Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

snupsipups, vi er veldig veldig glade for at du har funnet veien hit:) jo flere aktive og ærlige vi er her good jo bedre:) og når det gjelder frustrasjoner så startet dagen med et godt grunnlag for ei solid treningsøkt senere i dag og noe sier meg at det blir en lang økt etterhvert som dagen går

nå ja. Må vel prøve å ikke være nærtagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ikveld har jeg vært flink og tatt meg ut på tredemølla. Kjenner lårene kribler skikkelig, det betyr at sirkulasjonen er kraftig økt - deilig. ;) Det slår heller ikke feil at jeg må ubeskrivelig på do etter ei kort stund på mølla, skikkelig tarmmassasje det der, he he.

 

God helg til alle her inne, og spesielt trådeieren for evt. mentale utfordringer i helga! Hold hodet kaldt og hjertet varmt frøken frue :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

takk snupsi og lenapena:)

 

Dagen har gått over all forventning. Den startet ille, jeg estemte meg for å overse alt som kunne feiltolkes ig bruke energien på haugen med grus her ute og en diger trebenke som skulle monteres. Deilig å stå i ny Bondbikini i sola og jobbe ;)

 

dagens utfordring bestod i restaurantmiddag spandert av svigers. Da fikk jeg se ting som gjorde meg nesten kvalm. Jeg bestilte d eneste jeg fant som gikk an å 'telle' nemlig pizza m skinke og champignon som jeg spiste bare halve av og delte m storesønn og pepsi max. De andfe bestilte seg div kjøttretter m fete sauser og smørstkte grsaker. Ei jeg kjenner spiste sprøstekt kylling kokt i fløtesaus og var fefdig m den før jeg var kommet til tredje stykke pizza. Etter d spiste hun opp bakt potetwn til en annen som var med som var dynket i smør. Han spiste forøvrig opp pizzaen min... Jeg stod over dessert mens de andre spiste fritert banan m is og sjokoladesaus. Hun damen spiste da også en banansplitt i tillegg som ble laget ved en feil. Jeg regnet på kaloriene da jeg kom hem og fant ut at bafe isen hun hadde i seg var 800 kcal... I tillegg kæommer kfem, saus og fritert banan. Dvs bare den desserten var nesten nele kaloribusjettet mitt for i dag. Etterpå ble det mzngen vinglass og potetgull og sjokkis for hennex del mens jeg har kost meg med pm. Jeg wynes og føler virkelig jeb har seiret i dag. Takket være dere og min fantastiske kursleder. Gleder meg til å gå rakrygget på kurs på mandag,samma nva vekta viser.

 

I tillegg avsluttajeg kvelden med en laaaaaang samtale m mannen min om hvor viktig d er at begge vi blir aktive og tar vare på oss selv. Han har mange innvendinger og ser kun på fortiden s feil. Mitt poeng er at før var før, nå er nå. Vi må være konstruktive og skape oss en god sirkel før høsten, ta vare på samlivet og helsa. Hadde noen runder før vi ble enige om at i morgen er en ny dag og en ny start. Jeg lever! Max!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var med gjennomføring av gårdagen frøken frue. Må være litt gøy å regne sammen alle kaloriene de andre har spist for å se hva en har "spart" selv, og for å regne ut hvor mye den "ekle" personen kommer til å legge på seg, hehe....

 

I kveld blir det 30 års dag på meg, med mat og alkohol +++ Regner med det blir å ta seg dårlig ut på kaloriregnskapet. ;) Men jeg kan jo trøste meg med at det er sjelden jeg er på fest. Satser på å drikke 1 flaske musserende vin, bare elsker det :D Noen som vet hvor mange kalorier en sånn flaske kan inneholde? Den er av den tørre typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

mener kursleder fortalte at en flaske er 700 kcal. Ett vanlig glass er ihvertfall 100 kcal huskes jeg:) så bare kos deg du:)

 

