Gå til innhold

Fra drøm til virkelighet


Gjest FruFjer
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I kveld har vi vært på Pink Floyd show og før showet spiste vi kinamat. Jeg kjøpte biff med purre og sprøstekt vitløk (tipper det kalorimessig er omtreng som chop suey). Er det noe her som vet om en porson er ok for meg når jeg går på meny 4?

 

Jeg spiste opp og nøyt maten og håper virkelig det er helt ok mat, for jeg har jo lyst på å gjøre dette oftere selv om jeg skal ned i vekt ;)

 

Forresten var det et kjempe flott show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du koste deg!! Det hører med det også i denne prosessen! Når det gjelder kinamat er det generelt rimelig kaloririk mat, men man kan jo ta forhåndsregler som å trene ekstra når man skal ut å spise. Har selv vært på kinarestaurant og spiste innbakt svinekjøtt i sur søt saus som ikke er blant de sunneste alternativene, men svømte 200 meter og forbrant 1500 kalorier på formiddagen så da gjorde det ingenting. Så lenge man tar slike forhåndsegler og spiser veldig nøkternt tidligere på dagen spiller det jo ingen rolle, men å spise slik mat oftere som du skriver er vel ikke så veldig lurt, en gang i ny og ne er vel det lengste vi bør strekke oss til i en slik prosess.

 

Lykke til videre, synes du er flink jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Gratulerer med et strålende resultat og til lykke med vektnedgang. Og velkommen inn i forumet her, som er en virkelig god motivator - iallefall for meg ;)

Blir spennende å følge deg og tråden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det ikke farsdag idag, men herren bare snorker og sover..hehe

 

I dag skal vi til mine foreldre for å feire pappa. Vet at det blir kaker og pizza til mat. Mener min mor nevnte noe om vannbakkels, kan det være noe det er verdt å ta i forhold til kalorier? noen som vet hva det kan være i ca 1 stk hjemmelaget vannbakkels?

 

Og "amerikans" kjøpepizza, kan jeg ta 3 biter eller blir det for mye for middag på meny 4? (tenker på firekanta biter)

 

Vil samtidig takke alle som skriver her. Alltid så koselig å titte innom når det har kommet noen gode ord fra dere. Tusen takk!

 

I morgen er det faktisk veiefri dag siden kurslederen skulle en tur på sykehuset. Vi har selvsagt fått en ekstra uke på slutten, så det er ok. Men gjett om jeg er spent til neste mandag..... Får håpe jeg har gått ned litt i cm i morgen for da har jeg noe å glede meg over i morgen også ;)

 

PS! Vi har kjøpt oss ny bil. Gleder meg vanvittig til torsdag når vi får den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg stadig går med dårlig samvittighet fordi jeg ikke trimmer nok. Og hva som er nok, ja det er det vel bare mitt hode som har satt en standard på. Jeg har gått hver dag hele uken bortsett fra i dag, og med en gang så kommer den dårlige samvittigheten.... Kanskje er det fordi jeg vet jeg har tid til å gå,men at jeg ikke har ork/lyst i dag.....

 

Målte cm på mandag, men hadde ikke gått ned noe i cm. Ble litt deppa for dette, men må vel innstille meg på at det ikke går ned som de to første ukene (over 11 cm).

 

Er shit nervøs for veien som er til mandag. Da er det 14 dager siden sist, og jeg krysser alt jeg har for at jeg har gått ned noen gram - aller helst kg ;)

 

Kjenner på meg at jeg kommer til å bli mega deppa om jeg ikke går ned hverfall over 1 kg, helst 2-3 siden det er over 14 dager og såpass i startfasen.

 

Om få strakser venter jeg skolebarn hjem fra skolen, og i dag skal jeg overraske de med hjemmebakt brød. De rett og slett elsker det - og jammen er jeg ikke glad i hjemmebakt grovbrød selv også... :)

 

Og, jeg gleder meg sinnsykt til å hente den nye bilen i ettermiddag....jihaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...istedet for å gå rundt med dårlig samvittighet! Vi jenter er eksperter på det der....og det er jo bare tapt energi egentlig.

Du har jo gått flott inn i cm så langt, gled deg over det!

Og kos deg med grovbrød og barna!!! Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at det allerede har gått 4 uker siden jeg startet på kurs. Tiden har gått utrolig fort. I går var det atter en gang turen for kurs og veiing. Som jeg har skrevet tidligere har jeg vært urolig for hvordan det skulle gå... men jammen gikk det ikke bra nå også. Jeg tror nok jeg har mer dårlig samvittighet enn jeg burde ha. Skal prøve å skjerpe meg - for jeg er faktisk veldig flink ;)

 

Har gått ned 21,6 cm totalt og 6,7 kg. Synes det er kjempe bra og er litt stolt av meg selv.

