Gå til innhold

2,5 kg før påska-hvem blir med?Ny her:)


Gjest vilvilvil

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er!

 

Fristet til å prøve 30 days, selv om jeg egentlig har null tro på sånt;) Kjempebra at det virker for deg da!

 

Min vekt har vært som en jojo de siste dagene, så jeg har egentlig bestemt meg for å prøve et par uker uten å veie meg, bare for å få vekk det fokuset. Bare fokusere litt på eplene og sunn mat. Tenkte jeg skulle ha treningsfri denne uka, har gått med en forkjølelse så lenge som jeg ikke blir kvitt, men jeg føler meg ikke noe bedre i dag enn det jeg gjorde på søndag, så det ser ut som jeg liksågodt kan komme meg på trening igjen;)

 

Men dere, vi fortsetter vel her sammen selv etter påske? Mitt mål er ned 6 kg til juni, har tatt 1,4 til nå, så jeg har en lang vei igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar
Gjest sony300

Juwela: Har ferie ut denne uken :)

Har ikke telling på hvor mange ganger, men tar 1-2 økter om dagen, 3-6 ganger i uken :)

Må bare få ut fingern, lenger du drøyer, jo værre blir det å sette igang med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Serena, håper du snart er pigg igjen. Merker at den forkjølelsen jeg trodde var over enda henger litt i, halsen knirket og kranglet i dag. 1, 4 kg til nå er jo 1/4 av målet!

 

Og vi møtes garantert her etter påsken, jeg har nemlig 2 kg smågodis + noen 200 gr plater sjokkis i bilen (kan ikke ha det inne for da "smaker" jeg det opp) :) Så jeg har kalkulert med høyere vekt over påsken og skal kose meg til gangs!

 

Jøss sony300, hadde jeg bare vært brøkdelen så flink som deg med treningen hadde jeg vært happy som få :) Vet at jeg blir adskillig mer aktiv og flinkere når det våres litt, men tenkte i år skulle jeg være flinkere før våren kom. Hele sommeren flyr jeg på fjelltopper, de første turene er mer som et ork og så går det lettere. Ser for meg at i år skal jeg være i støtet og bare fly opp fjellsidene fra første stund! *evig optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg og juwela, er ikke syk, blir bare ikke kvitt forkjølelsen, tett og det klør i halsen. Jeg hadde ikke vært på trening denne uka, men i dag ble jeg rastløs og gikk på en time. Føler jeg i all fall ikke ble noe verre, så tar meg nok en tur i morgen også.

 

Hehe, ser for meg at vekta øker litt her og i påska, men det er greit nok, så lenge det ikke blir for mye. Skal prøve å holde på noen av de gode vanene, som mye vann og bevegelse, så får det heller bli litt mer mat og snop;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det gjør galt verre om man rører litt på seg når formen ikke er helt på topp, så lenge det ikke blir råkjør på kroppen. Syns du er kjempeflink som er i aktivitet og ikke bruker det som unnskyldning. Jeg har brukt opp den unnskyldningen og må derfor finne på nye :)

 

Var bursdagsfeiring for noen på jobb i dag, og da ble det servert både firkløverkake (som jeg egentlig ikke er så glad i) og ostekake. En av de litt trinne damene så plutselig på meg og sa: du er klar over at det er kakestykke nr 4 du spiser på nå? Jeg bare nikket, dyttet i meg resten med et salig smil og opplyste forsamlingen om at fredager eksisterer ikke ordet kalori i mitt vokabular :)

 

