Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

etter 4 sjokoladebiter og to kjeks ble jeg skikkelig kvalm (seriøst de hormonene blir jeg tullete av altså) og dt hele endte med at jeg kastet meg på sykkelen og syklet 2,2 mil og skaffet meg 3,3 trimpoeng. Da er jeg opp i 6,3 på to dager og jeg er veldig fornøyd. Jeg regner dagen som en suksess ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
etter 4 sjokoladebiter og to kjeks ble jeg skikkelig kvalm (seriøst de hormonene blir jeg tullete av altså) og dt hele endte med at jeg kastet meg på sykkelen og syklet 2' date='2 mil og skaffet meg 3,3 trimpoeng. [/quote']

 

Enn hvis det hadde virket sånn hver gang - sukk! Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag nye muligheter. Kroppen har roet seg litt og humøret stiger. Håper på en skikkelig god dag sammen med minstemann. Håpoer også jeg får gjort litt i heimen og at gutsen kommer tilbake. SKal på dugnad og beiserunde igjen i langhelga, og jobber for å samle motivasjon...

 

Håper dere alle får en superduper dag og at dere husker på at så lenge vi gjør ting bedre enn vi vanligvis gjør på matfronten, så gjør vi det egentlig ganske bra ;) Det er derfor jeg kaller 4 sjokoladebiter og 2 kjeks på en tirsdag suksess, for resten fikk stå og det ville det ikke gjort før...

 

Klem fra frøken frue (som akkurat har klippet bena av ei dongribukse som er blitt for stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Godt fornøyd med meg selv nå. Inviterte med meg mannen min ut på middag på den betingelse at vi gikk den ene veien ;) Det ble nette 8 km det!!! Og det i solskinn og herlig temperatur.

 

Da vi kom frem til restauranten var det selvfølgelig stappfullt og jeg hadde ikke bestilt bord (for dere som kjenner Trondheim, Solsiden var bare stappings i dag!) så vi måtte bar ta det vi fant og ikke Graffi som vi hadde tenkt og gledet oss til.

 

Vi endte opp på en enkel plass med en veldig enkel sommermeny. Reker var de tomme for så jeg valgte kyllingfiletburger (med obligatoriske chips da poteter og ris ikke stod på sommermenyen) og en pepsi max. Valgte å stå over alkoholen slik at jeg kunne unne meg dessert. HVilken dessert? Ingen, for det hadde de ikke på sommermenyen... Jaja, da har jeg destod bedre samvittighet for chipsen og aiolien... Maten var faktisk nydelig, og smakte ekstra godt siden vi hadde gått i hele to timer (gikk sakte med barnevogn...)

 

Så nå er det halvannen liter vann før senga, samt ei god bok. i morgen går ferden igjen til hyttedugnad, så får vi se da hva helgen bringer av utfordringer...

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er ;)

Herlig vær i trøndelagen nå ja :) Var ute å jogget en tur i sted, og det var egentlig ganske tungt i varmen. Vurderte en stund å gå isteden for å jogge, men da ble jeg sint på meg selv og bestemte meg for at det slett ikke var noe alternativ. Er man på joggetur, så skal man jogge, ikke gå. Og jeg greide å jogge helt hjem, selv om turen ble litt kortere enn tidligere turer.

 

Lykke til på hytta og med "vedkommende", håper det går fint denne helgen. Ellers hjelper det ofte å gå av seg litt frustrasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på hyttedugnaden frøkenfrue!

 

Jeg sitter på kontoret mitt og slapper av, er passe dau i kroppen og si i øyelokkene etter ei god treningsøkt - deilig!

 

Må med skam melde at jeg ikke klarte målet mitt for sommeren, det som virkelig skulle vise at middelveien satt som støpt. Hadde gitt meg lov å gå opp en kilo, men det ble nesten to... blæh! Vel vel, gi nå ned en drøy kilo denne uken da, få får vel ta med det som en god ting.

