Gå til innhold

Ut av sofaen!


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Kuldegrader? Ugh.... Her var det 4 grader på plussiden heldigvis, men kjente godt at dersom dette fortsetter må jeg nok finne frem en tjukkere jakke. Problemet er at det fortsatt er relativt mildt på dagtid. Vanskelig tid å kle seg på dette.... Akkja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Igår gikk jeg 40 min fra jobb for å hente bilen på verksted. Det var jo greit, men jeg hadde kjøpt en "bakke" (4kg) med medisterdeig på tilbud, som jeg måtte bære med meg i en bærepose. Og det var veldig tungt, måtte skifte hånd ofte, så ta den på skulderen for å avlasten armene etc. - sånn holdt jeg på til jeg var fremme god og svett.

 

Jeg har nå gått ned ca. 4 kg, det vil si den samme vekten som jeg bar med meg igår. (Medisterdeig er jo masse fett også, så det ble virkelig som om det var det jeg hadde gått ned) Utrolig hvor tungt dette var å bære, og tenkt hvor mange kilo jeg bærer ekstra hver dag! Dette var en tankevekker!

 

MEN - tenk på alle dere som har gått ned 10-15-20-30-40-50-60 kg, det er helt ufattelig tung. Dere burde neste forsøke å gå med en pose med noen kilo i for å se hvor tungt det er, og visualiere hvordan de kiloene vi veier for mye belaster kroppen!

 

Kanskje dette er et motivasjonstriks hvis moralen blir litt slapp, ta en sekk med 10-15 kg vekt på ryggen og gå en times tid!

 

PS: Jeg har ikke tenkt å spise medisterdeigen, den er til andre folk i familien uten for mange kilo på kroppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en runder 10 kilo ned kan man begynne å regne 10 liters vannbøtter. Jeg burde går rundt med 3,5 fulle vannbøtter, jævlig tung å bære!

Men reduksjonen er jo fordelt jevnt over hele kroppen.

 

At det er lettere og et annet liv etter stor vektreduksjon er ikke å tvile på. FruFleksnes har tidligere bekrevet alle de ubehag som hun hadde når hun var på det største, mange ting er velkjent der for meg også.

 

Lykke til oss alle på videre fremdrift og vektreduksjon samt bedre livskvalitet.

 

NB. Innkjøpet ditt blir sikkert til deilige medisterkaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inn I Bunaden

Åh, så fin opplevelse - det blir veldig håndfast hvor mye en har gått ned når en kan sammenligne det slik.

 

Gratulerer med nedgang, lykke til videre, og tusen takk for fine ord i tråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang om en dame som for hver 2 kilo hun gikk ned gikk på butikken og kjøpte en 2 kilos melpakke. Disse samlet hun i en bossekk og løftet på innimellom for å kjenne hvor mye hun har gått ned. Og ja det blir jo ikke det samme siden vi går ned over hele kroppen, MEN de 4 kiloene er jo ekvivalent med det trykket som har forsvunnet på knærne dine! 99% av vekten forsvinner jo over knærne så for hvert eneste skritt har knærne dine nå 4 kilo mindre trykk på seg. Stakkars stakkars knærna være sier bare jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en rar opplevelse. Og du gikk jo bare i 40 minutter, det vi har på kroppen det er jo med oss hele døgnet!

 

En gang jeg slanket meg , så kjøpte jeg sånne glass steiner på Ikea og for hver gang jeg hadde gått ned så veide jeg opp steiner og la det oppi en kjempestor vase som jeg har stående på gulvet.

Det ble dekorativt å se på , men viktigst av alt minnet det meg på hvor mye jeg hadde dradd på. Innimellom så måtte jeg løfte på denne vasen for å minne meg på hvor mye det var.

Fin motivasjon var det!! Kanskje jeg burde kjøpt noen flere steiner nå..... skal tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være slik at hvis du går i morgen på vekten så ville du få den reduksjonen du savner i dag. Les hva jeg har skrevet i dag i min tråd, omtrent samme skuffelse.

Resultater kommer hvis du følger programmet, det er det ikke noe tvil om. Du kan bli noe sta som motreaksjon for å sette inn et ekstra støt mot neste mandag.

 

Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei og takk for mange hyggelige ord! Jeg velger å ikke fokusere bare på vekten, jeg føler at formen er blitt betraktelig bedre. 4,5 trimpoeng igår og 5,1 på søndag. Føler at kroppen sakte blir mindre og at jeg orker mer.

 

Kanskje det er muskler som veier så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre, er rart med stillstans når man følger opplegget til punkt og prikke, men slik er kroppen! Jeg hadde stillstans for 2 uker siden og nesten stillstans forrige uke til tross for ørten trimoeng og ingen sjokolade eller noe. Forrige uke ble det nesten ingen trimpoeng og dåp med pittelitt kaker og slo til med nesten en kilo ned - logisk? nei!

