Gå til innhold

2,5 kg før påska-hvem blir med?Ny her:)


Gjest vilvilvil

Anbefalte innlegg

Gjest sony300

Hallo alle sammen! :(

 

Hvordan var helgen deres?

 

For min del så skar ALT seg! Ikke noe trening, litt vel mye taco, og altfor mye øl! :)

Og i går så ble det ikke mye mat, var en smule fyllesyk ;)

Er vandt med å drikke og ha det gøy med venner hver eneste helg, og det er ikke så lett og plutselig kutte ut all moroa. Men denne uken skal jeg straffe meg selv, skal ikke bruke ett eneste ett frimerke, uansett hvor mye jeg har lyst på en sjokolade eller ett lite glass med brus. Har veie dag på torsdag, og med tanke på hvordan helgen utartet seg, så kan jeg ikke si at jeg gleder meg. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smukkeline

Vekta viste en nedgang på 0,8 i dag (1. uke), så da mangler jeg 1,7 for å klare 2,5 før påske - burde jo fortsatt være mulig ;)

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Hei hei! Jeg gidder ikke en gang å prate om helgen min når jeg hører hvor flinke dere er. Helgene er min største utfordring, særlig på grunn av alkoholen(maten er jeg ikke så verst på). For se når våren nærmer seg om jeg kanskje begynner å bli desperat nok til å begynne å holde meg hjemme på lørdagskveldene, men forløpig for det bare være som det er, så må jeg heller bli flinkere til å presse inn ei ordentlig treningsøkt på lørdagene.

 

 

Vekta viser 65,9, dvs ned 500g. Veier meg i morgen også, men tipper det er nokså riktig... Kjempefornøyd med det, ligger kanskje ikke helt i rute til -2,5 før påske, men så langt unna skal det heller ikke være=)

 

Det derre dumme epletreet mitt fungerer fortsatt ikke, merker jeg blir litt sur, har skikkelig lyst på de gulleplene!

 

Juwela: Så bra du har holdt vekta såpass bra så lenge da, mener det er de to første årene som er de verste, etter det "husker" ikke kroppen hvor stor den pleide å være. Men det er jo selvfølgelig mulig å gå opp i vekt igjen, så bra å være obs. Jeg veide 74,8 på 19 årsdagen min, da var jeg helt i grensa til å bli overvektig i følge bmi, og jeg bestemte meg for å ta meg sammen. På 20 årsdagen min veide jeg 61, var stabil ei stund før kiloene begynte å krype på igjen. I november i fjor var jeg oppi 68, og det var skummelt. Skal aldri over 70 igjen! Men nå skal jeg ned! Hadde vært veldig gøy å komme til 59, men jeg tviler på det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Så flott at dere har hatt en fin helg alle sammen, selv om inntaket av tørt og vått ikke ble helt som dere hadde tenkt ;)

 

sony300: det er enda noen dager til torsdag, så det er jo fullt mulig å rette opp. Kanskje du til og med blir positivt overrasket. Og ikke tenk på det som straff, bare som litt innskjerping. Husk at Rom ikke ble bygget på en dag!

 

smukkeline: det er jo kjempebra, du har så absolutt muligheten til å klare påskemålet - stå på :(

 

Serena: Gratulerer med 500 gr ned, det er jo fantastisk egentlig hvis helgen din har vært kalorifylt. Vekten min kan ligge veldig stabil i mange måneder, uten at den omtrent beveger seg mer enn noen få gram opp og ned. Så hender det at jeg uten noen forklarlig grunn plutselig bare fyker i været. Altså, jeg vet jo at hvis inntaket er større enn forbruket legger man på seg: Det rare er at jeg ikke la på meg i julen, da jeg hadde et hinsides all fornuft kaloriinntak i to uker, men nå utpå nyåret fyker den i været. Kan hende jeg er innmari treig, at julekaloriene først nå eser ut på meg :) Og du skal se at plutselig en dag er du nede i 59 kg, kanskje når du minst aner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamarthe

Så flinke dere har vært!! Gratulerer med nedgang ;) Min helg ble ikke så bra med tanke på mat og vin, men jeg trengte å kose meg!! Veide meg i dag morges og jeg har gått ned 300 gram :) Jeg får nesten være fornøyd med det, men jeg må nok ta litt mer i hvis jeg skal klare målsettingen til påske. Trene trene trene!! Joho!!