 

Når det gjelder "kosing" så har det blitt betraktelig bedre i forhold til kosing med snop. Siden ungdommen har kos vært lik snop, og jeg var mer enn gjerne alene hjemme for da kunne jeg virkelig kose meg uten å tape ansikt. Kunne gå med en hel grandiosa og potetgull på kjøpet! Og etter så mye salt er det jo godt med litt søtt.... Dette er da heldigvis et forlengst tilbakelagt stadium.

 

Men, vi er meget matglade begge to, og også mange av våre omgangsvenner. Derfor står alltid mat og drikke i fokus når vi samles sosialt. Gubben er helt kriminell når det gjelder å lage for mye mat, han stoler aldri på at det jeg har funnet fram er nok og det blir alltid for mye. Da er det fort gjort å spise for mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det lørdagskveld og lørdagssnop som vanlig. Men, jeg tok ikke noe mer enn vanlig OG vi var en hel gjeng og gikk et "turløp" som vi har arrangert her ute.

 

En mil rask gange, 24 runder rundt plattformen! Det ble rundt 700 kcal forbrent ;)

 

Frøkenfrue, har du noen nøtter e.l. på lur ? (det har hjulpet meg av og til når resten ikke henger på greip og er vanskelig å påvirke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går helgen mot slutten, og jeg håper du greide deg fint uten de kjære knekkebrødene dine frøken frue. ;)

 

I morgen starter gutta på skole og barnehage igjen, og hverdagen er tilbake for fullt. Litt trist og vemodig, men sånn slankemessig er det nok en fordel. Nå kan jeg ikke lenger unne meg litt ekstra "fordi det er ferie". Selv begynner jeg ikke på jobb igjen før om fredagen, og jeg gleder meg egentlig vilt til å få noen dager fri for meg selv. ;) Tror jeg skal ta meg tid til en tur til byen å se i butikker helt uten unger. Det er ikke ofte, og egentlig digger jeg det. Iallefall nå som jeg ikke trenger de største størrelsene lenger. Trenger jo egentlig en del høstklær, nå som jeg er en del mindre. Men litt i tvil om jeg skal kjøpe nå, eller vente til jeg blir enda litt mindre? Eventuelle bukser kan jo komme til å bli for store om noen kilo.... Hva gjør dere andre? Kjøper klær hele veien ned, eller venter i det lengste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, gleder meg til å komme igang med "normal høst" denne uka. De siste to ukene har jeg hatt litt eksistensiell krise (er i avslutningsfasen av noen store steg på jobbfronten, og sliter seriøst med motivasjon og "hva vil jeg egentlig her i livet") og det har resultert i seriøs trøstespising. Ganske overraskende, for jeg trodde jeg hadde litt kontroll, men nei. Velvel, spist er spist, nå får jeg vende fokuset framover.

 

Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kveita! Et lite tilbakefall får vi alle fra tid til annen... Håper bare du finner ut av de store linjene og får energi til å se framover! *Klem*

 

Jeg er også litt spent på hva framtiden vil bringe. Er i ferd med å bytte jobb, og har siste offshore-turen min nå.

Det blir vanlig dagtidsjobb på meg framover, 8-16 hver dag, og det skulle egentlig tilsi mer stabilitet og lettere betingelser for å holde vekta (mindre reising). Men, all erfaring hittil har vist at jeg går opp i vekt når jeg flytter eller bytter jobb. Nå skal jeg jo ikke flytte, tvert imot jobbe rett i nærheten der vi bor, så jeg burde kunne fikse dette... Valgt det selv har jeg også ;)

 

Vurderer å melde meg på internettkurs i løpet av høsten, nå kan det kanskje ha noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hei alle sammen.

Sitte i skrivende stund på bussen på vei til kurs. Vet at jeg har oe å grue meg til, men man får ta konsekvensene for egne handlinger og ikke kaste bort energi på å være skuffet... Som dere sikkert leste av mitt siste innlegg var det krise i helga og da mener jeg krise. Alle hemninger og middelveier la på sprang ut vinduet da søtmonsteret dukket opp, etterfulgt av tremenningen salthaien... Har aldri gitt så blanke f... I kosten mens jeg har gått kurs. Nå skal det sies at rumpa knapt hat rørt stol eller sofa da jeg har hengt i en stige og beiset hele helga. Helt ille er dt uansett ikke siden jeg unntatt de tusener av snopkalorier som har gått med, har holdt meg til måltider og porsjonene har vært riktige. Der ser dere hvor avhengig jeg er av knekkisene mine ( har bakt tre porsjoner i dag...)

