Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Ja, mensen er ofte synderen - jeg går også opp når jeg har mensen... Så dere går helt sikkert ned denne uken Minni og Snegla... hold ut!

 

Ny uke og den første treningsøkten er unnagjort :-) Har vært på spinning i kveld - deilig.

 

Begynte dessverre å krangle med min datter, så jeg er litt lei meg... Ikke lett å ha tenåringer i hus. Hvis jeg stiller litt krav ang rydding, bruser de opp som om jeg hadde forlangt at de skulle vaske ned hele huset... Blir så lei. Snufs.

 

Ha en fin uke

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Heisann

 

De som venter eller har mensen,denne uken er det ingen vits i å tro på tallet som står der:)

 

Jeg har mine mål som før,men sikkert lurt å gå inn å forandre dem.Det ble litt for mye bursdager i november.Jeg har bokstavelig talt ikke orket å gå på vekta,men har nok lagt på meg i nov.

 

Høres deilig ut med ferdig pyntet julehus Minni.

Kaika så bra at du trener,i morgen er det min tur,skal melde meg på spinningtime.Får safe litt igjennom desember og håper at holder sånn ca.På ny året er det sjikkelig hestekur på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda,kaika,kjedelig med krangling.synes godt de kan gjøre litt selvom de tror de må vaske hele huset. Hva med å gi de litt ekstra lommepenger kanskje de vil gjøre det da?;)

 

Håper humøret er bedre nå.

 

nikkoline.du har jo vært kjempeflink i vinter,så gjør sikkert ikke noe at du går litt opp i desember. De går du av deg igjen etter jul. Ja, er godt å ha pyntet til jul.

 

 

Idag har jeg også fått ordnet litt,fyrer som bare det også,går hardt på vedlageret nå som det er så kaldt.har bestilt parafin så skal begynne å fyre med det snart.ikke så god varme som vedovn da.

 

Har bakt rugbrød idag og ostemuffins..puh,imorgen skal jeg lage småkaker fikk sånn lyst til å bake tebrød og kakaostenger.:D

 

trimmingen...tja......hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel hestekur i januar for de fleste av oss, Nikkoline :-) Har spist pepperkaker etter middagsluren i dagsvis nå... Kjenner at sukkersuget kommer på ettermiddagen...

 

Ble heldigvis venner igjen i går... Ja, det hjelper på med litt ekstra lommepenger, men nåe de er brukt opp så forsvinner arbeidslysten som dugg for solen - må visst passe på at jobben er gjort før utbetalingen skjer...

 

Så flink du er å bake, Minni! Jeg skal bake litt jeg også. Nå skal jeg lage deig til tyske skiver - de er bare sååå gode :-)

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Jobber endel om dagene, midt mellom to nattevakter nå, og trøtt som et udyr.. Fikk sove 3.5 timer etter sist vakt, så det blir spennende å se hvor mange bokser red bull jeg må trø innpå inatt..

 

Nikkoline: Målene mine er også helt ute å kjøre nå.. Hadde som mål å være på 62 kg på julaften, men jeg står jo enda og stanger på 66.noe, så det skal godt gjøres hehe! Satser på å ha gått ned de dumme 100 grammene på fredag.

 

Skulle egentlig på pepperkakebakefest idag, men må tjene penger til livets opphold istedet. Kanskje likesågreit, siden det visstnok er 400 kcal i 10 pepperkaker eller noe sånt..

 

2.3 trimpoeng så langt denne uken, skal få til 10! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanker ikke middag på deg idag da Kaika, med pepperkakeinntaket... :)

 

Utrolig hvor mye kcal det er i noen matvarer...

 

Jeg drakk en sukkerfri red bull på jobb i natt, det ble ikke mer enn 3 kcal. Kan bli litt fysen om natten, men reddet meg inn med to knekkebrød og to klementiner, så ble det ikke mer enn 1500 kcal heller for hele dagen faktisk..

