Gå til innhold

Ut av sofaen!


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært inne her noen ganger og hatt mye inspirerende lesning, har jeg også bestemt meg for å gjøre noe med min overvekt.

 

Jeg har vært inne her før, for 2 - 3 år siden, og hadde mye glede og inspirasjon av forumet. Det hjalp meg til å holde stabil vekt i et par år, nå har det dratt seg på 10 kg de siste 2 årene, og jeg må gjøre noe skal jeg beholde helsa.

 

Min vekt 1.9.2010 var 107,3 kg, jeg er 178 cm høy. Mitt mål er å komme ned på 75 kg, og det må ta den tiden det trenger for å komme dit. Jeg har det ikke travelt. I første omgang bruker jeg vektklubben og forumet her som hjelpemiddel, har gått på kurs tidligere. I 2000 og var da nede i 89 kg etter 2 kurs. Skal vurdere kurs eller nettkurs etterhvert.

 

Jeg er i full jobb og har personalansvar, har det hektisk i perioder, men trives med det. Jeg reiser mye - noe som gjør det vanskelig å få ordentlig struktur på mat og trim. Men det er ingen unnskyldning, planlegging er løsningen her.

 

Jeg har samboer, bonusbarn og bonusbarnebarn og lever et nokså aktivt liv. (Alt er relativt.)

 

De siste årene, har mye skjedd i mitt liv, noe som har bidratt til at jeg ikke har hatt fokus på egen helse og kropp. Jeg kan bruke mye energi for å forklare min overvekt, men det har ingen hensikt og er ingen unnskyldning. Nå har tiden kommet for forandringer, jeg er klar! Jeg må si at den som har inspirert meg mest til dette her inne nå, er Frufleksnes og de andre som følger henne. Derfor vil også jeg inn i dette forumet.

 

Jeg gleder meg til dette, skal etterhvert legge ut min vekt og mine mål.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Heisann !

 

Så kjekt at du har laget din egen tråd her :)

 

Gleder meg masse til å følge deg på vei nedover. Jeg tror at dette forumet kan gi oss masse motivasjon til å klare det.

 

Lykke til, dette klarer vi vet du :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei SofaQueen og velkommen her!! Så flott at du har tatt valget og ønsker å endre livsstil....da er man kommet langt på vei!! :)

Jeg er glad og ydmyk over å kunne inspirere noen til å ta grep i sitt eget liv.

 

Det blir spennende å følge deg fremover....ønsker deg lykke til!!!!! :)

 

Hilsen FruFleksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige meldinger, jeg synes dere er utrolig flinke til å ta imot oss nye og hjelpe oss på vei. Jeg gleder meg til denne reisen sammen med dere, merker alt at jeg ikke bare har meg selv å forholde meg til med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Ikveld har jeg vært ute og spist på restaurant med gamle kolleger. Jeg tok noen gode valg synes jeg, spiste laks på grønnsaksseng (eller lign) Det var en del saus og fett rundt omkring, men jeg prøvde å legge igjen så mye som mulig av det. Drakk farris til maten og kaffe til dessert. Det best av alt, ingen merket noe, er så lei av å fortelle at jeg slanker meg og så blir jeg bare større og større.

Sa jeg ikke ville ha dessert fordi vi har vært ute og reist og da har jeg spist mye brun mat på restaurant og bodd på hotell, at jeg må bremse litt. Det var helt ok og akseptert selvom de andre bestilte store desserter.

 

Er stolt av meg selv. Tror jeg har holdt meg innenfor mine 1600 idag også, men det ble ingen trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!

 

Jeg har funnet ut etter 1 1/2 år på kurs nå at det er hodet som må omstilles mest ikke kroppen. Er hodet på plass følger kroppen etter.

Jeg sleit veldig med reiser og restaurant besøk. Jeg fant ut etter hvert at man må ta med seg endel av hverdagsvanene på tur og en god posjon sunn fornuft. Det ser jo virkelig ut som du har fått taket på det på dette restaurant besøket. Ønsker deg lykke til videre :)

 

Vinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var når du var ute å spiste med jobben :)

 

Kjente meg sånn igjen med det du skrev angående å fortelle at du slanker deg også blir du bare større og større. Jeg har nesten ikke fortalt noen denne gang at jeg går på kurs. En god vennine, som er en fantastisk støtte for meg vet det, og min mor som jeg går på kurs sammen med og selvfølgelig mann :)

Det føles så mye bedre, nå skal de bare få se hvor gode vi er !!!

 

 

Ha en nydelig fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...inn i varmen, SofaQueen!!

Du har tatt et kjempegodt valg i å bli en del av denne gruppa!!

Her er det veldig mye støtte, godord og tips å få. Og ike minst; Inspirasjon :)

Synes du har vært flink og gjort gode valg allerede!!

