 

Takk for alle mattipsene, de tar jeg med meg til neste handle tur (: synes det er viktig å gjøre mye innkjøp, fordi har man ikke det man trenger av matvarer tar man enkelste utvei, som er for meg bestilling av hurtigmat via telefon, huff :/

Jeg elsker grilling så det blir iallefall noe for meg:) også har jeg lagret meg et par fjordlands pakker i kjøleskapet (:

Cottage cheese har jeg aldri prøvd, men det skal jeg definitivt gjøre nå:)

 

Hvilke aktiviteter gjør dere ellers utenom trening som man kan forbrenne kalorier på? Jeg danser mye og det elsker jeg, synes også svømmebasseng er gøy, men det er desverre stengt for tiden her hvor jeg bor pga oppussing :) Har også hørt at å hoppe på trampoline i 15min er like effektivt som å gå rolig i en time^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho:) Tenkte jeg skulle "rapportere" fra veiedagen i går. 87,30 stod det, så det ble jeg veldig glad for! Det betyr nedgang, det. På bortimot en kilo! Jippi jey. Kan nesten ikke tro det. Det hadde vært FANTASTISK å komme ned til 86 komma noe til neste mandag. Fortsetter trenden med mye trening og kaloritelling! Lå på rundt 1500 kcal i forrige uke og hadde 13 trimpoeng om jeg husker helt nøyaktig. Så her er det innstramming!

Enda ei venninne kommenterte nedgangen, i går, hun sa "jeg ser skikkelig godt at du har gått ned!", det var gøy, da:) Jippi! Er så oppmuntrende.

 

Var ute og spiste i går, eller det vil si, jeg spiste ikke fordi jeg nettopp hadde spist middag. Så skulle fire av seks jenter ha dessert, mens jeg og ei av mine nærmeste venninner som også passer vekta ganske nøye pga at hu ikke vil gå opp, ikke tok oss noe dessert. Selvfølgelig var det fristende når det kom masse sjokolade, is og eplekake på bordet! Men jeg vet at jeg ville angra på det etterpå. Dessuten har jeg ikke fem flate øre. Var veldig fornøyd med å la være i går!

Hadde spist en nutrilett-bar rett før jeg kom til restauranten, så jeg var faktisk veldig mett hele tida og ble ikke frista. ULIKT MEG.

De nutrilettbarene er greie, bare rundt 220 kcal, det er ikke så mye, så mett som man blir.

 

Synes det er litt slitsomt når folk "maser" på at en må ta seg dessert!

Synes ikke det burde være noe tvang. Igjen kommer vi tilbake til den artikkelen på GR om at høflighet kan ødelegge litt for slankinga..

det kan VIRKELIG det! Hvis jeg hadde tatt dessert i går, noe jeg egentlig lett kunne gjort hvis ikke stålviljen hadde vært på plass, så hadde godterikvota mi for denne uka egentlig allerede vært brukt opp. Kjipt å være ferdig med den på ukas første dag...!

 

 

:) Bra med dere?

 

Treningsdvden er en abbonementsgave fra bladet Shape Up.

Ellers har jeg en dvd som er fra den Fitness frokostblandinga, hehe! Den er litt morsom. Kort og grei, får opp pulsen en dag man bare vil ta en kort økt og få litt bedre samvittighet :(

Nå blir det joggetur på meg!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra sykehuset igjen, med GLADMELDING til tusen!! Det er ikke noe alvorlig galt med meg OG jeg kan begynne å trene igjen så fort jeg føler meg i stand til det! Så nå tar jeg det med ro i to dager til, også er det trening på fredag GLEDER MEG!!:) blir for min del kunn svømming som treningsmetode i lang tid fremover pga belastningsfarer osv (har jo fått meg en ordentlig støyt fra strømmen). Men svømmetrening er jo kjempebra for kroppen, og mye bedre enn å droppe hele greia!

 

Det hørtes ut som en bra start Skyskaper! Greit å ikke presse deg selv så hardt at du er så støl de neste dagene at du omtrent ikke kommer ned trappa!:(

 

Så deilig med nedgang Ingsi! Det var kjempeflott å høre! Og så flink du har vært! 13 trimpoeng, det er 2600 kallorier mindre på kroppen det gitt. Ikke dårlig!!

 

Jeg fant foresten en utrolig tøff oppskrift på kyllinggrillspyd, nå har jeg den selvfølgelig ikke her mens jeg skriver! MEN, skal prøve den imorgen, så hvis den er noe tess legger jeg den ut her, hvis dere også vil prøve. Jeg har blitt den "grillmestern" Er så lykkelig for at vi har hatt finvær så lenge nå! Kjøkkenet kommer seg med stormskritt!

