Gå til innhold

en kilo av gangen!!


Gjest xankix

Anbefalte innlegg

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest xankix

Huff har mentalt staret å forberede neste uke skal en tur til london og fjellet. Blir litt skremt av hvordan det skal gå, når jeg ikke har full kontroll på hva jeg får i meg. Men jeg har lært masse siden januar og tror at det skal gå passe greit, men er redd for å falle litt i feriemodus hvis dere forstår hva jeg mener.

Dette blir en av mine største utfordinger så lang og skal bli spennede å se hvordan det går. På fjellet blir det i allefall masse mosjon så det er jo bra.

Det var litt av mine tanker i dag:) Veldig deilig å bare få skrevet de ned

 

Ha en strålende helg alle sammen

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er redd... Det er ikke enkelt når vi ikke kan kontrollere innholdet i alt vi spiser. Men så lenge du tar gode og sunne valg i stedet for dårlige, så tror jeg det går fint å være på tur ;) Men om du tar noen dårlige valg, så gjør du det bare bedre når du kommer hjem.

 

Kos deg masse på tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Huff har mentalt staret å forberede neste uke skal en tur til london og fjellet. Blir litt skremt av hvordan det skal gå' date=' når jeg ikke har full kontroll på hva jeg får i meg. Men jeg har lært masse siden januar og tror at det skal gå passe greit, men er redd for å falle litt i feriemodus hvis dere forstår hva jeg mener.

Dette blir en av mine største utfordinger så lang og skal bli spennede å se hvordan det går. På fjellet blir det i allefall masse mosjon så det er jo bra.

Det var litt av mine tanker i dag:) Veldig deilig å bare få skrevet de ned

 

Ha en strålende helg alle sammen

 

klem anki[/quote']

Anki!!

Nå er du akkurat der jeg var før påskeferien!! Det blir helt feil at vi gruer for turer og situasjoner der vi ikke har samme kontroll som i det daglige!!!!

 

Gled deg både til fjelltur og London ;) London er jo en fantastisk by, med uendelige muligheter.... Når det kommer til det kulinariske, så er vel ikke det engelske kjøkkenet så veldig berømt nei. Mye frityr, bacon, stuinger, fete pølser og paier!!

 

Nå har du sååå mye kunnskap om matvarer og kalorier. Da klarer du å velge ut det som er best for deg. Feks salater får man overalt, og unngå frityr mat, der er det skummelt mye kcal. Du kan jo også lage avtale med deg selv, at den kvelden har du lov å ta dessert. Når det er planlagt, er det ikke en sprekk!!!!!

 

Og skulle du "havne helt på kjøret", ja så starter du med blanke ark når du er tilbake.

 

Når du står overfor fristelser, minn deg på hvor mye bedre du har fått det, brevet ang. prøveresultatet osv.

 

Koble ut disse tankene, og tenk heller på hva du trenger å pakke......

 

God helg og klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

jeg både gleder meg og gruer meg.. Men sant som du sier Caroline at nå kan jeg mye mer og kan styre unna en del ting jeg vet det er mye kcal i.

Og det kommer en uke etter også, hm får bare tenke at det går som det går og håpe at jeg er sterk nok til å ta en del rette valg. Har bestemt at jeg skal kose meg med måte, ikke så ofte jeg er på tur sånn. Så håper at hjernen min har endret seg på hva det innebærer.

 

Tror jeg kommer til å "høre" stemmene dere i bakhodet når jeg sitter der og skal velge ut i fra menyen hehe.

 

I kveld kommer de vi skal på fjellet med for å planlegge maten så der kan jeg få inn mitt i allefall, det som er mest skummelt der er alkoholen og evt snacks. Kan lissom ikke be de om å ikke handle inn det for at jeg ikke skal ha. Hm det blir en prøvelse. Hvis jeg klarer og ta litt og dytter i meg som jeg gjorde før skal jeg vel være fornøyd.

 

Før hadde jeg aldri brydd meg om at jeg skal bort og hva skal jeg spise der osv, så noe har jo snudd når jeg tenker på kcal nivå ditt jeg skal hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

ned 0.7 kg i dag fornøyd med det. I morra er det dagstur til london og så fjellet på torsdag. 3 uker til neste veiing pga 17 mai og pinsen.

Men jeg er glad jeg har vektloggen slik at har et sted å rapportere vekten min hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med fint ukeresultat anki!!! ;)

 

Ønsker deg riktig god tur, kos deg og nyt!!!!