Blir moro og se resultater etter hvert!!

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat fra veiing imorges var ikke så bra som håpet! -0,5 kg siden 1.9. Tror det har noe å gjøre med at jeg spiste fårikål til middag igår, og føler at den enda sitter som en klump i magen! Har ellers fulgt opplegget bra, det går liksom av seg selv - merker at jeg føler meg bedre i kroppen - ikke minst fordi jeg trimmer regelmessig.

 

Og tusen takk for svar og kommentarer på tråden, dette er et hyggelig sted å være!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0' date='5kg på 5 dager er bra!!!! Gratis :)

Du ser jo at det funker, så bare stå på :)

Lykke til videre![/quote']

 

Ja, tusen takk - når du sier det sånn er det kanskje ikke så verst!

 

Du har vært utrolig flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger på mine 500 gram, håper det blir litt mer neste uke.

 

Igår kveld sanket jeg inn over 6 trimpoeng! Gikk tur til en topp i nærheten, det tok 2,5 timer og var bratt stigning! Kroppen er ganske mør idag, men god - jeg svettet mye og sov som en stein inatt!

 

Idag skal jeg ta det moderat med trimmen, vet at hvis jeg går for hardt ut så orker jeg dette bare i 14 dager! Tar en hviledag innimellom (med f.eks. husarbeide). Har trimsykkel i stua, skal ta 10km på den i løpet av kvelden.

 

Ha en fin tirsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det 5 km på trimsykkel i stua, bedre enn ingenting. Kjenner enda "fjellturen" på mandag i musklene.

 

Jeg har en utfordring i helga: skal utenlands og er tilbake på tirsdag. Jeg mente at jeg har liten kontroll på mat og trim på en sånn tur, men det er jo bare tull! Det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen, og det er jeg som bestemmer hvor mye jeg skal bevege meg!

 

Må jobbe litt mer med denne tanken, men har tro på at dette skal gå bra!

 

Jeg trenger litt hjelp fra dere, tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg skal også en tur til utlandet neste uke. Skal til Mallorca i 8 dager, kjenner også at jeg sliter litt med det.

 

MEN hvorfor skal det ikke gå bra, de har jo grei sunn mat der også. Så vi får bare passe på hva vi putter i munnen som du sier. Dette skal vi klare :(

 

God tur, kos deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Å reise på tur er en utfordring, ingen tvil om det.

Selv var jeg på tur til Frankrike i sommer, men klarte å redusere vekten like mye som om jeg hadde vært hjemme.

Det er tankene/ holdningene våre som avgjør om det bli suksess eller fiasko på tur. Man må rett og slett bestemme seg på forhånd. Feks kan du gi deg selv lov å spise dessert 1 dag, den du ser har minst kalorier. Når det er planlagt, er det ok. Bestiller du dessert neste dag også, er det en sprekk/ utskeielse.

 

For hver gang du klarer å holde deg til avtalen du har med deg selv, styrkes selvtillitten og troen på å klare dette prosjektet :)

 

Andre tips:

smør matpakke til flyturen (Polarbrød, tortilla eller pita fylt med magert pålegg og litt grønt)

 

unngå fritert mat

 

spis salater (bestill dressing i egen skål)

 

lite eller ingen alkohol

 

spis litt FØR du går på restaurant (knekkebrød eller frukt)

 

ta med noen Wasa sandwich (har reddet meg mange ganger)

 

kjøp inn en stor pose med god frukt du liker, ha det på hotellrommet + et par frukter i vesken

 

ta en ekstra tur, oppsøk en av parkene der du er; gå raskt og forbrenn litt

 

taxfree: styr unna godteri avd, bruk heller penger på skjønnhets og velvære produkter

 

Kjøp deg et fint plagg som er litt for lite, som gjerne koster litt. Da blir det et flott mål å strekke seg mot!!

 

Lykke til og husk det er du selv som bestemmer hva du spiser!!

Riktig god tur!! :):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd og innspill!

 

Jeg vet at det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen. Jeg skal ikke bo på hotell og ikke spise så mye på restaurant. Utfordringen ligger i å drikke nok vann, spise ofte nok, og unngå store, koselige måltider med mye vin om kvelden. Men, dette har jeg taklet tidligere - må bare ta noen runder med meg selv på forhånd. Hvis alt tas etter innfallsmetoden, er det lett å miste kontrollen. Må ha frukt og vann tilgjengelig. Tar med skritteller, det er motiverende.

 

Tur-bevegelse er ikke noe problem, nok hunder å lufte, det er opp til meg!

 

Gikk en drøy times rask tur med en kollega igår kveld, trimmen er i rute.

 

Drar imorgen kveld etter jobb, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...