Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd
Hei jenter!

 

Noen av dere som kan svare meg på dette:

Dersom jeg spiser 1600 kcal i løpet av en dag og drikker vann' date=' vil jeg da gå ned MER enn om jeg spiser 1600 kcal og IKKE drikker vann?

 

Trenger gode argument for å drikke vann, det blir som regel med 1-2 glass i løpet av dagen. Er det virkelig slik at man forbrenner mer kcal ved å drikke vann? Vet jo at det er bra for alt mulig annet som hud, hår osv. Men - blir jeg slank av det ?

 

Vennlig hilsen tomo[/quote']

 

Jeg tror det med vanndrikking har med metthetsfølelse og gjøre. Tror ikke det nødvendigvis er slik at man blir slank av å drikke vann, men ved å feks ta et glass før hvert måltid fyller du opp magen litt, så man ikke spiser så mye. Har hørt at dersom man drikker vann sammen med karbohydrater som korn, brød, knekkebrød osv, dannes det en slags gele som ligger i magen og gir deg en mer varig følelse av å være mett. Mange misforstår også sult med tørsthet, tenk over det neste gang du er sulten mellom to måltider. Kanskje er det bare et stort glass vann som skal til for å stille sulten.

 

Selv drikker jeg minst et stort vannglass til hvert måltid, og masse under trening. Kan fort drikke en hel liter vann i løpet av en spinningtime.

 

Over til treningen Fluffy. Du ligger jo som vanlig et hestehode eller to foran med dine trimpoeng. Jeg er oppe i 5,8, spinning i går og lang tur med hund i kupert terreng i dag., og i morgen er det spinning igjen. Skal prøve å sanke inn mest mulig før fredag ettermiddag. Da bærer det til fjells, og jeg er ikke sikker på hvorvidt det er skiføre der enda. Hvis ikke, får jeg prøve å legge inn en joggetur eller lang gåtur mens jeg er der oppe.

 

Ha en fin natt alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Heihei:)

 

Idag trente jeg en time styrke på morran, har planer om spinning nå om en time, og vil da være oppe i 14,7 trimpoeng så langt denne uka :)

 

Drøsser ikke like mange på senere i uka, men 25 totalt skal det bli! Har litt å ta igjen på å klare målet til jul, så her må det helst strammes inn litt.......

 

God tur til fjells Frøken Fryd, men vi snakkes nok før det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

14.7tp er jo ikke dårlig så langt denne uka :D

målet mitt er 7 og jeg nærmer meg ikke engang, æsj å! jeg må trene torsdag,fredag,lørdag og søndag om jeg skal klare det!! og jeg skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen Stinelill, du har jo kjøpt wii også, jeg er veldig misunnelig!! Vurderer det som julegave til meg selv, elsker alt som har med trening og konkurranse å gjøre :D Jeg blir helt rastløs jeg med en kveld uten trening... I dag trente jeg på morran, så kunne tatt meg fri kvelden med gos samvittighet, men klarer ikke la være å dra bort på treningssenteret. Litt deilig å ha det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg var syk i går og enda ikke fått hentet meg inn når det kommer til trening! jo da gøy med wii.. men blir fort lei! + at jeg og typen planlegger å få barn! men så lenge har jeg mensen, men jeg lurer på en ting når jeg her uregelmessig mensen når skal jeg helst begynne med EL test da? 5dager etter mensen eller 12dager etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :)

Her går det bra. Det vil si, det står jo stille, men jeg går da ikke opp.

Har kommet igang med trening igjen til tross for enorme arbeidsmengder på skolen.

En ting jeg ikke skjønner er hvordan dere som trener så utrolig mye har tid til å gjøre det. Er skikkelig misunnelig!

Men superbra jobba da selvfølgelig! :D Må være fantastisk å være i så god form.

Jeg blir megaglad hvis jeg får til tre ordentlige økter på ei uke med skole hver dag og lekser i tillegg. Og kanskje et par gåturer i tillegg i løpet av uka.

