Gå til innhold

en kilo av gangen!!


Gjest xankix

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

 

har fått et tips fra min kursleder om å spise ett egg og grapefrukt hver morgen i en uke for å få opp forbrenningen og for å gå videre nedover.

Har noen andre hørt noe om dette??

Drikker grapefrukt jucie da jeg ikke fant noe frukt, fader så surt...

 

Ha en strålende dag alle sammen

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

God morgen! Har ikke hørt om det, men ta med alle gode tips fra kursleder :)

Ja grapefruktjuice er surt, prøv litt flytende søtningsstoff i. Bare litt, ellers blir det sånn bismak på juicen!! Vel verdt å prøve egg og grapefrukt-frokosten, blir spennende :)

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda grapefrukt er surt, men det har effekt. Blant annet så er grapefrukt vanndrivende.

Jeg presser min egen juice av en halv grapefrukt , en appelsin og isbiter hver morgen. Nydelig!!!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kursleder min sa at man kunne prøve det en uke og se så er spent på det.

Før se om det er føles like surt i morra da skal jeg prøve det du sa Caroline.

 

Er jo ikke usunt så er jo verdt å prøve. Kjøpt meg også noen krom tbl i går vært veldig søtsugen i det siste. Så håper at det hjelper om det så bare er placebo effekt hehe

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Det er slitsomt å ha lyst på noe godt, håper det hjelper med Krom. Har du prøvd med pastiller? Jeg spiser en del Läkerol pastiller, finnes i mange gode smaker :) 25-30 kcal pr eske. Smaker jo ikke så godt som sjoko da......

 

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke de helt gjør susen, men de er veldig kjekke å ha i vesken.

Ja håper det hjelper med krom, har hørt mye om det. Har ikke merket noe ennå i dag til søtbehov hehe, men det er vel kanskje bare tankevirksomhet.

Må bare være sterk og stå i mot fristelser.

Greit å gjøre noen grep før jeg gjør noe jeg ikke skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det var en god ide eim, men litt redd jeg blir mer fristet da hehe.

En dag i påsken på jobben tok jeg en som melkesjokolade i munnen kanskje 20 sek og så spyttet den ut igjen. Da fikk jeg lissom smaken av sjokolade.

 

Er rare greier det suget det ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det var en god ide eim' date=' men litt redd jeg blir mer fristet da hehe.

En dag i påsken på jobben tok jeg en som melkesjokolade i munnen kanskje 20 sek og så spyttet den ut igjen. Da fikk jeg lissom smaken av sjokolade.

 

Er rare greier det suget det ass[/quote']

 

Oj, tror ikke jeg hadde turt å putte sjokolade i munnen...selv om du spyttet den ut :) Da er det bedre å lukte på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjøp en supersterk tannkrem, løp rett på badet og puss tennene når "sjokolade-tankene" kommer!!!!!!!!!!! Da smaker ikke sjokoladen om suget kommer engang til, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager uten søtsug hehe, kanskje det hjelper med de tbl eller så er det bare at jeg har prøvd å gjøre noe med problemet.

Men merket at jeg mer sulten om dagen, blir mye grønnsaker på meg for å fylle opp magen og har alltid med meg gulrot slik at jeg kan knaske på som ikke går utover dagskcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Det går rette veien!! Gleder med til du når nytt 10 -kilo.....akkurat som man får ny motivasjon til å stå på videre da :) Sånn føler jeg det iallefall.

 

Kjempesporty av deg å bli med på vektloggen :)

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det jeg håper at jeg før også en stor ny dose motivasjon hehe:):) ikke mange kiloen igjen, men synes at det har gått tregt de siste ukene så håper at neste blir bedre.

 

Har jo også prøvd det meg grapefrukt og jucie men har ikke tatt en uke før onsdag så ser kanskje resultater neste uke

 

hehe litt artig å være med der tenkt lenge på om jeg vil, men det er en ekstra motivasjon det også.

 

Klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et brev i posten i dag fra legen min om svartet på den siste blodprøvene jeg har tatt.

En av grunnen til at jeg startet på GR var jeg ikke hadde eggløsning og at det mest sannsynlig var vekten som var problemet da det meste andre var utelukket. Synes egentlig at det var en ganske tung vite at jeg selv hva grunnen til at en av mine største ønsker ikke ble oppfylt.

Men i dag 18 kg letter så var eggløsningsprøvene mine positive, har tatt kontroll prøver i mange månder med negativ svar, men endelig jeg klarte å rette opp en feil med vekten min.

 

Merker at dette er en stor motivasjonfaktor til å kjempe videre, oh happy day:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

SÅ FANTASTISK FLOTT ANKI!!!! :) :) Virkelig gledelig å høre!! Jeg vet alt om hva det vil si at kroppens "systemer" blir satt ut av spill pga overvekt......Den beskjeden du fikk idag, gleder deg nok mer enn all verdens tap av kilo og cm. En stor motivasjon til å stå på videre.....vi jobber oss mot en SUNN KROPP OG GOD HELSE!! Resultatet kan bli til det største underet av alle for deg :)

 

DETTE OPPLEGGET VÅRT VIRKER, INGEN TVIL OM DET!! Jeg heier masse på deg!!

 

Stooor klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Caroline:)

 

Var veldig deilig å vite at kroppen fungere av seg selv igjen etter ett år uten eggløsning.

Det har tatt mer krefer av meg enn jeg egentlig noen gang skulle tro dette her. Er ikke bare bare og vite at man selv er skyld i det pga sin overvekt og de siste uken har vært ekstra tunge synes jeg.

Men i dag føles det ut som jeg har mistet 10 kg og føler meg mer fit til figth enn på lenge og føler meg så happy:)

 

Verdens beste følese at man klarer å gjøre noe godt for kroppen og det gir resultater.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så fantastiske nyheter, Anki! Er kjempeglad på dine vegne!

Ja, det er kanskje vekten som har vært skyld i det hele, men jeg synes du har gjort en knakende god innsats så langt med å ta grep om problemene, og du LYKKES!!!! Så at en sånn beskjed kan gi følelsen av 10 ekstra kilo av skuldrene dine har jeg full forståelse for. Dette fortjener du!

 

Klem, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei anki! Nå vet jeg ikke alderen din (om det begynner å haste) ......men det skjer når kroppen din er klar for det :) :) Du har en spennende tid foran deg!!!!!!!

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke mer enn 26 så har ikke så dårlig tid:) men er noe med det når man først har bestemt seg så er det ikke så greit alltid å takle at det ikke skjer så kjapt som man skulle ønske:)

 

Men mitt mål er at jeg skal gjøre det jeg kan for å få det til og at evt barn skal ha en mor og far som lever lenge og orker å gjøre ting:) Så det er bare å forsette kampen mot kiloene:)

 

Det som skjer det, det skjer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...