Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Ånei!

Jeg har blitt litt redusert denne uken, så de 20 trimpoengene kan jeg se langt etter..;) Våknet med uggen hals, hode og ører, så foretrekker å ta det rolig fremfor å hige etter trening på sats..

Fikk skrevet litt over en side idag da, iløpet av noen timer, som var mitt mål for dagen, så skal jeg straks hjem og legge meg under dynen.. :D

 

Kaika: Jeg skriver om hvordan man kan forstå selvmord ut fra et samfunnsperspektiv.. Ja, ganske dystert tema i disse mørke tider, og bedre er det ikke av at jeg stort sett sitter alene på biblioteket, stirrer ut av vinduet og ber om at oppgaven skal skrive seg selv.. Har skrevet 20 av 60 sider foreløpig, så får være optimistisk å tenke at det faktisk er en tredjedel! Går psykologi forresten, på hundreogførtiende (dvs 6.) året, så jeg er ferdig om noen mnd. Må bare bli ferdig med oppgaven hehe ... :)

 

Hvilke fag tar du? En videreutdanning du er i gang med?

 

Er forøvrig også fornøyd om vekten står på stedet hvil imorgen.. !! *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Snegla: Ja, dystert tema, men sikkert interessant. Tenk, nå er du snart ferdig! Kjempebra å ha skrevet 1/3del av oppgaven - stå på! Som du kanskje har fått med deg så er jeg lærer. Tar videreutdanning i Leseopplæring - med fokus på lesing som grunnleggende ferdighet i alle fag - veldig kjekt! Er akkurat ferdig med hjemmeeksamen i 4. modul om lesevansker. Juhu!

 

Veiedeag i dag og ned 100g!! He, he, he. det går rette veien om enn med musesteg...

 

Nå vasking og baking. I morgen får vi huset fullt av familiefor å feire eldstedatteren sin 18-årsdag :-)

 

Lykke til med veiing osv...

 

Kaika

___________________

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11: 75,4, midje: 83 cm

11/11: 75,2, midje 83 cm

18/11: 74,9, midje 82,5 cm

25/11: 74,8, midje 82,5 cm

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nedover kke så mye men ser snart et nytt tall..gøy.

 

 

19/11: 80.4kg

26/11: 80.1kg ned 300 gram

 

Blir godt med helg nå,skal pynte litt henge opp gardiner på kjøkkenet.Og eller så smått begynne å bake til jul.Var et ønske om mer julekake,så det skal det bli:)

 

Litt kaldt idag,men sol. Blir overskyet nå ,så blir ikke mye sol. Fikk besøk av 6 dompapper på fuglebrettet idag,så noen må ha sladra at det er mat her..hehe.tatt noen bilder.

 

Kaika. gratulerer med eldstedatterens 18 års dag idag:)hipp hipp hurra.;) gratulerer med 100 gram ned.

 

Snegla: håper du blir frisk igjen snart,du får heller trimme litt når du blir frisk. Ojda,du har jammen meg mye å skrive,sikkert godt å bli ferdig med oppgaven snart. lykke til.:D

 

Kos dere masse i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at dere koser dere .! advent imorgen,så har hengt opp julegardinger,og satt på plass adventstake og stjerne,venter med å sette på de imorgen:)

 

idag har jeg bakt mer julekake,prøvde en julekake oppskrift fra grete roede bok,og denne var kjempegod.Litt mindre smør.anbefales.namnam.

 

Puh,jammen meg mye folk ute og handler idag,var en liten tur på shopping idag,og var mange biler på veien.Hit og dit.

Kommet litt snø idag også..litt kaldt brr.

