Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Da var fredagen kommet og tid for min veiedag. Må si jeg var ganske spent, for syns selv jeg har vært flink denne uka, (bortsett fra den forferdelige søndagen da). Og vekta var helt enig, 73,3 kg lyste mot meg, HURRA!!! Det er - 1,1 kg siden sist veiing for 12 dager siden. Kunne ikke fått en bedre start på helgen, og nå er jeg kjempemotivert for "å ta det rolig" i morgen.

 

Fint å høre om den fine dagen din froeken frue. Og så artig å finne en jakke som bare sitter helt perfekt. Er ikke så ofte at man finner sånne klær. Likte enda bedre at du fikk betjeningen til å overtale mannen din til å betalte. Litt belønning fortjener du når du har vært så flink :D

Tenkte litt på det du skreiv om at hvis dere hadde vært alene, så hadde det blitt noe på han. Hva med å gå en kveldstur sammen da? Hvis dere har mange rundt dere, så er det vel også mange som kan se etter ungene litt? Og naturen kan brukes til så mye :) Finn et usjenert sted og kos i vei. Spennende også, blir nesten som å være nyforelska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ellie76

God fredag!

 

Hehehe, jeg oppdaget at jeg har lest navnet ditt feil, snupsipups. Jeg trodde det stod snupsisnups! Er nok liiiitt påvirka av at jeg snakker mye til og med babyer for tida :-) "Lille snupsisnupsen min" og så videre.

 

Kjempebra med vektnedgang, det er klart det er motiverende! Man vil jo liksom ikke spolere det! Jeg tenker på samme måte og synes det er mye enklere å holde seg unna usunn mat nå, motivasjonen er så bra for tida. Ikke for det, jeg har mine stunder med et uutholdelig sukkersug, og i går saumfarte jeg skap og skuffer for noe å dytte i meg. Men jeg fant ingenting, av den enkle grunn at vi ikke har noen ting å fyse på - med vilje! Så det ble eplebiter med cottage cheese, litt kanel og littegranne akasiehonning på. Føltes mye bedre etterpå også :-)

 

Har blitt bevisst på at det også hjelper å være positiv og glad, og omgi meg med ditto mennesker. Selv om jeg sover dårlig på nettene, velger jeg å stå opp med et smil, ordne meg og dra på jobb. Jeg smiler gjerne til en fremmed på t-banen, og jeg sier muntert HEI! til kollegene. Og det smitter! Jeg merker jo selv hvor mye hyggeligere det er med de som kommer på jobb med et smil, enn med de som kommer med et grynt og legger ut om hvor trøtte de er. Det er jo så enkelt å gjøre denne lille forskjellen.

 

Oppfordrer alle til å smile til en fremmed i dag, og være hyggelige med de du omgir deg med. Så vil du merke at verden smiler tilbake. Burde nesten slengt på et HALLELUJA!!! her :-)

 

Dette tar jeg med meg inn i slanketankegangen, du verden hvor mye bedre det er å ta seg en flaske vann og et eple, enn en flaske cola og en bolle. Det er så enkelt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et inspirerende innlegg Ellie, smil til verden, og verden smiler til deg :D Skal prøve å ta med meg den på dager jeg er ekstra trøtt.

Snupsipups er forresten det mannen min kaller meg... knis

Det var det første jeg kom på da jeg skulle lage meg et brukernavn....

 

Har hatt en flott dag i dag. Starta med å vaske huset så den var rent og pent til helgen. Etterpå har jeg sittet i solen og kost meg med en god bok. Og nå i ettermiddag/ kveld har jeg vært ute med en venninne og spist sushi og drukket Champis (kun et glass da). Det var kjempetrivelig :) Nå er det virkelig sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Herlig innlegg Ellie. HAr stor tro på "The SEcret" Man høster som man sår, og den energien man sender ut, er den energien man forsterket får tilbake. For dere som fulgte med "OVervektig", tråden jeg hadde tidligere her inne, så har jeg sendt ut energien om at jeg har lyst til å veie 65 kg. Kanskje høres det flåset ut, men fordi jeg klistret opp lapper overalt med tallet 65 på, og til og med har lagret mannen min sitt nummer under tallet 65 istedet for navnet hans på mobilen, så har det liksom fulgt med meg, og jeg har faktisk en tro på at det er derfor jeg meldte meg på kurs nå da vekta begynte å peke oppover igjen, fordi jeg innså at for å klare dette så måtte jeg ha hjelp. Jeg ser for meg hvordan jeg kommer til å se ut, hva jeg kommer til å gjøre, og prøver å leve litt slik allerede nå som jeg tror jeg vil gjøre da.