 

I morgen skal jeg i svømmehallen for første gang på lenge - uten barn og mann :D

 

Siden jeg skal bort på jentekveld neste mandag blir det 14 dager til jeg veier meg igjen, men tror det skal gå bra denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i svømmehallen og svømt i 45 minutter. Er virkelig imponert over meg selv. Kjenner jeg er helt pumpa (grunnet ME), men samtidig kjennes det ut som kroppen taklet det og det er virkelig en seier ;)

 

Juhuuuu føles som om kroppen "hører" litt på hva jeg vil om dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var jeg på jentekveld og hadde ikke mulighet til å veie meg. Kjenner at det plager meg litt... aner jo ikke om det går "hit eller dit". Har også blitt veldig uregelmessig spising i over en uke, og fare for at det blir det litt til. Skal i morgen på julelunsj (skal velge rett så tror det går bra) og julebord på kvelden. Der vet jeg ikke om det er buffet eller hva, men skal gjøre så godt jeg kan hverfall.

 

Trimmen har det også vært så som så med. Jeg gikk tur på mandag i -19 grader, og det var nok ikke spesielt lurt når jeg var forkjølet på forhånd. Men er så redd for ikke å få trimpoeng. Nå er jeg sørpe forkjøla og helt uten stemme, og må rett og slett ta det helt med ro og ikke trene ;) Kjenner den dårlige samvittigheten gnaker... ja som jeg har sagt før. Kjenner jeg ikke er flink til å kaste denne dårlige samvittigheten over skuldra slik jeg VET jeg burde gjøre.....

 

Tenker litt på vinteren videre ang trening. Føler ikke for treningsstudio akkurat nå. Er det noen som har erfaring med elipsemaskin e.l? i hvilken prisklasse har du, og har du en type du spesielt vil anbefale?

 

MEN, uansett gått tur eller ikke, og litt uregelmessigmat - jeg er FLINK!! ikke en eneste dag har jeg kosa meg på kvelden med usunn mat slik jeg gjorde tidligere. Og det gleder meg veldig. Det viser at en uvane hverfall er lagt døøøøøøøøøøøøøøøøø!!! Jeg har ikke lyst på noe engang *jiiihaaaaa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det hadde vært kjedelig, hvis det var sånn, ikke sant?

Det er faktisk sånn at livet "utenfor" går sin vante gang , selv om vi legger om livsstilen. Synes du viser en flott innstilling og innsatsvilje, derfor tror jeg du greier dette. Men husk det tar tid enten man vil eller ikke! Sett deg kortsiktige mål, som du kan oppnå- da kommer motivasjonen!

Så lenge du gjør så godt du kan- ja, så kan du faktisk ikke gjøre mer!

ha en fin dag videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! stå på, det er nå i desember vi virkelig blir satt på prøve! Lag en konkret plan for selskapene så går det sikkert strålende! Jeg orker ikke gå tur jeg heller i disse temperaturene, men har elipsemaskin! KJøpte vår nesten ubrukt på loppis, men er av typen de selger på obs for rundt 2000,- den funker helt fint og jeg forbrenner rundt 600 kcal på en time i moderat tempo.

 

Vet ikke om det er vits i å legge mer penger i det, men når man har prøv de som finnes på treningsstudioer blir de billigste hjemmeapparatene ganske simple, drømmer om en skikkelig ellipsemaskin men de koster 10.000 + så det er helt uaktuelt! Reis på en sportsbutikk og test ut litt! Ellipse er en av de foretrukne treningene for oss som har en megde kilo for mye, man bør jo ikke jogge o.l. før man er under 100 pga man kan skade knærna for alltid. ellipsemaskinen er helt skånsom mot både knær og hofter og man forbrenner rimelig mye samtidig som man trener overkroppen i tillegg. Visst du googler litt ser du at det nok er det beste valget i forhold til en trimsykkel, er veldig veldig mange av oss tunge som får vondt i knærne av trimsykler, ikke trener du overkroppen heller!

 

Snakket med legen min i går om dette med trening. Det han sa at han v eldig ofte ser med personer som er i en vektreduksjonsfase er at man tidvis trener hardt, da får man nødvendigvis ofte skader også som hindrer en i å trene for en kort eller lang periode. Mange begynner da å trøstespise, blir stresset og faler av lasset fordi de føler at da er alt bortkastet.

 

Man bør med andre ord i en slik prosess ikke belage seg i å gå ned i vekt ved hjelp av trening, men å gå ned ved hjelp av kostholdet alene. samme hvor skadet man blir kan man kontrollere inntaket av kalorier. treningen bør bare være et ekstra hjelpemiddel, men ikke avgjørende! Dette er et ganske viktig skille tror jeg! Så ikke stress med treningen, så lenge du spiser mindre kalorier enn du forbrenner hver dag vil du gå ned! Treningen hjelper til med at man ser resultatene litt raskere, men er ikke avgjørende!

