Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

kor mye gikk du ned da Chenok fra forrige uke? hvis det er noe trøst så gjør du det i alle fall mye bedre enn meg! hvor mye kalorier ligger du på da ettersom du trener mye?

 

jeg er utrulig skuffet og deppet akkurat nå..:) jeg trudde jeg hadde kommet i en god rytme nå, men selfølgelig så gikk jeg opp 300 gram denne uken!!!:) har noen av dere gått opp utenom etter ferietur? hva gjorde dere da uken etter? Jeg har så lyst til å være nede til i alle fall 61-62 kg til jul, helst til 60!! jeg er så lei av at alltid når jeg prøver å miste vekt så kommer det noen uker der jeg går opp eller står stilt.. da blir jeg så lite motivert ettersom jeg trener og spiser sunt og det liksom ikke hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk noen uker ned "bare" 300 g selv om jeg holdt kcal regnskapet, spiste sunt og trente mye. I det siste har jeg nesten gått mer ned med samme kcal inntak og lite trening ? Innimellom har jeg spist et kakestykke, og annet usunt, men alltid lagt det inn i kcal regnskapet, og spist da mindre de andre måltidene. Er du nøye med å veie maten og legge inn det du spiser her? Kanskje du ligger på et for høyt eller for lavt kcal inntak. Jeg ligger på 1500. Da jeg var på ferie tror jeg ikke jeg lå på så veldig mye mer, men jeg spiste kun 3 ganger om dagen. Nå spiser jeg jo frokost, lunch, mellommåltid, middag og kvelds. I tillegg frukt og yoghurt innimellom. Tror kroppen min må ha noe å jobbe med hele tiden for at jeg skal gå ned. Er også nøye med å spise noe rett etter trening uansett når det er. Prøv å forandre litt for å se om det kan hjelpe. Du må ikke gi opp. Du klarer ned mot 60 til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg registrerer også alt som jeg spiser og gjør akkurat som deg hvis jeg spiser noe usunt luciano.

unntaket var forrige søndag med bursdagsfeiring og tirsdag da jeg spiste tapas på resturant. da spiste jeg magrere resten av dagen, men jeg ante rett og slett ikke hvor mye jeg skulle registrere. det var altså ikke for å lure meg selv :)

 

jeg følger meny 1 (1300 kcal), men skal innrømme at jeg nok ligger litt under dette noen ganger... jeg må skjerpe vanndrikkingen min igjen også!

 

mål for den neste uken:

* drikke mer vann

* spise 1300 kcal

* mer frukt!

 

hvilken meny følger du ia23? kan du kombinere trening og venner slik at du får noen ekstra TP og kanskje nedgangen får et ekstra puff?

for min del blir det ofte slik at hvis man skal se film/kino, tv, spise middag, gå på cafe eller shopping sammen med venner så er det ofte usunn mat inne i bildet også :) derfor synes jeg det er helt genialt å foreslå en tur på fjellet, svømming eller en annen aktivitet som vi gjør sammen.

 

jeg har gått ned 0,7 kilo fra forrige uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,7 kg er jo kjempe bra nedgang Chenok! spesielt når du nærmer deg målet ditt!:) de siste kiloene pleier som regel "å sitte litt mer fast".

 

takk for oppmuntring damer!!! setter virkelig pris på det! jeg får ta å "stramme meg opp" denne uken. jeg har stresset litt forrige uke og da kom kosthold og trening litt i siste rekke.. denne uken blir det også litt travelt, men jeg skal prøve å være bedre denne uken, for det pluss tegnet på vekten vil jeg ikke se igjen!

 

jeg har prøvt å ligge på ca 1500 de dagene jeg trener, og ellers rett under 1400. spiser dere mer de dagene dere trener og mindre de dagene dere ikke gjør det?

 

er ikke 1300 litt for lite når du trener så mye Chenok? jeg har erfart at min kropp går på sparebluss når jeg spiser lite og trener mye, men så tør jeg ikke å spise for mye heller for da legger jeg på meg.. men hver kropp er vel forskjellig dessverre:P hadde vært lettere hvis jeg kunne fått en "fasit":P

 

ja, jeg har vært flinkere på det før i alle fall å få med meg venner på trening eller tur når vi skal møtes. så er vel et område til jeg kan stramme meg opp på..

 

jeg lurer på om jeg skal gå litt flere ganger på vekten i løpet av uken for å kontrollere den litt mer.. hvor mange ganger i løpet av en uke sjekker dere vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, skulle tro 1300 kanskje var litt lite, men hvis jeg spiser mer/ trener mindre så går jeg faktisk ikke ned (!) jeg har lurt litt på om jeg kan ha noe problemer med stoffskiftet, men det er det ingen som vil høre snakk om :)

jeg er alltid kald også...