 

i dag har jeg vært superflink. Dvs til alt annet enn trening, men har ikke sittet på rumpa før nå. Jeg stod for middagen i dag, kyllingsalat servtert i porsjoner på tallerkner, med ett rundstykke til hver, noe som ble lunkent mottatt (kun ett rundstykke altså ) og hadde på rikelig med kjøtt og litt pasta. Veldig fornøys og så var det jammen godt ogsl for jeg laget tomatpestl som jeg rørte inn i pastaskruene, noe som ga nyyyydelig smak. Sola skinte på kjerringa og noen slikket fatet sitt, så det tegnet jo godt. En av de spisende insisterte på rømmedressing til salaten og forsynte seg to ganger med tre ss hver gang. Jeg sjekka tabellen og kan konstantere at det ble 300 kcal på vedkommende bare i dressing (jeg nadde balsamicoeddik til, nyyyydelig) noe som tulsvare hele salaten min... Jaja, andre var skuffet over mangel på dessert,men da svarte jeg at det hadde vi spist i går og at det ikke var behøvelig...

 

Til kvelds ble det satt fram en 2 l isboks fylt til randen med småsjokolader. Jeg løp inn og smurte meg knenniser, tok med oppsklren gulrot som jeg har stående og druer. Berget godt med litt superchips på toppen ;) den isboksen var nesten halvtom da jeg gikk inn en hakvtime senere, så der skjønner det går ned her... Og det er en vanskelig tilværelse å være slanker i.

 

I går bestemte jeg meg for å dele med de andr her at jg går kurs og at jeg kommer til åreise hjem mandager for å møte på kurs. Jeg har jo gått ned så mye at jeg ehøvde ikke kurs mente de. Men forklarte kort og la ballen dø. Og faktisk har det vært mye mindre fokus på meg og det jeg spkser etterpå. Det koomer fortsatt unødvendige og barnslige kommentare, men jeg har blitt flinkee til å la de passere. Det handler ikke om emg,har jwg skjønt. (skriver på mobil derfor mye feil...)

 

jeg sitter ikke og følger med så mye på hva de andre spiser altså, men det går en liten faen i meg når visse pers er på høgget. Det er godt å regne gjennom og vite om alle de kaloriene JEG ikke stappa i trynet den og den dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Og du er en stor inspirasjon for oss andre :-) Jeg får virkelig troen på at også jeg vil lykkes i å bli en slank motstandsdyktig dame fremover. Det er noe jeg må fortelle også ............ har ikke fortalt på egen blogg enda. Jeg leste ferdig boka til Allan Carr i går, den som heter "endelig slank". Jeg var lenge skeptisk, men jo lenger jeg kom ut i boka jo mer og enig ble jeg med han. Jeg skal ikke fortelle hva boka handler om her, men kort fortalt så vil jeg si at jeg ble inspirert til å endre hvordan jeg putter i meg mat og hva! Boka handler om å lytte til kroppen - det har ikke jeg gjort på en stund, om noensinne, så jeg fikk noen aha opplevelser!

 

Du er jo så flink nå til å stå i mot alt, men gjør du det fordi du MÅ pga kurset eller fordi du har funnet ut at du IKKE vil putte i deg all dritten som gjør deg tykk? Tipper det siste. Vi klarer ikke å gjennomføre og leve videre bare på viljestyrken - det MÅ holdningsendringer til. Det er holdningsendringene jeg har manglet tidligere - jeg har bare hatt viljestyrken. Nå er det holdninger det skal jobbes med:-)

 

Life is good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

takk hermine for kloke ord. Jeg går gjennom en holdningsendring ifht hva jeg putter i kroppen. Jeg har lyst til å bli sunn, men trenger kurset for å holde meg i ørene til holdningene er etablert. I motsetning til de andre rundene jeg har gått kurs (grete roede har tjent en del penger på meg...) så har jeg erkjennelsen av at det jeg gjør nå (passe på hva jeg stapper i munnen og hvorfor jeg gjør det) er oe jeg skal gjøre resten av livet, ikke bare fram til jeg blir slank.

