Gå til innhold

Hei alle sammen


Gjest snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest snarttobarnsmor

Kroppsmål 21. juni:

Overarm:29cm

Bryst:84cm

Midje:73cm

Mage:85cm

Hofta:104cm

Lår:60cm

Legg:37cm

 

Kroppsmål 21. juli:

Overarm:29cm

Bryst:83cm

Midje:73cm

Mage:85cm

Hofta:104cm

Lår:60cm

Legg:37cm

 

Så og si ingen forskjell, vekta er det verre med, 82kg!!!!!!!!!, med mensen i tillegg så føler meg skikkelig oppblåst og fæl:( NEDTUR; men happy for at cm ikke har forandret seg til det verre på en slapp mnd med dårlig kosthold, men masse trening:D Håper de 3kg i pluss er vekke kjapt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest Trimmetrynet

Hei på dere!

Da prøver jeg igjen. Takk for oppmuntring tobarnsmamma, jeg tror jeg begynner å komme meg over en liten kneik, forhåpentlig. Du er så flink til å legge ut mål her tobarnsmamma! Det er veldig bra for meg, for jeg syns det er så drittkjedelig ( for jeg tror jeg måler feil hele tiden, husker ikke hvor det skal mples, har lånt bort GR boka mi..) med den målinga, men tror det er viktig for motivasjonen når man ikke går ned. Har gått bra med meg de siste dagene, har skrevet kalorier her i fire dager nå, og det hjelper masse! Jeg hadde vel 2300kcal den første dagen, men i dag er jeg nede på litt over 2000 og har holdt meg på ca 2100 hver dag, så hvis jeg forstetter sånn og kommer meg ned på ca 1800-2000 daglig kan kanskje badevektoilen starte å gå nedover istedenfor oppover... Kikket i boka mi, og ser jeg har gått opp 3 kg siden februar! Møkk! Nå må det stoppes, må prøve å ta tak igjen!

 

Hvordan går det med dere nå, holder dere motivasjonen oppe? Kanskje noen av dere er direkte berørt av det som skjedde på fredag? Må bare si at jeg føler masse med dere da! Syns det er så forferdelig det som er skjedd, har tenkt på det hele tiden helt siden fredag selv om jeg ikke er direkte rammet.. Har ikke ord...

 

Ok, her er uansett mine mål nå:

 

Vekt 26.juli etter amming før frokost: 80,4

Midje 4 cm over navlen: 90,5

Bryst: 103

Mage på det bredeste: 107

Hofte: 110,5

Lår på det bredeste v/lysken: 69,5

Arm: 33,5

Mage på det smaleste u/brystet: 86,5

 

Ha en god uke fortsatt dere! Håper været er med dere så dere får mosjonert litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Endelig er du back in business også:-D

 

Jeg personlig er ikke berørt av massakren,

men har en søster som savner kompisen sin:'(

 

Vekta er nede i 80 igjen nå, endel vann vil jeg tro, heldigvis...

Håper på å nå 73 kg innen jula i år, 7 kg ned, med mine 175 cm

så er det nok tror jeg:-D

 

Ammer du masse enda? Her ligger jeg på 1500-1800 på hverdager

OG opp mot 2500 på lørdag og søndag, litt for lite mat midt i uka

Når jeg har 20 trimpoeng i uka, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen!