 

Hva heter de tablettene man skal ta for forbrenningen? Kjøper man dem på helsekost?

 

Ønsker alle en god Grete Roede uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

heia annamarthe og grattis med nedgang - 300 gram er jo nesten en smørpakke! her heier vi inn hvert eneste gram i minus, alle monner drar ;)

 

Hvis du tenker på det kosttilskuddet snuskelusk snakket om så heter det 30 days og selges på helsekosten. Det er forskjellige urter: artisjokk, lakrisrot, løvetann, mariatistel, rosenrot og chisandra. Noen av urtene er vanndrivende, andre stimulerer som sagt leveren som kan gi økt forbrenning. Men, om det funker på alle er jo derimot en annen sak. Leste en lengre debatt der det var mange tilbakemeldinger både fra de som hadde hatt effekt og de som ikke hadde hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Holder dere dere til Grethe Roede kostholdet, eller er det noen som følger mer Fedons regler? Eller South Beach? Nysgjerrig=) Vet jo at Tia bruker Noka, men i hvor stor grad bruker du det?

 

Jeg er ikke på noen måte redd for karbohydrater, men jeg begynner å mistenke at magen min ikke liker de så godt, så vurdere å gå over til et litt mer proteinbasert kosthold. Jeg elsker alt med karbo i da, så har ikke helt bestemt meg ennå...;)

 

Juwela: Det du sier om kcal og forsinkelser vil jeg faktisk tro er riktig, tviler på at dersom jeg hadde f.eks. drukket 7000 kcal i dag, (noe jeg sikkert gjorde på lørdag...) at jeg faktisk hadde veid en kilo mer i morgen, tror det tar litt lenger tid.

 

Det samme gjaldt meg, holdt vekta i jula, men gikk opp litt rett etter.

 

annamarthe: Gratulerer med nedgang uansett, alt er bedre enn ingenting=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Nei, leste et annet sted og da viste de til denne linken: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=328148 Syns også det er interessant og morsomt å lese om andres erfaringer. Leste her inne på GR om de som gikk på Easylife og må bare si jeg beundrer standhaftigheten deres, men det gir jo store resultater på kort tid så det er nok en motivasjonsfaktor for å holde ut.

 

Jeg har et kosthold etter innfallsmetoden ;) Tror de -4 cm rundt midjen forrige uke er et resultat av at jeg ikke har spist mat med hvetemel i. Prøver å få i meg en del proteiner og styrer unna hvetemel, kunstige søtningsstoffer og rødt kjøtt, samt at jeg er blitt flinkere til å spise frukt og grønt. Vet av erfaring at jeg blir dvask i kroppen av feks for mye lightbrus. Er spent å se hvor lenge jeg holder ut, er karbojunkie så det holder!

 

Så et annet sted her inne at noen døyvet sjokkistrangen med sånne barer fra atkins og nutrilett, men jeg har aldri smakt sånt så jeg er ikke overbevist om at det smaker Walters mandler av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Hei!

Gratulerer så mye med vektnedgang alle dere som har klart det! Er grønn av misunnelse! :-))

 

Juwela: Jeg har allerede begynnt på 30 days. Begynte i går (søndag) morgen. Blir spennende å se... Har liten tro på det, men tiden vil vise.. Kommer ikke til å kutte ut karbohydrater noe mer enn jeg allerede har gjort. Tenker at hvis eg kutter det helt ut, kommer eg til å ta av bare pga av det... og da kommer alt på igjen når karbohydratene kommer inn igjen. Kan ikke leve uten poteter, ris og brød!!!!

Vet du/dere forresten om det er mindre karbohydrater i havregryn og knekkebrød enn brød?? Bare lurer på om jeg til fordel spiser havregrøt/knekkebrød til ett eller flere måltider iløpet av dagen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Jeg er ingen ekspert, men havregryn/grøt er sunnere enn brød fordi det har såkalte treiiige karbohydrater. Dvs blodsukkeret fyker ikke rett til vers når man har spist og dermed holder man seg lengre mett. Når det gjelder knekkebrød kommer det jo an på type knekkebrød. Velger du feks knekkebrød med rug er jo det supert for tarmen, både fiber og gode næringsstoffer. Sånn innholdsmessig er det vel ingen kjempestor forskjell på mengden karbohydrater, men de har den snille typen vi vil ha i oss. Eller, skal du ha mindre karbohydrater i brødvarer må du på et lavkarbobrød, tror Fedonbrødet havner i den gruppen.

