Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

ja, jeg skal forsøke å være 55kg den 1. desember. det er bare en mnd til, men jeg håper det skal gå fint...

 

spiser "middag" nå jeg... rakk bare 2 knekkebrød på vei fra jobben til stallen så nå har jeg laget havregrøt (1dl havregryn, 2 dl vann, litt salt. med 1 ts fruktose og vita pro aktiv lettmargarin).

 

ellers så kan jeg meddele at ridebuksene mine begynner å bli store og slaskete ;) akkurat DET er ikke spesielt pent...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

så kjekt med god nedgang selv om du ikke hadde mye trening og noen utskeielser Luciano!;) lurer på om kroppen av og til trenger kanskje å slappe litt av. jeg gikk jo selv ned mer forrige uke når jeg skeiet litt ut og ikke hadde like mye trening som noen uker før..

 

åh tenk å kunne vært under 60 til jul!! misunner dere..:( jeg har som mål å i alle fall ha gått ned totalt 5 kg til jul.. god idè med belønning;) belønningen min trur jeg vil bli noe klær på januarsalget=)

 

i dag ble det gryten med sopp og squash, den har falt godt i smak hos både mannen og meg, så den har vi hatt 1 gang i uken til nå:D videre så har jeg vært på dansetimen som jeg prøver å få med meg hver tirsdag=) det er så kjekk trening syns jeg, og det blir en god tirsdag med først trening og så kan slappe av med god samvittighet å se grey`s anatomy=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som litt avslapning fikk fart på nedgangen for min del iallefall, men trenger litt muskler og bedre kondis også, så det var godt å komme igang igjen ;) Hvor høye er dere da, glemt det jeg... Vi satser på noen kilo ned før jul alle mann, så blir det shopping på salget, he,he...:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selv om jeg nærmer meg målet så ser jeg (og kjenner jeg) at jeg trenger treningen! nå har jeg vært på spinning og har trent litt styrke. i kveld blir det trening med hesten til langt på natt!

 

høyden er jo ganske relevant for vekten ja. jeg er ca 165-166 cm, i følge passet mitt er jeg visst 166... kanskje vi burde sette inn BMI'en også i signaturfeltet? eller høyden?

 

i går spiste jeg tapas på escalon sammen med venninnen som jeg vanligvis trener med. det var ikke akkurat slankemat, men det var belønningen for de første 5 kiloene av (fra 65 til 60). belønningen var litt forsinket pga venninnen min sitt beinbrudd og sykehusopphold :)

 

 

ha en fin onsdag alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! da er det bare til å henge i både med treningen og maten!

 

jeg klarte å spise en HEL hvitløk i tapasen min i går :)

jeg forstod ikke hva det var for en "grønnsak" før den var på vei ned i magen. i dag frykter jeg at jeg lukter som en skunk så jeg har hamstret både tyggis og frisk på vei til jobb. Nå tygger jeg i vei! :)

 

hvor høy/ tung er du ia23? har du satt deg et mål eller delmål?

 

i januar for snart 2 år siden var jeg litt over 69 kg. det er over 10 kg mer enn jeg er nå. jeg var nok litt tyngre enn jeg burde den gangen, men jeg var langt i fra det som folk flest oppfatter som feit.

jeg tenkte litt på dette i går: 10 kg - det er en vaskebøtte full med vann det! jeg lurer på hvor jeg egentlig oppbevarte alle de kiloene...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det sååå godt på meg selv og klærne mine at jeg har gått ned 6-7 kg den siste tiden. Har egentlig ikke vært så mye tyngre enn 63, bortsett fra da jeg gikk gravid og veide 85 :eek: og i tiden etterpå var jeg en del tyngre. De siste årene har jeg ligget mellom 58-64. Folk ser det ikke så godt på meg tror jeg, men jeg merker det jo veldig godt selv. Den siste uka har noen kommentert det, og det er jo hyggelig. Er nok mer synbart når jeg kommer ned i "matchvekt" eller møter noen som ikke har sett meg på en stund :confused: Hvitløk er jo egentlig ikke så sterkt når man får det i maten, men likter sterkt en stund etterpå. Du er vel rene Asiabutikken du nå da, he,he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 69 er uten tvil det tyngste jeg noen gang har vært. :) jeg fikk helt sjokk da jeg veide meg hos bedriftslegen. da hadde jeg ligget strak i ukesvis med ryggen min og det var like etter jul så det var sånn sett ikke rart at jeg hadde gått opp.

jeg husker det som i går da legen fortalte meg at: "du er overvektig. nå er du 25 år - tenk hvordan du vil se ut når du er 40 eller 50!!!"

 

kanskje ikke akkurat velvalgte ord i og med at legen ikke kjente meg i det hele tatt, men det gav meg ihvertfall et SOLID spark bak! en annen person kunne kanskje reagert helt annerledes på en slik uttalelse....