 

Dagen i dag har vært uten trening med med mye aktivitet og terrassesnekring. Det er litt vanskelig å prioritere seg selv når det er et så stort prosjekt på gang (hyttebygging altså) og to små barn som befinner seg midt oppi det hele på 10. uken. Nå som minstemann har blitt mobil så har jeg vondt av å være ute her med han på anleggsplassen, for han blir litt begrenset til vogna og selene. Derfor haster det litt å få ferdig den terrassen, så han kan krabbe rundt og være litt fri.

 

I morgen tidlig reiser vi hjem. Først skal jeg gå stavgangtur, så vaske litt og så drar vi hjem. Drar deretter videre til mine foreldre sin hytte, der vi blir alene noen dager, noe som skal bli fantastisk deilig!! Er klar for å ikke være hjemme, men samtidig bare ha OSS å tenke på.

 

Er fortsatt oppblåst og ikke fått mensen. HAr sånn der syklus som ikke kan beregnes, og det er litt slitsomt.

 

Sola har skint her i Trøndelag de siste dagene, så nå har kroppen fått en fin farge, og i dag hadde jeg på meg min nye "Bond"-bikini (dere vet slik Halle Berry hadde i Bondfilmen, bare i sort) og følte meg nesten vel. NEsten kommer av mensenmagen som henger litt over beltet, men da har jeg faktisk kommet såpass langt at jeg klarer å tenke på hvordan kroppen min var for kun kort tid siden og klarer å strutte litt likevel.

 

Fjellgeita, takk for oppmuntring! Hadde forøvrig ikke takla om det hadde "aula" med knott her, for da hadde jeg hovna til dobbel str... Godt at du stikker innom. Du er savna!!!

 

TAkk snupsipups for et godt naturtips:) Skal prøves ut og rapport (lover å ikke være detaljert :D skal avlegges! OG GRATULERER med FLOTT vektNEDGANG!!!! Nå ble jeg sannelig inspirert her!!

 

Ellie, så flink pie som ikke har snop i hus! Ut og trimme med seg nå :) Og jeg er SÅååå glad for at du er tilbake på klubben. HAr savna deg vettu!

 

Mon tro hvordan det går med lenapena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - lenapena hilser og takker for omtanken :)

Kom hjem fra jobben i havet på torsdag, til finfint sommervær og en lengtende mann :D.

 

Har vært på to fine trimturer, torsdag og fredag, men i dag lørdag sitter jeg og kjenner på at futten er litt borte.... Er støl i låra etter gårsdagens fjelltur og klarte å nyse på meg kink i nakken i formiddag under en større hybelkaninjakt. Mensen kom her forleden, vekta står heeeelt stille for 3. uke på rad og søtsakene i skapet som jeg vanligvis klarer å overse står nå å roooper navnet mitt høyt og tydelig!

 

Så godt at dere gir gode vibrasjoner her inne! Jeg tar gjerne imot mer men har ikke så mye å gi tilbake akkurat nå -sukk...

Prøver å finne en strategi jeg kan leve med, som ikke ødelegger alle sjanser for en vektreduksjon over helga, men som også kan gi litt tilfredsstillelse nå. Kanskje jeg kan avtale lørdagsfri med meg selv og gå på igjen for fulle mugger igjen i morgen? Tror nesten det må bli slik!

 

Gratulerer til snupsipups for en god nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Stopp, stopp stopp!!

Dersom du bare holder ut nå til du er ferdig med mensen skal du se at kiloene løsner!!

Dette er jo bare vann som du har samlet opp med hormonenen, men dette forsvinner!!

Har du klart deg gjennom premenstruellen kommer du deg gjennom mensen også!!

Hold ut og stå imot fristelsene.

Alle kalorier teller!!!

Og du fortjener ikke å "kose" deg med sjokkis og pottis og latskap!

Du fortjener å gå ned i vekt, å nå måle ditt.