Bruk hodet og din kunnskap, da klarer du dette med glans.....

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

Da var jeg hjemme fra begge turer. Rakk nesten ikke flyet fra london hjem pga at togene mellom stansted og london sto pga en ødelagt kjøreledning. Brukte over 3 timer på å komme oss til flyplassen og det tar egentlig 40 min. Heldigvis var flyet forsinket og vi møtte løpe for å rekke det og det er et stykke. Er glad for at jeg har trenet i det siste. Hvis ikke hadde det aldri gått. Fikk shoppe noe i london, delig å måtte prøve klær på nytt for de vante størrelsene er for store.

 

Har hatt en sikkelig kosetur på fjellet. Koset meg mer enn man skal i følge GR men det er et valg jeg har tatt. Spent på vekten i morra. Har gått mange lange turer så har fått trenet en del. Bare synd at jeg starter med å spy i natt og kom hjem med feber. Så det var en dum avslutting av turen. Håper jeg blir fort frisk at bare spist en kvart grov baguett i dag, hm men det går vel fort over ny dag i morgen.

 

Ha en strålende 17 mai allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Kjære deg , du må ikke tenke på vekta nå!

Kom til hektene, stell pent med deg sjøl eller bli stelt med..... dette er ikke slutten,,, stå på , juhuuuuuuuu!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med dagen, Anki.....godt du er tilbake her hos oss :)

 

Så synd at flotte dager ender med sykdom. Håper du kommer deg raskt igjen. Riktig god bedring til deg!!

 

17.mai-hilsen fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

tusen takk dere:) Har i allefall sluttet å spy og det er egentlig det beste ikke noe som er verre enn det. Men smertene i magen og feberen sitter i ennå.

Skal se om jeg orken en tur til mamma i dag på litt grilling se om magen min tåler litt frokost først.

 

ha en strålende dag i dag alle sammen

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Det var jo en trist sak på 17. mai!

Håper du kom deg etter hvert sånn at du fikk nyte dagen litt!

 

Eneste trøsten må jo være at det går over av seg selv!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

ble kort tur til mamma i går og litt grillmat, en positiv ting var jeg var så kvalm at jeg orknet ikke tanken på noe som het kaker eller godteri hehe.

Formen er noe bedre, men forsatt feber og slapp. Håper jeg får i meg mer mat i dag slik at formen kommer seg

 

Ha en strålende uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

nå har vi vært i sverige og fylt opp fryseren:) har kjøpt inn grillspyd slik at vi kan lage egen når vi skal ut på tur og grille.

Det blir nok mye bedre enn pølsene vi hadde med oss gang på gang i fjor. Åååhhh som jeg gleder meg til årets grillsesong.

 

ha en strålende kveld allesamme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Godt å se at du er på beina igjen!

Grilling er stas, men jeg er veldig lite flink til sånt. At jeg ikke har grill kan kanskje være en naturlig årsak.... *ler* Når det er sagt så synes jeg kalkun er supergodt på grillen- gjerne marinert. Dagens tips for de som ikke har tenkt på det som et alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

veldig godt å være på beina igjen også:D Kalkun har jeg ikke prøvd, vi har ikke grill vi heller men har vært mye ute å grillet kombinert med en gåtur.

Forskjellen i år er at turene blir lengre og maten sunnere hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

Min kjære samboer har vært så snill og kjøpt sykkel til meg slik at vi kan sykle turer sammen:) Vært på min første sykkeltur i dag, det er lenge siden siste. Trodde det skulle gå kjempe lett har jo tross alt spinnet hele vinter tenkte jeg men men det var nok litt tøffere, men så deilig og koslig:)

 

Gleder meg masse til å sykle ute framover har fri på mandag så vi tenkte at vi skulle prøve en langtur hvis det er vær til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med ny sykkel, Anki :) Så flott da, snill samboer du har!!

Ja sykling er ganske så tungt, når det er årevis siden sist sykkeltur. Men det som er så kjekt med å sykle, er at formen stiger veldig fort. :D

 

Ønsker deg flotte turer og håper dere har flott vær. Hos oss regner det mye nå, helt greit for jeg er så forkjølet og holder meg inne.

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

Her det mye sol og noen skyer og godt over 20 grader så klager ikke:) bare håper det holder seg.

Trist at du har blitt forkjølet, håper du blir fort frisk. Det har jeg merket etter at jeg endret livstill at man blir fortere frisk. Tror kroppen har litt mer å kjempe med.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...