 

Var på trening også, og har gangsperr i magen. Kjørte magemusklene (de få som er, iallefall), med sånn apparat hvor man står i planke med beina oppi en slags strikk, og skyver beina frem inn under magen. Dårlig forklaring, men en effektiv styrketrening som kan anbefales :)

 

Skal straks på spinning, så blir det totalt 5 trimpoeng så langt denne uken :)

Må bare komme meg ut av pysjen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forklart, Snegla! Tror det heter slynge? Har i alle fall sett en del folk på treningstudioet gjøre sånn som du sa, og de brukte en slynge :-)

 

Flink og disiplinert du, Snegla. Jeg er aldeles på tur ang peperkaker. Må skjerpe meg! I kveld blir det alle fall step/ styrke intervall på meg! Det er en god time!

 

Ha en fin dag videre :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp:)

 

Heldigvis litt mildere her idag,"bare" minus 16,vurderte å gå en tur,men ble ikke tid til det.Hatt mye å gjøre idag.Bakt serina kaker også,namnam:)Ble litt prøvesmaking da,men kun 2 små.

 

mmmm,pepperkaker er såå godt,kaika,så flink du er til å trimme,så gjør det helt sikkert ikke noe at du spiser noen.''

 

Ble faktisk litt trim igår 20 min ergosykkel,1.1 poeng skal prøve å få til to ekstra denne uken.

 

Dere går helt sikkert ned i vekt denne uken ,krysser fingrene.:) er spent på veiedagen jeg også,håper å gå ned minst 500 gram. Litt sliten idag så blir ikke trim nå.:)

 

ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trim idag også..har fått til litt trim idag også,nå er det så mildt også(-16) så hvis det blir like mildt i helgen så blir det nok en gåtur på lørdag.en stund siden jeg har gått tur nå.Ikke siden sist uke.

 

idag ble det 20 min dans..0.6poeng..puh bedre enn ikkenoe:)

 

en nyhet..Vi har fått oss ny katt! Egentlig ikke meningen at vi skulle ha flere katter,men så hadde de en liten kattunge på jobben til mannen min som skulle avlives hvis ingen ville ha den..så da tok mannen min den med seg hjem.Er så lubben og søt atte.de tre andre er veldig nysgjerrige på den,er villkatt.Vet ikke om det er gutt eller jente så må finne det ut:)

 

ellers går det i forbredelser til julen men tar det litt med ro idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, en ny katt! Gratulerer - jeg kunne godt tenkt meg en katt til, men min kjære nekter... Flink du er som har trimmet, Minni! Deilig å bevege seg litt!

 

Veiedag for meg i dag - og denne gangen var det ett kg OPP :) Var egentlig forberedt på det, har mensen, pluss alle de pepperkakene jeg har trykket i meg i det siste... Gidder ikke å skrive det inn i skjemaet - drøyer til neste uke (nekter å innse realitetene..., he, he)

 

I dag er jeg 45 år! Rart å tenke på - føler meg ikke så "gammel", årene går virkelig unna...

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn da jeg sist fredag gikk på vekten og veide 66,7.

 

Det holdt jeg på å gjøre idag også, da den viste 65,1...!??!

Jeg gikk på 5 ganger, uten at tallet endret seg.. Ned 4 kg totalt.

 

Midjemål: 84. Ned 1 cm fra sist uke og 3 totalt.

 

Kan ikke i realiteten ha veid halvannet kg mer sist uke (da jeg hadde mensen), for det er i tilfelle en meget uheldig nedgang.. Men jeg skal ikke klage he he :) Har vært flink denne uken og ikke spist noe tøys, pluss veid og registrert kanskje 80 prosent av inntaket. Ikke alle grønnsaker jeg gidder å veie siden det er så lite kcal uansett..

