Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Samme magen vi damer. Ikke ha for store forventninger til testing av intoleeranser Rosalilje. Testet med blodprøver og prikktestet på huden jeg. Ikke utslag på noe. Gastroscopi, coloscopi --normalt normalt. Men har det likefullt best uten melk, hvete, sukker, frukt, kunstig søtstoff kan jeg også slenge på her(ballongmage hehe). Og ikke mer treg mage så lenge jeg stort sett holder meg til mat jeg har funnet ut jeg tåler. Så jeg vil ikke utredes noe mer, jeg har funnet ut det selv..

 

Sendte så urinprøve til neurozym-laboratoriet. http://www.neurozym.no. De har utviklet test spesielt på melk og gluten, og et spesielt melksyrebakt.preparat som passer for folk med hvete/melk-intoleranse. Der viste det seg at jeg hadde altfor mye "kasomorfin" i urinen, = ufordøyde melkeproteiner. Hvete normalt der også. Magen fordøyer ikke melk som den skal. Eneste som er påvist hos meg.

 

Du har sikkert via ME-foreningen hørt om Kenny de Meirleir? Belgiske legen som muligens blir en av dem som bidrar mest til å løse ME-gåten? Han har spesialisert seg på bl.a intoleranser. Det samme går igjen hos ME-syke: det samme som jeg ikke tåler. Har snakket med fler som har vært hos ham jeg nå. De settes på "min" kost, i tillegg lite karbohydrater i det hele tatt og ikke egg. de spiser grønnsaker og proteiner, og glutenfritt etter hva jeg husker. Forum for interesserte i Norge: http://www.me-behandling.com. Masse info. Han samarbeider nå med Lillestrøm helseklinikk http://www.lillestromhelseklinikk.no. Utreder og behandler helhetlig: immunforsvar, mage, vitaminer/mineraler.. Gode resultat. Men veldig dyrt. Sender bl.a prøver til analyser i utlandet, norske tester ikke gode nok. Ernæringsfysiologer rundt om kan ikke nok om dette enda, er min erfaring. Men det kommer langsomt mer kunnskap nå.. Så ikke forvent å få det hele og fulle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

yoghurt og biola mye bedre for meg også enn søt melk. Prøver å holde meg unna det hele, Men inntar fortsatt melk i mat: Lager fortsatt lasagne og fiskegrateng f.ex. Fiskegrateng er det beste jeg vet og lasagne for ungdom liker det. Og spiser litt is når det serveres av og til... og litt vaniljesaus av og til . og litt... Burde selvfølgelig holdt meg laaaangt unna. Passer ikke helt meg med ekstremkost. Flinkest hjemme, men har mye å hente der også. Og ta med meg matpakke bort, og takke mer nei, og...

 

..og klare disse siste kilo ned.. ikke minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje så veldig forhåpning til at ernæringsfysiologen kan hjelpe meg med kva eg tåler, det må eg vel teste ut sjølv. Men tenker at ho iallefall kan hjelpe meg med kva eg skal ete hvis eg skal kutte ut forskjellig mat, så ikkje kosten blir mangelfull.

Ho har jobba med eit forskningsprosjekt på MS og kosthold i 2 år, og seier det er mange parallellar til ME. Ho jobbar dessuten mykje med ME-pasientar, tar bl.a. imot pasientar gjennom ME-foreningen, så trur ho kan ganske mykje om problema rundt dette.

 

I kveld skal eg på julebord på Egon, men har bestemt meg for å ta ein vanlig rett og spare julemiddagen til julafta. Har ete magert før i dag, og lagt inn alt, så ser ut til at eg klarer å holde meg til planen i dag og!

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på Egon!

Har holdt meg til planen jeg også nå endelig. 1200 om dagen unntatt lørdag, da det ble over 2000 :eek: Registrerte juletallerkenen i går som Fjordlands juletallerken, 768 kcal! Spiste forholdsvis lite så da holdt jeg meg innenfor det tallet mener jeg. Ble 1270 totalt i går.

