Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest doneitbefore

Gratulerer Knerte... det var morsomt å se at du hadde klart hele 800 gram ned. Er det ikke deilig?

Nesten så humøret bobler over og plutselig så er alt topp. Husk disse momentene for de er veldig viktig å finne frem til igjen. Håper shoppingen gikk like greit??!

 

Marte: Takk for gode Tips om kosemerker. Jeg er også sånn og siden jeg har slitt med å komme opp i riktig antall Kcal så har jeg unnet meg en kjeks 120Kcal til kaffen noen dager......

 

Kurslederen har også sagt at jeg kan spise Lettisen som er nesten ingen kalorier i, for å få opp til riktig antall.

 

Onsdager så er det herreklubb for meg og da har vi litt servering på kvelden så da er jeg nødt til å bytte om på måltidene kvelds og middag..I går : smørbrød med rødspette og en tartar uten egg men med masse rødbeter, løk og agurkmix.....litt over men det er ok siden jeg var under på de andre måltidene.

 

Ha en fredfull kveld ladies. Stå på, det nytter og vi når julemålet vårt. Være der sikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på shopping i 5 timer...puh....sliten ja, men så har jeg jammen meg fått en fantastisk julestemning av det. Jeg ELSKER julen og alt som hører med! Fikk liste av samboeren hva han trengte og så hadde jeg jo klart en liste selv og! Så jeg regner med jeg har forbrent noen kcal i dag! hehe :)

 

LIVET ER BARE HERLIG!!! JEG ER SÅ LYKKELIG I SJELA MI! :)

 

Og hvordan løste jeg sspisegåten på shopping? Jo det skal jeg fortelle med glede!

 

Før jeg dro hjemmefra smurte jeg sandwich til lunsj med en gulrot, så visste jeg at jeg kom til å trenge et måltid til så pakka ned en yoghurt, et eple og to mandariner og en 2liters flaske med vann! hahaha...

Når jeg ENDELIG fant parkeringsplass roa jeg helt ned og spiste lunsjen min i bilen. Gikk inn og gjorde shopping og når jeg kom til bilen igjen spiste jeg mellommåltidet mitt...og drakk MASSE vann! Og det var ca 3 timer i mellom de to måltidene så det kunne ikke passet bedre!

Var så fornøyd med meg selv og satte kursen min Daventry for resten av dagens shopping! :)

 

Det fristet ikke engang å kjøpe no lettvindt mat når jeg var ute! Så på alle de som satt rundt om kring å spiste det ene og det andre og det luktet godt! Det er mange resturanger der så det luktet pizza og kaker og kaffe lang vei. Men jeg ville ikke ha, for maten min ventet i bilen! :) Flink jeg!!

 

Nå er det godt å være meg! Og som du sier Doneitbefore så skal jeg prøve å holde på denne følelsen for den er så fantastisk!!!

 

Tusen takk Marteifarta og Fara!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Må bare si det, at dette er en såååå koslig og oppmuntrende tråd å være innom! Merker jeg har "flyttet" litt inn her også i tillegg til min egen tråd:-) Det er så mange positive og fornøyde mennesker her!

 

Er det noen av dere som vet hvor sunne/usunne de wasa sandwichene er? Jeg har nettopp oppdaget de og synes de er så praktiske å ha med seg i væsken i forhold til så mye annen mat som fås kjøpt på matbutikk, men aner ikke om osten er veldig fet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Jeg er en durkdreven tilhenger av og fullstendig avhengig av Wasa knekkebrødene i alle smaker og varianter.

 

Synes selv av den med ost/ pepper er den med mest smak og forresten brunosten

De varierer fra 169 - 175Kcal for hele pakken og en slik gjør susen til mellommål og kvelds.

 

Hyggelig at du trives her inne. Jeg flyttet inn her jeg også når jeg startet og etter hvert så føler jeg at jeg "kuppet" hele tråden. Synes det er morsomt når vi har en tråd med masse mennesker som kan inspirere og motivere hverandre.

 

Sin Indrefilet til middag idag og for andre gang på en uke måtte jeg bytte om kvelds og middag.......fylte litt mere enn jeg burde for nå var jeg skrubbsulten.

 

Takk min skaper for brokkoli og naturris.

 

Sliten etter en lang arbeidsøkt etter arbeid. 4 timer etter 8 timer er tøfft på en fredag...

