Gå til innhold

Sakte men sikkert mot idealvekten og bli der


Gjest trollmor66

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Så flink du er som trimmer av deg avslutningene. Trening er utrolig bra for helse og sinn:-)

Det er helt sprøtt at hele verden skal avsluttes hver vår, det er som om verden skal stoppe opp eller gå under. Mange av disse sammenkomstene er jo trivelige, det er ikke det...men det skal jo alltid spises ett eller annet:p

 

I dag var jeg på en grillavslutning på skola. Vi tar med mat selv og jeg møtte godt forberedt. Hadde laga meg en foliepakke med kyllingfilet i terninger, masse skivet sopp, sukkererter, paprika og et par oppkuttede tomater. Tømte over en skvett Sweet Chili og det ble flott middag av den hurtiggående sorten.

Tror folket som satt der med pølsene side ble litt misunnelig:D

Jammen er det fort gjort å la helga invadere ukedagene også. Selv har jeg fått en lei uvane med å gomle i meg isbilens lettis til dessert. Den inneholder ikke så mange kcal så det er ingen krise, men så aldeles unødvendig å lage slike vaner...

 

Apropos øking. I hold vekten legges det opp til at du skal ha 100kcal pr. dag til fri disposisjon, evt 700 i uka. Disse skal brukes til det du vil, kos eller mat. Det er jo selvsagt smartest å velge sunt, men ikke nødvendig hver dag.

Ellers har jeg også fått råd om å fordele maten utover dagen, evt legge inn ett ekstra måltid (for de som spiser sjeldnere enn meg)

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Takk for gode innspill Jess. I går kveld ble avslutningen heldigvis sunn. Vi grilla kyllingfilet, kalkunpølser ( barna) ris og masse salat.

Og smg :P jeg må bare le. Heldigvis hadde jeg ikke så veldig dårlig samvittighet for i dag var vekta godt nede i grønn sone igjen :)

 

Og så fikk jeg komplimenter både i går kveld og i dag fra folk som ikke har sett meg på en stund, det kan man leve lenge på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Tenk at det har gått 6 måneder siden jeg startet opp med denne livsstilsendringen.

Koser meg med god mat, godt drikke, trimmer litt og holder vekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Enda ei helg er over og jeg virrer igjen rundt i gul sone. Vet jo at det er kroppen som samler vann pga salt og søtt, men irriterende allikevel. Må nok spørre meg selv om det er verdt det. Vil jeg smile når jeg går på vekta etter helga eller vil jeg spise potetgull og godteri. Har jo klart meg fint uten både potetgull og godteri i 6 mnd og det er jo ikke slik at kroppen trenger det akkurat. Hm må tenke litt på dette fram mot neste helg.

Har iallefall samlet 1,1 TP på morgenen så samvittigheten er forsåvidt ren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Har vært i byen noen dager og feiret bryllupsdagen, og nå skal jeg på sjøen fram til søndag. Tiden strekker ikke til og da må nok forumet vike plassen. Men nå som man skal holde vekta burde man vel klare seg mer på egenhånd?!

Satser på en god blanding av kos og lange turer på land :P

Er forøvrig i grønn sone igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hjemme igjen etter noen herlige dager på sjøen, masse god skalldyrmat og vin, og laange turer med voven :)

Venter med å gå på vekten men "målebuksa" sitter fortsatt perfekt :(

Takk for innspill smg, må si du er målbevisst på kiloene dine, hurra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nå har sommeren for alvor tatt tak i meg og jeg har sluttet å registrere. Ligger mellom grønn og gul sone så dette skal nok gå greit :(

I dag har vi kost oss med grilla laks, scampi, nypoteter og agurksalat, anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg takket for meg på førstemann til 5 kilo, ble ikke først - men idag kunne jeg registrere minus 5!!!! Herlig følelse å starte ferien med. Jeg ser dere holder fokus på hold vekten, så jeg kommer nok på besøk her for å hente inspirasjon og dele erfaringer. God sommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ja nå har jeg oppført meg pent et par dager og er trygt tilbake i grønn sone :)

Været har heldigvis endret seg fra uutholdelig varmt til et vær som er litt bedre for både trim og normale matvaner, men for all del jeg vil fortsatt ha pent vær da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nå er det 1 uke igjen til jeg skal seile avgårde til Skottland og bli vekke i 3 uker :D

Jeg har nå lagt meg godt til rette i grønn sone som for meg er alt under 67.5 kg ( i dag 66,7 ) Jeg vet hva jeg skal spise og drikke og hva jeg skal holde meg langt unna, så da gjenstår det bare å se om gode vaner og intensjoner holder gjennom ferien. Uansett så er det herlig å både ha klart målet sitt og å holde det. Og litt opp og ned på vekta må man kunne tåle uten å gå av hengslene, ja så lenge målebuksa sitter pent da hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Du ser ut til å klare deg fint gjennom sommerfristelsene, Trollmor. Det er godt å se. Grønn sone er deilig. Er der sjøl om dagen og må innrømme at jeg liker det best - ikke bare fordi vekta er fornøyd med meg, men også fordi magen kjennes lettere ut ;). Synes ikke jeg kjemper så hardt, men har ikke vært i situasjoner der det har vært mange og store fristelser i det siste og det hjelper jo veldig.

 

Jeg vil også ønske deg en litt tidlig RIKTIG GOD TUR! Er jo så sjelden her inne om dagen at det er greit å være i god tid :D. Det høres alldeles herlig ut å seile. Kos deg på turen!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ja nå er vel tiden inne til å si takk for meg. I morgen settes kursen mot Skottland og i seilbåten skal vi kose oss med andre ting enn internett ;)

Lykke til videre med å holde vekten til dere andre som fortsetter her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vel tiden inne til å si takk for meg. I morgen settes kursen mot Skottland og i seilbåten skal vi kose oss med andre ting enn internett :D

Lykke til videre med å holde vekten til dere andre som fortsetter her inne :)

God tur da. Selv om det blir stille her uten deg (og alle de andre som ferierer). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest trollmor66

Ferien er over og resultatet er veid og målt. Det ble en ferieøkning på 2 kg og 1 cm :) men så har jeg kost meg med mye god mat og godt drikke i 4 uker nå også da he he:)

Været i nordsjøen var desverre ikke på vår side så seilasen til Skottland måtte avlyses, Da ble det ble seilas langs vestlandskysten istedet og en flytur :) til Edinburg.

Håper alle andre har hatt en fin ferie, nå skal jeg inn og lese om dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! To små feriekilo på 4 uker er slett ikke verst. Det er visst mange av oss som er i den gata etter denne sommeren. Når normallivet tar fatt går vel kiloene av. Men så er det vel enkelte av oss som sliter litt med å komme i gang med normallivet igjen :). For meg har det ikke gått så bra i det siste, men siden jeg satte strek for all slendrian for en snu halvtime siden, kan det vel bare gå en vei, vel :).

 

Synd med seilasen, men dette været må vi visst bare innrette oss etter. Og Vestlandskysten er ikke å kimse av heller. Og dere koste dere vel likevel, håper jeg?

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hei skrulle, jada vi koste oss og vestlandskysten er jo flott da, kunne vært litt mer sol men men :)

Så du bestemte deg for å ta av feriekiloene for en halvtime sea hehe, ja jeg må innrømme at det ble en øl til maten i dag her, men på mandag starter hverdagen for fullt så da......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...