Gå til innhold

2,5 kg før påska-hvem blir med?Ny her:)


Gjest vilvilvil

Anbefalte innlegg

Gjest vilvilvil

Startet idag. Har gått fint idag, men soov leenge og det har dermed blitt litt krøll på matfronten.

Skal trene minimum tre ganger i uka(helst flere) på treningstudio og SKAL parkere bilen på korte strekninger og ta trapper istedet for heis.

Kom igjen dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil gjerne være med å pushe litt, synes vi trenger en ny tråd vi nye her inne. Vanskelig å hoppe inn i en som har eksistert en stund ;)

2,5 før påske skal vi klare! Jeg begynte her inne før helgen, så også vedldig ny. Men det å loggføre hva man spiser og hvor mye man trener fungerer alerede bra for meg :) er ikke så glad i vekten, men man merker da om man går ned i vekt på sin egen kropp og på målene så klart!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamarthe

Jeg startet mandag 22. feb og vil gjerne ned 3 kilo før påskeferien! Skal være fornøyd med 2 kilo, men 3 er målet!! Jeg synes foreløpig det går veldig greit med registreringen, men har jo nettopp begynt ;) Jeg satser på trening 3 ganger i uka, og det blir nok tøft for meg. Har aldri vært noen treningsjente, men jeg har funnet et par ting jeg liker på treningsstudio. Er flink til å gå, så nå er planen å gå litt fortere.

 

Har dere en bestemt veiedag? Jeg har mandager og er veldig spent på hvordan den første uka skal gå...:) Bruker også målebånd rundt magen som er hovedproblemet og rundt lår og rompe.

 

Kjempefint å kunne ha en tråd for de helt ferske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Kan jeg også bli med her?? Tenker at det kanskje er litt motiverend å ha en sånn gruppe å rappotere til... Til nå har eg bare sniklest i andre sine tråder ;-)

Har registrert mat og trim noen uker nå, og vekten går saaakte nedover.... kan ikke gå fort nok, synes jeg! Har veldig lyst å ta av 10 kg til sommeren, men se at det kanskje blir litt ambisiøst... Hvis eg ikke tar meg kraftig sammen og trener mer, og spiser enda sunnere... Trenger litt motivasjon :-) Har forresten veiedag om lørdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Jeg vil og gjerne være med her. Meldte meg akkurat inn, så er helt fersk. Jeg har ikke drevet med Grethe Roede tidligere så prøver å sette meg inn i trimpoeng og frimerker og diverse, satser på at det går seg til=)

 

Jeg er ikke overvektig, men jeg har vel en ca 6 kg som jeg gjerne skulle ha vært kvitt før sommeren. Så da høres 2,5 før påske ut som en fin start=)

 

Og forresten: Jeg er en 22 år gammel treningsglad jente fra Sørlandet, men som desverre er litt for glad i mat også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Jeg blir også gjerne med her. Starter kilonedtellingen (forhåpentligvis) til påske i dag 1. mars. Håper på å kunne gå ned 3-4 kg, men blir det bare 2 kg er jeg like fornøyd - alle monner drar :-)

 

Skal ha veiedag på fredager, for min del er det lettere å skjerpe meg når jeg ser hva vekten viser før helgen enn å grue til etter helgen. Har vært veldig flink å gå, men har mistet motivasjonen nå på verste vinteren og det kjennes både på formen og klærne. Skal prøve på litt alternativ trening innendørs, pilates, rockering, 30 day shred etc.

 

Krysser fingrene for både meg selv og dere andre på at vi når påskemålet :-)

 

PS: blir spennende å høre hvordan uken har gått for dere som allerede er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ladyvic

er ny her jeg og. kunne godt ha trengt og gå ned mange tusen kg.

men et sted må man jo begynne og et par kg er jo smart og begynne med.

 

har hatt en kjeddelig vinter med mye sykdom hos meg. for 1 gang på mange år fakrisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Se det, da var min første dag her nesten overstått, kan i all fall ikke spise mer i dag. Jeg skal ha 1600 kcal om dagen, og dette er nokså mye når man bare ønsker å spise sunn mat. Men samtidig så vet jeg jo at jeg lett kan spise mange tusen kcal hvis jeg kunne spise akkurat hva jeg ville=) Havnet på ca 1400 i dag, og det synes jeg er passe. (Har levd på 1300 tidligere og ble ikke utslitt av det) Jeg ønsker ikke presse meg selv når jeg ikke er sulten, men lære meg mer å lytte til kroppen.

 

Noen trimpoeng er innkassert så jeg er fornøyd med dagen!=) Hvordan går det med dere andre?

