Gå til innhold

tredje og aller siste trimester noensinne :)


Koalamamma

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Takk :)

Våknet på samme måten i dag og veide 100,8kg, opp 2kg på en uke. Føttene store selv etter liggende om natten og kunne ikke knytte høyre hånden, sprø følelse.

Var på fødepoliklinikken i dag for seteleie kontroll og da hadde tulla snudd seg :D ! Håper bare hun holder seg den veien! Tre uker igjen til termin nå, legen om ei uke og ny UL for å sjekke leie om to uker. Blodtrykk fint tross ødem, ingen proteiner men +1 på glukose (og jeg spiste sjokolade i morges før urinprøven så det er ikke så rart at den slo ut litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting begynner å skje... Torsdag 20.8 hadde jeg regelmessige sammentrekninger hvert 8.min hele dagen enten jeg satt i sofaen eller beveget meg men de var ikke vonde. På kvelden dabbet det av så det var nok modningsrier.

Men i går kveld hadde jeg masse kynnere som var uregelmessige men plutselig kjente jeg igjen en som var enderledes, mer vond og glidende økning mot toppen for så å avta igjen. Har sovet greit i natt men har hatt murring i korsryggen et par dager og i natt også menssmerter foran nede over skambeinet. Og nå i dag har jeg det samme samt hatt et par tydelige rier som er bittelitt vonde men med lenge i mellom og kynnere imellom. Men det var slik det startet sist så hvis det gjentar seg blir det baby i natt :) Eller det kan dabbe av igjen og gå over. Spennende! Skal bare ta det med ro i dag og kanskje en middagshvil før barnetv sånn i tilfelle natten blir lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du holder oss oppdatert!

 

Jeg tror ikke noe skjer med det første her i alle fall. Men det er greit. Koser meg nå jeg. Med snuppa i barnehagen. Jeg sover lenge og steller litt rundt i huset. I dag har jeg lagt på sengen til babyen. Tenkte å vente med det til babyen kom, men fikk så lyst å bare ordne det. La heller et dynetrekk over så det ikke blir så støvete...

 

Nå føler jeg at jeg har alt klart til hun kommer. Og er forberedt på fødsel. Så nå føler jeg faktisk at jeg bare kan slappe av fremover og kose meg. Roe ned og lade batteriene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg har også fått de siste tingene på plass og koser meg med rugingen nå. Faktisk er Mannen mer utålmodig enn jeg :) Må tidlig opp for å få eldstejenta på skolen men blir som regel en hvil utpå dagen. Det eneste irriterende er enkeltes tåpelige spørsmål som : tror du at du kommer til å gå tiden ut? osv Hvordan i huleste skal jeg kunne vite det? Ikke bryr jeg meg om det heller, hun kommer når hun er klar! Men jeg blir nok litt påvirket av de andre i Bim-gruppen min. Vi er 7 stykker med termin innen 5-6uker og nå har 3 født i løpet av forrige uke, ei dagen før termin, ei med planlagt keisersnitt og ei 5 dager over termin. Jeg er nestemann ut terminmessig, så er det 2 i midten av sept og ei i slutten.

Ble forresten en pose ostepop i kveld også, er alene hjemme og ungene sover, Mannen på jobb. Tror jeg bare må slutte å kjøpe dem overhode for jeg klarer ikke begrense meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite spørsmål ja... Folk rundt meg kommer med gode råd til hvordan jeg skal få det i gang. Kjøre på humpete vei, ha sex, spise ditt og datt...

 

Men jeg sier bare at jeg tror det som hjelper best er å slappe av og ta det med ro. Så har man i alle fall krefter når det starter :-)

 

I min bimgruppe er det bare jeg og en til som ikke har født. Hun andre har termin i morgen. Var to andre som hadde termin i disse tider også men de fikk 4 og 2 uker før termin. Jeg må innrømme at jeg har veldig lyst at det skal starte snart. Men forsøker å innstille meg på at det nok blir septemberbaby på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg. Ungen kommer når hun er klar. Men jeg føler ikke jeg klarer å opparbeide meg nok hvile nå. Sikkert litt med at Mannen har jobbet mye kveldsvakter i det siste og da må jeg opp tidlig med eldstemann som skal på skolen, levere minsten i barnehagen, handle og lage mat, levere og hente på fritidsaktiviteter (to i uka) legge ungene, vaske klær og helst rydde litt og gjerne gjort rent også (men det har jeg ikke orket til nå...) Når jeg har født er i det minste gubben hjemme i 14 dager og kan ta alt det praktiske ute mens jeg bare ammer steller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når man har et liv er det jo desverre ikke så enkelt å bare legge seg nedpå å ta livet med ro...

