Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Vi er ikke så verst flinke nei:D

 

Har du noen mål for uken som kommer? Jeg vil ha 4 treningsøkter, og har allerede booket 2 av dem. Greide jo faktisk 3 økter denne uken også, noe som er rent fantastisk tatt min motivasjon i betraktning;) Men treningen går i grunnen litt av seg selv, det er kostholdet jeg må jobbe med. Uansett, skal gjennomføre 4 treningsøkter denne uken I TILLEGG TIL et bra kosthold. Det er planen sin det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan! :) Her er det ikke så lett å få til trening denne uken..ganske travelt med blant annet møte på jobben på kvelden, avtale med en venninne osv. Men jeg skal trene onsdag og enten lørdag/søndag. I tillegg må jeg få til en gåtur. Her er det også kostholdet som er vanskeligst å få til, så jeg skal også fokusere mer på det. Forrige uke ble det faktisk 4 treningsøkter, det er jeg veldig fonøyd med! (2 turer og 2 ganger på SATS)

 

Dagen i dag har gått sånn:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 4 knekkebrød med jalapeno-ost

Mm: 2 knekkebrød m/brunost

Middag: Lasagne-rester fra lørdag + salat

Mm: Noen rosiner og solsikkefrø

Kveldsmat: Er ikke helt sikker enda, men blir nok et par knekkebrød og en frukt.

Ingen trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nok en fantastisk squash-økt gjennomført, og hele 720 kcal forbrent. Noen kalorier gikk med til gange til og fra, men det tar ca. 3 minutter å gå til senteret så det aller meste ble forbrent i form av høy intensitet på banen. Beste matchen jeg har hatt noen gang tror jeg, ordentlig moro:-)

 

Tror jeg skal begynne å skrive opp maten slik du gjør Spinny, letter å holde oversikten da:

Frokost: En banan og 5 druer (travel på morningen ja;))

Lunch: 4 knekkebrød med ost, te og vann

Mm: 2 knekkebrød med brunost, te

Middag: Kyllingfilet, fullkornsris og sursøt saus

Kveld: Litt usikker, kommer an på om jeg mot formodning skal bake brød noe eller noe. Skal uansett begrense meg.

 

4 økter i forrige uke er jo knallbra!! Og 2 denne uken er ikke ille det heller. Hyggelig når man har planer på ettermiddagstid da, viktig å sosialisere seg også:-)

 

Ha en strålende kveld, vi høres igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kaldt og surt vær i dag!! Har endelig kommet meg hjem etter en lang dag på jobb + møte på kvelden, så nå var det veldig godt å komme seg hjem. Skal slappe av under teppet med kveldsmat og te og Grey's. :)

Her kommer dagens rapport fra meg:

Frokost: Havregrøt m/eple, rosiner og kanel

Lunsj: 3 knekkebrød med kaviar og kokt egg

Mm: 1 banan og en yoghurt

Middag: Toro lapskaus (mikromiddag i full fart på jobb mellom arbeidsdag og møte. Men valgte en ganske sunn variant med bare 316 kalorier)

Kveldsmat: Noen knekkebrød og en kiwi

Ingen trening i dag heller.

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei du.

Ja, ordentlig surt ute i dag altså. Kom hjem rett før Grey's jeg også, vært på cafe med noen venninner etter jobb. Dagen har mer eller mindre gått i ett så det var deilig å sette seg ned foran tv'n med med en kopp Option kakao.

Har blitt litt lite mat i dag, men det er godt det går den veien også:)

Frokost: Rakk ikke å spise i dag tidlig. Ble bare en kaffe.

Lunch: 3 knekkbrød og 1 rugsprø, ost og kaviar. Te og vann.

Middag: Cesarsalat med en skive brød og en del dressing. Namnam!

Kvelds: En kopp option kakao.

 

Skal absolutt rekke frokost i morgen, det er mål nr. 1. Mål nr. 2 er å komme seg på spinning i morgen etter jobb.