 

Hvilken dag er deres veiedag? Velger man her inne eller er det bestemt hvilken dag man skal måle og veie seg på? Ikke helt inne i det ennå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamarthe

Nå har jeg prøvd meg på Grete Roede i en uke og det har gått kjempefint! Er litt sulten innimellom, men har klart å holde meg til mindre måltider og spist 5 ganger om dagen.

 

Det er bare et lite problem nå og det er at jeg har ikke fått veid meg i dag! Hadde tenkt å ha veiedag på mandager, men har ikke kjøpt meg en egen vekt ennå. Har tatt en runde med målebåndet og det viser minus 2 cm på midjen. Det virker jo bra...? Skal se å få kjøpt meg en vekt i morgen. Er jo veldig spent på resultatet! Startvekten min er 65,5 kg og vil gjerne ned til 55-56 kg. Er bare 1.60 høy. I morgen blir det trening på meg. Har veldig tro på mye gåing og jevnlig trening. Hva er oppskriften deres? Jeg gleder meg til våren. Da blir det enda finere å gå turer ute:-)

 

Stå på alle sammen! Vi klarer 3 kg til påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

2 cm inn i livet er jo fantastisk. På meg følger livvidden ca kiloene, dvs, jeg veier 66 kg og 66cm i livet, og dette forholdet har vært omtrent likt både når jeg har veid mindre og mer=) Men uansett hva vekta viser når du veier deg i morgen så må du jo være kjempefornøyd! Det er jo uansett målene som er det viktigste og ikke vekta. Jeg kunne gjerne veid 100 hvis jeg hadde kroppen til en Hollywoodstjerne;)

 

Jeg veier meg normalt nesten hver dag, det er vel kanskje ikke det som er mest gunstig, men synes det er lettere å motivere meg da. Hva gjør dere?

 

Jeg har også tro på trening, jeg vet at jeg trenger noen utskeielser inni mellom og da er det greit å ha noen kcal å gå på. Jeg får også bedre selvfølelse av trening, og jeg blir mer motivert til å være flink med maten, har ikke lyst til å ødelegge effekten av treninga.

 

Ellers er mitt MUST masse vann, føler nesten jeg kan spise hvor mye jeg vil dersom jeg får i meg mye vann;) Er akkurat som bare kcalene skyldes rett ut igjen. (Tviler på at disse antakelsene mine er på noen måte vitenskapelig dokumentert:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Åhh, så kjekt å se at det var mange som hadde skrevet her!!! Prøvde å skrive i en annen tråd en gang og der var det ingen svar å få...

Blir spennende å høre hvordan det går med dere alle! Så at det var en av dere som trente med "30 days shred" Det gjør jeg også!! Er du fornøyd?? Til dere andre så anbefales den treningsvideoen.... Er så grei de dagene en bare ikke orker å gå ut døren enten det måtte være å gå på et treningsstudio eller på tur. Treningen er unnagjort på 25 minutter!

 

Ha en fin kveld alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Jeg lasta ned ned 30 day shred idag etter å tilfeldigvis ha kommet over den tråden her inne. Men jeg har ikke manualer, må vel ut å kjøpe et par i morgen tenker jeg.

 

Trener på treningssenter, men vil bruke den i tillegg! Og som du sier, greit de dagene man ikke orker å komme seg ut. Prøvde litt den første delen i dag uten manualene, og ja den var overraskende hard! Hvor lenge har du holdt på med den snuskelusk? Og ser du resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

annamarthe: -2 cm rundt midjen er jo en kjempestart! Lurt å bruke målebånd slik at man ser at det krymper i cm selv om vekten kanskje står stille en uke. Skal jammen ta en runde i morgen å gjøre det, ta alle målene slik at jeg har noe å sammenligne med senere om jeg skulle bli en treningsracer før påske!

 

serena: Så flink du er som klarer å drikke masse vann, der både synder og sliter jeg. Har ikke drukket et eneste glass vann i dag, men fått i meg noen kopper ingefærte - uten sukker. Må nok skjerpe meg masse der *noterer på bli flinkere til lappen* Ellers veier jeg meg en gang i uken, er for trett om morran til å gjøre det hver dag :D

 

snuskelusk: Syns også det er supert at det er aktivitet her inne. Gøy når det er flere i samme båt. Hvor lenge har du trent til videoen? Junior har lastet ned 30 day shred til meg, og jeg har SETT på den :) Satt med bena godt plantet på bordhjørnet og tittet gjennom hele første sekvens. Moter meg opp til å begynne med den! Har imidlertid trent styrke og rockering i dag, og det er jo en bitteliten begynnelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

God morgen alle sammen!

