Gå til innhold

Sakte men sikkert mot idealvekten og bli der


Gjest trollmor66

Anbefalte innlegg

Gjest trollmor66

Har forøvrig hatt en deilig middag i dag. Stekt laks med hvitløkspepper, båndspagetti med ostesaus (farlig godt hehe) masse brokkoli og presset sitron nam nam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke tro på at ett mål sier alt om helsen min. Men jeg føler selv at jeg fortsatt har for mye reint fett på kroppen, og jeg ser at mye sitter i mageregionen. Og det er nettopp fettet rundt invollene som er det mest helsefarlige. Jeg tok kroppsanalysen bl. a. fordi jeg synes at det er vanskelig å måle dette med målebånd, og InBody 720 er mye mer pålitelig når det gjelder å vurdere viceralt fett.

 

Jeg fikk igrunnen bekreftet en mistanken jeg hadde - men det var hardt å se det svart på hvitt! Dersom jeg måler "midjen" i høyde meg navlen, får jeg et midje/høyde-forhold som er 0,53 - altså er også dette målet for høyt.

 

Men som du sier: Jeg har tatt av 8 kg, jeg trener og beveger meg mye mer/oftere enn før og jeg spiser sunnere ;) Nå når jeg nærmer meg 50 blir helseaspektet vesentlig mer betydningsfullt enn tidligere i livet. Og jeg tror at med tiden til hjelp så klarer jeg dette nye målet på ca 57 kg. Jeg er mer motivert til å fortsett nå enn før denne målingen.

 

Ha en fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nesten så jeg ikke tør skrive dette men jeg veide 66,7 i dag tidlig. Fikk helt hakeslepp og måtte gå på vekta flere ganger. Her holder jeg på å holde vekta også går jeg ned? Ikke lei meg akkurat men synes det er litt rart. Følte meg veldig slank da jeg våknet, og det var jeg jo hehe ;) tok fram målebåndet og det var 1 cm mindre enn sist jeg målte.

Så økning på kcal og mer trim har gitt positivt resultat. Mer å gå på til kosedager i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Neimen så bra da! Du skal se at kroppen trives med å ha litt mer å jobbe med. Nå er det bare å fortsette i den gode trenden! Det er kjekt å ha litt å gå på, men det er nok viktig å kjenne på om du blir grinete om vekta går litt opp igjen. Jeg har i alle fall mislikt å komme særlig over 70 etter at jeg var nede på 68-tallet. Men jobber med saken, altså ;).

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Må jo innrømme at jeg har drømt meg tilbake til både 66 og 65 for den del, men har jo ikke akkurat gått inn for det da, men kjekt er det uansett :)

Nå har jeg fått meg 3,3 TP ute i den lange plenen min og unner meg faktisk en liten kald øl ;)

I morra kommer gubben hjem etter 2 uker på jobb så i helga skal vi endelig ut med båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Veldig kjekt med uventet nedgang! Det er deg vel unt med resultater av din nøyaktige bokføring og gode selvdisiplin

 

:)2rill

 

Takk, takk, bare spørs hvordan det går når jeg skal ut å seile i tre uker uten vekt og masse fristelser da hihi, kanskje jeg må inn på "ned under 10 kilo" tråden når jeg kommer hjem igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk' date=' takk, bare spørs hvordan det går når jeg skal ut å seile i tre uker uten vekt og masse fristelser da hihi, kanskje jeg må inn på "ned under 10 kilo" tråden når jeg kommer hjem igjen??[/quote']

Hihi - i så fall er du velkommen for et kort besøk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hjemme igjen etter ei flott helg i båten, uten internett! :)

Vi har seilt, spist, drukke og gått tur med hundene. Kaloriene er herved lagt inn, og vi kan vel si det slik at gjennomsnittet på uka var bra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Som ventet lyser det litt gusjegrønt hos meg i dag. Det ble jo både salt og øl i helga:) Vekta er nok godt nede på grønt igjen om ett par dager. I morgen skal jeg på sykehuset og ta den gastroskopien. Gruer meg veldig, men det går vel greit. Matstellet blir det vel så som så med for jeg skal ikke spise etter kl 22 i dag og kun drikke vann fram til kl 8 i morgen. Undersøkelsen er ikke før 11.30 så det blir vanskelig nå som kroppen er vant med faste måltider.