 

Ha en fortsatt fin kveld!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Kom du deg på spinning i dag? Det gjorde jeg. :) Selv om jeg lå og sov på sofaen bare en halvtime før jeg måtte gå, så kom jeg meg sannelig opp og ut for å trene! Hadde aldri gjort det hvis jeg ikke måtte inn her å rapportere. ;) Jeg gikk til og fra SATS også, så da ble det 972 kalorier forbrent. :)

Til middag i dag spiste jeg noen veldig gode fiskeburgere fra Rema 1000. De heter grove fiskeburgere med soltørket tomat og ost, og det er 63% fisk i den. Sunt, godt og kjapt å lage!

Ellers har jeg fått i meg dette i dag:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Mm: 1 eple

Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Mm: 1 yoghurt

Middag: 1 fiskeburger, hjemmelaget potetmos og brokkoli

Kveldsmat: 3 brødskiver med leverpostei og agurk (Sulten etter trening!)

Trening: 1 time spinning + gange til/fra SATS = 972 kalorier forbrent

 

Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så utrolig flink du var i går!!;) All grunn til å være fornøyd med deg selv!!

Jeg hadde en utrolig slitsom dag på jobb i går med bla. en 2 timer lang presentasjon som jeg har gruet meg veldig til. Jeg var helt utslitt når det endelig var over og jeg ble liggende på sofaen hele kvelden. Litt vondt i hodet og generelt trøtt, tror jeg fikk en ordentlig utladning i og med at jeg har gått rundt med mye spenning i kroppen. Men, presentasjonen gikk bra, fikk gode tilbakemeldinger fra ledelsen, og i dag er energien tilbake:-) Skal på trening i dag i stedet!

 

Maten i går ble som følger:

Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost, te

Lunch: Greide såvidt å få ned en blings med røkelaks og egg. (Nerver utenpå kroppen på dette tidspunktet).

Middag: 2 karbonader og noen ovnstekte potetbåter

Kveld: En kopp Option kakao

 

Ble kanskje litt lite mat, men i og med at jeg ikke kom meg på trening er det greit.

 

Melder inn her senere i dag med dagens innhold:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

En time squash unnagjort fra kl 22-23 i kveld. Hva gir du meg??:-) Følte meg superflink da jeg kom meg ut i snøværet, og treningsøkten ble kjempebra. Pulsklokken min slo seg desverre av mot slutten, men fikk forbrent 620 kcal før den tok kvelden. Herlig:D

 

Maten i dag:

Frokost: 2 knekkebrød med lettere brunost, te

Lunch: En vårrull, litt pasta og noen kjøttboller (betalt buffet på jobben;))

Middag: 2 karbonader, ovnstekte potetbåter

 

Grei dag og i morgen er det fredag. Snaaart helg!!

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig imponert over deg!! Treningsøkt fra 22-23??!! :) Supert altså! ;)

Og så bra at presentasjonen din på jobben gikk bra! 2 timers presentasjon foran ledelsen hørtes ganske skummelt ut ja. Så bra at du fikk gode tilbakemeldinger!

Her kommer en kjapp rapport fra meg før jeg drar på jobb:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Mm: 1 banan

Lunsj: 1 posjon brokkoli- og blomkålsuppe, 2 speltrundstykker med soft light

Mm: 1 yoghurt

Mm: Noen rosiner og solsikkefrø

Middag: 1 laksefilet, 1 potet, agurksalat og litt lett-rømme

Kveldsmat: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy, 1 pære

Ingen trening

 

Ha en fin dag på jobb! I dag er det fredag, juuhuu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du er Spinny! Jeg synes du har så variert og flott kosthold, har en del å lære der gitt.. Du får bare fortsette slik at jeg også lærer;)

 

Men, har hatt en super start på lørdagen i alle fall:-) Vært på en times spinning, og inkludert en lang nedkjøring ble det 743 kcal forbrent. Spiste et knekkebrød med ost før treningen og sitter nå og koser meg med 2 stk. med banan. Goood samvittighet, men det trengs i og med at fredagen ble som fredager flest:

 

Frokost: 2 knekkerbrød med lettere brunost, te

Lunch: Salat og 1 knekkebrød med bruost, te og vann

Mm: 1 New Energy

Middag: 1/2 Grandiosa + 2 øl + en del potetgull

"Kvelds" hos venner: Brød og ajoli, 1/2 flaske vin, 1 øl, en del smågodt (men bare en sjokolade, resten e-stoff godterie, hehe)

 

Hvordan går det hos deg da? Håper du får en knall helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempebra start på lørdagen! :) Her blir det ikke trening i dag heller, men nok en shoppingrunde.. :) Veldig greit å "måtte" kjøpe nye klær til jeg begynner i ny jobb. ;) I går ble det en rolig kveld hjemme (tror jeg trengte det..sovnet på sofaen under "Nytt på nytt"..) Og i kveld skal jeg på kino. Målet er å ikke kjøpe så fryktelig mye godteri..

Sånn gikk gårsdagen ihvertfall:

Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med jalapeno-ost og agurk

Mm: 2 knekkebrød med skinkeost og agurk

Mm: 1 lite glass skogsbær-smoothie

Middag: Taco (karbonadedeig, noen skjeer lett rømme, revet ost, litt for mye guacamole, tacosaus, masse grønnsaker og 4 skjell) + 1 glass rødvin

Ingen trening

 

Kommer med rapport fra i dag i kveld eller i morgen. Ha en strålende lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! ;)

Hatt en bra helg? Jeg har kost meg, bortsett fra at jeg begynner å bli forkjølet..får ikke håpe det blir verre ihvertfall. I dag kommer foreldrene mine på farsdagsmiddag her, så nå skal jeg snart begynne å forberede maten.

Dagen i går gikk sånn:

Frokost: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar

Lunsj: 1 stor blåbærsmoothie

Middag: 2,5 stykke hjemmelaget pizza (absolutt ingen sunn variant..)

Snacks på kino: Litt smågodt + 1 Solo super

Nattmat: 3 knekkebrød med gulost

Jeg var veldig sulten da vi kom hjem fra kinoen, og det lå pizzarester i kjøleskapet..så veldig fornøyd med meg selv at jeg valgte knekkebrød i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kjempebra at du greide å stå i mot pizzastykkene i natt. Flink altså!!:-) Synes dagen din hørtes veldig bra ut, og litt pizza til middag og snop på kino på en lørdag er absolutt akseptabelt. Håper også forkjølelsen slipper taket kjapt, kjedelig å være snufsete.

 

Lørdager er jo som tidligere nevnt en del av min "tillatte" helg (med tanke på mat og snop altså) og ble som følger:

Frokost: 1 knekkebrød med lettere brunost

Mm: 2 knekkebrød med banan

Lunch: Cesarsalat m/en skive brød (på café). Ganske mye dressing.

Middag: Taco --> 2 lefser, ca. 150 gram karbonadedeig, 2 ss. lettrømme, salat, agurk, salsa, en del revet jarlsberg

Snacks: 1/2 pose toffin, ca. 50 gram tortillachips, pepsi max

 

Helt grei lørdag, i grunnen slik jeg vil den skal være.

 

I dag er det derimot søndag og kostholdet skal være tilbake i det sunne hjørnet. Så langt har dagen gått bra med 3 knekkebrød til frokost. Skal straks få i meg mellommåltid/lunch og til middag har jeg planlagt ovnsbakt torsk med poteter. Har også vært på trening og forbrent 726 kcal:D Det vil med andre ord si at jeg har greid ukesmålet på 4 treninger. Jippi!!! Satser på at neste uke skal bli like bra.