Måtte bare innom for å si at jeg fortsatt er i gang! Så flink du fortsatt er tobarnsmor, er glad for det! Jeg har skrevet hver dag hele uken her inne, hadde tenkt å la være etter en fest og to dager på båttur, men har husket alt jeg har spist, så da kunne jeg likegjerne skrive det ned i etterkant. Veide meg i dag og har ikke gått ned noe, men tror jeg skal ha tirsdager som veiedag, siden det var da jeg tok ordnetlige mål sist uke. Så da får vi se i morgen...tror ikke jeg har gått ned noe, men er fornøyd som en startuke å i hvert fall ikke ha gått opp! Jeg ser at jeg har lagt på alt for mange kalorier sist uke, har regnet ut at jeg tror jeg skal legge meg på mellom 1600-1900, også har jeg tenkt at jeg kanskje kan ligge på 1800-2000 siden jeg ammer litt ennå. Jeg har bare klart åtte trimpoeng denne uken, ser du er utorlig god på det tobarnsmor! Jeg trener ikke da, bare triller eller sykler på trimsykkelen min som vanlig, men tenker jeg må bare gjøre det enkelt for meg selv i begynnelsen så jeg ikke starter for mange prosjekter som vanlig, og gir opp for fort. Jeg har delammet til bå, dvs gitt ham pupp til nesten hvert måltid i tillegg til fast føde. Men nå virker han ikke interessert og det er så trist! Han bare vrir seg bort og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. ammer du ennå? Hvor lenge ammet du i tilfelle og hvordan sluttet du? Vil gjerne fortsette, men orker ikke tvinge ham.. og han e rjo så glad i grøt og middag og alt annet nå at det kanskje er på tide.. Sukk.. syns 7 mnd var litt tidlig, hadde sett for meg i hvert fall et par måneder til. Bra for slankinga og! :-)

 

kom gjerne med noen gode råd!! Og btw, når legger du barna dine? Har strevd så med å få lagt ham på kveldene, men har skjønt nå at han er sulten, så i dag spiste han 3,5porsjoner grøt og sovnet som en stein kl.20! :-) Deilig! Det har blitt 22 og 23 i det siste og har merket at det har tatt så på..vanskelig å spise sunt når man er litt trøtt..

 

Ha en god sommer-uke! Her i sør er det nydelig vær og i morgen drar vi ut noen netter i båten igjen. Helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg blir så glad når det er liv på tråden vår igjen, savner Crazynorway også!

 

Du må bare ta deg litt tid på å finne ut hvor mange kalorier som blir rett for deg å ligge på, dumt å stresse med det..

 

Kroppen min må være helt på villspor i forhold til normalen, kan ha noe med amminga å gjøre, for virker som det blir lettere å lettere å gå ned i vekt desto mindre amming det blir. Selv om jeg ammer 6 ganger i døgnet enda, har masse trimpoeng så går jeg ikke ned med mindre jeg ligger på 1700 kalorier eller mindre, og det er vanskelig i disse ferietider syns jeg, blir lett en 1900-2000 i gjennomsnitt i uka.. Har begynt så smått på jobb, og da er det lett å spise lite, ender på 1400-1500 de dagene, men når helga kommer og kroppen er trøtt og sliten så spiser jeg opp i 2000 kalorier og vekta står stille..

 

Ja som du ser over her så ammer jeg masse enda, med nr.1 så ammet jeg i 10mnd, men tror det blir lengre denne gangen, han spiste jo bare pupp til han var 8mnd, nektet noe annet, slitsomt for mamman og ødela rutiner på kveld og natt, men nå kjører vi den strenge linja og nekter han pupp fra han sovner i åttetiden til klokka er fire/fem på morgenen, ikke får han sove etter tre på dagen heller for da er han våken til ti/elleve på kvelden.. Gleder meg til å sove mer enn tre timer i strekk en dag:P Storesøster er i seng klokka sju, litt tull noen kvelder hvis hun er for trøtt, men siden hun var 5mnd har hun alltid vært eksemplarisk på kveld og natt!!

 

En gutt med matvett du har da, det er jo supert, men skjønner du synes det er trist med amminga ja, det eneste tipset jeg har er å ta han med deg i senga på dag og kveld, ha det mørkt, stille og rolig, bruk god tid og gjør det før duppetid kansje?

 

Båtliv og fine sommerkvelder hørtes herlig ut!! Her i trøndelag er det masse regn, men håper at værvarslet stemmer med 14 dager med fint vær i starten av august:D (Vært moro å se bilde av dere, mail facebook eller noe)

 

 

Ha en super sommer videre, kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere!