 

Håper du legger inn små drypp her hvordan det går underveis. Leste at mange løper mye på do de første dagene. Kanskje det blir så mye løping at du får trimpoeng av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Da er 30 min med 30 days shred unnagjort! :D Har ikke håndmanualer, men har en chinchilla som trenger mer "bade-sand" :) To 0,5l flasker med sand funker nesten like bra som 2 håndmanualer ;)

 

Nå venter en dusj og en bitteliten matbit før jeg skal bunkre meg ned i sofaen og se på "Days of our lives"! :(

 

Ha en fin tirsdag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Jeg spiser havre wasa.... e det bra?? ;-) Føler meg iallefall litt sunnere når eg spiser det, enn når eg spiser brød!

Jeg har ikke merket noe til økt dogåing disse første dagene med 30 days... Eneste er at eg hade litt vondt i magen i går kveld, men aner ikke om det var tabelettene sin skyld.. Helt fin i dag, iallefall! :-)

Joda, skal holde dere orientert om de virker :-) Skal til london denne helgen, så nå blir det en stund til neste veiing.(veiedag om lørdagen) Det skal bli spennende...

 

Ha en super dag allesammen! I kveld skal eg på besøk til en venninne... Håper hun serverer noe sunt,hvis hun serverer noe..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Når det gjelder knekkebrød/brød diskusjonen vil jeg tippe at antallet karbohydrater pr 100g er nokså likt, men et knekkebrød er jo mye lettere enn en brødskive, så hvis du erstatter et antall brødskiver med like mange knekkebrød, vil du både få færre kcal og karbohydrater.

 

Havre er sunt, er tross alt nøkkelhullsmerket. En del andre knekkebrød har litt mer fiber, men jeg synes man burde ta det som man liker best smaken på. Men hvis du vil sjekke ut, så er det lett å se hvilke som er av de sunneste neste gang du er i knekkebrødhylla, på forsiden av alle knekkebrødene fra Wasa står fullkornsprosenten og fiberprosenten. Jo høyere jo bedre=)

 

(Alt jeg nå har skrevet er tatt etter hukommelsen, så skal ikke påstå at alt er 100% riktig...:D)

 

Easylife ja juwela, fant den tråden her inne, fytti, virker hardt, men også litt misunnelig med tanke på vektnedgangen. Hehe, hadde jo bare tatt et par uker å komme i mål! :D Og ennå mindre for deg!

 

Jeg bruker herbalife til frokost, men vurderer å bruke det litt mer i en periode bare for å få litt fart på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Takk for svar, Serena. Tenkte på det eg og... Et knekkebrød veier jo bare 16 gram... mens en skive veier 30 gram.... men, så skal en jo og opp i et visst antall kcal. Får spise brunost på med god samvittighet ;-)

 

Hva er forresten det der easylife?? *nyskjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Ja er helt sant det med kalorier, noe må en jo spise for å få i seg 15-1600 om dagen!

 

Jeg vet ikke helt hva easylife er, men er en tråd her med noen som holder på med det. Det er litt som grethe roede, de har møter med en veileder hver uke. Men de 5-6 første ukene lever de bare på pulver, ingenting vanlig mat! Etterhvert skal de vel innføre mat gradvis. Trening er også en viktig del etterhvert så vidt jeg kunne forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskelusk

Åhh... da vet eg faktisk om noen som har gått på det... jeg for min del har ingen tro på "pulverslanking" som eneste mat (spiser selv nutrilett til frokost, men KUN fordi jeg har vanskelig for å få i meg annen mat) Tror ikke det er så bra for kroppen, jeg.... og så tror jeg at det er STOR fare for at kiloene som renner av, komer fort på igjen!

