Gå til innhold

en kilo av gangen!!


Gjest xankix

Anbefalte innlegg

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Hei og velkommen til forum!! :o

Kjekt med nye nick her inne. Og ikke minst: Gratulerer så inderlig mye med 10 kg ned, det er jo en milepæl! De har du jo mistet veldig fort!

 

Du har tatt et klokt valg om å redusere vekten, bedre helsa og livskvaliteten din. Og du er godt i gang! Og som du sier selv: et kilo av gangen.

Håper du når målene dine og at du holder motivasjonen oppe!

 

Lykke til med uka, håper du tar mange bra valg og får god nedgang til neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tusen takk for det:)

 

greit å ha et sted man kan skrive hva man tenker og få ut noen tanker.

har veidag i dag men tror jeg står på stedet hvil denne uken. Har hatt en uke med mange utfordringer og ikke klart å stå i mot alle.

Men hvis det ender på 0 kg ned er det også en seier og ikke ha frotset i meg masse når jeg har vært borte i selskap osv.

har større tror på denne uken her. Kjempe motivasjon å gå inn å lese på de andre her å se hva de har klart. Bare drømmer til jeg er der en dag men 2010 har bare så vidt startet detta er mitt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei og velkommen på forumet!! Takker for ros fra deg , veldig hyggelig at du finner inspirasjon her inne. Har "truffet" mange kjekke personer her....og vi er alle i samme situasjon....vi ønsker å gå ned i vekt, mange, mange kilo. For meg er ikke dette en slankekur men en LIVSSTILSENDRING!!!! og det er ikke gjort på en dag Vi må ta tiden til hjelp og ta fornuftige valg.....det er KUN en selv som bestemmer hva som går inn i munnen vår!!! Ikke en vertinne, ikke en venninne eller mann.

 

Ønsker deg lykke til og TA FORNUFTIGE VALG, da vil du få resultater på vekt og mål!!!;)

Hilsen Caroline

 

PS! Gratulerer med allerede flott vekttap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det

 

Det er spennede å lese om andre som er i samme situasjon som meg og se hvordan dere motiver hverandre og støtter hverandre. Det er bra at det er slik sted her inne

det er sant som du er at dette er en livstidendring;) Til mandag er min siste veiedag på mitt første kurs og har tenkt litt igjen om hva jeg har forandret disse åtte uken og det er ikke lite:) har trenet regelmessig, drikker masse vann og sluttet å småspise masse godteri osv og har har gått ned over 10 kg, det hadde jeg aldri klart alene.

Jeg bare gleder meg til å starte på neste kurs og veien nedover:) og følge med på hvordan det går med alle dere her inne;)

 

Ha en super helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xankix ;)

 

Jeg kan si at jeg er i samme situasjon som deg med barn-prøving og det får meg å ønske det beste for deg! Og du har allerede gikk ned 10kg, det er så supert!! Du er på vei! Jeg skal krysse finger for deg og håper at jeg blir så flink som deg!

 

You go girl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei domilla:)

 

trist å høre at du er i samme situasjon, men gla for å høre at du har som meg bestemt deg for å gjøre noe med situasjonen selv.

 

ja veldig glad for hver kilo jeg går ned hvor større er muligheten for at jeg kan få barn. Driver med utredning også, men ikke fått noe endelig svar men virker som det ikke er noe galt meg meg bortsett fra vekten da.

 

Stå på domilla dette skal vi klare!! Når jeg ikke har lyst til å trene eller vil gi meg på treningsentre tenker jeg på det barnet jeg kanskje kan få og det er nok motivasjon for å holde meg oppe. Jeg skal ikke være grunnen til at vi ikke får det til, dette skal vi klare begge to;)

 

vi får støtte hverandre!!

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor motivasjon å tenke på det.

 

Jeg også vet at å være overvektig has more or less drept min selv tillit, og jeg vil kjempe for å få den tilbake. Kansje det er også en del av psykologisk process som går på det. Når du føler at kroppen din er klar, da det kansje skjer.

 

Jeg var hos St Olav sykehus i siste juni, og der, den sjef-gynekolog fortalte meg at uansett hva vi ønsker oss, jeg måtte få en BMI av 35 hvis vi ønsket å prøve med assistert hjelp. Selvføgelig, vil jeg ha baby men jeg vil ha den helst på den vanlig måtte. Jeg har bestemt meg for å ha trivselvekt på 65kg, som gir en BMI av 23,5, så rett i midten av en "normal" BMI. Jeg syns at den nosjon av BMI er litt... rar. Mener at jeg ser på mannen min som er 2,02m og ganske sterk (har spillet mye sport for 10 år), og sin BMI sier at han er obese... men.. herregud...det er nesten ingen fett på kroppen sin -.-'

 

Når jeg trener, jeg alltid tar med en spesiel laget playlist på iPoden min. Å høre på energi-musikk, du får en sånn boost til å trene! Du får lyst til å gå fortere og hardere!

Så Xandix, brace yourself girl, vi skal kjempe for det!! Go fight, go fight! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg at jeg vil klare det på vanlig måte. Tenker at dette året skal handle om å gå ned i vekt og blir jeg gravid er dette et stort pluss. Men er jo også en del ekstra komplikasjoner med å være stor og gravid. Det blir en kjempe belasting for kroppen.

 

Musikk er et must når man trener hadde orket uten hehe:):D

 

BMI sier jo noe men den gir ikke et helt riktig bilde. Det viktigste er hvordan man føler seg og hvem vekt man føler seg vel i.

