Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Fri i dag og bestemte meg for å starte helgen med en spinningtime. Nyyyyydelig!!:-) Blir en del utskeielser i helgen med middag med venninner i kveld, bursdagsfeiring og konsert i morgen og familiebesøk på søndag. Men, skal som "alltid" forsøke å la helgen være over idet jeg tar kveld på lørdag, det ser ut til å funke for meg. Var forresten på min ustabile vekt i dag, men i dag viste den samme tall alle gangene. Vekten er nå 70,7 kg og jeg er dermed på vei ned til der jeg var. Har mistet mellom 2 og 3 kg siste måneden tror jeg, og slikt liker jeg!!;)

 

Planer for helgen du da? Håper du får det supert i alle fall:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang!! Det fortjener du, du gjør en super innsats! ;)

Så deilig med fri og kjempebra at du startet dagen med en spinningtime. :D

Jeg har vært på jobb igjen i dag og det var egentlig deilig. I kveld kommer svigers på helgebesøk hos oss fra Vestlandet, og skal være her hele helgen. De lander halv ti i kveld, så da blir det hjemmelaget løksuppe m/ost og focaccia når de kommer. Vet ikke hvor mye jeg får rapportert her i helgen, men skal prøve å komme innom.

Kos deg masse i helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille!

Hatt en fin helg? Jeg har hatt en hyggelig helg, men har fått i meg tusen millioner kalorier..men nå er jeg klar for en superuke for at jeg skal føle meg så bra som mulig til jeg begynner i den nye jobben 1.desember. ;) Formen er heldigvis mye bedre, så selv om jeg fortsatt hoster en del, så skal jeg komme meg på trening i uka som kommer.

Treningsdager:

- tirsdag

- onsdag

- torsdag eller lørdag

Jeg har masse planer til neste helg, så det er nok lurt å trene så mye som mulig i ukedagene og se om jeg eventuelt rekker en treningsøkt i helgen.

Og i uka som kommer skal jeg ikke spise godteri/potetgull. Jeg skal på kafè med noen venninner på onsdag og da skal jeg ikke spise/drikke noe usunt og jeg skal reise rett på trening etter jeg har vært på kafeen.

 

Hvordan har helgen din gått? Har du noen mål for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei du.

Høres ut som om du har hatt en fin helg-millioner av kcal til tross;) Hvis det er noen trøst har det vært slik her også, med alkohol både fredag og lørdag. Hadde ordentlig dagen derpå på søndag, så det ble både usunn mat og snop i går også. Men, i dag er jeg i gang igjen og er veldig klar for en superuke. Kom meg forresten på totalt 4 treningsøkter forrige uke, så treningen er jeg fornøyd med:-) Synes du hadde satt opp en fin plan med gode mål for uken som kommer. Du får melde inn her slik at jeg kan passe på:-) Jeg satser på 4 økter denne uken også, samt sunn mat fram til fredag kl 16. Neste helg skal jeg forsøke å unngå alkohol, i alle fall begrense meg til litt vin til middag på lørdag.

 

Melder inn senere med dagens resultater både med tanke på mat og trim.

Vi høres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 4 treningsøkter forrige uke og mål om det samme denne uken. ;) Hehe, godt å høre at det ikke bare var jeg som tok litt av i helgen..det begynte med nybakt focaccia på fredag kveld og fortsatte med gulrotkake, vin, godteri og cashewnøtter. Men nå er det ihvertfall ny uke og nye muligheter! Jeg har tenkt meg på vekta i løpet av uken, så det er bare å stå på. :D Dagen i dag har gått fint, så jeg satser på at resten av uka også går like bra..

Frokost: 2 knekkebrød m/jordbærsyltetøy

Lunsj: 4 knekkebrød med gulost og paprika

Mm: 1 pære og 1 yoghurt

Middag: Ca 150 gram Salma-laks, brokkoli, båndspaghetti

Mm: Litt rosiner og cashewnøtter

Kveldsmat: 2 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

 

Hatt en bra start på uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var heldigvis mandagen her igjen, og kosthold og trening er back on track:-) Så at du også hadde hatt en bra start på uken, nå er vi der vi skal være igjen!!

 

Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost. Kaffe.

Mm: Mandarin

Lunch: Salat bestående av div. salater, fetaost, noen oliven, sukkererter, tomater, noen skinkebiter

Mm: Mandarin

Middag; Rømmegrøt og noen skiver westfalerskinke. Et glass lettmelk.