 

Igår var det gløgg (uten vin) og pepperkaker på biblioteket, jeg stod over pepperkakene, men hadde litt nøtter og rosiner i gløggen... Er jo ikke ordentlig uten=)

 

Trente ikke igår, men skal idag. Viktig med hvile innimellom!:)

 

Kaika: Gratulerer med dagen!! Får du kake, eller må du bake den selv? Eller står du over, he he! Ang vekten er du nede igjen til neste uke! Og nei, det er ikke alltid kjekt med realitetstesting, selv om den vekten lever sitt eget liv av og til.. :)

 

Minni: Så kjekt med ny katt! Har den fått navn enda? Du er flink å trimme! Men dans i 20 minutt, er det noe dvd opplegg eller hva? Zumba kanskje? Håper veiedagen gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jipii nedgang,:-)

 

19/11: 80.4kg

26/11: 80.1kg ned 300 gram

3/12:80.7kg opp 600 gram

10/12:80.2kg ned 500gram

 

kjempefornøyd med nedgangen,og neste uke håper jeg på se nytt tall.!

 

Gratulerer med nedgang snegla ,kjempebra (bytt navn hihi) ...tulla

 

kaika:Gratulerer med 45 års dagen idag,kos deg masse!:)hipp hurra..hurRA FOR DEG...blir det feiring i helgen?

Kjedelig at du har gått opp i vekt,men er helt sikker på at du går nedover igjen.

 

god helg.

 

Ja,er kos med ny katt,ikke sett så mye til den,gjemt seg godt,men dukker nok opp snart.:) er så søt.du må smiske mer kaika,så får du kanskje...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Snegla og Minni! Flinke damer! Men, ned fire kg, Snegla? Her må det være noen regne- eller tastaturfeil, altså - stemmer ikke med tallene :-)

 

Selv sitter jeg sprengmett etter feiring av mamma sin 70-årsdag.... har hatt tapas og diverse godsaker til dessert. Har storkost oss, men er sååå mett. Klarte ikke helt å begrense meg, nei....

 

Men, men, i morgen er det mandag og jeg får begynne på ny frisk! Trenger å være flink de to siste ukene før jul! Men, tror kanskje at jeg skal ta veiefri til januar. Kjenner at jeg er lei. Kommer sterkt tilbake.... Har akkurat bestilt tur til Grand Canari i vinterferien - julepresang til hele familien fra meg og min kjære. Så jeg må være bikiniklar i uke 9 :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Kaika! Og så deilig med "bikinimål"...da må man jo bare :-)

 

Og bra for Snegla og Minni. Jeg er dødsens imponert over dere alle tre. Det er jo pepperkaker, gløgg og vinglass på alle hjørner! Dere er flinke!

 

Selv klarer jeg meg nok med vekta (joda, mindre trening og mer pepperkaker, men jeg prøver å holde meg selv i ørene sånn noenlunde) Er dvask og forkjølet, men det går seg til, får snart mer ro og mer tid til trening. Kjempedeilig at det tross alt er litt lettere nå enn før å lytte til kroppen, og gi seg litt tidligere enn før med snasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Frigg! Synes du har sunn holdning til desembersnasket :-)

 

Ny uke, og ukens første treningsøkt er unnagjort. Har vært på step/ styrke - herlig :-) Godt å klare å komme seg på trening, selv om det blir for mye kalorier for tiden.

 

Satser på en smal uke fram til fredag - da blir det ut å spise OG drikke sammen med mine to beste venninner! Skal bli gøy! Men, først en smaaaal uke.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, gikk på en kalorismell i helgen, som jeg såvidt har kommet meg ut av...Varte litt lenge den helgen.. Fikk ikke til 10 trimpoeng, men det skal jeg få til denne uken! :)

 

Deilig med sydentur Kaika. Skulle ønske det var meg, skikkelig god motivator for den etterlengtede bikinikroppen, selv om jeg aldri går i bikini.. :)

Og nei, ikke skrivefeil hva angår vekten min? 4 kg totalt (det vil si, jeg hadde satt feil startdato, så faktisk er det 5,9 kg totalt) i løpet av min tid på GR, ikke i løpet av en uke.. Er ikke noen superslanker he he:)

 

Gratulerer med nedgang Minni. Du er så flink!!! Håper du har mer styr på kaloriene enn hva jeg har hatt til nå i uken... =(

 

Håper formen kommer seg Frigg.Sunn og fornuftig holdning til mat og hvile :)

 

Selv ser jeg at jeg MÅ gå inn her hver dag å registrere. Skeier ut hvis ikke. Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh,da kan jeg puste lettet ut..hehe.alle julegaver levert og julebaksten er ferdig.:) Godt å være ferdig. tenkte lage litt julegodteri i år også,brente mandler og peppermyntekuler,namnam. idag ble det risboller,namnam:)

 

Har meldt meg på aktiv stram opp kurs i januar så det kan bli gøy,så da tenker jeg kg kommer til å falle av.

