Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

Da er årets mange julebord over, men nå står jula for døren. Mange fristelser gitt. Har gått opp nesten 1 kilo. Her må det skjerpes :eek: Har egentlig bestemt meg for å kose meg i jula, men jeg trenger ikke gjøre det hver dag :) Har så lett for å spise mer når jeg først har kost meg litt en dag. Treningen er det så som så med. Litt gåturer er alt. Veldig koselig foran tv i disse juletider.

 

Veldig stille fortsatt her folkens. Det er jo ikke så gøy å være her å skrive når vekta går feil vei men..... Ønsker dere alle sammen en hyggelig jul, så prekas vi vel mer i januar :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

2 januar, da er det vel på tide å svare igjen=p jeg har holdt meg på 60,8 de siste to ukene, så jula har egentlig vært greit overstått.

men noe trening har det ikke blitt, først var jeg syk i to uker, så dro jeg til bergen, og når jeg kom hjem igjen ble jeg jaggu meg tatt av influensaen også..

får nå i det minste håpe mangelen på matlyst veier opp for mangelen på trening:p

 

hvordan går det med alle andre? fin jul? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg godt igang med veiing av mat og trim i det nye året. Kroppen fungerte tross det lange fraværet fra trening etter sykehusoppholdet. Har enda ikke tørt å veie meg :eek: satser på første veiing til mandag som er veiedag og håper på ikke altfor stor oppgang siden før jul :confused: Hvor blir dere av alle sammen, kom igjen. Vi må stå på dette halvåret så vi kan ta sommeren med storm, he,he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du har kommet i gang med treningen alt=) jeg har fortsatt stusset litt med sykdom, så det har ikke blitt noe skikkelige greier enda..

jeg hadde gått ned 800 gram over nyttår da=D må bare passe på at de ikke kommer tilbake neste uke.. nå som matlysten er tilbake må jeg kanskje begynne å passe på litt igjen.. ;)

 

men tenk, vi har hele resten av vinteren på å bli ferdig, det er en oppmuntrende tanke=) har jo bare tre kg igjen, de synes jo ikke igjennom vinterklær anyway, så trenger ikke stresse=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at jeg bare forsvant...

 

fikk plutselig så veldig nok av pc. orket ikke tanken på å trykke mer enn høyst nødvendig på denne tingen - og trykking var det MER enn nok av på jobben...!

 

jeg har nok spist mer usunt enn jeg burde i desember og i julen. har trent med hesten, men verken svømt eller vært på SATS. til dels skyldes dette at SATS hadde kortere åpningstider i julen og jeg hadde ikke juleferie, til dels skyldes det at jeg gikk på en liten "smell" og var veldig sliten. 3 mnd med overtid på toppen av alt annet ble rett og slett litt mye...

 

nå er jeg uansett tilbake. har hatt 3 økter på SATS denne uken og 3 økter med hesten. spiser sunt og satser på at julekiloene fordamper før jeg vet ordet av det ;)

 

veier 60,00 nå...

 

gi meg en kort oppsummering da? så kan jeg lettere henge med i svingene her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Heisann,

Jeg må også ned en 4 kg. som har kommet på i løpet av 2010.

Denne uken har jeg kommet igang med treningen på SATS, men må bli MYE flinkere med maten... dvs. snopet. Maten er sunn og grei den, men sjokoladen finner alt for fort veien fra skapet til munnen min...

 

Håper dere synes det er greit at jeg henger meg på her ;)

 

Høyde: 172

Vekt: 65,4

Mål: 61

BMI: Ca. 21

BMI mål: 20

 

Veiedag: Mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, kan ikke belønne meg selv med noe som helst, har ikke råd.. Men til sommeren^^ Jeg gleder meg skikkelig til å kjøpe bikini, det hr aldri vært gøy før. Ser fortsatt ikke ut som noe du ville funnet på forsiden av "vi menn" i bikini, men er helt ok. Og til sommeren blir det bedre=)

Men er litt redd for at jeg går opp denne uken, plutselig fått matlysten tilbake å som jeg er frisk, føler jeg har spist som en gris. Her er jo ulempen ved å ikke registrere mat og trening, jeg kan godt føle at jeg har vært kjempeflink også har det egentlig gått til helvete, og omvendt.. ;)

 