 

neste uke får du det igjen ;) Og det er tross alt ikke vekten som betyr noe, men at man føler seg friskere! Lykke til videre, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Igår prøvebakte jeg havrekjeksen til Fruflex, de ble kjempegode, alle hjemme synes de var gode. Litt jobb ja, men veldig tilfredstillende å ha en boks full av hjemmebakte kjeks. Jeg laget 2x20 stk. av den deigen, resten kastet jeg - det dekket akkurat 2 brett i ovnen.

 

Skal også bake en ladning med knekkebrød, men oppdaget for sent igår at jeg manglet et par ingredienser solsikkefrø og sesamfrø. Blir nok laget i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har sett en fin dunkåpe på nett, Bergans Down parkas til nærmere kr. 3000,-!!

Ikke det at jeg har tenkt å kjøpe så dyr vinterjakke, men jeg synes det er gøy å se hva som finns og prøve størrelser for å motivere meg til videre nedgang.

 

Jeg dro til et stort utsalg i nærheten, og ble møtt av en ekspeditrise som overså meg helt. Først prøvde jeg 3 treningsjakker som hang på et stativ med 50% avslag, og hun sa det var i orden at jeg prøvde (mens hun drev med PC'n) Jeg prøvde dem og lurte egentlig på alt mulig med softcell og skall etc, men jeg gadd ikke å spørre den avvisende ekspeditrisen (ganske ung og ikke slank)

 

Jeg ga opp jakkene og gikk videre til dunparkasen til 3000 kr. - da måtte hun ekpedere enn mann som krevde oppmerksomhet i nærheten av meg, og jeg fikk spurt henne om hun hadde den sorte i xl dame - da sa hun at "nå står du ved xl herre og den er 2 størrelser større enn xl dame, dessuten er dame innsvingt i livet og det passer ikke til deg" ! Jeg viste henne at den jeg hadde på faktisk var xl dame i en annen farge, og da sa hun bare at sort er utsolgt i xl over hele byen, så gikk hun tilbake til pc'n!!!

 

Da ble jeg veldig sikker på at jeg verken skal handle dyre klær på Intersport eller noe fra Bergans, makan til uforskammet jente/dame. Jeg er ganske robust - så jeg overlever en sånn kommentar, men jeg får jo lyst til å si henne noen sannheter. Kankskje min lommebok er tykkere enn en ung slank persons lommebok, og det er jo penger og service hun lever av. Får lyst til å rapportere henne, men gidder ikke bruke mer energi på det. Nok at jeg får det ut her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Herregud for en uforskammet drittkjerring! Snakk om serviceminded..... Jeg ville spurt henne om navnet på sjefen hennes. Ikke nødvendigvis rapportert henne, men gitt henne en støkk ihvertfall... Lett å si i etterpåklokskapen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Da hadde jeg blitt arg og spurt henne hva hun mente!!!! Lett å komme på kommentarer etterpå. Vi kan si hva vi vil, men slikt sårer. Etter år med sånne kommentarer og blikk, mister mange av oss sakte men sikkert selvtillit og stolthet. Ingen tvil om det.

 

Jeg merker at jeg får en helt annen service i butikkene i dag enn da jeg var 147 kg. Da var det knapt en selger som enset meg, aldri et smil eller hyggelige ord. Det er jammen meg for gale. Hele samfunnet vårt er slik. Tungvektere blir mye mer neglisjert enn slanke. Er jeg helt på villspor eller?

 

Drit i å gå inn igjen i den butikken. Du finner en flott jakke et annet sted ;)

 

Så kjekt at du fikk laget kjeksene. Veldig tilfredsstillelse å ha fulle bokser. Husk å ikke spise for mange. Jeg har flere ganger vært på vei til boksen og så snudd igjen.

Sier til meg selv "du må vente til i morgen" hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sagt det som er viktig, denne butikken har mistet en pengesterk kunde. Men det skulle ikke være slik å bli neglisjert på denne måten med så uforskammede kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg blitt arg og spurt henne hva hun mente!!!! Lett å komme på kommentarer etterpå. Vi kan si hva vi vil' date=' men slikt sårer. Etter år med sånne kommentarer og blikk, mister mange av oss sakte men sikkert selvtillit og stolthet. Ingen tvil om det.

 

Jeg merker at jeg får en helt annen service i butikkene i dag enn da jeg var 147 kg. Da var det knapt en selger som enset meg, aldri et smil eller hyggelige ord. Det er jammen meg for gale. Hele samfunnet vårt er slik. Tungvektere blir mye mer neglisjert enn slanke. Er jeg helt på villspor eller?

 

Drit i å gå inn igjen i den butikken. Du finner en flott jakke et annet sted ;)

 

Så kjekt at du fikk laget kjeksene. Veldig tilfredsstillelse å ha fulle bokser. Husk å ikke spise for mange. Jeg har flere ganger vært på vei til boksen og så snudd igjen.

Sier til meg selv "du må vente til i morgen" hihi[/quote']

 

Annen avsnitt i innlegget ditt er jeg stortsett enig i, men med små differenseringer.