 

Gogogo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fllink, Josefin! Godt å vere inne i ein god stim! :-)

 

Koste meg på Egon i går! La inn alt så godt eg kunne, to små kyllingfiletar, pommes frites, grønn salat og dressing, droppa brødet,kom til 730 kcal. Hvis det stemmer sånn nokolunde holdt eg meg til skjema i går og.

Vanlig dag i dag igjen, men alt for travelt, kjenner eg. Mykje som må ordnast til jul! Skal vekk denne helga og 1 veke til Syden, så må gjere mykje klart no.

Litt spent på korleis maten blir i helga, skal prøve å vere veldig flink, men skal kose meg på koldtbord lørdag iallefall og så velge magert og fornuftig resten er planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til nøye telling. 1200 men i går igjen noe mer: Ikke enkelt å telle den juletallerken i går heller. Registrert som Fjordlands juletallerken den og. Og endte på 1530 kcal totalt på dagen. MED en akevit, en øl, ett glass rødvin. Går an å spise ribbe :) Ikke pølse, ikke medister, ta av noe av fettet, lite saus, lite potet, masse rødkål! Og koselig var det. Men nå blir det ikke mer julemat før jul her altså. Lyst på salat, kylling og fisk jeg nå.

 

Og lyst på trim. skikkelig lyst på trim. Nå bærer det ut i en noe dyster novemberdag, med staver :) Da kommer humøret, og en masse poeng..

 

Deilig med en ferie Rosa! Når drar du? Den rivieraturen min var en vitamininnsprøytning, godt med en tur til sola på denne tida av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen i dag med å ta solarium mens eg venta på gutten min som var til lysbehandling hjå hudlege. Det var deilig det! Må jo legge eit grunnlag til sydensola :)

Skal vekk i helga, så får ikkje vegd meg i morgon. Vekta i dag var 56,5 kg, altså opp 0,6 kg. Men trur det får vera greitt, for slit veldig med magen no og er veldig "oppfyllt" i forhold til sist veging og pleier alltid å ha lavast vekt lørdag. Ligg akkurat på 1150 kcal for dagen, aukar no opp til 1200. Søv veldig lite for tida, er vel ikkje heilt heldig for vektnedgang det heller...

 

I går laga eg ferdig julekorta og pakka inn resten av julepresangane, og på onsdag pynta eg til advent og laga adventskalender til ungane,

så føler eg ligg bra an til jul :)

Neste veke skal me bake julekaker. Reiser 12.des, så alt må vera klart før me reiser, kun igjen å pynte til jul når me kjem heim.

Min plan for adventstida er å prøve å leve så magert som mulig fram til julafta. Blir litt ekstra no på lørdag og sikkert litt ekstra i syden. Skal smake ei julekake når me bakar, og ikkje noko meir før jul er planen. Har klart å gjennomføre det dei to siste åra, så satsar på det i år og. Sånn sett er eg heldig som er heime, for sikkert mykje vanskeligare når ein er i jobb og er med på mykje utenom og. Er vel gløgg og julekaker over alt no framover og mange julebord!

Så flink du var på julebord, Josefin! Men alltid godt å vera tilbake til vanlig mat igjen!

Høres deilig ut å få gått seg ein tur i høstværet!

Er du i jobb? Du har sikkert sagt noko om det, men huskar ikkje.

Eg er på rehabilitering no, men fekk brev i posten forrige veke at eg har fått innvilga tidsbegrensa ufør i 2 år frå januar av. Godt å vite at det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var eg tilbake etter ei travel helg.Kjørte 16 timar i helga+besøk, så rimelig sliten no!Og det fører til at eg ikkje får sove, så har stort sett vore våken i heile natt...

Føler eg klarte meg nokolunde med maten, men kunne sikkert vore flinkare og. Åt ca 1400kcal fredag,to skiver til frokost lørdag og så koldtbord og kaker, og 1600-1700 i går.Allikevel opp 2,2 kg til i dag, men reknar jo med det ordnar seg litt utover veka. Hadde det iallefall kjekt!