I går fikk jeg gått meg en tur i snøen i 2 timer (satseer på at jeg fikk litt "gratis" trening av å traskei dyp snø;)) også måkte jeg oppkjørselen i 20 minutter etterpå og ryddet litt i huset. Så det var en fin følelse av å ha gjort en innsats, det er lenge siden sist. Jeg som liksom klikekt i vinkel om jeg bare hadde 2 trimpoeng en dag, tok jo helt av i sommer, begynte jo nesten å bli usunt, var oppe i 54 trimpoeng på en uke x)

 

Men det er jo dette som er så awsome, alle vi her inne evner liksom å bare legge alt fra seg en stund, da det kuli, ikke tenke på mat og trening også komme rett tilbake i systemet uten alt for mye mas og pes. Jeg tror det skyldes at vi har brukt tid på å skaffe oss gode vaner, så når vi ikke orker eller finner tiden til å være perfekte og superflinke så havner vi fortsatt på et sunt og smart nivå, vi detter ikke ned til det punktet hvor vi fåtser hvor dag og bare sitter på ræva.

 

Jeg veier bw også 60,00, chenok, jeei:p

 

Hei, caffelatte, velkommen=D Jeg må inrømme at jeg har gledet meg litt til januar, det er liksom da ALLE bestemmer seg for å ta i et tak, det er hyggelig med så mye aktivitet her inne^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i helgen har vi startet opp med sprangtrening igjen etter juleferie. i går kjørte vi i vei i snøføyken og i dag var det klink is - takk gud for 4hjuls trekk! ;)

 

nå sitter jeg i sofaen og slapper av. har spist fiskegrateng og masse gulerøtter.

 

har dere hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, så grusomme de siste 3 kiloene skal være.. Opp 600 gram, gitt..

Jaja, det var vel egentlig forventet.. Jeg må bare ta meg sammen denne uken, ta det litt rolig på veninnebesøk, akedag og middagselskapet jeg skal holde:p

 

Nå tenkte jeg å gå meg en tur ut i snøværet før jeg begynner på jobb klokken fire. Kanskje rekker jeg litt styrketrening i kveld.

 

Helgen min har vært.. Ikke noe spesiell:p Så helt ok, hvordan går det med alle andre? =)

 

Fiskegrateng hørtest godt ut.. kanskje jeg skal ha det til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAG:

 

en venninne som bor i danmark var på besøk hos meg til seeeeeeeeeeeeeeeeeeeent på søndag kveld noe som resulterte i at jeg forsovet meg HEFTIG mandag morgen...

- jeg våknet klokken 8.10, måtte droppe treningen på SATS og spurte i dusjen for å rekke jobben.

 

spiste resten av fiskegratengen til middag + litt potet og masse gulerot.

 

fikk litt trim på kvelden da jeg red på dressurtime med hesten ;)

 

TIRSDAG:

 

etter jobb skal jeg møte en venninne i byen. vi skal trene sammen og lage middag hos henne etterpå. håper på sunn middag(!)

 

i kveld skal jeg forsøke å legge meg tidlig. jeg er utrolig trøtt om morgenen og onsdag er alltid en lang dag for meg. begynner dagen med trening på SATS kl 7 og er som regel ikke hjemme igjen før kl 22.30.

 

hvordan er det med dere? spretter dere opp om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, så er det visst bare jeg som er her... :)

 

jeg var flink på trening i går, tok skikkelig i og forsøkte også noen nye øvelser. det kjennes godt i kroppen i dag!

 

i går ble det enchiladas til middag med kyllingfilet, kesam og masse deilig salat til. mmm!

 

i dag rekker jeg nok bare havregrøt mellom jobb og trening, men havregrøt er allright det altså :) jeg pleier å bruke 1,5 dl havregryn, 3 dl vann og litt salt. på grøten har jeg masse kanel, 1 ts fruktose og litt vita pro-aktiv lettmargarin. det gir 289 kcal.

 

ha en fin dag folkens (om det er noen folk her i det hele tatt da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Så bra ar du er tilbake Chenok, og velkommen til Cafelatte :) Er igang med veiing av mat og trim igjen. Men har vært litt sløv her for det har vært så stille. Men nå er vi igang igjen ser jeg. Tror Hanemor har fått mer aktivitet på tråden sin igjen, så da har hun vel kanskje nok med det....Men hvor blir du av ia23? Er du igang?

 

Studiedag idag, trimmet igår og skal trimme imorgen med ballspill, men har ikke kommet igang på puls enda... Lagt på meg i julen, men tatt av litt igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det en lang dag akkurat som jeg forventet. både hesten og jeg var skikkelig slitne etter treningen og jeg var ikke hjemme før kl 22.30.