 

i dag skulle jeg trene kl 10. var våken kl 8, men bestemte meg for å sove til vekkerklokken ringte kl 9.15 - men den ringte aldri! jeg våknet kl 10.15 og fant ut at jeg fikk utsette treningen til søndag. orket ikke tanken på å trene når sats hadde familiedag (dvs fra kl 11 og utover)

 

dro i stallen, barberte hesten igjen (skal si den pelsen hans "spirer og gror"), red lenge, dillet og dullet.

 

da jeg kom hjem stod det et blomsterbud utenfor med en diger bukett med roser, en flott vase og deilig konfekt. det var fra sjefen - som takk for god innsats på jobben de siste mnd. kjempekoselig! for jeg jobber virkelig "ræven" av meg nå om dagen!

 

det er vel unødvendig å si at jeg har spist et par biter med konfekt i dag... :)

 

jeg rakk også en tur til frisøren før de stengte. det var jammen på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en velfortjent dag for deg selv Chenok. Viktig å ta vare på seg selv. Har spist både ostepop, litt potetløv og noen sjokoladebiter i helga. Klarte liksom ikke la være når vi var på besøk. Kcal budsjettet mitt gikk litt over 1500, til rundt 1700 igår. Allikevel viste vekten min deilige 55,8 idag morges. Lurer på om jeg bør ligge på 1500-1600 selv om det er lite trim jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg hadde en liknende episode fredag morgen som deg Chenok:P treningen ble utsatt til i dag. var så vidt jeg hadde nok motivasjon til å gå ut for først måtte jeg ha en stor leiteaksjon etter treningskortet... men heldigvis mannet jeg meg opp og fikk trent litt over 4 tp!=)

 

åh så kjekke sjef du har! det fortjente du nok!:) så kjekt med en dag hvor en bare gjør ting for seg selv;)

 

jeg òg har spist noen sjokoladebiter, chipsflak og et par kjeks.. jeg skal prøve å gjøre som deg Luciano å gå på vekten hver dag. og jeg lurte også på å prøve å ligge opp mot 1600. er egentlig det kalkulatoren sier jeg skal ha.. og en annen jeg kjenner som gikk på kurs hadde 1600 og varierte fra 8-20 tp, og hun gikk ned mye på de få ukene. kan jo prøve det og se hva vekten sier:P

 

så herlig å få et slikt kjekt tall lyse mot en Luciano!:) så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så flink heller, idag ble det bestilt pizza der jeg var på besøk, så det ble middagen idag. 4 stk med rømmedressing :) Uff er ikke så flink til å si nei for tiden, og jammen ble det hservert hjemmelaget riskrem med rød saus. Nam :)

 

Var ute og gikk i 3 timer idag, så jeg krysser fingre og tær for veiedagen imorgen. Men jeg ser ihvertfall at jeg skal klare 55 kg før desember, og det er jo lovende. Det er nok lurt å prøve litt forskjellig ja ia23. 4 tp er jo kjempeflott. Da er nok både chipsen og sjokoladen forbrent allerede.

 

Hvordan har helgen gått for dere da Katza og Chenok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ettersom jeg ble bedt av Luciano over i tråden her så håper jeg dere andre synes det er greit jeg kommer hit?

 

Er ei jente som nærmer med 30 tallet..har 3 barn..eldste 5 og minste 7mnd så jeg ammer også om dagen! Måtte ta meg sammen for å bli kvitt gravidkiloene og litt ekstra, en nærmer meg målet nå egentlig.. Vekta i dag viste 2,6 kg ned fra forrige mandag...men så har jeg hatt omganssyken i helga så blitt lite mat..

 

...oi...plutselig nærme målet mitt..he he..men skal vel noe til å holde den vekta når jeg begynner å spise normalt igjen.

Veier nå 66,5 kg pr i dag..har mål på 65kg..er 167cm lang.

 

Sliter fortsatt med noe magevondt og kvalme, men har fått i meg 2 brødskiver nå ihvertfall. Tror kanskje det at jeg har så lite næring innabords gjør meg uvel enda..

Ellers er jeg glad i å trene, men med 3 barn så er det ikke alltid det blir når jeg har tenkt :)

 

Ja ja. Håper det går bra med dere andre på vekta i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra Luciano!!!=) for en herlig følelse å kjenne en er straks i første målet!

 

jeg fikk meg en treningsøkt i går òg. det ble 2,8 tp. jeg tenkte at jeg skal nå prøve å komme tilbake i vanen som jeg hadde før: gå tur de dagene jeg ikke går på treningstudioet. blir et lite unntak i dag, men jeg skal på jobb og der går og står jeg i 4 timer, så det blir vel litt tp av det..?

 

velkommen hanemor!=) du har da ikke mye igjen før du er i mål;) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen Hanemor :) det er bare hyggelig med nye folk! kjekt at du nærmer deg målet ditt!!

 

jeg har hatt noen xtra travle dager og lite tid til internett. derfor har det vært få oppdateringer fra meg.

