Gå til innhold

tredje og aller siste trimester noensinne :)


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Åneidu... Sitter her ennå og ruger :) Men sålenge det ikke har vært noen endring har jeg ikke skrevet så mye heller. Stadig regelmessige sammentrekninger og mensmurring som kommer og går, men hverken viduspuss og rusleturer, sex eller hvitløkspizza og grøt med masse kanel (ofte, litt dilla på risgrøt og rømmegrøt) har hatt noen effekt til nå. Ikke engang fullmåne på fredag som jeg holdt en knapp på. VI hadde håpet litt på helga nå for da hadde Mannen sluppet å jobbe helgevakt men dengang ei... FÅr bare smøre meg med tålmodighet.

Men så du hadde fått og la inn en hilsen på tråden din, gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Takk for gratulasjonen. Fødselen gikk bra, men syntes det var vondere enn sist. Heldigvis varte ikke den så lenge. Hadde jo modningsrier hele tirsdag og natt til onsdag, og de var jo vonde nok. Men aktiv fødsel varte bare i 3,5 time. Og jenta var ute på første pressrie også. Kom som en rakett.

 

Var i god form etter fødsel. Ble litt forkjøla, så har vært litt tufs de siste par dagene, men nå er formen stigende. Amming har gått som en drøm. Hun hadde teknikken inne med en gang og melken kom fort.

 

Er herlig å være tobarnsmor! Kjenner at graviditet og fødsel ikke er noe jeg vil gå gjennom flere ganger. Men det å ha en nyfødt en er nok noe jeg kommer til å savne. Så herlig forelsket man blir i de små :-)

 

Håper det er din tur snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kom lille Maja til oss :) Rask og fin fødsel, noen timer hjemme fra morgenen og 3 timer på føden, kom på 2min. med pressrier. Men det er slitsomt med 3 små hjemme enda Mannen har fri og tar seg av det meste med de to store. Kom litt skjevt ut med ammeteknikken i starten og derfor har hun gjort meg veldig sår på ene brystet, AUAUAUAU! Håper det gir seg snart, får hjelp på barselpoliklinikken. Så orker ikke skrive så mye ennå her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulerer så mye! Hvor stor var hun? Maja er et nydelig navn. Faktisk et navn vi og har vurdert. Men vi har ennå ikke bestemt oss for navn...

 

Mannen her har hatt fri denne uken, men skal på jobb fra mandag. Gruer litt, men det går sikkert bra. Den største utfordringen blir å hente hun største i barnehagen hver dag. Hun kan være litt vrang, og med en baby på armen blir det neppe enklere...

 

Ellers går alt bra. Synes dagene flyr, og fatter ikke at det er 10 dager siden vesla ble født! Håper det ikke går like fort hele tiden... Rekker jo ikke å nyte dagene en gang! Plutselig er ungene store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun veide 3945g, 53cm og 35cm rundt hodet, de to andre veide 3640 og 3610 og da gikk jeg opp 24 og 26kg mens denne gang gikk jeg opp 21kg. Så den største ungen kom når jeg gikk opp minst!

Det er greit å levere i barnehagen for der kan man komme når man vil, skolen er verre for hun må jo opp kvart på syv for å rekke timen enten man har sovet om natten eller ei... Og når Mannen jobber skift blir det ofte meg som må opp etterhvert men det går sikkert bedre enn forventet.

Har funnet ut at det må være sopp/trøske på brystene og har begynt med soppkrem og hjelper allerede på ammesmertene. Mandag må jeg få resept for å smøre Maja også så vi ikke smitter hverandre.

Og ja, tiden går veeeeldig fort så vi må nyte det så godt vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levere i barnehagen slipper jeg heldigvis. Mannen her skal ta på seg den oppgaven. Jeg skal bare ta meg av hentinga jeg. mannen har så lange arbeidsdager, så hvis han skulle hentet henne måtte hun vært i barnehagen i nesten 9 timer om dagen, og det er jo litt lenge. Bedre at jeg henter henne litt tidligere da.

 

Vesla her var 3310 gram og 49 cm, 34 cm i hodeomkrets. En liten baby til tross for at jeg la på meg over 25 kg... Men mye måtte ha vært vann, for nå er over 12 kg borte...

 

Huff, sopp høres ikke noe trivelig ut. Har hørt at farris kan hjelpe. Litt farris på en q-tips og smøre i munnen på babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Huldra. Kommer nok etterhvert men foreløpig går dagene så fort at jeg knapt rekker å spise ;) Satser på sunn mat uten å veie eller telle kalorier foreløpig, blir som regel stor frokost i tolvtiden, middag og kvelds, sjokoladesuget forsvant med fødselen heldigvis.

 

Wow, 12kg allerede! Jeg har gått ned 9,5 nå og er storfornøyd foreløpig. Var jo 6kg som gikk på føden/barsel og 3,5 nå den første uken hjemme. Desverre kommer det jo ikke til å vare... Erfaringsmessig går det greit med de neste 5-6kg i løpet av 2-3mnd og så er det stopp. Må prøve å snu den trenden denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...