Gå til innhold

Sakte men sikkert mot idealvekten og bli der


Gjest trollmor66

Anbefalte innlegg

Gjest trollmor66
Jeg har begynt å legge om stilen min' date=' ser jeg av de siste innkjøpene. Mer sporty og kroppsnært. For 7 kg siden satt slike klær lite flatterende på kroppen min, så da valgte jeg andre fasonger og snitt. De siste dagene har jeg gått på jobb i jeans med smale ben - og følt meg fin :)[/quote']

 

Hei 2rill :) Ja jeg må nok legge om stilen jeg og. Slutte å kjøpe bluser og kjoler av omslagsvarianten/tunikastilen og finne noe mer tettsittende. Da blir vi så flotte atte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest trollmor66

Dagens meny

 

Frokost som vanlig

Lunsj: salat med egg, fetaost og reker

Kos: cashewnøtter

Middag: indisk, hele pakka med nan, popodums, tzatsiki, kyllingvindaloo og ris

Rødvin

 

Dagens trim : vasket og ryddet i båten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Sen oppstandelse i dag så frokost og lunsj ble til et måltid

1 skive norsk rugbrød, 2 egg, reker og lettmajones, grønn te og blåbærbiola nam nam

 

En liten hvil på sofaen nå så skal jeg ta dagens trim

20 min på trimsykkelen og 10 min styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

og alt som hører med.............................

Jeg vet at man skal øke forsiktig når man skal begynne å holde vekten, men som sagt nå er jeg så lei.

Har ikke spist så alt for ille i helgen men det ble 1540 på fredag, 1600 på lørdag og 1500 i dag og ikke så veldig sunt alt sammen heller. Har kost meg med litt vin, litt vafler, litt krokanis, litt chilinøtter og litt ditt og litt datt. Det verste er vel at jeg ikke har brydd meg. Og så ble det bare 6,5 trimpoeng.

Skulle jo egentlig bare øke til 1450 denne uka men i gjennomsnitt ble det altså 1500. Føler meg litt dum samtidig som jeg jeg rett og slett føler for i gi f......

Vanlig å føle det slik etter snart 4 mnd på "slankern" kanskje??

UFF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det en ny dag. Kanskje det bare har gjort deg godt å ta en frihelg?

 

Jeg er litt redd for at du kan gå på en smell med å øke for mye for fort over for mange dager dersom du fortsetter som denne helga. Kjenner jeg deg rett tåler du noen uker til når du har vært så flink så langt. :)

 

Men kanskje du skal unne deg en fridag - f.eks etter kl 16 på lørdag og ut dagen? Dersom du holder skjemaet ellers går nok det bra. Og det blir kanskje ikke så mye "tvangstrøye"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hei smg og takk for tipset, burde kanskje ha ventet på deg? :)

Jeg tror igrunnen at du har rett. Har holdt på alt for lenge nå til å "gi" meg og kanskje risikere å gå opp igjen. Får nok forsøke en uke eller to til på 1450 og heller kose meg litt "ekstra" på lørdagene.

I morgen er atter en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ny uke, nye muligheter :)

Vekten er stabil selv med litt ekstra kos hele helga, så jeg bør vel være fornøyd med det.

Innerst inne ønsker jeg vel å gå ned noen hundre gram til for å være ekstra sikker på å ikke gå opp igjen, men det ligger vel mer i tallene enn i virkeligheten. I virkelighetens verden er jeg på den størrelsen jeg trives i, ja fakstisk sitter klærne heller litt løst enn stramt. Det er nok jeg som har fått litt ekstra muskler som veier mer enn fett men tar mindre plass.

Fortsetter denne uka med 1450 kcal om dagen.

 

Dagens meny

Frokost som vanlig

Lunsj som vanlig

Middag: Lasagna med salat, fruktcoctail med yoghurt til dessert ( yngste jenta skal lage middag i skoleoppgave)

Kvelds som vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke akkurat at du skulle bremse med den planlagte oppspisingen - jeg mente at dersom du kjører oppspising OG i tillegg "forspiser" deg kalorimessig i tre dager av uken så kan det være litt mye forlangt å holde vekten. :)

 

Men dette finner du ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Jeg mente ikke akkurat at du skulle bremse med den planlagte oppspisingen - jeg mente at dersom du kjører oppspising OG i tillegg "forspiser" deg kalorimessig i tre dager av uken så kan det være litt mye forlangt å holde vekten. :)

 

Men dette finner du ut av.

