Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Nå har jeg leste mange tråder og jeg må si dere er flinke som går ned i vekt:-)

En motivasjon for meg som også prøver å få igang neste steg på 40, fin og slank.

 

Har hatt en "slankeperiode" for et par år siden, gikk da ned 19 kilo på et år, har til nå vært stabil, med et slingringsmonn på 3 kilo.

Nå er neste periode startet og håper på å nå 65 kilo før sommeren er over, det er bare 9 kilo unna og skulle i teorien kunne nå målet innen sommeren starter, men vet av erfaring at noen uker så står jeg stille på vekten og noen uker så raser det unna.

 

Noen som vil være med på 40, fin og slank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Hei hei.

Nå har jeg leste mange tråder og jeg må si dere er flinke som går ned i vekt:-)

En motivasjon for meg som også prøver å få igang neste steg på 40' date=' fin og slank.

 

Har hatt en "slankeperiode" for et par år siden, gikk da ned 19 kilo på et år, har til nå vært stabil, med et slingringsmonn på 3 kilo.

Nå er neste periode startet og håper på å nå 65 kilo før sommeren er over, det er bare 9 kilo unna og skulle i teorien kunne nå målet innen sommeren starter, men vet av erfaring at noen uker så står jeg stille på vekten og noen uker så raser det unna.

 

Noen som vil være med på 40, fin og slank?[/quote']

 

 

Du trenger selvsagt ikke være 40 da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg plutselig at det ikke er lenge til jeg blir førti. Det har jeg fortrengt! Jeg er ikke bare tjukk, jeg er snart førti og. Hihi. Jeg blir med! Skal også ned til 65 til sommeren. Jeg har holdt på i en måned, og har gått ned 2,1 kilo så langt, så jeg er i rute.

 

Gleder meg over hver gram som forsvinner! Og over hvor mye jeg koser meg med sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er med:-)

Jeg vært på endrings"kurs" denne uken. Begynte å veie meg forrige fredag og tenker å veie meg på fredag, men tror ikke jeg har gått mye ned. Føler meg veldig oppblåst for tiden. Mulig det kommer av at jeg igrunnen spiser mer mat enn det jeg er vant til. Har ikke vært frokost- og kvaldsmat menneske, noe jeg har endret på denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først 20 min Basic zumba, så 2 økter med Flat ABS som tok 34 min. På dette forbrant jeg 531 kcal og fikk 2,2 trimpoeng. Målt på min nyinnkjøpte pulsklokke.

 

Ang mat og registrering. Er så i tvil om alt stemmer når jeg registrerer dette, for jeg syns jeg spiser normalt og alikavell så kommer jeg ikke opp til 1600 kcal pr dag. Ligger rundt 1100-1300 kcal pr. dag.

 

Kansje jeg ikke spiser helt riktig?

Hvordan er deres meny pr dag?

 

Til vanlig spiser jeg: (nå som frokosten er etablert)

50 gram havregryn eller 4-korn med 2 dl biola til frokost, eller 3 rugsprø med lettost og leverpostei.

2 stk rug eller havrebrød med makrell i tomat eller lett ost til lunch.

Mellommål en lett yoghurt.

Til middag 150 gram rent kjøtt eller fisk, 1 liten potet, masse brokkoli og blomkål.

Kveldsmat er ofte rugbrød ca 40 gram med fettfattig pålegg som f.eks cottage cheese.

 

Spiser også 1 banan etter trening og 1 eple på kvelden.

 

Bruker ikke kosemerkene i uken, jeg spiser ikke godteri eller drikker brus i uken, dette kan jeg spise og drikke på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern, du er flink! Jeg skal trene i kveld. Og det blir vel bra. Jeg tror jeg må ta det rolig med vekten på apparatene mine, for jeg har hatt litt vondt i skuldre og armer de siste dagene. Jeg får heller konsentrere meg om teknikken en stund (kan lett bli vel ivrig).

 

Hvis du ikke kommer over 1100 kcal er det litt skummelt, tror jeg. Selv kan jeg ligge mellom 1450 og 1750, og jeg bruker slingringsmonnet, etter om jeg har trent eller har en sulten dag, eller bare sitter i sofaen. Og det er jo dager jeg har tatt en bit kake.

 

Selv spiser jeg mer enn 110 kcal til kveldsmat. Og den der melkekvoten ligger ofte inne i lunsjen og frokosten. Jeg tenker at all den lettosten jeg spiser må kunne telle delvis som melk. Ellers er avocado som pålegg og i salat utmerket for å trekke opp kalorinivået.