 

Juwela: hva er ingefær te? er det en ferdig te eller lager du selv av ingefær? Hva skal det være godt for? Nysgjerrig;) Jeg får heller ikke i meg et eneste GLASS vann, men så lenge jeg har vannflaska mi så går det ned både 2 og 3 og 4 liter om dagen:) Rart at den skal være lettere å drikke av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamarthe

Jeg har fortsatt ikke fått veid meg, så nå lurer jeg litt på om jeg skal vente til neste mandag...? Dagen flyr avgårde, så jeg tror ikke jeg rekker innom butikken for å kjøpe meg en vekt i dag heller. Rekker ikke innom treninga i dag heller, men jeg får gått endel da. Skal også trille barnevogn i masse snø og det er jo trening:-) I morgen blir det absolutt trening!!

 

Dere som driver med 30 days shred. Hva går det ut på og hva trenger man av utstyr? Driver man med det hjemme i stua? Det virker jo veldig praktisk da! Jeg har aldri trent hjemme før, men med to små barn er det vanskelig å komme seg til treningsstudio tre ganger i uka.

 

Hvordan føler dere dere i kroppen når dere reduserer på maten? Kjenner dere at dere er sultene? Jeg er litt småsulten hele tiden, men jeg har vært vant til å være stappmett for å føle meg mett. Har alltid brukt å spise GODT til hvert måltid, så nå føler jeg meg som en liten fugl når jeg knasker i meg to knekkebrød. Hehe.

 

Ha en fortsatt fin tirdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Jeg har ikke begynt på den 30dayshred ennå men så vidt jeg kunne se trenger du to håndmanualer og en treningsmatte. Jeg skulle kjøpe manualer i dag, men ser ikke ut som det blir noe, tror jeg får finne et par vannflasker i stedet=)

 

Jeg blir mett, men jeg blir veldig fort sulten igjen! Særlig på kvelden(nesten natta) og om morgenen. Har aldri vært glad i frokost, men nå våkner jeg om morgenen og er sulten etter å ha tvingt meg til å spise det i et par måneder. Det er litt deilig synes jeg!

 

(Jeg begynte jo her i går, men begynte å slanke meg litt i november/desember, ser at noe av det jeg skriver kan virke litt forvirrende;))

 

For snart komme meg av gårde og sanke noen trimpoeng! Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Jeg også kom over en tråd om 30 days shred her inne, lastet den ned og prøvde... Har nå trent det første programmet ni ganger. Vet ikke om eg ser så mye forskjell, men merker at øvelsene blir lettere og lettere (for all del... tungt nok!!) og det må da bety at de gjør noe med musklene??? En annen ting er at jeg bare har gått ned 200 gram denne uken og 100 gram forrige uke... men, muskler er jo tyngre enn fett! ja, skylder på det vi.... og konkluderer med at det virker ;-)

Jeg har forrsten heller ikke vekter. Har fyllt to flasker med vann og bruker de. Ikke sånn voldsomt tungt akkurat, men fungerer bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kom over en tråd om 30 days shred her inne' date=' lastet den ned og prøvde... Har nå trent det første programmet ni ganger. Vet ikke om eg ser så mye forskjell, men merker at øvelsene blir lettere og lettere (for all del... tungt nok!!) og det må da bety at de gjør noe med musklene??? En annen ting er at jeg bare har gått ned 200 gram denne uken og 100 gram forrige uke... men, muskler er jo tyngre enn fett! ja, skylder på det vi.... og konkluderer med at det virker ;-)

Jeg har forrsten heller ikke vekter. Har fyllt to flasker med vann og bruker de. Ikke sånn voldsomt tungt akkurat, men fungerer bedre enn ingenting![/quote']

 

Hei,

 

Blir gjerne med på det! Men hvor fant du 30 days shred? Ellers bruker jeg ikke vekt, bare målebånd - det funker det!

:-) aqva1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Serena: jeg kutter opp fersk ingefær i skiver, putter i termosen og fyller på kokende vann - vips verdens beste te :) Tro kan som kjent flytte fjell og jeg sverger til ingefærte som hjelp mot litt av hvert. Om jeg er dårlig i magen etter litt for mye kaffe, eller kvalm, så fikser en kopp ingefærte det. Samme om halsen er sår og nesen snufsete. Enkelte påstår at ingefær øker forbrenningen, det får jeg ta som en ekstra bonus siden jeg elsker det!

 

annamarthe: flink du er som i det hele tatt klarer å skvise inn trening med små barn i huset. Ikke alltid like lett å finne verken tid eller overskudd til å trene når ungene krever sitt.

