Gå til innhold

Hei alle sammen


Gjest snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest snarttobarnsmor

Da er jeg tobarnsmor:) Satser på å trene på treningsstudio tre dager i uken og trille tur de andre dagene, har vel funnet ut at jeg triller gjennomsnitt ca 2.2 mil i uka:)

 

Startvekt før graviditet:85kg

uke 8: 81kg

uke 12: 80kg

uke 16: 79kg

uke 18: 80kg

uke 20: 82kg

uke 22: 83kg

uke 23: 83.5kg:/

uke 25: 84kg

uke 27: 86kg:O

uke 29: 87kg

uke 31: 89kg

uke 34: 90kg

uke 36: 92kg

uke 38: 93kg

9dager etter fødsel: 87kg

18dager etter fødsel:85.5kg

30dager etter fødsel:85kg:D

7uker etter fødsel:85kg

8uker etter fødsel:84.4kg

11uker etter fødsel:85kg!!!!!

06.januar: 85:@

14.april:83

06.mai: 82kg

24.mai: 81kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Opp en kg på to uker, litt dårlig med trim og kosthold i det siste, snuppa har vært syk ei uke så får skylde litt på det;) Håper på bedre vær sånn at det bli flere trilleturer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Ingen erfaring med vektkontroll. Venter nr 2 nå og er i uke 31. Meldte meg på kurs som begynte forrige uke så spent på hvordan det går. Du er jo kjempesporty så da går du sikkert ikke opp mye. Jeg er ikke flink å trene som gravid for jeg finner ikke helt noe jeg syns er gøy. Spiller håndball til vanlig og har aldri vært fan av treningstudio desverre så no når jeg ikke spiller har det blitt altfor slapt. Ikke bra.

Glede meg til å komme i mål å få spille håndball igjen og få litt treningsglede. Nå blir det bare for at jeg skal få bedre sanvittighet at jeg kanskje gjør litt aerobic hjemme med dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så kosli med litt respons:D

 

Du har ikke prøvd svømming da, er jo kjempegunstig for bekkenet og resten av kroppen, ellers vil jeg tro at du er godt trent fra håndball, så om du har litt fri fra trening når du er gravid gjør vel ikke så mye;) Ellers vil jeg anbefale deg å kansje prøve en liten stund på treningsstudio, bli med på gruppetimer, det er kjempemoro..

 

Her er det maten jeg sliter mest med, er altfor glad i det søte, men elsker å trene så håper det veier opp litt:)

 

Var på c-step i går etter ei slapp uke, bygde opp steppen og ble rimelig svett for å si det mildt:P Men det er jo så godt etterpå..

 

Håper du får igjen litt treningsglede snart, å du er jo snart ferdig så da raser vel kg av med amming og trilling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

titter innom her som foreslått å så ung du er mamma var 19 år når hun fikk meg det er kjempe digg å vokse opp med unge sprekke mødre. De er gjerne med på litt mer av det man holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
titter innom her som foreslått å så ung du er mamma var 19 år når hun fikk meg det er kjempe digg å vokse opp med unge sprekke mødre. De er gjerne med på litt mer av det man holder på med.

 

Ja det er sant, men det jo fordeler og ulemper med å være ung mor, og å bli mor litt senere, for barna er jo mamma uansett den beste mamman de kan få:) Iallefall før puberteten vil jeg tro:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Tror unge mødre husker litt bedre hvordan det var med pubertet slik at det blir mindre gnisninger jeg og min mor hadde i hvertfall ikke de store gnisningene. Men det variere gjerne fra mor og barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
Tror unge mødre husker litt bedre hvordan det var med pubertet slik at det blir mindre gnisninger jeg og min mor hadde i hvertfall ikke de store gnisningene. Men det variere gjerne fra mor og barn