Jeg er jo ganske treg av meg til å skrive jeg da, sorry for det asså! Må bare si at det høres tungt ut å ikke sove mer enn tre timer av gangen tobarnsmor! Åh, da hadde ikke jeg klart å holde meg unna godis, blir så sjesken når jeg er trøtt! Håper dere får dreis på sovingen hele gjengen der snart!! Så god du er som ammer ennå! Jeg gjør det jeg og altså, men kun litt før hvert måltid, han blir fort lei og vil ha noe annet. Tenkte prøve å amme etter måltidene en stund, noen sier man skal det.. men det går uansett ikke, så jeg fortsetter sånn en stund til, så får vi se hva jeg gjør. Tenkte først å amme frem til jul, da er han nesten et år ( 4.januar) men vet ikke nå om jeg klarer å holde interessen hans på puppen så lenge..

 

Ang. vekt og sunn mat for min del har det gått opp og ned de siste to ukene. Men jeg er på sporet av noe da, heldigvis! Lettere denne uken, for mannen min har begynt å jobbe igjen etter åtte uker fri sammen med oss, og da blir jeg mer motivert til gode rutiner og. Han har begynt å trimme og spise sunnere, så da henger jeg meg på. Har gått to laaange turer i dag, og trente på et trimrom på fredag, samt gåtur de andre dagene :-) Ikke spist noe særlig mellom måltidene denne uken, det måå jo merkes på vekta!!!!

 

Her er målene fra forrige uke og denne uka ( ikke store endringer, men som sagt er jeg redd jeg måler feil hver gang..)

 

02.08 / 09.08:

Vekt: 80,6/80,2

Midje: 89,5/88,5

Bryst:103/104

Mage:107/106

Hofter: 110,5/110,5

Lår: 69/69

Arm:33,5/33,5

Mage på det smaleste: 84,5/86 (?!)

 

Jaja, littepitt endring er det nå i hvert fall..men de tallene som er større denne uken enn forrige lurer jeg på om jeg måler feil, bruker bare et "slapt" målebånd, og d akan det jo hende jeg slækker den ene gangen og strammer den andre, osv..

 

Hvordan måler dere dere???

 

Åhja, facebook greier ja, jeg heter Gunn Marit Børstad, du kan jo bare søke på det! Enn dere?? Hadde vært gøy å se litt bilder ja! ( mitt profilbilde er forøvrig 6 år gammelt, en motivasjon til å en dag komme ned i vekten jeg hadde på bryllupsreisen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg har faste kroppsmål, f.eks på låret så er det 10cm ut fra øverst i lysken..

 

Ja, jeg blir søthungrig av å være trøtt til enhver tid, så jeg håper og tror at nedgangen blir lettere når det blir slutt på amming og lite søvn:) Men jeg trener 2-3 dager i uka selv om jeg jobber masse pga ferieavvikling på jobb, blir lett 0 dager fri på en uke, da er det ikke ork for flere treningsdager etter hus, hjem og barn er prioritert..

 

 

Kroppsmål 21. juli:

Overarm:29cm

Bryst:83cm

Midje:73cm

Mage:85cm

Hofta:104cm

Lår:60cm

Legg:37cm

 

Kroppsmål 12.augusti:

Overarm:29cm

Bryst:82cm

Midje:73cm

Mage:84cm

Hofta:104cm

Lår:60cm

Legg:35cm

 

Litt nedgang på mage, bryst og legg, jeg skjønner ingenting igjen, nå er vekta på 81, venter mensen om to tre dager så kan være det håper jeg..