 

En annen ting er at jeg skal holde på til jeg er k mål samme om jeg går lei eller ikke. Hold-vektenkurset blir det viktigste for meg. Tidligere runder med kurs var jeg veldig opptatt av vektnedgangen fra gang tul gang og ble fryktelig lei meg om jeg gikk opp. Nå tenker jeg at en kilo opp enuke er en del av livet selv om jeg er flink. Det handler om vann og stress osv. I illegg ser jeg at mine problemer ikke nandler om problemmat (fryktelig lett å skylde på) men om spisemøsntre. I jobben som lærer er det en god del stress og rtting og i slike situasjoner har jeg alltid trøstet meg med en diger sjokkis på pulten og brus. Og helgene skulle som kjent overgå ukedagene så en diger sjokolade ble til to samt potetgull osv. Ingen hemninger overhodet, men bøtter av dårlig samvittighet. Å lytte til kroppen i den sammenhengen var å stoppe sjokkisspisingen når kvalmen inntaff for så å døyve den med saltsnacks. Fråtsingen var enorm og frustrasjonene bunnløse.

 

Som dere vet har ikke frustasjonene forduftet, men evnen til å takle d er styrket selv om knærne svikter av og til og jegmå ta meg for før jeg snubler med trynet først i godteskåla.

 

Dagen i dag har vært helt etter boka og utfordringen i dag var å ha slagplanen for middagen klar for dr skulle det være fløtegratinete poteter til kalkunsteken (ikke mitt valg for å si det sånn...) fant ingensteder i kursboka hvor mye kcal dt er i slie poteter, så jeg måtte gjøre et overslag og endte opp med å brke kremfløteverdien på det. Vet at 3 ss slike poteter veier myyye mer enn 3 ss krwmfløte, men så er også kremfløte mer kaloririkt. uansett, planen var å ta mer kalkun enn vanlig og mindre potete og saus, noe som fungerte utmerket:) 3 ss potet og drøye 200 gr kalkunbryst uten skinn. Jeg spiste ultrasakte og porsjonerte ut poteten slik at den stakk til alt kjøttet. Digg! Tom hun andr begrenset seg i dag og forsy te seg bare to ganger med normale porsjoner.

 

Grunnen til at det gikk så bra i dag er at jeg skrev ned og regnet ut rubbel og bit av det jeg skulle spise i dag og noldt meg til planen. Er skikkelig stolt av meg selv. Hadde 100 kcal til gode på det jeg hadde planlag så da ble det to ruter mørk sjokolade til kveldskos ;)

 

i tillegg var jeg på en 45 min modeat hurtig sykkeltur i dag som ender med 100 m bratt stigning. Mlet var å sykle 300 av disse før jeg tillot meg selv å gå resten, men jaggu klarte jeg hele bakken (stolt).

 

Jeg må si at jeg synes jeg har mestret denne helga som var potensielt proppet av frustasjonsutfordringer og trøstespising. Jeg gleder meg til kurs i morgen og kjører faktisk 14 mil hver vei for den ene tiæens skyld, noe som sier litt om motivasjonen min. samma hva vekta viser i morgen så har jwg gjort rett og det har (med unntak av at det har kosta litt konsentrasjon) vært uproblematisk og jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe. Jeg ser at for meg funker det å spise veeeeldig sakte når bordet er fylt av fristelser. Man trenge ikke fyllemunnen til det blir dotter i øra, bare man har litt å tygge på som gir god smak, for smaken er den samme uansett mengde.