Hadde meg en tur på vekten i morges og den viste - 0.5 kg, så nå er jeg 59,5 kg og det er absolutt til å leve godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Jeg sliter med å få ført inn mat og trening om dagen, jeg glemmer det helt. Jeg merker det nå at siden det faller litt bort, så mister jeg en del av motivasjonen til å trene. Gikk helt greit når jeg var uten data, da hadde jeg ikke noe valg, og det var også lettere og komme seg ut å trene. Men nå sitter jeg bare forann pc og legger inn alt jeg mistet når den var på reparasjon. Gruer meg veldig til søndag, da har jeg veie-dag, og med tanke på at jeg bare har sitti og glodd på denna skjermen og ikke vært i aktivitet, og i tillegg stappa i meg litt for mye godis og aaaaaaltfor mye øl nå mens jeg har hatt ferie så tror jeg ikke det blir en positiv opplevelse :)

 

Men men, jeg har gjort en fornuftig ting i dag, har bestilt meg tur til Tunisia i september :) :) Reisefeber allerede jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint det må være å ha en ferietur og se frem til - sommeren varer jo på en måte litt ekstra lenge da :-) Og i tillegg gir det kanskje litt motivasjon til å nå vektmålet, tenke frem til ferie og bikinifin!

 

Du har jo vært så flink med den treningen at det er ikke sikkert det går så ille på vekten. Jeg har som sagt ikke ett eneste trimpoeng omtrent, men likevel gått ned. I helgene har jeg ikke ført opp noe som helst, spist snop og null bevegelse, har bare vært ganske flink i ukedagene. Er nok det som har berget meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å gå ned i vekt etter 4 kakestykker! 59,5, det er drømmen, at jeg en gang går på vekta og så lyser det opp et 5 tall først! Er du i mål da Juwela?

 

Æsj, jeg gikk på vekta, selv om jeg hadde tenkt å la være en måneds tid, blir av og til litt vel opphengt i den, og jeg var plutselig oppe i 66 igjen. Men ikke noe å gjøre med det, for komme meg igjennom påska og så er det bare å ta seg sammen før sommeren. Jeg har en mann som også har lyst til å finpusse formen litt før sommeren og det hjelper jo litt, slipper surmuling hvis det blir salat til middag;)

 

Hvordan gikk det på veiedagen sony? Sååå deilig å ha bestilt tur! Blir veldig misunnelig! Kan tenke det er en ekstra motivasjonsfaktor!

 

Når jeg veier 64 skal jeg belønne meg selv med en frisørtime;) Det trengs så håper det kan være min motivasjon framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé med frisørtime som belønning! Det skal jeg også prøve:-) Jeg har også en kjæreste som vil ned noen kilo, det kan være en god støtte. Problemet er bare at han har litt liten innsikt i at så lenge man trener lite, må man spise mindre. Han pøser bl.a på med stekemargarin o.l. fordi det er helg.

Jeg har litt laber motivasjon for å spise mindre. Er helt hekta på sukker!

 

Påsken må nok planlegges nøye for å unngå enda flere kilo....

 

RUFS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt tid og tålmodighet ser du helt sikkert 5-tallet Serena! Tror jeg skal prøve å lande på en vekt som ligger et sted mellom 58 og 59.5. Dvs at jeg fortsatt kommer vil å veie meg en gang i uken og justere matinntaket i forhold til det. MEN, jeg går sterkt ut fra at påskekaloriene kommer til å spise opp 5-tallet mitt slik at det blir en vektjobb å gjøre etter påsken også :)

 

Tall kommer og går, om de viser litt mer nå så får du heller ta det igjen over påske. Blir sikkert lettere å komme seg mer jevnlig ut når våren virkelig har gjort sitt inntog, og mannen i huset hiver seg med :) Syns selv det er vanskelig å være superinspirert når jeg vet snopet ligger og venter på å bli spist. Har i tillegg bestemt meg for at det aldri er veiedag på helligdager, så det blir null veiing på meg denne uken :) Og jeg har inngått avtale med meg selv at etter påske, når vekten viser 5-tall først, da er det på tide og sette inn trimstøtet... stakkars meg! Innser at jeg må trø til med litt aktivitet, både for helsens og velværens del, uansett hvor mye viljen og motet stritter i mot. Trøsten er at da kan jeg kanskje være litt mindre flink med maten midt i uken *evig optimist*