 

Når det gjelder mat merker jeg at jeg blir fryktelig fokusert når jeg skal være flink og på den sunne bølgen. Tenker mat hele tiden men sliter med å få i meg nok kalorier. Har funnet ut at resten av uken skal jeg heller fokusere på tid, prøve å spise litt hver 2,5 - 3 time, i stedet for på mengde.

 

snuskelusk: så flink du har vært! leste et sted at når man trener holder musklene på en del vann i begynnelsen... men om det stemmer vet jeg. Du får ta det som en mager trøst og som du sier veier muskler mer enn fett.

 

Har enda ikke kommet meg i gang med 30 day shred, men skal hente joggeskoene og stille de opp her som motivasjon så kanskje jeg kommer over kneika og hopper i det :D

 

og velkommen til smukkeling og aqva1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Snuskelusk: Jeg holder og med det at musklene tar opp vann. Jeg trener ikke så veldig mye styrke, men jeg trener ganske mye i perioder, og da går jeg lite ned i vekt. MEN når jeg tar en pause på et par dager så har jeg plutselig gått ned en del, så det kan ikke være det at muskelmassen har økt som forårsaker det(dette er på meg da). Prøv å veie deg etter en hviledag, og drikk mye vann på den hviledagen så kanskje det samme skjer med deg=)

 

Juwela: Jeg har rester av en ingefær i kjøleskapet som jeg ikke visste hva jeg skulle bruke til. Da blir det te=) Hvor mange skiver ca til en liter tror du?

 

O snart et gult eple på meg, har 6,6 trimpoeng denne uka, får man ikke ett på 7? Kanskje jogge litt i dusjen?!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Da er min første økt med 30 day shred over! det er tydeligvis rumpa og beina som er helt ute av trening her i gården, for mageøvelsene gikk greit. Kjenner det godt i beina, men som junior sier: no pain, no gain :)

 

Er det noen her som har prøvd Zumba? det ser moro ut og rytmene gir en jo faktisk lyst til å riste løs både på det ene og det andre :D

 

Serena: jeg bruker vel ca 6-7 cm rot, er ikke sikker på hvor mange skiver det blir, men liker min te sterk. Om den blir for svak i smaken syns jeg det er litt kvalmende. Måtte forresten lese det med eplet to ganger, trodde nemlig du mente at man måtte ha 7 trimpoeng på GR før man kunne spise ett eple!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Haha, jeg spiser ikke så mye når jeg slanker meg, men jeg unner meg et eple etter noen timers trening;) Hehe, misforståelser er gøy!

 

Når det gjelder Zumba så har jeg ikke prøvd dvden, men jeg har trent zumba i studio! Var morsomt og man fikk opp pulsen, men jeg er nok mest glad i litt hardere kondistimer. Men jeg har uansett tenkt å begynne å trene det igjen, fordi det var morsomt og jeg synes det er viktig med variasjon. Jeg trente masse annet samtidig med zumbaen forrige gang og jeg var heller ikke flink til å gå hver uke, så jeg kan ikke si så mye om effekten. Blir jo noe annet hvis man har dvden og trener den flere ganger i uka!

 

Kan vi ikke ta en liten presentasjonsrunde? Jeg trenger å plassere dere;) Selv om jeg skjønner at folk ikke vil blottlegge seg med fult navn og sånn her, det vil ikke jeg heller!

Jeg har sagt en liten setning om meg selv tidligere, jeg er altså en 22 år gammel jente fra Sørlandet, jeg er forlovet og samboer(eh, med samme mann altså) og har ingen barn. Jeg er student, og jobber litt på si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamarthe

Juwela: Jeg skal lage meg litt ingefærte i kveld. Hadde helt glemt hvor bra det er. Jeg drakk det da jeg var gravid sist og det hjalp mot kvalmen. Hurra for ingefær!

 

Serena: jeg leste også at man måtte ha 7 trimpoeng for å kunne ta seg et eple. Hehe. Morsomt med litt Grete Roedehumor!

 

Jeg har fortsatt ikke veid meg, så nå er det sikkert at jeg ikke gjør det før mandag. Er det flere som har veiedag/måledag på mandag? Det blir så spennende! Hadde moren min innom her i går og hun sa hun kunne se en forskjell allerede, men jeg tror nok bare hun prøvde å være litt oppmuntrende :-)

 

Så en liten presentasjon:

Jeg er en 29 år gammel jente bosatt på østlandet. Jeg er gift og har to barn. Er sykepleier, men for tiden bygger jeg på med utdanning. Jobber en vakt på sykehuset innimellom, og det putter jeg inn som trimpoeng. Hehe;-)

 

Veldig spennende med nye treningsformer som blir presentert her. Skal sjekke de ut og så blir det kanskje litt gymnastikk foran tven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...