 

Det var dagens blogg det. Håper den ikke kjedet dere ihjel så dee må tøstespise :D

 

god klem fra glad føken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Hehe ingen trøstespising her i gården ;) langt fra kjedelig å lese her hos deg! Inspirasjon og motivasjon er mer beskrivende! Det er så givende å lese om alle dine store og små seirer, og du er veldig flink til å sette ord på mange av de frustrasjonene som vi alle går og gnager på! Og det har faktisk stor verdi å vite at man er flere i samme båt, selv om det er en gammel klisjè! :D

 

Å lese tråden din gir meg også troen på at jeg kan bli sunn og slank og sexy :)

 

Lykke til på kurs idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var det mandag igjen og tilbake til hverdagen. Har lest igjennom helgens innlegg fra dere å må bare si jeg er imponert. Sånn planlegging og kontroll. Og det til tross for stadig motarbeidelse og frustrasjon. Må bare innrømme at jeg ikke har vært like flink ;) Lørdagen gikk vel egetlig etter planen, jeg var flink med maten, spiste ikke noe snop eller snacks og det ble litt under den planlagte flaska med vin (som for så vidt ikke var spesielt god....). Søndagen derimot gikk ikke så bra. Bakrus og vanvittig snopsugen... Dagen gikk skeis allerede fra morgenen av. Overnattet hos ei venninne og til frokosten sto valget mellom fine rundstykker eller loff.... (Noe jeg aldri tillater meg selv å spise til vanlig). Spiste to rundstykker, ble jo ikke i nærheten av mett av bare ett. Deretter ble det kake. Hun hadde bursdag og satte frem hele 4 kaker.... måtte smake på en av dem iallefall. Så dro turen på jobb. Her var jeg ikke den eneste som hadde vært på fest dagen før, så godteriet sto klart. Klarte ikke å la være å smake, snopsugen som jeg var. Deretter bestilte vi pizza, og litt senere fant jeg ut at det var igjen masse sjokoladepudding etter middagen, og før jeg visste ordet av det hadde jeg slukt en porsjon.

Etter jobb var sjokolade trangen helt overveldende og en Troika gikk ned på høykant. Hjemme ble det mer sjokolade og popcorn....

Huff og huff.... har ikke turt å regne over alle kaloriene en gang. Så utrolig glad for at jeg ikke er oftere på fest. Greier jo overhode ikke å kontrollere dagen derpå... Men i dag er en ny dag med nye muligheter. Skal spise sunt og trene til kvelden. Regner med det forsvinner en god del kalorier da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk terrapia :) Det er godt å høre at vi er flere som strever med det samme. Det er jo tross alt grunner for at klisjeer oppstår også ;)

 

Snupsipups, helgen har kommet og gått så da er det bare å rette blikket fremover igjen. Kjenner meg godt igjen i hele søndagen din, den har vi alle opplevd. Utfordringen består da i å ikke la mandagen bli likedan, og det hører jeg du ikke har tenkt :D

 

Jeg er en snartur hjemmom før jeg skal på kurs. Tør ikke gå på vekta, den får bli som den blir. Jeg har vært flink :)

 

Startet dagen med 50 minutters landeveissykling. Det var utrolig deilig i sola med høye åkrer påalle kanter. Syklet i et traktorspor og ble pisket på leggene av strå og blomster som var på ville veier. Akkurat som i barndommen. Det er godt å føle seg litt lita igjen. Det er så mye som man ikke setter pris på før man får de i perspektiv, og nå føler jeg at jeg har det. Den sykkelturen har jeg en plan om å gjøre hver morgen så lenge vi er på hytta. Fantastisk start på dagen, men blir jo også fryyyyjktleig sulten etterpå, og da mener jeg resten av dagen. Planen etter kurset er å ha "lørdag" med litt sjokkis og litt snacks og et glass vin når jeg kommer fram på hytta. Deretter har jeg en hel uke fram til neste kursmøte å motivere meg frem mot. Den ukentlige kosen SKAL jeg ha SAMMA HVA. OG på lørdag kan jeg unne meg en liten mørk sjokolade, så lenge dagskaloriene er innenfor rammen. For meg er det dette slankingen nå handler om. NEi, livsstilsendringen. Å kose seg, men innenfor grenser. Å lære det å ta kontroll. Det føles bare så utrolig godt når man klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hei damer!