Ser jo at de jeg vet om som har gått på det har blitt kjempe tynne. Men, ser og at de er på vei oppover i vekt igjen..... Men, selvfølgelig.... kjempeflott om noen klaer det med varig endring!! All ære til de!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela
Da er 30 min med 30 days shred unnagjort! :D Har ikke håndmanualer' date=' men har en chinchilla som trenger mer "bade-sand" :D To 0,5l flasker med sand funker nesten like bra som 2 håndmanualer :D

[/quote']

 

Man skal tydeligvis lese ting to gang når man er trett, trodde først du hadde trent chinchilla før jeg skjønte at du hadde lånt sanden dens :D flink jente som trener før jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Syns Easylife virker litt sånn "hemmelig" på en måte. Fant ingen steder hvor mange kalorier det er i en pose, eller hvor mange det blir tilsammen i løpet av en dag. Dermed lurer jeg litt på om det er noe a la noka, nutrilett, herbalife, bare i annen innpakning liksom... at de pakker en pulverkur inn i treningsopplegg oppfølging og kaller det et nytt konsept. Og alt som er nytt er spennende :D

 

serena: tenkte litt på det du sa om at du også la på deg etter julen, så kanskje du og jeg er beviset på at julen (værtfall flesket) varer helt til påske :D :D

 

snuskelusk: nå tar jeg også litt etter hukommelsen, men prøv å se på Ryvitas sesamknekkebrød neste gang du handler, eller de fra wasa som heter fiber+. Tror de inneholder er noen av de med høyest fiberinnhold. Og de sesamknekkisene er kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også herbalife til frokost av samme grunn, klarer ikke spise vanslig frokost.

 

Men hvis jeg skulle ha gått på en sånn kur så hadde jeg noe ikke vært så veldig redd for herrbalife, en shake inneholder over 200 kcal, så hvis man spiser 3 av de hver dag, pluss en vanlig middaq, og kanskje en frukt eller en bar, så har man kjapt fått i seg 1300kcal på en dag. Det har jeg levd på før uten å miste muskelmasse.

 

Men en del av de andre kurene legger jo opp til et kcal inntak på maks halvparten. En nutrilett shake er vel på ca 100 kcal, og hvis man skal spise de suppene de har til middag hver dag, så vil man vel bare havne på rett over 500 kcal om dagen, kroppen vil begynne å tære på muskelmassen og man går lettere opp igjen i vekt etter endt kur.

 

Et annet problem med sånne kurer er at mennesker som ikke har peiling på hva et sunt kosthold innebærer begynner på dem, og når de er ferdige har de ikke lært noe mer om hva som er sunt og går tilbake til gamle vaner... Og rett opp igjen i vekt.

 

 

Btw, sjekk ut wasa sport+, den har også mye fiber, 21%.

 

Juwela: Godt det snart er påske da!:D Vi kommer til å rase ned i vekt når vi bare blir ferdig med denne julefeiringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Jeg er nettopp blitt medlem, og er veldig glad for det! Mye å sette seg inn i, men det er en fryd! :D Jeg ser at dere har kommet godt i gang på dette forumet her, men lurer på om jeg fremdeles får være med?? :D Det er jo et par uker igjen til påske, så jeg kan jo klare 2 kg! Motivert er jeg hvertfall!

Har som mål å gå ned 6 kilo, og BLI DER!! Kan vel innse etter mang en gang at jeg kanskje er en jo-jo-slanker.. Liker det ikke, men det er fakta. Klarer ikke å soppe å dytte i meg etter at jeg har nådd trivselsvekta. Så jeg håper dette er siste gangen jeg må nå vekta, for denne gangen skal jeg bli værende! :D

Det er kanskje livsstilen min jeg aldri forandrer ordentlig, og en god dæsj dårlig selvdisiplin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en av de gode tingene med Easylife, at de får oppfølging og innføring i kosthold, at de skal inkludere sunn mat etter hvert. Vil jo tro at for de som skal ned en god del kilo i vekt må det være super motivasjon at det fort forsvinner mange kilo i begynnelsen. Og for noen er det kanskje lettere å beregne hva man får i seg i løpet av en dag om man har et visst antall poser med presist næringsinnhold.

 

Serena: hvordan smaker shaken til herbalife? hvilken smak bruker du? jeg kjøpte meg proteinpulver som jeg bruker, men fyttegrisen så grusomt det smakte. Lettlurt som jeg er trodde jeg på muskelgutta som okket og oiet om hvor godt det smakte. Det er herved både opplyst og advart om at proteinshaker smaker ikke en gang i nærheten av sjokolademus :D

 

Wasa sport + skal sjekkes ut!

 

Er det forresten noen her som har hørt om/prøvd LifeGuide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...