 

Kos deg med familiemiddag, vi høres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Dagen i dag:

Frokost: 3 knekkebrød med ost og banan

Mm: En banan

Lunch: Ovnsbakt torskefilet, rå potetskiver og løk stekt i ovn, hollandaisesaus uten smør men med egg i stedet. Ble veldig godt - og sunt!!

Middag: 8 stk. Maki med scampi (kokte maki, ikke fritert)

 

Grei dag, men kjenner at jeg lett kunne gitt meg over til søtsuget hvis det ikke hadde vært for rapporteringen her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra med 4 treningsøkter!! :) Jeg har bare fått til en denne uka.. :) Jeg hadde egentlig planlagt en i dag, men det ble ikke noe av pga forkjølelsen. Den fiskemiddagen hørtes forresten veldig god ut! Her har det ikke blitt så sunn dag, men jeg har ihvertfall spist litt mindre enn jeg eller ville ha gjort.

Frokost: 1,5 grovt speltrundstykke med soft light og brunost

Lunsj: 1 yoghurt

Middag: 2 posjoner viltgryte (elgkjøtt, sopp, løk, lettrømme, rødvin, einebær, brunost og litt matfløte) med hjemmelagd potetmos og rosenkål. Et lite glass rødvin.

Dessert: 1 stykke bringebær-brownie-kake

 

Nå skal jeg legge meg allerede, sånn at jeg er frisk og rask i morgen og klar for en ny sunn uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter..;) Hvordan går det forresten med veiingen? Veier du deg jevnlig? Det gjør ikke jeg..den digitale vekten min er ødelagt, så jeg har en som ikke er digital nå og den viser jo ikke små forskjeller i vektned-eller oppgang. Men sist jeg veide meg viste den ca 70 kg. Har som mål å komme meg ned på 68-tallet til jul. Husker før hvor utrolig stor forskjell jeg følte da jeg veide 67 kg og 70 kg. Så det er bare å stå på, så kommer jeg snart ned dit igjen!

Formen er ikke på topp i dag heller, men jeg kom meg på jobb ihvertfall. Tror det blir noen dager til jeg kan trene igjen, så det er bare å spise sunt og hvile så lenge, så regner jeg med at jeg snart blir helt frisk.

Dagen i dag:

Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy + en yoghurt

Lunsj: 4 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Mm: 1 yoghurt

Mm: Noen rosiner

Middag: Viltgryte-rester med potetmos og rosenkål

Mm: Druer

Kveldsmat: 3 knekkebrød med kaviar og fiskepudding

 

Har du hatt en bra start på uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så kjedelig at formen ikke er på topp i dag heller, men du har nok funnet rett medisin; hvile og sunn mat. Håper du er på topp igjen i løpet av uken. Og dessuten er det jo mye bedre at du får det nå, enn for eksempel når du begynner i ny jobb;)

 

Har akkurat hatt meg en squash-økt og 743 kcal forbrent. Morsom økt:-) Maten har gått så som så.. Har vært litt deppa i dag, og spiste i tillegg middag alene, så da ble det en del mer enn nødvendig. Vet ikke hvorfor humøret ikke har vært på topp, følte meg plutselig så alene men jeg vet jo egentlig at det ikke er slik. Føles litt bedre nå i alle fall:-)

 

Maten i dag har gått slik:

Frokost: 2 knekkebrød med lettere hvitost + litt majones. Kaffe og vann.

Lunch: 4 knekkebrød med brunost. Te og vann.

Mm: 1 knekkebrød med ost

Mm: 1 knekkebrød med ost

Middag: 3 åmli pannekaker med spesial salami og lettere jarlsberg

Mm/Kvelds: 1 pannekake med salami og ost.