 

Jeg tror nemlig at noe av det at man blir oversett som tjukk har noe med oss selv å gjøre. Vi skammer oss for kroppsfylden dypt inni oss. Vi har utviklet mekanismer hvordan vi dysser det ned, vi ler, kanskje gjør vi til og med vitser over hvor tjukk vi er. Men dypt inni oss er vi fortvilet. Vi vil ikke lagt bli merke til pga. at vi er så stor. Vi ønsker at folk ser våre indre verdier, våre tanker, våre handlinger og adferd.

Derfor går vi kanskje rundt med en yttre beskyttelse som sier, ikke ser på meg, kanskje sender vi "bad vibrations", vi ønsker ikke oppmerksomhet for å kunne slippe de granskende blikkene til folk.

 

Nå, siden du beveger mot det normalvektige, har du en helt annen utstråling. Du sier med kroppen "Yes, I can", du er happy, selvbevisstheten har fått et løft av dimensjoner.

 

Yes, I will!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det var kloke ord!

Jeg er så enig , så enig. Mye ligger hos oss selv.

Jeg er så heldig å ha god økonomi, men jeg kvier meg likevel for å gå i enkelte butikker. Føler meg ikke bra/ fin nok...og tenk om de bare har klær som er for små til meg .......det er så flaut. Særlig hvor det er litt eksklusive merker og ekspeditrisene ser ut som de er klippet ut av en reklame. Jeg vet det er dumt, men jeg greier det bare ikke.

Men man har lov til å bli forbannet når man blir behandlet dårlig.

Det er jo vi voksne som er den kjøpesterke gruppen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Annen avsnitt i innlegget ditt er jeg stortsett enig i' date=' men med små differenseringer.

 

Jeg tror nemlig at noe av det at man blir oversett som tjukk har noe med oss selv å gjøre. Vi skammer oss for kroppsfylden dypt inni oss. Vi har utviklet mekanismer hvordan vi dysser det ned, vi ler, kanskje gjør vi til og med vitser over hvor tjukk vi er. Men dypt inni oss er vi fortvilet. Vi vil ikke lagt bli merke til pga. at vi er så stor. Vi ønsker at folk ser våre indre verdier, våre tanker, våre handlinger og adferd.

Derfor går vi kanskje rundt med en yttre beskyttelse som sier, ikke ser på meg, kanskje sender vi "bad vibrations", vi ønsker ikke oppmerksomhet for å kunne slippe de granskende blikkene til folk.

 

Nå, siden du beveger mot det normalvektige, har du en helt annen utstråling. Du sier med kroppen "Yes, I can", du er happy, selvbevisstheten har fått et løft av dimensjoner.

 

Yes, I will![/quote']

 

Bra skrevet, Good4me!! ;)

 

Jeg tror nok mange slanke ser ned på overvektige!

 

For noen uker siden ble jeg litt overrasket over mine egne holdninger. Jeg satt på bussen....på andre siden satt en kvinne i 20 årene, sånn ca 160-170 kg. Hun tok opp en 200 grams melkesjokolade fra posen. Hun spiste hele opp på den korte bussturen. Knakk ikke av noen ruter. Neida, hun dro ned innpakningen, og spiste seg målbevisst nedover sjokkisen. Jeg satt der helt oppgitt og tenkte, det der er helt tragisk. Hadde jeg tenkt det samme om hun veide 60 kg?? Neppe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Er enig at mye av neglisjeringen ligger i vår egen skam. Samtidig mener jeg at det er media mm som har skapt dette fokuset så gjør at vi kjenner på en annerledeshet, pinlighet mm... Vi har alle våre ting vi sliter med, men overvekt er noe som er veldig synlig. Jeg har f.eks ei venninne som sliter med det motsatte; hun er så tynn at mange tar henne for å være anorektiker. Dette er for henne et problem, men hun sier at hun føler at de ser annerledes på overvektige; anorektikere er det synd om mens overvektige bare har dårlig selvkontroll og sees ned på...

 

Men jeg tror vi må våge å være stolt av kroppen vår - uansett 50 eller 150 kg! Utstråling kommer innenfra! Er man stolt og glad i seg selv, tror jeg at dette vil overskygge både vekt og andre "skavanker" Og vi trenger flere stolte kropper i alle størrelser og fasonger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Mange kloke ord her, kjenner på mine egne holdninger og fordommer iblant. Veldig lett å bry seg med noe man ikke har noe med (i tankene). Jeg kan tenke om en overvektig person - at det er så forferdelig synd og bortkastet at vedkommende ikke gjør noe med sin situasjon, men det har jeg ikke noe med og ingen forutsetening for å tenke. Men, det er velding kjapt gjort.

 

Har også opplevd å være veldig attraktiv for personer fra andre verdensdeler, fordi det der er statussymbol å ha stor rompe! Jeg trodde de fleipet med meg, men har senere forstått at det faktisk var sånn. (Jobbet i restaurantbransjen for lenge siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg har også opplevd å være populær blandt afrikanske menn. Merker det hver gang jeg måtte finne på å gå på byen. Jeg har verdens beste samboer, og er på ingen måte interessert, men av og til kan det være godt å få litt oppmerksomhet på grunn av kroppen min og ikke bare på tross av den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...