 

Men nå får jeg køye! Måtte bare litt på dataen etter en lang dag med blodprøver og annet skvip. Ha en flott natt jenter! Gleder meg til å høre hvordan veiedagen har gått! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hei igjen alle sammen!

 

Og velkommen til deg Skyskraper! =)

 

Ble absolutt ikke bra på meg i går.. Enda 500 gram opp. Det vil si 1 kilo opp på 2 uker :) Det er så NITRIST!!!!!!!!!! Jeg har vært sååå flink frem til disse to ukene, så skal det bare rase på igjen?! Ikke faen. Nå er jeg endelig ferdig med helvetesukene på jobb, så nå er det fullstendig skjerpings både i matveien og i trimmen. Det ble mye raskt og enkelt forrige uke på grunn av all jobbinga, men nå har jeg handlet inn masse sunne middager og salat til uka. Kan ikke egentlig skjønne at jeg har gått opp så mye heller... Men jeg har ikke registrert kcal heller, så jeg har vel antagelig sprengt skjemaet på de få tingene jeg har fått i meg.

 

I dag var det skikkelig godt å komme tilbake til normale vakter. En veldig stille dag, og det påvirket også matinntaket! Jeg fikk i meg en god frokost, riktig lunsj og en liten tallerken med jordbær. Merker at så fort jeg ikke stresser så er det mye letter å holde seg unna det usunne. Siden jeg vet veldig godt at sjokolade gjør meg rolig i stressende situasjoner, så er det alt for lett å falle tilbake på det!

 

Etter jobb nisyklet jeg alle oppoverbakkene hjem for å rekke kinodate med kjæresten. Var på verdenspremieren av Istid 3! DEN VAR SÅ BRA :) Den må dere bare få med dere om dere er animasjonsidioter som meg! Men det ble litt sjokolade i dag da. Kjæresten hadde kjøpt en smil som vi delte. Men vi spiste ikke opp hele en gang, så det ble ikke mye heldigvis! Salat til kveldsmat i dag :) Namminamm!

 

I morgen har jeg fri og skal til ei venninde hele dagen. Da må jeg bare holde meg i skinnet i matveien. Blir alltid masse kos med venninder, spesielt med venninder som ikke slanker seg. Men skal i hvertfall få gått en del og svømt masse så lenge været holder seg! Ååååå for en badenymfe jeg er!!!

 

Snart må jeg få kommet meg ut på noen lengre sykkelturer også, men vi bor så upraktisk til. Jeg kan velge; Begynne med sinnsyke oppoverbakker og få ekstremt masse nedoverbakke tilbake - eller motsatt. Det er ingen steder hvor det faktisk er bare rett frem eller normale sykkelforhold. Melkesyre sa du? JA! Må på nettet og finne meg noen fine løyper i skogen tror jeg. Elsker å sykle nå, så det hadde vært fiiiiint!

 

Hvordan har det gått med deg denne uka ungogtung?! Dere andre har jo vært superflinke!!! Det er nesten vondt å lese om. Får så dårlig samvittighet når jeg vet hvor mye jeg måtte svette og slite for å få av den ene kiloen før disse to ukene, og nå må jeg jobbe like hardt for å få den av igjen. Har gruet meg i hele dag for å skrive her :( Uffameg. Men jammen føles det godt nå! Skal komme meg litt oftere inn her og skrive så jeg er sikker på at motivasjonen holder seg denne uka =)

 

Vi skribles!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

 

Sitrus: DETTE skal gå BRA:D Ikke stress! Jeg er helt sikker på at trenden vil snu seg. Jeg har også plutselig gått opp 500 gram (eller for den saks skyld en kilo!) på en uke. Det er KJIPT! Men du kommer deg nedover igjen. Det kommer til å gå bra. Good luck :( Heier på deg. Tror jeg også skal komme innom litt oftere og bare skrive litt. Det har blitt en tendens med å skrive veldig lange innlegg her, jeg gjør det jo hver eneste gang, men tror jeg skal tillate meg å bare legge fra meg noen linjer i blant også for å si hvordan det går. Hehe.

 

Loone. Godt å høre at det går bra med deg!! Og svømming er jo kjeeempebra trening. Skulle ønske jeg fikk svømt mer! Men det er så langt til nærmeste svømmehall i sommer. Og jeg hæler ikke å svømme så langt i vannet sånn ellers.

God bedring, får jeg vel si, selv om du begynner å bli bedre!

 

Her går det bra. Trente mandag, tirsdag og i kveld. Ca. en halvtimes joggetur og så 20-30 min styrke (egentrening bare på matte og med litt vekter) per økt. Det er jeg kjempefornøyd med. Det er egentlig mer enn nok for meg i den varmen her. I kveld jogget jeg klokka 2300. Det var litt i seneste laget. Følte meg sporty, ja. Men det er egentlig den beste temperaturen om kvelden da. Også får jeg kanskje sove godt.