 

Kjempelurt med frisørtime som motivasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til kjæresten din Rufs at enten må han få stompen ut av sofaen og være med deg på treningstur eller så tar du margarinen hans! :) Er jo supert om man kan motivere hverandre og dra lasset litt sammen. Kanskje jeg bør finne meg en "personlig" trener siden jeg er singel :)

 

Håper påsken blir en fin fordeling mellom kos og sunn Rufs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg må tydeligvis holde øye med ham når han skal steke mat. Han er farlig. Osten også - pøser han på med!

Jeg synes dette forumet virker helt genialt - merker at jeg har blitt mye mer motivert de siste dagene. Deilig følelse! Jeg har en bunad som er litt trang, så bare må være flink de nærmeste månedene. Ikke kult å komme opp på over 77 kg, selv om jeg er høy. Vurderer å gå et ned i vekten-kurs, men er ikke motivert nok til å veie all maten, er jeg redd.

Hadde en ekstra veiing på mandag (går hold-vekten selv om jeg har noen ekstra kilo). Da stod den gudskjelov på 76, 3 og jeg pustet litt lettere.

 

Går dere på kurs?

 

Fikk tips fra en kollega om at kokosboller er tingen - fordi det er få kalorier i dem. Tenkte meg en liten tur på kokosbollefabrikken, men vet med meg selv at jeg ikke kan kjøpe for mye, heller. Lar det ikke akkurat ligge.....:-)

 

Håper vi snakkes mer i påsken. Trenger desperat litt støtte.....

 

Hilsen RUFS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tur i påsken så jeg har ikke vært mye sosial her... Men da var jeg tilbake, vekta har gått opp men jeg er klar og motivert for å ned igjen=)

Hvordan har det gått med dere andre i ferien?

 

Jeg går ikke på kurs nei, gjør du rufs?

 

Hehe, jeg lager som regel alltid middagen hjemme hos oss, og egentlig tror jeg det er like greit;)

 

 

Nei for komme igang å få lest litt, hardt med noen feriedager, kommer helt ut av rytmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tilbake til hverdagen igjen og det går sånn passelig greit. Kroppen har fått sukker i bøtter og spann, jeg har sikkert sponset overskuddet for Freia i hele 2010 bare denne påsken :) I går spiste jeg nybakte brød og drakk kakao, og det straffer seg hardt i dag. Vet at kroppen min ikke liker hvetemel, men så ille som i morges er det lenge siden jeg har opplevd. Var hoven og øm i bindevevet, blytung i musklene og hoven like til bak knærne. Lite lekkert med "bilringer" på knærne liksom ;)

 

Har bare vært hjemme i påsken, spist snop og solt meg på verandaen - resultatet er daff i kroppen, uthvilt, solbrent og masse fregner :)

 

Rufs: Jeg går ikke på kurs, syns ikke jeg skal ned så mye at jeg orker det. Ble det kokosboller på deg i påsken? gikk det greit med kostholdet? fått trimmet noe?

 

Serena: Tøff du er som hoppet på vekten! jeg venter med viten og vilje til fredag og det er veiedag. Gruer allerede som en hund, men det er bare å mote seg opp.

 

Lurer på hvor alle de andre er blitt av og hvordan det har gått med dem i påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne påsken her er den værste jeg har oppplevd noen gang!

 

Begynte med feber og forkjølelse på mandagen. Så kom skjærtorsdag, da følte jeg meg ganske så frisk, litt tett i nesa bare, så da ble det en liten fest. Fredagen var jeg i kjempe form, hvis man ser bort i fra fyllesyken :D

Også var det lørdag da, Var i kjempe bra form, dro på jobb. Kom hjem, gjorde meg klar til en ny fest. Dro på fest, men så skjedde det! Kl 21.00, etter ca 3-4 øl, så begynte jeg å kaste opp, da viste det seg det at jeg hadde fått omgangsyken!