 

Har gått i et denne uken.Igår var vi en tur på shopping på tøcksfors, ble mye shopping . Så nå har vi handlet det meste til jul.

 

Takk snegla og kaika,gøy å endelig gå nedover.

 

kaika,så gøy med sydentur da, håper du går ned de kg du ønsker til turen din.Skjønner godt at du gleder deg masse.Fin gave!

 

frigg:ikke lett å holde seg unna disse pepperkakene.Er sååå godt.

 

kos dere masse i førjulstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da forstår jeg,Snegla - trodde du mente på en uke, jeg!

 

Minni - du er så flink! Ferdig med både gaver og bakst, allerede - OG innkjøp! Jeg har en del igjen, ennå. Men, satser på å få unna en del i løpet av de næmeste dagene!

 

I kveld blir det trening og studier.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19/11: 80.4kg

26/11: 80.1kg ned 300 gram

3/12:80.7kg opp 600 gram

10/12:80.2kg ned 500gram

17/12: 80.3 opp 100 gram:(

 

ble opp 100 gram denne uken men egentlig fornøyd med det,er jo nesten stillstand;)

 

kaika: puh,ja det var godt å bli ferdig,du blir nok helt sikkert ferdig du også;-)

 

 

Det går kjempefint med den lille katten,vi fant ut at det var en gutt,så nå har vi kalt han Ludvig(etter han i flåklypa som var så hårete..hihi)er en skogskatt.

Han er veldig leken og spiser godt. spent på hvordan det vil gå med juletreet iår hihi.

 

 

god helg alle sammen kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiejuleferie! 100 g er jo ingenting, Minni! Regnes som stillstand...

 

Å, skogskatter er så nydelige! Min bror får sin skogskattunge i morgen - og den er bare sååå nydelig (har sett bilder). Gleder meg til å ta den i øyesyn.

 

I dag er det studiedag, og jeg skal ha siste innsats med nettsamtale med arbeidsgruppen min. Seinere i kveld er det ut på byen med gode venninner! Gleder meg :-)

 

I løpet av helgen skal jeg pakke inn mesteparten av gavene og få sendt julekortene. Onsdag er siste dag på skolen og så er det juleferie :-) Gleder meg! Skal sove, lese og kose meg med familien.

 

Ha en fin helg!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært lite aktivitet i helgen! Tyder vel på at dere har det travelt og koser dere med juleforberedelsene :-)

 

Vi har hatt hele svigerfamilien på førjulsbesøk i dag. Veldig koselig, men deilig å være ferdig med det, også! Nå er vi trøtte og gode, og nesten klar for juleferie! Skal bare pynte juetreet, og pakke inn noen få gaver til (og kjøpe to små gaver til jentene fra katten...:-))

 

Ha en fin uke, alle sammen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer julaften seg...er ferdig med alle forbredelser og kun litt vasking igjen.Skal ta det lille julaften.:) så nærme jul som mulig hehe.

 

synes igrunn det har kommet nok snø nå,var ute og måkte litt snø isted,snøen er heldigvis ikke tung. så tar det som ekstra trim,pluss zumba trening(hjemme).

 

Høres ut som om du har hatt en fin helg,kaika,kos med besøk.

 

kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet, Minni! Fint med litt trening, selv om julen nærmer seg! Jeg skal på step/styrke trening i kveld, tenker jeg.

 

Deilig å være ferdig med besøkene for denne gang. Er kjekt, men mye arbeid å ha store middagsbesøk. Nå gleder jeg meg til å gå i besøk både julaften og nyttårsaften, he, he :-)

 

Ha fine førjulsdager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...