 

I morgen har jeg planlegt en flott tur og håper på stjernevær i den betydningen av uten vind, opphold og egentlig sol..det hadde vært topp.

 

God natt alle med skribenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Knerte - det du beskriver må jo oppleves som å vinne Premier league med Darlington!

For en seier og så kalkulert du er blitt. Godt jobbet og stor gratulasjon.

 

Selv har jeg idag fått julestemning med julegateåpning og kona som er slik en syfantast og elsker julen har laget en masse kuult som vi hadde utstilt og solgte der.

 

Se på hjemmesida hennes : http://www.hobbyglede.net

 

Morsomt å kunne hjelpe henne, er jo som regel andre veien.

Det var nisse, julesang av barnekor, juletretenning, gløgg og pepperkaker (for de andre) (knekkebrød for meg) og ikke minst morsomt å treffe naboer og andre folk i forbifarten.

 

Gleder meg til trening i morgen, men kryper nå til køys, stuptrøtt. Kona sover allerede.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Det var deilig........ut is skog og mark og gikk 8Km i bratt terreng før vi (en kompis og meg) kom til et vann. Deretter bar det innover i skogen i vått, tåkete terreng.

 

Søkke våt på kropp og ikke minst på bena etter å ha plumpet utti my terrenget xxx ganger.

 

Jogga ned til bilen i bånn av bakken, tok 1/2 time ned i igjen og 1,5 timer opp så totalt ute i over 2 timer...Da var jeg sulten og tørst da.....

 

Lunsj litt sent, kl. 14.30 men sånn er det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Det har jeg til endel oppgaver og det er helt utrolig og mange tp som kommer ut på den andre siden.

 

Så hyggelig med ordentlig adventstid for dere. Har dere små barn? Våre 2 er 19 og 14 og det er vel egentlig kun hun på 14 som er hjemme.

 

Har forbrent godt over 1000Kcal i dag og samlet 8 TP samt 10 fra før i uka så det er jo veldig bra...

 

Er det ikke deilig å finne ut at man kan gå ned i størrelse eller passer noe som man ønsket man hadde passet for en tid tilbake og ikke fikk på seg?

Hadde en sånn opplevelse på onsdag. Morsomt er det.

 

Lykke til i morgen med det første lyset og kanskje jule/adventsangen "tenn lys"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på mitt tyngste no, men det e jaggumæ vanskelig å gå ned igjen ja. Æ har gått opp 30 kilo på fire år. Men æ har prøvd å gå ned to ganger i løpet de siste fire årene åsså da. Klart å gå ned ti kilo, men no har dem kommet tebake igjen.

Mitt langsiktig mål e å komme ned til ca. 75 kilo.

Motivasjonen e ikke på topp akkurat no. Jeg er litt sint på mæ sjøl åsså da, for at begynte å spise så mye søtt for ca. fire år siden, og æ har ikke klart stoppe helt med det. Klarer det inni mellom for en ukes tid eller noe slikt... Men så e æ tebake te å spise mye søtt igjen.

Æ veit ikke ka æ ska gjøre for å få opp humøret igjen, og begynne å ta av kilo igjen... uten å sprekk hele tiden.

Æ går delvis å trener, MEN æ har ikke trena siden september. Det e litt kjedelig å trena alene åsså da. Så det blir mye: æ tar det i morra i steden. Enn om æ bare har sagt te mæ sjøl; nei no må du, enten om du vil eller ikke. :) MEN... den late for hele tiden viljen sin gitt :)

Det e så trist å ikke klare å være mer streng på sæ sjøl.

Hver lørdag sier æ te mæ sjøl at æ må bli flinkere i fra mandag av. Blir det så; Neeeei. Det gjør det selvfølgelig ikke. Sprekk næsten med en gang når æ kjæm på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Velkommen inn i tråden her Angel4U.

Ja, lett er det ikke og min motivasjon er at nå må jeg få orden på vekta, spesialt når jeg er plaget av høyt blodtrykk.

 

I 1999 gikk jeg ned 23Kg og de kom krypende over tiden frem til september, da BESTEMTE jeg at NÅ er det nok.....

Har siden da tatt av 10,4Kg og er super fornøyd. Meldte meg inn for 4 uker siden hos GR og har i kursperioden frem til nå gått ned 5,4Kg så det nytter.