Hele søndagen gikk med på joggeturer til og fra do :)

Først nå i dag jeg har klart å ete skikkelig :D

 

Har nesten ikke spist noe som helst den siste uka her, tror jeg ligger på ett par tusen kalorier tilsammen :)

 

Men jeg klarte målet med + 500 g, altså jeg gikk ned 3 kg før påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juwela: Hvordan gikk veiinga i går?

 

Hehe, stygt å le av reaksjonen din på hvetemel, men jeg synes det er litt morsomt at du reagere med å få love-handels rundt knærne! :D

 

Hehe, tøff og tøff, selvplageri kalles det;)

 

Sony: Fytti for ei påske! Så kjiipt å være så mye syk. Omgangssyke er det verste! brr....

 

Men så flott med en nedgang på 3 kilo før påske!! Grattis!

Hva er målet fram mot sommeren nå da?

 

 

Sommer på sørlandet i dag, bikinien har tilogmed blitt brukt=) Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sony300: hurra så flink du har vært!! Er du kommet i mål nå eller skal du ned litt mer? (er lat nå så jeg gidder ikke scrolle :D) Kjipt at du ble syk i påsken, får bare håpe at det nå er evigheter til du blir syk i igjen - at du har brukt opp "sykekvoten" for hele året :)

 

serena: jeg skjønte ikke bæret da jeg skulle gå opp trappen på jobb og det kjentes ut som om det lå noe inni buksen min, akkurat bak knærne. Etter hvert som jeg stavret meg trinn for trinn gikk det opp for meg hva det var. Gjett om noen pøste innpå med vann den dagen og holder på enda :)

 

Vekten viste en kilo opp, men det tar jeg over hodet ikke så tungt. Kroppen er enda litt i sjokk etter hvetemelsmoroa og i tillegg skal jeg ha den månedelig når som helst nå.

 

Misunner deg virkelige det gode været! her er det nordnorsk vår, en halvmeter snø og regn :) MEN, jeg har likevel vært ute og gått i min med staver. Burde gitt dobbelt uttelling i trimpoeng når man går i dårlig vær!

 

Forresten, burde vi laget oss en ny tråd? satt oss noen nye mål til feks 17. mai eller sommeren? hun som startet tråden dukket jo aldri opp mer og påsken er liksom forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serena: Har ikke nådd målet ennå, har ca 6 kg igjen :) Men satser på 3 kg innen 17 mai! :) Og resterende 3 innen juni er ferdig :D

 

Juwela: Satser på at jeg ikke blir syk på iallfall ett år! Jeg er nesten aldri syk, har ett helt sinnsykt sterkt immunforsvar. Men når jeg først blir syk, så er det nesten alt på engang :D hehe,..

 

Og resten av dere da? Målet for sommerern er ..... ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og ned 6 kg før sommeren, reiser på ferie i slutten av juni, og vil gjerne shoppe litt, så skulle gjerne vært i mål innen da. Har ikke tenkt på noe delmål, men 3 til 17 mai høres fint ut, henger meg på den.

 

Har litt problemer med å få trent de siste ukene, jeg har vært på jobb hver dag, og må lese hver kveld, men skal prøve å få til 2-3 økter hver uke framover i all fall. Er ferdig på skolen i juni, så jeg skal heller ta det igjen etter det;)

 

Juwela, det er jeg helt enig i! Nå trener jeg som regel inne når det er dårlig vær, men før irriterte jeg meg alltid over at man ikke forbrenner flere kcal når det regner! Det er jo ti ganger mer tiltak, og da burde man ha mye mer igjen for strevet også!