 

jeg har pleid å ligge mellom 60 og 65 de siste årene. før det var jeg mellom 55 og 60, men det begynner å bli noen år siden gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh det var litt godt at du tørte å skrive at du veide 69 kg Chenok!! jeg var litt flau og vegra meg til å skrive hva jeg veide når jeg begynte.. dere er jo så flinke og veier så lite nå:) 10 kg er jo kjempe bra!! det er så hyggelig når folk legger merke til en har blitt mindre;) jeg har også ligget mellom 60-65 de siste årene-mye av grunnen er at jeg har trent mye styrke. jeg tok en test på sats hvor det ble målt fett og muskelmasse i mai i år og da låg jeg på under snittet på fett og over på muskler. men det er jo alltid det vekttallet som en har lyst at ikke skal være så stort selv om det er muskler..

 

etter bryllupsreisen i år så veide jeg ca 67!!:/ jeg er ca 163 cm. nå veier jeg 64,7. delmål er 5 kg. skulle jo ønske jeg også kunne hatt som mål å gå ned til 55 kg, men det er så lenge siden jeg har veid det at jeg ikke husker det en gang! forrige gang jeg hadde veldig vellykket nedgang så klarte jeg å komme meg ned til 58 kg. så det realistiske målet får vel bli 58 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det skrevet mye:p 69 sier du, Chenok? Jeg startet på 73, bikket vel akkuratt 74 en periode også tror jeg.. Er det ikke awsome å veie under 60 kg? :)

 

Forresten så har jeg aldri pleid å ligge mellom 55-60 kilo, jeg ANER ikke når jeg veide 60 kg sist.. Må være lenge siden, og jeg er akkuratt fylt 21 så.. Men jeg synes egentlig bare det er kult at jeg veide så mye, at jeg har hatt en bmi på 25 (eller var det 26?) og har klart å forandre meg selv så mye både fysisk og mentalt. Synes det bare er kult^^

 

Også er jeg 167 cm høy, hvis noe lurte.. Ehm.. det er vanskelig å skulle være med på alt dere har snakket om nå, dere speed-prater!! =p Eller så er det bare jeg som har så mye å gjøre om dagen at jeg ikke legger merke til hvor inaktiv jeg er.. Blir lite internett-daffing, men jeg får i alle fall trent og spist ok midt oppi alt dette stresset mitt. Det er kult, for de siste 2-3 ukene har sugd både kostholdsmessig og treningsmessig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gjett hva? det var så travelt i morges at jeg rett og slett GLEMTE hele veiingen!

jeg får ta det igjen i morgen tidlig :)

 

ia23: jeg synes ikke du skal være flau, men jeg forstår deg. jeg synes du er flink som tar deg selv i nakken og gjør endringer i livet/ kostholdet når du ser at vekten går i en retning som du ikke ønsker. dette skal vi klare!

 

Katza: jeg er virkelig imponert over deg. jeg synes også det er kult at vi klarer å ta oss sammen når vi først har vært tyngre enn det som er bra for kroppene våre - og jo jeg synes det er awsome å veie under 60!

 

jeg har en del muskler jeg også - er ikke noe lite persilleblad :)

 

jeg var ca 57-58 da jeg ble sammen med han som i dag er samboeren min. allerede da ønsket jeg å gå ned et par kilo. siden den gang har det nok blitt litt for ujevne måltider, sene middager og helgemat i ukedagene :)

- men nå skal det bli bra!

 

i går ble det 3,6 TP (spinning og styrke på sats + sprangtrening med hesten). i dag skal jeg svømme med en venninne og gå en tur til fots med hesten først så da satser jeg på å få rundt 4 TP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører vi hvordan det har gått imorgen Chenok, sikkert veldig bra siden du er sååå flink til å trene. Lå over 15 tp i starten av slankingen her, men etter at sykkelen har blitt satt i boden, blir det mindre. Men i dette fine høstværet er det jo herlig med noen gåturer også da siden jeg ikke kan løpe med de ubrukelige knea mine :eek: Så nå prøver jeg å få mellom 7-10 tp fremover. Skal en tur på sykehuset etter hvert, og må ta det med ro en 2 ukers tid, så den harde treningen får vente til juletider....Ellers er jeg på timer med step og aerobic 2 ganger i uken. Styrketrening måååå jeg bare få til her hjemme noen dager i uken, men er dårlig på å trene styrke alene!

Jeg legger inn alle måltider omtrent her på vektklubben, og sveiper innom nesten hver gang for å se om noen har skrevet noe her :) Jobber mye på pc hjemme og på jobb, så det er nok jeg som speed prater, he,he :)

55 kg på deg som er 167 er jo ganske lite da Katza? Men under 60 blir jo deilig for alle oss her =) Dette SKAL vi klare :) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg svipper også innom når jeg tar meg en 2 min pause fra data-arbeidet. noen tar røykepauser - jeg tar en liten time-out på forumet :)

 

jeg merker faktisk at jeg helst vil trene hver dag nå, men så er det dette med at tiden ikke alltid strekker helt til selv om dagene går i ett fra 630- rundt kl 23. jeg må bli flinkere til å ta det med ro! :)

jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli slik at jeg vil trene hele tiden. jeg kan nemlig være ganske bedagelig anlagt - spesielt hvis ryggen er vond.

noen ganger kjenner jeg at kroppen rett og slett har fått litt for mye aktivitet slik at jeg blir nødt til å ta en dags pause eller å trene noe helt annet, men så er det tilbake på trening igjen!