 

For meg så hjelper det ikke å utsette, men å finne motivasjonen som gjør at jeg kan rydde tid for trening....men treningen alene hjelper ikke og så startet jeg med å prøve å kontrollere inntaket og etter hvert registrere alle Kcal som jeg puttet i munnen.

 

Etter 2 uker ble det en vane og trådene her inne består av en rekke hyggelige mennesker som deler sine motivasjoner og gleder med oss andre, hjelper og rådgir og ikke minst er der for den enkelte.

 

Det gir meg en tro på at det nytter. Har satt opp et mål, skal ned til 90Kg, fra 120 som jeg veide i September...nå er jeg 109,5.

 

Les bloggen, lag deg et mål og hent inspirasjon fra oss andre.....

Ser du skriver Æ og da er du vel nordfra? de e æ åsså....men utfløtta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg til endel oppgaver og det er helt utrolig og mange tp som kommer ut på den andre siden.

 

Så hyggelig med ordentlig adventstid for dere. Har dere små barn? Våre 2 er 19 og 14 og det er vel egentlig kun hun på 14 som er hjemme.

 

Har forbrent godt over 1000Kcal i dag og samlet 8 TP samt 10 fra før i uka så det er jo veldig bra...

 

Er det ikke deilig å finne ut at man kan gå ned i størrelse eller passer noe som man ønsket man hadde passet for en tid tilbake og ikke fikk på seg?

Hadde en sånn opplevelse på onsdag. Morsomt er det.

 

Lykke til i morgen med det første lyset og kanskje jule/adventsangen "tenn lys"

 

Ja vi har to barn. Ei på tre og en på seks:) Koselig med advent når man har små barn. Vi skal ikke være hjemme i jula. Vi flyttet fra Bodø i sommer og ned til Bergen og skal nordover til jul. Det blir koselig:)

 

Pulsmåler høres lurt ut. Kanskje ønske meg det til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i bassenget og kost oss sammen med ungene. Det er et terapibad og temperaturen holder 34 grader så det er ikke store aktiviteten som skal til for å forbrenne noen kalorier. Og med unger med seg så er man i aktivitete hele tiden.

 

Nå baker jeg knekkebrød, og skal snart sette en brøddeig og lage adventskringle. Litt kos må man unne seg:)

 

Er dypt imopnert over trimmingen din Doneitbefore!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ja, pulsmåler er utrolig bra, med hjertefrekvens og puls via belte over brystet og klokke som har alt også Kcal teller.

 

Kos deg idag...

 

Bodø til Bergen ...hmmm forsvaret?

 

 

 

 

Ja vi har to barn. Ei på tre og en på seks:) Koselig med advent når man har små barn. Vi skal ikke være hjemme i jula. Vi flyttet fra Bodø i sommer og ned til Bergen og skal nordover til jul. Det blir koselig:)

 

Pulsmåler høres lurt ut. Kanskje ønske meg det til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Kan dere tenke dere noe mere unødvendig bruk av tid??? ja ja, fikk jo shoppet noen julegaver og masse mat.

 

Ribba er på plass, men er litt urolig over at de var så fete, enten det nå var tynnribbe, midtribbe eller annet. Familieribbe hadde de ikke men du verden så billig.

 

En annen sak som er bra er at de har Wasa knekkebrød med smøreost i mange varianter, flere enn jeg ante, og 10 svenske for 2 pakker....det blir ca. 4,50 for pakken...kjøpte 50 pakker jeg.

 

Tenke dere meg på tur, or lunsj på café med medbrakt niste, dvs. jeg kjøpte et polarbrød med reker og egg og skrapte av all majones, sikkert 150g....så sånn ut på tallerkenen etterpå. Deretter tok jeg den ene skive til lunsj også...mett og god.

 

Den andre og siste skiva ble mellommål, så da fikk jeg utnyttet alt....

Vann og kaffe, dvs vann, vann og vann...drakk endel vann.

 

mye en skal se før øya slukker......

 

Fara: Ser du var flink i dag med trimming, jeg har ikke det, bortsett fra mange Km gåing på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Nærvøs for kveldens veiing, spesialt etter gårsdagen med juletallerken.

Riktignok sløyfet jeg både pølse og medisterkake, men de 2 stykkene med ribbe smakte utmerket med 1 rasjon potet og rødkål/surkål.