 

Igår måtte vi avlive den eldste katten vår,han ble nesten 17 år.Han ble syk,og hverken spiste eller drakk vann.Det var veldig trist å si hade til en god venn:( så er litt trist idag.;)

 

De andre er heldigvis friske og raske.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 66,7..!!!!!! Hva! OPP 0.5 kg. Javel. Jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn da jeg så tallet lyse mot meg, og gikk på vekten to ganger til, men den ville slettes ikke nedover. Ok, så har jeg ikke registrert noe denne uken osv osv. Det er tydelig at den strategien funker DÅRLIG :D

 

Har ligget på sofaen i hele går og hele dag med tett hode og vond hals, men håper på å bli frisk snart. Har trykket i meg en pose smågodt og en pose chips, samt dip... Oh, og creme brule han ene i kollektivet mitt har laget.. Med krem.. Nesten litt bulimiker, bare uten å kaste opp. Bestemmer meg liksom tvert for at jeg skal slutte, og så går det bra, men hvis jeg bare smaker litt igjen, går det over stokk og stein for det er "siste" gang jeg skal spise det.. Har faktisk ikke dårlig samvittighet, får litt, exuse my french, gi-faen-holdning av og til.. Men nå skal jeg ut å kjøpe kjøkkenvekt. Ser at det må til. Å måle på slump er åpenbart ikke en av mine sterke sider ;)

 

Minni: Trist å lese om katten din :( Hvor mange har dere? Vi hadde en til jeg ble 8, riktignok endel år siden, men jeg savner ham innimellom, selv om jeg var slem og drog han i halen (huff)..

 

Ha en fin lørdag, dere andre som er så flinke å gå ned og ikke opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det lov å gi litt faen, Snegla! Vi har alle en sprekk i ny og ne.Av og til går vekten opp pga syklus og saltinntak (det vet du nok...) så kanskje det halve kiloet er borte i morgen...

 

Å, Minni! Så trist å høre om katten din, skjønner godt at du er trist. Jeg er en skjønn katt på 10 år, og hun er å regne som ett fullverdig familiemedlem. Grattis med nedgang - forsett slik!

 

Jeg har vært på julebord i helgen, og har pyntet til advent i forb med besøket på fredag, så her er alt på stell med adventstaker og lys i alle vinduer.

 

Ha en fin 1. søndag i advent :-)

 

Kaika...som skal ut og gå tur i sprengkulden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har det snødd tett hele tiden..så håper det gir seg snart.

Hatt en avslappende dag pakket inn litt julegaver og bakt krumkaker.

 

Snegla:vi har 3 katter,(jenter). de har oppført seg litt rart de siste dagene,de skjønner at sofus er borte,det er jeg sikker på.

Håper du blir frisk snart,god bedring! :D

 

kaika:ja,det var trist å miste katten.snufs.;)

 

høres kos ut med julebord da,kan tenke meg det var mye god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og da var ukens første treningsøkt i havn! Har vært på spinning - og det gjorde godt! Syyykt kaldt om dagene - kan ikke fordra det, lengter etter mildvær :-)

 

Vanskelig å være måteholden i disse adventstider. Det er bare å bestemme seg for å si nei takk til kaker og diverse i ukedagene.. Har klart det så langt i dag - og vi hadde sjokolade på personalrommet :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vel gjennomført spinningøkt og gratulerer med ikke-sjokoladespising Kaika!

Jeg skal få til noen spinningtimer denne uken jeg også, må bare la kroppen bli helt frisk først ;)

 

Har veid og registrert ALT jeg har spist idag på min nyinnkjøpte kjøkkenvekt.., utenom 4 agurkskiver... Kan slå fast at ting veier mer enn man tror...! Endte på 1756 kcal, får være fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,idag er det kaldt-16 på morgenkvisten,så fyrer i ovnen.:D

tenkte straks sette igang med litt husarbeid,og pakke inn litt gaver.

 

Igår ble det shopping og trening. Trente aerobic 25 min 0.7 poeng.Prøve å få til trening idag også,muligens ergosykkel.:(

 

flinke trimmere.

 

snegla: flink du er som veier,1756 er jo bra da,tror faktisk at jeg kom på det selv igår.;)

 

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm, jeg tror jeg har spurt før, men.. Havregrøtregistrering.. Går de da ut fra tørrvare eller kokt...? Altså, det blir jo ikke flere kcal, men når man blander med vann/melk blir det jo mer i mengde.. Jeg målte opp 1 dl idag, tørr, men her står det at en porsjon er 250 gram.. Det må da være tørt..? Jeg ble ikke mett for fem øre. Tror det ble 48 kcal eller noe.. ;)

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda et spm... Hadde pasta til middag. På GR står det at en porsjon tørr er 40 gram, mens en porsjon kokt er 250 gram. Men 40 gram tørr pasta blir jo ikke til 250 gram kokt..?? Når min var kokt veide den 80 gram..