Nytelsen når du på tirsdag står der foran speilet og trekker inn magen mens du ser på vekta at jo denne uka gikk du ned ganske mye faktisk, det er den følelsen du fortjener!!!

Get a grip!

 

Hold on be strong!!!

Jeg heier på DEG!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei og hopp!

 

Bra sagt firsttime! Samtidig lenepena, så synes jeg det er viktig med lørdag en gang i uka, samma hvilken dag det er. Men dersom man snur kappa etter vinden blir det fort flere lørdager å bryne seg på. Bestem deg for hvilken dag det er i kommende uke du skal kose deg litt ekstra og hold deg til planen.

 

Jeg har "lørdag" på mandag etter veiing jeg. Det er min kosedag i sommer, for da reiser vi avgårde til hytta og sånt etterpå og jeg har med kursleders ord i bakhodet, og dermed begrenser inntaket seg automatisk. Det betyr ikke at jeg ikke tar to ruter mørk sjokolade på lørdag, men to ruter er også myyyye mindre enn de 400 gr platesjokolade jeg ellers ville spist :)

 

Var i går invitert ut på middag av mine foreldre for å feire jobbtilslag. Treretters skulle det være og jeg tenkte at jeg kan da ikke spise pizza IGJEN, så jeg kjøpte kyllingsalat uten dressing til forrett og pepperbiff m bakt potet til hovedrett. Dessert stod jeg glatt over fro jeg var så mett (spiste halve poteten og biffen også, samt skrapet av en del av sausen) og det er deilig å klare å stoppe før man blir sprengmett. etter dette gikk turen opp til mine foreldre der vi badet i hot tub og drakk kald drikke. SKulle egentlig feire med vin jeg også (komplimentene haglet) men nøyde meg med cola zero og litt superchips. Føler meg veldig flink og fornøyd!!

 

GIkk på snikvekta i morges og tattaaaa 73,8 (må det bare holde til i morgen!!!) Målebåndet viser -12 cm i midja siden påske og overalt har jeg tatt av 35 cm. Det er digg! Fikk også på meg en shorts i dag som ikke har passet siden 2003, så nå skal jeg ut og klippe plen i bikini og shorts :D

 

Soleia, skal inn og lese oppdateringen din. Koselig at du stikker innom oss på ferie!!

 

snupsipups og ellie, hvor er dere?

 

Klem til alle far solglade frøken frue som har to uker ferie fra "vedkommende" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei, her er jeg :)

 

Likte innlegget ditt firsttime, det ga meg noe å tenke på :) Men jeg er også enig i at man må kunne kose seg en dag i uken, men da i kontrollerte former. Har den senere tid funnet ut at godteri eller kake ikke smaker bedre i store mengder. Det er de første bitene som virkelig smaker godt, resten spiser man opp bare fordi det er der. Så det beste er å ta bare litt, men å virkelig nyte det. Ikke pakk inn i munnen mens du ser på tven og ikke tenker over hva du gjør. Når du spiser noe godt, så konsentrer deg bare om det. Nyt smaken i hver minste lille bit. Da får en en så utrolig mye mer utbytte av det man har spist, og man har virkelig fått kost seg. :)

 

Var i bryllup i går, og slankemessig gikk det vel sånn passe. Maten var ikke så ille tror jeg, en fiskerett til forrett og rent kjøtt med grønnsaker og skysaus til hovedrett. Desserten var ikke så stor, så den kan vel også passere. Og av kake ble det kun 3 ts. :D Hadde ikke lyst på mer. Men så var det alkoholen da.... Kom helt ut av tellinga der... De skjenket i glassene hele tiden, så aner rett og slett ikke hvor mye jeg fikk i meg til slutt. Men det var en god del mer enn jeg er vant til. Så regner med at kaloriantallet ble skyhøyt til slutt. Men i dag skal jeg være flink. Ingen gjentakelse av forrige søndag nei. Ligger godt an etter skjema foreløbig, og snart skal vi ut å gå en lang tur. Så dette blir nok en bra dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 73,8 frøkenfrue! Gratulerer så mye!!

Dette unner jeg deg, du har virkelig knekt koden med den gyldne middelvei!

Synes denne tråden er så fin, jeg virkelig koser meg med innleggene....