 

Anslo kjøttet til å veie 200g og du verden så mange Kcal....

tror det blir en tøff jul. men det skal jeg klare...

 

Ser jo at alle andre går ned og jeg må virkelig berømme dere...

 

Knerte, åssen går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Doneitbefore, Ja, den julemiddagen er visst en kaloribombe... men jammen meg så godt det er! Om det gir negative utslag på vekten din, så kan det jo være pga. det er mye salt og vann i kroppen, spesielt når du skal veie deg dagen etter en slik middag.

 

Jeg har vært syk noen dager, så håper ikke det gir negativt utslag på vekten, det jeg spiser blir det som virker fristende, og det er ikke det magreste, men noe mat må jeg jo få i meg. Må bare begynne på nytt når jeg blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt travelt om dagen og jeg syns det er alt for usosialt aa sitte her hver kveld..hehe...men stikker innom aa leser litt.

Joda her gaar det bra...aner ikke hvordan ting har gaatt i helga jeg...hehe...

trente ikke fredag, loerdag og soendag. I gaar vasket jeg bil og det har jeg gjort i dag og (den andre vel aa merke) og saa har jeg gaatt tur i 50min. I kveld skal vi svoemme eller gaa tur...det er fortsatt uvisst.

Naa skal det sies at jeg var paa det lokale treningesenteret i gaar for aa booke spinningtime, men da hadde de byttet program i forhold til det jeg hadde hjemme (noe som sier litt om hvor lenge jeg har hatt det uten aa gjoere no med det) saa da passet ikke timene for i dag likevel! :)

maten har det gaatt bra med i gaar og i dag tror jeg...har helt glemt aa skrive ned igjen, men teller ca for hvert maaltid jeg spiser. Jeg har hatt et lite stykke kake i dag ("svigerfar" hadde med hjemmelaga paa jobben til samboeren i dag).

men av en eller annen grunn har jeg liksom ikke daarlig samvittighet. hehe...

 

Saa hvordan er det med dere andre? er dere fokusert mot julemaal? Huff kjenner jeg ikke er saa foukusert jeg...men haaper aa gaa ned litt paa torsdag...men har mistet litt trua paa 105 til jul naa. hehe...men jeg fortsetter og ser hvor langt jeg kommer! har jo saa lyst!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

300g ned...hadde på en eller annen måte forventet akkurat det tallet. Tar det som NED.

 

Enig med deg Knerte, det blir vanskeligere og vanskeligere å fokusere og holde steamen oppe. Ser at målet ikke nås...

Så nå gjelder det å holde huet riktig og gå ned så mye en klarer før jul og prøve å fokusere.

 

Marte, kjipt å bli syk. Håper du er oppe igjen og er frisk.

 

Selv skal jeg ta den svineinfl. vaksinen i morgen. Kommunen er nå klar for det. synes det er greit, har ikke tid til å bli syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram her også. Tror det var siste kursrapport i dette kurset. Men skal melde meg på nytt kurs, men vil ikke starte før etter jul. Så da blir det å være flink på egen hånd og se hvordan det går.

 

Har på dette kurset mistet 4 kilo, men siden jeg startet så er det nedgang på 7 så det er jeg fornøyd med. Har mistet 10 cm rundt livet og det begynner å merkes på buksene:)

 

Doneitbefore: Nedgang er nedgang og da går det tross alt riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

på kurs 1...har sålangt i kurset gått ned 5,7 og det er jo veldig bra. Vet ikke helt hva jeg hadde forventet men tror at jeg ubevisst eller bevisst hadde tenkt 1,5 ned i uken.

Det tilsvarer jo 12Kg på 8 uker..langt unna.

 

Gikk f.eks ned like mye, rundt 5 Kg den mnd før jeg startet på kurset i september..

Har meldt meg på kurs fra 12/13 januar så det gjelder å passe på i jula.

 

Har neste tirsdag også igjen før kurset er over for denne gang.

 

Fara, 10 cm er jo deilig og 4 Kg er gjennomsnitt 0,5Kg pr. uke, noe som tilsvarer 25Kg i året....så det så...

 

hyggelig at du stikker innom og er aktiv på denne tråden, og vi MÅ passe på at vi registrerer og skriver inn her hele tiden. Det hjelper i hvert fall meg med fokus.

Ta vare på deg selv og så får du ha en slank uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...