 

mandag kveld ble hesten og jeg nærmest blåst av veien av en stor lastebil i altfor stor fart når jeg leide han tilbake til stallen etter en dressurtime. hesten ble veldig redd og jeg falt. jeg mistet hesten og slo ryggen. heldigvis ble hesten stående rolig selv om han var redd, men ryggen min er ganske crap nå. den har jo vært bra i nesten to mnd nå :) jeg ble utrolig forbanna og jeg mener jeg vet hvem sjåføren er - og jeg tror han gjorde det med vilje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske sjåfører :) Blir så sint når ikke sjåførene tar hensyn til folk med hund eller hest langs veiene. Red med vilje litt langt ut i veien på smale plasser slik at sjåførene måtte roe ned og vente til vi kom ut på bredere vei med å kjøre forbi. Lettere med hund da kan jeg jo gå ut i grøfta når det kommer spesielt store biler, men det er jo ikke slik det skal være på veier uten fortau( som det kun er her jeg bor). Gående, syklende og ridende har like stor rett til å ferdes på veien ! En gang slo venninna mi en pisk etter bilen som presset seg forbi over en trang bro slik at det bare var et par cm mellom henne oppå hesten Det var vel å gå litt over streken, men hun ble skremt og sint. Gud hvor sint den sjåføren ble. Han stoppet bilen over broa og skjelte henne ut etter noter. Han hadde selvfølgelig ikke gjort noe galt eller farlig. Har hørt om hester som har sparket ut et bein også hvis bilen kom for nær :eek: bilisten måtte dekke skaden selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... forrige gang den samme lastebilen kom kjørende i full fart med masse lys på i mørket gjorde jeg nemlig som deg - gikk midt i veien for at den skulle senke farten slik at vi kunne passere hverandre ett sted der veien ikke var fult så smal...!

da reagerte han med å kjøre HELT opp i rompen på hesten min (fremdeles med masse lys på lastebilen). det var helt mørkt, kraftig regn og mye vind. hesten ble mer og mer urolig så jeg snudde han rundt for å gi tegn til sjåføren om å holde avstand. da kom han ut av bilen og brølte til oss. jeg tror mandagens "stunt" var en hevn fra sist rett og slett. :)

 

jeg blir ekstra sint og skuffet fordi jeg kjenner sjåføren litt fra før. jeg vet han er ufyselig og ufordragelig, men jeg vet også at han er vandt med hester og at han vet hvordan de reagerer.

 

da hesten var 5 år og jeg nettopp hadde kjøpt han ble han påkjørt av en landcruiser som kjørte bak oss. veien var fint bred nok til oss begge, men han kjørte så nærmt hesten at han kjørte i den bakfra. han hadde riktig nok veldig lav fart så hesten ble ikke skadet, men hesten mistet balansen og landet på framskjermen på bilen. det ble en kjempebulk som jeg/ min forsikring måtte dekke.

mannen oppgav falsk forklaring og sa at "hesten hadde løpt ukontrollert ut i veien og hoppet opp på bilen hans" (!).

jeg kjenner ikke mange hester som løper med rompen først... :) og alle som har sett min hest vet at den ikke "løper ukontrollert". han er usedvanlig rolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh tusen takk Chenok!:) jeg synes du er kjempe flink!! åh de med store lastebiler skal alltid oppføre seg som de eier veien fordi de har det største kjøretøyet!! det er skikkelig ubehagelig! det var godt det gikk bra med hesten og deg, selv om det var dumt du skulle få vondt i ryggen igjen..:)

 

så flink du òg er Luciano med treningen! jeg prøver å få til ca 10 tp. hadde jo et par uker der jeg trente opp til 15, men trur kanskje det var litt for mye, klarer ikke å holde opp det antall i lengden, skal jo studere og jobbe utenom pluss værme folk:P

 

i dag har jeg jobbet med skule og jobb i 10 timer og er helt ferdig! får håpe litt gåing og stå i 8 timer hjelper i alle fall litt på:) orket ingen trening i dag, men skal på trening i morgen tidlig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært på SATS på ukens siste morgentrim. hadde med meg en venninne i dag fordi jeg har fått "kompiskort" i posten fra SATS slik at jeg kan ta med med tre venner gratis i en uke :)

 

nå spiser jeg victors frugtsymfoni med vanilje kesam. :)

(victors frugtsymfoni er en eske med 15x100gr poser med ulike typer frukt. kan brukes frossen i smoothies eller tines og spises med kesam. kjempegodt! kjøpte den på coop xtra)

 

jeg ligger som regel på 20-25 TP pr uke. for å klare det trimmer jeg gjerne samtidig som jeg treffer venner: går en tur på fjellet, sykler eller svømmer.

jeg har to jobber og "den derre hesten" i tillegg, men alt går hvis jeg bare vil det sterkt nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...