 

Her er heldigvis mannen flink å ta seg av 2åringen. Han leverer henne i barnehagen om morgenen så jeg får sove lenge. Så henter jeg henne og lager middag.

 

Så godt det må være å vite at mannen blir hjemme i 14 dager etter fødselen. Jeg har veldig lyst å ha han hjemme så lenge, men vi har egentlig ikke helt økonomi til det nå. Men en uke får han i alle fall ta seg... Forrige gang var han ikke hjemme en dag en gang. Han hadde hatt fri i 3 dager fra jobben for å være sammen med meg på sykehuset, og da begynte de å mase å skulle ha ham på jobb igjen... Og han gav etter, uten å diskutere med meg.

 

Denne gangen har jeg krevd at han skal være hjemme i hvert fall i en uke! Særlig siden vi har et barn til som skal ha oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror mannfolkene har litt lettere for å la seg presse av jobben, de føler seg nok veldig viktige og uunnværlige da :D

Her har vekte hoppet opp i 103,2 og nedigjen til 102,1 så er virkelig jojo-vekt...

Og i går kveld kom slimproppen ut så nå er det ikke så lenge igjen tror jeg, begynner å kjenne meg klar også men også gruer meg litt innimellom for hva jeg vet jeg skal gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så samstemte vi var... Slimproppen min gikk i går formiddag. Går bare å venter på rier nå, men ser ikke ut til å skje noe mer foreløpig... Men jeg har jo en hel uke til termin da, så bør vel ikke være utålmodig. Hvis du får tid må du nå oppdatere hvis det skjer noe mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vittig! Ikke noe mer nytt her ennå :D Har vært på farten med familien i hele dag og når vi kom hjem i femtiden gikk jeg og la meg og sov i 3 strake timer mens Mannen tok legging av ungene, deilig! Vet jo ikke hvordan natte blir... Har nå masse murringer i korsryggen og magen igjen og sammentrekninger innimellom som nok er rier, litt vonde men ikke regelmessige.

Du får også holde meg oppdatert om noe skulle skje :) Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Skjer ikke noe spennende her. Bare kynnere. Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er vanskelig... Skjønner ikke at jeg er så utålmodig...

 

Eller... det hadde jo vært moro å være kommet i gang. Har jo veldig lyst å treffe babyen min snart! Men jeg er ikke kjempelei ennå. Mest bare spent tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i morgen, 1.sept, og menstermin til fredag 4. Da er det også fullmåne så det kan jo virke inn.

Selv om det kom en tydelig "propp" på fredag har det kommet mer blank-hvitt slim i morges men har ikke hatt mer vond, bare regelmessige kynnere om kveldene. Så noe skjer men det trekker mer ut i tid enn jeg har opplevd de to forrige gangene. Betyr kanskje at det kan gå veldig fort når det først setter igang for alvor? Har hatt veldig raske aktive faser tidligere, 3-10cm åpning på 2-3timer og pressrier i 15min.-1time. Heldigvis bor vi bare 3min. fra sykehuset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er... 3 minutter... har 1 time til sykehuset jeg... Og veien mellom er ofte stengt i perioder nå pga veiarbeid...

 

Ble satt i gang med drypp sist pga lang vannavgang og ueffektive rier. Gikk 4 timer fra jeg fikk dryppet til hun var ute. Men aktiv fase 4-10 cm tok vel omkring 20 minutter, så det gikk jo fort da.

 

Antar det blir annerledes nå uansett da, hvis fødselen starter av seg selv... Satser på vi har god nok tid til å nå sykehuset.

 

Kanskje vi gjør som dere, Huldra og Victoria, og får på samme dag. Fikk dere ikke?? Takk for lykkeønskninger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk for lykkeønskninger :)

 

Så spennende Nickii, håper du er i full gang eller kanskje til og med ferdig alt? Hos meg er det bare murring og modningsrier som "vanlig" Men la meg kl 20.45 i går og sov til 06.45 bare avbrutt av tissepause i 23-tiden (lå litt våken etter det men sovnet igjen) så nå føler jeg meg veldig uthvilt i alle fall. Har som regel hatt rier nattestid så vet at det er lurt å sove når man kan!

 

Nå skal jeg snart pusse litt vinduer, kanskje det hjelper litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsk alarm her... Det irriterer meg! Jeg har ikke noe imot å vente med å føde. Men må kroppen min lure meg sånn hele tiden??

 

Jeg er redd jeg ikke kommer til å forstå når jeg er i gang, sånn at jeg ikke skal rekke å komme meg på sykehus før det blir alt for vondt å sitte i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...