 

Du nailer de trimpoengene stinelill1988. Hvis du har tid kan du kjøre på med litt lengre økter med styrke for eksempel.. Min erfaring er at det gir mange trimpoeng. Og fine muskler - med tida :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag laga jeg en kjempegod midddag - biff med ovnsstekte poteter og grilla tomater. Laga en VELDIG god dressing til å ha på biffen (istedet for bernaisesaus) - det var kesam blanda med 2 ss grønn pesto. Virkelig godt. Nam nam...

 

Vært sånn passelig fornøyd med trening denne uka - 7 poeng til nå, satser på å komme over 10 denne uka.

 

Stinelill - hva trener du på wii? Lurte på å kjøpe det til barna mine til jul. Kan du anbefale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå har trimpoengtre nummer tre kommet frem :D Dette har gått unna på ca 2 mnd'er, startet 13.september, så det er ca ett tre i mnd'en. Har vel sånn ca 17 trimpoeng til nå den uka her, blir en time spinning i morgen tidlig, og sikkert litt løpeøkter i helga om været ikke blir for ille.

 

Jeg jobber fullt og vel så det, har mye med prioriteringer å gjøre og få til all treninga. Har ikke barn, men samboer og et stort hus å holde orden på, og det er vel igrunn jeg som gjør det meste... Blir jo litt aktivitet av det også, men blir ikke ført inn som trimpoeng. Fra nyttår blir det masse overtid på meg, og kommer nok til å ligge rundt 15-20 trimpoeng i uka, mot over 25 nå. Men sånn er det bare... Overtidsmaten skal ihvertfall være salat :D

 

Snart helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

flink du er :D

jeg burde bli litt flinkere jeg å. blir vel noe trening i helgen, i alle fall en lang tur! jeg vil bli litt mere trent! føler meg så stygg nå! men jeg føler meg jo flink som går til og fra jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg igjen. Har arbeidshelg og skal ha tre nattevakter på rad. Pleier å ha med meg rett i koppen- suppe, gulrot, ryvita knekkebrød og lavkalori sjokoladedrikk. Tilsammen blir det få kalorier men gir mye kos i løpet av natta;-))

 

Jeg syns jeg har vært flink med maten til nå denne uka, håper å gå ned enda noen gram i løpet av helg slik at vekta kryper nedover mot 72 kg.

 

Ha en rktig god trenings og slankehelg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Igår ble det taco til middag, nam nam :) Blir ganske sunt da jeg spiser det uten tortilla, men med knuste skjell. Har blitt endel sjokolade iløpet av uken pga jobben, men sånt skjer.. Tror ikke det har blitt så aller verst kalorimessig. Treningen i dag utgår, da jeg har tendenser til forkjølelse og har trent mye den uken her. Over 20 trimpoeng, satser på å runne 25 imorgen, men ingen krise om det ikke skjer.

 

Stå på alle sammen, under 48 timer til veiing :D Her skal jeg lenger ned på 76 tallet, var 76,9 sist!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

også kom vinteren hit jeg bor å. men nå er det bare vått ute og jeg har over spist meg på usundt i 2dager nå! å gjett jeg kjøpte godis i dag! æsj å!!! er i gang med el testing, det er jo spennende å se når man har eggløsning... har igjen 13tester så innen dem er brukt opp så håper jeg på resultat, hadde jo vært en fin julegave for meg og kjæresten min<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme alene i helgen og igår var det fullt hus med familie på besøk, men i kveld skal jeg bare kose meg hjemme alene. Dvs med grønn te og vann og når søtbehovet setter inn, så henter jeg pepsi max'en i kjøleskapet. Håper planen funker, men noen nøtter kommer jeg nok til å unne meg :) Har som skrevet tidligere jobbet med sjokolade denne uken, og da har det blitt spist litt av det. Er glad for hvert gram jeg forhåpentligvis går ned på mandag.

 

Lykke til Stinelill :D

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

den sjokoladen da! den skulle vært svindyr for da hadde jeg aldri kjøpt den!

 

tror det har blitt litt mye mat disse dagene pga jeg prøver å slutte med snus, er på dag 3 uten snus!