 

i dag skal jeg spise middag hos en venninne før vi drar i stallen for å ri. etterpå skal vi trene på SATS dersom det ikke blir for sent.

 

jeg savner også ia23! håper ikke du er falt helt av lasset her nå?

 

klar for ballspill i dag luciano?

 

ble det fiskegrateng til middag katza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann damer!! så koselig at dere har savnet meg! jeg har savnet dere også, men jeg har ikke villet skrive om alle feilene og ingen fremgang i juletiden...

 

jeg klarte å gå ned til første mål rett før jul, altså der jeg var før sommeren. men etter bare en uke hjemme i julen så var jeg oppe igjen til der jeg nesten startet i høst..:) jeg ble veldig frustrert! men jeg har nå tatt tak i det. jeg har hatt en time med personlig trener denne uken hvor han har satt opp et treningsprogram for meg for å bli strammere og mindre fettprosent. så håper dette vil gi resultater(selv om det virker veldig tungt)!

 

jeg skal begynne på mandag med programmet, så da blir det gang i meg her inne igjen;) jeg har endret på veiedag til mandag nå slik at jeg kanskje holder meg i skinnet i helgen. denne helgen derimot blir det siste utskeielse! ei venninne har invitert til vin og ost kveld og neste kveld er det bursdagsselskap for en annen venninne.

 

velkommen caffelatte!:) satser på at vi klarer målene våre til påsken da damer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faren er ikke å gå litt opp i julen... faren er å gå opp i julen og GI opp etter jul :)

dette klarer du fint!!!

 

kunne ønske jeg hadde råd til personlig trener, men jeg deler lønnen min ca 50/50 mellom meg selv og hesten så da får jeg bare trene på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg også syntes det var tungt å måtte endre resultatene FEIL vei, ble liksom ikke noe morsomt å veie seg eller skrive her inne, men nå har vi lagt frem våre synder alle mann, he,he... og ja ia23 vi satser for fullt frem til påske. Må innrømme en liten utskeielse her igår: Tror dere ikke jeg spiste 6 kokosboller :)

Idag var det ballspill ja, moro. Tok i litt ekstra mens jeg uffet meg over de kokosbollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokosboller er helt SINNSYKT GODT!!! og det er ikke det verste man kan spise heller...

men vi får forsøke å holde oss unna dem likevel :)

 

i dag skal jeg ri etter jobben, undervise to partier i sprang og spise taco hos en venninne. i kveld kommer min kjære hjem fra nederland :)

 

har dere planer for helgen? her melder de helt fryktelig vær i helgen. MASSE regn og vind... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, litt sent svar, sorry..

Eh, ja, det ble fiskegrateng, velkommen tilbake, Ia234 og jeg gikk akkuratt opp 1,1 kilo >< Furt.. Men, denne tiden av måneden er jo ikke akkuratt til å stole på, jeg har jo gått ned en cm, så det er ikke sikkert det er så ille=p

 

Nå må jeg løpe på jobb, dårlig tid:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke så dyrt Chenok;) 500,- så siden jeg fikk litt penger til jul, tenkte jeg det var en god investering med en time med pt siden jeg bare går opp og ned hele tiden. men derimot så kunne han ikke si så mye om kostholdet.. så jeg er ennå litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på når jeg trener.. når jeg ikke trener ligger jeg på 1300-1400 og det funker fint.

 

hvis det er noen trøst så er ikke et par kokosboller noe i motsetning til min helg! det ble en stor utskeielse m ost, alkohol, kjeks, chips, sjokolade,pommes frites og pølse. jeg trøstet meg med at det var siste helg før jeg begynte på treningsplanen... og det viste igjen på vekten i går..;) men satser på at en hard treningsuke fikser det! jeg trente programmet i går(styrke), tenkte meg på spinning intervall i dag, så trene programmet igjen onsdag, fredag og søndag. i tillegg må jeg prøve å få til en til dag med intervalltrening. hvis jeg skriver planen her, så er det nok lettere å ikke gi opp;)

 

ellers hadde det vært kjekt med noen gode middagsforslag!? jeg har så lite ideer og orker ikke stå lenge og fikse middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fisk til middag idag, lett og godt, billig og raskt. Legg en frossen ørretfilet eller laksefilet på et aluminiumsfolieark. Legg på biter av ønskde grønnsaker. Jeg hadde idag: Champignon, brokkoli, rød paprika, sukkererter, minimais, løk og gulrot. Strø på sitronpepper og pakk sammen. 20 min i ovn på 225 gr. server med ris. Voila ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...