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta hopper..og fingrene er hovne. Spist fornuftig i helga, fikk ikke målt kalorier for borte jeg også. Hjalp til med flytting så masse trim. Støl i dag, og så kommer det: vekt 62,9 kilo. Opp 800 gram. Må være mye vann: 3 dager spist 1200 kcal sist uke, omtrent det i helga også mener jeg. 2 dager på 1500. 6 trimpoeng utenom flyttesjauen. Kjenner det på kroppen, buksene trange,,, jeg går ikke ned! Fortsetter, sta som aldri før, det MÅ da bli resultat snart! Motivasjonen er der, har iallefall klart å måle kalorier de dager jeg var hjemme, og holdt meg så noenlunde til planen. Så da fortsetter jeg med det. Sier som deg: det ordner seg nok utover i uka :)

 

Jobber ikke jeg heller, holder på med en deltidsutdanning. Blitt i mye bedre form energimessig siste året etter LP, så jeg skal tilbake i jobb:D Mål 50 %. Vet ikke hva, eller hvor, eller hva jeg klarer. For har fortsatt nedsatt konsentrasjon og hukommelse, og har glemt mye av faget mitt. Vært helt ute av jobb i 5 år, delvis uta av jobb 5 år før der også. Ikke akkurat attraktiv på arbeidsmarkedet. "Feirer" i disse dager 10-årsdag for ME: Forkjølelse ++ i 1999 som aldri gikk over. Tidsbegrenset ufør jeg også.

 

Juleforberedelser mer ute av system her enn hos deg.. Skole og oppgave denne uka. Husvask neste uke. De fleste julegaver innkjøpt og det er da godt. Baking tror jeg blir enkelt, trenger ikke mye bortsett fra datters favoritter. De vil hun ta seg av selv i år. Julekaker går ikke unna her. Stort sett jeg som spiser rester, inntil jeg kommer til sans og samling uti januar en gang, veier meg og finner ut at jeg har lagt på meg. Så blir alt kastet. Typisk hva :eek: Min gamle mor trenger også hjelp til kakebaking, vi får legge inn en dag til det.

 

Nå oppgaveskriving! huhei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott at du hoppa ned 1 kg då, Josefin! Ikkje kjekt når ein føler at ein er veldig flink og vekta berre går oppover...Så godt at du hadde nytte av LP! Sikkert litt spennande og litt skummelt å skulle ut igjen i jobb etter så mange år som sjuk...

 

Er litt spent på kva eg får utbetalt pr.mnd no når det går over til arbeidsavklaringspengar. Ser ut til at eg mister 4000,- i barnetillegg, men er usikker på om det skjer 1.mars eller når vedtaket mitt går ut. Har jo litt å bety med så mykje frå eller til då! Skal visst bli slutt på honnørkort også, men veit ikkje om det heller er frå 1.mars eller at ein beheldt det så lenge ein har vedtak, burde jo snart få litt informasjon, synes eg :confused:

 

Går fint med maten her, er no oppe på 1250 kcal pr.dag, er deilig å ha litt ekstra å gå på! Er litt spent på om det er for mykje for meg, at eg ikkje går ned på det. Stoppar uansett på 1300 og så får eg sjå det litt an utover.

 

Har fått bakt ein sort julekaker i dag. Femdobbel porsjon, for det er ungane sin favoritt og så skal eg sende ein boks i posten til han som bur vekke og går på skule, blir sikkert stas. Og no er dei minste ungane i gang med ein pepperkakedeig og, men reknar med at me må bake litt meir av det ein annan dag. Baker stort sett kun 3 sortar, men veldig mykje av dei då! Har smakt 1 julekake, så nå er det ikkje fleire julekaker på meg før julafta! Basta!

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du deg uten å så mye som å ta en liiiiten bit julekake før jul så klarer du alt! Så svaret er: Du klarer alt :)

 

Så du får arbeidsavklaringspenger du. Du er den første jeg hører om som får det. da jeg gikk over fra rehab.penger til TU fikk jeg like mye utbetalt som før. Spennende å høre om du får det samme nå. Vil gjerne høre!! Send på mail el her, når du vet. Viktig dette, dette er det mange som lurer på nå, hvordan det blir med det nye systemet. Mister du virkelig barnetillegget?? jeg overlevde på det tillegget de årene begge bodde hjemme, jeg har jo vært aleneforsørger i 11 år. Uten det hadde vi vært skikkelig fattige, ærlig talt.