 

her hos meg står vekten BOM stille. utrolig frustrerende! jeg har forsøkt å spise litt mer noen dager nå, ca 1400-1500 kcal. ingen stor suksess foreløpig :)

 

søndag hadde jeg kjøttboller av svin med pasta og brokkoli (se oppskrift her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift23750.asp) og i går ble det fiskepinner med salat. i dag er det salat med skinke og pasta som står på menyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Sorry at jeg er så inaktiv om dagen, jeg har bare plutselig så inmari mye å gjøre.

Plutselig fikk jeg 30 ekstra arbeidstimer denne måneden og jeg har fått utstillingsplass til noen bilder og de må jo males..

Men jeg skal ikke dette HELT ut her for det. Jeg kan rapportere at jeg gikk opp en halv kilo forrige uke (dog ingen cm heldigvis). Uken startet kjempebra, men så kom Fable 3 i posten og jeg endte opp forran x-boxen med øl og godteri fra sverige.. Og pizza:p

MEN jeg synes alikevel det var en bra uke fordi jeg mistet ikke alle hemninger, jeg skeiet ut, men med litt måte i det minste=p Så forrige uke var bedre enn uka før og den uka var bedre enn uka før der igjen, så statistikken sier at denne uka skal bli bra. 6,1 poeng i går, spiste greit også:)

 

Hadde bare noen stusselige 15 poeng da.. Det er vanskeligere nå som det begynner å bli mørkt, jeg foretrekker å trene ute, men jeg er en sånn som trives i 30 varmegrader og jeg hater mørkt..

 

Du må bare fortsette litt til, Chenok, det tar gjerne litt tid før man merker forandring når man endrer noe. Det er viktig å tenke at man regnes ikke for å stå stille før vekta har vist det samme fire uker i strekk. Også hjelper det sikkert å tenke på hvor mye du har gått ned allerede? Nå er det kanskje ikke like krise at du ikke går ned når du bare har et par kilo igjen og ikke 10 liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har så rett, så rett katza. jeg merker jeg har litt mer "ro i ræven" nå som jeg ikke er SÅÅÅÅÅ tung. mange ville nok kanskje vært fornøyd slik jeg er nå, og jeg er jo godt innenfor "normalvektig" kategorien... oooog jeg skal vel ikke klage når vekten bare har stått stille noen dager :)

 

kanskje jeg bare er for godt vant? :) hehe!

 

jeg har skjønt at det er kjekt med nytt spill!

samboeren min reagerer på samme måte som deg han forsvinner ned i saccosekken sin med øretelefoner på i timesvis hver gang det dukker opp nye spill :) men bra du ikke glemmer oss helt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være litt "Harry" imorgen og drar på handletur til sverige. Blir nok en liten smakebit i godisbutikken...... Hektisk dag idag, og flere møter gjenstår. Bare hjemom for å spise litt. Skal heldigvis trimme ikveld, ellers hadde det blitt en stillesittende dag fra morgen til kveld :) Du bygger vel en del muskler også Chenok, med all den trimmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø, jeg sitter også i saccosekk.. Monstersvær sak, fra sacco faktisk, herlige greier^^

Tenkte å snurre litt på rokkeringen nå mens jeg spiller, så får jeg litt trening=)

 

Jeg sliter litt med at jeg er godt innenfor normalvektig egentlig.. Jeg er i utgangspunktet fornøyd sånn som jeg er nå, jeg kunne bare tenke meg å fikse på litt småpirk. Pluss at jeg satte meg 57 som mål, så jeg må nesten nå det. Men å stå forran kjøleskapet og tenke "er det verdt å putte dette i munnen? Er det verdt det hvis jeg skal forbli i denne størrelsen på grunn av denne matbiten?" Så er plutselig svaret ja som oftest:p

 

Men jeg skal ikke ta til takke med dette, jeg satte meg et mål, så det skal jeg nå. Det får heller bare ta litt tid om det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute og gikk meg en god tur i nabolaget i går kveld, men det var skikkelig kaldt ja. jeg angret ganske raskt på at jeg ikke hadde tatt på lue!

 

nå har jeg vært på SATS. droppet spinningen i dag for jeg har så fryktelig vondt i nakken/ hodet. da ble det bare litt ellipse og styrke i håp om å få musklene til å slippe litt i nakken.

 

i dag er det trening med hesten til langt på natt :) satser på at jeg lager meg litt havregrøt når jeg kommer hjem i kveld! veiing i morgen og jeg har ingen god følelse. dumme dumme kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er absolutt bedre nå. Men det ble sykehustur på meg i går med overnatting til i dag. Eldstebarnet mitt på 5 datt ned fra lekestativ i går på hodet. Ble dårlig med oppkast, ustø gange og bare ville sove. Så ble sendt i ambulanse med blå lys til sykehuset..men det gikk bra da..hjernerystelse..

 

Så det har ikke blitt noe trening denne uka så langt...huff...blir i morra da så får vi se hvordan resten av uka blir. Tror jeg skal snikveie meg i morra bare for å se hvordan jeg ligger ann til mandagen!

 

Dere er jo så urtolig flinke til å trene så er visst bare å henge seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...