 

Klem

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH! Firsttime - den satt. Setter pris på heiaropene og klar motivasjonstale rett fra levra. :D

 

Spiste greit til frokost og lunsj (Ingers rugbrød med greit pålegg). Etter å ha sittet med en djevel på den ene skuldra og en engel på den andre så kan lørdagens utskeielser oppsummeres slik:

En softis på byen (mellom frokost og lunsj)

En tredjedels appelsinsjokolade som har overlevd i kjøleskapet siden påske, nu fins den ikke mere... (mellom lunsj og middag)

Litt for stor prosjon middag (fajitas, med lettrømme og egenlaget guacomole)

Tre glass rødvin

2 ruter mørk sjokolade (sent på kvelden)

 

Nå er det ny dag og nye muligheter.... om været skikker seg blir det en liten fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er vi tilbake fra tur. Var godt å få gått av seg litt kalorier :D Deilig vær å gå i også.

 

Glemte jo helt å skrive gratulerer med flott nedgang til deg i sted, froeken frue (rødme). Skal krysse fingrene for at den holder seg godt til i morgen på kurset. Bare drikk masse vann, det bruker å hjelpe. Må være super deilig å få ferie fra vedkommende nå. Syns du har vært flink å holdt ut bra jeg. Blir godt å slippe å tenke på det på et par uker.

Nå er det snart ferie for min del også. Bare en uke igjen. Men jeg skal jobbe 6 av de neste 7 dagene da. Gleder meg skikkelig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Det er helt klart vitig å kose seg, men min opplevelse er at det gjør jeg ikke når jeg kjenner at jeg tror jeg sprekker nå... da er det bare å bite tenna sammen.

Men sett for all del en kosedag, eller en fast rutine for den saks skyld- som belønning.

Pass bare på å nyte den og at det ikke er noe du gjør greunnet den lille stemmen på skulderen din som sier:

Kom igjen a, dette har du fortjent... for det er ikke det vi fortjener.

Det vi fortjener er lønn for strevet.

En sjokoladebit på lørdag bør ikke være en "sprekk" da er det ikke en belønning, men om det er ett kontrolert frimerke og den nytes på vei inn i gapet, For guds skyld! Ta ikke all gleden vekk!

Poenget mitt er bare å styre unna de gangene man føler at man virkelig bare MÅ HA.. for det er ikke kosen!!!

 

Men Lenapena; det der var slett ikke så galt! En helt vanlig dag så jo sånn ut for meg- før jeg begynte å telle kalorier...

Det er bare å starte med blanke ark og planlegge belønningen.

Og hos meg hadde ikke sjokkis holdt siden påske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lenapena, det der var ingen kriselørdag nei :) JEg tipper du villle spist myyyye mer om du ikke tenkte middelveg oppi det hele.

 

Snupsipups, jeg synes du var superflink på bryllupsfest, og man skal faktisk kose seg og nyte slike dager, så den vinen skal du ikke bekymre deg for. Kanskje var dette den dagen i uka som gikk at du ikke reduserte vekta med noen gram, og heller stod stille, akkurat denne dagen. HEia deg, du er flink!

 

soleia, jeg blir såååå glad hver gang du stikker hodet innom og legger igjen noen ord. Du er heltinna mi vettu :D

 

Dagen i dag har gått fint, men merket fort at jeg ikke spiste knekkis til frokost og lunsj... Brød fra bensinstasjon kan ikke måle seg med kjemmebakt brød eller knekkis. Får absolutt ikke samme metthetsfølelsen! Til middag ble det en halv sånn grandiosa ed tynn bunn og kylling på. Ikke sunt, men holdt meg vel akkurat til kalorianbefalingen. Til dessert laget jeg jordbæris av frosne bær og mager kesam, og det er sååååå godt!