 

har endelig nådd ukesmålet mitt med 14 trimpoeng og det føles veldig bra. La ut på sykkeltur sent i gåkveld for å dele ut resten av takkekortene og endte opp m å sykle øverst på byåsen til lerkendal til festningen til korsvika til sentrum, lian og rake vegen opp byåsvegen for de som er kjent. 4 trimpoeng og 2,5 mil ;) har gjenoppdaget euforien med sykling, og hadde jeg ikke skullet på dametrff ette kurset skulle jeg syklet omveier hjem i dag. Blir altså buss i kjole jwg kjøpte for 13 år siden :D

 

skal skrive mer i kvled. Fatt mot kjære dere!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var litt av en sykkeltur. Også byåsveien da, den er jo knallhard. Bodde på byåsen da jeg var yngre, så har syklet den noen ganger. Bra innsats!

Har forresten vært på sykkeltur i dag jeg også, første turen på 3 år... Tok med hele familien og syklet en times tur. Jeg syklet med minstemann i henger, og det gikk kjempefint. Syns faktisk det var ganske gøy å sykle, så tror det skal bli flere turer fremover. Kanskje greier jeg å sykle tur /retur jobb før sesongen er over også? Det er over 2 mil hver vei, så jeg har utsatt det og utsatt det. Men hadde vært kjempegøy å greie det før sesongen er omme. Evt sykle en vei og ta buss den andre, og omvendt dagen etter.

 

Håper kurset gikk bra og at du koser deg på dametreff.

 

Til kveita og lenapena, lykke til med omveltningene i livene deres. Håper alt ordner seg til det beste. Og lenapena, nå ligger alt snart veldig godt tilrette for regelmessig trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

da sitter jeg på bussen hjem etter en koselig kvled med jentene. Spkste en pizza med biff, drakk cola light og til dssert blåbærpai m is. Ingen alkohol, akkurat som planlagt.

 

På kurset hadde jeg tatt av 1,5 kg siden sist og veier akkurat nå 73,2 ;) dersom jeg klarer 1,3 kg til neste uke har jeg klaet målet mitt,samt tatt av 20 kg :D det må jeg satse på og da trenger jeg hjelp... Er klar som et egg og motivasjonen er tilbake! Så lett har jeg ikke vært siden vgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ønsker alle ei god helg ;)

Jeg drar på hyttetur' date=' og skal gjøre mitt beste ved å gå fjelltur og spise mine måltider så godt det lar seg gjøre.[/quote']

 

 

Hei Starshine!

 

Så lenge du gjør bedre valg enn du ville gjort om du ikke var på slankern, så er det bra! Gå på fjellturer (kanskje er du ferdig med hele turen nå?) og kos deg med terreng og utsikt!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lenapena: En mil rask gange, 24 runder rundt plattformen! Det ble rundt 700 kcal forbrent. SINNSYKT BRA!!! Synes du er veldig flink til å holde fokus der ute! Er det en sånn engangsgreie eller blir det gjort flere ganger?

 

Gratulerer med ny jobb og en rutinehverdag. Det ligger godt til rette for gode valg her nå! Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jøss' date=' det var litt av en sykkeltur. Også byåsveien da, den er jo knallhard. Bodde på byåsen da jeg var yngre, så har syklet den noen ganger. Bra innsats!

Har forresten vært på sykkeltur i dag jeg også, første turen på 3 år... Tok med hele familien og syklet en times tur. Jeg syklet med minstemann i henger, og det gikk kjempefint. Syns faktisk det var ganske gøy å sykle, så tror det skal bli flere turer fremover. Kanskje greier jeg å sykle tur /retur jobb før sesongen er over også? Det er over 2 mil hver vei, så jeg har utsatt det og utsatt det. Men hadde vært kjempegøy å greie det før sesongen er omme. Evt sykle en vei og ta buss den andre, og omvendt dagen etter.