 

Jeg må ellers skryte av meg selv: jeg sluttet å røyke for noen måneder siden, og synes jeg er blitt god på livstilsendringer. Eller er det førtiårskrisa? Jeg vil ikke være ei tjukk dame på førti som smugrøyker ut av takvinduet.

 

Kosemerkene går forøvrig til rødvin. Men nå gleder jeg meg til en skummende utepils til sommeren! Slank og fin i ny kjole:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kansje jeg ikke spiser helt riktig?

Hvordan er deres meny pr dag?

 

Til vanlig spiser jeg: (nå som frokosten er etablert)

50 gram havregryn eller 4-korn med 2 dl biola til frokost' date=' eller 3 rugsprø med lettost og leverpostei.

2 stk rug eller havrebrød med makrell i tomat eller lett ost til lunch.

Mellommål en lett yoghurt.

Til middag 150 gram rent kjøtt eller fisk, 1 liten potet, masse brokkoli og blomkål.

Kveldsmat er ofte rugbrød ca 40 gram med fettfattig pålegg som f.eks cottage cheese.

 

Spiser også 1 banan etter trening og 1 eple på kvelden.

 

Bruker ikke kosemerkene i uken, jeg spiser ikke godteri eller drikker brus i uken, dette kan jeg spise og drikke på lørdag.[/quote']

 

Hei hei - 11måneder igjen til jeg blir 40 også!! Har egen tråd som heter "Førti, feit og ferdig?"!! Det skal iallefall ikke jeg være, så her er det full skjerpings;-). Godt det er fler som er inne på samme tanken:-)

 

Jeg går på kurs og ligger på meny2 - 1600kcal. Du spiser nok for lite til å nå 1600:

Om du spiser knekkebrød til frokost og lunch, så er det 4stk per måltid - ser du ligger under dette.

Mellommåltid 30g brød eller 2 knekkebrød + pålegg

Middag 150g kjøtt/fisk og 150g potet el 100g pasta/ris

Kvelds 30g brød eller 2 knekkebrød + pålegg

Frukt og melk i tillegg

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset med avokado, jeg får kansje ta meg litt mandler også, selv om det er nei mat og skal gå på kosemerkene.

I dag har jeg bare kommet så vidt over 500 kcal, men det skyldes nok en litt lettvindt middag, en fedon burger og salat.

Så jeg får ta meg et realt kveldsmåltid.

 

Har selv problemer med en skulder, men som jeg tenker, jeg kan trene litt alikavell, bare passe på å ikke belaste skulderen for mye. Litt er bedre enn ingenting, er mitt motto på treningen.

Skrev litt feil på trimpoengene, det skal være 2,7 poeng i dag. Håper bare det vises på vekten at jeg trener en del, men tror ikke jeg har gått ned denne uken, mulig musklene kompenserer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei - 11måneder igjen til jeg blir 40 også!! Har egen tråd som heter "Førti' date=' feit og ferdig?"!! Det skal iallefall ikke jeg være, så her er det full skjerpings;-). Godt det er fler som er inne på samme tanken:-)

 

Jeg går på kurs og ligger på meny2 - 1600kcal. Du spiser nok for lite til å nå 1600:

Om du spiser knekkebrød til frokost og lunch, så er det 4stk per måltid - ser du ligger under dette.

Mellommåltid 30g brød eller 2 knekkebrød + pålegg

Middag 150g kjøtt/fisk og 150g potet el 100g pasta/ris

Kvelds 30g brød eller 2 knekkebrød + pålegg

Frukt og melk i tillegg

 

Lykke til:-)[/quote']

 

Så hyggelig at du kommer innom her, jeg må nok besøke din også.

Av den 40 årskrisa kommer det noe godt:-)

 

Takk for tips om at jeg bør øke mengden på frokost og lunch. Skal spise mere ja, er jo egentlig god på å spise:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dratt i land tre blanke og fine trimpoeng. 20 minutter på ellipsemaskin, 30 minutter styrke og 30 minutter på sykkel. Merker at jeg er i mye bedre form enn da jeg starta før jul. Og snart er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dratt i land tre blanke og fine trimpoeng. 20 minutter på ellipsemaskin' date=' 30 minutter styrke og 30 minutter på sykkel. Merker at jeg er i mye bedre form enn da jeg starta før jul. Og snart er det helg![/quote']

 

 

Tre blanke er jo supert. Jeg prøver å trene 3-5 ganger i uken. Går mest på styrke og kondis, men jeg er helt frelst av Zumba dansing og de siste 2 ukene har jeg kun holdt på med det. Det beste med dansingen er at det ikke føles som trening, men jeg forbrenner utrolig mange kcal på en 40 min økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vises ikke på vekten, men målebåndet gikk inn 2 cm rundt midjen.