 

I morgen er det kurs og "lørdagskveld". Vi får besøk av langveisfarende, så jeg synes det passer fint å kunne unne seg litt ekstra. Har ikke møtt de på fire år, så må jo gjøre litt ekstra stas på mat og servering. Skal servere sunn mat fra roedeboka, men kommer til å sette fram litt godsaker til kvelden og ta et glass vin (kjenner faktisk at ett glass vin er nok "kos" for meg. Trenger ikke hele flaska liksom.) Og det jeg spiser i morgen skal nytes saaaaakte :) Det er en av de store forandringene jeg har gjort i den gyldne middelveg; Jeg spiser alle godsaker saaaaakte og nyter de destod mer. Mat har jeg alltid spist sakte. Jeg sluker ingenting, annet enn trøste- og kosesnop. Det går ned i høy hastighet og er til å bli kvalm av. Dvs, det GIKK ned i høy hastighet og VAR til å bli kvalm av. Ei jeg kjenner blir "provosert" av at jeg spiser sakte og nyter mat og godsaker og mener at jeg demonstrerer slankingen min. Altså ingen formening om hvordan ting henger sammen...

 

I morgen blir en fin dag. Kejnner det på meg, men nå må mensen snart komme altså...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt lettere til sinns nå. Utskeielsene i går føltes verre enn de faktisk var, og kunne selvfølgelig også blitt myyye verre. Hodet var innom både brødskive med nugatti (som noen har plassert i skapet mitt), potetgull (som vi heldigvis ikke har, men jeg lurte på om jeg skulle be gubben om å kjøpe) og pizza (som jeg klarte å la være å sjekke om vi hadde). Fant ferdigpizza i fryseren i dag, men nå er faren over igjen og den ligger trygt for min del.

Så du har rett frøkenfrue - uten den gyldne middelvei etterhvert etablert i hodet hadde dette gått rett ut i første sving. Og gode heiarop fra dere hjelper absolutt det også :D

 

I kveld klarnet det opp igjen og jeg har hatt en nydelig solskinns-kvelds-tur opp på en liten fjelltopp i nærheten - 1,5 timer tur/retur fra husdøra.

Jeg har merket tydeligere i det siste hvor mye treningen betyr, ikke bare for vektreduksjon men for hodet og selvfølelsen. Hvis jeg hadde planlagt å trene, men ikke får det til av en eller annen grunn blir jeg stresset og kan få en sånn konsentrasjonssvikt som jeg fikk i går. Merkelige greier...

 

Vel vel, imorgen er det ny uke og nye muligheter. Skal få noen til å løse opp flokene i rygg/nakke, og så trimme litt utpå dagen. Litt husvask innimellom for å forberede til besøk fra onsdag av. Det blir bra :)

 

Krysser fingrene for veiingen din i morgen Frøkenfrue!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Mornings, damer!

 

Synes helgene går så fort at jeg glemmer helt å komme meg inn på vektklubben! Men nå er det ny uke :-)

 

Gratuleeeeerer med et utrolig flott tall frøken frue! Og så moro når gamle plagg passer igjen. Man tar jo gjerne vare på ting i håp om at det en dag skal passe igjen, og jammen kommer de dagene også :-) Nå er det ikke lenge til du ser 60-tallet! Bare noen små kilo igjen!

 

I dag er min veiedag, og som jeg skrev forrige mandag følte jeg at jeg hadde fått en gavepakke da vekta viste 75,3. I dag viste den derimot 77,2. Jeg vet at jeg har vært flink siste uka så jeg lar meg ikke vippe av pinnen. Jeg lurer faktisk på om det kan være noe galt med vekta, siden den kan vise stor variasjon fra dag til dag og time til time... Kanskje på tide å kjøpe en ny? Det høres kanskje rart ut å skylde på selve vekta, jeg prøver ikke å bortforklare noe altså, bare undrer meg litt.

Men anyway, jeg fortsetter som jeg har gjort - går ut i verden med et smil og en flaske vann :-) Jeg lar ikke noen tall opp eller ned ødelegge for meg nå. Før ville jeg gitt f... og trøstet meg med boller eller sjokolade, men nå tenker jeg annerledes. Jeg får ikke panikk, jeg mister ikke motet, men fortsetter med de gode vanene jeg har fått.

 

Hatt en kjempefin helg med masse familiekos. Reker og hvitvin på fredag, grilling på lørdag og thaimat i går. Litt kake på lørdag, men nøyde meg med ett stykke og måtte ikke smake på absolutt alt. Forsynte meg grovt av salaten og droppet dressing. Litt potetgull og et par boller ble det i løpet av helga, men ikke med begge hender, slik noen av dere skrev om lengre opp her.