 

Håper kurset gikk bra og at du koser deg på dametreff.

 

Til kveita og lenapena, lykke til med omveltningene i livene deres. Håper alt ordner seg til det beste. Og lenapena, nå ligger alt snart veldig godt tilrette for regelmessig trening ;)[/quote']

 

 

Vet du hva, her skal jeg bruke min manns forenklede, men veldig sanne uttrykk: Det e bare å gjør det! Sykle til jobb du, du klarer det garantert!! Men pass på at du har godt med tid slik at du ikke mister piffen fordi du er redd du ikke når fram. Ja sykling er bare snaskens altså!!!

 

Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer Frøken! Imponerende. Og inspirerende!

 

For å holde fokuset oppe selv har jeg meldt meg som sekretær for "slankekrigen" her. Skal delta selv, men har en hemmelig "plan" om å ikke vinne. Har ikke troen på hurtig-slanking, men det skal bli moro likevel å følge med de andre. :D

 

Jeg var på trening i går. Det var så deilig!! ;)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Wow' date=' gratulerer Frøken! Imponerende. Og inspirerende!

 

For å holde fokuset oppe selv har jeg meldt meg som sekretær for "slankekrigen" her. Skal delta selv, men har en hemmelig "plan" om å ikke vinne. Har ikke troen på hurtig-slanking, men det skal bli moro likevel å følge med de andre. :D

 

Jeg var på trening i går. Det var så deilig!! ;)

 

Ha en fin dag. :)[/quote']

 

Supert at man sitter igjen med godfølelse etter trening!! Og hurtigslanking har ikke jeg heller tro på. Dvs det funker der og da, og så går man raskt opp igjen. DET har jeg gjort maaaaaange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

På kurset hadde jeg tatt av 1' date='5 kg siden sist og veier akkurat nå 73,2 ;) dersom jeg klarer 1,3 kg til neste uke har jeg klaet målet mitt,samt tatt av 20 kg :D det må jeg satse på og da trenger jeg hjelp... Er klar som et egg og motivasjonen er tilbake! Så lett har jeg ikke vært siden vgs :)[/quote']

 

Hipp Hipp hurra for frøken frue!!!!!

Det stråler over motivasjon til meg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow' date=' gratulerer Frøken! Imponerende. Og inspirerende!

 

For å holde fokuset oppe selv har jeg meldt meg som sekretær for "slankekrigen" her. Skal delta selv, men har en hemmelig "plan" om å ikke vinne. Har ikke troen på hurtig-slanking, men det skal bli moro likevel å følge med de andre. :)

 

Jeg var på trening i går. Det var så deilig!! :D

 

Ha en fin dag. :([/quote']

 

Har meldt meg på jeg også, men jeg har heller ingen planer om noe hurtig opplegg. Skal følge Roede metoden, det har funka til nå. Men håper denne krigen kan inspirere meg til å holde meg unna snop. Har blitt litt for mye av det hele sommern.

 

Gratulerer så mye med 1,5 kg ned frøken frue. Kjempebra, og vel fortjent! Tror jeg skal følge rådet ditt om å bare hive meg på sykkelen allerede på fredag (første arbeidsdag etter ferien). Og nå som jeg har skrevet det her ble det litt mer forpliktende også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Har meldt meg på jeg også' date=' men jeg har heller ingen planer om noe hurtig opplegg. Skal følge Roede metoden, det har funka til nå. Men håper denne krigen kan inspirere meg til å holde meg unna snop. Har blitt litt for mye av det hele sommern.

 

Gratulerer så mye med 1,5 kg ned frøken frue. Kjempebra, og vel fortjent! Tror jeg skal følge rådet ditt om å bare hive meg på sykkelen allerede på fredag (første arbeidsdag etter ferien). Og nå som jeg har skrevet det her ble det litt mer forpliktende også ;)[/quote']

 

Flott snuppa! Og så gleder jeg meg til å høre om sykkelturen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...