 

Blir 1200 kcal i dag også. Melder det samme i morgen også jeg tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Frå 1.mars skal alle som no har attføringspengar,rehabiliteringspengar eller tidsbegrensa uførestønad over på arbeidsavklaringspengar, så du skal det nok du også. Mister ikkje barnetillegget, men det blir redusert frå ca 6000,- til 2000,- i mnd.Men veit altså ikkje om det skjer 1.mars eller om eg får beholde det så lenge vedtaket mitt varer, som er ut 2011.

I tillegg seier dei at det skjer noko med skatten, ein skal skatte på lik linje med dei som er i arbeid. Veit ikkje meir om dette, eller kva utslag det vil få. Håpar å snart få litt svar på korleis det blir. Er jo berre 3 mnd til...

 

Var på siste av 8 ME-kurs dagar i går, og der var det ein sosionom som svarte p spørsmål, men ho visste faktisk ikkje heller...

Så flink du er med maten for tida!:)

Er veldig i stuss om eg gjer rett i å auke opp til 1300...Du ligg jo på 1200 og er i mykje meir aktivitet enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge regnet ut at vi trenger 1600 for å holde vekten på lav aktivitet har vi ikke det? Så fortsatt ligger du under det når du spiser 1300.

 

Flink er du!! veldig flink:)

 

Tenker det er noe sprøtt over å regne kalorier så pinlig nøyaktig. Men så er det jo fornuftig. Så vi endelig lærer hvordan vi skal unngå å gå opp igjen. Viktig dette nå. Ser ikke for meg å ha nye 5 kilo å bale med etter jul. Nå vil jeg slippe det tullet... så jeg teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ja, er litt rart å telle så nøye, men tenkte eg skulle gjere det ein periode for å få sjå om eg virkelig går ned hvis eg heldt meg på 1300. Er jo godt mulig eg har kommt på sparebluss, og når eg ikkje reknar trur eg at eg har ein tendens til å ete for lite, tar alltid litt godt i då når eg tenker kor mykje maten inneheldt for å vere sikker på å ikkje ete for mykje ;-)

 

Sov lite i natt, og fekk derfor sove litt frampå. Det førte til at frokost og lunsj blei slått sammen, så for å komme opp i nok kaloriar i dag åt eg litt valnøtter i kveld, og endå ventar ein god kvelds :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Hei jenter!

 

Synes dere er kjempeflinke til å registrere mat og holde motivasjonen oppe! Håper dere får det til. Jeg er også en sånn som kjemper litt med de siste kiloene jeg gjerne skulle vært foruten.

 

Ville bare si at jeg ikke ville vært så redd for å havne i "sparebluss-modus". Selvsagt skal dere spise nok - det er vesentlig for å holde seg frisk og sunn! Men etter å ha lest mye (litt _vel_ mye?) om temaet er jeg helt overbevist om at "starvation mode" er noe som ikke slår til før man virkelig sulter over lengre perioder.

 

Det som er fint med det, er at hvis man skeier ut en dag, kan man uten problemer ta det igjen ved å spise mindre neste dag. Det har i hvert fall virket for meg! Jeg leser mye på nettsteder som dette: http://www.bradpilon.com, og for tips til god og sunn mat (og for å komme over angsten for å spise fett) så leser jeg her: http://www.marksdailyapple.com.

 

Til inspirasjon, om ikke annet.

 

You go girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei Fabeldyret!

Har lagt på 1000 kcal for dagen i lange periodar i nesten 1,5 år, og det har gått fint og eg har gått ned i vekt. Men akkurat som om noko har forandra seg no, gjekk liksom ikkje ned noko om eg låg så lavt, så derfor eg tenkte at eg skulle prøve å auke litt for å sjå om det kunne hjelpe.

 

Har levd veldig magert og sunt siste månadane med berre nokre få utskeielsar, men vekta står nesten i ro...Prøver meg litt på 1300 kcal framover og ser kva som skjer. Er jo utrulig deilig å ha 300 ekstra for dagen då!