Men det blir nok ingen vane å jogge hverken kl. 2300 eller for den saks skyld kl. 0600 for meg! Jeg elsker SØVN!!!

Derfor går jeg og legger meg.

Heia dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Takk Ingsi :) <3 Jaada, det skal nok gå bra. Men det er så føkkings irriterende!! Men nå har jeg bitt tennene hardt sammen og fått orden i matveien i hvertfall. Handlet inn middager til hele uka forrige mandag, så nå har vi absolutt alt vi trenger til å lage sunne og gode fiskemiddager, salater, wok og kyllingretter. Jammen hjelper det på å få inn skikkelige middager til faste tider. Merkelig hvordan jeg merker det etter to ustabile uker!

 

I dag blir det ovnsstekte torskefileter i folie. Tror dette kan være supert på grill også, men jeg har bare tilgang på engangs, og det er jeg ikke så fan av :( Men i hvertfall - torskefileter i folie sammen med løk, purreløk, gullerøtter og alle andre grønnsaker du syns er godt til torsk. Ha oppi en liten ss med smør eller olje i folien, og legg fileten og grønnsakene i ovnen til grønnsakene er aldante og fisken er ferdig. Enkelt og greit! Litt krydder - - - SUPERGODT!

 

I går jobbet jeg på arrangement på jobben. Vi holdt fest for et firma, og jeg har stått i bar og vært med på servering o.l. Da ble det 9 timer med intens gåing og ståing på steingulv, så det verker fra topp til tå i dag. Heldigvis har jeg en veldig stille dag på jobb, så her blir det nok mest mulig avslappning. Tror forresten jeg serverte pølser på rekordtid i går. De skulle nemlig få pølser til nattmat.. Jeg serverte ca. 300 pølser på 20 minutter - alene! Konsentrert sa du?! JA. Men det var veldig moro da :)

 

Fikk også godt med driks fra fyllefantene! 200 kr ekstra i lommeboka! Det kan da ikke være ille?! Får aldri driks ellers når jeg står i baren her, så det var moro.

 

Så flink du er med joggeturer ingsi!!! Jeg er av de som hater jogging, men som elsker det når det er overstått :) Da blir dørstokkmila nok så lang. Burde begynt med det igjen egentlig. Bare synes det er så varmt nå at jeg blir helt råtten! Den eneste trimmen jeg føler jeg har motivasjon for er å svømme! Men siden svømmehallene rundt her er stengt, så blir det svømming utendørs. Funker fint, men det er jo så mye småunger også da a gitt..

 

Hvordan gikk det med den første treningen din i går Loone? Nå er jeg spent her =) Håper virkelig du er på bedringens vei!

 

Vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter! :)

 

Jeg hadde min første treningsøkt på fredag da, eller det var mer lek enn trening. For jeg kom meg ikke til svømmehallen (kjøreforbud) så jeg og samboern min badet i bassenget hos foreldrene mine når han kom hjem fra jobb. Men jeg ble helt utslitt så regner med det sikkert gjorde godt for kroppen å være litt i bevegelse:p hehe

 

Det hørtest deilig ut å jogge på kvelden Ingsi! Hvertfall med den varmen som har vært i det siste. Jeg er litt motsatt av deg. Elsker å trene om morningen, hvis jeg klarer å komme meg opp av sengen. Fordi da kan jeg dra rett hjem på slutten av dagen med god samvittighet. Også øker jo forbrenningen etter man trener, så da er den høyere hele dagen. Jeg liker å tro at det hjelper. Hehe!

 

ÅÅå, det hørtest kjempegodt ut Sitrus! Tror vi skal ha noe liknende til uken! :(

Nå er skattepengene kommet så tilsammen fikk vi nesten 20.000 tilbake, så nå lever vi i sus og dus. Igår hadde vi faktisk take-out pizza. Kjempedeilig! Kan ikke huske sist vi spiste noe sånt. Et par stykker sammen med en god salat. Snakk om luksus!

Imorgen blir det handling, og for første gang på leeeenge skal jeg kjøpe annet enn First-Price produkter og ukens tilbud. Kjøpe akkurat det jeg vil jeg. Haha!

 

Svømming utendørs er jo kjempeflott da! Får man farge i samme slengen! Jeg er så livredd for maneter og tørr ikke svømme i "sorte vann" så holder meg til basseng jeg altså. Hehe. Men man får jo generelt mye mer igjen for treningen når man gjør det utendørs!

 

Håper dere har hatt en flott helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...