Jaja, overlever nok, og kroppen kan jo leve en stund på reserven rundt magen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Gastroskopien gikk greit. Jeg fikk noe beroligende først og merket ingenting. Alt så i grunnen veldig pent og fint ut på bildene, så skjønnheten kommer altså innenfra :o

Hadde to små begynnende magesår forårsaket av alle de smertestillende jeg har spist pga prolapsen. Nå som jeg ikke tar dem lenger ville de reverseres sa legen og det var godt nytt. Brystsmertene kunne sannsynligvis også skyldes ryggsmertene så da er vel prolapsen og stress årsak til alt. Jeg er herved friskmeldt og kan reise i 50 års lag i Danmark torsdag til søndag kose meg :)

 

Vekta er forøvrig tilbake i grønn sone, og der trives jeg utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ja da går turen til landet med alle fristelsene. Jeg gleder meg til masse kos og god musikk. 50 års laget strekker seg over to dager med grilling av villsvin på fredag og musikkfestival på lørdag :)

Jeg er godt innenfor grønn sone og tåler fint ei helg på galeien, det er lenge sia det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Har hatt ei fin men slitsom langhelg i Danmark. Mye god mat og enda mere godt drikke. Har ikke registrert noe som helst og har bare kost meg, men så lenge den nye tettsittende buksa sitter som den skal er helga mer enn godkjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Det lyser gult som forventet etter en helg med rødvin, øl, saltmat og søtmat ;)

Om ett par dager er vekta tilbake innenfor den grønne sommerenga, det er godt å vite det :D

Har lagt inn helgeutskeielsene på regnskapet for gøy og det var ille men ikke alt for ille. Dette er så absolutt til å leve med. Jeg er sjelden på fest så dette hører til unntakene for meg. Det er så godt å være slank igjen og vite at jeg kan holde meg her så lenge jeg spiser sunt og fornuftig til daglig og ikke minst holder meg i aktivitet. Det ble heldigvis tid til å gå noen lange turer i helga og en tur i bassenget hos jubilanten :)

 

Livet er så absolutt herligt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Tusen takk smg, ja det er godt å se at noen måneders innsats virkelig bærer frukter. Da jeg begynnte i januar så jeg nok litt svart på det, men det er utrolig hvor fort tiden går. Jeg vet ikke hva dere andre synes, men det var bare de første ukene at jeg følte at jeg var på "slankern". Det er vel det som heter livsstilsendring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nok en dag og sola skinner fra skyfri himmel. Benytter derfor fridagen til å slikke litt sol og gjøre unna papirarbeid før den laange sommerferien starter til helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

det er ukas store spørsmål.

Jeg har økt til 1650 og holdt det i to uker, men nå på sommeren blir det jo fort til at man koser seg litt med øl og vin, både til hverdags og i helgene, da kan det jo være godt å ha 100-200 kcal å gå på. Å øke helt til 1900 kcal med mat synes jeg er litt vanskelig. Nei, jeg får tenke på det noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo kjempefint med deg!:-)

 

Jeg fikk råd fra kursleder om å øke veldig sakte, 100kcal om gangen, vente noen uker så legge på 100 til...

Vekta mi gikk litt opp med en gang jeg begynte å øke, men det stabiliserte seg etter 2-3 mnd.

Jeg har fremdeles ikke helt funnet balansepuktet, det skyldes at jeg har skjeia litt ut og måttet hente meg inn igjen noen ganger. Jeg klarer nok aldri å leve helt regelmessig, vet ikke om det er noe mål heller. Litt småkos innimellom skal vi nok unne oss.

Du kan jo prøve å legge på litt til og følge godt med på vekta. Min tanke er at det er lurt å komme seg så høyt i inntak som mulig, selv om det er billigere og mer miljøvennlig å spise mindre:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Nei, her må noe gjøres ! Føler jeg har blitt skikkelig slapp både med hensyn til trim og mat/drikke. Vet jo at ei helg er greit men ei helg + tirsdag , onsdag ,torsdag og så er det plutselig ei ny helg....nei,nei,nei.

Masse avslutninger nå på slutten av skoleåret med god mat og drikke, familiebesøk, 50 års lag osv

Så nå skal jeg opp på loftet og trimme, ute siler regnet ned i strie strømmer, da er det godt å ha trimsykkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...