Jøss, jeg har vært lenge borte ser jeg! Her er det masse god lesning, jeg jobber meg gjennom deres herlige innlegg :-) og kan vel si at jeg identifiserer meg veldig med mye av det som skrives her. Jeg har ligget og vaket på 77-tallet, noen uker på 78-tallet, men tatt grep de siste dagene og føler jeg fikk en pangstart på den nye uka når jeg i dag morges plutselig veide 75,3. Har gått en del i det siste og det tror jeg har hjulpet. 75,3 var en så utrolig hyggelig overraskelse at jeg skal ta vare på den sjansen jeg har fått - ja, jeg ser det nesten som jeg har fått en gavepakke nå, altså!

Så nå har jeg ikke tid til å skrive mer, for jeg skal ut og gå kveldstur :-)

Vi høres - selv om min tilstedeværelse her inne er noget ustabil...

 

God kveldsklem til dere alle, både de jeg kjenner og de nye navnene her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hørtes skikkelig idyllisk og koselig ut den sykkelturen din froeken frue. Ja, nettopp sånn som fra barndommen da det var sol hele sommern, og det ikke fantes noen form for skyer :D Håper alt gikk bra på kurset i dag!

 

Litt av en koselig overraskelse du fikk på vekta i dag da Ellie76, en sånn en ønsker jeg også meg :) Må innrømme at jeg ikke har turt å nærme meg vekta selv etter den helgen jeg har hatt nå. Har egentlig slitt veldig i dag også. Sulten fra morgen til kveld, og det har blitt litt for mye småspising mellom måltidene... Og når det gjelder trening så har motivasjonen vært lik null. Men kom jeg meg på trening?... å jada!!! Greide å motivere meg selv med at selv om kroppen kjennes sliten og trøtt så er en rolig treningsøkt bedre enn ingen treningsøkt. Men noen rolig økt ble det ikke. Når jeg først har kommet meg avgårde så gir jeg alt. Det var varmt som bare det og jeg svetta som en gris, men jeg sprang som bare det og trente styrke så svetten skvatt etterpå. Må innrømme at det faktisk var ganske god utsikt på treningssenteret i kveld, så det var ikke så vanskelig å finne inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

jau da:) ned 0.7 kg siden torsdag:) jeg er kjempefornøyd! Nå er kvelden omme og jeg har hatt min lørdag ned sjokkis og pottis og er fornøyd. I dag satte vi oss opp mål for kurset i sommer og målet mitt er å ta av 4.8 kg og se et titall jeg ikke har sett siden vgs... Det skal jeg klare med deres hjelp. I tillegg har jeg som mål å spise tre porsjomer frukt hver dag og minst 12 trimpoeng pr uke. Alle målene er overkommelige så må bare samle all konsentrasjon om oppgaven. Det er også deilig å bli heiet frem av dere og å få heie tilbake.

 

Heia Ellie sim bare veier 75,3 kg i dag! Bar jobba! Gikk d greit på jobb obså?

 

Heia snupsi som kom seg på trening i dag til tross for sviktende motivasjon.sterkt! RESPECT!!! Tar med meg den og drar på sykkelrunden i morgen tidlig igjen ;)

 

dagens kommentar fra vedkommende: ja det går i frukt ser jeg (synes vi spiser for mye frukt,for det er jo så skummelt med alt det fruktsukkeret og greier,noe som blir sagt men munnen full av sjokkis... Jaja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med superflott vektnedgang frue :) Kjente jeg ble litt motivert jeg også nå. Må bare le av de kommentarene til "vedkommende" :D Frukt kan jo være riktig så skummelt.... en kan jo få i seg både vitaminer og antioksudanter, og er en riktig uheldig så kan en risikere å få økt overskudd også. Ekstra overskudd kan være skummelt, for det kan føre til at man trener, og når man trener kan man skade seg. Dessuten så kan det ha en positiv effekt på magen, og da blir det jo ekstra utgifter til dopapir.... Nei frukt bør du virkelig holde deg unna. Sjokolade derimot får blodsukkeret til å stige raskt og man får en liten lykkefølelse. Etterpå faller blodsukkeret like raskt. Da blir en trøtt og sigen og det passer perfekt med en liten hvil. Og når en hviler gjør en ingen fortred, ikke kan en skade seg heller. En får dessuten et fint lager med ekstra energi godt plassert på mage og rompe som man kan tære på hvis det blir trangere tider. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Dagens erfaring;

