Gå til innhold

Ut av sofaen!


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

1 kg ned denne uka og jeg er kjempefornøyd. Har ikke gjort noe spesielt, bare fulgt planen som normalt. Jeg veier ikke maten og skriver opp kun når det er noe jeg ikke er helt sikker på innholdet av. Men, dette er til å leve med - sakte men sikkert kryper vekten nedover! Og jeg føler at jeg lever et normalt liv uten å forsake noe!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Har vært ute en tur i lunsjen og kjøpt meg boblekåpe!! Var på G-sport som hadde en veldig fin variant, litt innsvingt og med hette. Denne satt som spøtta på og det gjør ingenting om den blir litt løsere etterhvert. Nå kan vinteren bare komme :-)

 

Dette var min første belønning på mine første (nesten) 5 kg ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Har vært ute en tur i lunsjen og kjøpt meg boblekåpe!! Var på G-sport som hadde en veldig fin variant' date=' litt innsvingt og med hette. Denne satt som spøtta på og det gjør ingenting om den blir litt løsere etterhvert. Nå kan vinteren bare komme :-)

 

Dette var min første belønning på mine første (nesten) 5 kg ned!![/quote']

Herlig!! Gratulerer med ny kåpe.....herlig med en sånn belønning:);)

 

Håper selgeren var hyggeligere enn hun du traff på sist gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Imorgen blir det årets andre lutefiskmiddag!

 

Masse fisk, en potet, litt baconbiter, ertestuing, tyttebær, sennep og litt ribbefett!

 

Munkholm og et lite glass akevitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg måtte ta en tur innom deg og si tusen takk for alle de supre tilbakemeldingene på tråden min! Jeg setter stor pris på de! Livet har vært mer enn gjennomsnittlig hektisk i det siste så har hatt så dårlig tid til å oppdatere meg på andre sine tråder,håper det blir litt bedre fremover!

 

Håper lutefisken smakte, har faktisk aldri smakt det, men kunne godt tenkt meg å smake det ;)

 

Håper helgen har vært fin så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Vekten står på samme nivå som sist uke, skuffet over det. Men, jeg har ikke trent i det hele tatt denne uka, og jeg har drukket lite vann. Noen ganger blir det sånn, skal trene for fullt igjen fra idag og drikke mye vann.

 

Lutefisken og akevitten var god den, synes det nesten blir julestemning når vi spiser et sånt måltid! Vi prøver å strekke julematen utover - synes det blir altfor mye i selve juletiden. Og nå smaker det helt topp.

 

Igår spiste vi ovnsbakt ørret som også var nyyyydelig! Prøver å spise så mye fisk og sjømat som mulig. Idag blir det rester av ørret og grønnsaker, kanskje fiskegrateng eller plukkfisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ergelig da SofaQueen, been there done that, man blir skuffet, men neste uke viser det nok på vekten!

 

Så flink du er å spise fiskemat. vet med meg selv at dette er et område hvor jeg har et stort forbedringspotensiale!

 

Lykke til med treningen denne uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Helgen nærmer seg og jeg gjorde mine ukentlige innkjøp igår. Prøver å handle kun en gang per uke med lang liste. Det sparer meg for mange fristelser og mye arbeide egentlig. Stikkordet er som alltid planlegging, og nå som jeg har holdt på med dette en stund, har jeg det ganske i blodet.

 

Jeg kjøper kjøtt og fisk og kylling i store kvanta når det er på tilbud rundt omkring og har dette i porsjonspakninger i frysern (500 l) Fyller på med ferske grønnsaker og frukt og ferskvarer ca en gang per uke, hender jeg må supplere litt. Kjøper en del frosne grønnsaker også, som er gode å ty til når vi har det travelt.

 

Jeg har også en overgripende plan om å spise fisk eller fiskemat (pudding,grateng) minst 2 ganger per uke. Dette blir som regel mandag og ons/torsdag. Kylling eller bare grønnsaker (som regel suppe av det jeg har i skapet) 2 ganger per uke og resten er kosemat i helgen - som regel kjøtt eller noe med karbonadedeig (pizza, pasta, taco e.l.). Liker også godt å følge sesongene, så nå er det høstretter som fårikål, fersk suppe, grønnsaklapskaus, lam som gjelder. Jeg lager alltid mye når jeg først lager noe, slik at jeg har noen porsjoner å legge i frysern til travle ukedager.