 

Men egentlig er jeg glad cm går ned, vekta er jo bare ett tall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Trimmetrynet

Så da var det lenge siden jenter! Alltid flyyr bare tida avgårde! Jeg går altså ikke ned noe særlig, kun 0,3kg på en måned! Ach, men,men! Det e rjo tross alt bedre enn å ikke gå opp. Nå ligge rjeg på 80,1kg. Orket ikke ta alle målene denne uken ( tirsdager som er veiedag) for jeg ble så demotivert.. ,men jeg får gjøre det til uka igjen. Trikset er å ikke gi opp, tross motgang! Jeg bare sier det igjen tobarnsmor: du ER sååå flink! Tenk at du jobbe rhver dag, men likevel får tid til trening, wow! Stå på, du krymper sakte men sikkert!! Mannen min har tatt et tak nå, han har begynt å trene 3 ganger i uken, og han er stålstreng på å ikke spise godteri annet enn lørdager. Holdt på i snart en måned, og han går selvsagt ned. .. kjempeflink, og det er jeg glad for, det pusher meg! Sitter liksom ikke der med en 200grams sjokolade på kveldene lenger når han bare drikker et glass lightsaft.. det blir for dumt, heldigvis!

 

Ellers vurderer jeg frem og tilbake igjen om jeg skal gå et nytt kurs og få litt fart på sakene... humm..humm..

 

Hva er forresten deres navn, så kan jeg snoke litt på deres facebooksider også?

 

Spise epler, og stay in there! Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Her er det full fart for tiden, en fridag på tre uker, bra mannen er hjemme og koser seg med barna.. Vært flink og trent 6 dager i uken siste tiden også, og vekta er nå 79, og det begynner å komme frem muskler på armene, DET liker jeg etter så mye trening:D Ikke så mye nedgang på cm, men det blir strammere..

 

Nedgang er jo nedgang da Trimmetrynet, så fortvil ikke, det er jo en stor overgang etter feriemodusen:) Hva med å kose deg med det du har lyst på, bare at du holder deg inenfor 1700/1800 kalorier, funker på meg, litt tregt går det men da føler du ikke at slanker deg;)

 

Crazynorway, hvor er du? Du er vel fødeklar straks?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest crazynorway

Har nå jaget samboern i seng mens jeg ligger her med rie tellern selv. Er ca 6 minuter i mellom så er ikke velkommen på føden enda, men det er Nå noe med å ha vondt regelmesig som gjør det vanskelig å sove.

Glemte å veie meg i morgest, men var ca 8 kg opp forige lørdag.

Håper det går bra med dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

3240g 47 lang hodeomkrets 35 cm. 5 timer aktiv fødsel, men jeg fikk jo med meg helle latens fasen siden jeg timet fra første ri istedet for å gå og legge meg. Klasisk rookie mistake. Ammingen går så det susser. Det ser ut til at vi ender med samsoving som jeg syns er ufattelig skummelt. Av den enkle grunn at han vræler når han ikke ligger tett ved. Så jeg er livredd for å snu meg om natten å for at dyna mi skal lande han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest crazynorway

Har du flyttet over til en mer skravlevillig tråd Tobarnsmor?

Kan jo medele at jeg er en halvkilo ned fra startvekta i svangerskapet som var 74,5

Har ertet på meg tette melkeganger småen våker på kveldstid og pupper en gang i halvtimen for deretter å sove 4 timer ta en pupp og sove videre noe som gjør at det på natten gikk 8 timer mellom puppe tømingen. Så nå pumper jeg annen hver time og klarer ikke å sovne særlig ofte da jeg bare tenker på at jeg snart må pumpe. Noen av dere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei og hå! Her har det skjedd ting forstår jeg, gratulere så masse masse CrazyNorway!!!!! Åh, så kose med en liten gutt! Virket som en "grei" fødsel hvos man kan si det sånn?? Jaa, jeg forstår hva du mener med det at du ikke får slappet av pga du tenker på å pumpe deg, jeg stresset mye med det i begynnelsen..uff, det er noe pes, men ting går seg heldigvis til etterhvert ;-) Du måå bare prøve å nyte at han sover så godt, for da kan du sove litt og! Prøv, prøv, selv om jeg vet det ikke er lett!

 

Her har vi slengt på oss en ny graviditet, så vekta er bare ikke noe å snakke om... hadde altså tolv kilo for mye fra forrige svagerskap, og MÅ bare være forsiktig nå.. Har heldigvis på en måte vært veldig kvalm de første tre mnd, så foreløpig har det bare hoppet på en ekstra kilo. Men nå er jeg over uke 12, og merker matlysten kommer snikende. Så ja, neste lille nurk kommer i slutten av april, og vi gleder oss. Er det ikke fint å være mamma, CrazyNorway?? Og du da, flinke Tobarnsmor, du er vel blitt så sprek og slank at du snart ikke synes lenger??