Det dummeste man kan gjøre etter å ha gått på vekta èn morgen og blitt overrasket, er å gå på vekta igjen morgenen etter og bli sjokkert. Ja, i dag ble jeg ordentlig sjokkert, slik som Siv Jensen alltid er vet dere (OK, trenger kanskje ikke blande inn politikk her, hehe). I går gjorde jeg alt riktig, masse sunn mat, masse vann og aktivitet, og hva er takken - jo halvannen kilo opp?!? Det var ikke moro! Men, jeg lar meg ikke vippe av pinnen, jeg fortsetter som om ingenting har hendt og holder meg til EN veiedag i uka, nemlig mandager.

 

Veldig lurt å sette seg mål for sommeren, frøken frue! Det der kommer du til å klare, det er jo slik du gjør nå, så det er bare å fortsette! :-) Jeg drømmer jo om samme vekt - 65 kilo - jeg husker ikke sist jeg var på 60-tallet, men vi snakker maaange år. Det er fullt mulig å få det til, og nå er jeg motivert! Jeg bobler over av motivasjon, faktisk :-)

 

Snupsisnups, det er så herlig å faktisk gjennomføre en treningsøkt når alt man vil egentlig er å ligge på sofaen! Men det hjelper jo med god utsikt, aldri feil med en muskelbunt eller spretten rumpestump å titte på, hihi!

 

Grip dagen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vent til neste mandag du, da er nok de 500gr borte hvis du holder deg på matten.. er det som er så skummelt med snik veiing, du går opp og ned hele tiden.. :/ derfor er det lureste holde seg til EN dag, så slipper du å bli kjempe glad for å så bli skuffet igjen.. ;)

 

stå på videre.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

ellie du vet godt at det der ikke er noe å

bekymre seg for. Kvinnekroppen osv... Jeg hadde også gått på vekt i dag om det var meg:) og blitt like sjokka. Men tenk at du er så lett som du var i går og se hva detgjør med holdningen og gløden:) dette skal vi klare...

 

snupsipups; ja speesielt vannmelon er farlig for dt er det bare karbo i ;) bar jeg hører ordt karbo fa vedkommende får jeg grøssninger... Det er med en lang og hard rrr...r

 

vi er jammen meg flotte slankere vi! gledr meg til times tur i kveld. Morgensykkelturen gikk i vasken pgs mannen min ville ut og løpe og det var bar fint :D

så da blir det veldstur i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt vær for en kveldstur i dag frue ;)

Jeg har vært på jobb i kveld og trampet korridorene på sykehuset opp og ned, så ingen trening på meg i dag. Med maten har det gått kjempeflott, så føler jeg er på rett spor igjen nå :) Men det varer nok ikke så mange dager, for på lørdag er det bryllup. :) Utfordringene står i kø om sommern virker det som. Blir vel ingen stor vektnedgang denne uka heller da kanskje, men opp skal jeg ikke!

