Gå til innhold

2,5 kg før påska-hvem blir med?Ny her:)


Gjest vilvilvil

Anbefalte innlegg

Gjest snuskelusk

Tusen takk for tips Serena!! :-) Det skal eg prøve. Har veiedag om lørdagen, så da skal eg la være å trene på fredag + drikke mye vann... Da BØR det bare ha skjedd noe, altså!!! Ellers blir det surmuling..... ;-)

 

Lurt med en liten presentasjon! Jeg er 30 år og er fra vestlandet. Samboer, ingen barn og er førskolelærer.

 

Er så koselig å komme hjem fra jobb og se at flere har skrevet innpå her :-) Føler liksom at en har noen flere som er i samme båt..... Håper dere slankevenner har hatt en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar
Gjest Juwela

Formen i dag er gryende gangsperre i lårene, heldigvis ikke ellers. Selv om jeg trøster meg med at det er tegn på liv i musklene når det gjør vondt. På jobb kaller de det gondt! (godtvondt)

 

Junior har lastet ned 3 zumbadvd'er til meg, tenkte jeg skulle prøve meg på en av de litt senere i kveld. Har hørt mange lovprisinger om at det gjør trening til en lek. Fant en expresstreningssak som tar 20 minutter, kanskje midt i blinken på dager jeg er lite motivert til laaange økter. Har forøvrig også en av de tunge rockeringene som jeg prøver å bruke hver dag.

 

Så noen ord om meg: jeg er nok gamlemor i kurven her :) 45 år, bor i nord, har to voksne barn og jobber innen høyere utdanning. Litt morsomt at vi alle på den ene eller andre måten har utdanning som fellesfaktor :)

 

Kanskje vi også kan ta en liten repetisjonsrunde på når vi har veiedager? Jeg hadde før onsdager, men byttet til fredager for å være i forkant for eventulle helgeutskeielser.

 

Syns også det er koselig å komme hjem og se at dere har skrevet her! Håper onsdagen har vært topp for alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Nå har jeg registrert meg jeg også. Slår meg med på 2,5 kg før påske'n. We can do it! I natt satt jeg å tenkte over at jeg har vært misfornøyd med meg selv og vekten i ÅTTE år, og på hvor mye det har ødelagt for meg. Tenk at jeg ikke har gått noe inn for å gjøre noe med det på all den tiden. NÅ er det NOK! Sommere'n er rett rundt hjørnet. I år skal det bli en flott sommer med mye tid på stranden i forhold til de siste årene. Jeg vil kunne gå i de klærne jeg vil og ikke skjemmes mer.

 

God natt og lykke til! :D På med løpeskoene i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Velkommen Tia20=)

 

Så bra du tar tak i problemet så du slipper å være misfornøyd i 8 år til! Tror jeg og må komme meg opp på trening, er blitt så forkjølet så det ble ikke noe i går, men tror det skal gå bra i dag, så lenge jeg tar det litt rolig.

 

 

Jeg meldte meg jo inn på mandag så egentlig er det mandag, men hvis jeg bare kan velge så tror jeg jeg kommer til å ta en annen dag. På mandager varierer vekta mi så etter hva jeg har spist på søndagen(vi har av og til søndagsmiddag tidlig på dagen, mens andre søndager har vi noe kjesk sent på kvelden), så jeg føler kanskje tirsdagsvekta vil være litt mer stabil fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Hvor mye skal dere ned i vekt forresten?

 

Jeg har ca 6 kg jeg vil kvitte meg med, men er forberedt på at det vil ta lang tid. Jeg skal på ferie i slutten av juni så jeg håper kanskje å kunne være i mål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

hei og velkommen Tia20 ;) Nå gjelder det å legge de årene bak, se motivert fremover - er jo toppers at du har tatt tak i det i stedet for å la det ødelegge mer tid for deg. Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

annamarthe: fikk du lagd deg ingefærte, smakte det? junior kom strålende fornøyd hjem og sa at han hadde kjøpt noe til meg, mørk sjokolade med ingefær. Jeg vet jo hvor glad du er både i ingefær OG sjokolade, derfor måtte jeg bare kjøpe den. Hva sier man da? nei takk, jeg er på grønnsaksvogna til over påske liksom? Ergo rodde jeg det pent i land med at det ikke var lørdag, tok en liiiiten bit - og det smakte himmelsk, hulk!