 

Vi høres i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Glemte helt å svare på spørsmålet ditt om veiing i går. Den vekten jeg har nå er veldig ustabil og den viser gjerne 3 forskjellige tall hvis jeg går av og på 3 ganger. Har derfor unngått å veie meg de siste ukene, men jeg skal gå til innkjøp av en ny etterhvert. Tipper jeg ligger på drøye 71 kg enda, og håper på å være ca. 69 kg når jeg drar hjem til jul. 2 kg på 1 måned og 1 uke skal jeg klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du føler deg bedre. ;) Fælt når man plutselig føler seg alene eller ikke føler at man har det så bra, men godt at det ikke varte så lenge. :) Du er virkelig flink til å trene om dagen!! Jeg er sikker på at du klarer julemålet ditt, så flink som du er.

Jeg måtte dra hjem fra jobb i dag pga dårlig form. Ble bare verre av å være på jobb, så da blir det en rolig dag hjemme i morgen, så får vi håpe det er det som skal til. På torsdag skal jeg avspasere, så jeg skal faktisk ikke på jobb før fredag. :)

Her er dagen min:

Frokost: Havregrøt m/eple, kanel og rosiner

Lunsj: 3 knekkebrød med brunost

Mm: 1 yoghurt med litt müsli og solsikkefrø

Middag: 3 brødskiver med soft light og skinkestek-pålegg (orket ikke lage middag og samboeren var på jobb)

Mm: 1 kopp kakao (lagd av ekstra lett melk) og noen druer

Kveldsmat: 2 knekkebrød med gulost og druer + 1 kiwi

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Huff, så kjedelig at du måtte dra hjem fra jobb. Håper et par dager hjemme gjør deg godt:-) Riktig god bedring i alle fall!!

Dagen min:

Frokost: 2 knekkebrød med lettost. Kaffe.

Lunch: Buffet, men spiste ikke så mye. Regner med at lunchen ble på ca. 350 kcal

Mm: 1 knekkebrød med lettost, 0,25 dl appelsinjuice

Middag: Blings med kylling, pesto, mozzarella.

Kveld: 2 knekkebrød med lettost

 

Nå er det Greys;) Ha en riktig fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å være hjemme i dag. Tror kroppen trengte å slappe av litt. Jeg synes ofte jeg spiser unødvendige ting hvis jeg er hjemme en hel dag, men synes jeg har klart meg greit i dag.

Frokost: 3 knekkebrød med gulost og brunost

Lunsj: 3 knekkebrød med kaviar og fiskepudding

Mm: 1 kopp solbærtoddy og 1 kiwi

Middag: 1 posjon karbonadedeig, tomatsaus og fullkorn-spaghetti

Mm: 1 kopp kakao (av ekstra lett melk)

Kveldsmat: 1 pære og 1 pæreyoghurt

 

Har det gått bra med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en kjapp rapport fra meg. ;)

Frokost: 2 knekkebrød med brunost

Lunsj: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar + 1 pære

Mm: 1 banan

Middag: 3 ostesmørbrød

Mm: Noen rosiner og et eple

Kveldsmat: 5 små kesamlapper med jordbærsyltetøy

 

Håper du har hatt en fin dag! Snart er det helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Rakk ikke å komme innom i går, så jeg får ta en oppsummering i dag i stedet. Hadde store planer om trening i går, men det ble heller familiebesøk med kake og kaffe... Gikk bedre i dag da, tilbake på planen nå:-)

 

Onsdag:

Frokost: 2 knekkebrød med brunost. Kaffe.

Lunch: 4 knekkebrød med ost. Te og vann.

Middag: Ravioli med ost, smårettbacon, matfløte og litt revet norvegia. Spiste ikke store porsjonen så ingen krise

"Kvelds": Eplekake, vaniljeis, 7 Nox og noen tyrkisk pepper

 

I dag:

Frokost: 1 knekkebrød med brunost. Kaffe.

Lunch: 4 knekkebrød med ost. Te og vann.

Mm: 1 knekkebrød med ost. Te.

Middag: Pastasalat med kylling og bacon og litt pesto. En halv skive brød.

Kvelds: 2 knekkebrød med ost, 1 kopp Option kakao

Trening: 45 minutter spinning

 

Synes du har vært veldig flink denne uken, stå på!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...