 

Før pleide eg å gjere som du seier å ete veldig lite etter ein utskeielse, men no har eg pleid å ete som vanlig uansett. Litt fordi eg har så lite energi i utgangspunktet pga sjukdommen, at eg må iallefall sørge for å få i meg nok mat regelmessig i løpet av dagen så eg ikkje blir slapp av det i tillegg. Men går jo sikkert litt saktare ned når eg gjer det på den måten då...

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Jeg er helt enig - det er definitivt viktig å spise nok! Og særlig når man har andre sykdommer å ta hensyn til. Er jo heldig jeg som er frisk og rask. Mange får dessuten problemer med magen hvis de ikke spiser jevnt. Så jeg ville nok hørt på kroppens signaler ja!

 

Det beste er nok bare å holde seg til planen og anbefalingene selv om det ikke skjer så mye med vekta akkurat nå. Tenk på alle de andre helsegevinstene ved å spise sunt og passelig :)

 

Lykke til - håper det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekta i dag var 56,2 kg, dvs ned 300 g frå forrige helg, men magen er litt meir i lage i dag, så reknar med at det er ca stillstand. Trur eg får vere fornøyd med det etter litt ekstra inntak lørdag...

 

Eg og mannen var ein liten handletur åleine i går kveld, og då traff me på eit vennepar, så me havna på Egon i lag. Koselig!

Tenkte at eg skulle vere flink, så eg valgte Havets salat. Veldig godt, og då holdt eg budsjettet i går og!

 

 

Utrulig deilig med helg no! Satsar på ei mager helg, og kommande veke, så har eg iallefall gjort det eg kan for å ligge bra an til Sydentur og jul.

 

Litt spent på turen, lurte litt på å ta med knekkebrød og kanskje litt makrell og syltetøy. Veit ikkje kor lett det er å finne bra pålegg og grovt brød der nede.

Skal prøve å vere veldig flink, men trur eg må spandere på meg is iallefall nokre dagar og veit at det fort blir litt ekstra kaloriar på restaurant. Har de nokon gode tips?

 

Fabeldyret:Trur det er veldig viktig med kosten for meg, så eg bør nok ete sånn som eg gjer no uansett om eg vil gå ned eller ikkje. Har fått beskjed om å unngå sukker, metta fett, ete mykje kylling og fisk, grovt brød og mykje frukt og grønsaker.

Vil jo berre presisere at eg føler meg ganske tynn no, og kunne sikkert auka inntaket endå meir, men heldt iallefall på sånn som dette fram til jul og så godt som eg kan gjennom jula, for reknar med litt oppgang då nesten uansett kor flink eg er. Så får me sjå kor eg ligg an etter nyttår og legge ein vidare plan då.

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare denne erfaringen med sparebluss jeg: går sakte ned på GR-kurs, kursleder sier jeg må spise mer for jeg er kommet på sparebluss- spiser mer og vekta stopper- får beskjed om å fortsette å spise mer- går ikke ned- og så er kurset over .. Så sparebluss gjelder ikke for meg. Har bare lav forbrenning uansett. Derfor godt å lese det du skriver fabeldyr :) Viktig for meg å spise frokost, og spise jevnt, fordele kaloriene utover dagen. Jevnlig trim. Da holder jeg meg pigg.

 

Går fint her, tror jeg: Ikke registrert for vært på skole i to dager og overnattet hos venninne. Vært flink mener jeg. Kjennes sånn ut på magen også.. Får se mandag. Lite trim, men ikke tid. Vasket hus i hele dag, litt det da.

 

Har alltid med meg ryvita på ferie jeg rosalilje. Loff står jeg ikke ut med over lang tid, og i middelhavslandene fins nesten ikke grovt brød. Har også med en diger pakke spekeskinke. Går alltid ned den også, godt med noe salt i varmen. Mattips ellers: rent kjøtt, kylling, fisk, -grillet. og salat salat salat. Be om salat istedetfor pommes frites. Vanvittig med kalorier i pomm fri. Drikk heller mer vin- koschligere det--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for gode tips til turen, Josefin!