 

Det var akkurat det jeg gjorde smg, sier takk igjen jeg for jeg trengte et lite spark bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Dagens trim: skraping av flaggstang

 

I dag skulle endelig den gamle flaggstanga legges ned og skrapes ren for gammel maling. Mannen min tulla med det at " når vi kommer til enden er den vel så råtten at den må kastes" og det var den. Uff, må nesten le, 1 1/2 time med skraping helt forgjeves, ja utenom trimmen da :) Så nå blir det ny flaggstang til 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

I dag har båten fått på seg sine flunkende nye seil og første dag på sjøen nærmer seg. Sol og 21 grader i skyggen :)

 

Dagens meny

Frokost som vanlig

MM: bixit og banan

Lunsj: 1 halvliter i sola :)

Middag: kyllingbryst, erter og potet

Kvelds: 2 skiver norsk rugbrød med kalkunskinke og sennep

 

Dagens trim: haling av seil og løfting av halvliter :)

 

PS. Kjøpte ny shorts i dag, fikk fint på meg str 36, men litt slappe magemuskler gjorde at det ble str 38 allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nydelig vær i dag også så da blir det grilling.

 

Dagens meny

frokost som vanlig

Lunsj: 2 stk norsk rugbrød med kyllingpostei og rødbeter

Middag: nakkekotelett med litt potetsalat og mye grønn salat + 1 halvliter i sola :)

MM: eple og mandler

Kvelds: fiberrik med philadelphiaost og druer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

I kveld har jeg en skikkelig hunger. Forsøker så godt jeg kan å holde meg unna det usunne og er nå på min andre gulrot og drikker masse vann. UFF slike dager er vanskelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg en skikkelig hunger. Forsøker så godt jeg kan å holde meg unna det usunne og er nå på min andre gulrot og drikker masse vann. UFF slike dager er vanskelige :)

Det er sikkert forbrenningen som girer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Dagens meny

 

Frokost som vanlig

MM: banan og mandler

Lunsj: 2 stk norsk rugbrød med makrell i tomat

Middag: wok med svinekjøtt og nudler

MM:yoghurt med solsikkekjerner og mandler

Kvelds som vanlig

 

Dagens trim skulle egentlig være noen timer i hagen men det regner, så da blir det 20 min på trimsykkelen og 10 min styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Det ble 1,6 herlige trimpoeng og eple nr 8 på mitt andre epletre :)

Dagen i dag er viet systuen. Har allerede reparert letrekkene til båten og nå skal jeg sy inn festdrakta mi til 17 mai med opptil flere cm :)

Da jeg sydde den for 2 år siden måtte jeg "kle på" sydokka mi både klær og ekstra padding på brystene, det slapp jeg nå :)

 

Livet som slank, sunn og sprek er bare herligt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg har ikke flyttet fra 5kiloklubben enda, men er bare innom og titter. Nærmer meg mål selv :-)

Noen som så Schrødingers katt idag? Det ser ut til at genene bestemmer mye for oss slik at kroppen har sin normale vekt den automatisk vil finne tilbake til etter vekttap eller vektøkning (enkelt forklart!!)

 

Det gjør det enda viktigere å fokusere på fysisk aktivitet for å holde vekten - så stå på med eplene trollmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Heisann jeg har ikke flyttet fra 5kiloklubben enda' date=' men er bare innom og titter. Nærmer meg mål selv :-)

Noen som så Schrødingers katt idag? Det ser ut til at genene bestemmer mye for oss slik at kroppen har sin normale vekt den automatisk vil finne tilbake til etter vekttap eller vektøkning (enkelt forklart!!)