Har et lite problem med vekten, fordi gulvet nok er litt skjevt. Den viser opp til 1 kilo pluss eller 1 kilo minus av forrige ukes vektmåling. Så vet ikke helt hva jeg skal stole på? men skriver inne samme vekt som forrige uke, så lurer jeg meg ikke i alllefall til å tro at jeg har gått ned 1 kilo eller gått opp 1 kilo.

 

Så må jeg finne ut hvor det er best å ha vekten stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var tråden din ja nrkp3:)

Da skal jeg følge med dere, dere er jo så flinke:)

 

Hva skal jeg si, nærmer meg vel heller 30års krisa...med mine 27, brått 28 år, men har jaggu endel overflødige kiloer å sloss med...

Begnnte min livstilsendring 040110, 177cm høy, startvekt 93kg, Trivselsvekt 74kg, nå vekt 89,7:)

 

Har gått fra å være et stilesittende matmonster, til å bli en relativt sund og treningsglad jente, men vil på ingen måte si at kiloene har rent av...

De første 3 ukene gikk den opp og ned som en jo-jo, men virker som det går litt hjamnere nedover nå... det liker man:D Deilig å ha kommet seg under 90kg...selv om det bare er med 300gram:)

 

Men nå er det natta på meg:) Tidlig opp med ungene i morra:)

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det rapporteres om rødvinsfylla. Det var gøy, men sunt er det jo ikke. Det ble ikke så grusomt når det gjelder kalorier, men idag er jeg uggen. Og jeg drømte om sjokolade i natt.

 

Skal prøve å få rørt meg litt i dag, det blir nok helst spasering. Det er heldigvis ikke fest hver uke... Jeg merker det, ja, at det ikke ble skikkelig mat. Det er vel nesten værre enn drikkingen at skikkelig mat erstattes av pølse fra seven eleven og en håndfull nøtter. Kjenner at jeg trenger MYE mat nå. Hm.. Egg.

 

Gratulerer med flott nedgang Kirami! Mer enn en halvkilo i uka! Kan tenke meg at det er deilig å ikke se nitallet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvinsfyll hadde jeg for 2 uker siden og jeg er enig med deg at det ikke er så ille med rødvin, men alt annet som følger med:-(

 

I dag har vi hatt rugmels pannekaker til lunch, de ble gode og jeg syns de smaker bedre enn pannekaker med hvetemel.

 

Så slo jeg til og laget pizza med rugmelsbunn:-)

Hadde på skinke, hjemmelaget tomatsaus, den ny osten til Tine, engfrisk tror jeg den het, og tomater.

Ble litt anderledes bunn, men faktisk helt ok, fikk ingen klager fra mann og barn.

 

Får finne ut av hvor mange kcal den gir, men tror ikke det er så ille.

 

Jeg måtte veie meg i dag, siden vekten i går gikk litt amok, og i dag så tror jeg den viste rett, ned 0,5 kilo denne uken og skriver det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sitat fra Libra kurs jeg har tatt.

 

"Husk at går du ned 300 gram i uken, så blir det tilsammen 15 kilo på et år. Går du ned 400 gram i uken, så blir det 20,8 kilo, og går du ned 500 gram i uken, så blir det hele 26 kilo i løpet av året"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvkiloen!

 

Jeg har gått fort i en time, og det var deilig! Akkurat det skrotten trengte for å komme i vater etter utskeielsene. Og så tok jeg et langt bad. Hmm.. Og to rugbrødskiver med avocado. Jeg greier bare ikke å bli mett i dag, men håper at jeg blir normal til i morgen. Og at vekta viser nåde mandag. For fire uker siden sto det stille. PMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg i smug (jeg bruker å være flink til å la være, men nå var jeg litt stressa), og det virker lovende. Det er i morgen det er offisiell veiing, så tall da.

 

På slutten av turen i går vrikket jeg foten og falt. Jeg fikk faktisk blod både her og der (hulk). Problemet er at jeg hadde tenkt å skøyte i land de to trimpoengene jeg mangler på å nå ti (som er mitt mål), og den ankelen er ikke noe tess. Ser ut som det blir litt halting framover.

 

Jeg tror jeg må kjøpe meg et balansebrett eller noe sånt for å trene balanse. Det er ifølge legen det som hjelper mot sånne ankler som stadig tråkker over.