 

Når det er sagt bør man fokusere på de positive sidene ved treningen, det er den som gjør at man føler seg bra, det er den som gir energi og det er den som strammer slik at ikke huden blir hengende og slenge når vi er tynne og fine. Derfor bør man trene, men ikke definere det som den avgjørende faktor for vektnedgang, for det er og bør være maten for den kan man alltid alltid kontrollere ;)

 

http://www.play.com har de masse masse treningsvideoer fra 40 kroner og opppver. Du kan f. eks kjøpe deg en step på en sportsbutikk og kjøpe en stepdvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte svar. OG nå ble jeg hverfall enda mer sikker på en Elipsemaskin. Mange flotte argumenter du kommer med ;)

 

OG, jammen ble jeg ikke glad når du skrev det du skrev om treningen. Kjenner det gikk et "puhhh" gjennom hele meg. Det er så sant så sant det du sier. Så lenge jeg spiser mindre enn jeg forbruker så går vekten nedover uansett. Så nå skal jeg trene fordi jeg har lyst, og for å stramme kroppen min - ikke bare fordi jeg må. Tror også lysten på å trene da blir større. Tusen takk for supre tips!

 

Torsdagkveld startet jeg med omgangssyken så nå har jeg ikke gjort annet enn å liggi i senga eller sitti på do. Var først i går jeg begynte å klare å få i meg noe (foruten vann, det har gått greit). Faktisk så spiste jeg melkesjokolade og salta potetgull helt uten dårlig samvittighet. Kjeks og brødskive ble for mye for kroppen, men å sutte på en sjokoladebit og noen chips gikk bra. Det smakte ikke godt, men greit å få i seg noe - uansett hva når formen var som den var.

 

I dag har jeg endelig klart å spise brødskive igjen og et glass frokostjuice, så nå ser det ut som det går litt fremover. Jammen bra man glemmer mellom hver gang hvordan det er å ha omgangssyke, for det er skikkelig fysj. Eneste fordelen er at det kanskje vises litt ekstra på vekta *tjihi*

 

Målte meg i dag, og jammen viser ikke cm nå minus 30 totalt. HERLIG!!!

 

Håper på et pent minustall på vekten i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag hadde jeg en super dag sammen med min mor. Vi var på tur i nesten 13 timer, og spiste mat EN gang.. joda, skikkelig lurt, men vi glemte det rett og slett. Ble en eplekake med to kuler vaniljeis så kalorimessig kom jeg vel langt over uansett. Jeg vurderte kaken opp og i mente, og der og da mente jeg den var verdt det - og fytti grisen hvor god den var. Beste jeg har smakt på flere år. Tidligere har jeg ikke virkelig smakt hva ting smaker, men dytta det fortest mulig inn i munnen. Det var en herlig opplevelse :)

 

I går bakta jeg brunepinner. Det er eneste kaken jeg skal bake til jul i år. Vi har fått kromkaker og kransekake, så da får det jammen holde. Tidligere var det jo jeg som spiste opp det meste av kakene uansett :)

 

Under lagingen så måtte jeg smake på kakene for hvert brett jeg stekte, så det ble 3 brune pinner, og der er det vel kalorier for hele uka nesten :)

 

Nå får jeg krysse fingrene for at ikke vekten har gått for mye opp på mandag, for det blir en tøff opplevelse, men vi får nå se når dagen kommer.

 

Dette i tillegg til lite trening gir meg ikke mange fordeler, men det er mye annet som er meget bra så jeg har motet høyt oppe fremdeles :)

 

Ønsker dere alle en kjempe fin 3 adventhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det bare få dager igjen før mitt første GR kurs er over. Synes tiden har gått vanvittig fort. Er stolt av meg selv siden jeg har gått ned hver uke. På mandag viste vekten utrolige 1,8 ned. Det ser ut som jo mer jeg skeier ut, jo fortere går jeg ned. Det er litt skummelt, så jeg må passe meg slik at det ikke sniker seg inn i tankene mine. Faktisk er det jo det å spise variert og sunt som er det viktigste å lære for meg. For dette skal jo vare resten av livet - på sett og vis.

 

Hvis jeg står rolig eller går ned til mandag så har jeg nådd målet mitt som var 10 kg lettere på kurs nr 1... juhuuu :)

 

Krysser fingrene for at jeg klarer å holde meg i tøylene også gjennom jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg stikker innom for å ønske dere alle ett godt og magert nytt år :)

 

Selv har jeg virkelig lagt GR på hylla i jula og det angrer jeg bittert på. Hvis min vekt stemmer så har jeg lagt på meg MYYYYYYYEEEE :) Jeg har hver dag stått opp med friskt mot, men det har ikke vart mange minuttene før utskeielsene har stått for tur. En hel plate sjokolade, potetgullpose, kaker og annen "drit".

 

Heldigvis er det siste dagen min i dette året i dag, og jeg startet det neste året med nytt friskt mot. Satser på å ta av litt før jeg starter på kurs igjen 10 januar.

 

Og ikke nok med at jeg har spist usunt, men jeg har nesten ikke lea på kroppen i jula heller... Fy skamme meg...

 

Ser at flere av dere andre har vært flinke, og Fru Fleksnes er jo bare et prakteksempel som jeg gjerne prøver å nå meg etter :D

 

Tre ganger tre hurra for det nye året, og jeg ønsker dere alle her inne lykke til på ferden nedover i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...