Har såvidt startet på julematen, lutefisk, som for oss er fredags/kosemat - enkelt å lage og greit å ha i frysern. Da lager jeg ertestuing en gang og fryser ned porsjoner til hele vinterens bruk. Billig og god mat, og veldig tilfredsstillende å lage slowfood isteden for kjappe dyre løsninger.

 

Har også kjøpt Kari Jaquessons bok, ketsjup er all right, hvor det står mye fine og enkle oppskrifter. F.eks. lager jeg tomatsuppe fra bunnen med 10 bokser hakkede tomater og fryser ned i middagsporsjoner. Veldig mye bedre enn posesuppe og like enkelt som å lage en porsjon. Krever bare litt planlegging.

Spinatsuppe er også nydelig med fersk frossen spinat - enkelt og godt og sunt.

 

Jeg kjøper ferdig oppskåret brød (ingers) for hele uka og legger i frysern. En gang i mellom baker jeg brød for variasjonens skyld. Da har vi alltid brød til matpakker og frokoster. Jeg baker knekkebrød og havrekjeks med jevne mellomrom, dette varer ca. et par uker hos oss. Se oppskrift hos FruFleksnes idag. Dette brukes mye som snacks og kveldskos til te.

 

Isteden for iskrem, lager vi smoothie av frosne bringebær og blåbær, banan og appelsinjuice eller lign. Dette blir nesten som en sorbet og er godt istedenfor is.

 

Dette høres jo helt ideelt ut hvis jeg hadde klart å følge det konsekvent hele tiden, men mennesket er ikke sånn skapt - ting skjer - man blir avledet og fristet hele livet - derfor har jeg mange ekstra kilo. Jeg spiser ikke så feil, men for mye, samt beveger meg for lite.

 

Men som dere ser, så vet jeg hvordan det burde være! Det er ihvertfall veldig greit å ha en underliggende plan i hverdagen, så får man heller planlegge inn og justere avvik og fristelser underveis.

 

Ha en veldig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Litt ironisk når jeg leser mitt forrige innelegg - at jeg ikke klarer å holde de gode forsettene selv. Jeg vet jo så godt hva jeg må gjøre.

 

Men, helgen har vært hyggelig og sosial, for mye mat og for mye drikke. Vekten var gått litt opp idag, jeg velger å kalle det stillstand. Jeg er glad jeg har sånn nogenlunde kontroll og ikke går opp, men jeg skulle gjerne gått nedover.

 

Idag er det ny dag og ny uke, mer trim og aktivitet.

 

Var ute i den nye fine boblekåpen min igår, varm og god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

at noen har tro på meg. Jeg har mye stress for tiden og vet at det ikke er gunstig for vektnedgang. Men, jeg fortsetter videre og tar det som det kommer. Jeg har i allefall ikke gått opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke veie meg på mandager, men på tirsdager fra og med denne uka.

 

Det er så deprimerende med vekten som er høyest på mandager, og så går den nedover på hverdagene i uka.

 

Idag blir det en del trim, og jeg håper på en liten nedgang på vekta imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt nedgang, - 0,5 og det er mye for meg! Har intensivert treningen og blitt nøyere på maten. Tror mitt problem nå er helgene hvor jeg spiser mer og anderleds mat enn ellers i uka, kanskje mer salt - har vært en del ute og spist, og da vet man jo ikke helt. Tror løsningen på dette er tirsdag som veiedag.

 

Jeg er veldig fornøyd nå ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hvis du føler at tirsdag funker bedre, så why not. Kjenner for øvrig godt til helgeproblemet - jeg synes det er vanskelig å få i seg alle måltidene når jeg f.eks. sover lenge. Og så vil man jo gjerne kose seg litt f.eks. lørdagskvelden. Og selv om den kosingen ikke nødvendigvis innebærer snop eller mat i store mengder, er det et eller annet med det å spise middagen på kvelden istedenfor til middag hvis du skjønner... Skal visst ikke være lett dette her! Men det går i det minste rett vei.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...