Kveld: 1 kopp Option kakao

Trening: En drøy time squash, 711 kcal forbrent

 

Satser på trening i morgen, torsdag og søndag. I tillegg reiser Kjekkas bort noen dager denne uken, så jeg skal forsøke å ha ekstra sunne middager. Noen ting er lettere alene;)

 

Jeg melder inn igjen i morgen, gleder meg til å høre hvordan det går med deg:-) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei!

Hvordan har dagen din gått? Kom du deg på trening? Jeg kom akkurat hjem fra en times Spinnpuls, så nå er jeg klar for en rolig kveld i sofa'n med god samvittighet:D

Dagen i dag har gått som følger:

Frokost: 3 knekkebrød med lettere brunost. Kaffe og vann.

Lunch: 4 knekkebrød med brunost, et glass appelsinjuice. Te.

Middag: Tagliatelle med litt spekeskinke og litt kokt skinke, 2 ss lettrømme og 2 skiver lettere hvitost. (Jepp, det var rimelig tomt i skapet i dag, hehe)

Kveld: Litt usikker, men mest sannsynlig 2 knekkebrød med ost og en kopp Option kakao

Trening: 711 kcal forbrent.

 

I morgen rekker jeg nok ikke trening, men har planer om en økt på torsdag, og så enten lørdag eller søndag. Skal jo ha 4 økter før ukeslutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i dag og! ;) Jeg måtte dessverre droppe treningen i dag. Har hostet i hele dag, men håper det gir seg litt til i morgen da MÅ jeg på trening.

Ellers har dagen gått sånn:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 2 brødskiver og 1 knekkebrød med kokt egg og kaviar

Mm: 1 pære, 1 yoghurt

Middag: 3 grove havregryns-pannekaker med blåbærsyltetøy

Mm: Litt cashewnøtter/rosiner

Kveldsmat: 1 yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig vært på trening! Men merket at formen fortsatt ikke er helt på topp, hostet mye med en gang pulsen steg. Så da ble det bare 40 minutters rolig trening, men det er ihvertfall bedre enn ingen trening. Tror jeg får vente et par dager til neste treningsøkt. Men det går heldigvis greit med maten om dagen. ;)

Frokost: 3 knekkebrød med gulost

Lunsj: 1 posjon havregrøt med kanel og litt sukker

Mm: 1 yoghurt og 1 knekkebrød med gulost

Middag: 3 brødskiver m/2 stekte egg

På kafè: 1 cappuccino

Kveldsmat: 2 brødskiver med lett kremost, løvtynn pepperskinke og agurk. 1 pære

Trening: Ellipsemaskin/tredemølle = 435 kalorier forbrent

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flott at du kom deg på trening i dag!!:-) Og maten går jo strålende om dagen! Du kommer til å føle deg fabulous den 1. desember;)

 

Jeg har hatt noen venninner på middag i dag, men "sparte" kalorier i løpet av dagen så totalen ble nok ikke så ille.

Frokost: 2 knekkebrød med banan. Kaffe og vann.

Lunch: 4 knekkebrød med ost. Te og vann.

Mm: Et eple

Middag: Lasagne, et lite hvitløksrundstykke, salat

Snacks: En neve nøtter, Pepsi max

 

Ingen trening i dag, men skal i morgen dersom hosten (åja, nå er det min tur...) ikke blir værre.

 

Vi høres i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, har du blitt forkjølet og? Skikkelig kjedelig. Jeg har faktisk såå lyst til å trene og føler meg i grei form ellers, men så er det den dumme hosten som stopper meg. Men får satse på at det går over snart. :D Snart er det helg, og det blir bra! I morgen skal jeg ut å spise og på teater. Skal se "Reisen til julestjernen" på Nationaltheatret, og det tror jeg blir veldig koselig. Og på restauranten får jeg prøve å ta bra valg. ;)

Her er dagen min i dag:

Frokost: Müsli m/skummet melk

Lunsj: 4 knekkebrød med kokt egg og kaviar

Mm: 1 yoghurt + 1 knekkebrød med gulost

Middag: Moussaka og salat

Mm: Noen rosiner (skikkelig godtesug, og hadde heldigvis ikke noe verre enn rosiner i skapet)

Kveldsmat: 2 knekkebrød med makrell i tomat

 

I morgen får jeg ta meg en tur på vekta igjen. Blir spennende..

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekt: 69 kg. Ned ca 1 kg ;) Da går det ihvertfall rette vei, selv om jeg har gått ned disse kiloene tusen ganger før..da skal jeg klare å gå ned 1 kg til på de siste 4 ukene før jul!