 

Vekta går ofte opp og ned fra dag til dag selv om man gjør alt rett, Ellie. Bare stå på og ikke gi opp. Da ser du nok det fine tallet igjen snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hørte jeg endring i dagsplanen? Joda, mannen min fikk for seg at det

slett ikke liknet ferie å bare jobbe på hytta så han tok med meg og barna til 'byen' og spiste middag, les pizza, og så dro han og eldstemann på sirkus mens jeg og lillebror dro og handlet og sparerte en runde. Etter vi kom hjem nærmere ti har jeg helt fram til nå jobber for å få hengt opp alt som skal borer og skrus inn i flisene. Fint ble det ihvertfall:) ble pizza til middag i dag som sagt men bestilte meg i det minste en sidesalat uten dressing. Helt krise ble det ikke. Nå er d knekkiser før natta. Snupsipups denne uka blir den beste av de siste tre fordi du vet hvor du vil og at du vil ha en plan før å takle vinen og kakene i helga, før ikke å snakke om dagen derpå. Du SkAL LYKKES! Og brenn av noen kalorier føran deilig utsikt på forhånd så kan du kose deg uten å fråtset med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk så er det søndagen jeg frykter mest for.... så jo hvor ille det gikk sist. Men denne søndagen har jeg fri, og sunn mat er innen rekkevidde hele tiden, så satser på at det skal gå bedre nå. Lørdagen skal jeg nok takle bra. Aner ikke hva slags mat det er, men har blitt godt vant til å spise meg passe mett nå, og ikke mer. Det føles faktisk mye mer behagelig enn å spise seg kvalm mett. Når det gjelder kakebordet etterpå så skal jeg velge meg ut en eller to små og stoppe der. Har faktisk ikke hatt det helt store kakebehovet de siste månedene. Jeg har jo ikke spist så mye søtt, så flere ganger har jeg tenkt at kaker er kvalmende søte ;) Ganske utrolig når man tenker på hvilken kakemons jeg var før. Da var det å dunge på fatet og spise til det ikke var mulig å få presset ned en eneste bit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Bra snupsipups. Ha frukt og grønt ferdig oppkuttet i kjøleskapet, og TA DE FREM når du kjenner at "noe" melder seg. Og du, når det serveres kaker og du har bestemt deg for hvilke du vil smake på, så forsyn deg med bare én kake av gangen slik at du må gå flere ganger. DET funker myyye bedre enn å hive alle kakene på et fat på en gang...

 

I dag startet jeg svært bra med en times veldig rask stavgang kl halv ni. Gikk (som kurslederen min sier) en halvtime ut i verden, snudde og gikk tilbake. Brukte stavene denne gangen, og det må jeg si gjorde utslag! mye høyere puls og mer schwung over det hele.

 

Etter dette var det min tur til å "underholde" barna mens de andre jobbet med hytta. Det er ikke mye for et barn å ta seg til her ute inntil videre, ikke uten voksentilsyn ivheftfall, så føler vel at eldstemann har blitt litt neglisjert i denne perioden. Prøver å ikke ha dårlig samvittighet for det, men ikke så lett når jeg ser hvor flink han er til å leke alene, men kaster lengselsfulle blikk mot oss. Derfor har vi i morgen en jobbefri dag der vi hiver oss i båten om morningen med piknikkurven og drar på langtur, bare vi fire. Det skal bli deilig med alenetid med familien...

 

ELlers i dag har jeg spist riktig, men er for høyt i kalorier. SKal regne sammen etterpå (skriver jo hver eneste dag) og se om jeg kan ta meg råd til et par knekkiser...

 

I morgen tidlig er det mannen min sin tur til å trimme, men han har vondt i ryggen etter mye steinarbeid idag, så jeg er litt spent. Om han ikke kommer seg avgårde, så drar jeg... På stavgang- eller sykkeltur altså.

 

Har mørk sjokolade og saltstenger i skuffen til nødfall eller kosekveld, men jeg kjenner at de ligger trygt i kveld. Det kaller jeg fremgang. Tidligere ville jeg brukt all energi på å bestemme meg for hvilken av de to jeg ville startet med i fråtseriet som ville følge...