 

snuskelusk: jeg er spent på å høre om det hjelper å ta en dag uten trening før veiedagen, om det gir bedre utslag. Lårene mine kjennes ut som tømmerstokker etter trening og i morgen er det veiedag... jeg gruer ;)

 

serena: kjipt å bli syk og kjenne at det meste er et ork når hodet er innstilt på at man skal trimme og gjøre en innsats. Håper du er såpass i form at du får rørt litt på deg, men husk på at det er viktigere å lytte til kroppen enn å få trimpoeng!

Skal ned 3-4 kg, men det er ingen krise om det bare blir 2 :) I manges øyne er jeg nok hysterisk som i utgangspunktet vil litt ned i vekt, men jeg har vært skikkelig god og rund og tar derfor tak i kiloene før de tuller på seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Er ganske fersk her, ble medlem i går! Så skjønner ikke sånn kjempe mye, men det går seg nok til ;)

 

Jeg skal ned 8 kg, så 2,5 til påske er en god motivasjon! :) Tviler på at jeg klarer å gå ned 2,5 kg på 1 mnd, men jeg kommer meg iallfall igang :(

 

Jeg er ei jente på 22 år, jobber på Rimi som frukt og grønt ansvarlig. Så blir en del flyging og tunge løft i løpet av dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

hei og velkommen sony300 ;) om du ikke klarer 2,5 kg til påsken er du i alle fall på rett vei, veien nedover på vekta!

 

Du kommer nok fort inni det og er det noe du lurer på er det bare å spørre, så hjelper sikkert alle etter beste evne. Jeg er heller ikke så veldig dreven her inne, men satser på at jeg lærer underveis.

 

Du har jo rene drømmejobben for en som skal legge om livsstilen, får jobbe med frisk frukt og grønnsaker. Regner med dere lærer masse også både oppbevaring av frukt/grønt og hva som finnes tilgjengelig av alskens sunne saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Tror jeg har en liten fordel der ja, og i tillegg så er jeg utdannet kokk! :( Så begge de to erfaringene er helt supre når man skal legge om matvanene :D

 

 

Men hva i allverden er den "frimerke" saken? ;) Den skjønner jeg ikke noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Hei :-)

Frimerker er dine kosemerker i uken... du har 50 kcal daglig om du kan bruke på usunne ting som kake, brus, sjokolade.... Mange sparer opp kosemerkene og koser seg litt ekstra helgene :-)

Godt å vite at det faktisk er LOV å kose seg litt og..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Frimerkesaken er visstnok det de i gamle dager kalte for kosemerker. Dvs du kan bruke de kaloriene akkurat som du vil, enten det er på en is eller sjokolade eller eller. I løpet av en uke får du 14 sånne, tror du kan velge om du vil spare de til lørdag eller fordele de gjennom uken.

 

På registreringen min står det maks 50 kalorier på frimerker, dermed trodde jeg at et frimerke var på 50 kalorier og følte meg virkelig snytt da 3 merker forsvant på den lillesjokoladebiten jeg tok!! men jeg lærte da at 1 frimerke er 25 kalorier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Takker for svar :(

 

Da kan jeg unne meg en bitteliten bit stratos likevel :D Har siklet etter en liten sjokoladebit i hele dag! ;) Jaggu bra man har lov til å kose seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Åssen er det dere trener? Hjemme eller studio?

 

Jeg har ikke ikke mulighet til å trene på noe studio, så her blir det hjemme trening..

Skal prøve å jogge minst 30 minutter hver dag. Det kan bli hardt ;) Aldri trent i hele mitt liv..

Også har jeg WiiFit, det er kjempe gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Haha, takk for det Juwela! Det ble funnet på i en fart... Kom på det fordi samboeren min pleier å kalle meg det ;-)Fniser derfor litt for meg selv hve gang jeg ser at noen skriver snuskelusk her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Sony300: Jeg trener heller ikke i treningsstudio. Har et i nærheten men bare VET at det hadde blitt brukt i omtrent en uke, så hadde eg funnet på 1000 unnskyldninger for ikke å bruke det.... Jeg prøver å gå litt turer, bruker reningsvideoer og som deg; Wii fit :-) Vet du forresten om noen andre bra treningsspill til wiien??

Er ikke noe sånn voldsomt aktiv, men prøve så godt jeg kan... alt er vel bedre enn ingenting! Dessuten jobber jeg i barnehage, så det er jo god trening bare det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Har du den første Wii fit'en eller den + versjonen?

 

Jeg vet faktisk ikke om noen andre.. Kan ta en liten google-runde, så kan det hende at det dukker opp noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Åh, så bra!! Da gleder jeg meg til å høre dine efaringer med det.... Om det er bedre enn fit.... Tror kanskje det er det! :-) Lykke til, iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...