 

Ha en fin fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Hvordan er formen? Er du noe bedre?

Det er såå deilig med helg! Hadde en kjempebra kveld på restaurant og teater i går. Utrolig fint teaterstykke, kom virkelig i julestemning..selv om det er litt tidlig. ;) I dag stod juleshopping på programmet, men jeg endte opp med bare klær og ting til meg selv..:D I kveld skal vi på middag til noen venner og så på konsert etterpå. Får håpe vi får ikke altfor usunn mat, og jeg skal prøve å begrense vin-drikkingen.

Sånn gikk gårsdagen:

Frokost: 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Lunsj: Kyllingsalat (kylling, ruccola, agurk, sukkererter, mais, paprika, feta)

Mm: 1 yoghurt og 1 banan

Mm: 1 brødskive med skinkestek og 1 eple

Middag: Hjortemedaljong med sopp og wok-grønnsaker, stekte potetbåter og litt saus. 1 glass rødvin

Dessert: 1/2 posjon creme brulee

 

Ha en god helg videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er uka snart over, og jeg klarte å unngå godteri/potetgull! Treningsmålet mitt var det verre med, men er ikke noe vits å trene når jeg fortsatt er forkjølet og hoster. Det ble en del usunne ting i går, men synes jeg klarte å begrense meg litt ihvertfall. Kunne nok ha spist og drukket mye mer, så er fornøyd sånn sett. ;)

Lørdag:

Frokost: Müsli m/yoghurt

Lunsj: 2 brødskiver med kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 banan

Middag: Tapas og 2 glass cava

På konserten: 2 glass rødvin

Nattmat: 2 brødskiver med gulost

 

I kveld skal vi til noen venner på pizza, så jeg spiser litt sen lunsj nå, så orker jeg kanskje ikke såå mye pizza.

Søndag: 2 rundstykker, 3 skiver bacon, 1 stekt egg

Lunsj: 1 yoghurt m/rosiner og solsikkefrø og 1 brødskive med skinkestek

Middag: Oppdaterer etterpå hvor mye det ble :D

 

Håper du snart titter innom! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen!

 

Beklager at jeg ikke har tittet innom på lenge, men helgen har vært ordentlig travel. Men aller først; Gratulerer med 69 kg!!;) Flink du er altså, virkelig bra!!

 

Jeg har måttet flytte igjen pga. mange tilfeldigheter (alt ok, bare uheldig timing med det meste) og skal nå bo der vi er nå i ca. 2 mnd. Leileilei av å pakke og bære og rydde. Synes ikke jeg har gjort annet den siste tiden.. Skal ikke klage så mye, men som du skjønner så gikk også mitt treningsopplegg i vasken og det ble med de to øktene jeg fikk tid til tidlig i uken. Jeg er derimot veldig fornøyd med at jeg avsluttet helgen matmessig på lørdags kveld, og at jeg i går ikke inntok snop eller noe. Resten av helgen derimot... Nå er det skjerpings!

 

Fredag: 2 knekkebrød med ost

Lunch: 4 knekkebrød, et kokt egg, kaviar, ost

Mm: 1 karbonade m/ost på brødskive

Middag: 1/2 kjøpepizza

Snop: Smash, sørlandschips,

 

Frokost: Horn med ost og skinke

Mm: Pepperkaker og gløgg. Et rundstykke med salami og ost.

Lunch: Mc.Donalds-meny...

Middag: Pinnekjøtt m/tilbehør. Namnam!

Snop: Smash, søppledynga, smågodt, potetgull

 

Frokost: 2 knekkebrød med brunost.

Mm: En mandarin

Lunch: Horn med ost og skinke (full fart...)

Middag: 1/2 grandiosa (som sagt, full fart

 

Vi høres snart, lykke til med ny uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig med så mye flytting og styr. Men det blir i det minste litt trening av å bære! ;)

Her ble det 3 pizzabiter på søndag. Og i går ble det en del kakepynt da jeg pyntet kaken jeg skal ha med på jobb i dag. Ja, i dag er det siste dag i den gamle jobben! Blir trist å si ha det til alle, men gleder meg til en jobb med nye utfordringer. :D

Ellers gikk mandagen sånn:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat

Mm: 1 yoghurt, 1 banan, 1 knekkebrød med gulost

Middag: 1 posjon lasagne med salat og et rundstykke

Mm: Kakepynt

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for ny jobb i morgen! :D Men det var veldig trist å si ha det til alle på jobben i dag..fikk utrolig mange fine gaver og koselige kort, så det var hyggelig. Tror det blir en tidlig kveld i dag, må jo være uthvilt og våken i morgen. ;)

Tirsdag:

Frokost: 1 rundstykke med gulost

Lunsj: 2 knekkebrød med skinkeost + et tyyynt stykke sjokoladekake (avslutning for meg på jobben)

Mm: 2 klementiner, 2 knekkebrød med brunost

Middag: 1 fiskeburger, potetmos, erter

Kveldsmat: 2 knekkebrød med kalkunpålegg og agurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Masse lykke til i dag, Spinny!! Hyggelig med koselig avslutning på den gamle jobben, men jeg er sikker på at du kommer til å trives superbra i den nye!! Åååh, gleder meg til å høre:-)

 

Jeg var på jobbreise i går, så det ble en lang dag med all mat på restaurant. Greide å begrense meg greit og resultatet ble:

Frokost: 1/2 ferdigsmurt baguett med ost og skinke

Lunch: Cæsarsalat. Desverre var denne ferdigblandet med dressing, men spiste til gjengjeld ikke alt.

Middag: 2 pizzaslices på flyplassen på tur hjem

 

I dag fikk jeg faktisk adventsgave fra Kjekkas!! 24 små gaver sto linet opp på peisehyllen. Sååå koselig!!:-) Men var flink og smakte ikke på noe, skal heller spare opp til helgen. Fornøyd med den avgjørelsen.

 

Vi høres i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå hyggelig med adventsgave fra Kjekkas!! :( Flink du var som skal spare opp til helgen. ;) Jeg fikk "lykke-til-med-ny-jobb"-gave av min kjære i dag...snille gutter vi har! :D

Ja, da var første dag overstått. Og det gikk kjempebra! Veldig hyggelige mennesker som jobber der. Ganske mange unge, så det var bra. Jobben virker veldig spennende, selv om alt er ganske overveldende akkurat nå. Mye å sette seg inn i og lære. Men regner med at det går seg til etterhvert. Og helt fantastisk med fleksitid!! Men det var jo typisk at det skulle bli t-bane-kaos på den første dagen min, men jeg fikk heldigvis tak i en taxi så jeg kom meg på jobb når jeg skulle. Jeg har ikke spist mellommåltider på jobb, og merker at det ikke funker. Var veldig sulten, selv om jeg spiste en del til lunsj.

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 3 brødskiver med gulost

Middag: 3 kalkunpølser i lompe m/sprøstekt løk og ketchup

Mm: Noen pepperkaker, et glass melk og en klementin

Kveldsmat: 2 knekkebrød med banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en kjapp rapportering fra meg. Er sliiiten, så skal legge meg snart allerede. Tar på med ny jobb, selv om det er veldig gøy. :D Fikk lurt inn et lite mellommåltid i dag, men er fortsatt kjempesulten når jeg kommer hjem fra jobb, så skal prøve å få spist litt mer i løpet av arbeidsdagen. Men det er litt vanskelig nå i starten når jeg har opplæring hele tiden..kan liksom ikke sette meg å spise plutselig. Men det er vel ikke så veldig lenge det er sånn får vi håpe.

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 3 brødskiver med skinkestek

Mm: 1 banan

Middag: 3 ostesmørbrød

Mm: Noen pepperkaker og noen klementiner

 

Alt bra med deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært såå godt med helg før! ;) Har ingen store planer denne helgen (bortsett fra familiemiddag i morgen), så gleder meg til å bare slappe av og kanskje få kjøpt noen flere julegaver.

Her er fredagen min:

Frokost: 2 brødskiver med gulost

Lunsj: 3 brødskiver med skinkestek

Mm (!): 1 "Eat natural"-bar

Middag: Chicken tikka (ca 150 gram kyllingfilet, ris, salat, tikka-saus og et stort nan-brød) + Pepsi max

Snacks: Noen sjokoladebiter, 2 klementiner og 4 pepperkaker

 

Ha en god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, Pittelille? Håper å høre fra deg snart. ;)

Her kommer mine resultater etter helgen:

 

Lørdag

Frokost: 2 rundstykker, 1 kokt egg, 2 skiver kokt skinke

Mm: 1 yoghurt med solsikkefrø

Lunsj: 2 brødskiver med kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 pære

Middag: Pinnekjøtt med 2 kokte poteter og kålrotstappe :D

Dessert: Noen småsjokolader, 2 glass julebrus og 1 klementin

 

Søndag

Frokost: 2 brødskiver med eggerøre og spekeskinke

Lunsj: 1 grillpølse i brød (akutt sulten på julemarked...)