 

Og masse sosialt samvær med de jeg bryr meg aller mest om i hele verden. Har hatt noen gode samtaler i løpet av helga, og det setter jeg så utrolig stor pris på. Fikk også gått meg en god powerwalk tidlig lørdag morgen, med påfølgende fotpleietime - helt herlig :-)

 

I morgen er det bursdagsfeiring, som jeg driver og baker til. Har tenkt å bevilge meg en "slankefri" dag, men innenfor rimelighetens grenser. Det er jo så ubehagelig med sukkersjokk...

 

Ha en fin dag alle sammen! Jeg tror fortsatt på å smile! (Herregud jeg høres vel aldeles gladkristen ut, hehe!)

 

Hilsen en eplegnafsende, vanndrikkende og svart kaffedrikkende Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Bra jobba Ellie! Tenk på alt du ville spist om du ikke hadde fulgt middelvegen!! Når det gjelder vekta di så rådet kursleder meg å ta vekta ut av våtrom (heller mot sluket vettu) for så å gå av og på vekta til du får samme vekta tre ganger på rad. Da funker den :)

 

Gikk på vekta igjen i dag for å se om i går bare var et blaff... Hold dere fast: 72,8 kg!! Ja det var tidlig om morgenen, og det gjelder ikke noe evkt før på kurs i kveld, men fyttikatta så gøy å se 72-tallet igjen. Det er første gang siden vgs det!! HElt utrolig motiverende og jeg stråler. Har snart drukket to flasker vann allerede og kjøkkenet er shina. PRøver å ta unna litt fra morgenen av slik at jeg med god samvittighet kan være ute i sola før gjestene våre kommer i dag. Er såååå spent på kurs altså!!

 

Har lovt storesønnen å ta han med i sykkelvogna i dag, men det blir en kort tur i denne varmen... Holder på å marinere kalkunbrystfilet med tomatpesto og skal surre det inn i spekeskine og servere med båtpoteter og ratatouille. Håper det faller i smak hos gjestene som egentlig var lovet tapas, men jeg bare gidder ikke stå inne og kokkelere i finværet...

 

Jordbær til dessert må vel også være godkjent :) OG "lørdagen" min i kveld vil muligens begrense seg selv siden jeg er så heltent just nu?

 

Uansett ha en strålende dag alle sammen. Drikk vann og skyt brystet frem, da blir vi straks sunnere og mer snasne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Har ikke mulighet til å lese alt som har skjedd mens jeg har vært borte, men et raskt overblikk tyder på at alle er strålende fornøyde for tiden. Så herlig!

 

Jeg har hatt en kjempeflott ferie! Har kosa meg skikkelig. Under jobbedelen av turen holdt jeg meg pent på den gyldne middelvel, mens jeg skeia ganske mye ut under den en uker lange ferie. Samtidig gikk vi mye på tur, så det var ingen latmannsferie. Vi besteg blant annet Portugals høyeste fjell (2351 m), og selv om vi starta på 1100 m så var det en tøff tur. Men veldig fornøyd da vi stod på toppen, og det var aldri snakk om å gi seg! Etter hjemkomst har vi rukket to fjellturer til, og det kommer til å bli flere også.

 

Jeg tror jeg har gått opp litt i ferien, men det er ikke mye. Jeg har snikveid (90,3 i morges), men venter til torsdag (veiedag) for å ta det "offisielle" tallet. Da har kroppen fått komme inn i de gamle vanene igjen, og er kvitt all den rare flymaten, for eksempel! :D Har jeg litt flaks, sklir jeg like under 90-tallet igjen, og det var målet, hehe...

 

Men nå må jeg jobbe litt her!

 

Sommerklem fra kveita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

72,8?!??!?!!?

 

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW! Så utrolig herlig - og så inspirerende! Jeg vil-jeg vil-jeg vil også se 72-tallet! Det ligger der framme i framtiden et sted. 72! Åh for et herlig tall. Tror det må bli mitt nye delmål.

Takk for tipset om vekt forresten. Skal teste det ut.