Ja det kan nok være sant, mamma var ung mor og sa alltid når vi prøvde å lure henne med forskjellig at "kua har vært kalv" så ho huska hvordan det var;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Huff, gikk på vekta i dag tidlig, halvkg opp på en uke, dette går altfor fort oppover syns jeg, har vært flink med trening hittil i uka her, har ikke bil for tiden så kommer meg ikke på 3t, men har greid å skaffe meg 7 trimpoeng bare på mandag og tirsdag, å har store planer om at resten av uka skal fortsette sånn:) Målte meg i cm idag, har gått ned en cm på hvert lår, opp en cm på hofter, og selvsagt opp rundt magen, men der skal det øke;) Armer å legger er det samme, heldigvis:) I morgen runder jeg 23 uker akkurat og babyn er da 28cm og nesten 600g tung, sykt at det er inni magen min:) Tipper det er kommet en kg på puppene også, for har gått fra en stor B til E!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Oi oi oi jeg har G cup til vanlig og regner jo med å måte opp litt i bh størelse, men håper å slippe trillebår for å komme meg rundt.

Du har jo vært kjempeflink med trim poeng.

En halv kg var da ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
Oi oi oi jeg har G cup til vanlig og regner jo med å måte opp litt i bh størelse' date=' men håper å slippe trillebår for å komme meg rundt.

Du har jo vært kjempeflink med trim poeng.

En halv kg var da ikke så mye.[/quote']

 

Hehe, sorry, men måtte le litt, trillebår:P Næi en halvkg er kansje ikke så mye, men føler det er litt vemodig at vekta går så fort opp, men den skal jo opp, bare litt touchy med vektoppgang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

2kg på to uker, jaja, kan bare skylde meg selv, har ett enormt behov for mat for tiden... Er flink med trening og å drikke vann, men har ødem i føtter og hender hele dagen, føler meg litt ballong:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Hvor mye har du gått opp totalt jeg skjønner jo at du kanskje syns to kg er mye men du har jo hatt veldig mange uker du ikke har gått opp plus at vist du begynner å få vannoppsamlinger i kroppen veier jo det litt også må du huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
Hvor mye har du gått opp totalt jeg skjønner jo at du kanskje syns to kg er mye men du har jo hatt veldig mange uker du ikke har gått opp plus at vist du begynner å få vannoppsamlinger i kroppen veier jo det litt også må du huske.

 

Gått opp 1kg fra startvekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

1 kg fra startvekt bassert på når du begynte og registrere vekt oppgang og nedgang eller en kg fra starten av svangerskapet? 1kg når du begynner og nærme deg uke 30 er jo ikke mye i det helle tatt syns jeg det er jo litt som er inni deg som kommer svuppende ut i tilleg til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

1kg opp siden jeg ble gravid, gikk ned 6 så opp 7, altså 1 kg i pluss fra start;)

Har du også dagbok, hvor er den i såfall, har lett etter den jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Har dagbok som ikke er lagt ut, er mest for at jeg skal kunne huske det regner ikke med at folk flest er så intresert pluss at jeg skriver kanskje engang i uken maks.

Har du blogg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Jaja, en halvkg pr uke ser det ut som:P Magen har vokst mye og lillegull begynner å sparke hardt så trenger vel endel:)

 

Har vært flink til å trene i sommer, 3-5 ganger pr uke (ikke når jeg har vært på tur;) ), variert med sykling, styrke, kondisjon og spinning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Veldig fornøyd etter å ha målt med målebånd igjen idag, gått ned 2cm på armene, 2 på leggene å ingenting opp på lår siden jeg ble gravid, 3cm opp rundt hoftene å endel rundt midje, mage å pupper men det har sin naturlige årsak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest Trimmetrynet

Jeg syns du er så flink,jeg! Er det ikke bare 7kg du har lagt på deg tilsammen, også er det bare få uker igjen til termin! ? Jeg er i uke 23 og har lagt på meg over åtte kilo nå, så jeg beundrer deg for skikkelig vektkontroll! Du kan være stolt over deg selv og bare glede deg til underet kommer!!!

 

God helg med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Ååå, tusen takk, godt å få skryt når en sitter her å føler seg som en hvalross med masse vann i armer, ben å fjeset;)

Idag er jeg i uke 36+2 så nå er det jammen ikke lenge igjen...

Og 8kg i uke 23 er ikke så verst, du har jo ett mye mindre utgangspunkt enn meg å vil derfor trenge litt ekstra kg etter fødsel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...