Blir spennande å høre korleis veginga di blir i morgon, du er jo skikkelig motivert om dagane høres det ut som!

Har gått fint her i helga. Vekke i besøk i går kveld der me fekk servert grovt brød og godt pålegg i tillegg til kaker, bollar, julekaker, is, snop og chips m.m. Holdt meg kun til brødmaten med unntak av 1 kule is og litt fruktsalat. Fornøyd med det og kjempegodt var det! La inn alt når eg kom heim, og då såg eg at eg faktisk hadde fått i meg litt for lite den dagen. Ikkje vanlig ein lørdagskveld! :)

 

I dag har det også gått greit. Eg var med mannen min på ein julekonsert han skulle spele på i kveld. Der serverte dei gløgg, pepperkaker, kaker, frukt og suppe med loff til.Tok meg ein god tallerken suppe, og oppdaga når eg la det inn før eg la meg i kveld, at eg låg for lavt i dag og. Ikkje så lett å beregne når ein et vekke som når ein er heime og har meir oversikten.

 

Har gjort litt for mykje i helga, og då er som vanlig resultatet at eg sitt her våken :confused: Håpar eg får sove snart, må opp kl. 07 :)

 

Ja, ja ønsker iallefall alle ei sunn, slank, fin veke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den som har prøvd å sitte oppe om natta og være sliten og samtidig gira vet hvordan det er. Og jeg vet det. Hadde en lignende natt natt til i går. Strikka, leste og drakk peppemyntete. Har sånne netter sjelden jeg nå, veldig ofte før. Nattesøvn er en gave man ikke vet at man har før man har mistet den.

 

Vekt 62 kilo. Kroppen min gjør visst hva den kan for å holde igjen. Var nede på 61-tallet hele forrige uke. I dag igjen hoven, spiste kringle i går. Med melk og hvitt mel og jeg hovner hele meg. Magen virker ikke osvosv. Ned 2 cm i midja, 1 cm over baken. Godtgodt. Irriterende å ikke få registrere 61 et el annet. Men så blir det neste mandag :)). 3 kilo igjen, gått ned 2.

 

Aldri om jeg skal opp i vekt i jula. Når det er så forbasket vanskelig å gå ned :mad:

 

Gyver løs på ny uke. Magert magert. turgåing og trening. rundvasking. Må da gå an!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ja, er fælt å ikkje få sove når ein er forferdelig sliten. Men trur eg på ein måte er altfor sliten, for klarer ikkje å slappe av og finne søvnen. Godt å ha nokon som veit korleis det er! :-)Sov frå 04.30-07.00. Men har heldigvis fått sove 2t på dagen i dag, det hjalp. Har alltid hatt utrulig godt sovehjerte, visste ikkje kor godt eg hadde det, nei!

 

Synd at du skal ikkje skal tåle sjølv små mengder av melk og kvitt mjøl, for av og til er det jo kjekt å kunne ete sånt uten å bli så hardt straffa...

 

Du må berre ikkje gi opp, vekta må då snart gå vidare nedover. Men veldig irriterande at den skal vere høgast på vegedagen då. Bra at du måler cm og, er no tross alt viktigast det, er jo det folk ser og det som kjennest på kleda, ikkje vekta!

 

Eg tenker og at eg må for alt i verden ikkje gå opp i vekt i jula når det er så utrulig vanskelig å gå ned. Men er veldig redd for at den går opp uansett om eg er aldri så flink, for litt ekstra blir det jo i jula med så mange besøk!

 

Hvis eg skal holde meg på 1300 kcal gjennom jula, er eg nesten redd eg kjem til å gå mykje sulten, for skal ikkje mykje til for å komme opp i det med all den feite og søte julematen ein får servert i besøk...Får ete veldig sunt og magert alle måltid eg kan, og smake forsiktig på maten i besøk.

Men julafta og kanskje nyttårsafta trur eg at eg må unne meg litt ekstra...

Det som forsåvidt er fint no, er at eg blir kvalm og uvel om eg et for mykje feit og søt mat, så det begrensar seg av seg sjølv mykje meir enn før.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...