 

God søndag! Frokost med te, egg og kaviar her. Ulvesulten har forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg i smug (jeg bruker å være flink til å la være' date=' men nå var jeg litt stressa), og det virker lovende. Det er i morgen det er offisiell veiing, så tall da.

 

På slutten av turen i går vrikket jeg foten og falt. Jeg fikk faktisk blod både her og der (hulk). Problemet er at jeg hadde tenkt å skøyte i land de to trimpoengene jeg mangler på å nå ti (som er mitt mål), og den ankelen er ikke noe tess. Ser ut som det blir litt halting framover.

 

Jeg tror jeg må kjøpe meg et balansebrett eller noe sånt for å trene balanse. Det er ifølge legen det som hjelper mot sånne ankler som stadig tråkker over.

 

God søndag! Frokost med te, egg og kaviar her. Ulvesulten har forsvunnet.[/quote']

 

 

Huffda, håper ikke ankelen sinker deg på trimmen, eller blir en unnskyldning for å ikke trene. Skjønner godt at du har smerter, men om et par dager så burde det ikke være så ille.

Tren overkroppen, mens du venter på at ankelen skal heles. Håper du ikke blir støtt over at jeg er så dirkete.

 

Balansebrett er bra, jeg har også det:-)

 

I går var jeg ute med gutten mi på 4 år i mange timer, regner med at jeg fikk litt poeng der. I dag har jeg vært husmor, men tok meg en økt zumba 40 min., mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig og mens guttene min var ute.

Så da har jeg dratt i land 11 trimpoeng denne uken, men regner med at de ikke alltid vil være slik, for denne uken har jeg hatt anledning til å trene på dagen, neste uke blir det nok mest på kvelden etter leggetid til min 4 åring.

 

Det kjipe med rødvinsfyll og andre typer fyll, er at man faktisk blir sugen på "usunn" mat og kan spise og spise hele dagen derpå. Da helst burger og potetchips, samt mengder med iskald cola. I allfall har jeg det slik dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig når det kommer skader når man er så godt igang med trening...

Men er jo knall at du står på å trener fordet:)

 

Sleit litt med anklene for litt siden jeg også, blei litt tøft for de med all den steppen...

Skjønner det jo igrunn, noen og 90kg i full fart med hopp og spett la ganske mye press på de:P

Men har jobbet mye med teknik, så nå er alt mye bedre:D

 

God bedring til deg i allefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det blir nok bra i løpet av et par dager, jeg må bare få balansetrening for å unngå at det skjer igjen (og igjen og igjen). Synes du har hatt fin nedgang, Kirami. Jeg er fornøyd med en halvkilo i uka, det viktige er at de aldri kommer på igjen. Og jeg har jo skjønt hvorfor jeg har blitt overvektig nå når jeg har begynt å veie mat og telle kalorier. Har fått noen gedigne overraskelser.

 

Hva slagt balansebrett har du nrkp3? Og hvordan bruker du det? Jeg har tatt en omgang med mine vonde venner planken og båten for å veie opp for den forsvunne skøytetreninga. Det blir dårlig med poeng på det, men det svir i magemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jaggu ikke rart kiloene raste på....

Spiste sikker både det dobbelte og tredobbelte av det jeg gjør nå...og den maten var ikke sund, greit, spiste endel grønt og sånn, men brukte mye usunde oster og usundt fett i maten...

Kjenner meg så mye bedre nå både i kropp og sinn etter jeg begynte å spise riktig og trene:)

 

Men, nå får en ta å hoppe ti sengs:)

God natt fokens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

 

Kan jeg melde meg på her?

 

Jeg skal ned til 68 kilo.Har gått ned ti kilo over lang tid.Nå vil jeg gå ned de neste ti til sommeren.

 

Jeg er 44 år har to hjemboende skoleungdommer, en gammel hund, og en mann som heller ikke er helt ung nå lenger (he he.)

 

Alderen kan jeg ikke gjøre så mye med men vekta kan gå motsatt vei.

 

Er det plass til meg her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Nikkoline!

 

Kjøtt og fleskekontroll i dag, og her er dommen:

 

040110: 75,1 kg 92 cm midje

110110: 75,1 kg 90 cm midje

180110: 74,1 kg 88 cm midje

250110: 73,7 kg 87 cm midje

010210: 73,0 kg 87 cm midje

080210: 71,9 kg 86 cm midje

 

Dette betyr at jeg gikk ned 1,1 kilo denne uken!!!!!!!!!!!! Jeg tror ikke jeg greier å få nok utropstegn! Jeg er veldig, veldig glad. Og jeg har pinadø krøpet over grensa til normal bmi. Jeg er bare litt lubben, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...