 

 

- en (fremdeles) sulten snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så stilt det er her for tiden? Har dere gått inn i julemodus hele gjengen? Nikkoline, Frigg, Rosalilje, Sisee.. Hallooo!

 

Snegla holder koken, tross navnet! Var på spinningtime igår, kun med rockemusikk. Veldig kjekt, bare synd det er et konsept sats har som ikke varer så lenge. Idag skal jeg også på spinning, OG pulsecore.. Sistnevnte er en hard coreboardtime med styrke, spenst og balanse. Og imorgen tidlig har jeg meldt meg på yoga for å finne ro i sjelen ;)

 

Men, noen som vet hvor mange kcal man forbrenner med coreboard? Jeg forsøkte å finne på nett, men uten hell. Registrerte det under aerobic, det er kanskje noe av det samme, bare med hopp og sprett i stedet for trinn.. 5,9 trimpoeng idag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla: angående maten ...du veier maten kokt eller stekt.Det lærte jeg på kurs.;)

 

neida,jeg har iallefall ikke gått i julemodus allerede,hehe.Er nok ikke så flink denne uken som jeg skulle ønsket,har mensen og da spiser jeg masse søtt.sukk.!

 

vært og klippet meg idag,så litt kortere på håret nå,godt. Fy kaldt idag også,-21 på morgenkvisten så håper kulda slipper taket snart..brr...

 

Ha en fin desember måned!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her også! Kjenner at jeg er litt i julemodus, men holder meg ganske bra , ennå... Har nå vært på trening - step/ styrke intervall. Knallbra time!

 

Er syyykt kaldt her også, jeg kan ikke fordra det...brrrr! Håper også at kulden slipper taket.

 

Nå en dusj. Veiedag i morgen, men har ikke vært helt på en strek denne uken )heller). så jeg regner med at det står stille, ja.

 

Ha en fin adventstid og gi lyd fra dere, selv om julemoduset er på :-)

 

Dere står på Minni og Snegla - flinke jenter :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye min tid så aktive dere er:)

 

Jeg er treg som en bie om høsten,rett før den går i dvale.Vi skulle gått i hi her nord.

 

Men i dag har jeg tatt meg sammen,vasket hus og strammet inn på kosten.Jeg vil prøve å gjøre siste innsats frem mot jul.Skal på vekta neste onsdag så nå er det bare å stue bort alt som kan påvirke den.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19/11: 80.4kg

26/11: 80.1kg ned 300 gram

3/12:

 

 

Har kjøpt med en ny vekt med sånn bmi,men ikke funnet ut hvordan den virker enda,får prøve å finne det ut snart.Ikke en ekspert på sånt.hehe.

 

Uff,har fått mensen og da går jeg alltid opp,men vet jo at jeg vil gå ned igjen neste uke så ikke bekymret.

 

nå skal jeg så smått begynne å pynte litt med juleduker,venter med nisser,det blir litt tidlig.

kaldt idag også,de sier bikkjekaldt,men går for "kattekaldt",hehe..kattene vil knapt ut døra om dagen;)

ha en fin torsdag.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt liv i meg ennå...mye sliting, om dagen. Bra du kan bidra med anti-sneglete propaganda, Snegla! Fikk straks vondt i samvittigheten når jeg leser dine innlegg. Går mye om dagen, men rekker ellers begrenset. Men etter å ha lest her meldte jeg meg umiddelbart på dagens styrketrening!

 

Bare så vidt jeg henger med forøvrig...tenkte første halvpart av desember skulle gå greit...gjør ikke det. Det er jo nå alle mulige begivenheter på jobb, skole og venner og alt annet skjer. Samt at kulda gir meg lyst til kun og bare krølle meg sammen foran peisen i selskap med "mat" GR slett ikke ville godkjenne.

Derfor har jeg rett og slett omderfinert målet. (Ekte byråkrat) Målet for desember er å holde meg på 60-tallet...dvs 69, men tross alt ikke 70. Det går sånn mer eller mindre, men jeg har tro på at det bør kunne fullføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra dere, Nikkoline og Frigg! Ja, jeg kunne godt tenkt meg å gå i hi, og kommet ut igjen i mars en gang...