 

Jeg er klar for en ny tråd! Hva skal vi kalle den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned ca 2 kg til, max 4 - under det blir bmi'en for lav syns jeg, tror heller ikke kroppen min vil trives under 56 kilo. Og det kler visstnok ikke gamle damer å være altfor tynne :) Tror jeg setter 1,5 - 2 kg som delmål til 17. mai, det er opplest og vedtatt at jeg er den late her inne :)

 

Her er det skikkelig nordnorsk vår, snø og sludd med våryre måker og tjeld som skriker om kapp. Litt snål opplevelse at dyreverden er helt i vårekstase mens fakta sier vinter! Så mao er det ikke noe stress med hvite legger og bikiniform enda :)

 

Hm, ja hva skal vi kalle den, noen forslag...? Med sommer, sol og minus 6 kg i sikte?

Minus 6 til St.Hans? Bikiniklar til St.Hans?

 

Hvordan gikk det med veiingen serena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er så stille her, nesten så jeg hører ekko av meg selv :) Har dere gitt opp eller bare har det travelt?

 

I dag viste vekten 59.3 kg, dvs - 0.7 kg denne uken :) Det går jevnt og trutt nedover igjen, og heldigvis for det. Nå skal jeg begynne å trene litt også, har bestemt meg for at 3 ganger i uken skal det trenes styrke. Tror det kommer til å gå greit for 2 av de dagene får jeg det gjort unna i arbeidstiden, og det er motivasjon de luxe :)

 

Håper alle har det bra, enten dere er her eller der og opp eller ned på vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veirunde er unnagjort - med stil! Tallet i dag er 58.5 kg - dvs ned 0.8 kg uken som gikk ;)

 

Tanken videre er å begynne og sanke trimpoeng, tror jeg har 4 TP tilsammen den siste måneden, og det skal rettes på. I tillegg skal jeg ikke være så nazi med maten. Siden det er spisehvajegvildagen blir det både sjokoladekake, vafler og rødvin i dag - me like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Hei hei! Har ikke vært så veldig travel, bare syk. Og da blir jeg litt demotivert og gidder ikke drive med slanking og sånn;) Frisk igjen, men må gå på pencilin nesten ei uke til, så noen veldig harde treningsøkter er det dårlig med...

 

Flink du er Juwela, som bare går nedover! =) Og så bra at du har begynt å trene! Heldig som kan ta det i arbeidstiden ja!

 

Vekta mi er stabil høy;)

 

Er våren endelig kommet der oppe i nord nå som vi er i mai eller?=) Her er det deilig men jeg må lese så jeg får ikke nytt det noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Huff, så kjipt å være syk så lenge Serena, håper virkelig du snart blir frisk igjen! Skjønner godt at motivasjonen mangler når formen er dårlig, krysser fingrene for at du snart er fit for fight :-)

 

Her er det skikkelig nordnorsk vår, med snø i lassevis :D fredagsmorgen påstod stemmen i radioen at det lå 51 cm snø ved målestasjonen - tipper enkelte steder ligger det meter'n! Men, i dag niregner det heldigvis og det håper jeg det kommer til å gjøre resten av uken. Er møkklei vinter og vil så gjerne ha snøfrie fjell å bevege meg i. Må nok på trimmeren for å stramme opp litt før bikinisesongen, og ikke minst få opp kondisen betraktelig ;)

 

Kjempehyggelig at du stakk innom Serena, håper du snart er tilbake! (og dere andre om dere er innom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Ja jeg er mye bedre, er vel ferdig med kuren i løpet av uka, så da for jeg prøve å få trimmet meg litt i helga. Har noen celluitter jeg gjerne skulle ha vært kvitt før jeg skal på stranda, så må få trent den rumpa litt;)

 

Ja for håpe det regner ei stund så det for smeltet vekk. Kjedelig med snø når du er så glad i å gå i fjellet! Går du lange turer?

 

Jeg kjøpte jordbær i går, og de var faktisk ikke så verst! Det er deilig med sommeren at det er så mye gode bær som gjør at godteri frister litt mindre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...