Middag (på restaurant): Pastarett med sopp, parmaskinke og mozarella + 1 glass rødvin

Kveldsmat: 2 klementiner, noen pepperkaker

 

Huff, nå har jeg ikke trent på snart 2 uker! Altfor dårlig, men jeg hoster faktisk fortsatt. Får prøve å få til ihvertfall en økt i løpet av uka, og se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heeeei Spinny!!

Beklager at jeg ikke har vært innom på en stund, men i vår midlertidige bolig har vi ikke trådløst nett.. Utrooolig tungvint altså;)

Uansett, så utrolig flink du har vært den siste tiden. Er helt imponert! Selv om du ikke har fått trent så er jo kostholdet ditt supert. Flinke deg:D Og så bra at jobben virker bra, vel fortjent altså!!

 

Jeg har ikke fått trent på halvannen uke, og kostholdet har vært deretter. Jeg er helt håpløs, men når treningen uteblir så går også kostholdet mitt rett vest. Men, i dag kom jeg meg endelig på trening!!:-) En time squash og 575 kcal forbrent. Herlig, herlig!! Og kostholdet har da gått deretter.. Orker ikke engang å forsøke å gjengi hva jeg sullet i meg i siste halvdel av forrige i uke, men i dag ser det i alle fall slik ut:

Frokost: 2 knekkebrød med 1/2 banan. Kaffe.

Lunch: 4 knekkebrød, 1 kokt egg, 15 gram kaviar, 2 skiver brunost. Te og vann.

Mm: 1/2 energibar

Middag: 2 skiver ekstra grovt brød, 4 skiver spesialsalami, 4 skiver lettere norvegia. 1,5 glass o'boy med skummet melk.

Kveld: Blir enten en skive eller et knekkebrød

 

Hvordan har din dag gått?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med livstegn fra deg. :) Skjønner at det er utrolig kjedelig uten trådløst nett i leiligheten!

Men så bra at du er i gang med trening igjen!! Jeg har faktisk klart å bli forkjølet IGJEN..skikkelig kjedelig! Særlig nå som jeg er ganske sliten fra før av pga ny jobb. Men selv om jeg ikke får trent akkurat nå, så er det bare å fortsette med (mer eller mindre) sunt kosthold. :)

Her er det jeg spiste i går:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Mm: 1/2 bixit-bar

Lunsj: 3 brødskiver med gulost

Mm: 1 banan

Middag: 4 fiskepinner, ris, erter

Kveldsmat: 2 klementiner, 1 pære, 3 knekkebrød med makrell i tomat

 

I dag

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Mm: 1/2 bixit-bar

Lunsj: 3 brødskiver med pepperskinke

Mm: 2 ballerina-kjeks og noen druer (møte på jobben..lot meg friste dessverre)

Middag: 1 posjon minestrone-suppe m/revet ost og makaroni + 1 rundstykke

Kveldsmat: 1 pære, 1 klementin, 1 kopp Option kakao

 

Nå blir det avslapning på sofaen resten av kvelden! Håper du snart kommer innom igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så utrolig kjedelig at du har blitt forkjølet igjen:( Skjønner at det passer ekstra dårlig i ny jobb og slikt, men det er kanskje nettopp derfor at du har fått det igjen? Ny jobb, småstress, sliten... kan tenke meg du er utslitt når dagen er over pga. nye inntrykk? Uansett, håper formen kommer seg raskt, snaaaart helg!! Planer forresten? Jeg skal på ski, gleeeder meg!!:-)

 

Slik ble tirsdagen:

Frokost: 2 knekkebrød med hvitost

Lunch: 4 knekkebrød, 1 kokt egg, kaviar, 2 skiver hvit ost. Te og vann.

Middag: 3/4 stk. foccacia m/brie og salami (skrubbis på juleshopping..) Tab Xtra.

Kveld: 3 mandariner, 3 små pepperkaker, te

Trening: 55 min Spinning.

 

Alt i alt en god dag! Blir ikke trening i dag og i morgen kjører vi til fjells. Regner med det blir en del vin og god mat ila. helgen, men skal forsøke å være ute i bakken så mye som det lar seg gjøre. Litt usikker på kulden, men får bare kle meg godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...