 

Snart er det ny uke og nye muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

Hatt min siste veiing på mitt første GR kurs, hadde gått ned 2,2 kg denne uka her veldig fornøyd med det siden vekten sto stille forrige gang:) Det har da faktisk blitt 11.3 kg på det første kurset. Bare gleder meg til å se hva det andre kurset vill bringe om jeg klare like mye denne gangen:

 

Føler jeg er har kommet godt i gang nå og kan ikke si jeg saver noe:):D

 

Godt å føle seg så happy igjen:)

 

Ha en god uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei xankix!

Gratulerer med kjempeflott resultat på første kurset :D:)

Vi to kommer nok til å følges lenge her inne...startet også samme dato som deg, 147 kg!!

Ja man blir helt klart happy av god vektnedgang :) Gleder meg til å følge deg videre...

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

tusen takk for det begge to;)

 

ja da startet vi på samme caroline men etter som jeg har lest på dine sider har du kommet litt lengre:) og det er jo kjempe bra;) er så mange flinke folk her inne:)

 

Gir pågangsmot når man oppnår resultater og får gode tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

I dag har vært en dag jeg har gruet meg til en stund. Har spist ute i hele dag og føler at dagen i dag skulle bli en stor prøve.

Men det har vært så enkelt i dag til lunsj var det baguetter men de hadde grove uten majones, det er jo nesten et under og klarte å styre unna alle kaker og kjeks og sjokolade jeg møtte på min vei til fruktfatet:)

Og sist var middagen også en suksess ble kinamat som man velger selv og koken steker da ble det masse grønnsaker og bare en posjonen og jeg var kjempe mett før kunne jeg har gått 3 ganger og likevel ville ha dessert hehe:)

 

Gla for at den dagen i dag gikk så lett og det ikke var tungt å ta de rette valgene men at det falt litt av seg selv:) det må vel bety at jeg har lært noe på de 8 ukene jeg har vært på kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Du er kjempeflink ;) Det kreves "sitt" for å klare å takle den utfordringen det er å møte på kaker, store smørbrødbord osv. Det er helt klart en utfordring for oss, men desto mer gledelig etterpå, når en vet en tok riktige valg......da kommer den gode følelsen av å være fornøyd med seg selv :):(

 

Ønsker deg en flott uke xankix!!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

hei Caroline

 

Ja det krever sitt å si nei men det blir enklere og enklere og de få mangene jeg må tenke meg omm 2 ganger eller sliter med å si nei på en måte greit:) Så lenge jeg sier nei 99% av gangene.

Hadde faktisk en drøm her en natt hvor jeg kjøpte en stor kuleis og skulle til å spise, men jeg gikk å hev den for jeg kunne ikke spise den hehe. Så til og med drømmene mine begynner å være med på notene.

 

ha en strålende helg du også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

I dag har jeg gått ned 15 kg siden jeg starter på kurs i januar:) Veldig fornøyd med det. Har hatt veiedag i dag og gått ned 1,7 kg veldig fornøyd med det også.

Vært herlig vintervær her i helgen så vært ute å gått tur både lørdag og søndag.

Startet på nytt GR kurs i dag og snakket litt over hva man har lært så langt og det er deilig at mange av valgene er mye letter å ta. Trening har kommet inn på dagsplanen og har "nesten" blitt en selvfølge:)

 

JEG ELSKER MITT NYE LIV SÅ LANGT:)

 

ha en super uke allemann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei xankix!

Gratulerer med supert ukeresultat!!! WOW 1,7 kg er flott. Du er SÅ flink og jeg heier på deg ;)

Ja det er gledelig når treningen føles lysbetont, at man virkelig har lyst til det!!

Ønsker deg en flott uke!

 

Klem Caroline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

takk for det caroline:)

Veldig fornøyd er nesten ikke til å tror at jeg har klart å gå ned 15 kg helt utrolig:) bare gleder meg til de neste 15 kg er bort også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på yogalates og det var kjempe artig mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd. Det som er så deilig nå etter å ha trent i 2 mdn har jeg fått mer selvtilitt til å starte å prøve ulike program de har på mitt senter. Ellers har det vært å sitter bakerst i en spinningsal eller trenet i et hjøre på sentre med hodet ned i håp om at ingen ser meg.

 

Synes egentlig at det er ganske gøy med saltrening men har ikke turt, synes vekten min har vært for stor og redd for at jeg ikke skal klare å henge med osv er vel mange som kjenner seg igjen.

 

Men i dag gikk over all forventing, var første gangen så kan ikke forvente at man skal klare alt men fikk til og med skryt av instruktøren:)

Neste gang tror jeg skal prøve Zumba. Artig å brått ha så mange mulighet som man egentlig betaler for at vekten ikke hindrer dette.

 

Uttrolig hva man får til bare man jobber for det:) gleder meg til mange artige trenigngstimer framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei du :(

Ned er ned, og det er stoooor forskjell på ned 300g og opp 300g!!!!!

Vær nøye på mat og riktig mengde, velg magre produkter. Da vil du få et gledelig resultat neste gang på vekten!!

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har litt problemer med snikveiing sånn innimellom.....og snikveiing er sjelden til stor glede!!! Bør unngås!!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er stor forskjell på opp eller ned 300 gram. Så skal være fornøyd med det.

Jeg veier all maten og skriver det føler ikke at jeg har kontroll hvis jeg ikke gjør. Men begynner å få et bedre bilde av hvordan man skal spise.

Jeg har vært ekstrem på snikveiing, veide meg flere ganger om dagen. Men det har jeg sluttet med tok nesten helt knekken på meg. De siste ukene har det blitt mandag som er min veiedag og fredag. Men denne uken skal jeg prøve å la være, men det er så vanskelig.

 

Det er mye man må rydde opp i topplokket og det er ikke alltid like koslig når man gjør det. Er den stor psykisk prosess.

 

men håper på et bedre resultat neste uke;) har vært på en hard treningsøkt nå. Utrolig deilig start på en fri dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...