 

Veiedag for meg i dag og jeg har gått NED igjen!! Fantastisk, synes jeg. Jeg har hatt nedgang hver uke siden 22/10, ikke så mye hver uke, men rett vei :-) Synes egentlig at det er ganske merkelig for jeg har ikke vært sååå flink. men, treningen hjelper vel på? Jeg har vært tre ganger i uken på treningsstudioet hele denne perioden, pluss ca to turer i uken i tillegg.

 

Smile, smile :-)

 

Må prøve å klare ett kg til før jul!

 

Katten min er heller ikke utenfor en dør. Hun ligger stort sett på varmekablene på badet - kunne godt tenkt meg å legge meg ned ved siden av henne, he, he...

 

Har også mest lyst til å krølle meg ned i sofaen med kaker og chips, MEN vi gjør ikke det, nei! Bare litt i helgen... Og nå er det nesten helg! Skal bli deilig!

 

Kaika :-)

 

________________

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11: 75,4, midje: 83 cm

11/11: 75,2, midje 83 cm

18/11: 74,9, midje 82,5 cm

25/11: 74,8, midje 82,5 cm

2/12: 74,1 kg, midje 82 cm

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag igjen,bare kort innom nå,skal snart ut i kulden..brr...-21.

 

vekt idag er 80.8kg opp,men er pgs mensen så håper på ned neste uke.vil se 79 tallet før jul!!

 

19/11: 80.4kg

26/11: 80.1kg ned 300 gram

3/12:80.7kg opp 600 gram:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Minni stolt over deg,at du tør trå på vekta.Lurer på hvor mye skjelven jeg skal være på onsdag når jeg skal dit.Har vært flink helt til nå.Har spist min middags- rasjon med middag før jeg skal på julebord i kveld.Burde vel avlyse julebordet men det er vel for dumt.Det blir kun en juletallerken for det har jeg bestillt,men det er jo ikke noe BARE det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her og fyser..men skal ikke småspise nei.kan kun spise 200 kcal mer idag(1600 ),ikke mye men det holder nok.

Takk,nikkoline,tørr og tørr,men MÅ! sukk..

 

gratulerer med nedgangen så flink du har vært,er helt sikker på at du når målet ditt.nesten litt misunnelig. gleder meg til selv å se 76 tallet!;)

 

kaika:gratulerer med nedgang,så flink du er. er sikker på at det er båder trim og sunn mat som gjør at du går ned i vekt.:D

 

frigg: er sikker på at du klarer å holde målet ditt! ha en fin helg.

 

kos dere masse! vel,med måte.

 

skal selv på a-ha konsert imorgen kveld,og gleder meg,selvom det jo blir litt trist også,a-ha siste konsert,og dag.Oppdatering kommer søndag!! promise!

 

gikk greit å gå til jobb idag men kledde meg godt,og gikk FORT..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo flickor!

 

Det har gått i ett siden torsdag, men jeg har vært ganske flink på matveien for det. Ikke fått trent så mye som jeg ville, men.. Skal ut å gå en tur straks:)

 

Veide meg på fredag, 66,7... OPP 100 gram... Kan håpe og be om at det er mensen som er synderen...

 

Straks middag her, huff, må passe på at jeg ikke lager for mye, for jeg er grisesulten..;)

 

Dere andre er så flinke til å gå ned! Neste uke SKAL det være min tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,da er jeg klar for en ny uke med sundt kosthold og trim.skal trene 3 ganger denne uken.

 

Håper å se et nytt tall hadde vært gøy!

 

Ikke så kaldt idag som det var i helgen, var -22 da,nå er det "bare"-17..hehe..håper det blir mildere.Liker ikke gå tur når det er så kaldt. Idag har jeg vasket og ryddet og pyntet til jul med nisser og litt flere duker,ble så fint atte. Puh,er litt sliten nå,men velværer og sette seg ned etter husarbeid.

Skal slappe av resten av kvelden,se på siste episode av jakten på kjærligheten.;)

 

snegla:jepp,er helt sikkert mensen som er synderen, du har nok gått ned de 100 grammene til neste veiedag.

 

ha en fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...