 

Var ute en snartur i lunsjen for å sjekke om det var noe fint på salg. Jeg er sånn som gjerne rasker med meg noe uten å prøve "fordi det er så billig". Vel, i dag prøvde jeg først en bukse. Men ræva mi ble så flat i den. Og så en kjole. Den ble bare helt feil. Så da sparte jeg noen hundrelapper der ;-)

 

Endte opp med et muffinsstativ istedet. Ja, dere leste riktig - muffinsstativ. "Hva skal en slanker med et muffinsstativ??" tenker dere nå. Og da svarer jeg; ha nektariner på det da vel :-D

 

Lykke til med kursveiing! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAr besøk så må bare rapportere offisiell vekt: 73,9 :D REgnet med at det ville krype på et kilo fra morgen til kveld, men jeg rakk målet mitt og er storfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det skjedd mye siden i går. Mange innlegg fra mange aktive damer. Kjempegøy å lese om dere alle :)

72,8 frøken frue - jøss her går det virkelig så det suser for tiden. Trekk med oss andre i dragsuget da :D

Har nettopp kommet hjem etter ukas første trening. Slet voldsomt med motivasjonen i dag også, mandag er visst ikke helt min dag. Men med en stor porsjon stahet og en liten dose viljestyrke, så kom jeg meg avgårde. Ååå, så godt det er etterpå. Et velvære uten like.

 

Muffinsstativ til nektariner, den var ikke dum ellie :) Spiser massevis av dem for tiden jeg også, kjempegodt. Og nå går jeg bare å venter på at jordbær sesongen skal starte for fullt. Kjenner meg igjen med de klærne, enten finner man ingenting, eller så finner man så mye at man ikke greier å velge, og ender opp med alt for mye. Har kjøpt en haug med klær den senere tiden. Trengte det så absolutt, for etter en nedgang på nesten 15 kg så er alt for stort.

 

Ha en riktig fin natt alle supre damer i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie - hva er et muffinsstativ?? *gruble*

 

snupsipups - nedgang på 15 kg? Wow, jeg er imponert! Gratulerer! Da fortjener man absolutt nye klær. Det må jo være kjempegøy å handle, hehe...

 

frøken frue - gratulerer så mye med nytt oppnådd mål. Du er som vanlig inspirerende!

 

lenapena - ja, er det ikke deilig å gå på fjellet? Sommeren er min favoritt-årstid av den grunn. Jeg føler meg så heldig som bor her nordpå med flust av tur- og toppmuligheter rett utenfor stuedøra. :D

 

Åh, jeg blir alltid så glad av å komme inn hit. Godt å ha dere her. Det er nesten som en liten, hemmelig kiste som man kan åpne for å få glede, inspirasjon og motivasjon!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen kveita. Jeg er småspent hver gang jeg logger inn her om det har vært noen å skrevet på tråden siden sist. Det er alltid så inspirerende å lese innleggene til dere andre :D

 

Og inspirasjon har jeg fått i massevis. I går maste guttene om at vi måtte bake kjeks. Jeg var på nettet og fant en oppskrift som så kjempegod ut. Og gode ble de. Og egentlig kjente jeg at jeg hadde lyst å spise en hel haug, men da slo en tanke ned i hode mitt: husk den gyldne middelvei. Så jeg endte med den ene. Det kan jeg takke dere for. Dere gjør denne veien så utrolig mye lettere. Det er så fint å ha noen å snakke slanking med. Selv tenker jeg jo på dette mange timer om dagen, og da er det ikke så unaturlig at man føler for å snakke med andre om det også. Men alle rundt som ikke driver med slanking har jo ingen interesse av å snakke om kalorier og vektnedgang og trening. Så takk til dere alle her inne for at dere er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny måloppnåelse Frøkenfrue, både den offisielle og den uoffisielle! Fantastisk :D

 

Kveita: Velkommen tilbake fra reise og ferie. Synes du har vært kjempeflink med den ene fjelltoppen etter den andre. Det er kjempegod trim og høysesong for dette nå. Og så er vi så heldige her i nord at det blir sjelden for varmt for å gå , he he ;-)

 

Snupsipups: Gratulerer med nedgang på 15 kilo! Superartig å fornye garderoben når hodet endelig har fulgt med og vi har lært oss hvilke størrelser vi egentlig skal ha. Jeg har 12,8 kilo igjen til min strekkmål-idealvekt, så her er det bare å jobbe på!

 

Til alle dere her inne: Takker være den motivasjonen dere gir her inne, klarte jeg ENDELIG å få fram et nytt tall på vekta: 82,8! Ikke supernedgang i løpet av uka, men en barriere er brudt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...