 

Det værste jeg har spist i dag er tomatsuppe med makaroni og biter av grillpølse i, samt en halv porsjon risgrøt. Tenk at når dette er det værste, da er jammen resten greit ;)

 

ha en fin kveld! Jeg skal svelge et par kameler (les kommentarer) og så finne godboka; Den lukkede bok (anbefales!!!) Gubben har flytta inn på gutterommet til eldstemann for han har trøbbel med å sovne i varmen og jeg klarer ikke å ha hele familien på et knøtteliterom. ALtså den stooooore dobbelsenga heeeelt alene!! JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og flira godt innimellom. Dere er no jammen meg herlige ;)

Ja, skal ein vere på ferietur fleire ilag så blir det lett at det blir ein del kameler å svelge:) Ho er nok berre litt misunnelg på deg Frøken som har ein slik stålvilje.

Håper de får ein fin tur i morgon.

Her vest regnar det og det "aular" av knott.

 

Ha ein fin sommar.

 

fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kake i gangen var lurt, men da blir det max 2 runder :D Har vært å kjøpt meg kjole i dag, og syns faktisk jeg så slank ut i den. Ble str 40, og den var faktisk litt romslig. 38 hadde de ikke, så fikk ikke prøvd en mindre størrelse.

 

Har vært å trent i dag også, og da jeg sto forran speilet og trente styrke var det slett ingen fet dame som strirret tilbake på meg. Damen i speilet begynte faktisk å se veltrent ut. (Med klær på da, uten klær ser kroppen betydelig slappere ut....) En merkelig oppdagelse, for inne i hodet mitt er jeg fortsatt godt over 80 kg. Er jo faktisk ikke så langt igjen til målet heller, 6 kg. Og med tanke på at jeg allerede har tatt av 14 så er jo over 2/3 unnagjort :)

 

Håper båtturen ble kjempeflott i dag frøken frue, og det må jo være rene paradiset å komme bort fra "vedkommende" og kommentarene noen timer. Syns de et flink som holder ut jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei og hopp og livet er herlig!

 

Da er vi akkurat kommet hjem fra tur og jeg må si at jeg har hatt det helt fantastisk. Vi har vært ute i/ved båten i 8 timer i dag, spist deilig salat med kylling og pasta, samt nybakt rugbrød med soltørkede tomater og frisk timian i (har med meg brødbakemaskina på hytta, så her dufter det av ferskt brød om morgenen!!

Vi bestemte oss for å spise pizza i båten, handlet på restauranten og bare grisekoset oss. Det værste jeg har spist i dag er en teskje med brownie. Stod over et helt stykke og is :) Det var null problemo og anbefales... Hoppet ut i sjøen på vei inn til land med begge barna nå (med klærne på) og var litt gale og glade med de. Minstemann på 8 mnd bare eeeeelsker vann (babysvømming sjø) mens eldstemann er litt skeptisk til det som befinner seg i vannet. Derfor syntes jeg det var en god idé at vi hoppet uti og bare lot som om det ikke fantes tang og skjell i sjøen. Vi stooooorkoste oss selv om hele badestranda nok stusset på hva dette var for noe...

 

Var på en bitteliten butikk på turen forresten, og der fant jeg en jakke som bare sa PANG! et merke som kun selges i tre butikker i hele Norge og som lager klær av resirkulerte stoffer. Jakka satt som et skudd (derav panget...) og jeg klarte å få butikkbetjeningen til å overtale gubben til å kjøpe den. Kvinnelist, dog ikke helt diskré :D Til og med hun ene dama i butikken sa at det der var vel den perfekte jakke for min kropp. De hadde en kjole som hørte til, men fikk ikke råd til begge i dag. Håper de har den igjen neste gang vi skal dit, for da skal jeg handle...

 

Går rundt og venter på mensen. Kjenner humøret svinger og magen er blåst opp til det ugjenkjennelige. håper den kommer i morgen, slik at veiingen på kurs på mandag blir en hyggelig affære.

 

Mannen min har ryddet unna klær og greier mens jeg har dusja, så hadde vi vært hjemme så hadde det blitt no på'n :) Så happy er jeg med denne dagen og meg selv akkurat nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...