 

tror jeg har gått opp! heller ikke fått trent så mye denne uka!

får heller ta det igjen til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start treningen igjen med en gang :D Ikke noe lurt å utsette ting, lørdagskvelden er greit, men start igjen i morgen, bare dumt å utsette ting til neste uke! Stå på stinelill, du suser jo nedover, tror du har gått ned mer enn meg og holdt på noen uker kortere! Jeg hadde etter åtte uker gått ned 4,1 kg, så snittet ditt er vel høyere enn mitt. Du er flink, ikke glem det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja henger meg på Fluffy og sier; stå på stinelill!!! Ikke utsett det du allerede kan få gjort i dag. Du har vært kjempeflink. Så bra at du har slutta med snus, veldig lurt nå når du vil bli gravid! Lykke til med familieforøkelsen;-))) Husk at du vil bli lettere gravid når du går ned i vekt.

 

Du har jo wii 'en din og trenger ikke gå utenfor døra for å trene. Du vil føle deg sååå mye bedre etterpå;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

takk for all støtten, men er ikke så lett når man har en type som elsker fastfood og søtsaker!

har alt spist usundt i dag, men resten av kvelden skal jeg holde meg til:

druer

te

vann

 

tror jeg får være flink og trene på wii fiten min i morgen:) kan jo fremdeles klare 7tp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

nå begynner det å nærme seg jul dere, og har dere tro på at julemålet deres blir nådd? jeg for min del har ingen tro på at jeg vil nå mitt julemål, men det eneste jeg kan gjøre er å være ekstraflink de kommende ukene, neste helg skal jeg på julebord, men hvem har sakt at jeg ikke skal få lagt inn en gå tur da eller jeg kan gå i trapper 5min! hehe..

 

også er det Mandag i morgen da, om jeg gleder meg til veiing. egentlig ikke! men jeg skal spise nå også skal jeg trene med wii fiten min :D

prøvde meg på jogging på stede i 10min i går og herre gud jeg trodde jeg skulle dø etter 5min, men jeg gjenomførte 10min! så om det blir lettere per gang har jeg tro på at det også blir lett og jogge ute!

 

men vi snakkes nå skal jeg i gang med ting her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Den planlagte joggeturen på morgenen her utgår, det regner og jeg begynner å bli forkjølet, i tillegg skal jeg spille kamp i kveld. Om jeg spiller halve kampen ender jeg akkurat på 25 trimpoeng denne uken, sannsynlig at jeg spiller mer, så da blir det over 25 selvom jeg dropper joggeturen. Tror faktisk kroppen har godt av å slappe av litt også.. Normalt pleier jeg å samle 8-9 trimpoeng i helgen, mens denne blir det bare 4... Men har jo trent bra i uken :) Nå skal jeg igang og vaske huset, tar nok et par timer, men det er ikke noe jeg legger inn. Alt husarbeid ser jeg på som et pluss i forhold til trim.

 

Under et døgn til veiing og jeg håper på noen hundre gram ned.

 

Har tidligere skrevet at julemålet mitt er 72 kg, før veiingen i morgen har jeg 4,9 kg igjen til det. Det skal nok bli hardt å klare med mye julebord fremover. Men jeg skal ikke være så langt unna dette satser jeg på. Håper å få til en veiing på morgene julaften i tillegg til mandagen før. Jaja, vi får bare jobbe på og komme nærmest mulig :D

 

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

vi skal nok klare vært gram fram til julemålet, eller vi ender nå der vi ender da! jeg har ikke så mye igjen til mitt er nådd, så jeg har satt det som mål å klare det før kurset er ferdig!

jeg skal også veie meg på juleaften, på en annen vekt enn min! da skal vekta vise 65.1kg

 

syns du er kjempe flink jeg :D du skal nok se at du har gått ned til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har holdt på en stund' date=' men vil gjerne følge dere. Dere er flinke til å motivere og rose hverandre og det er viktig. Jeg har også veid meg mandager med noe snikveiing innimellom.

 

Startvekt 83,5 (21.9)

Vekt nå 79.8 kg (15.11)

Mål 65 kg

Høyde 165 cm[/quote']

 

 

Heihei!

 

Velkommen :) Jo flere vi er her, jo mer aktivitet blir det! Ser vi har likt mål og startet heller ikke så langt unna hverandre. Jeg startet en uke før deg og veide da 81 kg. Forrige mandag veide jeg 76,9 kg, og har til da gått ned 4,1 kg. Målet mitt er 65kg og jeg er 169 cm høy.

 

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...