 

Håper å høre fra dere snart, så skal jeg prøve å henge litt he rogså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Så artig med ny baby på vei.

Må si du er tøff som tar to så tette svangerskap.

Elske å være mamma syns det e mye bedre enn å være gravid.

Pumpingen humper og går.

Ja syns fødselen var overaskende lett. Hadde kanskje ikke sagt det samme om jeg hadde måttet ta den uten lystgass og badekar.

Håper kvalmen din virkelig gikk sin vei. Her har matlysten kommet tilbake tok 3 dager etter fødsel så plutselig begynte mat å smake godt igjen sulten ble jeg å, men siden jeg mater Ravn i tilleg til å pumpe 4 dl i døgnet har jeg jo litt å gå på tror jeg.

 

Hvor langt blir det mellom barna dine?

Kjenner du noe forskjell på dette svangerskapet i forhold til forige? Hvordan har det vært å skifte bleie med morgenkvalme. Hadde i utgangspunktet en drøm om to tette jeg å, men etter å ha spydd i 9 månder trenger jeg noen år på å orke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Long time no see fra denne kanten..

Travle dager, barna er hjemme med meg og jeg jobber 80% på kveld og natt når de sover så det vil si supertravle dager, men jeg elsker det!! Trener en 3-5 dager i uka og har hatt en DÅRLIG periode med mat så veier fortsatt 79, men nå er jeg kommet i en god steam så håper på nedgang igjen snart, men målvekta mi har flyttet seg fra 73kg til 69, vil under 70;)

 

Så godt å høre at alt er bra med deg å baby Crazynorway, og du er jo superheldig som er under startvekt allerede:D Det med soving er håpløst innimellom syns jeg, her har vi sovet 5 timer i strekk en gang på ett år nå, nr 1 er oppe 2-6 ganger pr natt pga nattskrekk, å junior får pupp 2-3 ganger pr natt så her er det ladri mer enn 2 timer sammenhengende i gangen maks 4 timer søvn...

 

GRATULERER med ny baby på vei Trimmetrynet, du er tøff!! Mine er det 18mnd imellom men dine blir det vel bare 15mnd? Det er ikke travelt i begynnelsen men når nr 2 begynner å gå, BARE VENt:P Hehe.. (Jeg har prøvd å adde deg på facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

I alle dager, vekta viste 84!!! Idag, to uker og 5 kg opp,

hvordan er DET mulig, har ikke gjort noe annerledes på matfronten

bare trent litt mindre...:'(

 

Er sliten for tida, håper det går seg til..

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Vi storkoser oss jeg og babyen.

Min kjære er i prosjektinnspurt på skolen. Så han kommer sent hjem.

Veier stadig 3 kg mindre enn da jeg ble gravid, men der står jeg.

Føler maten går greit, men trener ikke noe.

Var på tur opp til estenstadmarka med barselgruppen i dag.

Jeg å ei anna fra studentbyen tok buss til dragvoll å gikk derifra også lot vi buss være buss på vei hjem så vi gikk sikkert 2 og en halvtime totalt i dag. Kjenner jeg burde lære babyen å sove mens jeg triller for ender som regel med han i sjal der han sover som bare det. I dag tok jeg ikkemed vogna i det helle tatt leiav å trille tom vogn med baby i sjal. Småen har sovet 8 timer i strek to netter på rad kjenner jeg blir litt bortskjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Så herlig med sovebaby da Crazynorway:D

 

Det kan sikkert være lurt med gradvis tilvenning i vogn på litt lengre trilleturer, godt for både mor og barn det..

 

Veide meg idag igjen og da var jeg 80kg igjen så tydligvis mye vann i kroppen sist jeg veide meg, HELDIGVIS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...