 

Det gjør det enda viktigere å fokusere på fysisk aktivitet for å holde vekten - så stå på med eplene trollmor![/quote']

 

Sukk flink, ja jeg så programmet. Trimme trimme trimme :)

 

Velkommen etter snart da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

flott tur på sjøen i strålende sol etter jobb i dag :)

 

Dagens meny

Frokost som vanlig

Lunsj: 2 skiver norsk rugbrød med kyllingpostei og rødbeter

MM: yoghurt med valnøtter og solsikkekjerner

Middag på sjøen: brun lapskaus

Kvelds: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Alt det her sjølivet ditt høres deilig ut. ...

 

Ja det kan absolutt anbefales :) Jeg har vokst opp i innlandet ved Mjøsa men drømte om havet og seilbåt, og nå har jeg altså gleden av min sjette sesong på sjøen :D

 

Når jeg takker for meg her i juli for å seile til Skottland kan jeg jo legge ut adressen til seilbloggen hvis du og/eller andre vil følge oss over nordsjøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Da jeg begynte å slanke meg i januar var jeg opptatt av kilo, midjemål og BMI. Jeg hadde delmål på 68 kg innen konfirmasjonen som jeg forøvrig klarte, men jeg hadde satt meg ett BMI mål på 65 kg innen sommerferien. Da jeg nådde 68 kg hadde jeg gått inn så mange cm i midjen( og over rumpa hehe) at jeg hadde nådd et annet mål, nemlig min idealklesstørrelse på 38. Jeg sa meg derfor fornøyd og flyttet inn her.

 

Kan noen da forklare meg hvorfor jeg fortsatt går på vekta hver eneste dag og irriterer meg over at den svinger mellom 67,6 og 68,3 ( der jeg har bestemt meg for å være) istedet for å gå ytterligere ned??

Jeg er jo her for å holde vekta og øke kaloriinntaket til et normalt inntak. Har jeg blitt så opptatt av vekt at jeg innerst inne gjerne vil veie mindre og mindre, selv med fare for å både miste pupper og komme i mellom to klesstørrelser? Og samtidig kommer jo disse dagene da man bare har lyst til å gi f og hive i seg en pose potetgull skyllet ned med tre halvlitere avsluttet med en irish coffee og en pose nidar favoritter.

 

Må si at det var myyye lettere å gå ned i vekt enn å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Dagens meny

 

Frokost: 1 glass frokostjuice, 2 skiver med reker og lett majones

Lunsj: lefse med kryddeskinke

Middag: Grillmat med salat

Kos: rødvin

 

Dagens trim: 1TP på sykkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Startet dagen klokka sju med 1,5 trimpoeng på sykkelen, så gikk det i ett med flaggheising, frokost, barnetog og grillmiddag. Ute var det bitende vind, men inne er det kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ser ut som du har en aktiv 17.mai...jaja, slik er det vel gjerne for mange. Men kanskje ikke så mange som hiver seg på sykkelen på morgenkvisten :). Bra jobba!

 

Om å kaste vekta... hmm... jeg kjenner meg litt igjen på dette med å fortsatt ville se lavere tall til tross for at jeg *egentlig* var fornøyd da jeg starta på HV. Etter påske og US-tur har jeg gått opp igjen til over der jeg synes det er akseptabelt, så nå skal jeg ned igjen. Men jeg var veldig blid da jeg så 68-tallet selv etter at jeg hadde bestemt at 70 var fint. Jeg vet ikke helt hva det kom av, muligens sitter det for meg noe psykologisk igjen - som kanskje handler om mestring og om at tynnere er bedre. Jeg jobber med å overføre mestringsfølelsen til andre ting slik at et lavere tall enn trivselsvekt ikke er en opptur i seg sjøl. Nå ser jeg for meg at mellom 69 og 70.5 er et fint område å være i. Dessuten jobber jeg med at det ikke er bedre å være tynnere enn nødvendig! Beinbygning og muskeltype har alt å si for hvor tynn det går an å være og fortsatt se fin ut. Og puppene drar sin vei de etter ei stund :D.

 

Det kan hende dette er noe som modner når du har vært på HV ei stund. Kanskje du også kommer til å gå i faser framover når det gjelder hva som kjennes passelig ut. Jeg har funnet mye motivasjon i å lese IC242 sin tråd. Hun har jo holdt vekten lenge og likevel varierten del i vekt ogser ut til å ha et balansert forhold til inntak og forbruk.

 

Ønsker deg en fortsatt riktig god 17. mai!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...